abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 00:19:36 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109298491
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:17 schreef Peterselieman het volgende:

DDM-1 rijdt alleen in de IC's tussen (Amersfoort-) Amsterdam - Enkhuizen
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109298715
Een tram rijdt mee in het normale stadsverkeer.
Een sneltram rijdt op zijn eigen spoor wat op ballast ligt. Zonder beveiliging, met negenoog/VETAG.
Lightrail rijdt ook op eigen spoor, maar met treinbeveiling (ATB/etc.), en is niet onderhevig aan verkeerslichtinstallaties.

Zo goed?

Een uitzondering is in Amsterdam lijn 26 die in de Piet Heintunnel onder een soort van ATB rijdt omdat 'ie daarin 70 mag. En 51 natuurlijk, deze wisselt tussen sneltram en metro.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 00:29:02 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109298766
En wat is RandstadRail dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109298838
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
En wat is RandstadRail dan?
Een faal :') op het begin dan, nu gaat het wel aardig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 00:33:45 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109298884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.
klopt, maar het is het enige traject waar je het DDM-1 aan kunt treffen.

Vroeger reden ze ook wel Amsterdam - Breda of Amsterdam - Lelystad, maar dat is voorbij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 00:36:42 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109298966
Ach dat geneuzel van TeringHenkie is maar een heel klein deel van het verhaal helaas. Iedere stad meent zelf opnieuw het wiel te moeten uitvinden en daarom hebben we nu zo'n beetje honderd verschillende soorten/modaliteiten in het (groot)stedelijk OV. Want bij Tram/sneltram/lightrail houdt het lang niet op natuurlijk. Je vergeet nog Metro, Bandenmetro, Translohr, S-Bahn, geleidebussen, trolleys en zo nog wel een aantal meer. Plus dat de een een "sneltram" definieert als iets met eigen ballast en een ander vindt een tram die wat haltes overslaat ook een sneltram.

Het is gewoon niet zo simpel van "tram, sneltram, lightrail". En helemaal niet met die verhalen erbij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 00:39:43 #57
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_109299055
^ Idd. Er bestaan nog tig tussenvormen van OV. Snelbussen, spitstram, tramtrein, bandentram die bij de ene stad als bus wordt gezien en bij een andere dan weer niet. blablabla..
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_109299107
Ik hou het lekker bij treinen. Minder gedoe :+
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 00:41:48 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109299118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:26 schreef TeringHenkie het volgende:
Zo goed?
Dus nee. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 00:43:05 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109299156
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hou het lekker bij treinen. Minder gedoe :+
Trein.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109299169
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Trein.

[ afbeelding ]
Trein/Hoovercraft/Bus :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 00:43:49 ]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 00:45:34 #62
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_109299230
De Rotterdamse metrostellen kunnen 100 km/u rijden, maar zijn er trajecten waar het echt 100 rijdt? Zelfs op het stuk Blijdorp - Den Haag rijdt ie volgens mij max. 80.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_109299267
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:45 schreef hemarookworst het volgende:
De Rotterdamse metrostellen kunnen 100 km/u rijden, maar zijn er trajecten waar het echt 100 rijdt? Zelfs op het stuk Blijdorp - Den Haag rijdt ie volgens mij max. 80.
ALS ze 100 rijden lijkt het me het stuk tussen Spijkenisse en Pernis. Lange stukken zonder haltes :?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 00:54:25 #64
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_109299448
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 20 maart 2012 @ 01:26:34 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109300271
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro. :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 01:28:00 #66
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_109300297
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Niets overtreft Rhoon - Slinge.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 20 maart 2012 @ 02:01:20 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_109300862
Toegevoegde waarde InfoPlus:
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 20 maart 2012 @ 02:58:48 #68
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_109301569
Hoe zit het trouwens met die (niet al te serieuze) meet bij Chris Westerduin woensdag?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 09:06:25 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109303712
Ik ben er in elk geval bij (maar dat ben ik bijna altijd)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:06:48 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109304913
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het antwoord weet ik al.

Officieel: "De Nederlandse overheid laat het beleid omtrent beveiligingssystemen zoveel mogelijk over aan ProRail, de Inspectie L&T en de vervoerders. De overheid vertrouwt erop dat deze partijen samen tot een optimaal plan zullen komen voor een zoveel mogelijk kostenefficiënte invoeren van ERTMS."

Officieus: "We willen er eigenlijk geen cent instoppen, we doen het omdat het moet van Europa."
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 11:41:19 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109307449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef dennistd het volgende:
Ik ben er in elk geval bij (maar dat ben ik bijna altijd)
Kan je alweer lopen Dennis? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:52:23 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109307866
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
ATB wel dan?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 11:53:01 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109307899
Alleen voor emplacementen waar alles altijd harder dan 40 km/h rijdt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 11:57:59 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109308082
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?

Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 12:10:48 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109308525
Zeg ik dacht dat het inmiddels "opgelost" was met die sluis in Eefde. Sinds een aantal weken staat daar een enorme kraan die sluisdeuren op en neer te duwen.



In ieder geval voor de scheepvaart is die verbinding weer bruikbaar. Dan zou je denken dat die makeshift containerterminal in Almelo niet meer nodig is. Maar gisteren waren ze nog volop bezig :?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 12:29:37 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109309159
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je alweer lopen Dennis? :)
Nog niet 100% weer, maar gelukkig zijn er zitplaatsen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:49:46 #77
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109309796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Als ik er aan denk zal ik 'm eens klokken als ik er weer in zit. Doe ongeveer wekelijks Nootdorp - Pijnacker :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 12:55:41 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109309969
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 13:00:37 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109310132
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Oh okee, dat wist ik niet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109310250
Over sluis Eefde: er moeten nieuwe kettingen gemaakt worden om de sluis weer te kunnen heffen met de originele installatie. Dat duurt naar schatting een week of zes, en die worden komend weekend als het goed is geinstalleerd.
De huidige situatie met hefkraan er naast maakt het mogelijk om toch te schutten, maar het duurt allemaal veel langer. Om lange wachttijden enigszins in te perken zal die container-overslag in Almelo dus nog wel een goed alternatief zijn tegen de drukte.

-- edit -- (sorry Peterselieman, ik had jou post nog niet goed gelezen :@)

Sinds afgelopen vrijdag 17 maart is sluis Eefde weer geheel gesloten voor de scheepvaart, en zijn ze bezig met de definitieve herstelwerkzaamheden. Als het goed is kunnen er vanaf 26 maart weer schepen varen.
Dat verklaart misschien nog beter waarom de container-terminal in Almelo weer in gebruik is! :)

Bron: http://www.schuttevaer.nl(...)-een-week-dicht.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 20-03-2012 13:34:11 ]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:17:14 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109310742
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATB wel dan?
Met de ontwikkeling van ATB-Vv wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109313781
Ik heb die ambtenaar vanmorgen gevraagd hoe dat nou met ERTMS zat en de uitrol hier van!

Hij zei:
"De kosten van de totale ombouw naar ERTMS in NL op de bestaande sporen en in de treinen zal zo'n 8 miljard euro gaan kosten. De EU heeft gezegd dat er een bepaalde tijd aan vast zit, en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"

Duidelijke taal. Het is overigens al verplicht om op elk nieuw stuk spoor het ERTMS aan te leggen zei die man. Dus de ERTMS op de Hanzelijn is niet "vrijwillig" of voor het gemak "alvast" aangelegd, maar dat waren keiharde voorwaarden vanuit de EU.

Interessant wel :)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 14:47:45 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109313858
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Monopoly het volgende:
en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109313887
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken :D
Idd :') Heb er zelf ook weinig vertrouwen in. Zal de staat wel weer een beste bak met knaken kosten al met al.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:15:56 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315152
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.

En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund? :')
pi_109315218
Zal al met al wel uitlopen naae 2021 denk ik. Zie het ze inderdaad niet doen. Vooral niet omdat het 8 miljard moet gaan kosten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:21:11 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315334
2021 kan te optimistisch zijn. Ikzelf denk dat als we in het huidige tempo doorgaan 2024 wel eens realistisch kan zijn. En hé, loopt de nieuwe concessie dan niet af? Mooie combi lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:21:27 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315343
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:24:11 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109315424
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?

Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
En dan ook bijna alleen maar waar assentellers zijn. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 maart 2012 @ 15:26:33 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109315522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:15 schreef James1988 het volgende:
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.

En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund? :')
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:28:11 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.

Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.

Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:29:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar :')
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
pi_109315714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 15:36:06 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109315797
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
op RER lijn A werken bewegende blokken iig prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:37:32 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109315824
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bewegende blokken... :') Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan! :P
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
pi_109315947
Wauw, allemaal mensen die serieus ingaan op mijn onzin geblaat :o :s)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:24:02 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109317120
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:32:41 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_109317285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro. :)
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:34:30 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109317313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt. :)
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:39:01 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109317394
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg. ;)
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stil :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')