Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 rijdt alleen in de IC's tussen (Amersfoort-) Amsterdam - Enkhuizen
klopt, maar het is het enige traject waar je het DDM-1 aan kunt treffen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar zit geregeld VIRM of ICM in tegenwoordig.
Trein.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik hou het lekker bij treinen. Minder gedoe
ALS ze 100 rijden lijkt het me het stuk tussen Spijkenisse en Pernis. Lange stukken zonder haltesquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:45 schreef hemarookworst het volgende:
De Rotterdamse metrostellen kunnen 100 km/u rijden, maar zijn er trajecten waar het echt 100 rijdt? Zelfs op het stuk Blijdorp - Den Haag rijdt ie volgens mij max. 80.
Niets overtreft Rhoon - Slinge.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het antwoord weet ik al.
Officieel: "De Nederlandse overheid laat het beleid omtrent beveiligingssystemen zoveel mogelijk over aan ProRail, de Inspectie L&T en de vervoerders. De overheid vertrouwt erop dat deze partijen samen tot een optimaal plan zullen komen voor een zoveel mogelijk kostenefficiënte invoeren van ERTMS."
Officieus: "We willen er eigenlijk geen cent instoppen, we doen het omdat het moet van Europa."
Kan je alweer lopen Dennis?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef dennistd het volgende:
Ik ben er in elk geval bij (maar dat ben ik bijna altijd)
ATB wel dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
ERTMS is nog niet voldoende ontwikkeld om er emplacementen mee te beveiligen.
Nog niet 100% weer, maar gelukkig zijn er zitplaatsenquote:
Als ik er aan denk zal ik 'm eens klokken als ik er weer in zit. Doe ongeveer wekelijks Nootdorp - Pijnackerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:54 schreef hemarookworst het volgende:
Rhoon - Slinge is nog langer dan Tussenwater - Pernis. De snelheid valt me daar ook tegen, misschien dat die bij Rhoon - Slinge wel ietsje boven 80 gaat. Notdorp - Pijnacker Centrum is ook wel een aardige afstand.
Oh okee, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Met de ontwikkeling van ATB-Vv wel.quote:
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijkenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Monopoly het volgende:
en Prorail kan miepen wat 'ie wil, maar voor 2018 moet alles klaar zijn!"
Idd Heb er zelf ook weinig vertrouwen in. Zal de staat wel weer een beste bak met knaken kosten al met al.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier gaan we met kerstmis 2017 nogeens naar kijken
En dan ook bijna alleen maar waar assentellers zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet toch niemand tegenhouden om het alvast op de hoofdrijbaan uit te rollen naast het nog bestaande ATB?
Om de emplacementen ligt nu voornamelijk ATB-EG, als er al beveiliging is. Het betere ATB-NG ligt bijvoorbeeld alleen maar op de hoofdrijbaan.
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:15 schreef James1988 het volgende:
Als alles klaar moet zijn voor 2018, mogen ze wel eens haast gaan maken met planning en invoering. In Denemarken is men al sinds 2009 bezig met de voorbereidingen hiervoor, en daar staat de deadline op 2021.
En hier wil men dat in 2018 alles over is op ERTMS, terwijl er in 2012 nog niet eens contracten zijn gegund?
Het idee is voor Nederland ook het overwegen waard. Zo kun je bestaand materieel laten rijden totdat het op is en daarna tegen relatief lagere meerkosten opwaarderen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:21 schreef James1988 het volgende:
Mocht men hetzelfde tempo aanhouden als de Denen, dan loopt dat wel tot 2024.
Ondertussen zit ook de SBB niet stil. Eind 2017 moet het hele Zwitserse netwerk zijn voorzien van ETCS Level 1 Limited Supervision.
Limited Supervision is een nieuwe ERTMS-modus en zal worden toegevoegd aan de Baseline 3.0.0-specificaties die dit najaar gefinaliseerd zullen worden.
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is men het al eens over welke versie er ingebouwd gaat worden dan? Ik meen dat er vorig jaar in België nog geklungel was omdat er op de HSL-zuid een andere versie van ERTMS lag dan op een ander stuk lijn, en dat dat ook weer lekker botste met elkaar
Bewegende blokken... Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk duidelijk. ERTMS Level 2, versie 2.3.0d. In de toekomst een upgrade naar ERTMS Level 3 (met bewegende blokken)
op RER lijn A werken bewegende blokken iig primaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken... Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
Bewegende blokken zijn juist zeer wenselijk om je capaciteit te verhogen! Een lange goederentrein beweegt langzamer en heeft langere remwegen nodig dan een SLT. Door met die factoren rekening te houden kun je meer treinen op hetzelfde spoor proppen zonder dat ze allemaal 40 km/h moeten rijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bewegende blokken... Bewegende treinen!! Dat lijkt me een veel beter plan!
En de vergunning van de tijdelijke containeroverslag bij Almelo is t/m 1 April verleend. Hoewel, ze zijn aan het kijken om daar ergens een nieuwe terminal te bouwen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: er moesten onderdelen voor de sluis gefabriceerd worden. Deze worden nu op dit moment geplaatst. Het kanaal is dan ook gestremd voor alle verkeer. Op de 26e zou het weer moeten functioneren.
Aan een tramtrein zijn géén speciale eisen gesteld wat betreft botsbestendigheid. Wat ook precies de reden is dat Prorail geen tramtreinen wil in Nederland. En waarom er zo veel moeite is gedaan om de lijnen van Randstadrail los te koppelen van het hoofdrailnet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:26 schreef James1988 het volgende:
Een tramtrein is - zoals ik het begrijp - een voertuig dat geschikt is om in een stad te rijden (als tram of metro) maar daarnaast ook op het hoofdspoor mee kan rijden tussen 'echte' treinen. Daar zijn andere eisen aan gesteld qua botsbestendigheid en beveiligingssysteem dan aan een tram of metro.
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het huidige blokstelsel is immers gebaseerd op de traagste goederentrein die er rijdt.
Ohja, natuurlijk. De traagste goederentrein staat namelijk stilquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... eigenlijk op de snelste goederentrein. Want die heeft doorgaans de langste remweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |