pi_109296386
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou van jou zie ik het door de vingers voor maar laat het niet nog eens voorkomen
oO<
'Three can keep a secret, if two of them are dead'
Benjamin Franklin
  Weblogger maandag 19 maart 2012 @ 23:30:53 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109296848
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:45 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me dat minister Spies deze motie zal moeten uitvoeren en ervoor kan kiezen om deze naast zich neer te leggen. Net als toen de oppositie (inclusief de PVV) een motie aannam om weigerambtenaren te verbieden en de minister deze naast zich neerlegde.
De minister heeft hier niets mee van doen. Dit gaat over het reglement van de kamer zelf.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-award 2009 en 2011
pi_109297841
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar snappen tweede kamerleden het? Die krjgen geen cursus als ze worden gekozen.
En nu Van der Vlies niet meer in de kamer zit is er ook niemand meer die ze even kunnen vragen.
pleased to meet you
pi_109299938
Eindelijk _O_
Just give me all of the bacon and eggs you have. Wait, wait, I worry what you just heard was, “Give me a lot of bacon and eggs.” What I said was, “Give me ALL the bacon and eggs you have.” Do you understand?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 01:15:56 #55
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_109299996
Uitstekend plan, misschien worden we ooit nog wel eens een echte democratie.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 02:00:23 #56
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_109300848
Democratie is ernstig overgewaardeerd.

Dom besluit, dit.
Danny doodt discussie. - Een door mods in paniek dichtgegooid topic van ZoKanIkHetOok, over het discussie-dodende plus/minnetjes-systeem dat door Danny koste wat kost ingevoerd moest worden. Ook het FB-topic werd twee dagen later gesloten.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 03:56:42 #57
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_109301946
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De minister heeft hier niets mee van doen. Dit gaat over het reglement van de kamer zelf.
Ja, kwam ik later achter. Ik dacht dat de rol van het staatshoofd bij de formatie wettelijk was vastgelegd, maar niet dus.
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 03:59:56 #58
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_109301961
Maar als ik het goed begrijp is deze macht haar eigenlijk al in 1971 ontnomen, en gaan ze de plannen uit de motie Kolfschoten nu ook nog eens een keer in de praktijk proberen te brengen.

http://www.depers.nl/binn(...)er-vorst-faalde.html

Ben benieuwd of het dat zooitje incompetenten deze keer wel zal lukken dan. In 1971 was het niveau van de kamerleden toch een stuk hoger volgens mij, en toen kwamen ze er al niet uit.
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 07:22:14 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109302528
De Tweede Kamer speelt opnieuw paniekvoetbal.

Hoeveel lijken moeten er uit de kast vallen eer deze kleuters inzien dat ze een grove fout hebben begaan? :|W
pi_109302619
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:15 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend plan, misschien worden we ooit nog wel eens een echte democratie.
Lijkt me een stap in de goede richting. :Y
Sinds ik las over de huiszoekingen bij mensen thuis uitsluitend vanwege het feit dat de koningin langskomt, mag het koningshuis wat mij betreft helemaal opgedoekt worden.
  Weblogger dinsdag 20 maart 2012 @ 08:21:36 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109303098
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 03:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, kwam ik later achter. Ik dacht dat de rol van het staatshoofd bij de formatie wettelijk was vastgelegd, maar niet dus.
Overigens als dit een wetsvoorstel was geweest vanuit de kamer en het was aangenomen dan heeft het kabinet het uit te voeren. Wetten zijn itt moties wel bindend.
pi_109303380
quote:
De uitkomst is dat de Kamer altijd binnen een week na de installatie van de nieuwe parlementariėrs debatteert over de verkiezingsuitslag en over de volgende stappen.
Hier gaat het dus al mis. De kamer wil debatteren over de verkiezingsuitslag, en dat slaat natuurlijk nergens op. Dan krijgen we weer allemaal politici die menen te moeten interpreteren wat de kiezer bedoeld heeft, uiteraard in hun eigen voordeel.

De kiezer geeft gewoon de machtsverhoudingen in de kamer, die staan daarmee vast, en vanuit die machtsverhoudingen moet er dan een coalitie gevormd worden, zonder dat er verkozenen worden weggepest of op partijcongressen wordt verteld wat ze moeten vinden. Dat proces zal ongetwijfeld versoepeld worden door iemand die boven de partijen staat dat te laten aansturen.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:03:42 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109303675
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overigens als dit een wetsvoorstel was geweest vanuit de kamer en het was aangenomen dan heeft het kabinet het uit te voeren. Wetten zijn itt moties wel bindend.
Neuh. Het moest dan eerst nog langs de Eerste Kamer. Daarnaast is er altijd nog een contraseign (ondertekening) nodig van een minister. Dat is nog nooit geweigerd tot nu toe, en het zou nogal een schoffering van de Kamer zijn, maar het kan wel.
pi_109303939
Ik denk dat we bij de volgende verkiezingen Belgiė en Irak gaan evenaren met formatieduur.
Like a girl I used to know who I found on Facebook, I could see all her photos without even adding her as a friend, she should get that sorted, any pervert could be wanking over her photos not just a nice bloke like me.
  Weblogger dinsdag 20 maart 2012 @ 09:36:16 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109304182
Toch apart hoeveel Feodale voorkeuren er op het forum heersen
pi_109304555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 03:59 schreef Nielsch het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is deze macht haar eigenlijk al in 1971 ontnomen, en gaan ze de plannen uit de motie Kolfschoten nu ook nog eens een keer in de praktijk proberen te brengen.

Ben benieuwd of het dat zooitje incompetenten deze keer wel zal lukken dan. In 1971 was het niveau van de kamerleden toch een stuk hoger volgens mij, en toen kwamen ze er al niet uit.
Dat klopt niet, die motie hield enkel in dat de eerste formateur door de Kamer zou worden voorgedragen. Daarna zou de koningin gewoon weer deelnemen aan het formatieproces.

De rol van de koningin als 'begeleider' van het formatieproces wordt schromelijk onderschat. Misschien zou die rol door iemand anders kunnen worden overgenomen, maar in dit voorstel wordt dus niet gesproken over wie dat zou moeten zijn.

Het is allemaal leuk en aardig dat mensen zonder verstand van zaken garpjes maken over onze kroonprins, maar het staatshoofd zorgt wel voor enkele belangrijke rustmomenten in de formatie, is door zijn afstand tot het proces in staat het overzicht te behouden, heeft een schat aan ervaring en is bovendien de meest objectieve partij die deelneemt aan het proces. Waar zou je dit willen inruilen voor een achterkamertjesformatie die wordt gekenmerkt door eigenbelang en onervarenheid?
pi_109304583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 07:35 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Lijkt me een stap in de goede richting. :Y
Sinds ik las over de huiszoekingen bij mensen thuis uitsluitend vanwege het feit dat de koningin langskomt, mag het koningshuis wat mij betreft helemaal opgedoekt worden.
Jij denkt dat dit niet gebeurt als een president op de koffie komt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:03 schreef freako het volgende:

[..]

Neuh. Het moest dan eerst nog langs de Eerste Kamer. Daarnaast is er altijd nog een contraseign (ondertekening) nodig van een minister. Dat is nog nooit geweigerd tot nu toe, en het zou nogal een schoffering van de Kamer zijn, maar het kan wel.
Vergeet de koningin niet.
pi_109304669
Ja lekker, laten we alle macht bij Wilders en consorten neerleggen. Véél betrouwbaarder dan onze koningin.

- .. de koninklijke familie heeft het beste met het Nederlandse volk voor; de politiek kan soms niet verder kijken dan de positie die ze willen/behouden of partij waarbij ze zitten.

Ik zag het daarom nog altijd als een last-resort voor als Nederland helemaal in een put zakt maar nu staat de deur daarvoor blijkbaar wagenwijd open. :N
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_109304718
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit niet gebeurt als een president op de koffie komt?

Het lijkt me sterk dat de president zijn verjaardag ieder jaar in een paar steden of dorpen gaat vieren en dan met de hele familie op bezoek komt. oO<
pi_109304729
Maar Nederland zou dus democratischer worden door dit besluit? Ik heb er zelf vrij weinig van gemerkt toen ik wakker werd vanochtend maar ik moet dan ook nog naar buiten.

Keihard roepen dat de regering aan symboolpolitiek doet en dan met dit voorstel komen. Je zou het bijna lachwekkend kunnen noemen. :')
Like a girl I used to know who I found on Facebook, I could see all her photos without even adding her as a friend, she should get that sorted, any pervert could be wanking over her photos not just a nice bloke like me.
pi_109304839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:58 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat de president zijn verjaardag ieder jaar in een paar steden of dorpen gaat vieren en dan met de hele familie op bezoek komt. oO<
Een president komt nooit buiten?
pi_109305157
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een president komt nooit buiten?
Daar gaat het niet om. Het gaat om de huiszoekingen die mensen maar moeten toestaan vanwege het simpele feit dat de koningin haar verjaardag komt vieren.

Ik had weinig tegen het koningshuis maar sinds ik die burgemeester van Rhenen hoorde, hoeft het koningshuis van mij echt niet meer. :'(

quote:
Burgemeester dreigt bewoners met celstraf op Koninginnedag

VVD'er tegen bewoners die bezwaar hebben tegen huiszoeking: 'Werkt u niet mee, dan belandt u in een arrestatiecomplex'
http://www.joop.nl/politi(...)af_op_koninginnedag/

Sinds vorige week heb ik mijn mening over het koningshuis gewijzigd. Daarom vind ik bovenstaand besluit echt een stap in de goede richting. :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:21:05 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109305293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:15 schreef yyyentle het volgende:

Ik had weinig tegen het koningshuis maar sinds ik die burgemeester van Rhenen hoorde, hoeft het koningshuis van mij echt niet meer. :'(
Gelukkig dan maar dat het invoeren van de republiek voorkomt dat zo'n burgemeester van Juinen dit soort rare opmerkingen blijft maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 20-03-2012 10:26:36 ]
pi_109305738
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:21 schreef freako het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat het invoeren van de republiek voorkomt dat zo'n burgemeester van Juinen dit soort rare opmerkingen blijft maken.
Het voorkomt in ieder geval onzinnige bezoekjes die blijkbaar lang niet voor iedereen een feest betekenen en bakken met geld kosten. :D
pi_109307009
Moet dit niet eerst een meerderheid in de 1e Kamer krijgen?

Tegen trouwens...
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_109307030
Terecht.

Opmerkingen als 'is er niets belangrijkers te doen' zijn onzinnig, als je het minder belangrijke uitstelt totdat al het meest belangrijke achter de rug is, worden vrijwel alle dossiers tot in de eeuwigheid vooruitgeschoven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109307378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 03:59 schreef Nielsch het volgende:

Haha, ik zie het maar zo gebeuren. Het zou een blamage van de eerste orde zijn als de koningin wederom de rommel op mag gaan ruimen. Afgelopen formatie is ook alleen maar juist verlopen omdat de koningin even stevig ingreep in de tot dan toe chaotisch verlopen formatie.
"Using transport policy for just about any purpose is not a sign that one takes a broad view of the possible objectives, it is merely a manifestation of a narrow view of the available means."
pi_109309079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:38 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Het voorkomt in ieder geval onzinnige bezoekjes die blijkbaar lang niet voor iedereen een feest betekenen en bakken met geld kosten. :D
Nee hoor, dat voorkomt het helemaal niet. Zoals ik al zei: een president komt nooit buiten natuurlijk.
pi_109309310
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:35 schreef Viajero het volgende:
PvdA, PVV, SP, GroenLinks, D66 en de Partij voor de Dieren

De PVV doet ineens aan linksche hobbies?

Verder niets mis mee. Ik begrijp niet wat er voor moeilijkheden kunnen zijn met het aanwijzen van een formateur, het lijkt mij dat dat automatische de lijsttrekker van de grootste partij moet zijn. Die krijgt vier weken, en dan wordt het de lijsttrekker van de kleinste partij die minstens een zetel heeft (om te voorkomen dat de tweede en derde partij opzettelijk gaan treuzelen).
Laten we wel eerst even kijken of er wellicht iemand is die meer steun heeft dan alleen van de eigen partij. Zomaar de grootste partij het initiatief geven zonder ook de overige verhoudingen in het parlement in acht te nemen is wel erg kortzichtig. Dan zie ik liever dat er in de Tweede Kamer gestemd wordt en dat degene die de meeste stemmen krijgt het proberen mag.

De gekozen oplossing om de Tweede Kamer per stap te laten beslissen wat er moet gebeuren, is denk ik zo slecht niet. Alleen: als die beslissing altijd met een meerderheid genomen moet worden (wat ik aanneem), zouden ze beter ook nog kunnen vastleggen hoe de knopen worden doorgehakt indien geen enkele meerderheid het eens wordt.
pi_109309731
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nee hoor, dat voorkomt het helemaal niet. Zoals ik al zei: een president komt nooit buiten natuurlijk.
In ieder geval niet om zijn verjaardag op verschillende plaatsen in het land te vieren met de hele familie. :)

En de mensen hoeven dus ook niet hun eigen auto buiten hun eigen garage te stallen omdat iemand zijn verjaardag komt vieren. :D
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:54:33 #81
218617 YazooW
Peter La Anguila
pi_109309933
Het systeem klopt niet, een persoon krijgt macht omdat hij toevallig lid is van het koningshuis, niet verkozen door het volk. Het lastige is dat die persoon eigenlijk een best wel aardig persoon is, mocht die persoon nou Assad of Castro hebben geheten dan hadden de mensen wel anders gepraat hier.

Misschien is het wel het beste om hier een referendum over te houden, toch aardig wat mensen voor en aardig wat mensen tegen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:19:23 #82
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_109310813
quote:
9s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:46 schreef Specularium het volgende:
Men is gewoon bang dat Willem het volledig gaat verprutsen.
Ergere prutser dan de doorsnee politicus kan hij echt niet zijn hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_109311228
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ergere prutser dan de doorsnee politicus kan hij echt niet zijn hoor.
Dat dus. Ik heb meer vertrouwen in het koningshuis dan de huidige ratten in het kabinet. Gecorrumpeerd tot op het bot, of het nou links is of rechts.. Allemaal lobbyslaven. Verdeel en heers.. gotta love it.
pi_109311896
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:54 schreef YazooW het volgende:
Het systeem klopt niet, een persoon krijgt macht omdat hij toevallig lid is van het koningshuis, niet verkozen door het volk. Het lastige is dat die persoon eigenlijk een best wel aardig persoon is, mocht die persoon nou Assad of Castro hebben geheten dan hadden de mensen wel anders gepraat hier.
Macht is nou eigenlijk net wat de koningin niet heeft.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:31:36 #85
206164 GibsonLesPaul88
Ik doe het 1 keer voor.
pi_109324280
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:49 schreef TNA het volgende:
Uitstekend. Weg met de politieke macht van het koningshuis.
(ner)ronslekiE
pi_109326274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:15 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de huiszoekingen die mensen maar moeten toestaan vanwege het simpele feit dat de koningin haar verjaardag komt vieren.

[..]

http://www.joop.nl/politi(...)af_op_koninginnedag/

Sinds vorige week heb ik mijn mening over het koningshuis gewijzigd. Daarom vind ik bovenstaand besluit echt een stap in de goede richting. :)
Alsof de koninklijke familie er iets aan kunnen doen? Die burgemeester reageert alleen zo overspannen, omdat hij niet het verwijt wil krijgen laks te zijn geweest als er weer een aanslag plaatsvindt zoals in Apeldoorn. Als er een president langskomt waarbij er een kansje is om aanslagen, zou men precies hetzelfde doen. Zo sloten ze ongeveer heel Limburg af toen Bush in Margraten kwam.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')