Ik heb onlangs een huis gekocht in het dorp waar ik ben opgegroeid. De voormalige bewoners zijn op een ongelukkige wijze om het leven gekomen waardoor het huis door hun nabestaande verkocht moest worden. Het dorp is niet groot, ik ken de nabestaande dan ook best goed.
Zei vroegen mij op een feestje of ik misschien een keer wilde komen kijken naar de woning. Het stond toen al 2 jaar te koop en ze wilde er graag vanaf. Na een paar keer de woning bekeken te hebben en goed overleg met mijn vriendin hebben we besloten om een bod uit te brengen. Na wat touwtrekken over de prijs zijn we het eens geworden en zijn we overgegaan tot koop.
In de koopacte en tijdens eerdere gesprekken werd ons duidelijk gemaakt dat de C.V. ketel uit 2007 dateert. Dit was eigenlijk het enige in de woning wat vrij recent was, het overige in de woning was enorm gedateerd en heeft ons een enorme partij arbeid gekost om naar ons zin te maken.
Na enige tijd verbouwen en af en toe een expert langs te laten komen kwamen we bij het punt C.V. We hebben een erkend C.V. monteur laten komen, hij meldde ons dat de ketel helemaal niet uit 2007 komt, maar uit 2002. Een verschil van maar liefst 5 jaar! Dit hebben we zelfs gechecked bij de producent.
Ik vind het erg moeilijk en weet niet zo goed wat ik met de situatie aan moet, vooral omdat ik de nabestaande redelijk goed ken en ik met hun zoon ben opgegroeid.
Ik hoop dat sommige van jullie mij goed advies kunnen geven.