pi_109208379
registreer om deze reclame te verbergen
Zijn er mesnen hier die Snowglobe's maken of ben ik de enigste? Zo ja post hier je Snowglobe's
Of weet iemand misschien waar is lege glazen bollen kan kopen enz enz.
Dit zijn mijn 2 laatst gemaakte

GroteFoto-BPO38QKB.jpg
GroteFoto-3DUKGAYY.jpg
GroteFoto-TAZ6RXSP.jpg
GroteFoto-HINISNTX.jpg
pi_109209301
waar heb je deze bollen dan vandaag?
Oude gesloopt en vernieuwd?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_109209405
Ja ik heb een paar oude met beertjes en dat soort dingen die half leeg zijn of kapot. Eerst herstelde ik ze maar nu maak ik er zelf maar wat van. Van speelgoed van bv blokker kindersurpise of poppetjes die je krijgt bij de supermarkt
pi_109209870
Dit was de eerste voor mijn neefje beetje slechte foto in het echt veel leuker en mooier

GroteFoto-68L3CDND.jpg
pi_109209904
vul je ze dan met gewoon water of pak je gedestileerd?
omdat gewoon water op lagere duur niet zo best gaat, lijkt me.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_109212528
Het is gedeeltelijk gekookt water wat natuurlijk weer afgekoeld is. Ik verraad niet te veel haha
pi_109213138
gedestilleerd water + glycerine dus.
pi_109217580
Ja dat klopt je bent op de hoogte haha en hoe weet je dat?
pi_109217670
Waarom zou je hier een topic maken en dan moeilijk gaan doen over je "geheime recept"? :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_109219638
Weet ik veel. Was gewoon nieuwsgierig of andere mensen dit ook doen. En het recept is niet geheim hoor. Is vast wel ergens te vinden via google.
pi_109229639
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 23:24 schreef Spidermonkey het volgende:
Ja dat klopt je bent op de hoogte haha en hoe weet je dat?
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:32 schreef Spidermonkey het volgende:
En het recept is niet geheim hoor. Is vast wel ergens te vinden via google.
via daar dus ;)

Vind het trouwens wel leuk in omgekeerde jampotten.
binnenkant deksel (ouderwetse dekels niet die 1-2 klik gevallen) ruuw opschuren en dan lijmen maar.
  zondag 18 maart 2012 @ 14:59:16 #12
112545 Muck
Koffie-ambtenaar
pi_109233813
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:32 schreef Spidermonkey het volgende:
Weet ik veel. Was gewoon nieuwsgierig of andere mensen dit ook doen. En het recept is niet geheim hoor. Is vast wel ergens te vinden via google.
Maar is het niet leuker om te vertellen hoe jij het doet?
Zo kun je vergelijken en wie weet steek je mensen wel aan om het ook te gaan doen :)
Voor de rest moet je bij de Beatles en de buren zijn
Wat maakt Muck?
Muck op Etsy
  zondag 18 maart 2012 @ 15:00:19 #13
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109233862
OMG MY LITTLE PONY HOEVEEL KOST DIE ????
pi_109235990
Leuk hoor!! Ik wil dit ook nog een keer maken. Jampotje staat al in de kast :)
pi_109240846
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:00 schreef Barbapapamama het volgende:
OMG MY LITTLE PONY HOEVEEL KOST DIE ????
Nou hij is niet te koop ik heb er weer een lucht bel in en die moet er gewoon uit en dat duurt zeker nog een paar weken voor dat ik hem zeker luchtbel vrij heb. En dan zal ik er eventueel over nadenken of ik hem verkoop als je echt intresse hebt
pi_109242021
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:50 schreef annelotje het volgende:
Leuk hoor!! Ik wil dit ook nog een keer maken. Jampotje staat al in de kast :)
Ja, heb ik ook al :D
Keer met de nichtjes en neefjes die logeren lekker knutselen :P
materialen hamsteren O+
pi_109242062
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:54 schreef Spidermonkey het volgende:

[..]

Nou hij is niet te koop ik heb er weer een lucht bel in en die moet er gewoon uit en dat duurt zeker nog een paar weken voor dat ik hem zeker luchtbel vrij heb. En dan zal ik er eventueel over nadenken of ik hem verkoop als je echt intresse hebt
lijkt me een kwestie van op zijn kop zetten en bewegen (zachtjes) en dan afvullen tot het overstoomd, hop deksel erop
pi_109243957
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:24 schreef Dottey het volgende:

[..]

lijkt me een kwestie van op zijn kop zetten en bewegen (zachtjes) en dan afvullen tot het overstoomd, hop deksel erop
Nee was het maar zo makkelijk + je verhouding van je glyserine en water kwijt. En de haren zijn van nylon waar zoveel lucht bellen aan blijven hangen waar je eng van wordt
pi_109246088
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:15 schreef Spidermonkey het volgende:

[..]

Nee was het maar zo makkelijk + je verhouding van je glyserine en water kwijt. En de haren zijn van nylon waar zoveel lucht bellen aan blijven hangen waar je eng van wordt
je kunt toch extra "water" maken naar verhouding? lijkt me nietzo moeilijk
pi_109246569
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:05 schreef Dottey het volgende:

[..]

je kunt toch extra "water" maken naar verhouding? lijkt me nietzo moeilijk
Klopt dat is het probleem niet. Maar neem maar van mij aan dat sommige zelfgemaakte niet luchtbel vrij willen worden of pas na weken lang schudden uitelkaar halen weer vullen afdichten lijmen . De sneeuw moet gekookt worden want daar vormen ook bellen omheen en in de mij little pony geval is het die staart die in beweging is en al die losse haren. Maar ja blijft een hobby en iedere keer kom ik wel een nieuw probleem tegen. Ik heb een grote orginele peterpan schip snowglobe van iemand overgenomen met licht erin en een bewegende peter pan in de bol niets deed het meer en die had ik binnen 3 uurtjes gefixed dus soms zit het mee
pi_109260636
ik denk dat ik het ook een ga proberen :P
Nog tips om je glycerine ergens te halen .. en wat is de verhouding die jij gebruik dan?
pi_109263032
Ik haal het bij de Etos kust wel 3 euro voor een klein potje. En mengverhouding moet je in het begin op de gok doen want niet ieder beeldje heeft de zelfde afmeting. Hoe meer je in de bolstopt hoe minder glycerine. Iniedergeval nooit meer dan de helft van het flesje anders zakt de sneeuw niet. Kijk ik weet niet welke sneeuw jij gebruikt maar ik gebruik originele uit oude bollen en dat lijken wel steentjes
pi_109268220
Het was bij een D A drogist sorry geen Etos
pi_109269439
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 07:35 schreef Spidermonkey het volgende:
Ik haal het bij de Etos kust wel 3 euro voor een klein potje. En mengverhouding moet je in het begin op de gok doen want niet ieder beeldje heeft de zelfde afmeting. Hoe meer je in de bolstopt hoe minder glycerine. Iniedergeval nooit meer dan de helft van het flesje anders zakt de sneeuw niet. Kijk ik weet niet welke sneeuw jij gebruikt maar ik gebruik originele uit oude bollen en dat lijken wel steentjes
ah Goede tip ^O^
Ik gebruik nu nog geen sneeuw, maar heb al over meerdere opties gelezen wat je eventueel zelf kunt fabriceren.
bijvoorbeeld: versnipper een plastic bekertje, gebruik pajetten, kant en klare dikke glittersteentjes en zo veel meer mogelijkheden natuurlijk. Vind dat over de top glitter dan ook wel wat hebben :P
pi_109270182
Ben nu met deze bezig voor een neefje
GroteFoto-FDVQVJVA.jpg
GroteFoto-HPEOFJ6J.jpg
pi_109273371
O Etos verkoopt het ook en goedkoper 2,55 euro
pi_109273891
Elmo! Die is leuk!

Maar ik vind de onderkanten er niet echt bijpassen :x
Misschien als je ze in bijpassende kleurtjes verft?
pi_109278219
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:55 schreef Dottey het volgende:
Elmo! Die is leuk!

Maar ik vind de onderkanten er niet echt bijpassen :x
Misschien als je ze in bijpassende kleurtjes verft?
Daar zit ik nog overna te denken want ik raak door mijn onderkantjes heen haha

Ben tegelijkertijd ook bezig met een vriendje voor Elmo

GroteFoto-TUUEZLU7.jpg
pi_109280579
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:53 schreef Spidermonkey het volgende:

[..]

Daar zit ik nog overna te denken want ik raak door mijn onderkantjes heen haha

Ben tegelijkertijd ook bezig met een vriendje voor Elmo

[ afbeelding ]
Die zou ik zo laten. Dat is echt wel een leuk onderkantje. Die andere zou ik inprimaire kleuren opschilderen zodat het een geheel is. Of er lekker met klei overheen gaan en een nieuwe basis maken ;)
pi_109828697
Nou ik zou zelf sneeuwbollen willen herstellen, zou dus alleen niet weten hoe.
Want ik spaar ze zelf de sneeuwbollen :)
Misschien kun jij me vertellen hoe ik zoiets kan repareren, of een nieuwe kan fabriceren
pi_109839963
Wat is er stuk aan?
pi_109860890
Leuk idee om eens te maken!
K vind inderdaad de onderkantjes niet echt toepasselijk bij de beeldjes!
Vroeger heb ik wel eens zelf wat gemaakt met een jampotje en dan inderdaad met snippers van plastic bekers..glitters of pailetten zijn ook een gaaf idee!
Wat voor lijm gebruik je om het goed dicht te maken?
haken is cool
  donderdag 5 april 2012 @ 22:08:55 #33
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_109960423
wow wat gaaf! Ik spaarde snowglobes en heb er dus nog een behoorlijke zwak voor!
Vind ze echt heel mooi!

Koop je dan oude bollen ofzo om ze te hergebruiken (als ik het goed begrijp)?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109967064
Heb een paar pm's verstuurd. Kan lastig typen weer eens een sneeuwbol kapot gegaan in me handen en das geen pretje

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')