hmja, maar dan dus een variant die soepel blijft bij -30 en dus bij +90 heeeeeel zacht word.
polyprop zakjes bestaan wel, ik heb het opgezocht en idd ze bestaan als "special" , ze zijn nl iets duurder en doorgaans alleen in de dikkere kwaliteiten te krijgen,zeg maar als zakje voor scherpe technische onderdelen ed waarbij het onderdeel het zakje kan stuk prikken.
Het ligt voor de hand dat je die niet bij de action vind.
Wat ik me ook wel zat af te vragen ; hoe zit het eigenlijk met het keur "geschikt voor voedsel" ?
Ik heb hier een handje zakjes liggen die ik mee heb genomen van mijn werk om wat schroefjes ed in op te bergen maar die dingen hebben nergens op de doos zo'n tekentje van een glas+vork oftewel "voor voedsel", dat doe ik er dus ook nooit in....
Ik denk dat dat tekentje er pas op mag staan als bij de productie gegarandeerd kan worden dat er geen vreemde stoffen in de verpakking terecht kunnen komen en er staat me ook bij dat "foodsafe" verpakking hooguit 10% gerecycled materiaal mogen bevatten waarbij het gerecyclede materiaal ook nog eens van geregistreerde en herleidbare oorsprong moet zijn.
Ik kom voor mijn werk regelmatig bij een heeeele grote verpakkings fabriek en die hebben gescheiden productie lijnen, de foodsafe(salade bakjes) is geheel elektrisch en word gesmeerd met "foodgrade" vet, de niet-foodsafe(begonia bakjes) is een hydraulische lijn waarbij dus theoretisch hydrauliek olie en vet op de verpakkingen kan komen.
Op de rand beschouwt is het allemaal niet zo spannend maar ja, stel je nu eens voor dat je zakjes gemaakt zijn van gerecyclede oude accu behuizingen (=PE)....
Het meest linkse tekentje:
[ Bericht 11% gewijzigd door robber57 op 26-03-2012 19:45:20 ]