abonnement Unibet Coolblue
pi_109268952
Ik heb zelf in een winkel gestaan dus ik weet hoe 'verkopers' kunnen zijn. Deze dame had er echt wel verstand van. In iedergeval meer dan ik doe uiteraard....Haar advies kwam serieus goed over, niet als een verkooppraatje.
Ik lees ook wel vaak dingen.. maar mijn hoofd vergaart dan zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarom vroeg ik het ook hier.
Mijn vader heeft vroeger ook een groot aquarium gehad dus heb aan zijn 'ervaring' ook veel gehad.
We zullen zien of dit goed gaat.. misschien uiteindelijk toch een grotere bak ... :@
Maar dan zwemmen ze evengoed nog in elkaars waterlaag....
pi_109270035
je vraagt hier info maar je doet er uiteindelijk niets mee.
dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking.

ik zie dat hier veel gebeuren: iemand doet zijn/haar best om iemand info te geven en het wordt gewoon aan de kant gelegd. erg jammer, helemaal omdat het om levende wezens gaat.
pi_109270494
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:51 schreef firefly90 het volgende:
je vraagt hier info maar je doet er uiteindelijk niets mee.
dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking.

ik zie dat hier veel gebeuren: iemand doet zijn/haar best om iemand info te geven en het wordt gewoon aan de kant gelegd. erg jammer, helemaal omdat het om levende wezens gaat.
Als jij dat ervaart als niets, prima.. ik heb het advies wat ik gekregen heb ook voorgelegd aan de mevr van de viswinkel.
Dat ik dan afga op het advies van de mevrouw van de viswinkel dat is dan toch mijn keuze geweest?
Ik ben nu een slecht mens... :'(

Het advies is ook om niet meerdere katers in huis te nemen, toch heb ik er 3 :') gaat ook prima
pi_109270713
Dat is het punt ;)
Prima gaan en ideaal zijn, zijn twee verschillende dingen. ;)

Maar goed, iedereen z'n eigen ding. Je kan het nooit 100% perfect doen, denk ik. Blijft toch een aquarium, niet de natuurlijke leefomgeving...
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:18:56 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109270780
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:51 schreef firefly90 het volgende:
je vraagt hier info maar je doet er uiteindelijk niets mee.
dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking.

ik zie dat hier veel gebeuren: iemand doet zijn/haar best om iemand info te geven en het wordt gewoon aan de kant gelegd. erg jammer, helemaal omdat het om levende wezens gaat.
Klopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd advies opgevolgd heb. Voornamelijk omdat ik dan van een andere kant een ander advies heb gekregen. Dan ga ik op mijn eigen gevoel af.
Ik probeer altijd wel zo veel mogelijk info in te slaan en ik ben een liefhebber, maar heel erg veel kennis heb ik (nog) niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 19 maart 2012 @ 13:21:02 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109270833
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:07 schreef LovelyLady het volgende:

[..]
Ik ben nu een slecht mens... :'(
Absoluut! Boefje!

;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 19 maart 2012 @ 13:22:23 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109270876
Btw, als je een cichliden aquarium opstart met erg weinig tot geen beplanting. Hoe hou je dan je waterwaardes een beetje fatsoenlijk?

Zoals bijvoorbeeld Aloria heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_109270906
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Absoluut! Boefje!

;)
FML :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109270932
je moet ook niet klakkeloos al het advies opvolgen. daar zit ook wel eens minder goed advies tussen.
eigen gevoel en zelf inlezen hoort er ook bij.

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:16 schreef Messina het volgende:
Dat is het punt ;)
Prima gaan en ideaal zijn, zijn twee verschillende dingen. ;)

Maar goed, iedereen z'n eigen ding. Je kan het nooit 100% perfect doen, denk ik. Blijft toch een aquarium, niet de natuurlijke leefomgeving...
dat is het verschil idd.
ik ga liever uit van de meest ideale omstandigheden die ik in mijn aquarium kan creëren met het budget dat beschikbaar is.
een schoolvisje hoort nu eenmaal in een grotere groep. en vissen moeten elkaar niet teveel in de weg zitten. bij LovelyLady is er nog ruimte genoeg in de bovenlaag...

ik doe ook wel eens dingen die door anderen worden afgeraden. zo heb ik een visje waarvan wordt gezegd dat er maar max 1 man in kleinere bak kan. bij mij bleek een vrouwtje een verstopte man te zijn. dus ik heb perongeluk 2 mannetjes in de bak met meerdere vrouwtjes.
zolang het goed gaat laat ik dat zo. wel heb ik een bak klaarstaan voor het geval het fout gaat dan kan ik een van beide mannetjes er direct uithalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door firefly90 op 19-03-2012 13:31:58 ]
  maandag 19 maart 2012 @ 14:46:44 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109273588
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:22 schreef Komakie het volgende:
Btw, als je een cichliden aquarium opstart met erg weinig tot geen beplanting. Hoe hou je dan je waterwaardes een beetje fatsoenlijk?

Zoals bijvoorbeeld Aloria heeft.
Ik heb zelf geen cichlidenbak, maar ik denk dat je met een goed filter met groot volume, regelmatig verversen, geen overbevolking en een paar algeneters en/of meervallen erbij al een eind komt. Je kunt misschien ook wel een paar valissneria in de bak zetten, die zijn bestand tegen veel cichlidesoorten en nemen veel stoffen op.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_109282048
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:02 schreef firefly90 het volgende:

[..]

NOOIT met zeepsop spullen van het aquarium schoonmaken.
Hahah, als je een 1 meter aquarium onder de douche zet ( op een handdoek) Je pakt witte filterwatten of een washandje en gooit er wat zeepsop op en poetst zo de ramen. De douche kop sproeit alles er binnen nog geen seconde er weer af. Zo heb ik vroeger al mijn 60, 80 100, en 120 aquarium schoongemaakt. Binnen 5 minuten ben je klaar. Inplaats van dat gepruts onder de kraan !

Nooit ergens last van gehad. Ik heb zelf 10 jaar ervaring en werk op dit moment in een aqua zaak. Als ik serieus denk dat er problemen mee komen raad ik het niet aan. Maar dit kan geen vlieg kwaad.

Dit is puur om de bak schoon te krijgen als je hem net gekocht hebt van iemand anders, of hij heeft jaren op zolder gestaan.

Oh en als je dan tegelijk ook zelf gaat douchen heb je 2 vliegen in 1 klap. Wel het aquarium daarna goed afspoelen en drogen + je zelf niet vergeten :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloria op 19-03-2012 18:57:59 ]
pi_109282327
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen cichlidenbak, maar ik denk dat je met een goed filter met groot volume, regelmatig verversen, geen overbevolking en een paar algeneters en/of meervallen erbij al een eind komt. Je kunt misschien ook wel een paar valissneria in de bak zetten, die zijn bestand tegen veel cichlidesoorten en nemen veel stoffen op.
Oh lees net dat je mijn bak bedoeld. Ik heb een groot bioloog eronder, weinig vis in vergelijking met mijn bak en al mijn vissen eten alg. ( tropheus ) Ik ververs ongever 1derde van de bak per week + ik moet regelmatig 10tallen liters bijvullen. Zelf filter ik over een microsiemens gafzak, witte filterwatten, koraal gruis, en filterballen. Wel heeft mijn bak ongeveer 1 maand ingedraaid met opstart vissen. ( zodat je bacterien niet verhongeren in je filter en ze zo kunnen groeien in je opstart )

Een filter is het hart van je aquarium dus verzorg hem goed ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloria op 19-03-2012 19:00:00 ]
pi_109283600
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:48 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hahah, als je een 1 meter aquarium onder de douche zet ( op een handdoek) Je pakt witte filterwatten of een washandje en gooit er wat zeepsop op en poetst zo de ramen. De douche kop sproeit alles er binnen nog geen seconde er weer af. Zo heb ik vroeger al mijn 60, 80 100, en 120 aquarium schoongemaakt. Binnen 5 minuten ben je klaar. Inplaats van dat gepruts onder de kraan !
ik zeg ook niet dat je het bij de kraan moet doen. douche is idd veel handiger.
maar zonder zeep was ik ook in 5min klaar.
pi_109286633
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:24 schreef firefly90 het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat je het bij de kraan moet doen. douche is idd veel handiger.
maar zonder zeep was ik ook in 5min klaar.
Het kan inderdaad ook zonder zeep. Maar als de bak bijvoorbeeld erg met blauwalg aangetast is of er zijn medicijnen in gebruikt. Gebruik ik toch liever zeep. Dan gaan al die "niet" zo leuke bacterien ook dood *O*
pi_109293505
normale zeep dood te veel weinig bacterieen om een ontsmettende werking te hebben.
wanneer er gehele ontsmetting noodzakelijk is zou ik eerder een echt desinfecterend middel gebruiken.

Citroenzuur
Dettol
Halamid
Azijn
Chloramine-T

[ Bericht 11% gewijzigd door firefly90 op 19-03-2012 22:21:11 ]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:47:32 #41
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_109304436
Hi!

Ik heb ook een Aquarium, kleintje, 40 liters.
Tot een paar weken terug had ik daar een kreeft in zitten, deze is helaas na een jaar dood gegaan. Ook zitten er Guppen in en nog wat andere makkelijk te houden visjes.
SInds vorige week zitten er ook 6 garnalen in, deze zijn alleen niet meer terug te vinden. binnenkort eventjes fototje Uppen :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:56:56 #42
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109310006
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:47 schreef makkie88 het volgende:
Hi!

Ik heb ook een Aquarium, kleintje, 40 liters.
Tot een paar weken terug had ik daar een kreeft in zitten, deze is helaas na een jaar dood gegaan. Ook zitten er Guppen in en nog wat andere makkelijk te houden visjes.
SInds vorige week zitten er ook 6 garnalen in, deze zijn alleen niet meer terug te vinden. binnenkort eventjes fototje Uppen :)
Foto is altijd leuk :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:10:41 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109466884
Iemand een idee wat te doen bij baardalg?
Het is nogal hardnekkig en er doen nog nogal wat verschillende verhalen rond als het gaat om de bestrijding. Sommige zijn zelfs best bizar. Ik heb al een keer iets gehoord met thee erin gooien, maar daar geloof ik niets van.

Mijn oom is nogal overdadig gaan snoeien en had al niet veel planten in zijn bak. Ik denk dat het daardoor gekomen is.
Ik ben al bezig met wat extra voeding voor de planten zodat die een beetje beter/sneller gaan groeien en er zitten wat algeneters in die wel wat weg eten, maar dat is lang niet genoeg denk ik. Extra planten erbij zetten misschien?
Volgens mij is er niet een echt een middeltje voor ofzo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_109468141
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:10 schreef Komakie het volgende:
Iemand een idee wat te doen bij baardalg?
Baardalg komt meestal in bakken voor met weinig "planten"voeding in het water.

Maar ook het fosfaat en nitraat kan er mee te maken hebben.

Zoek eens op redfield ratio. Dan wordt het hopelijk wat duidelijker.

Zelf zou ik als eerste easycarbo proberen. Kijken hoe de baardalg hier op reageert. ^O^
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:27:09 #45
92409 Twinky
Little star.
pi_109469014
Vivariumbeurs O+ O+
pi_109472701
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:27 schreef Twinky het volgende:
Vivariumbeurs O+ O+
Ik ga er morgen heen met 2 collega's jeej *O*
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:09:45 #47
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_109473104
Heb ook een bakje erbij gekocht..

Borientus Permanentus!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:56:00 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109474750
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:09 schreef Dance-Commander het volgende:
Heb ook een bakje erbij gekocht..

[ afbeelding ]
Wauw, ziet er mooi uit :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_109476817
Mooie bak :Y
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:12:50 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109477397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:59 schreef Aloria het volgende:

[..]

Baardalg komt meestal in bakken voor met weinig "planten"voeding in het water.

Maar ook het fosfaat en nitraat kan er mee te maken hebben.

Zoek eens op redfield ratio. Dan wordt het hopelijk wat duidelijker.

Zelf zou ik als eerste easycarbo proberen. Kijken hoe de baardalg hier op reageert. ^O^
Easycarbo it is.
Eerst maar eens kopen natuurlijk. Iemand een idee voor een winkel (online?)

Btw, wat bedoel je met planten voeding. In de zin van dat de planten niet genoeg voeding afgeven of juist dat er te weinig voeding is voor planten om te groeien?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')