abonnement Unibet Coolblue
pi_109174057
Heb zojuist de onderstaande onderdelen besteld voor mn nieuwe pc:

http://tweakers.net/gallery/389110?wish_id=252260#tab:wenslijst

Asus Xonar Essence STX Geluidskaarten
¤ 154,80

Hitachi HDS721010DLE630, 1TB Serial ATA harde schijven
¤ 95,-

Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB Serial ATA harde schijven
¤ 109,50

Lite-On IHAS124 Zwart DVD-branders
¤ 16,-

Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
¤ 85,-

Cooler Master Silencio 550 Towers
¤ 64,-

Intel Core i5 2500K Boxed
¤ 189,-

OCZ ModXStream Pro 600W Voedingen
¤ 62,80

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile DDR3 SDRAM
2x
¤ 44,- ¤ 88,-

Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5 GeForce 500 Serie
¤ 153,-

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 Socket 1155 moederborden
¤ 116,10

Nu krijg ik een mail terug en t bedrijf waar ik heb besteld zegt dat het beter is om een aparte processorkoeler erbij te kopen, omdat met de standaardkoeler de processor nog steeds erg warm zou worden.

Is dit echt nodig? Ik zal misschien eens een paar uur Battlefield achter elkaar doen of straks met de nieuwe Simcity 5 hooguit 5 uur achter elkaar zitten spelen. En voor de rest kijk ik vooral Bluray bestanden en luister ik muziek.

Wordt de processor echt zo gebruikt dat het verstandig is een aparte koeler te nemen, of is dat pas nodig voor mensen die hele dagen zitten te gamen?

[ Bericht 51% gewijzigd door Probably_on_pcp op 16-03-2012 17:17:51 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:12:46 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_109174227
Ja dat is verstandig en de stockkoelers maken herrie
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:13:45 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_109174277
Ik raad je een Scythe Mugen 2 Rev. B aan. Moet je zelf even nagaan of hij in je kast past. Lekker stil en koel voor ee nette prijs.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:14:19 #4
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109174297
Op zich is het niet nodig, want de gewone koeler houdt hem ook binnen de juiste grenzen. Een andere koeler is vaak echter stiller en efficiënter, maar je moet zelf zien of je daar geld voor over hebt.
Voor zo'n 30 euro heb je al een goede koeler die stiller is en hem koeler houdt.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:18:57 #5
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_109174473
Übergeile processorkoeler;


En ja, standaard koelers kunnen voldoen maar zijn meestal niet zo efficient en relatief gehorig.

Waarom heb je geen SSD in je lijstje? Harde schijven zijn achterhaald.... zeker als primaire.

Setje roundcables in plaats van de platte kabels die standaard bij onderdelen zitten gebruiken; dan krijg je véél betere ventilatie in je systeemkast en dán is de standaardkoeler wel toereikend.
pi_109174519
Ach, stock koelers voldoen prima :{
pi_109174543
Je kunt het toch ook proberen en als het teveel lawaai maakt of nogal warm wordt alsnog een koeler aanschaffen?
pi_109174544
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Ja dat is verstandig en de stockkoelers maken herrie
Ik weet niet of het geluid echt een issue zal zijn. Ik heb begrepen dat de kast die ik heb gekocht aardig goed koelt en geluid tegenhoudt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109174789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:20 schreef erikkll het volgende:
Ach, stock koelers voldoen prima :{
Dit!

Stockkoelers van tegenwoordig zijn érg goed. Ze zijn stil en de processor wordt er niet warm van.

Ja, een losse koeler kán stiller zijn.
Ja, een losse koeler kán beter zijn.
Nee, het is absoluut niet nodig.

Het verschil tussen goed of slecht monteren en tussen goed en slecht de koelpasta aanbrengen is vele malen groter dan het verschil met een betaalbare losse koeler.
pi_109175909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:28 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Dit!

Stockkoelers van tegenwoordig zijn érg goed. Ze zijn stil en de processor wordt er niet warm van.

Ja, een losse koeler kán stiller zijn.
Ja, een losse koeler kán beter zijn.
Nee, het is absoluut niet nodig.

Het verschil tussen goed of slecht monteren en tussen goed en slecht de koelpasta aanbrengen is vele malen groter dan het verschil met een betaalbare losse koeler.
op stock zit al pasta. vaak nog een dikke laag ook...
pi_109175911
Niet vereist, wel heel erg fijn qua geluid!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:26:43 #12
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_109176842
Ik heb ook een 2500k met boxed cooler. Mijn harde schijf maakt meer geluid...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 maart 2012 @ 20:35:29 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_109181506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:20 schreef erikkll het volgende:
Je kunt het toch ook proberen en als het teveel lawaai maakt of nogal warm wordt alsnog een koeler aanschaffen?
Dit natuurlijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_109182053
Mijn AMD FX6100 doet maximaal 35 graadjes met de stock koeler, wel in een beetje grote kast.
Wilde er wel een dikke luchtkoeler opzetten maar past niet ivm hoogte geheugen :X
Ji hebt een Intel, en die worden vaak ngo wat minder warm dus ik zou me niet al te veel zorgen maken!
Toch is het handig om dit voro inbouw en aankoop te overwegen, bij de meeste kasten kan je er later niet goed meer bij om een backplate ed te monteren, en zal je dus je hele pc weer moeten demonteren ed.
In principe moet de koeling van de fabrikant altijd voldoen, ze kunnen moeilijk iets meeleveren dat alleen werkt wanneer je hem maar voor 50% belast :p
Window5 - Force Closed 'n Stuff
pi_109182085
Gewoon stock cooler erop laten.
pi_109182580
Ik neem aan dat je studio/opname werk gaat doen met deze computer (gezien dat monster van een geluidskaart)? Dan is een extra stille processorkoeler inderdaad geen overbodige luxe.

Voor de rest is het gewoon een stom verkooppraatje. Net alsof Intel koelers zo leveren waarvan ze weten dat hun processors dan te warm worden :')
pi_109186565
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik neem aan dat je studio/opname werk gaat doen met deze computer (gezien dat monster van een geluidskaart)? Dan is een extra stille processorkoeler inderdaad geen overbodige luxe.

Voor de rest is het gewoon een stom verkooppraatje. Net alsof Intel koelers zo leveren waarvan ze weten dat hun processors dan te warm worden :')
De geluidskaart is omdat ik recentelijk hele goeie dure boxen en een versterker heb gekocht. Misschien dat ik spijt ga krijgen van die EUR150 voor een geluidskaart, maar daar zal ik binnenkort wel achter komen :)

En die gozer van dat bedrijf denkt misschien, die gozer besteed zoveel geld aan andere onderdelen, kan vast nog wel een koeler bij. Is ook geen rare gedachte van hem :P
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109186833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:48 schreef AktiveHate het volgende:
Mijn AMD FX6100 doet maximaal 35 graadjes met de stock koeler, wel in een beetje grote kast.
Wilde er wel een dikke luchtkoeler opzetten maar past niet ivm hoogte geheugen :X
Ji hebt een Intel, en die worden vaak ngo wat minder warm dus ik zou me niet al te veel zorgen maken!
Toch is het handig om dit voro inbouw en aankoop te overwegen, bij de meeste kasten kan je er later niet goed meer bij om een backplate ed te monteren, en zal je dus je hele pc weer moeten demonteren ed.
In principe moet de koeling van de fabrikant altijd voldoen, ze kunnen moeilijk iets meeleveren dat alleen werkt wanneer je hem maar voor 50% belast :p
Ja das idd wel belangrijk. Misschien gewoon een goedkope van EUR20 nemen of zo. De verkoper stelde er eentje voor van EUR40.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109186951
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja das idd wel belangrijk. Misschien gewoon een goedkope van EUR20 nemen of zo. De verkoper stelde er eentje voor van EUR40.
Een koeler van 20 euro is niks beter dan de stock koeler. Dat zou dan dus weer nutteloos zijn.
pi_109187010
Ik zou het geld liever besteden aan een SSD ipv die 1 TB schijf :P
pi_109187247
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:31 schreef erikkll het volgende:
Ik zou het geld liever besteden aan een SSD ipv die 1 TB schijf :P
Ja heb ik over nagedacht, maar ben al ruim over mn oorspronkelijke budget heengegaan (story of my life :P ) en die SSD's zullen met twee jaar ook wel weer groter en betaalbaarder zijn. Dus dat komt nog wel :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109187952
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:18 schreef Beardy het volgende:
Übergeile processorkoeler;
[ afbeelding ]

En ja, standaard koelers kunnen voldoen maar zijn meestal niet zo efficient en relatief gehorig.

Waarom heb je geen SSD in je lijstje? Harde schijven zijn achterhaald.... zeker als primaire.

Setje roundcables in plaats van de platte kabels die standaard bij onderdelen zitten gebruiken; dan krijg je véél betere ventilatie in je systeemkast en dán is de standaardkoeler wel toereikend.
Ik heb wel een kast gekozen die goed geisoleerd is tegen geluid. Alleen ik zie nu dat door de goeie geluidsisolatie de kast van binnen toch warm kan worden. Misschien toch nog maar even een paar tientjes er tegen aan gooien voor de zekerheid.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_109188923
Ik gebruik al erg lang Scythe Mugen koelers, fijne dingen, koelen erg goed en zijn vrijwel onhoorbaar.
url
pi_109191381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De geluidskaart is omdat ik recentelijk hele goeie dure boxen en een versterker heb gekocht. Misschien dat ik spijt ga krijgen van die EUR150 voor een geluidskaart, maar daar zal ik binnenkort wel achter komen :)

En die gozer van dat bedrijf denkt misschien, die gozer besteed zoveel geld aan andere onderdelen, kan vast nog wel een koeler bij. Is ook geen rare gedachte van hem :P
Een hele goede dure versterker heeft vast wel een digitale input. Nergens goed voor dus, die geluidskaart.
pi_109191459
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Een hele goede dure versterker heeft vast wel een digitale input. Nergens goed voor dus, die geluidskaart.
Nee had ik al gecheckt en die zit er dus niet op helaas.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')