abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2012 @ 12:22:29 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109486666
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 09:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Samson is een populist


Mijn jeugdherinnering, wat doe je?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109486730
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:08 schreef du_ke het volgende:

Pechtold begint op stoom te komen.
Maar lost dat dan de problemen op?
De mensen langer laten doorwerken terwijl er 500.000 werklozen zijn.
Het ontslagrecht versoepelen zodat er nog minder uitgegeven gaat worden vanwege de onzekerheid.

Ik snap dat soort hervormingen niet zo goed.
pi_109486759
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Maar lost dat dan de problemen op?
De mensen langer laten doorwerken terwijl er 500.000 werklozen zijn.
Het ontslagrecht versoepelen zodat er nog minder uitgegeven gaat worden vanwege de onzekerheid.

Ik snap dat soort hervormingen niet zo goed.
Het zijn maatregelen die vooral op wat langere termijn positief zijn voor het huishoudboekje van de overheid. Men had eerder moeten beginnen met invoeren maar nog langer wachten is helemaal onverstandig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109486921
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:26 schreef du_ke het volgende:

Het zijn maatregelen die vooral op wat langere termijn positief zijn voor het huishoudboekje van de overheid. Men had eerder moeten beginnen met invoeren maar nog langer wachten is helemaal onverstandig.
Ik vraag me dus af of het wel zo positief is.
Het gaat allemaal juist onzekerder worden en als het onzeker is gaan mensen geld wegzetten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 maart 2012 @ 12:51:29 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109487706
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Maar lost dat dan de problemen op?
De mensen langer laten doorwerken terwijl er 500.000 werklozen zijn.
Het ontslagrecht versoepelen zodat er nog minder uitgegeven gaat worden vanwege de onzekerheid.

Ik snap dat soort hervormingen niet zo goed.
Dat langer doorwerken is maar vrij beperkt, zou over twee maanden langer per jaar zijn. Dus dat is in de crisis mar een beperkte onzekerheid lijkt me.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109488322
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:51 schreef rubbereend het volgende:

Dat langer doorwerken is maar vrij beperkt, zou over twee maanden langer per jaar zijn. Dus dat is in de crisis mar een beperkte onzekerheid lijkt me.
Je veranderd wel de zekerheid dat je op je 65 ste jaar stopt met werken.
Als je daar aan gaat morrelen dan gaan mensen zich indekken en dus minder geld uitgeven.
Je moet namelijk maar afwachten of het hier bij blijft en of je nog in staat bent om te werken na je 65 ste.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 maart 2012 @ 13:09:53 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109488345
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:09 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je veranderd wel de zekerheid dat je op je 65 ste jaar stopt met werken.
Als je daar aan gaat morrelen dan gaan mensen zich indekken en dus minder geld uitgeven.
Je moet namelijk maar afwachten of het hier bij blijft en of je nog in staat bent om te werken na je 65 ste.
Dei zekerheid is al weg hè.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109488558
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:31 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ik vraag me dus af of het wel zo positief is.
Het gaat allemaal juist onzekerder worden en als het onzeker is gaan mensen geld wegzetten.
Iedereen weet al jaren dat dergelijke maatregelen er aan gaan komen. Daadwerkelijke besluiten maar uit blijven stellen zorgt alleen maar voor meer onzekerheid wat dat betreft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109488602
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:09 schreef rubbereend het volgende:

Dei zekerheid is al weg hè.....
Doordat ze er al zijn aan gaan morrelen.
Maar Pechtold wil het nog sneller aanpakken en de vraag is wat daar dan de bedoeling van is.
Er zijn namelijk nog 500.000 mensen die ene baan zoeken.
En dan wil hij ook nog het ontslagrecht versoeplen met als gevolg dat er nog minder zekerheid is.
Waarom gooit hij olie op het vuur?
pi_109488710
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:17 schreef du_ke het volgende:

Iedereen weet al jaren dat dergelijke maatregelen er aan gaan komen. Daadwerkelijke besluiten maar uit blijven stellen zorgt alleen maar voor meer onzekerheid wat dat betreft.
Het zijn in mijn ogen onzin maatregelen als je nog zoveel werklozen hebt.
Het is een feit dat jongeren vrijwel nooit meer aan de bak komen als ze meer dan een jaar werkloos zijn en dan ga je hun kansen vergooien door ouderen langer te laten doorwerken?
Zou een AOW uitkering duurder zijn dan een WW of bijstandsuitkering?
pi_109488887
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:21 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het zijn in mijn ogen onzin maatregelen als je nog zoveel werklozen hebt.
Het is een feit dat jongeren vrijwel nooit meer aan de bak komen als ze meer dan een jaar werkloos zijn en dan ga je hun kansen vergooien door ouderen langer te laten doorwerken?
Zou een AOW uitkering duurder zijn dan een WW of bijstandsuitkering?
Jongeren moeten een startkwalificatie zien te bemachtigen en de vergrijzing komt in hoog tempo op ons af. We moeten met een steeds kleiner wordende groep werkenden steeds meer gaan opbrengen. Dat wordt heel lastig dus moeten we echt langer gaan werken met z'n allen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109489995
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:26 schreef du_ke het volgende:

Jongeren moeten een startkwalificatie zien te bemachtigen.
Dan moet je ze wel de kans geven toch?
Er zijn het afgelopen jaar 2000 vaste contracten gegeven, dat lijkt me niet de goede weg.
quote:
en de vergrijzing komt in hoog tempo op ons af. We moeten met een steeds kleiner wordende groep werkenden steeds meer gaan opbrengen. Dat wordt heel lastig dus moeten we echt langer gaan werken met z'n allen...
Dat zal best waar zijn maar waarom hoor ik niemand over de grote groep werklozen?
Die kosten ook veel geld en kennelijk is het dan geen enkel probleem.
Ik vraag me dus af of dat vergrijzingsverhaal wel waar is.
pi_109490779
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel de kans geven toch?
Er zijn het afgelopen jaar 2000 vaste contracten gegeven, dat lijkt me niet de goede weg.
Er zijn veel meer vaste contracten gegeven. Dat krantenbericht was onzinnig.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:29:33 #214
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_109490848
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:27 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er zijn veel meer vaste contracten gegeven. Dat krantenbericht was onzinnig.
Je hebt vast bronnen die met feiten komen waaruit blijkt dat het bericht niet klopt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 maart 2012 @ 14:39:18 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109491170
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:18 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Doordat ze er al zijn aan gaan morrelen.
gelukkig wel ja :D, tis van de gekke dat dat al die jaren op 65 is gehouden

quote:
Maar Pechtold wil het nog sneller aanpakken en de vraag is wat daar dan de bedoeling van is.
Er zijn namelijk nog 500.000 mensen die ene baan zoeken.
En dan wil hij ook nog het ontslagrecht versoeplen met als gevolg dat er nog minder zekerheid is.
Waarom gooit hij olie op het vuur?
omdat er hervormd moet worden, er kan niet weer met de kaasschaaf gewerkt worden. Bovendien verwacht iedereen al vanalles en de onzekerheid van niks weten maar veel dreiging maar meer onzekerder dan als de maatregelen duidelijk zijn. Dan kan iedereen er naar handelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 maart 2012 @ 14:40:03 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109491189
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel de kans geven toch?
Er zijn het afgelopen jaar 2000 vaste contracten gegeven, dat lijkt me niet de goede weg.

[..]

Er zijn het afgelopen jaar 2000 mensen die direct een vaste baan hebben gekregen. Dat is wat anders.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 25 maart 2012 @ 14:45:22 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109491353
Een aardig stukje in dit kader:

quote:
De baas vindt personeel van 40 jaar te oud. Al op deze leeftijd worden werknemers afgeschreven. Dat blijkt uit uitgebreid onderzoek onder leidinggevenden door de Radboud Universiteit, dat vandaag wordt gepresenteerd.

Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde leeftijd van een afdeling volgens 70 procent van de chefs onder de 40 moet liggen. Dat is vandaag te lezen in het AD. Ook vinden de bazen dat er een overwicht moet zijn van jongere medewerkers, zo blijkt uit het jarenlange onderzoek van hoogleraar Beatrice van der Heijden (zelf 44 jaar oud).

De chefs zijn negatief over de toekomst van veertigers. Zelfs oudere leidinggevenden denken er zo over, al zijn ze wel meer tevreden over de ouderen op hun afdeling.

Slechtere beoordeling
Werkgevers hebben veel vooroordelen over werknemers van boven de 40, zegt Van der Heijden. 'Minder flexibel, vaker gefrustreerd, minder ambitieus, minder creatief en minder vernieuwend: dat zijn veelgehoorde kwalificaties. Bovendien geeft een jongere chef vaker een slechtere beoordeling aan een veertiger. Je kunt dus, in die leeftijdscategorie, beter worden beoordeeld door een chef die zelf ouder is.'

Van der Heijden ziet wel een lichtpuntje. 'Veertigers zijn in het midden- en kleinbedrijf wat beter af. Daar zijn de chefs iets minder negatief. Kleinere bedrijven hebben minder bureaucratie. De mensen kennen elkaar beter. Dat helpt en gaat vooroordelen tegen.'

Vergrijzing
'Bedrijven zijn te afwachtend. Er zijn al grote personeelstekorten in bijvoorbeeld de zorg. Je kunt ook niet voldoende mensen uit het buitenland halen. Ook daar is vergrijzing. Er móet dus aan de toekomst gedacht worden.

'Maar chefs zitten zo'n vier jaar op dezelfde afdeling, en zij worden alleen afgerekend op de korte termijn. Als je mensen van 40 al geen kansen meer geeft om zich te ontwikkelen, ben je als werkgever echt te laat als ze 45 zijn. Werknemers zelf doen daardoor minder om zich te blijven ontwikkelen. Die beginnen geen opleiding of stappen niet over naar een andere functie of baan. Vergeet niet: veertigers moeten nog 26 jaar werken.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-je-al-te-oud.dhtml

Wat het Kabinet dus wil en wat er in de praktijk gebeurt zijn twee heel verschillende dingen. Als je er op je 45e uitgegooid wordt, kun je het voor 90% wel vergeten dat je nog aan de bak komt, ondanks de vergrijzing en alle andere doem-scenario's.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109491358
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Er zijn het afgelopen jaar 2000 mensen die direct een vaste baan hebben gekregen. Dat is wat anders.
Ook dat cijfer is uiterst discutabel volgens de NRC. Het CBS komt bijvoorbeeld uit op 48.000 mensen die minder dan een maand in dienst zijn en een vast contract hebben.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:46:53 #220
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109491382
Maar zullen we weer on-topic gaan? Deze discussie loopt al / kan in WGR bijvoorbeeld.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 25 maart 2012 @ 16:31:21 #221
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109494560
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een aardig stukje in dit kader:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-je-al-te-oud.dhtml

Wat het Kabinet dus wil en wat er in de praktijk gebeurt zijn twee heel verschillende dingen. Als je er op je 45e uitgegooid wordt, kun je het voor 90% wel vergeten dat je nog aan de bak komt, ondanks de vergrijzing en alle andere doem-scenario's.
Dat is nu eenmaal de heersende cultuur in Nederland. Jaren geleden hebben we met zijn allen besloten dat "oudere" werknemers geen nut meer hebben.
pi_109499269
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:01 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel de kans geven toch?
Er zijn het afgelopen jaar 2000 vaste contracten gegeven, dat lijkt me niet de goede weg.

[..]

Dat zal best waar zijn maar waarom hoor ik niemand over de grote groep werklozen?
Die kosten ook veel geld en kennelijk is het dan geen enkel probleem.
Ik vraag me dus af of dat vergrijzingsverhaal wel waar is.
Door de crisis loopt het nu een beetje op maar we hebben nog steeds een lage werkeloosheid.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:43:39 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_109499653
quote:
En hoe zijn die 83.000 onderzocht? Als dat op dezelfde manier is gebeurd.......
pi_109499710
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:43 schreef betyar het volgende:

[..]

En hoe zijn die 83.000 onderzocht? Als dat op dezelfde manier is gebeurd.......
De conclusie is toch vrij helder?

quote:
Conclusie
Dagblad Trouw meldde anderhalf week geleden dat in 2011 slechts 2.000 mensen een vast contract hebben gekregen – een daling van 97 procent ten opzichte van 2010. Het ging hier echter alleen om mensen die op een openstaande vacature reageerden en vervolgens direct een vaste aanstelling kregen. Het totale aantal mensen dat vorige jaar een vast contract kreeg ligt aanzienlijk hoger. Het is gebruikelijk dat werknemers eerst een of meerdere tijdelijke contracten uitdienen en pas daarna een vaste baan krijgen. Zij werden bij die 2.000 niet meegeteld. Hoe groot het totale aantal vaste contracten in 2011 was, is niet bekend, omdat er geen onderzoek naar wordt gedaan. Of het aantal van 2.000 directe vaste contracten correct is, blijft ook de vraag. Het CBS telde, met een andere meetmethode, 48.000 mensen die in 2011 direct een vaste aanstelling kregen. Vaststaat in ieder geval dat er vorig jaar meer dan 2.000 mensen een vast contract kregen. We beoordelen de bewering dan ook als onwaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:50:34 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_109499883
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

De conclusie is toch vrij helder?

[..]

Als er in 2010 83.000 mensen meteen een vaste aanstelling kregen klopt het natuurlijk wel. Of lees ik er nu overheen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')