abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:57:14 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109167457
Welkom in het centrale topic over de PVV. Dit topic is opgezet om te voorkomen dat over elke tweet, one-liner, quote of wat dan ook een eigen topic geopend wordt. Voor overzichtelijkheid dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 14:12:15 #2
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109168059
Ik vergeet het niet hoor. Heb gewoon die behoefte voor het bashen niet zoals jij.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109168217
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:12 schreef 3-voud het volgende:
Ik vergeet het niet hoor. Heb gewoon die behoefte voor het bashen niet zoals jij.
Mwah:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:58 schreef 3-voud het volgende:
Je moet pestkoppen negeren. Rutte geeft het goede voorbeeld.
Anderzijds kun je ook goed zien hoe de linkse socialen werkelijk zijn. De aap komt flink uit de mouw. Ze maken zich drukker hierom dan om de zaken die er toe doen. Tot vergelijkingen met Hitler/Nazi's/NSB'er toe. Kijk alleen maar naar dit centrale PVV topic. Die wordt enkel in stand gehouden door de socialen die er maar geen genoeg van krijgen hun gal te spuwen. Schaapjes in wolfskleren. Die miezerige achterbaksen met hun mond vol "iedereen" vind ik veelal gevaarlijker dan die idioten van de PVV die gewoon zeggen wat ze denken.
;)
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 14:18:19 #4
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109168280
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:16 schreef morg78 het volgende:

[..]

Mwah:

[..]

;)
1x van leer trekken staat gelijk aan 1000+ bash posts van de tegenpartij?
Zo komen we nog ergens...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109169490
Even een algemene vraag. Sympathiseert de blanke onderklasse met Israël?

Wellicht dat het land anti-islam sentimenten oproept en daarom in die zin bevredigend is?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:06:23 #6
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109169965
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:51 schreef DRidder het volgende:
Even een algemene vraag. Sympathiseert de blanke onderklasse met Israël?

Wellicht dat het land anti-islam sentimenten oproept en daarom in die zin bevredigend is?
De blanke onderklasse sympatiseert niet met israel, maar tegen onderklassen waarvan de nederlandse nationaliteit niet met het oog te zien is of met de oren te horen is, waar ze in 'hun eigen wijk/woonwagenkamp' er echt niet mee zitten als er een 'kakker/homo' danwel 'allochtoon' in elkaar getrapt word door hun kroost.
pi_109170109
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:12 schreef 3-voud het volgende:
Ik vergeet het niet hoor. Heb gewoon die behoefte voor het bashen niet zoals jij.
Het is zo makkelijk om weer een topic te beginnen om te haten.

Verder zie je LV niet,.. ik (en met mij vele anderen) wachten al dagen met smart op zijn uitleg over hoe het kwartje van Kok aan ons is teruggegeven. Is inmiddels via diverse wegen al terug, aldus LV. Geen andere fokker weet hoe...dus leg uit.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:13:42 #8
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109170164
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is zo makkelijk om weer een topic te beginnen om te haten.

Verder zie je LV niet,.. ik (en met mij vele anderen) wachten al dagen met smart op zijn uitleg over hoe het kwartje van Kok aan ons is teruggegeven. Is inmiddels via diverse wegen al terug, aldus LV. Geen andere fokker weet hoe...dus leg uit.
Het kwartje van kok komt niet terug, ook niet onder een meerderheids kabinet van de PVV, dan kunnen ze dat kwartje nl niet uitgeven aan zoethoudertjes als animal cops en het vervangen van 120 borden op snelwegen.

Als je daarbij het kwartje van kok doorrekent en je neemt de inflatie er bij krijg je onderhand minder dan 5 eurocent terug.
pi_109170294
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het kwartje van kok komt niet terug, ook niet onder een meerderheids kabinet van de PVV, dan kunnen ze dat kwartje nl niet uitgeven aan zoethoudertjes als animal cops en het vervangen van 120 borden op snelwegen.

Als je daarbij het kwartje van kok doorrekent en je neemt de inflatie er bij krijg je onderhand minder dan 5 eurocent terug.
Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 15:23:35 #10
230491 Zith
pls tip
pi_109170430
Het kwartje van Kok is terug in de zin dat zonder het kwartje van Kok we nu (of sinds 1994) precies hetzelfde zouden betalen.

1
2
3
4
5
6
7
Jaar    Regulier    Kwartje van Kok    verschil
1990    0             0                 0
1991    2             8                 6
1992    4             8                 4
1993    6             8                 2
1994    8             8                 0
1995    10            10                0

In 1991, 1992, 1993 is dus meer betaald dan normaal zou zijn. Dit geld werd echter gebruikt om de staatsbegroting te verminderen, dus om te bepalen of de bevolking netto meer heeft betaald moet je even onderzoeken wat het effect op staatsobligaties was.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:29:25 #11
97079 Jeff89
Conquer All
pi_109170599
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
Google het gewoon :') Het officiele regeringsstandpunt is dat 't kwartje 'terug' is..
pi_109170766
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De blanke onderklasse sympatiseert niet met israel, maar tegen onderklassen waarvan de nederlandse nationaliteit niet met het oog te zien is of met de oren te horen is, waar ze in 'hun eigen wijk/woonwagenkamp' er echt niet mee zitten als er een 'kakker/homo' danwel 'allochtoon' in elkaar getrapt word door hun kroost.
:?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:11 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109171136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:34 schreef DRidder het volgende:

[..]

:?
Dat die blanke onderklasse niet bereid is om tegen 'hongerlonen' asperges te gaan steken, en daarintegen wel bijstand ontvangen en in een degelijk huurhuis in een volksbuurt wonen, terwijl ze ,door de overheid gefinanceerd, anoniem kunnen klagen over een pool die van zn hongerloontje wel een paar biertjes te veel kan drinken.

Die onderklasse kan het zich echt geen ruk schelen dat de PVV graag lepeltje/lepeltje ligt met Israel.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:16 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109171140
quote:
Wat ik in de PVV bewonder, is de behoefte om de dingen bij hun naam te noemen en die naam vervolgens in wetenschappelijke cijfers om te zetten. Zo wilde de PVV in 2008 weten wat de kosten zijn van een allochtoon. De toenmalige minister Van der Laan voelde niets voor een berekening, maar anderen zouden dat later wel doen. Ik vond dat het de publieke sector jaarlijks 7,2 miljard euro per jaar kost, uitgaande van een netto aanwas van 25 duizend immigranten.

Uiteraard is over die cijfers gebakkeleid. Zelfs in het huwelijk gaan de grote ruzies bijna altijd over geld. Je kunt wel chic doen over de uniciteit van ieder mens, maar uiteindelijk rekent de fiscus met ons af in een hoeveelheid belastingcenten. Nog niet zo lang geleden heeft de federale milieudienst van de VS berekend dat een Amerikaan 6,9 miljoen dollar waard is. Trek daar zo'n tien procent van af, en u weet wat u als Nederlander moet opbrengen.

Extra skivakantie
Onlangs getuigde de PVV opnieuw van haar zakelijkheid toen de partij een rapport presenteerde waarin werd uitgerekend wat de euro ons kost en wat het opbrengt als Nederland terugkeert naar de gulden. Als ik Wilders goed begrijp, besparen wij dan jaarlijks 1.900 euro per persoon. Dat is een extra skivakantie voor het gezin, dus ik zou zeggen: doen! Helaas werd ook over die cijfers weer gebakkeleid, zij het minder dan ik had verwacht. Nauwelijks een week oud, was het rapport van Lombard Street Research al bijna weer vergeten.

De PVV houdt ervan anderen de maat te nemen. En terecht, want daarvoor zit je in de politiek. Derhalve moet de PVV het wel toejuichen als er ook enige berekeningen worden losgelaten op het effect van het eigen handelen. Zo zijn werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes en VVD-europarlementariër Hans van Baalen het erover eens dat het PVV-meldpunt voor Oost- én Midden-Europeanen schade toebrengt aan de Nederlandse economie. De vraag is natuurlijk: hoeveel? En de volgende vraag luidt dan natuurlijk: op wie gaat het Nederlandse bedrijfsleven de geleden schade verhalen?

PVV-meldpunt
Maar eerst moet er een onderzoek komen naar de kosten van het PVV-meldpunt. Ik wil als belastingbetaler best aan zo'n onderzoek meebetalen en de objectiviteit lijkt mij het meest gegarandeerd wanneer de overheid aan de Algemene Rekenkamer de opdracht geeft om een kosten-batenanalyse van het meldpunt te maken. Eventueel kan zo'n opdracht ook gaan naar McKinsey of KPMG, maar zelfs Henk en Ingrid zullen het ermee eens zijn dat wij met de Algemene Rekenkamer voldoende expertise in huis hebben.

Overigens is er nog een kwestie waarbij de PVV betrokken is, die zich bij uitstek leent voor een cijfermatige aanpak. Dat is de aanvankelijke weigering van de PVV om zich te houden aan de verplichting om in het jaarverslag te vermelden welke giften de partij heeft ontvangen. Ook in de Verenigde Staten bestaat een dergelijke verplichting. De kandidaat die zich daaraan niet wenst te houden, wacht een zware straf. In Amerika draai je zo jaren de bak in voor een vergrijp dat in Nederland nog niet goed genoeg is voor een voorwaardelijke taakstraf.

Welgemoede grijns
In Nederland staat een boete van 25 duizend euro op het onvermeld laten van de donateurs. Gisteren liet Hero Brinkman in de Kamer met een welgemoede grijns weten dat de PVV die boete graag voor lief zou nemen. Ongeveer zoals een automobilist met een vette bankrekening rustig 160 kilometer per uur kan rijden. Je betaalt gewoon de boetes, en als je auto in beslag wordt genomen, koop je gewoon een nieuwe.

Hierdoor creëerde de PVV, die altijd voor zwaardere straffen is geweest, zelf een rekenmethode waarmee je proefondervindelijk de hoogte van een straf kunt vaststellen. Als die 25 duizend euro wordt weggelachen, moet dat bedrag omhoog, net zo lang tot de boete ondraaglijk wordt. Minister Spies wees Brinkman erop dat het bedrag nog aardig kon oplopen door allerlei additionele boetes, die als een kettingreactie hun werk doen. Elk jaarverslag weer opnieuw.

Ongetwijfeld hebben ze bij de PVV daarna flink zitten rekenen en gistermorgen kwam het verlossende woord: de PVV gaat de namen van de donateurs toch publiceren. Kennelijk is die 25 duizend euro, plus emolumenten, afschrikwekkend genoeg.

Spannend. Welke namen zullen worden onthuld? Pamela Geller, Breivik, Duitse neonazi's, de dranklobby? Ik houd het erop dat er niets bijzonders uit te voorschijn komt. En daar kun je dan weer een rekenmethode op loslaten.

Max Pam is publicist en columnist van de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)rmatige-aanpak.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109172752
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

1x van leer trekken staat gelijk aan 1000+ bash posts van de tegenpartij?
Zo komen we nog ergens...
Het geldt over en weer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:39:49 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109175171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Max Pam:

"Wat ik in de PVV bewonder, is de behoefte om de dingen bij hun naam te noemen en die naam vervolgens in wetenschappelijke cijfers om te zetten."

http://www.volkskrant.nl/(...)rmatige-aanpak.dhtml
Bullshit-stelling natuurlijk. Het label 'dingen bij de naam noemen' is op deze manier (er is een hoop discussie over of de PVV zaken wel bij de naam noemt) te plaatsen bij alles wat je er zelf van maakt en dus waardeloos. En 'wetenschappelijke cijfers' is het kennelijk ook prima van wanneer deze dwars staan van de legitimiteits- en validiteitstekortkomingen.
pi_109176619
quote:
Brinkman hekelt PVV-meldpunt

AMSTERDAM – Binnen de PVV is onenigheid over het PVV-meldpunt over Oost- en Midden-Europeanen.

Dit blijkt uit een interne mail van Hero Brinkman, in het bezit van EenVandaag. Brinkman stelt dat het meldpunt haar doel voorbij schiet en dat er onvoldoende visie is.
Volgens hem is het meldpunt bovendien niet van tevoren in de fractie besproken. “De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak", aldus Brinkman.

Hij vindt dan ook dat er niet goed genoeg nagedacht is over het meldpunt. Het zou meer kwaad dan goed doen.

Discriminerend
Een ruime meerderheid van het Europees Parlement in Straatsburg veroordeelde deze week het PVV-meldpunt als een discriminerend en kwaadwillend initiatief.

“Als politicus ben je verantwoordelijk voor integere politiek, gebaseerd op een visie. Wie wil regeren moet vooruitzien. Als wij de volgende keer als betrouwbare partner deel willen uitmaken van het kabinet, moeten we wel laten zien dat we verantwoordelijk met inhoud en strategie kunnen omgaan.”

Mediastilte
Ook hekelt hij de mediastilte na de presentatie van het meldpunt. "Bij de presentatie van dit meldpunt kun je niet volstaan met het in de lucht brengen van een internetsite en het uitvaardigen van een persverklaring van vier regels om vervolgens dagen in de media niet van je te laten horen.”

“Dan heeft de beeldvorming reeds plaatsgevonden en loop je achter de feiten aan. Deze fouten hadden we volgens mij kunnen vermijden door de opzet en het plan eerst in de fractie te bespreken”, zo stelt Brinkman.
Bron

en

quote:
Vermeend succes meldpunt

Brinkman stelt dat het meldpunt alle mogelijke problemen op één hoop gooit. Arbeidsverdringing is compleet iets anders dan criminaliteit, overlast door vervuiling of alcoholisme. Je kunt het één niet met het ander vergelijken. Deze discussie is een beetje verzand in de hosanna verhalen en de vermeende successen van het meldpunt.

Goede MOE-landers ontzien

Brinkman, die al eerder kritiek uitte op diverse standpunten van de PVV, is boos dat alle zogeheten MOE-landers op één hoop gegooid worden. Vele MOE-landers willen gewoon netjes werken en een goede boterham verdienen, aldus Brinkman. Hierbij refereert hij aan zijn oom en tante die in 1958 naar de VS zijn geëmigreerd om daar een toekomst op te bouwen. Zij hebben beide gewoon gebruik gemaakt van bestaande regelgeving en mogelijkheden. Bij de methode om dit probleem op de agenda te zetten, moet je de intentie hebben om de goede MOE-landers, namelijk zij die geen overlast en criminaliteit plegen, juist achter je initiatief te krijgen. De goede Pool heeft ook last van de beeldvorming die zijn asociale dronken landgenoot veroorzaakt.
Bron

Vraag me af of Brinkman oprecht is in zijn kritiek of dat dit een soort van vooraf afgesproken good cop / bad cop tactiek is van de PVV.

Link naar de mail van Hero aan Geertjûh (en overige fractieleden in de CC): http://www.eenvandaag.nl/uploads/doc/mail-meldpunt.pdf

[ Bericht 15% gewijzigd door Nielsch op 16-03-2012 18:35:25 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:21:08 #18
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109176646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Bullshit-stelling natuurlijk. Het label 'dingen bij de naam noemen' is op deze manier (er is een hoop discussie over of de PVV zaken wel bij de naam noemt) te plaatsen bij alles wat je er zelf van maakt en dus waardeloos. En 'wetenschappelijke cijfers' is het kennelijk ook prima van wanneer deze dwars staan van de legitimiteits- en validiteitstekortkomingen.
"Dingen bij de naam noemen" heeft ook alleen maar zin als je er een onderbouwing en er eventueel een oplossing bij hebt. Dat is in het geval van de PVV meestal niet het geval aangezien ze met manupilatieve internetonderzoekjes en ongecheckte persberichten aankomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 16-03-2012 18:44:08 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:39:58 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109177306
quote:
Ruzie binnen PVV over meldpunt

Binnen de PVV is ruzie ontstaan over het Polen-meldpunt. Dat meldt EenVandaag op de website. Het programma baseert zich op een interne mail. Hero Brinkman stelt daarin dat het meldpunt zijn doel voorbijschiet en dat er onvoldoende visie is.

Ook schrijft Brinkman dat het meldpunt niet van tevoren in de fractie is besproken. 'De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak.' Brinkman vindt dat er niet goed genoeg over is nagedacht en dat het meer kwaad dan goed doet.

'Niet te vergelijken'
Volgens het Kamerlid gooit het meldpunt alle mogelijke problemen op één hoop. 'Arbeidsverdringing is compleet iets anders dan criminaliteit, overlast door vervuiling of alcoholisme. Je kunt het één niet met het ander vergelijken.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-over-meldpunt.dhtml

Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is en hoe lang het duurt voordat iedereen om het hardst gaat roepen dat het niet waar is en dat iedereen er voor 100 % achter staat :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:00:04 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109178025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-over-meldpunt.dhtml

Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is en hoe lang het duurt voordat iedereen om het hardst gaat roepen dat het niet waar is en dat iedereen er voor 100 % achter staat :)
Het is niet waar! Iedereen staat er achter!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109182073
Wat ook interessant is.... wie heeft er gelekt? en waarom? wie is die verrader ?
Brinkman zelf ?
pi_109185812
De volgende tekst staat op de site van de PVV: www.pvv.nl.
Voorzitter, laat ik beginnen met het fundament van de islam, de Koran.
De plicht voor alle moslims om strijd te leveren tegen niet-moslims,
vormt het kernthema van de Koran, de islamitische Mein Kampf, en met
strijd wordt bedoeld: oorlog, jihad. De Koran is vooral een krijgsboek
– waarin opgeroepen wordt niet-moslims af te slachten (2:191, 3:141,
4:91, 5:33), te braden (4:56, 69:30-69:32) en om bloedbaden onder hen
aan te richten (47:4). Joden worden vergeleken met apen en zwijnen
(2:65, 5:60, 7:166). Mensen die geloven dat Jezus Christus de zoon van
God is, moeten volgens de Koran bestreden worden (9:30).
Nu is het vaker zo dat de PVV, cq Geert Wilders de Koran citeert en vaker heb ik gehoord dat dit nogal eenzijdig gebeurt en niet helemaal klopt.

Vandaar dat ik zelf bovenstaande teksten heb nagelezen op:
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL
Om de tekst in de juiste context te plaatsen heb ik ook voorafgaande en latere soera’s bekeken.
Allereerst de oproepen tot het afslachten van Niet-Moslims

Er staat vanaf 2:190 t/m 2:192

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u
strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de
overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar
zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En
bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin
bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de
vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

Dit klopt dus niet. Er wordt alleen maar gezegd dat je mensen moet bevechten die jou aanvallen. En als de aanvallers ophouden, hou je zelf ook op. Prima toch. Niks mis mee. Je mag je verdedigen


3:140 t/m 3:142

140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de
tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen
laten Wij onder de mensen wisselen, opdat Allah degenen, die geloven
onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en Allah
heeft de onrechtvaardigen niet lief.

141. Opdat Allah de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

142. Denkt gij, dat gij het paradijs moogt binnengaan, terwijl Allah
degenen uwer die strijden en standvastig zijn nog niet heeft
onderscheiden?

Dit klopt ook niet. Hierbij wordt gezegd dat allen degene die strijd voert tegen de moslims gedoemd is om door Allah gestrafd te worden. Er wordt niet opgeroepen om “op aarde” dit reeds uit te voeren. Allah zal er voor zorgen. En dan niet automatisch alle niet-moslims. Maar gewoon diegene die strijd levert tegen de Moslims.

4:90 t/m 4:92

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond
gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u
te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde,
zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u
hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u
niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan
iets tegen hen te ondernemen.

91. Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun
eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen,
doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand
van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden,
grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen
hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

92. Het betaamt een gelovige niet, een andere gelovige te doden,
tenzij dit bij vergissing gebeurt. En wie een gelovige bij vergissing
doodt moet een gelovige slaaf bevrijden en bloedgeld betalen ter
overhandiging aan de erfgenamen, tenzij deze het uit liefdadigheid
kwijtschelden. Maar indien hij (de gedode) tot een u vijandig gezind
volk behoort en een gelovige is, dan moet (de overtreder) een gelovige
slaaf bevrijden en als hij van een volk is waarmede gij een verbond
hebt, dan moet een bloedgeld aan zijn familie worden betaald en een
gelovige slaaf worden bevrijd. Maar wie er geen vindt, moet twee
maanden achtereenvolgens vasten - een boete van Allah. En Allah is
Alwetend, Alwijs.

Ook hier weer: Alleen strijd leveren tegen degene die jou aanvalt. Niet automatisch alle niet-moslims.


5:32 t/m 5:34

32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een
mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van
wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood,
en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele
mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers
kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen
hunner op aarde tot over treders.

33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn
boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te
scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun
handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden
afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een
schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote
straf ontvangen.

34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in
uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.

En wederom: Alleen degene die oorlog voeren tegen Allah, mag je aanvallen. Als iemand zich gedraagt (cq geen strijd levert), gebeurt er niks. En dat geldt ook voor de kinderen Israëls.


4:55 t/m 4:57

55. En sommigen hunner geloofden er in en sommigen hunner weerhielden
anderen er van te (geloven). De hel, met het laaiende vuur is
toereikend (voor hen).

56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het
Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn
verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf
ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

57. En degenen, die geloven en goede daden verrichten, zullen Wij
tuinen doen binnengaan waar doorheen rivieren stromen om er eeuwig te
vertoeven, daarin zullen zij reine metgezellen hebben en Wij zullen
hen door schaduw omringen.

Er wordt niet opgeroepen dat Moslims Ongelovigen hier op aarde moeten braden. Het zal alleen hun lot zijn na hun dood. Ze komen dan nl in de hel. Dat is dus net zo als bij het Christendom.


69:11 t/m 69:33

11. Ziet, toen de wateren stegen, droegen Wij u de ark binnen,

12. Opdat Wij dit tot een les voor u mochten maken en opdat degene die
deze (gebeurtenis) kan onthouden zich deze moge herinneren.

13. En wanneer een enkele stoot op de bazuin zal worden geblazen,

14. En de aarde en de bergen van hun plaats zullen worden opgeheven en
terstond zullen worden verbrijzeld,

15. Op die Dag zal de grote gebeurtenis plaats vinden.

16. En de hemelen zullen uiteen splijten, zodat deze op die Dag zwak
zullen zijn.

17. En de engelen zullen op de zijden ervan staan. En op die Dag
zullen acht engelen de troon van uw Heer boven zich houden.

18. Dan zult gij worden bloot gelegd en geen uwer geheimen zal
verborgen blijven.

19. En hij, aan wie zijn boek in de rechter hand wordt gegeven, zal
zeggen: "Komt, leest mijn boek.

20. Voorzeker, ik wist dat ik mijn afrekening tegemoet moest gaan."

21. Deze zal dan een heerlijk leven krijgen

22. In een verheven tuin,

23. Waarvan het fruit gemakkeljik bereikbaar zal zijn.

24. "Eet en drinkt smakelijk als loon voor hetgeen gij in vroeger
dagen hebt gedaan."

25. Maar, hij wiens boek in de linker hand wordt gegeven, zal zeggen:
"O was mijn boek mij maar niet gegeven!

26. En had ik maar niet geweten wat mijn oordeel was!

27. O, had de dood maar aan mij een einde gemaakt!

28. Mijn rijkdom heeft mij niet gebaat,

29. Mijn macht is van mij weg gegaan."

30. Grijpt hem en boeit hem.

31. Werpt hem dan in de hel.

32. Bindt hem vervolgens met een ketting vast waarvan de lengte
zeventig armlengten bedraagt;

33. Want hij geloofde niet in Allah, de Grote.

Volgens mij is dit gewoon de beschrijving van de hel. Dus iets wat na de dood gebeurt. En geen oproep voor moslims om dit ongelovigen op aarde aan te doen.


47:1 t/m 47:4

1. Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van Allah's weg
afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.

2. Maar zij, die geloven en goede werken doen en in hetgeen aan
Mohammed is ge openbaard, geloven - dit is de Waarheid van hun Heer -
hun fouten zal Hij van hen wegnemen en hun toestand verbeteren.

3. Dat is omdat de ongelovigen de leugen volgen, terwijl de gelovigen
de Waarheid van hun Heer volgen. Zo deelt Allah aan de mensen hun
toestand mede.

4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek
en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de
oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een
losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen
bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef
stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken
zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

En wederom: Je mag de vijand in tijd van oorlog aanvallen. Niet zomaar je tegenstanders.


2:62 t/m 2:67

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen -
wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden
verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen
vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

63. En toen Wij een verbond met u aangingen en de berg hoog boven u
verhieven, zeiden Wij: "Houdt vast, wat Wij u hebben gegeven en
bedenkt wat het bevat, zodat gij behoed zult worden."

64. Maar gij wenddet u af en, had Allah u Zijn genade en
barmhartigheid niet betoond, dan zoudt gij zeker zijn ondergegaan.

65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden.
Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

66. Zo maakten Wij hen tot een voorbeeld voor hen die in die tijd
leefden en voor degenen, die na hen kwamen en tot een les voor de
godvrezenden.

67. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "Waarlijk, Allah gebiedt u, een
koe te slachten", zeiden zij: "Drijft gij de spot met ons?" Hij zeide:
"Ik zoek toevlucht bij Allah, om niet tot de onwetenden te behoren."

Alleen de Joden die de Sabath ontheiligen worden met apen vergeleken. Niet de Joden die zich netjes aan de Sabath houden. Volgens mij kunnen rechtgeaarde Joden zich hier prima mee verenigen.


5:58 t/m 5:62

58. En zij die, wanneer gij tot het gebed roept het tot spotternij en
spel maken. Dit komt doordat zij een volk zijn dat niet begrijpt.

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in
Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen
voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam
zijn."

60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger
is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij
Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en
duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte
toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

61. Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij
met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste,
wat zij verbergen.

62. En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en
overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad
slecht, wat zij doen.

Alleen degenen die Allah vervloeken en spotternij bedrijven, zullen door Allah zelf tot apen worden gemaakt. Er wordt volgens mij niet specifiek naar een volk gerefereerd.


7:160 t/m 7:166

160. En Wij verdeelden hen in twaalf stammen, als afzonderlijke
volkeren. En Wij openbaarden aan Mozes, toen zijn volk om drinken
vroeg: "Sla de rots met uw staf" en er ontsprongen twaalf bronnen aan:
elke stam kende zijn drinkplaats. En Wij deden wolken hen
overschaduwen en Wij zonden Manna en kwartels voor hen neder. "Eet van
de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien." En zij deden Ons
geen onrecht aan, maar zij schaadden zichzelf.

161. En toen er tot hen werd gezegd: "Woont in deze stad en eet ervan
waar gij ook wilt en zegt: 'God, verlicht onze last', en gaat de poort
in nederigheid binnen, Wij zullen u uw tekortkomingen vergeven. Wij
zullen meer geven aan hen die goed doen."

162. Maar de onrechtvaardigen onder hen vervingen het woord door een
ander dat niet tot hen was gesproken. Daarom zonden Wij een kastijding
van de hemel over hen neder omdat zij onrechtvaardig waren.

163. En vraag hun omtrent de stad, die aan de zee lag. Toen zij de
Sabbath ontheiligden verscheen vis op hun Sabbath aan de oppervlakte
van het water, maar de dag waarop zij geen Sabbath hielden kwam zij
niet tot hen. Zo beproefden Wij hen omdat zij overtreders waren.

164. Toen een gedeelte hunner zeide: "Waarom predikt gij tot een volk
dat Allah wil vernietigen of met een strenge kastijding gaat
straffen?" Het andere deel antwoordde: "Als een verontschuldiging
tegenover uw Heer en opdat zij rechtvaardig mogen worden."

165. En toen zij de vermaning vergaten redden Wij degenen die het
kwade verboden en grepen de onrechtvaardigen met een strenge straf
aan, omdat zij verkeerd handelden.

166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot
hen: "Weest verachte apen."

Wederom: Uitsluitend degene die (individueel) verkeerd handelt, wordt vergeleken met apen. Niet een heel volk.

9:28 t/m 9:31

28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij
zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet
naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn
overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch
in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn
boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst
belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij
onderdanig zign.

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen
zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun
mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vََr hen
ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot
Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was
bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij
is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

Zoals ik het lees, is dit wederom de beschrijving van het lot van ongelovigen na de dood. En de straf die Allah voor hen in petto heeft.


EINDCONCLUSIE:
Mijn eindconclusie is dat de teksten door de PVV helemaal uit hun context worden gehaald. En de hel en verdoemenisteksten die er uiteindelijk instaat zijn stuk voor stuk ook in de bijbel wel terug te vinden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_109185979
quote:
Hero Brinkman wil dat er - in navolging van de PvdA - voor de volgende verkiezingen ook een strijd komt binnen de PVV voor de functie van politiek leider. En daar wil hij dan aan meedoen.
Sure Hero, dream on :')

Bron: interview Brinkman op Radio 1
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_109186083
Ik krijg steeds meer de indruk dat Hero Brinkman de wat harde, rechtse maar fatsoenlijke politieagent is, maar Geert Wilders de gewetenloze machtspoliticus.
pi_109187131
Meningsverschillen zijn prima. En van meningsverschillen kun je een interne fractiediscussie, ter vaststelling van het fractiestandpunt, of een publieke discussie, waarbij je persoonlijke mening afwijkt van de fractie, maken. Dat kan allebei. Maar om elke interne discussie constant ongevraagd op straat te gooien om jezelf te profileren vind ik een beetje not-done
pi_109187372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:34 schreef Picchia het volgende:
Meningsverschillen zijn prima. En van meningsverschillen kun je een interne partijdiscussie, ter vaststelling van het partijstandpunt, of een publieke discussie, waarbij je persoonlijke mening afwijkt van de partij, maken. Dat kan allebei. Maar om elke interne discussies constant ongevraagd op straat te gooien om jezelf te profileren vind ik een beetje not-done
Je hebt in principe gelijk dat men verschillen eerst onderling moeten uitspelen. Iedere fractie doet dit.
Maar dat emailtje is gelekt...en als het Brinkman zelf was dan is het zeker waar dat hij zich op deze wijze niet moet profileren.
Wie heeft dat mailtje doorgespeeld naar eenvandaag ?
pi_109187465
Is de langverwachte machtstrijd Geert en anti-hero begonnen ?

quote:
Hero Brinkman wil dat er bij de PVV net als bij de PvdA wordt gestemd over wie er partijleider en lijssttrekker wordt. Als dat doorgaat, zal hij zich kandidaat stellen, zei hij in het WNL-radioprogramma Avondspits.
http://nos.nl/artikel/352431-brinkman-wil-pvvleider-worden.html
pi_109187538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt in principe gelijk dat men verschillen eerst onderling moeten uitspelen. Iedere fractie doet dit.
Maar dat emailtje is gelekt...en als het Brinkman zelf was dan is het zeker waar dat hij zich op deze wijze niet moet profileren.
Wie heeft dat mailtje doorgespeeld naar eenvandaag ?
Geen idee, maar bij Brinkman zijn vorige brainfart informeerde hij ook eerst de media voordat hij intern de discussie startte. Daar spraken Pauw en Witteman hem nog op aan.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:46:12 #29
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109187610
* IkeDubaku99 pakt popcorn om te kijken hoe het afloopt tussen Brinkman en Wilders.
pi_109187838
Ik kan de mail vanaf hier niet openen, maar ik vermoed dat je aan de stijl van de mail vast wel kan afzien wie het beoogde publiek van de afzender is.
pi_109189266
http://s.vk.nl/3226279

Brinkman ruikt de macht.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:28:32 #32
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109189335
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:27 schreef Friek_ het volgende:
http://s.vk.nl/3226279

Brinkman ruikt de macht.
Wilders gaat wel wat verzinnen om van Brinkman af te komen. :7
pi_109189479
Zou Brinkman erg gefrustreerd zijn dat die muts, kom hoe heet ze... uh... juist die muts dus de secondant is van Wilders in het Catshuis en niet hijzelf?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_109190975
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:31 schreef Nielsch het volgende:
Zou Brinkman erg gefrustreerd zijn dat die muts, kom hoe heet ze... uh... juist die muts dus de secondant is van Wilders in het Catshuis en niet hijzelf?
Fleur Agema.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:53:27 #35
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_109192351
Ik vraag me af, denkt de PVV nou werkelijk dat alle geweldsdelicten en diefstallen door allochtonen worden gepleegd?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 04:01:30 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_109194816
Hulde aan Hero Brinkman, hij doorziet als enige dat de PVV niets meer is dan een poppenkast rond De Grote Blonde Leider.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 04:11:24 #37
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_109194859
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 04:01 schreef remlof het volgende:
Hulde aan Hero Brinkman, hij doorziet als enige dat de PVV niets meer is dan een poppenkast rond De Grote Blonde Leider.
Mee eens.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 07:09:00 #38
225540 Pugg
Friends forever
pi_109195173
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 04:01 schreef remlof het volgende:
Hulde aan Hero Brinkman, hij doorziet als enige dat de PVV niets meer is dan een poppenkast rond De Grote Blonde Leider.
_O_
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:39:36 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109196571
Voor mensen die niet op links willen klikken om iets te lezen:

quote:
PVV-Kamerlid Hero Brinkman vindt dat zijn partij een verkiezing voor het partijleiderschap zou moeten houden, zei hij vanavond in het WNL-radioprogramma Avondspits.

Brinkman noemde het op Radio 1 'belangrijk' dat er discussie komt over de vraag wie de partij aanvoert. Dat zou volgens hem niet automatisch Geert Wilders moeten zijn. Later verduidelijkte Brinkman via Twitter: 'Ben voor democratische partij met keuze voor partijleider. Heb zeker niet geopperd dat ik voor partijleider wilde gaan'.

Brinkman staat bekend als kritisch Kamerlid en heeft zich al vaker sterk gemaakt voor democratisering van de PVV. De partij heeft geen bestuur, geen leden en geen jongerenafdeling. De ideeën van Brinkman om daar verandering in aan te brengen, zijn de afgelopen jaren allemaal door partijleider Wilders en de fractie afgewezen.

Eerder vanavond kwam Brinkman in het nieuws met een uitgelekte email van zijn hand. Uit die mail zou blijken dat er binnen de PVV onenigheid is ontstaan over het Polen-meldpunt. Het meldpunt zou niet in de fractie zijn besproken en schiet volgens Brinkman zijn doel voorbij. 'De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak', aldus Brinkman.
http://www.volkskrant.nl/(...)ook-bij-de-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109196619
Klopt het dat het Polen-meldpunt deze zomer uit de lucht gaat?

Deze maillekkwestie leidt de aandacht wel af van onze minister-president die zelfs door het buitenland op zijn nummer is gezet en geen vraag wil beantwoorden.
pi_109196990
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 09:43 schreef yyyentle het volgende:
Klopt het dat het Polen-meldpunt deze zomer uit de lucht gaat?

Deze maillekkwestie leidt de aandacht wel af van onze minister-president die zelfs door het buitenland op zijn nummer is gezet en geen vraag wil beantwoorden.
Dat heb je met bedrijfspoedels, als iemand een schoothondje is dan is Rutte het wel. Is nu aan het apporteren in de tuin van het Catshuis terwijl Wilders een stok gooit.
pi_109197384
http://tinyurl.com/898geo3

Vraag me wel af of dit nu een opgezet politiek spelletje is.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:34:56 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109197437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:32 schreef Friek_ het volgende:
http://tinyurl.com/898geo3

Vraag me wel af of dit nu een opgezet politiek spelletje is.
logisch dat hij weinig steun krijgt binnen de fractie, dat zijn immers die "Mensen die niet stevig in hun schoenen staan, zullen diegene naar de mond praten om hun eigen toekomst veilig te stellen."
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:52:30 #44
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_109198938
Hero Brinkman zet zichzelf neer als het 'geweten van de PVV'. Zou me niets verbazen als dit een rol is die bedacht is door Geert zelf.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_109199021
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:52 schreef Terreros85 het volgende:
Hero Brinkman zet zichzelf neer als het 'geweten van de PVV'. Zou me niets verbazen als dit een rol is die bedacht is door Geert zelf.
Dat idee heb ik dus ook sterk.
pi_109200380
Het zou GW wel een legitieme reden geven om te draaien.
pi_109201003
quote:
Wilders, het monster van Bolkestein

In het griezelverhaal, Het Monster van Frankenstein, van Mary Shelley, ontdekt Victor Frankenstein een manier om levenloos materiaal tot leven te brengen. Enthousiast werkt hij aan een schepsel dat zijn vriend en metgezel zou zijn. Terwijl hij materiaal van diverse lijken gebruikt streeft hij naar schoonheid. Hij is dan ook verschrikkelijk ontzet als het schepsel tot leven komt en verre van volmaakt blijkt te zijn. Hoewel het niet onvriendelijk is en zelfs naar hem glimlacht, ontvlucht Victor in paniek zijn laboratorium. Het monster van Frankenstein verdwijnt, Frankenstein heeft geen grip meer op de travailles van zijn schepping.

Historicus Meindert Fennema schreef een boek over Geert Wilders, De Tovenaarsleerling, suggererende dat Bolkestein de tovenaar is. Bolkestein is de mentor, de geestelijke vader, ja zelfs de creëerder van Wilders, de Grote Lijder van de Partij voor de Vrijheid. Maar Bolkestein is geen tovenaar. Hij is meer te vergelijken met Victor Frankenstein. Na een bijna 14-jarige vrijage tussen schepper en schepping is er een breuk gaan onstaan. De laatste jaren heeft Bolkestein spijt laten blijken van zijn schepping; hij heeft geen grip meer op Wilders.

Dit is het verhaal van Het Monster van Bolkestein en de spijtbetuigingen van de laatste.

De eerste breuklijntjes in de relatie tussen Bolkestein en zijn monster Wilders kunnen wellicht worden herleid tot aan de breuk van Wilders met de partij die hen bond, de VVD. Wilders werd door VVD-ers beticht van “zetelroof”, en oud-minister Nijpels dacht dat Wilders “een extreem-rechtse partij, zoals Janmaat heeft gehad” wilde oprichten. Nijpels’ voorspelling kwam uit. Het feit dat Wilders in tegenstelling tot Janmaat een held is voor miljoenen mensen heeft te maken met de diep-gewortelde haat van autochtonen jegens allochtonen en moslims. In haar essay, De Leidse Denktank van Geert Wilders, beschrijft Maria Trepp het strategische populisme van Bolkestein en Wilders, met verwijzing naar een boek van Ian Buruma:.

Ten onrechte reduceert Bolkestein het burgerschapsdenken in dit artikel tot een simpel pleidooi voor directe democratie, en tot een pleidooi voor het onkritische overnemen van de vox populi in de politiek. De vox populi, die heeft juist bij Bolkesteins leerling Wilders uitdrukking gevonden, en Bolkestein zelf is ook groot geworden door het luisteren naar juist deze vox populi. Ian Buruma citeert in zijn nieuwe boek Dood van een gezonde roker ( Engelse titel: Murder in Amsterdam) Frits Bolkestein, die als eerste het migrantenprobleem op de politieke agenda plaatste. [Bolkestein:] “Je moet nooit onderschatten hoe diep de haat onder Nederlanders zit tegen Marokkaanse en Turkse immigranten. Mijn politieke succes berust op het feit dat ik naar die gevoelens heb geluisterd.” Buruma noemt dit een “opmerkelijke uitspraak.”(p. 58) Met deze uitspraak bevestigt Bolkestein dat hij de onderbuikgevoelens bewust heeft geëxploiteerd. Hij is in dit opzicht een populist. Bolkestein ontkent dat hij dit zou hebben gezegd, maar Buruma houdt voet bij stuk: “Het is absoluut wat hij gezegd heeft. Geen twijfel over mogelijk. Ik heb het meteen opgeschreven.”

Daarentegen, in een recent interview met DDS, antwoordt Bolkestein op de vraag of hij met Wilders wel eens de Islam heeft besproken stellig “Nee”. De daaropvolgende vraag beantwoordt hij door zijn verbazing te schetsen over de Israël-connectie van Wilders. Het moge duidelijk zijn dat de oude schepper niet de gehele waarheid vertelt over zijn monster. Dat Bolkestein verbaasd zou zijn over de Israël-liefde van zijn monster die al sinds mensenheugenis probeert twee-maal per jaar naar Israël te gaan, is één ding, maar de bewering dat beiden nooit de Islam hebben besproken kan niets anders dan een leugen zijn. Of vertelt Bolkestein de waarheid, en is Wilders er met de kroonjuwelen van Bolkestein en die andere populistische anti-Islamist, Pim Fortuyn, vandoor gegaan? Wilders moest absoluut niets hebben van Fortuyn, net zo min als zijn meester, die over de laatste het volgende zei in een interview (2002) met het Historisch Nieuwsblad:

“… Mijn ideeën waren opgetrokken uit werkelijkheidszin, terwijl Pim Fortuyn niet meer is dan een protestverschijnsel. Hij heeft geen coherente maatschappijvisie, maar maakt handig gebruik van de angst voor criminaliteit en de weerzin tegen de stroperige bestuurscultuur. En dat is een opmerkelijk en typisch Nederlands fenomeen: een grote ontvankelijkheid voor plotseling opkomende modes. Je zag het bij Nieuw Links en nu opnieuw met Pim Fortuyn. Fortuyn is ook een modieus verschijnsel, en net als voor Nieuw Links in de jaren zeventig valt Nederland er massaal voor.”

Bolkestein heeft gelijk gekregen, ware het niet omdat wijlen Fortuyn niet meer in staat is om politiek te bedrijven en dat zijn Lijst Pim Fortuyn (LPF) praktisch niet meer bestaat. Bolkesteins eigen schepping, Wilders, is daarentegen lijkenpikker van Fortuyn, terende op wat Fortuyn losmaakte en wat meester Bolkestein al opperde over de haat jegens moslims. Maar ook Wilders blijft niet gespaard. In het DDS interview stelt Bolkestein het bot:

“Kijk, die partij van Wilders houdt zich niet alleen maar bezig met de islam enzo. Het gaat om de Laissés pour compte. Zij die overal achteraan staan, die altijd laat door de dokter worden geholpen. De achterban van de Boerenpartij. In Frankrijk was het de achterban van Le Pen, en daarvoor van Poujade. Het is niet alleen maar de xenofobie. De PVV stemmers zijn people with a grudge. Ze zijn werkloos en hun dochter is aan de drugs en hun zoon is weggelopen. Neem nu dat plan van asocialen in dorpen. Zo’n plan trekt dergelijke types aan. We komen er wel doorheen. Ik zie Wilders niet als een van de grote staatslieden. Ik zie hem als een kortstondige komeet.”

Maar dat is niet de eerste keer dat Bolkestein via ongezouten kritiek spijt betuigt. In 2009 antwoordt Bolkestein op de stelling dat zijn monster een gewiekst politicus is die veilig speelt het volgende:
“Dat zou kunnen, en in zekere zin is het ook jammer dat niemand met hem wil regeren, want dat is wel de enige wijze om hem te ontmaskeren. Jörg Haider in Oostenrijk had destijds de ÖVP gekaapt, om welke reden ik hem trouwens als president van de Liberale Internationale heb verstoten, waarna hij is gaan regeren met de Zwarten, de conservatieven. Tot ergernis van velen in Europa deed hij geregeld van zich spreken. Maar het aardige was dat hij in die rol van minister moest laten zien wat hij kon, en dat was niet zoveel.”

En de originaliteit van Wilders vindt Bolkestein ook maar niets: “Hij verzint steeds iets, zoals met die kopvoddentaks, wat een schunnig voorstel was.”

In een interview met het Volkskrant van 17 october 2010 stelt Bolkestein dat Wilders “totaal geradicaliseerd” is. En in dezelfde trend als in de voorlaatste citaat wordt zijn mening genoteerd:

Volgens Bolkestein was het beter geweest als Wilders zelf ook lid van het kabinet was geworden. Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij ‘de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt’ moeten uitdragen. ‘Dan had hij gemerkt wat dat betekent.’

Bolkestein vindt dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat Wilders de verantwoordelijkheid pas voelt als lid van het kabinet en niet als hij een soort buitenboordmotor is. ‘Maar dat wilde het CDA niet’, aldus Bolkestein…

Ook vindt de meester het martelaarachtige gehalte van zijn monster een beetje zot. In de Elsevier van 7 julie 2010 zegt hij over zijn monster.

“… Vooral het veiligheidsaspect. Daar moet je niet te licht over denken. Aan de andere kant: hij heeft het zelf gezocht. En hij groeit natuurlijk, laat ik maar zeggen, bij de gratie van de onderdrukking.”
http://www.krapuul.nl/blo(...)ster-van-bolkestein/

Interessante analyse. De PVV/Wilders als product van Bolkestein i.p.v. iets als fascisme of nationaalsocialisme is denk ik een goed uitgangspunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2012 20:34:08 ]
pi_109201030
Wat een quatsch.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_109201140
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:29 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een quatsch.
Argumenten bitte.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 13:43:04 #50
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_109201348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:32 schreef Friek_ het volgende:
http://tinyurl.com/898geo3

Vraag me wel af of dit nu een opgezet politiek spelletje is.
Die reacties _O-
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:34:02 #51
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_109205305
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:43 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Die reacties _O-
Je moet @dereactiegraaf volgen op Twitter. Dan krijg je de juweeltjes van de Telegraaf-reacties.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_109207280
De reacties op Elsevier zijn ook voor 95% geschreven door extremisten. Pak er voor de grap eens een artikel over Breivik bij en kijk eens hoe begripvol ze daarover zijn.

Ik snap niet dat Elsevier mensen de mogelijkheid biedt om te reageren als je daar dit soort tuig mee aantrekt.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:32:23 #53
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_109208483
Ik zie de journalistieke meerwaarde er ook niet van. Er ontstaan nooit discussies in ieder geval onder de reageerders.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_109210153
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat die blanke onderklasse niet bereid is om tegen 'hongerlonen' asperges te gaan steken, en daarintegen wel bijstand ontvangen en in een degelijk huurhuis in een volksbuurt wonen, terwijl ze ,door de overheid gefinanceerd, anoniem kunnen klagen over een pool die van zn hongerloontje wel een paar biertjes te veel kan drinken.

Die onderklasse kan het zich echt geen ruk schelen dat de PVV graag lepeltje/lepeltje ligt met Israel.
Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 22:36:21 #55
230491 Zith
pls tip
pi_109215997
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzo :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 18 maart 2012 @ 10:16:28 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109225076
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:23 schreef DRidder het volgende:

[..]

Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.
for real? :{
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109227380
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
De reacties op Elsevier zijn ook voor 95% geschreven door extremisten. Pak er voor de grap eens een artikel over Breivik bij en kijk eens hoe begripvol ze daarover zijn.

Ik snap niet dat Elsevier mensen de mogelijkheid biedt om te reageren als je daar dit soort tuig mee aantrekt.
De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.

Echt, elk stukje op de website heeft als doel 'links' te bashen. Dat mag, maar zeg dan er ook bij hoe kwalijk de rol van Elsevier zelf is en dat die reacties niks meer zijn dan een verlenging van hun geschreven stukjes.
pi_109227697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 22:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzo :)
Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?


quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:17 schreef skrn het volgende:

[..]

De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.

Echt, elk stukje op de website heeft als doel 'links' te bashen. Dat mag, maar zeg dan er ook bij hoe kwalijk de rol van Elsevier zelf is en dat die reacties niks meer zijn dan een verlenging van hun geschreven stukjes.
Overal wordt er wel gebashed... zelfs op fok ;)
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 13:39:50 #59
230491 Zith
pls tip
pi_109230177
quote:
99s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?

Ik denk eerder dat je niet doorhebt wat het kwartje van kok precies was.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_109269640
quote:
Journalist en publicist Step Vaessen is door de provincie Noord-Holland gevraagd de Willem Arondéuslezing te verzorgen. Spreker René Boender zegde eerder af.

De provincie heeft maandag bekendgemaakt dat Vaessen de lezing op 17 april in de Grote of St. Bavokerk in Haarlem zal geven. Het thema van de lezing is 'de kudde kent geen helden'
quote:
Door de aanhoudende kritiek op de sprekers en de procedures is de PVV uit de organisatie voor de lezing gezet. De partij organiseert nu een eigen lezing en fractievoorzitter Hero Brinkman stapt naar de rechter.
http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htm

Vaessen? Die heeft toch veel islamitische kennissen, werkt ook voor islamieten.
Het wachten is op een nieuwe sabotage van Brinkman
  maandag 19 maart 2012 @ 12:57:26 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109270183
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htm

Vaessen? Die heeft toch veel islamitische kennissen, werkt ook voor islamieten.
Het wachten is op een nieuwe sabotage van Brinkman
Volgens VK is de PVV er niet uitgezet, maar zelf eruitgestapt.

En de tweets vliegen al, hoor:

quote:
De PVV is het niet eens met die beslotenheid en doet daarom niet meer mee aan de voorbereiding. De partij kondigde aan naar de bestuursrechter te stappen vanwege het besluit. 'De kudde kent geen helden' is het thema van de lezing die Step Vaessen houdt op 17 april in de Grote- of St.Bavokerk in Haarlem.

Kritiek
De PVV-afdeling in Noord-Holland uitte vanmorgen in een tweet kritiek op de keuze voor Vaessen. '#Arondéuslezing door islamapologeet @stepvaessen van @AJEnglish is affront voor alles waar Willem Arondéus voor stond', aldus de PVV.
http://www.volkskrant.nl/(...)Arondeuslezing.dhtml

Volgens mij weet de PVV niet helemaal waar Arondeus voor stond :')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 19 maart 2012 @ 13:46:52 #62
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_109271627
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Volgens mij weet de PVV niet helemaal waar Arondeus voor stond :')
Dat was toch een bommenleggende terrorist?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_109272439
Step Vaessen een islamapologeet noemen, dan heb je er heel weinig van begrepen. |:(

Of vinden ze Peter R. de Vries ook een misdadiger?
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_109276270
PVV'er jat foto's van een site. De eigenaar verbiedt misbruik daarvan
quote:
“Gitzwarte islamcensuur“, aldus PVV-raadslid Toon van Dijk
http://www.krapuul.nl/blo(...)telen-noemt-censuur/

Zo kennen we onze PVV-huilbabies weer.
zgn tegen censuur zijn, maar complete lezingen willen verbieden en saboteren.

Zijn huilbabies niet vaak rancuneus ?
Welke VVD'er zei dat ook laatst van de PVV?
pi_109280598
Nou, ik vind sommige users vele malen harder huilen dan de hele PVV bijelkaar,
pi_109280777
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nou, ik vind sommige users vele malen harder huilen dan de hele PVV bijelkaar,
klopt...... jij bent in je eentje al erger.
pi_109280820
quote:
Al die persoonlijke sneren over en weer mogen achterwege blijven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 19 maart 2012 @ 22:56:15 #68
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_109295647
Prachtig 1-2tje van Brinkman en Wilders afgelopen weekend. Dan wel bewust of onbewust, het Polenmeldpunt is wat afgezwakt en de schijn van democratisering weer opgehouden. Het is evident dat Brinkman zelf die mail had gelekt naar EenVandaag natuurlijk (dan wel door Wilders).

Verder vraag ik me af of Wilders Samson durft aan te pakken. Persoonlijke aanval zou te vroeg zijn, en in debat kan hij het nooit winnen. Enige wat ik zie gebeuren is een oververhitte Samson met losse polsjes en taalgebruik indien Wilders toch te ver gaat.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 07:21:45 #69
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109302518
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef Mr.DD het volgende:
Prachtig 1-2tje van Brinkman en Wilders afgelopen weekend. Dan wel bewust of onbewust, het Polenmeldpunt is wat afgezwakt en de schijn van democratisering weer opgehouden. Het is evident dat Brinkman zelf die mail had gelekt naar EenVandaag natuurlijk (dan wel door Wilders).

Verder vraag ik me af of Wilders Samsonm durft aan te pakken. Persoonlijke aanval zou te vroeg zijn, en in debat kan hij het nooit winnen. Enige wat ik zie gebeuren is een oververhitte Samsonm met losse polsjes en taalgebruik indien Wilders toch te ver gaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109303128
Wel een aardige troll actie van Drinkman :D
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:27:31 #71
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109307026
quote:
Vandaag gaat het in de fractievergadering van de PVV over de mail die Hero Brinkman vorige week rondstuurde over het meldpunt MOE-landers. De mail lekte uit naar EénVandaag, zoals nu eenmaal elke mail waarvan de verzender vindt dat hij een groter publiek verdient, uitlekt.

Brinkman vreest dat het meldpunt de PVV nog voor grote problemen zal stellen, aangezien 'vele meldingen geen klachten zijn'. Hij vond ook de wijze waarop Geert Wilders het idee had gecommuniceerd aan de zwakke kant. Hero trok kortom de wijsheid van de Grote Leider in twijfel, iets wat zelfs de premier van dit land niet in zijn hoofd zou halen.

Fractievoorzitter Martin Bosma, het rancuneuze deel van Geert Wilders' hersenkwab, zal Hero Brinkman vandaag ernstig toespreken. Want Hero zet de bijl aan de wortel van de PVV, met zijn eigengereide optreden, ongewenste democratiseringsplannen en uitgelekte mails.

Kompas
Bovendien zal Bosma erop wijzen dat volgens Maurice de Hond de recente winst in de peilingen is te danken aan al het gedoe rond het meldpunt - en de peilingen zijn voor de PVV het enige politieke kompas.

Hero Brinkman wil alles wat Martin Bosma niet wil. Hij wil van de PVV een gewone rechtse partij maken, met leden, een partijcongres, een jongerenafdeling en - de grootste brutaliteit - leiderschapsverkiezingen. Alsof Geert níet door de Allerhoogste voor het leven is benoemd. Alsof Geert niet de partij ís en de fractieleden slechts zetelvulling, willoze en tandeloze manifestaties van de Leider, slechts uitverkoren omdat het in de totaal verrotte oude politiek van dit land nu eenmaal is verboden in je eentje 24 zetels in te nemen.

Een paar jaar geleden waagde Brinkman het al eens te zin-spelen op een PVV zonder Geert Wilders, voor de gelovigen de hoogste vorm van blasfemie - niet minder ernstig dan speculeren over een islam zonder Mohammed.

Bosma, die behalve rancuneus ook lang niet dom is, weet dat Brinkmans hervormingsvoorstellen het einde van de PVV zouden inluiden. Het waanidee dat de partij geen deel uitmaakt van het Haagse establishment valt dan niet meer met goed fatsoen te slijten. De PVV zou door de mand vallen als een partij als alle andere en de verongelijkte kiezer zou op zoek gaan naar nieuwe fikkiestokers - of de politiek definitief voor gezien houden.

Baasje
Al vanaf de allereerste keer dat je Hero Brinkman zag aanschuiven bij Pauw&Witteman wist je dat hij Geert ooit in problemen zou gaan brengen. De ambitie straalde van meet af aan uit zijn ogen. Brinkman, die baasje oefent in zijn eigen koninkrijkje in Noord-Holland, zou op zeker moment de keizer uitdagen, dat stond vast.

Brinkman wil gewoon zelf de PVV gaan leiden. Ik luister ook wel eens níet naar het programma Avondspits van Joost Eerdmans, maar afgelopen vrijdag deed ik dat toevallig wel. Brinkman zei eerst een beetje jaloers hoe prachtig hij de leiderschapsverkiezing bij de PvdA had gevonden. En daarna dat hij naast Geert Wilders een van de kandidaten zou zijn, mocht het in de PVV ooit tot zo'n gevecht komen.

In NRC zei Brinkman gisteren over de fractievergadering dat hij 'op elke mogelijke uitkomst' was voorbereid; op eruit geslingerd worden en ook op uit eigen beweging opstappen.

Brinkman speelt hoog spel met de ene zetel die het kabinet- Rutte overeind houdt als inzet. Hij geniet er intens van, dat zie je zo, en hij gaat het uitspelen ook. Wilders en het kabinet aan een touwtje: Hero Brinkman beleeft zijn finest hour.
http://www.volkskrant.nl/(...)jn-finest-hour.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 11:31:51 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109307180
1u een Persco van Hero.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:47:44 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_109307681
HeroBrinkman twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 11:27:12 Straks om 13.00 uur geef ik een persconferentie in Nieuwspoort. reageer retweet
We zijn benieuwd.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:49:52 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_109307761
EXIT BRINKMAN NA GEKLAPTE FRACTIEVERGADERING
Geplaatst door Rob Goossens op 20 maart, 2012 - 11:40

Hero Brinkman stapt uit de fractie.Dat is het gevolg van de fractievergadering van vanochtend over de kritiek van de PVV'er op het Polenmeldpunt. De situatie is zodanig onhoudbaar geworden dat Brinkman uit de partij stapt, zo heeft Dagelijkse Standaard bevestigd gekregen bij bronnen rondom de fractie. Dat is een grote tegenvaller voor de coalitie. Zonder Brinkman is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.

Brinkman is één van de PVV'ers die het loyaalst was aan het kabinet. Naar verwachting zal hij de coalitie als eenmansfractie blijven steunen. Het is niet bekend wat zijn beslissing voor gevolgen heeft voor zijn positie als fractievoorzitter namens de PVV in de Staten van Noord Holland. Om 13.00 uur houdt hij een persconferentie in Nieuwspoort.

http://www.dagelijksestan(...)e-fractievergadering
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 11:55:22 #75
230491 Zith
pls tip
pi_109307984
Nou, nog een gedoogpartij dus waar de regering van afhankelijk is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_109308010
waahhhhhhhhhhhhhhhh
het zat er al 2 jaar aan te komen...
echte Hero hoor !!!
^O^
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 maart 2012 @ 11:56:05 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109308016
Maar even een topic :+. Wat doet Hero? Om 13u persco
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:56:57 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308053
Verkiezingen, here we come *O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109308142
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verkiezingen, here we come *O*
*O* hi hi wat verwacht jij van de verkiezingen....gaan we richting PvdA/SP/GL??
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:00:12 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308160
Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat de fractie wegens onwerkbare situatie

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Staten

Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er

Brabant:
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.

Gelderland:
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:00:47 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308183
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

*O* hi hi wat verwacht jij van de verkiezingen....gaan we richting PvdA/SP/GL??
Nee, ik hoop op PvdA/SP/D66
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109308283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, ik hoop op PvdA/SP/D66
Gaat hem niet worden... mocht dit hem wel worden kunnen we in ieder geval vier jaar aanzien wat de linksen voor elkaar krijgen en of zij ook gaan bezuinigen op punten waarvan men nu op haar poten staat. Onderwijs, zorg etc.
pi_109308316
Ik ga samen met L_V een borreltje toosten en dan kijken we naar een aflevering van Nikita.
Wat een feest op deze lentedag.

Heeee..... de Haagse Lente is begonnen .
pi_109308722
Als hij opstapt is het een zetel minder toch? :@
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:17:06 #85
322645 Voorschrift
See if I care
pi_109308757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Als hij opstapt is het een zetel minder toch? :@
Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:17:19 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_109308769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Als hij opstapt is het een zetel minder toch? :@
Ja, kamerzetels zijn persoonsgebonden.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:17:25 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Als hij opstapt is het een zetel minder toch? :@
Niet als hij als eenmansfractie gewoon het Kabinet blijft steunen. Wat wel zal gebeuren, want Brinkman zit echt niet op verkiezingen te wachten. Dan ligt hij namelijk gegarandeerd uit de Kamer, dat is het lot van die afscheidingen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:17:49 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_109308784
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.
Dan wordt de constructie nog krommer :')
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:20:04 #89
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109308852
Onze Hero wil de Hero uithangen. Ik ben benieuwd wat hij te melden heeft op zijn persconferentie. :P
pi_109308886
Ik denk dat Brinkman zijn zetel gewoon gaat opgeven.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:21:36 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat Brinkman zijn zetel gewoon gaat opgeven.
Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109308966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.
Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:24:28 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109308996
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.
Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109309013
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef Zith het volgende:
Nou, nog een gedoogpartij dus waar de regering van afhankelijk is.
Hero gedoogt de gedoogpartij.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 12:26:56 #95
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109309083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.
Correct. Storm in een glas water dus.
Eind resultaat is dat Wilders te kakken wordt gezet. Das nie erg.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 20 maart 2012 @ 12:32:34 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_109309244
fritswester twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 12:29:02 HERO BRINKMAN UIT PVV-FRACTIE BEVESTIGD reageer retweet
pi_109309408
LIJST HERO BRINKMAN IN AANTOCHT *O*
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:38:41 #98
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109309427
Nu gaat het nog meer lachen worden voor het Kabinet-Rutte. Het gaat misschien nog moeilijker worden om deals voor dit kabinet te sluiten.
pi_109309433
Man man man... :N .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:41:04 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_109309511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nu gaat het nog meer lachen worden voor het Kabinet-Rutte. Het gaat misschien nog moeilijker worden om deals voor dit kabinet te sluiten.
SGP is er ook nog om een handje te helpen.
pi_109309583
Mooie uitweg voor de PVV om niet mee te gaan in de bezuinigingen en de boel te laten klappen.
pi_109309584
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

SGP is er ook nog om een handje te helpen.
Wat is er toch met het liberale, vrijgevochten en vrijzinnige Nederland gebeurt... zo triest dit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:44:08 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109309603
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:43 schreef Tem het volgende:
Mooie uitweg voor de PVV om niet mee te gaan in de bezuinigingen en de boel te laten klappen.
Wat schieten ze daar mee op?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:44:18 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109309610
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:41 schreef Mylene het volgende:

SGP is er ook nog om een handje te helpen.
Weet ik. :Y Wat ik wilde zeggen is dat het kabinet met een fractie meer moet onderhandelen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:44:58 #105
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109309637
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:43 schreef Tem het volgende:
Mooie uitweg voor de PVV om niet mee te gaan in de bezuinigingen en de boel te laten klappen.
Heb je de peilingen gezien. De SP staat boven de PVV. De PVV heeft absoluut geen belang om de boel nu te laten klappen.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:45:24 #106
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109309648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Weet ik. :Y Wat ik wilde zeggen is dat het kabinet met een fractie meer moet onderhandelen.
Ik denk dat er in de praktijk weinig verandert en dat Brinkman gewoon in alles met de PVV meestemt. Zijn breuk is tenslotte niet op ideologische gronden maar op interne gronden. Hij is het niet eens met de manier waarop de ideologie wordt vormgegeven. Met de ideologie zelf heeft hij geen problemen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109309768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat schieten ze daar mee op?
Binnen de perken houden van de schade. Wanneer ze meegaan met de bezuinigingen verliezen ze nog meer zetels. Ze nemen misschien nu hun verlies en gaan dan weer bouwen.
pi_109309798
Althans dat zou een overweging kunnen zijn.
pi_109309836
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:37 schreef Breekfast het volgende:
LIJST HERO BRINKMAN IN AANTOCHT *O*
Laat 'm er dan de Groep Hero Brinkman van maken ;).
pi_109309930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Heb je de peilingen gezien. De SP staat boven de PVV. De PVV heeft absoluut geen belang om de boel nu te laten klappen.
Stel de PVV laat Rutte&co vallen. Nieuwe verkiezingen... PVV wordt de grootste.
Hebben VVD en CDA nog wel zin om met de PVV te regeren als die eerst dit kabinet een dolk in de rug stak voor het eigenbelang ?
Logischer is dan dat zij een middenkabinet willen.
PVV kan deze gedachtegang ook maken en dus niet dit kabinet tackelen.
Of juist wel en dan gokken over 5 jaar als grootste partij met de VVD en CDA te gaan regeren
pi_109309968
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat er in de praktijk weinig verandert en dat Brinkman gewoon in alles met de PVV meestemt. Zijn breuk is tenslotte niet op ideologische gronden maar op interne gronden. Hij is het niet eens met de manier waarop de ideologie wordt vormgegeven. Met de ideologie zelf heeft hij geen problemen.
Mwoah, als je vindt dat de islam een religie/godsdienst is als elk ander en daarnaast voor democratisering en leiderschapsverkiezingen bent, loop je niet meer op één lijn met het denken van de PVV.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 12:56:14 ]
pi_109309972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:51 schreef morg78 het volgende:

[..]

Laat 'm er dan de Groep Hero Brinkman van maken ;).
Schenken ze alcohol tijdens de vergaderingen ?
Hangt er een foto van van der Dunk op het dartsbord in de fractiekamer?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:00:25 #113
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109310125
Brinkman de democraat. Hero, ik had je kunnen vertellen dat Wilders een controlefreak was.
pi_109310240
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Heb je de peilingen gezien. De SP staat boven de PVV. De PVV heeft absoluut geen belang om de boel nu te laten klappen.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Ligt helemaal aan hun langetermijnvisie.
pi_109311605
Wel opvallend dat het een eigen keuze van Brinkman lijkt te zijn, want volgens mij heeft hij hier helemaal geen baat bij.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:44:21 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109311646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Brinkman de democraat. Hero, ik had je kunnen vertellen dat Wilders een controlefreak was.
Zal wel wat meer spelen, gok ik zo.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109311902
Maar als hij het kabinet blijft gedogen dan maakt het geen reet uit. Dan wordt hij bij de volgende verkiezingen gewoon vervangen en is er niets aan de hand.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:51:22 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109311906
* Hexagon Wacht op Elfletterig met het opgestapte PVV'ers lijstje

Wie is de volgende?
pi_109311988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef Picchia het volgende:
Maar als hij het kabinet blijft gedogen dan maakt het geen reet uit. Dan wordt hij bij de volgende verkiezingen gewoon vervangen en is er niets aan de hand.
Dat is natuurlijk het verhaal voor de buitenwereld, nu heeft men veel meer speelruimte. De boel laten klappen, druk zetten op de onderhandelingen etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2012 13:53:56 ]
pi_109312023
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verhaal voor de buitenwereld, nu heeft men veel meer speelruimte. De boel laten klappen, druk zetten op de onderhandelingen etc etc.
Ah, dat zal de SGP waarderen.
pi_109312054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef Hexagon het volgende:
* Hexagon Wacht op Elfletterig met het opgestapte PVV'ers lijstje

Wie is de volgende?
Wow, jij kunt echt gedachten lezen zeg. Ik was net bezig. :P

quote:
Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman stapt op, splitst zch af na onvrede over gebrek aan partijdemocratie

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Staten
Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er

Groningen:
September 2011: Klara Wolthof verlaat PVV-fractie: kan statenwerk niet met privé combineren

Brabant:
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.

Friesland:
Oktober 2011: Jelle Hiemstra verlaat PVV-fractie na onenigheid, gaat alleen verder

Gelderland:
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.
pi_109312100
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:54 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ah, dat zal de SGP waarderen.
Lekker belangrijk voor de PVV.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:57:53 #123
177885 JoaC
Het is patat
pi_109312140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wow, jij kunt echt gedachten lezen zeg. Ik was net bezig. :P

[..]

Madlener en Wilders zijn nog begrijpelijk, Wilders zou niet eens in Raad gaan.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:58:37 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109312167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wow, jij kunt echt gedachten lezen zeg. Ik was net bezig. :P

[..]

Beetje laat alleen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat de fractie wegens onwerkbare situatie

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Staten

Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er

Brabant:
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.

Gelderland:
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109312555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

Wow, jij kunt echt gedachten lezen zeg. Ik was net bezig. :P
Ik mis Jelle Hiemstra
http://www.elsevier.nl/we(...)ver-islamisering.htm

Hij zou in eigen huis in elkaar geslagen zijn. Maar een 'dader' schreef later anoniem dat het een show was en dat Hiemstra hem nog moet betalen daarvoor.
pi_109315333
Ik had Jelle Hiemstra al toegevoegd in mijn versie (eerder al). De versie van Lord Vetinari is niet compleet.

Overigens weet Wilders sinds vandaag dat het soms belangrijk kan zijn om 'de boel bij elkaar te houden.' Hij erkende tegenover de Volkskrant dat het hem niet was gelukt.

Die Job Cohen was zo gek nog niet...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:55:20 #127
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109316327
quote:
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV
Van de Waal heeft zich aangesloten bij Van Doorn.
pi_109326346
D:
pi_109355655
Geen idee of 'ie al eens geplaatst is:

pi_109357683
Bron:radio1

Achter Wilders

De PVV-fracties in de elf andere provincies hebben in een gezamenlijke verklaring laten weten dat ze wel volledig achter de Kamerfractie en Geert Wilders staan. Fractieleider Mulder van de PVV in Overijssel nam het initiatief tot de verklaring. "Wij zijn volbloed PVV'ers en blijven trouw aan de partij. Ik heb mijn collega's gesproken en die zijn eendrachtig in hun steun aan Geert Wilders", schrijft Mulder.

In de verklaring staat verder dat de PVV-leden uit gemeenteraden, Provinciale Staten, Eerste en Tweede Kamer en het Europees Parlement onlangs nog bij elkaar waren in het gebouw van de Tweede Kamer in Den Haag. Volgens Mulder bleek daar weer eens hoe eendrachtig de sfeer is. "We waren er met meer dan honderd mensen en daar zag je hoe springlevend de PVV is", aldus Mulder.


[ Bericht 5% gewijzigd door Voorschrift op 21-03-2012 18:34:17 ]
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:32:33 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_109357918
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:15 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee of 'ie al eens geplaatst is:

[ afbeelding ]
Wat slecht, er klopt niets van het perspectief :')
pi_109360272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:23 schreef Quarant het volgende:
Bron:radio1

Achter Wilders

Als die knechtjes allemaal de Grote Leider aanhangen, dan heeft het geen zin democratisering van de partij te willen, zoals Brinkman deed.
De partij zelf wil het helemaal niet.
Stel je voor dat Geert ontvoerd is door aliens en dat Bosma de macht grijpt ? !!!!
Ach..... zulke mooie dagdromen...
pi_109361536
http://nos.nl/video/35408(...)e-lucht-in-tuin.html

Filmpje van rokende Wilders in de namiddag :')
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_109362855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:23 schreef Quarant het volgende:
"Wij zijn volbloed PVV'ers en blijven trouw aan de partij."
"Volbloed"? De Godwins liggen op het puntje van m'n tong.
pi_109362905
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:15 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee of 'ie al eens geplaatst is:

[ afbeelding ]
qua kapsel is hij meer Doc
pi_109374208
Daar is -ie weer, de bijgewerkte lijst...

quote:
Opgestapte PVV'ers:

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat fractie, splitst zch af na onvrede over gebrek aan partijdemocratie

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV, sluit zich aan bij Van Doorn

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Provinciale Staten

Zuid-Holland
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er

Groningen
September 2011: Klara Wolthof verlaat PVV-fractie: kan statenwerk niet met privé combineren

Brabant
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.

Friesland
Oktober 2011: Jelle Hiemstra verlaat PVV-fractie na onenigheid, gaat alleen verder

Gelderland
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.

Noord-Holland
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat landelijk de PVV, dus ook de provinciale fractie
Maart 2012: Cora Bot-Koeman volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
Maart 2012: Monica Nunes volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
Maart 2012: Gerton van Unnik volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
:')
  donderdag 22 maart 2012 @ 00:50:42 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_109374239
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
Daar is -ie weer, de bijgewerkte lijst...

[..]

:')
Het is nog erger dan bij de LPF :')
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:19:45 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109376475
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning."

Sir Winston Churchill, Speech in November 1942
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109376573
Ik vond deze tekst nog van een oud liedje van de Stranglers, of te wel de "Andries Knevels" avant la lettre:

http://www.stlyrics.com/s(...)moreheros326279.html

Send “No More Hero's” Ringtone to Your Cell

Whatever happened to Leon Trotsky?
He got an ice pick
That made his ears burn

Whatever happened to dear old Lenny?
The great Elmyra, and Sancho Panza?
Whatever happened to the heroes?
Whatever happened to the heroes?

Whatever happened to all the heroes?
All the Shakespearoes?
They watched their Rome burn
Whatever happened to the heroes?
Whatever happened to the heroes?

No more heroes any more
No more heroes any more

Whatever happened to all the heroes?
All the Shakespearoes?
They watched their Rome burn
Whatever happened to the heroes?
Whatever happened to the heroes?

No more heroes any more
No more heroes any more

Vooral die eerste regel: Whatever happened to Leon Trotsky...
:D
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_109376641
quote:
PVV-leider heeft rijke vrienden

Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG, donderdag

Wie zijn de grote Amerikaanse financiers van de PVV? Volgens het uit de fractie gestapte Kamerlid Hero Brinkman doneren lobbynetwerken uit de Verenigde Staten gul aan Geert Wilders.

De PVV-leider is een graag geziene gast in conservatieve pro-Israëlische Amerikaanse kringen, die zijn keiharde woorden over de islam waarderen.

„Er zijn diverse groepjes, ondernemers bijvoorbeeld, die Geert willen helpen. Niet alleen lobbykantoren, het is breder. Netwerken van mensen die samen bezig zijn”, aldus Brinkman. Wie die gulle gevers zijn wil het Kamerlid niet onthullen, omdat hij nog aan een boek werkt dat eind dit jaar moet uitkomen.

Toch doemt er een beeld op van het internationale netwerk op wiens steun Wilders kan rekenen. Zo staan op Israelische en Amerikaanse websites oproepen Wilders te steunen. Na het verschijnen van Fitna, Wilders’ anti-islamfilm, in 2008 rijst de ster van de PVV-voorman in de VS snel. In september 2008 spreekt Wilders op een bijeenkomst van het Hudson Institute, een conservatieve denktank, in New York. Zijn boodschap is alarmerend: in Europa is mogelijk de laatste fase van islamisering aangebroken en alleen de VS kunnen het oude continent nog redden. Ook vraagt hij om financiële steun.

Die oproep blijft niet onbeantwoord. David Horowitz wordt vaak genoemd als iemand die lobbyt voor Wilders. Horowitz geldt als een van de felste bestrijders van progressief Amerika. Hij haalt jaarlijks voor miljoenen dollars aan steun binnen en exploiteert een hele reeks aan websites. Een belangrijke daarvan is Jihad Watch, waarop de islam zeer kritisch wordt gevolgd. „Islamisten zijn nog erger dan de nazi’s, omdat zelfs de nazi’s de wereld niet vertelden dat ze de Joden wilden uitroeien”, aldus havik Horowitz.

Een andere prominente figuur die naar voren komt als sympathisant is Daniel Pipes. Hij is de oprichter van het proIsraëlische Middle East Forum, voorstander van een aanval op Iran, en zou Wilders in contact hebben gebracht met zijn eigen financiers.

Ook Pamela Geller is een Wilders-adept. Geller is een zeer invloedrijke conservatieve blogger en handige netwerker. Ze haalde Wilders onder andere vorig jaar naar New York om te speechen op Ground Zero.

De steenrijke Joyce Chernick, een van de voornaamste financiers in VS van pro-Israelische instellingen, betaalde de kosten voor de demonstratie. Bekend is dat Wilders in 2009 met haar in Amerika dineerde.

Verbouwereerd

Het is onduidelijk wat Wilders’ sponsors terugkrijgen voor hun steun, maar de PVV stelt zich in de Tweede Kamer altijd vierkant op achter Israël en tégen bijvoorbeeld Iran. Soms gaat zij de Israëli’s zelfs rechts voorbij. Toen de Israëlische premier Netanyahu eerder dit jaar op bezoek was in Nederland drukte PVV-Kamerlid De Roon hem op het hart toch vooral nederzettingen uit te breiden in bezet Palestijns gebied. „Bouw, bouw, bouw”, wierp De Roon de lichtelijk verbouwereerde Netanyahu voor de voeten.
bron
pi_109383809
quote:
Tweede Kamerfractie PVV
t.a.v. dhr. G. Wilders
Postbus 51
Den Haag

E.L. Fletterig
Forumallee 56
3018 PC Fokland

Fokland, 22 maart 2012

Betreft: Bijhouden lijst opgestapte PVV'ers

Geachte heer Wilders,

Met uw politieke partij PVV bent u vertegenwoordigd in alle lagen van de Nederlandse politiek: landelijk, provinciaal, lokaal en daarnaast op Europees niveau. Uiteraard hebt u veel zorg en aandacht besteed aan het vinden van de juiste kandidaten. Aangezien u het enige lid bent, hebt u in hoge mate zelf bepaald welke mensen namens de PVV op kandidatenlijsten werden gezet.

Uw inschattingsvermogen heeft inmiddels het nodige volksvermaak opgeleverd. Politici van uw partij staan of stonden bekend als pornobaron, brievenbusplasser, vrouwenmishandelaar, drankorgel of kopstoter. Voorts hebt u nog dubieuze kandidaten van lijsten moeten afvoeren, omdat ze op voorhand al onbetrouwbaar of zelfs staatsgevaarlijk bleken.

Los daarvan is de spoeling van geschikte PVV-kandidaten kennelijk zo dun gezaaid dat meerdere politici - inclusief uzelf als door het volk gekozen gemeenteraadslid van Den Haag - er dubbelfuncties op nahouden. Of beter gezegd: nahielden. Want meerdere verkozenen, inclusief uzelf, hebben inmiddels vanwege drukte die dubbele pet afgezet.

De relatief kleine groep PVV-politici is de afgelopen 2 jaar in snel tempo uitgedund, om uiteenlopende redenen. Mensen kunnen hun dubbelfunctie niet aan, stappen naar andere organen over, of verlaten de PVV-fractie. In elk orgaan waar in 2010 PVV-politici zijn gekozen, zijn inmiddels mensen opgestapt. Ook uw selectie van gekozen volksvertegenwoordigers in 2011 is aanzienlijk uitgedund. De PVV was in alle staten, maar dat verandert snel...

Toen het vertrek van PVV'ers toenam - eigenlijk al kort na het begin - is op het politieke forum van Fok! het initiatief genomen om een lijst van opgestapte PVV'ers bij te houden. Het bijhouden van deze groeiende lijst legt in toenemende mate een beslag op mijn tijd. Aangezien voor niets de zon op gaat, wil ik u daarom met klem vragen of u verdere uittreding van fractieleden wilt voorkomen.

Zoals u deze week bij het vertrek van Hero Brinkman al aangaf, is het u niet gelukt om 'de boel bij elkaar te houden'. In Amsterdam is nog een werkloze oud-burgemeester en -partijleider die heel goed weet hoe dat moet. Wellicht kunt u, tussen het runnen van uw eenmanspartij door, bij hem eens advies inwinnen, teneinde mij de nodige tijd te besparen.

Met vriendelijke groet,
E.L. Fletterig

PS: De groeten aan Henk en Ingrid.
pi_109383917
Mooi geschreven weer. Je bezit wel enige literaire kwaliteiten. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 12:45:41 ]
pi_109384230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning."

Sir Winston Churchill, Speech in November 1942
This is the end, beautiful friend
This is the end, my only friend
The end of our elaborate plans
The end of everything that stands
The end

No safety or surprise
The end
I'll never look into your eyes again

Can you picture what will be
So limitless and free
Desperately in need of some stranger's hand
In a desperate land

  donderdag 22 maart 2012 @ 14:30:43 #144
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109387757
Elfletterig is een grote baas!
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:43:31 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109412951
Nieuwe moeilijke situatie in aantocht

Ze zullen een liegende minister de hand boven het hoofd moeten houden
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:45:03 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109413029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:43 schreef Hexagon het volgende:
Nieuwe moeilijke situatie in aantocht

Ze zullen een liegende minister de hand boven het hoofd moeten houden
Dat valt allemaal wel mee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109413125
Lijkt me ook geen onderwerp waar de PVV of haar aanhang zich druk om zullen maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:00:05 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109413656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:46 schreef du_ke het volgende:
Lijkt me ook geen onderwerp waar de PVV of haar aanhang zich druk om zullen maken.
Mwa de PVV was toch altijd die partij die bij het minste of geringste riep dat een minister weg moet?

Ik denk dat zeker de linkse partijen zullen gaan proberen haar te vloeren in dat debat. Dan gaat het ze wel ingewreven worden wanneer ze tegen een nare motie in haar richting stemmen.

Heel schadelijk zal het niet zijn maar het is een nieuwe afgang voor ze
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:01:33 #149
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_109413728
Nou ja, Brinkman zou best weleens vervelend kunnen gaan doen voor het kabinet.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:03:16 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109413788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwa de PVV was toch altijd die partij die bij het minste of geringste roepte dat een minister weg moet?
Roepte?

Je gaat ervan uit dat mensen die op de PVV stemmen dat doen vanwege een of andere inhoudelijke overweging. Dat is niet zo. Het zal ze worst wezen of ministers beleidsmatig fouten maken. Enige drijfveer is gewoon een ander geluid. Geert jaagt "het linkse pluche" op de kast, daar draait het voor de PVV om. De rest is bijzaak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:05:56 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109413879
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Roepte?
Sorry, het bier :')

quote:
Je gaat ervan uit dat mensen die op de PVV stemmen dat doen vanwege een of andere inhoudelijke overweging. Dat is niet zo. Het zal ze worst wezen of ministers beleidsmatig fouten maken. Enige drijfveer is gewoon een ander geluid. Geert jaagt "het linkse pluche" op de kast, daar draait het voor de PVV om. De rest is bijzaak.
Er is een grens aan de geloofwaardigheid daarvan natuurlijk. Ze zijn zelf het pluche aan het worden.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:06:53 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109413916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sorry, het bier :')

[..]

Er is een grens aan de geloofwaardigheid daarvan natuurlijk. Ze zijn zelf het pluche aan het worden.
Meer ketelmuziek richting de PvdA en zometeen weer D66 of de SP. Maar ik geef ze maximaal 1 verkiezing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 maart 2012 @ 09:32:50 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109418995
Cora Bot van PVV-NH zou toch bij de PVV blijven, maar nu meldt @GoosR dat ze opstapt. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:55:10 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109419544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:32 schreef borisz het volgende:
Cora Bot van PVV-NH zou toch bij de PVV blijven, maar nu meldt @GoosR dat ze opstapt. :s)
Nee, andersom:

quote:
Een van vrouwen die zich deze week met Hero Brinkman afscheidde van de PVV in de Provinciale Staten van Noord-Holland, is op haar besluit teruggekomen. Cora Bot kiest er toch voor namens de PVV in de Staten te blijven.

Daarmee behoudt de PVV-fractie in Noord-Holland drie leden. 'Ik heb gekozen voor de PVV en dat blijf ik doen, ook uit naam van de ruim 8400 voorkeursstemmen. Mijn zetel is en blijft daarom voor de PVV', stelde Bot vandaag in een verklaring.

Waarom ze zich alsnog achter PVV-leider Geert Wilders en zijn Tweede Kamerfractie schaart, geeft ze daarin niet aan. Bot was niet bereikbaar voor verder commentaar.

Brinkman stapte dinsdag uit de PVV-Kamerfractie. Woensdagavond verliet hij samen met drie anderen de Statenfractie van de PVV. De nieuwe fractievoorzitter, Dannij van der Sluijs, is erg blij met de keuze van Bot voor de PVV. 'In april zal zij met een verklaring komen. Tot die tijd neemt Statenlid Joost van Hooff haar taken waar.' Waarom het op die manier gebeurt, is niet bekendgemaakt.

Bot, die vicevoorzitter van de Statenfractie is, wil zelf niet de pers te woord staan totdat zij met haar verklaring komt. Na het beraad van woensdagavond van de PVV-Statenfractie in Haarlem zei ze nog stellig voor Hero Brinkman te kiezen en met zijn nieuwe fractie verder te willen gaan.
Onder welke naam Brinkman en zijn medestanders Monica Nunes en Gerton van Unnik actief worden in de Staten, is nog niet bekend. Brinkman onderzoekt welke namen mogelijk zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-voor-de-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109419589
Jammer voor Brinkman, ik vond het een pittige tante
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:05:07 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109419798
Die dame heeft haar kansen op een nieuwe termijn in de staten nu ook wel verspeeld.
pi_109419817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Die dame heeft haar kansen op een nieuwe termijn in de staten nu ook wel verspeeld.
Er moet wel op haar ingepraat zijn.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_109424447
*zucht*

quote:
Opgestapte PVV'ers:

<knip>... alweer achterhaald
8)7

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2012 19:01:02 ]
pi_109424812
Ze kunnen het je ook niet te makkelijk maken natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:51:49 #160
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109425247
Hero Brinkman vangt alsnog Bot. Ik weet dat dit een grap is die nogal voor de hand ligt om te maken, maar ik kon het niet laten om hem toch te maken. *)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:12:47 #161
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_109425905
En nu stapt ze helemaal op:

quote:
Bot stopt per direct, Statenzetel is voor PVV

ANDIJK - Cora Bot stapt per direct uit de Provinciale Staten. Eerder deze week besloot ze ‘dissident’ Hero Brinkman te volgen, maar daar komt ze na lang wikken en wegen op terug. Zij stelt haar zetel alsnog beschikbaar aan de PVV.

„Ik heb gekozen voor de PVV en dat blijf ik doen, ook uit naam van de ruim 8400 voorkeursstemmen. Mijn zetel is en blijft daarom voor de PVV”, stelde Bot vrijdag in een verklaring. De Andijkse heeft geworsteld met de nieuwe ontwikkelingen. ,,Dat heeft alles te maken met het respect en de loyaliteit die ik naar Geert Wilders en naar Hero Brinkman voel’’, vertelt ze.

Een keuze tussen de twee politici kan en wil Cora Bot niet maken. Dat is de reden waarom ze uit de provinciale politiek is gestapt. ,,Ik denk dat het dan beter is plaats te maken voor iemand die voor voluit voor de idealen van de partij kan gaan.’’

Brinkman stapte dinsdag uit de PVV-Kamerfractie. Woensdagavond verliet hij samen met drie anderen de Statenfractie van de PVV. Zijn fractie verliest dus nu al weer een zetel.

De nieuwe PVV-fractievoorzitter, Dannij van der Sluijs, is erg blij met het feit dat het West-Friese Statenlid haar zetel toch bij de PVV laat.
http://www.noordhollandsd(...)tenzetel-is-voor-PVV

Ze wordt vervangen door de volgende op de kandidatenlijst, Arie-Wim Boer, die blijkbaar bekend staat als ruziemaker:

quote:
Fikse tegenvaller voor PVV en Brinkman

Het vertrek van Hero Brinkman bij de PVV leidt tot een onverwachte situatie in de Staten van Noord-Holland. Statenlid Cora Bot, dat woensdag aankondigde samen met Hero Brinkman uit de PVV te stappen, verlaat binnenkort de politiek. Ze komt niet terug op haar beslissing om de PVV te verlaten, zoals diverse media vanochtend berichtten, maar geeft haar zetel terug. Dat bevestigt Hero Brinkman aan Dagelijkse Standaard.

Het aanstaande vertrek van Bot is een fikse nederlaag voor Hero Brinkman. Woensdag mocht hij nog hoop houden op een zeskoppige fractie. Nadat Joost van Hooff en Dannij van der Sluijs aankondigden bij de PVV te blijven, blijft Brinkman met enkel Monica Nuñes, Gerton van Unnik en Rana Saleem over. Omdat hij en zijn drie medestanders de partij verlieten, maken ze geen aanspraak op de zetel van Bot.

Daarom gaat de zetel naar Arie-Wim Boer, die op plek zeven van de PVV-lijst stond. Boer is een politieke Einzelgänger die in de raad van Purmerend zit namens zijn eigen partij Leefbaar Purmerend. De komst van Boer is voor de PVV geen reden om de vlag uit te steken. Hij is sociaal niet geheel aangepast en heeft ruzie maken als grootste hobby. Na de Statenverkiezingen van 2 maart vorig jaar viel hij prompt uit tegen lijsttrekker Hero Brinkman toen bleek dat Boer buiten de boot zou vallen. Na het vertrek van de oud-politieagent kwam hij dan ook los. "Hero gaat alleen voor eigen eer en glorie", twitterde hij driftig. "hopen dat de pvv fractie in noord holland is en niet uit de pvv stapt. anders laten ze de pvv stemmers wel heel erg in de kou staan", vervolgde hij. Nadat bleek dat twee van de zeven (duo)-Statenleden alsnog bij de PVV zouden blijven, was de ontlading groot. Volgens de Purmerender zijn de "sterkste,meest fatsoenlijke/respectvolle pvv ers (...) in pvv NH gebleven".

Met de aanstaande intrede van Wim-Arie Boer in de Noord-Hollandse politiek bereikt de soap rondom het vertrek van Hero Brinkman een nieuw hoogtepunt - of dieptepunt, zo u wilt. Ondanks zijn lovende woorden over Van Hooff en Van der Sluijs, is de kans groot dat Boer binnen de kortste keren als eenmansfractie verder gaat. Hij heeft een reputatie als ruziemaker en heeft er belang bij zich als eenling te profileren. Daarmee kan hij zijn provinciale werk als een verlengstuk inzetten van zijn lokale activiteiten.

Hero Brinkman wilde slechts kort reageren op het nieuws. Ik heb het nieuws aangehoord en ik heb veel begrip voor de tweestrijd waarin mevrouw Bot zich bevindt. Ik heb respect voor haar beslissing."
http://www.dagelijksestan(...)voor-pvv-en-brinkman

[ Bericht 47% gewijzigd door freako op 23-03-2012 13:18:15 ]
pi_109426198
Het afscheidskadootje van Cora aan de PVV is dus een vergiftigde bonbon.
Ze loodst een ruziemaker de fractie in.

Bietje bot , hoor Cora. Doe dan een gehaktbal van Mora
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:22:41 #163
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109426212
Het zal je maar gebeuren als politica, je fractievoorzitter stapt op net wanneer de PMS opspeelt.

quote:
Hij is sociaal niet geheel aangepast en heeft ruzie maken als grootste hobby
:D
Zoiets zou je op je CV moeten zetten, heerlijk.
Géén kloon van tvlxd!
pi_109426335
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
*zucht*

[..]

8)7
Lijstje geeft een beetje een vertekend beeld. Sommigen (zoals Madlener) hebben de PVV niet verlaten, dus ze zijn misschien wel opgestapt als statenlid of kamerlid, maar niet als PVV'er.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:41:05 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109431314
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:26 schreef claus_johann het volgende:

[..]

Lijstje geeft een beetje een vertekend beeld. Sommigen (zoals Madlener) hebben de PVV niet verlaten, dus ze zijn misschien wel opgestapt als statenlid of kamerlid, maar niet als PVV'er.
Klopt. Het lijstje zou eigenlijk 'Kiezersbedriegers van de PVV' moeten heten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109437643
*zucht*

quote:
Opgestapte PVV'ers*

* Deze lijst bevat PVV'ers die de functie waarvoor ze democratisch zijn gekozen, vroegtijdig hebben beëindigd (als zijnde PVV'er). Dus zowel politici die nog steeds elders binnen de PVV actief zijn, als politici die de PVV hebben verlaten.

Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat fractie, splitst zch af na onvrede over gebrek aan partijdemocratie

Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)

Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV, sluit zich aan bij Van Doorn

Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'

Provinciale Staten

Zuid-Holland
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)

Limburg
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er

Groningen
September 2011: Klara Wolthof verlaat PVV-fractie: kan statenwerk niet met privé combineren

Brabant
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.

Friesland
Oktober 2011: Jelle Hiemstra verlaat PVV-fractie na onenigheid, gaat alleen verder

Gelderland
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.

Noord-Holland
Maart 2012: Hero Brinkman verlaat landelijk de PVV, dus ook de provinciale fractie
Maart 2012: Cora Bot verlaat de fractie, stelt zetel beschikbaar aan PVV.
Maart 2012: Monica Nunes volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
Maart 2012: Gerton van Unnik volgt Hero Brinkman en verlaat de PVV-fractie
  zaterdag 24 maart 2012 @ 09:22:11 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109455468
quote:
Bill Gates wil Geert Wilders wel even rondleiden in Afrika

'Ik zou de heer Wilders graag meenemen naar Afrika en hem laten zien hoe daar met duizend dollar een kinderleven wordt gered. Ik denk dat hij zijn standpunt over het korten op ontwikkelingssamenwerking meteen zou veranderen. Het sterven van een kind is een tragische gebeurtenis.'

Microsoft-oprichter en superfilantroop Bill Gates is zeer verontrust over de dreigende beleidsverandering in Nederland onder druk van de PVV. De miljardair belde hiertoe gisteravond de NOS en de Volkskrant.

Wilders wil het mes in de ontwikkelingshulp zetten en wil er het liefst geheel van af. 'Nederland is altijd het grote voorbeeld geweest, dat we hebben voorgelegd aan alle landen in de wereld. En nu wil juist Nederland zijn bijdrage terugbrengen tot onder 0,7 procent van het bbp. Dat kan grote consequenties hebben voor de inspanning die andere landen nog willen doen.' Jaarlijks sterven volgens Gates, met een vermogen van 48 miljard dollar volgens Forbes de een na rijkste man op aarde, nog 8 miljoen kinderen in Afrika. Dankzij Nederlandse inspanning is er een plan ontwikkeld om dat te reduceren tot 4 miljoen. Maar dat dreigt te mislukken. 'Nederland kan het niet alleen doen. Maar het is wel het land dat we hiervoor nodig hebben', aldus Gates.

Hij zegt te zijn overvallen door de veranderde houding van de Nederlandse regering en de bevolking. Volgens peilingen zou 65 procent van de Nederlanders nu voor korten op ontwikkelingssamenwerking zijn. Hij denkt dat die peiling heel anders zou uitvallen als de doden als gevolg van malaria of aids om de hoek zouden zijn in plaats van in Afrika. Hij is verrast dat premier Rutte hem tijdens een gesprek in januari tijdens het World Economic Forum in Davos niets vertelde over een mogelijke verandering in het beleid. 'Daar heb ik geen enkel signaal van gekregen.'

Hij vindt dat Nederland een voorbeeld moet nemen aan de Britten, die ondanks een nog groter begrotingstekort van plan zijn de bijdrage voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen tot 0,7 procent van het bbp. De stichting van Gates geeft elk jaar 3 miljard dollar aan ontwikkelingsprojecten. De man die miljardair werd met zijn bedrijf Microsoft, is van plan al zijn geld weg te geven aan de bestrijding van armoede.
http://www.volkskrant.nl/(...)iden-in-Afrika.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 24 maart 2012 @ 09:23:31 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109455484
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109456917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nou en?
Erik, je hoeft niet net te doen alsof je dit kabinet een warm hart toedraagt en dat je daarom maar in het straat van de PVV lult.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:02:41 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109456999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Erik, je hoeft niet net te doen alsof je dit kabinet een warm hart toedraagt en dat je daarom maar in het straat van de PVV lult.
Het kan mij werkelijk niet rotten wat Gates zegt over OSW.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109457018
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het kan mij werkelijk niet rotten wat Gates zegt over OWS.
Dat zei je moeder ook gisteravond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 24 maart 2012 @ 11:14:02 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109457225
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zei je moeder ook gisteravond.
Hou het ontopic Koos.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:22:36 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109461578
quote:
Geert Wilders' boek over de islam wordt op 1 mei gepresenteerd in New York. Dat maakte de PVV-leider vandaag bekend via Twitter.

'Geweldig, nieuwe boek ligt nu bij de drukker. Presentatie op dinsdag 1 mei in New York', twitterde Wilders. Het boek heet 'Marked for Death: Islam's War Against the West and Me'. Volgens Wilders komt het boek neer op een 'aanklacht tegen de islam en de profeet Mohammed'.
http://www.volkskrant.nl/(...)ei-in-New-York.dhtml

Diep triest.. Niet alleen dat boek, maar het feit, dat hij het in New York gaat presenteren. Wel bewijs dat Brinkman de waarheid sprak over de Amerikaanse financiers.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109461932
Ach, Geertje doet huillie huillie in een boek over de Islam.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  zondag 25 maart 2012 @ 18:00:13 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109498025
We zijn rap onze status aan het verneuken in het buitenland.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 25 maart 2012 @ 18:07:31 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109498334
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:00 schreef Re het volgende:
We zijn rap onze status aan het verneuken in het buitenland.
Yup. Polenmeldpunt, anti-islamboek. En allemaal uit dezelfde hoek. En leg in het buitenland de gedoogconstructie maar eens uit.... Voor buitenlanders is de PVV gewoon deel van de regering.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 25 maart 2012 @ 19:38:30 #177
66825 Reya
Fier Wallon
pi_109501558
Lekker belangrijk, geen kniesoor geeft wat om dat boek.
pi_109501717
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:38 schreef Reya het volgende:
Lekker belangrijk, geen kniesoor geeft wat om dat boek.
Nog wel een beetje afhankelijk van de vraag of hij er bevriende staatshoofden mee beledigd. :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2012 @ 19:47:01 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_109501853
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:38 schreef Reya het volgende:
Lekker belangrijk, geen kniesoor geeft wat om dat boek.
Het europarlement staat alvast in de startblokken.
Carpe Libertatem
  zondag 25 maart 2012 @ 19:52:01 #180
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109502041
"Against the West and Me" Yep, het is het Westen tegen de Islam. 'Alle allochtonen terug naar Marokko'-mentaliteit.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:13:42 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_109502939
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het europarlement staat alvast in de startblokken.
Je moet wat doen om jezelf bezig te houden, he.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:04:46 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109523369
quote:
De PVV is volgens de deze week opgestapte Hero Brinkman zo gesloten, dat je de partij bijna kunt vergelijken met de Stasi, de voormalige Oost-Duitse binnenlandse veiligheidsdienst.

Brinkman deed zijn uitspraken in het televisieprogramma Brandpunt.

Volgens Brinkman is het PVV-systeem waarin 'een man alle touwtjes in handen heeft' niets minder dan 'pervers'. Brinkman heeft deze week nog wel met Geert Wilders gemaild. De PVV-voorman hoopt op een 'constructieve manier' te blijven samenwerken.

Dat hij het hele land op zijn kop heeft gezet noemt Brinkman 'oprecht vervelend'. Hij heeft nog steeds grote bewondering voor Geert Wilders. Maar 'als één man alles kan beslissen, welke portefeuille je hebt en of je op de lijst blijft, dan vind ik dat ik het recht heb dat in de openbaarheid te brengen.

Brinkman noemde zijn lage plaats op de kieslijst van 2010 een straf. 'Dat was voor mij het bewijs dat dit inherent niet correct, niet juist is'. In het programma vertelt Brinkman hoe hij langzaam maar zeker steeds eenzamer werd binnen de PVV-fractie, terwijl er volgens hem binnen de fractie wel medestanders zijn die ook een democratischer PVV willen. Zij zouden dit echter niet durven zeggen.

Nadat Brinkman opstapte 'gingen de luiken dicht' en bleef iedereen uit zijn buurt. Hij vergelijkt het zelfs met de werkwijze van de Stasi. 'Er wordt niet meer naar je gekeken, niet meer met je gepraat. Geen contact met Brinkman.'
http://www.volkskrant.nl/(...)en-soort-Stasi.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109523423
quote:
Tja..boze ex-werknemers worden nooit serieus genomen...zo ook niet met boze ex partijgenoten. Hero is een slecht verliezer.
pi_109523477
quote:
99s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tja..boze ex-werknemers worden nooit serieus genomen...zo ook niet met boze ex partijgenoten. Hero is een slecht verliezer.
Weinig verrassend anders wat Hero heeft te melden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 maart 2012 @ 11:12:42 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109523576
quote:
99s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tja..boze ex-werknemers worden nooit serieus genomen...zo ook niet met boze ex partijgenoten. Hero is een slecht verliezer.
De pvv is geen eenmanspartij?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109525155
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weinig verrassend anders wat Hero heeft te melden.
Klopt maar juist daarom .... sluit je dan niet aan bij onze eigen dictator.

quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:12 schreef Re het volgende:

[..]

De pvv is geen eenmanspartij?
Altijd al geweest....Hero had vanaf het begin moeten janken en er nooit in mee moeten gaan. Nu hij uit de partij is gestapt gaat hij ineens piepen. Ik vind dat altijd een beetje kinderachtig. Wees een vent en sluit je dan ook niet aan. Iedereen wist toch dat Geertje de blonde Dictator is.... om daar nu ineens op af te gaan geven, tja.
  maandag 26 maart 2012 @ 12:53:32 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109526441
brinkman ageerde al vanaf het begin tegen wilders' eenmanspartij en wilde al vanaf hert begin dat er gedemocratiseerd zou moeten worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109526594
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:53 schreef Re het volgende:
brinkman ageerde al vanaf het begin tegen wilders' eenmanspartij en wilde al vanaf hert begin dat er gedemocratiseerd zou moeten worden
Dan had hij een vent moeten zijn en direct uitstappen. Maar ook Hero viel voor het pluche. Aan het eind van de rit zitten die bestuurders in het kabinet er maar voor één ding; eigen gewin.
  maandag 26 maart 2012 @ 12:58:29 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_109526633
Wat heeft Hero Brinkman te doen met die bestuurders in het kabinet?
pi_109526874
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:58 schreef Reya het volgende:
Wat heeft Hero Brinkman te doen met die bestuurders in het kabinet?
Dat is toch onze minister voor democratisering?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_109527166
quote:
Uit de serie "Brinkman maakt vrienden", aflevering 23: "De PVV is net een soort Stasi". Kan deze man zo onderhand niet een eigen topicreeks krijgen? Hij is al een paar weken vrijwel ononderbroken in het nieuws.
  maandag 26 maart 2012 @ 13:22:08 #192
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109527360
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uit de serie "Brinkman maakt vrienden", aflevering 23: "De PVV is net een soort Stasi". Kan deze man zo onderhand niet een eigen topicreeks krijgen? Hij is al een paar weken vrijwel ononderbroken in het nieuws.
[CENTRAAL] Brinkman stapt uit de PVV #6 : Remlof zijn Hero.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109529530
quote:
Oké; goed idee om daar het centrale topic van de Groep Hero Brinkman (GHB) van te maken.

Op de één of andere manier bekt die naam nog niet lekker. Alhoewel: met een pakkende slogan erbij komt het vast wel goed. GHB - altijd (onder) invloed.
  maandag 26 maart 2012 @ 14:28:19 #194
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109529617
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oké; goed idee om daar het centrale topic van de Groep Hero Brinkman (GHB) van te maken.

Op de één of andere manier bekt die naam nog niet lekker. Alhoewel: met een pakkende slogan erbij komt het vast wel goed. GHB - altijd (onder) invloed.
altijd gedroGeert!
  maandag 26 maart 2012 @ 14:54:03 #195
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109530439
quote:
99s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Altijd al geweest....Hero had vanaf het begin moeten janken en er nooit in mee moeten gaan. Nu hij uit de partij is gestapt gaat hij ineens piepen. Ik vind dat altijd een beetje kinderachtig. Wees een vent en sluit je dan ook niet aan. Iedereen wist toch dat Geertje de blonde Dictator is.... om daar nu ineens op af te gaan geven, tja.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Wat zijn de uitspraken van een Brinkman nu werkelijk waard wanneer nu gebleken is dat hij kennelijk zich achter een bepaald construct geschaard heeft en als een soldier zaken in lijn van de partij geroepen heeft terwijl hij het daar in werkelijkheid niet eens helemaal mee eens was?

Ben trouwens benieuwd wat hij nu van klimaat verandering vindt.
pi_109530641
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:54 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Wat zijn de uitspraken van een Brinkman nu werkelijk waard wanneer nu gebleken is dat hij kennelijk zich achter een bepaald construct geschaard heeft en als een soldier zaken in lijn van de partij geroepen heeft?
Op zich kan ik me best voor stellen dat Brinkman het idee had dat verandering mogelijk zou zijn. Er valt wat voor te zeggen dat je bij de oprichting van een nieuwe partij de touwtjes wat strakker in handen houdt gezien het LPF debacle en het feit dat de PVV wat kandidaten betreft in dezelfde vijver van proleten vist.
Het is dan niet ondenkbaar dat je na verloop van tijd wat volwassener wordt en verdere democratisering toestaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_109531557
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:00 schreef Monolith het volgende:

Het is dan niet ondenkbaar dat je na verloop van tijd wat volwassener wordt en verdere democratisering toestaat.
Zeker, de ondergang van de LPF liet zien dat rechtsradicalisme in Nederland gedomineerd word door hordes schreeuwende en jankende wolven.
Bouw een rechtsradicale partij dan rustig op.. Stap voor stap en goed gecontroleerd wie je binnenlaat.
Maar Wilders is een dictatoortje in den dop. Hij wilt zelf de controle houden,alles overzien, de commandolijnen zo kort mogelijk houden en beheersen.
Directe vertrouwelingen volgen de grote leider en krijgen een hoge status binnen de PVV-sekte te Den Haag. PVV is geen stasi, eerder een sekte.
Onderwijl is Wilders 8 jaar al bezig met zijn privé-partijtje? Hij had tijd zat om serieus te beginnen met de opbouw van een democratische partij. En idd... stap voor stap.... niet zo idioot als Fortuyn deed.

Wilders wilt niet volwassen worden. Brinkman heeft gelijk, maar het is leuker als Wilders wint,
want op termijn is dat schadelijker voor het voortbestaan van de sekte.
  maandag 26 maart 2012 @ 15:38:26 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109531806
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 26-03-2012 15:40:31 (kinderachtig, niet doen dus.) ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109532346


Is dit een uiting van jodenhaat van de tekenaar ?
Volkskrant 20 maart , Jos Collignon
pi_109532466
quote:
4s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:38 schreef eriksd het volgende:
-edit-
Kinderachtig ventje ben je ook sd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2012 15:57:39 ]
  maandag 26 maart 2012 @ 16:10:25 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109533043
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een uiting van jodenhaat van de tekenaar ?
Volkskrant 20 maart , Jos Collignon
Israelkritiek =/= Jodenhaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109533240
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit een uiting van jodenhaat van de tekenaar ?
Volkskrant 20 maart , Jos Collignon
Nee, er wordt gewoon spot gedreven met actualiteiten.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:17:05 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_109533291
Mensen die het verschil tussen antisemitisme en kritiek op het beleid van de Israëlische regering niet zien ;(
  maandag 26 maart 2012 @ 16:17:58 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_109533327
Of in dit geval kritiek op de financiering van de PVV.
pi_109537307
quote:
Volgens Kopuit suggereert de prent dat Wilders door het internationale Jodendom wordt gefinancierd en dat daarmee het joods kapitalisme het beleid van de PVV dirigeert. Hij zegt dat de prent net zo goed in het naziblad Der Stürmer had kunnen staan.
http://www.elsevier.nl/we(...)in-de-Volkskrant.htm
pi_109537671
Kijken jullie mee? Naar Calimero en zijn vriendjes op TV...
pi_109537747
quote:
9s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:12 schreef Sloggi het volgende:
Kijken jullie mee? Naar Calimero en zijn vriendjes op TV...
nee hoor ... veel plezier toegewenst.
Als het programma uit is dan moet je naar bed. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
Wel plassen eerst.
  maandag 26 maart 2012 @ 18:16:30 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109537764
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee hoor ... veel plezier toegewenst.
Als het programma uit is dan moet je naar bed. Oogjes dicht en snaveltjes toe.
Wel plassen eerst.
Don't push it, bluesdude...
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109537952
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:15 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nee, er wordt gewoon spot gedreven met actualiteiten.
Het is wel wat onhandig gekozen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_109537999
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel wat onhandig gekozen.
Omdat er joden zijn die moord en brand schreeuwen als er kritiek is op Israëli's (wat hier eigenlijk niet eens het geval hoeft te zijn)?
pi_109538081
Wat is dat toch met die religieuzen dat ze zo snel boos zijn om cartoons?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 26 maart 2012 @ 18:27:39 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109538102
Hier, nieuws over de PVV zoals Remlof dat ziet:

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109538281
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel wat onhandig gekozen.
Als het ging om een verdenking van Hongaarse sponsors, dan word er niet zo wantrouwend doorgedacht over de bedoelingen van de tekenaar.
Hij suggereert joodse sponsors. Wat niet hetzelfde is als "het internationale jodendom" Deze laatste term heeft een sterke zweem van generalisatie.
Als je wantrouwend doordenkt dan kun je ook menen 'te zien' dat hier een oud stereotype wordt gebruikt van 'alle joden bulken van het geld'. En ze zijn geniepig, aldus het stereotype... dat zou verbeeld zijn doordat in de tekening deze sponsor(s) zich verbergt achter een schutting.
pi_109538316
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Omdat er joden zijn die moord en brand schreeuwen als er kritiek is op Israëli's (wat hier eigenlijk niet eens het geval hoeft te zijn)?
Neu, meer omdat kapitalistische joden net als bijvoorbeeld luie negers een wat pijnlijk stereotype zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 maart 2012 @ 18:37:20 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109538416
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, meer omdat kapitalistische joden net als bijvoorbeeld luie negers een wat pijnlijk stereotype zijn.
In Israel wonen nu eenmaal Joden. Je kunt geen kritiek leveren op Israel, zonder dat je blijkbaar direct de term antisemiet naar je hoofd krijgt. Antisemitisme gaat echter in tegen de Joden als ras/godsdienst. Deze cartoon heeft kritiek op bepaalde groepen uit Israel, die toevallig Jood zijn. Heel vervelend voor ze, maar de kritiek is niet gericht op hun Jood-zijn, maar op hun daden als financier van een fascist.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 26 maart 2012 @ 18:37:56 #216
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109538433
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker, de ondergang van de LPF liet zien dat rechtsradicalisme in Nederland gedomineerd word door hordes schreeuwende en jankende wolven.
Bouw een rechtsradicale partij dan rustig op.. Stap voor stap en goed gecontroleerd wie je binnenlaat.
Maar Wilders is een dictatoortje in den dop. Hij wilt zelf de controle houden,alles overzien, de commandolijnen zo kort mogelijk houden en beheersen.
Directe vertrouwelingen volgen de grote leider en krijgen een hoge status binnen de PVV-sekte te Den Haag. PVV is geen stasi, eerder een sekte.
Onderwijl is Wilders 8 jaar al bezig met zijn privé-partijtje? Hij had tijd zat om serieus te beginnen met de opbouw van een democratische partij. En idd... stap voor stap.... niet zo idioot als Fortuyn deed.

Wilders wilt niet volwassen worden. Brinkman heeft gelijk, maar het is leuker als Wilders wint,
want op termijn is dat schadelijker voor het voortbestaan van de sekte.
Wilders gaat niet 'meer' winnen, terwijl Brinkman over een jaar of drie de positie van Teeven binnen de VVD in neemt. Als je op die manier kijkt is Brinkman de winnaar.
pi_109538448
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, meer omdat kapitalistische joden net als bijvoorbeeld luie negers een wat pijnlijk stereotype zijn.
Ja ... dat is ook het stereotype. Maar een flinke hap geld tekenen is niet persé ingegeven door dit stereotype. Het kan ook waar zijn..of een vermoeden
Laat het briefjes van duizend euro zijn... Hoeveel is dan getekend in deze cartoon? 400 briefjes?
Misschien ontving Wilders idd 400.000 euro van joodse sponsors de laatste 8 jaar.
Het zou mij niet verbazen .
  maandag 26 maart 2012 @ 18:38:59 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_109538466
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Wilders gaat niet 'meer' winnen, terwijl Brinkman over een jaar of drie de positie van Teeven binnen de VVD in neemt. Als je op die manier kijkt is Brinkman de winnaar.
Ik vraag me af of de VVD op Brinkman zit te wachten.
pi_109538473
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, meer omdat kapitalistische joden net als bijvoorbeeld luie negers een wat pijnlijk stereotype zijn.
Maar wel leuk om een punt mee te maken.
pi_109538603
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:39 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar wel leuk om een punt mee te maken.
Nee.... dat is niet leuk.
  maandag 26 maart 2012 @ 18:43:50 #221
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109538626
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de VVD op Brinkman zit te wachten.
Ze hebben Teeven uiteindelijk ook opgeleid tot ras-VVDer, waar hij twee jaar voor deze positie nog zuur links aan het steunen was.
pi_109538689
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.... dat is niet leuk.
Jawel, stereotypen zijn vaak mooi sprekend. Iedereen weet gelijk naar wie je verwijst. En voor een cartoonist (of politicus) is dat wel handig.
pi_109538773
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:45 schreef Picchia het volgende:

[..]

Jawel, stereotypen zijn vaak mooi sprekend. Iedereen weet gelijk naar wie je verwijst. En voor een cartoonist (of politicus) is dat wel handig.
Nou ja, het is wat lullig om een stereotype te pakken dat ten grondslag ligt aan een van de grootste genocides uit de geschiedenis van de mensheid.

Zeker wanneer het er eigenlijk niet veel mee te maken heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_109538776
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:45 schreef Picchia het volgende:

[..]

Jawel, stereotypen zijn vaak mooi sprekend. Iedereen weet gelijk naar wie je verwijst. En voor een cartoonist (of politicus) is dat wel handig.
sterotypen zijn werkelijkheidvervalsend, en vaak geboren uit generalisatie en een aversie tegen een bepaalde groep.
  maandag 26 maart 2012 @ 18:48:54 #225
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109538804
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het is wat lullig om een stereotype te pakken dat ten grondslag ligt aan een van de grootste genocides uit de geschiedenis van de mensheid.

Dat gebeurt dus ook niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109538849
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het is wat lullig om een stereotype te pakken dat ten grondslag ligt aan een van de grootste genocides uit de geschiedenis van de mensheid.
Een beetje selectieve verontwaardiging. Duitsers worden ook constant massaal door Nederlanders als nazi's afgeschilderd. Zelfs op televisie. En de PVV'ers als NSB'ers.
pi_109538867
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus ook niet.
Hoezo niet? Ik zie jou en Remlof de Israëlische overheid erbij halen. Dat blijkt echter nergens uit de cartoon. Het enige wat ik zie is een hand die geld toestopt en een Hebreeuwse tekst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_109538902
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het is wat lullig om een stereotype te pakken dat ten grondslag ligt aan een van de grootste genocides uit de geschiedenis van de mensheid.

Ja... dat is nog erger dan lullig.
Maar heeft de tekenaar hier bewust of onbewust dat stereotype gebruikt ( stereotype 'joden bulken van het geld')
Mij lijkt het van niet en hij verdient het voordeel van de twijfel dus.
In deze actualiteit gaat het idd om geld. Dat is er niet door de tekenaar geforceerd erbij gesleept.
Achteraf gezien had hij het ook subtieler kunnen tekenen door alleen een grote envelop te tekenen.
Maar ja... een envelop heeft weer een associatie met omkoping en corruptie. Ook weer erg fout.
pi_109539046
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:50 schreef Picchia het volgende:

[..]

Een beetje selectieve verontwaardiging. Duitsers worden ook constant massaal door Nederlanders als nazi's afgeschilderd. Zelfs op televisie. En de PVV'ers als NSB'ers.
Dat valt wel mee. In dit geval is het meer zo dat de slachtoffers geschoffeerd, niet de daders. Daarbij had een keppeltjestaks ook niet misstaan in de jaren '30, dus enige parallel valt nog wel te trekken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 maart 2012 @ 18:56:34 #230
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109539047
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik zie jou en Remlof de Israëlische overheid erbij halen. Dat blijkt echter nergens uit de cartoon. Het enige wat ik zie is een hand die geld toestopt en een Hebreeuwse tekst.
Je kunt je natuurlijk afvragen of het gewenst is dat een politieke partij met grote bedragen door buitenlanders gefinanceerd word. Zeker als deze buitenlanders een buitenlands beleid nastreven die voornamelijk geconcentreerd is op het 'beschermen' van een enkele visie van een land dat het moeilijk heeft vanwege kolonisatie politiek en het af zijn van een enkel probleem waar het grootste oorlogstrauma op gebasseerd is, waar deze buitenlandse geldschieter geen bal geeft om het beleid wat er binnen nederland gevoerd word, tenzij dat deze zaken direct met dat ene landje te maken heeft.
pi_109539231
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. In dit geval is het meer zo dat de slachtoffers geschoffeerd, niet de daders. Daarbij had een keppeltjestaks ook niet misstaan in de jaren '30, dus enige parallel valt nog wel te trekken.
Je hebt ook Duitse joden. Bijna twee miljoen Duitse burgerslachtoffers. Mensen die niet uit vrije wil, maar opgeroepen werden om te strijden. Hele mannelijke generatie weg. Allemaal daders inderdaad. Allemaal nazi's. Ze verdiende die bombardementen. En de huidige generatie Duitsers zijn nog steeds schuldig.
pi_109539323
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk afvragen of het gewenst is dat een politieke partij met grote bedragen door buitenlanders gefinanceerd word. Zeker als deze buitenlanders een buitenlands beleid nastreven die voornamelijk geconcentreerd is op het 'beschermen' van een enkele visie van een land dat het moeilijk heeft vanwege kolonisatie politiek en het af zijn van een enkel probleem waar het grootste oorlogstrauma op gebasseerd is, waar deze buitenlandse geldschieter geen bal geeft om het beleid wat er binnen nederland gevoerd word, tenzij dat deze zaken direct met dat ene landje te maken heeft.
Dit is toch die loyaliteitskwestie die de PVV vooral koppelt aan een dubbele nationaliteit.
Daarom ook is het interessant te weten in hoeverre die loyaliteit naar israelische politiek toe ook kassa betekent voor de PVV
pi_109539805
Nee, voor Duitsers is het geen pijnlijk stereotype waarmee je ze schoffeert. Dat is anders.
  maandag 26 maart 2012 @ 19:23:24 #234
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109540074
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:16 schreef Picchia het volgende:
Nee, voor Duitsers is het geen pijnlijk stereotype waarmee je ze schoffeert. Dat is anders.
Duitsers stereotyperen is zo pre-muur.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:26:06 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109571670
quote:
Kamer veroordeelt PVV-meldpunt – CDA steunt motie Pechtold

De Tweede Kamer heeft de motie van D66-leider Alexander Pechtold tegen het Meldpunt voor overlast van Midden- en Oost- Europeanen aangenomen. D66 zelf, GroenLinks, PvdA, SP,CU, CDA en Brinkman stemden voor de motie en dus tegen het meldpunt.

Pechtold diende de motie vorige week in, tijdens het debat over het vertrek van kamerlid Hero Brinkman uit de PVV-fractie. Brinkman stelde toen al in een reactie de motie van D66 te zullen steunen. Een meerderheid schaarde zich vandaag achter de mening van D66 dat door het meldpunt een hele groep mensen onnodig wordt weggezet.

CDA stemt voor motie, had al vanaf begin kritiek op meldpunt

Ook van het CDA was al bekend dat de partij grote moeite had met het door gedoogpartner PVV voorgestelde meldpunt. Toch blijft het saillant dat uitgerekend die partij de oppositie aan een meerderheid voor de veroordeling hielp vandaag.

Opvallend is eveneens dat de SGP juist tegen de motie stemde en dus de VVD en PVV in hun standpunt over het Meldpunt voor overlast van Midden- en Oost- Europeanen steunde.

Het kabinet is, nu Brinkman uit de PVV-fractie is gestapt, voor veel van zijn beleidsvoorstellen niet alleen meer afhankelijk van gedoogpartner PVV, maar ook van de christelijke SGP. Door het vertrek van Brinkman hebben CDA, VVD en PVV één zetel te weinig voor een meerderheid in de Tweede Kamer.

Pechtold: hoe gaat regering standpunt Kamer in buitenland uitdragen?

Pauw & Witteman redacteur Jaap Jansen twitterde na de stemming dat Pechtold het kabinet de regering heeft gevraagd in een brief uiteen te zetten hoe zij het standpunt van het parlement tegen het PVV-meldpunt in het buitenland denkt te gaan uitdragen.

JaapJansen twitterde op dinsdag 27-03-2012 om 15:26:57 Pechtold wil brief kabinet: hoe gaat regering standpunt Kamer tegen PVV-meldpunt uitdragen in het buitenland? reageer retweet
Het kabinet heeft altijd gesteld dat het meldpunt de zaak is van een politieke partij en dat het niet de mening van de regering over arbeidsmigratie weergeeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:08:20 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109575186
De SGP laat dus haar ware gezicht zien. Rutte zal dus ongetwijfeld lokkertjes bij de mannenbroeders van de SGP hebben neergelegd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:14:11 #237
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109575412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De SGP laat dus haar ware gezicht zien. Rutte zal dus ongetwijfeld lokkertjes bij de mannenbroeders van de SGP hebben neergelegd.
Zou kunnen. Heeft de SGP nog verdere redenen om tegen te stemmen behalve de lokkertjes en het te vriend houden van de gedoogcoalitie?
pi_109575512
De MOE-landers zijn vaak Paaps en daarom onderwerp van groot wantrouwen van de SGP.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:17:44 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109575514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Heeft de SGP nog verdere redenen om tegen te stemmen behalve de lokkertjes en het te vriend houden van de gedoogcoalitie?
Lijkt me niet, gezien haar grote aanhang onder tuinders, die het toch van de Polen schijnen te moeten hebben.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109576384
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:17 schreef du_ke het volgende:
De MOE-landers zijn vaak Paaps en daarom onderwerp van groot wantrouwen van de SGP.
Liever Turks dan paaps!

Oh, wacht...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:30:56 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109578292
De PVV tijger is een heel lief schattig poesje geworden

http://www.nu.nl/politiek(...)s-van-schippers.html
pi_109578311
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Liever Turks dan paaps!

Oh, wacht...
Klein conflictje met Wilders, komen ze vast uit :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:59:53 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109582765
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:56 schreef Monolith het volgende:
Dat valt wel mee. In dit geval is het meer zo dat de slachtoffers geschoffeerd, niet de daders. Daarbij had een keppeltjestaks ook niet misstaan in de jaren '30, dus enige parallel valt nog wel te trekken.
Er zijn ook wel degelijk vergelijkingen te trekken, met name met de eerste paar jaar, zeg maar de periode 1933-1938, toen de maatregelen tegen joden voor het overgrote deel legale maatregelen waren, geen fysieke.

Zo werd het Joden bijvoorbeeld verboden eigen verenigingen te stichten, inclusief bijv. zwemverenigingen. Joodse zwembaden moesten sluiten. Het werd ze verboden nieuwe synagoges te openen. Men mocht de heilige Joodse boeken niet meer verkopen. Er werden wetten ingevoerd die het de overheid makkelijker maakte de Duitse nationaliteit af te nemen. (De Joden die na 1938 o.a. bij het vluchtkamp in Westerbork aankwamen waren veelal "ont-Duitst" en in weze staatsloos). Deze, en andere zaken, zijn erg vergelijkbaar met sommige maatregelen die Wilders wil nemen tegen moslims, waaronder het verbieden van gescheiden sport/zwemverenigingen, het verbieden van de Koran, mogelijkheden onderzoeken tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit, etc, etc.

In die periode werd een vuurtje gestookt. Uiteraard veranderde deze in Duitsland tussen 1938 en 1945, na de Kristalnacht eigenlijk, in een oncontroleerbare megabrand met genocide als gevolg.

Maar er mag toch met recht opgemerkt worden dat Wilders met lucifers zit te spelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2012 @ 21:44:25 #244
230491 Zith
pls tip
pi_109585327
Dat mag je niet zeggen Maartena, het moet allemaal wel politiek correct blijven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_109599691
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn ook wel degelijk vergelijkingen te trekken, met name met de eerste paar jaar, zeg maar de periode 1933-1938, toen de maatregelen tegen joden voor het overgrote deel legale maatregelen waren, geen fysieke.

Zo werd het Joden bijvoorbeeld verboden eigen verenigingen te stichten, inclusief bijv. zwemverenigingen. Joodse zwembaden moesten sluiten. Het werd ze verboden nieuwe synagoges te openen. Men mocht de heilige Joodse boeken niet meer verkopen. Er werden wetten ingevoerd die het de overheid makkelijker maakte de Duitse nationaliteit af te nemen. (De Joden die na 1938 o.a. bij het vluchtkamp in Westerbork aankwamen waren veelal "ont-Duitst" en in weze staatsloos). Deze, en andere zaken, zijn erg vergelijkbaar met sommige maatregelen die Wilders wil nemen tegen moslims, waaronder het verbieden van gescheiden sport/zwemverenigingen, het verbieden van de Koran, mogelijkheden onderzoeken tot het afpakken van de Nederlandse nationaliteit, etc, etc.

In die periode werd een vuurtje gestookt. Uiteraard veranderde deze in Duitsland tussen 1938 en 1945, na de Kristalnacht eigenlijk, in een oncontroleerbare megabrand met genocide als gevolg.

Maar er mag toch met recht opgemerkt worden dat Wilders met lucifers zit te spelen.
:N demonisering ten top. Door mensen zoals jij is PiMmEtjuh vermoord
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:28:25 #246
177885 JoaC
Het is patat
pi_109602927
Belangrijke nuance in verhaal maartena is het dubbele paspoort ipv Nederlands paspoort
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:39:28 #247
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109605247
quote:
PVV & Brinkman bij debat partijfinanciering: politiek vuurwerk hangt in de lucht

Het is vanmiddag de derde termijn van een Kamerdebat. Normaal niets bijzonders. Maar vandaag wel. Het gaat namelijk over de openbaarheid van de partijfinanciering. Een wet waar vooral de PVV grote moeite mee heeft. En laat nu net het vorige week opgestapte Kamerlid Hero Brinkman op dit terrein woordvoerder zijn geweest.

Brinkman heeft bevestigd nu namens zijn eigen beweging bij dit debat te zijn. De PVV vaardigt een nieuwe woordvoerder af. Het is nog niet bekendgemaakt wie dat is.

De PVV heeft geen leden en is voor de partijfinanciering voor een groot deel afhankelijk van anonieme geldschieters. De nieuwe wet die minister Spies van Binnenlandse Zaken wil invoeren verplicht partijen om giften boven de 4500 euro openbaar te maken. Op het niet doen hiervan komt een fikse boete te staan.

Toen Brinkman nog PVV'er was verzette hij zich met hand en tand tegen deze regels. De 'Henk en Ingrids' zouden beschermd moeten worden tegen het maatschappelijke stigma jegens hen. Na zijn opstappen deed Brinkman wel een boekje open. Zo zouden enkele grote Amerikaanse lobbyclubs belangrijke PVV-financiers zijn. En dat mag van Brinkman best bekend worden.

Het debat van straks zou heel goed in een clash tussen Brinkman en de PVV kunnen uitmonden. Oppositiepartijen zullen hier smullend op aansturen. Want niets lekkerder dan 'LPF-achtige' toestanden bij de PVV. Politiek vuurwerk hangt in de lucht.
Oplossing van de PVV: ze zijn gewoon niet meer aanwezig bij het debat :').
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:58:55 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109606122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Oplossing van de PVV: ze zijn gewoon niet meer aanwezig bij het debat :').
Geestelijk zijn ze dat toch al zelden :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109608796
*O*
Brinkman draait 180 graden
quote:
Hero Brinkman wil dat de financiering van politieke partijen transparanter wordt. Dat zei hij in het debat over het openbaar maken van donateurs en het terugbrengen van de partijsubsidies.

Als lid van de PVV was hij nog fel tegen het plan. In die hoedanigheid noemde hij het de 'anti-PVV-wet' omdat het voor de donateurs problemen zou opleveren als hun namen openbaar zouden worden gemaakt
quote:
De Partij voor de Vrijheid liet verstek gaan bij het debat. Daarop haalde Brinkman nog eens uit naar zijn voormalige collega's: "Ik moet constateren dat de PVV niet aanwezig is en weer het debat uit de weg gaat.
http://nos.nl/artikel/356509-brinkman-openheid-partijgelden.html

Go hero... go hero.... go hero *O* *O* *O* *O**O* *O* *O* *O**O* *O* *O* *O**O* *O* *O* *O*
pi_109608943
Ik bedoel maar, Brinkman afzeiken doe ik al vaak. Vandaag eens de man stimuleren in zijn goede daden.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:55:12 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109610826
Ik denk dat we nog veel moddergooien tussen PVV en Brinkman kunnen verwachten
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:58:06 #252
104871 remlof
Europees federalist
pi_109610942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nog veel moddergooien tussen PVV en Brinkman kunnen verwachten
Heerlijk :9
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:19:27 #253
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_109611728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nog veel moddergooien tussen PVV en Brinkman kunnen verwachten
* IkeDubaku99 rent naar de winkel voor extra popcorn
  vrijdag 30 maart 2012 @ 05:44:49 #254
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109682883
Geert Wilders denkt dus echt dat Henk en Ingrid zo'n hekel aan hun (klein-)kinderen hebben dat ze nu lekker willen leven en de lasten maar doorschuiven naar de volgende generaties.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 06:57:52 #255
225540 Pugg
Friends forever
pi_109683054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we nog veel moddergooien tussen PVV en Brinkman kunnen verwachten
Hoe meer hoe beter ~O>
pi_109794450
Laatst was Bram Moszkowicz te gast bij Pauw en Witteman.
Bram Moszkowicz verdedigt Geert Wilders.
Prima! Niks mis mee!
Hij liet ook een gedicht voorlezen door Joost Prinsen.
Een gedicht van Willem Wilmink.

Ben Ali Libi

Op een lijst van artiesten, in de oorlog vermoord,
staat een naam waarvan ik nog nooit had gehoord,
dus keek ik er met verwondering naar:
Ben Ali Libi. Goochelaar.

Met een lach en een smoes en een goocheldoos
en een alibi dat-ie zorgvuldig koos,
scharrelde hij de kost bij elkaar:
Ben Ali Libi, de goochelaar.

Toen vonden de vrienden van de Weduwe Rost
dat Nederland nodig moest worden verlost
van het wereldwijd joods-bosjewistisch gevaar.
Ze bedoelden natuurlijk die goochelaar.

Wie zo dikwijls een duif of een bloem had verstopt,
kon zichzelf niet verstoppen, toen er hard werd geklopt.
Er stond al een overvalwagen klaar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

In 't concentratiekamp heeft hij misschien
zijn aardigste trucs nog wel eens laten zien
met een lach en een smoes, een misleidend gebaar,
Ben Ali Libi, de goochelaar.

En altijd als ik een schreeuwer zie
met een alternatief voor de democratie,
denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

Schrijver: Willem Wilmink

Mooi gedicht.

Maar nu even heel wat anders:

De PVV heeft een nogal uitgesproken mening over mensen die Ali of Fatima heten:

http://www.pvv.nl/index.p(...)esenteert-kandidaten

Onze trots waar Nederlanders met overtuiging decennialang voor hebben betaald, de verzorgingsstaat, is verworden tot een magneet voor gelukszoekers. Niet meer een schild voor de zwakkeren, maar een afhaalloket voor lanterfantende immigranten. En wie betaalt dat? Dat bent u. Henk en Ingrid betalen voor Ali en Fatima.
Staan we machteloos? Moeten we lijdzaam toezien hoe alles wat ons dierbaar is vernacheld wordt door die losgeslagen elite?

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1850

Daarom moeten we straks tot ons 67e doorwerken, daarom gaat straks de zorgtoeslag omlaag, daarom zijn de belastingen zo idioot hoog, daarom zitten onze ouderen de hele dag in een luier, daarom is er veel te weinig geld voor onze verzorgingstehuizen en ziekenhuizen. Henk en Ria betalen voor Ali en Fatima.

Bovenstaande aantijgingen gaan dus om mensen die Ali en Fatima heten.

Dus de vraag is gerechtvaardigd:

PVV en Wilders, in jullie paradijs,
hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi de goochelaar?

Dus even voor de duidelijkheid, voordat de Rechtse Kerk weer begint te blaten.

Geen demonisering!
Geen Godwin!

Het gaat puur om het feit dat..
de PVV zelf een groep in het leven heeft geroepen, namelijk de groep mensen die "Ali" heet. En waar wat mee aan de hand is, volgens hun.
PUNT!

En ik heb een vraag over een persoon die tot die groep hoort.
PUNT!

en de vraag luidt:

PVV en Wilders, in jullie paradijs,
hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi de goochelaar?

That's all!

Met belangstelling wacht ik uw antwoord af.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 02-04-2012 09:55:14 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 2 april 2012 @ 09:54:34 #257
225540 Pugg
Friends forever
pi_109794683
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Laatst was Bram Moszkowicz te gast bij Paul en Witteman.
Bram Moszkowicz verdedigt Geert Wilders.
Prima! Niks mis mee!
Hij liet ook een gedicht voorlezen door Joost Prinsen.
Een gedicht van Willem Wilmink.

Ben Ali Libi

Op een lijst van artiesten, in de oorlog vermoord,
staat een naam waarvan ik nog nooit had gehoord,
dus keek ik er met verwondering naar:
Ben Ali Libi. Goochelaar.

Met een lach en een smoes en een goocheldoos
en een alibi dat-ie zorgvuldig koos,
scharrelde hij de kost bij elkaar:
Ben Ali Libi, de goochelaar.

Toen vonden de vrienden van de Weduwe Rost
dat Nederland nodig moest worden verlost
van het wereldwijd joods-bosjewistisch gevaar.
Ze bedoelden natuurlijk die goochelaar.

Wie zo dikwijls een duif of een bloem had verstopt,
kon zichzelf niet verstoppen, toen er hard werd geklopt.
Er stond al een overvalwagen klaar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

In 't concentratiekamp heeft hij misschien
zijn aardigste trucs nog wel eens laten zien
met een lach en een smoes, een misleidend gebaar,
Ben Ali Libi, de goochelaar.

En altijd als ik een schreeuwer zie
met een alternatief voor de democratie,
denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

Schrijver: Willem Wilmink

Mooi gedicht.

Maar nu even heel wat anders:

De PVV heeft een nogal uitgesproken mening over mensen die Ali of Fatima heten:

http://www.pvv.nl/index.p(...)esenteert-kandidaten

Onze trots waar Nederlanders met overtuiging decennialang voor hebben betaald, de verzorgingsstaat, is verworden tot een magneet voor gelukszoekers. Niet meer een schild voor de zwakkeren, maar een afhaalloket voor lanterfantende immigranten. En wie betaalt dat? Dat bent u. Henk en Ingrid betalen voor Ali en Fatima.
Staan we machteloos? Moeten we lijdzaam toezien hoe alles wat ons dierbaar is vernacheld wordt door die losgeslagen elite?

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1850

Daarom moeten we straks tot ons 67e doorwerken, daarom gaat straks de zorgtoeslag omlaag, daarom zijn de belastingen zo idioot hoog, daarom zitten onze ouderen de hele dag in een luier, daarom is er veel te weinig geld voor onze verzorgingstehuizen en ziekenhuizen. Henk en Ria betalen voor Ali en Fatima.

Bovenstaande aantijgingen gaan dus om mensen die Ali en Fatima heten.

Dus de vraag is gerechtvaardigd:

PVV en Wilders, in jullie paradijs,
hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi de goochelaar?

Dus even voor de duidelijkheid, voordat de Rechtse Kerk weer begint te blaten.

Geen demonisering!
Geen Godwin!

Het gaat puur om het feit dat..
de PVV zelf een groep in het leven heeft geroepen, namelijk de groep mensen die "Ali" heten. En waar wat mee aan de hand is, volgens hun.
PUNT!

En ik heb een vraag over een persoon die tot die groep hoort.
PUNT!

en de vraag luidt:

PVV en Wilders, in jullie paradijs,
hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi de goochelaar?

That's all!

Met belangstelling wacht ik uw antwoord af.
Klasse post!!
pi_109814242
quote:
Geurt

Toen Geurt vorige week uit het Catshuis-overleg stapte, bleef het opvallend stil bij Amsterdam Post, de site die PVV zo na aan het hart ligt. Nou ja, stil. Er was weer behoorlijk wat ophef over een Fransman Jordan Minary, die het weblog van E.J. Bron kapodt wilde slopen: kampioen-vertaler Duitse stukken over problemen met moslims
http://barracudanls.blogspot.com/2012/04/geurt.html
pi_109832133
Lach maar, maar ik zie de PVV als de redding van Nederland.
De traditionele partijen zijn oftewel blind of verraders van Nederland.
De volgende wereldoorlog zal plaatsvinden tussen de Islam en de rest van de wereld.
pi_109832521
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:37 schreef manmetveelervaring het volgende:
Lach maar, maar ik zie de PVV als de redding van Nederland.
De traditionele partijen zijn oftewel blind of verraders van Nederland.
De volgende wereldoorlog zal plaatsvinden tussen de Islam en de rest van de wereld.
spannend.... komt die oorlog op tv?
Doet john de mol nog iets in showvorm ?
pi_109833871
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

spannend.... komt die oorlog op tv?
Doet john de mol nog iets in showvorm ?
Ja, maar Zwitserland gaat niet mee doen hoor ik net. Die blijven neutraal.
pi_109845840
Het valt me op dat de media een beetje snel vergeten zijn wat Brinkman zei over het populisme van Wilders in zijn afscheidsrede.
Dit was zeer zeker harde kritiek op de bedrieglijkheid van de PVVstrategie.
Hij zei dat niet voor niks zo. Maar de media laten het liggen om door te vragen bij hem daarover.

ps Zwitserland is weer de partypooper. Doet nooit gezellig mee .
pi_109858399
Vandaag zag ik het vragenstellen aan Leers over dat interview met Trouw over Mauro. Dibi vroeg excuses van de minister aan de familie van Mauro en vervolgens nam Fritsma het woord. Fritsma wou excuses van Dibi aan de familie van Mauro. Dat vind ik bijzonder vreemd. Als eerste geeft Fritsma dus toe dat excuses op zijn plaats zijn en ten tweede is het Leers die de familie via Trouw weer in een openbare discussie heeft doen belanden.

Verder is het opmerkelijk dat geen der partijen valt over het halfslachtige standpunt van Leers die enerzijds zegt dat liegende asielzoekers worden uitgezet en meteen ook al weer een uitzondering maakt. Juist de PVV zou hierover moeten vallen, die willen uitzetten maar tegen het studievisum van Mauro deden ze niets en ook nu zwijgt Fritsma in alle tonen.

Fritsma wil de politiek knettergek maken maar eigenlijk zou zijn achterban knettergek moeten worden van zoveel onzinnig nutteloos gedoe. De PVV fractie doet helemaal niets als een minister faalt en ze laten hun kiezers in de steek omdat ze het kabinet niet willen laten vallen. Zo krijgen we nooit een duidelijk asielbeleid.
  zondag 8 april 2012 @ 13:14:26 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110054185
Bij de Hond zakt de PVV onder de 20 zetels. Ben benieuwd hoe Geert dat weer omhoog wil gaan schreeuwen of dat er nieuwe akkefietjes in het Catshuis komen.
  zondag 8 april 2012 @ 13:51:17 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_110055188
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Bij de Hond zakt de PVV onder de 20 zetels. Ben benieuwd hoe Geert dat weer omhoog wil gaan schreeuwen of dat er nieuwe akkefietjes in het Catshuis komen.
Tenzij een islamitstische aanslag op westers grondgebied gaat hij het heel moeilijk krijgen, idd.
  zondag 8 april 2012 @ 15:07:14 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_110058070
Brinkman: Ook andere PVV'ers gaan zich los worstelen

Hero Brinkman verwacht dat ook andere PVV'ers zich los zullen worstelen. 'Voor de buitenwereld lijkt de partijdiscipline groot, maar ik weet dat intern het een en ander rommelt. Daar zijn dingen gaande, achter de schermen. Ik verwacht dat mensen zich binnenkort gaan uiten en zich gaan proberen los te worstelen', zei de afvallige PVV'er in het televisieprogramma Eva Jinek op zondag.
  zondag 8 april 2012 @ 22:28:07 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110076588
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 15:07 schreef remlof het volgende:
Brinkman: Ook andere PVV'ers gaan zich los worstelen

Hero Brinkman verwacht dat ook andere PVV'ers zich los zullen worstelen. 'Voor de buitenwereld lijkt de partijdiscipline groot, maar ik weet dat intern het een en ander rommelt. Daar zijn dingen gaande, achter de schermen. Ik verwacht dat mensen zich binnenkort gaan uiten en zich gaan proberen los te worstelen', zei de afvallige PVV'er in het televisieprogramma Eva Jinek op zondag.
Mooi hoe Hero lekker in zn oude nest schijt
  zondag 8 april 2012 @ 23:21:21 #268
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_110079873
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mooi hoe Hero lekker in zn oude nest schijt
Alsof hij een omgangsverbod met de brievenbus van de PVV heeft gekregen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:49:52 #269
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 12 april 2012 @ 16:38:07 #270
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110236202
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:12 schreef freako het volgende:

Ze wordt vervangen door de volgende op de kandidatenlijst, Arie-Wim Boer, die blijkbaar bekend staat als ruziemaker:

[..]

http://www.dagelijksestan(...)voor-pvv-en-brinkman
En inderdaad: Ook Arie-Wim Boer wordt geen lid van de Statenfractie van de PVV in Noord-Holland. Hij sluit zich overigens ook niet aan bij Brinkman, maar begint voor zichzelf. :').

PVV verliest opnieuw zetel in Noord-Holland
pi_110256559
Ik had gelezen dat die Boer een lastpak is, maar dat hij zijn tante helpt vind ik wel weer sympathiek van hem. Ergens denk ik ook: schijt met die gemeenteregeltjes.
quote:
Purmerends raadslid Boer mag z'n oude tante niet helpen
Gepubliceerd op 05 april 12, 08:06Laatst bijgewerkt op 05 april 12, 08:08
PURMEREND - Een raadslid dat zijn negentigjarige tante helpt met een bezwaarschrift tegen de gemeente. Ze kan dat soort dingen niet meer zelf en haar neef staat haar bij waar mogelijk. Prijzenswaardig toch? Dat dacht Arie-Wim Boer ook, maar hij werd er flink voor op de vingers getikt.
bron
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:55:15 #272
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_110326080
quote:
PVV ligt dwars om Hedwigepolder
Laatste update: 14 april 2012 20:33 info
AMSTERDAM - De PVV is tegen het onder water zetten van een deel van de Hedwigepolder. Dat zei PVV-Kamerlid Richard de Mos zaterdag in het NOS Journaal.

Foto: ANP
Daardoor lijkt er geen meerderheid voor het alternatieve plan dat staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) vrijdag ontvouwde.
"Wij vinden het ontpolderen van de Hedwigepolder onbespreekbaar", zei De Mos namens zijn fractie. "Ik ben als gedoogpartner altijd bereid te helpen, maar niet bij zo'n dossier. Hoe kun je nou kostbare landbouwgrond in tijden van voedselschaarste opofferen aan de natuur?"
De Hedwigepolder zou eigenlijk jaren geleden al geheel onder water worden gezet als natuurcompensatie voor het uitdiepen van de Westerschelde, zoals was afgesproken met België. Met name vanuit Zeeland stuitte het plan echter op verzet.
Alternatief plan
Bleker presenteerde vrijdag een alternatief plan waarbij naast een derde van de Hedwigepolder, een gebied ter grootte van zo'n 150 voetbalvelden, ook drie andere polders onder water worden gezet. In totaal wordt 295 hectare grond ontpolderd.
in tijden van voedselschaarste?
In Nederland? hmmm, daar was ik dan weer niet van op de hoogte.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:13:15 #273
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110326845
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:55 schreef t-8one het volgende:

in tijden van voedselschaarste?
In Nederland? hmmm, daar was ik dan weer niet van op de hoogte.
Drogredenatie natuurlijk. Ze doen dit om Europa te pesten. :+
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:28:03 #274
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110327605
Tijd om bloembollen in te slaan dus.
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:37:30 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_110331051
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:55 schreef t-8one het volgende:

[..]

in tijden van voedselschaarste?
In Nederland? hmmm, daar was ik dan weer niet van op de hoogte.
Wat een muppet is het ook _O-
  zondag 15 april 2012 @ 07:55:32 #276
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_110340863
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:38 schreef freako het volgende:

[..]

En inderdaad: Ook Arie-Wim Boer wordt geen lid van de Statenfractie van de PVV in Noord-Holland. Hij sluit zich overigens ook niet aan bij Brinkman, maar begint voor zichzelf. :').

PVV verliest opnieuw zetel in Noord-Holland
:D
Gelukkig heeft Wilders de LPF-toestanden wel weten te voorkomen.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 15 april 2012 @ 10:18:53 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110342262
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 07:55 schreef Montov het volgende:

[..]

:D
Gelukkig heeft Wilders de LPF-toestanden wel weten te voorkomen.
hopen op een slow motion suicide O+

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110342719
quote:
De PVV-fractie in Provinciale Staten van Flevoland heeft aan het dagelijks bestuur vragen gesteld over een bezoek van een groep moslims aan Urk.
Tijdens het bezoek zouden de jongeren meerdere malen 'Takbir' hebben geroepen, volgens de PVV een oproep tot geweld
http://www.powned.tv/nieu(...)ver_moslims_urk.html

quote:
The Takbīr or Tekbir (تَكْبِير) is the Arabic term for the phrase Allāhu Akbar (الله أكبر). It is usually translated "God is [the] Greatest," or "God is Great". It is a common Islamic Arabic expression. It is used in various contexts by Muslims: in formal prayer, as an informal expression of faith, in times of distress, to express celebration or victory, and to express resolute determination or defiance (especially in politically-charged contexts).
http://en.wikipedia.org/wiki/Takbir
pi_110376020
quote:
http://www.ontdekislam.nl(...)=2&t=73153&p=1148376

Takbir is dus een uiting van vreugde.

Hieruit blijkt dat de islam in feite nauw verwant is aan het hedonisme.

Want vanuit de hedonistische leer is het niet ongebruikelijk om tijdens gelegenheden van vreugde en jolijt de term "Bak Bier!" of "Pak Bier!" te roepen.

Zo zie je maar weer welk een interessante paralellen er kunnen worden gelegd tussen ogenschijnlijk sterk verschillende geloofsrichtingen.
;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 16 april 2012 @ 06:13:28 #280
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110383699
quote:
Geert Wilders vindt dat de Turkse president Gül thuis moet blijven omdat hij een Christen-pester en Koerden-mepper zou zijn. De pot verwijt de ketel, vindt Ferdows Kazemi. 'Gül pest Christenen en mept Koerden. Wilders pest moslims en MOE-landers.'

De Turkse president Gül vindt, in een interview in de Volkskrant, de opmars van islamofobie gevaarlijk. En Wilders vindt, in een tweet, die uitspraak 'Turkse humor'.

Ongeloofwaardig
Beide heren hebben gelijk en beide heren komen ongelooflijk ongeloofwaardig over. Uit de mond van de Turkse president woorden te horen die op mensenrechten betrekking hebben klinkt hilarisch. Die mag je uiteraard humor noemen. En woorden met soortgelijke inhoud klinken net zo hilarisch uit de mond van Wilders. Gelukkig hebben beide heren humor.

Meneer Gül, zolang u de Armeense genocide niet erkend hebt, zolang u niet toegeeft dat u en uw voorgangers de primaire rechten van Koerden decennia lang geschonden hebben en daarmee niet stopt, zolang de andersdenkenden in uw land achter de tralies belanden, ben ik bang dat ook de aanhangers van het vrije woord u niet serieus kunnen nemen, en niet alleen Wilders. Misschien doen regeringen dat wel, maar gelukkig bestaat de wereld ook uit vrije volkeren zonder politieke belangen.

U wilt graag dat uw land zich bij de EU mag aansluiten, u voelt zich Europeaan. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo, althans niet om de argumenten die u aandraagt. Maar ik gun het u dat lidmaatschap, wegens de argumenten die u tegen Europa aandraagt: 'Ik zie een opmars van islamofobie in Europa en ik vind dat gevaarlijk. Vijandigheid tegen een bepaald ras of een bepaalde religie en xenofobie zijn ziekten die tot zeer slechte gevolgen kunnen leiden. Kijk naar wat er in Europa is gebeurd in de Tweede Wereldoorlog.'

Slaapliedjes
Wat verwoordt u toch dat mooi. Maar mijn moeder zou zeggen 'jij die zoveel slaapliedjes kent, waarom kan je zelf niet in slaap vallen?'. Ik zie geen enkel verschil tussen de vijandigheid tegen moslims en die tegen Armeniërs of Koerden.

De ziekten die volgens u in Europa geresulteerd hebben in de Tweede Wereldoorlog, hebben in Turkije geresulteerd in genocide onder Armeniërs en onderdrukking van Koerden. Uw uitspraken doen me denken aan de jaarlijks retorische speeches van Ahmadinejad bij de Verenigde Naties. Hij heeft het bloed van duizenden andersdenkende Iraniërs aan zijn handen, toch blijft hij zich de verdediger van mensenrechten noemen. Niemand neemt die man natuurlijk serieus. Hij wordt ook terecht niet uitgenodigd voor Europese staatsbezoeken.

U heeft echter wat meer geluk dan hij. U bent immers een NAVO-bondgenoot. Het vuile werk mag u wel opknappen, maar bij Europa mag u niet horen. Dat het een beetje krom is, weten we allemaal. Maar er gebeuren wel meer kromme dingen in de wereld.

Koerden-mepper
Kijk bijvoorbeeld naar onze parlementariër Wilders. Hij vindt dat u thuis moet blijven omdat u Christen-pester en Koerden-mepper bent. De pot verwijt de ketel. U pest Christenen en mept Koerden. Wilders pest moslims en MOE-landers. Helaas kan ik net zo min om uw humor lachen als om die van meneer Wilders.

Wilders kan u bevelen om thuis te blijven. Ik wou dat we het ook van hem konden verlangen. Maar hij is al thuis. Toch ben ik blij dat wij hem in Nederland hebben en niet in een land zonder een deugdelijk rechtssysteem. Wat u en uw voorgangers nooit in Turkije verboden heeft kunnen worden, kunnen onze rechters Wilders hier wel verbieden. Hij mag moslims pesten door ze een kopvoddentax op te willen leggen en MOE-landers belachelijk maken door een meldpunt te openen. Maar meppen mag hij niet, daar wordt een stokje voor gestoken door onze rechters.

Rechtssysteem
Nu u toch naar Nederland komt, neemt u alstublieft de moeite en informeert u hoe ons rechtssysteem hier in elkaar zit. Nu de geografische ligging en de geschiedenis van uw land niet geleid heeft tot het lidmaatschap van volgens u deze christelijke club, zou een dergelijk rechtssysteem dat wellicht wel kunnen.

En trekt u zich niets van Wilders aan, hij is een lieve jongen in late puberteit!

Ferdows Kazemi is publiciste en columnist voor vk.nl.
http://www.volkskrant.nl/(...)de-niet-erkent.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:00:21 #281
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_110461781
Alles wat die man uitkraamt is toch te walgelijk voor woorden.... Vind dat rutte als premier hier afstand van hoort te doen... We leven in een democratie dus als nou 90% van nederland over dacht vind ik dat je dat als premier mag tolereren maar gelukkig is dat niet het geval. ,.... Oja voor ik commentaar krijg: ik ben ook niet voor vvd of cda ;)
pi_110462013
Ach, hij had van de week hetzelfde over Wilders gezegd. En in het verleden weigerde de Turkse regering Wilders te ontvangen.

Dan kan hij nu wel de vermoorde onschuld spelen, maar dat is gewoon onzin.
pi_110462454
"Racist en fascist" Wilders niet welkom in Turkije: http://www.gva.be/nieuws/(...)lkom-in-turkije.aspx
Kamerdelegatie niet naar Turkije: http://nos.nl/artikel/100(...)et-naar-turkije.html
President Turkije haalt uit naar Wilders: http://www.nu.nl/politiek(...)e-haalt-wilders.html

Tja, dan kan je een reactie verwachten.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:26:24 #284
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_110463437
Ja die man roept al een rijdje dit soort onzinnigheden
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:44:40 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110467817
Heel fijn dat vuilbekken naar elkaar. Maakt ons land weer een prima indruk mee.
pi_110470143
quote:
'Enorme PVV-rel in Limburg over bezoek Turkse president'

Binnen Gedeputeerde Staten van Limburg is vandaag 'grote onenigheid' ontstaan over de ontvangst van de Turkse president Abdullah Gül die samen met koningin Beatrix donderdag Limburg bezoekt.

Dat schrijft De Limburger. De twee PVV gedeputeerden meldden zich gisteren en vandaag af voor het bezoek, naar verluidt onder druk van PVV-leider Geert Wilders. Maar inmiddels hebben de twee aangegeven toch bij het bezoek aanwezig te zullen zijn.

Gedeputeerde Theo Krebber: 'Ik dacht dat alleen mijnheer Gül zou komen. Nu ik hoor dat ons staatshoofd er ook bij is, heb ik mijn afspraken verzet.' Ook gedeputeerde Antoine Janssen liet vanavond weten dat hij toch bij de ontvangst aanwezig zal zijn.

Stassen
PVV-fractievoorzitter Laurence Stassen maakt zich daar via een persbericht kwaad over. De volledige PVV-fractie neemt afstand van de aanwezigheid van de twee fractieleden, schrijft zij. 'Na alles wat de heer Gül heeft gezegd over de PVV en Geert Wilders, is de aanwezigheid van onze Gedeputeerden onbegrijpelijk. Na zulke uitspraken over onze partij is deelname aan een gezamenlijke lunch wat de PVV fractie betreft uitgesloten. We hopen dat ze voor donderdag tot inkeer komen en dit bezoek niet bijwonen.'

Maar binnen de Gedeputeerde Staten wordt het eventuele afhaken van de PVV'ers gezien als een belediging voor de koningin en voor de Turkse president, schrijft De Limburger. Ook zou gouverneur Theo Bovens erdoor 'in zijn hemd' worden gezet, omdat Gedeputeerde Staten de officiële gastheer is.
http://www.volkskrant.nl/(...)rkse-president.dhtml

De triestheid neemt nieuwe vormen aan.
  woensdag 18 april 2012 @ 01:12:00 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110470240
Stem PVV, daar help je Nederland mee! *O* *O* *O* *O*
pi_110471424
Nederland staat er weer mooi op met dank aan de beste premier die ons land ooit gekend heeft. :+
  woensdag 18 april 2012 @ 07:11:33 #289
225540 Pugg
Friends forever
pi_110471446
quote:
Nederland staat er weer mooi op met dank aan de beste premier die ons land ooit gekend heeft.
Door wat precies?
Arrogante kwal is het .

Weg met dat zooitje en snel.
Daar zorgt de polder wel voor.
Lachen,
Alles loopt onder!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door Voorschrift op 18-04-2012 12:44:30 ]
pi_110471512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:11 schreef Pugg het volgende:

Arrogante kwal is het .

En een egotrippertje. Omdat hij er zo sneu uitziet denk ik wel eens dat hij vroeger gepest is en daarom nu zo doet. :@
pi_110472914


[ Bericht 57% gewijzigd door Voorschrift op 18-04-2012 12:42:42 (Je hebt gelijk, wordt verwijderd) ]
  woensdag 18 april 2012 @ 09:18:12 #292
225540 Pugg
Friends forever
pi_110473045
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:23 schreef yyyentle het volgende:

[..]

En een egotrippertje. Omdat hij er zo sneu uitziet denk ik wel eens dat hij vroeger gepest is en daarom nu zo doet. :@
_O- _O- _O-
  woensdag 18 april 2012 @ 09:22:03 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_110473135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 01:12 schreef betyar het volgende:
Stem PVV, daar help je Nederland mee! *O* *O* *O* *O*
Stem PVV, daar help je Nederland naar de klote mee!

Bedoel je.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:32:22 #294
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110475219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 07:11 schreef Pugg het volgende:

Wat een een domme onderbuik post

Ik denk dat betyar dit sarcastisch bedoelde. :)
  woensdag 18 april 2012 @ 10:43:54 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110475606
Heerlijk dit

http://www.volkskrant.nl/(...)rg-Of-toch-wel.dhtml

quote:
De Turkse president Gül bezoekt Limburg morgen, maar bij de lunch met koningin Beatrix en leden van Gedeputeerde Staten zouden de twee PVV-gedeputeerden niet aanwezig zijn. Zouden, want nu gaan ze toch. Tot ongenoegen van de PVV-Statenfractie.

Gedeputeerde Theo Krebber van de PVV reageerde vanmorgen in het Radio 1 Journaal. Volgens Krebber was het een 'agendakwestie', Krebber en zijn collega Antoine Janssen hebben drukke agenda's, zei hij, en dachten dat de overige gedeputeerden wel voor hen konden waarnemen.

Maar toen bleek dat koningin Beatrix bij de bijeenkomst aanwezig zou zijn, veranderden Krebber en Janssen van mening. 'Als Hare Majesteit met een gast naar ons toekomt, is het ook onze gast en zijn wij daarbij.' Berichten dat Krebber en Janssen niet zouden gaan omdat PVV-leider Geert Wilders (geen voorstander van het bezoek van de Turkse president aan Nederland) druk op ze zou hebben uitgeoefend om niet te gaan, kloppen volgens Krebber niet. 'Geen sprake van.'

Wel is de PVV-fractie in de Provinciale Staten, aangevoerd door Laurence Stassen, niet blij met het besluit van Krebber en Janssen om alsnog te gaan. Stassen noemde dat 'onbegrijpelijk'. Maar, zegt Krebber, 'wat de fractie vindt, is des fracties'. Dus die lunch met koningin Beatrix, de Turkse president Gül èn de PVV, die komt er.

_O-
  woensdag 18 april 2012 @ 12:45:57 #296
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110479711
Even opgeschoond, en nu niet meer op de persoon graag.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110482950
En wééééér stapt er een PVV-statenlid op. Deze keer in Drenthe.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uitspraken-wilders/

En ja, ik weet wat er nu van mij wordt verwacht.... maar sorry, ik heb er de kracht niet meer voor.

-O-

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 14:01:00 ]
pi_110483564
Mooi dat ze allemaal opstappen, maar wat hadden ze dan in eerste instantie verwacht? Dat het allemaal wel meevalt met Wilders of zo? 8)7
pi_110483581
Dit is wel een aparte trouwens want hij heeft blijkbaar al een keer zijn zetel geweigerd aangezien die Sylvia Gerrits (die hij een maandje geleden heeft opgevolgd als Statenlid) een aantal plekken onder hem op de lijst stond.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:30:45 #300
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110484473
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:13 schreef 99.999 het volgende:
Dit is wel een aparte trouwens want hij heeft blijkbaar al een keer zijn zetel geweigerd aangezien die Sylvia Gerrits (die hij een maandje geleden heeft opgevolgd als Statenlid) een aantal plekken onder hem op de lijst stond.
Gerrits was met voorkeursstemmen in de Staten gekomen, waardoor Van Rhee buiten de boot viel.

Van Rhee kwam vorig jaar ook al even in opspraak:
quote:
Frans van Rhee, de Drentse PVV-kandidaat voor de Provinciale Staten, heeft in 2002 een tik uitgedeeld aan een 'Marokkaans schoffie'. Nadat hij enkele uren in de cel doorbracht, kwam hij een schikking van honderd euro overeen met de politie.

Van Rhee was destijds drogist in Groningen en een dief probeerde iets uit zijn winkel te stelen. Toen de jongen al in de politiewagen zat, kwam Van Rhee verhaal halen. "Toen heb ik het Marokkaanse schoffie een klein tikje gegeven", vertelt hij nu tegen RTV Drenthe. "Hij heeft het waarschijnlijk niet eens gevoeld."

"Ik heb geen spijt, maar ik had het niet moeten doen. De PVV vond het geen probleem, ik heb geen strafblad. Het is mij overkomen."
Check de CV's van PVVers deel 3
  woensdag 18 april 2012 @ 14:36:16 #301
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110484724
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
En wééééér stapt er een PVV-statenlid op. Deze keer in Drenthe.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-uitspraken-wilders/

En ja, ik weet wat er nu van mij wordt verwacht.... maar sorry, ik heb er de kracht niet meer voor.

-O-
Ga ik het even doen... In het volgende deel :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')