abonnement Unibet Coolblue
pi_109163534
Fokkers,

Ik weet dat het niet handig is om iets over de politie hier te plaatsen, maar is de politie nou echt zo een slecht betalende baan?

Wellicht zijn er polities die het durven te zeggen, wat je verdient per maand incl. toeslagen en alle ongein, ik heb namelijk het idee dat het wel mee valt dat ze weinig krijgen.

Gr
pi_109164155
quote:
Fokkers,

Ik weet dat het niet handig is om iets over de politie hier te plaatsen, maar is de politie nou echt zo een slecht betalende baan?

Wellicht zijn er polities die het durven te zeggen, wat je verdient per maand incl. toeslagen en alle ongein, ik heb namelijk het idee dat het wel mee valt dat ze weinig krijgen.

Gr
Ik heb weer last van zo'n schijt reclame, dus kan weer niet normaal quoten... Sorry

Wat is slecht betaald? Is dat het minimumloon? Is dat een bedrag waarvan een gezin net kan rondkomen? Is dat een bedrag waarbij je een fatsoenlijk huis kan kopen? Is dat minder dan een persoon in het bedrijfsleven met vergelijkbare opleiding?
Definieer je vraagstelling eens wat beter, want zo kan je alle kanten op. Ik vind 2000 netto in de mand namelijk ook gewoon slecht betaald, omdat je hier geen gezin van kan onderhouden noch een huis kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb weer last van zo'n schijt reclame, dus kan weer niet normaal quoten... Sorry

Wat is slecht betaald? Is dat het minimumloon? Is dat een bedrag waarvan een gezin net kan rondkomen? Is dat een bedrag waarbij je een fatsoenlijk huis kan kopen? Is dat minder dan een persoon in het bedrijfsleven met vergelijkbare opleiding?
Definieer je vraagstelling eens wat beter, want zo kan je alle kanten op. Ik vind 2000 netto in de mand namelijk ook gewoon slecht betaald, omdat je hier geen gezin van kan onderhouden noch een huis kopen.
Denk eraan dat bedragen relatief zijn. 2000 Netto in de maand, kan je prima van rondkomen in de omgeving waar ik woon. En een huis van financieren.
pi_109164276
Goed, hebben we dat ook weer gehad.

Ja, het betaalt echt vrij slecht. Met veel onregelmatige uren en een hogere functie is het mogelijk om 2000 per maand binnen te harken. Maar die onregelmatige diensten gaan vaak samen met gevaarlijke diensten (ME optreden bij een voetbalwedstrijd of dronken malloten uit elkaar houden op vrijdagavond) dus het loon staat niet in verhouding met het werk dat je moet doen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:20:33 #5
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109164330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb weer last van zo'n schijt reclame, dus kan weer niet normaal quoten... Sorry

Wat is slecht betaald? Is dat het minimumloon? Is dat een bedrag waarvan een gezin net kan rondkomen? Is dat een bedrag waarbij je een fatsoenlijk huis kan kopen? Is dat minder dan een persoon in het bedrijfsleven met vergelijkbare opleiding?
Definieer je vraagstelling eens wat beter, want zo kan je alle kanten op. Ik vind 2000 netto in de mand namelijk ook gewoon slecht betaald, omdat je hier geen gezin van kan onderhouden noch een huis kopen.
2000 euro is volgens mij meer dan een modaal inkomen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109164356
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

2000 euro is volgens mij meer dan een modaal inkomen.
Dan kan ik het nog steeds weinig vinden om de redenen die ik aangaf. Je kan er geen normaal gezin mee onderhouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:23:01 #7
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109164418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan kan ik het nog steeds weinig vinden om de redenen die ik aangaf. Je kan er geen normaal gezin mee onderhouden.
Als je partner ook een redelijk normaal inkomen heeft dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. Je moet wel erg luxe willen leven wil je 2000 netto kwalificeren als slecht betaald. Ik denk dat een heleboel mensen in Nederland blij zijn met zo'n bedrag.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109164445
De spelende josti's users uit [49] mogen daar blijven :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_109164452
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Als je partner ook een redelijk normaal inkomen heeft dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. Je moet wel erg luxe willen leven wil je 2000 netto kwalificeren als slecht betaald. Ik denk dat een heleboel mensen in Nederland blij zijn met zo'n bedrag.
Inderdaad.

Overigens zullen veel agenten hun werk niet voor het geld doen.
pi_109164458
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Als je partner ook een redelijk normaal inkomen heeft dan hoeft dat absoluut geen probleem te zijn. Je moet wel erg luxe willen leven wil je 2000 netto kwalificeren als slecht betaald. Ik denk dat een heleboel mensen in Nederland blij zijn met zo'n bedrag.
Blijkbaar vind de overheid het ook te weinig, want je krijgt met dat bedrag heel wat toeslagen.. Als het wel genoeg zou zijn, zouden toeslagen niet nodig zijn....

Zorgtoeslag
Kindgebonden budget
kinderbijslag
je krijgt alleen geen huurtoeslag, maar wel weer HRA, maar dat is geen toeslag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164493
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar vind de overheid het ook te weinig, want je krijgt met dat bedrag heel wat toeslagen.. Als het wel genoeg zou zijn, zouden toeslagen niet nodig zijn....
Toeslagen zijn gewoon verplicht en hebben weinig te maken met wat de overheid vindt van het loon. Er komt weer een kleine loonstijging aan :Y , maar dat geld alleen voor agenten die al zes jaar tegen het loonplafond aan zitten.
pi_109164496
Pas als hoofdagent heb je een redelijk inkomen wat rond modaal ligt. Als surveillant/agent houdt het, zeker in het begin, gewoon niet over.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_109164506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Toeslagen zijn gewoon verplicht en hebben weinig te maken met wat de overheid vindt van het loon. Er komt weer een kleine loonstijging aan :Y , maar dat geld alleen voor agenten die al zes jaar tegen het loonplafond aan zitten.
Teoslagen zijn bedoeld voor mensen met weinig inkomen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Teoslagen zijn bedoeld voor mensen met weinig inkomen....
Die zijn bedoeld om onderscheid te maken tussen mensen met hetzelfde werk, maar die bijvoorbeeld dezelfde functie in onregelmatige tijden uitvoeren.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_109164591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Teoslagen zijn bedoeld voor mensen met weinig inkomen....
Ik heb het over toeslagen zoals onregelmatigheidtoeslag. Dus als je om 4 uur je bed uit gebeld wordt voor een ongeval met letsel of een ander groot incident.
pi_109164596
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die zijn bedoeld om onderscheid te maken tussen mensen met hetzelfde werk, maar die bijvoorbeeld dezelfde functie in onregelmatige tijden uitvoeren.
Oh... want ik bedoel niet toeslagen van eht werk, maar overheidstoeslagen zoals zorgtoeslag, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164613
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh... want ik bedoel niet toeslagen van eht werk, maar overheidstoeslagen zoals zorgtoeslag, etc.
Daar kan elke burger aanspraak op maken
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:29:13 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109164624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar vind de overheid het ook te weinig, want je krijgt met dat bedrag heel wat toeslagen.. Als het wel genoeg zou zijn, zouden toeslagen niet nodig zijn....

Zorgtoeslag
Kindgebonden budget
kinderbijslag
je krijgt alleen geen huurtoeslag, maar wel weer HRA, maar dat is geen toeslag.
Mooi verhaal maar ik ben van mening dat je van 2000 euro netto in de maand prima kan leven, helemaal als je partner ook een soorgelijk bedrag binnen haalt. Van dat geld kan je gewoon een huis kopen en kinderen onderhouden, als je dat niet lukt dan kan je gewoon niet fatsoenlijk met geld omgaan, of is je levensstandaard bovengemiddeld hoog. En om dat laatste te kunnen bekostigen moet je inderdaad wat meer geld verdienen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109164626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Daar kan elke burger aanspraak op maken
Alleen met een laag inkomen.. Net wat ik net...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164651
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Mooi verhaal maar ik ben van mening dat je van 2000 euro netto in de maand prima kan leven, helemaal als je partner ook een soorgelijk bedrag binnen haalt. Van dat geld kan je gewoon een huis kopen en kinderen onderhouden, als je dat niet lukt dan kan je gewoon niet fatsoenlijk met geld omgaan, of is je levensstandaard bovengemiddeld hoog. En om dat laatste te kunnen bekostigen moet je inderdaad wat meer geld verdienen.
Probeer eens met 2000 p/m netto zonder overheidstoeslagen rond te komen met 2 kinderen en een partner....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alleen met een laag inkomen.. Net wat ik net...
Als je 2000 euro een laag inkomen vindt dan is je beeld hierover niet helemaal gezond hoor.
pi_109164686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Als je 2000 euro een laag inkomen vindt dan is je beeld hierover niet helemaal gezond hoor.
Zou kunnen, mijn beeldvorming is dat je met 1 inkomen zonder overheidshulp en een gezin rond moet kunnen komen op een fatsoenlijke manier.
Je kan me raar vinden, maar ik blijf dat vinden... Als je dat niet kan, verdien je slecht in mijn ogen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Probeer eens met 2000 p/m netto zonder overheidstoeslagen rond te komen met 2 kinderen en een partner....
Je mag er toch vanuit gaan dat je partner ook gewoon werkt? Inderdaad, een 4-koppig gezin onderhouden met 2000 euro is moeilijk, maar een partner die de hele dag thuiszit is ook niet van deze tijd.
pi_109164735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Je mag er toch vanuit gaan dat je partner ook gewoon werkt? Inderdaad, een 4-koppig gezin onderhouden met 2000 euro is moeilijk, maar een partner die de hele dag thuiszit is ook niet van deze tijd.
Meegaan met de tijd is totaal irrelevant en hou ik ook toaal geen rekening mee, omdat wat andere mensen vinden mij echt aan mijn kont kan roesten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109164754
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zou kunnen, mijn beeldvorming is dat je met 1 inkomen zonder overheidshulp en een gezin rond moet kunnen komen op een fatsoenlijke manier.
Dat is heel idealistisch maar dat lukt toch nooit.

Maar nogmaals. Mijn ervaring is dat veel agenten het niet veel uitmaakt wat ze verdienen. Het begint nu een beetje te veranderen met die politieacties, maar normaal gesproken hebben ze heel andere motivaties om dat werk te doen.
pi_109164762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Je mag er toch vanuit gaan dat je partner ook gewoon werkt? Inderdaad, een 4-koppig gezin onderhouden met 2000 euro is moeilijk, maar een partner die de hele dag thuiszit is ook niet van deze tijd.
Vroeger kon het namelijk wel... Ik kom uit zo'n gezine, maar dan met 6 personen. En we waren echt niet arm.. Nu kan dat niet meer, dus naar mijn mening is het salaris gewoon te laag dan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:33:50 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109164774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Probeer eens met 2000 p/m netto zonder overheidstoeslagen rond te komen met 2 kinderen en een partner....
De situatie is momenteel dat je met die toeslagen en een netto inkomen van 2000 euro gewoon normaal rond kan komen. De situatie waar jij hebt over hebt is niet relevant, want ik baseer dat bedrag op o.a. die toeslagen. Daar baseer ik mijn mening op en dat is op dit moment de realiteit.

Op het moment dat ze alle toeslagen afschaffen dan zal ik mijn mening aanpassen en wellicht tot de conclusie komen dat 2000 niet genoeg is, tot die tijd is dat wel het geval. Als we geen belastingen hoeven te betalen is 1000 euro misschien wel genoeg om van rond te komen maar helaas is dat niet het geval.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109164788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Meegaan met de tijd is totaal irrelevant en hou ik ook toaal geen rekening mee, omdat wat andere mensen vinden mij echt aan mijn kont kan roesten.
Dat was puur ter onderbouwing :P

Een partner moet werken. Thuis zitten is geen optie. Al helemaal niet als de economie in elkaar dondert van ellende. Zo.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:35:25 #29
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109164829
Inderdaad sowieso een raar uitgangspunt om er vanuit te gaan dat je alleen met je eigen inkomen een compleet gezin moet runnen zonder dat de partner ook maar iets van inkomen binnen haalt :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109164837
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

De situatie is momenteel dat je met die toeslagen en een netto inkomen van 2000 euro gewoon normaal rond kan komen. De situatie waar jij hebt over hebt is niet relevant, want ik baseer dat bedrag op o.a. die toeslagen. Daar baseer ik mijn mening op en dat is op dit moment de realiteit.

Op het moment dat ze alle toeslagen afschaffen dan zal ik mijn mening aanpassen en wellicht tot de conclusie komen dat 2000 niet genoeg is, tot die tijd is dat wel het geval. Als we geen belastingen hoeven te betalen is 1000 euro misschien wel genoeg om van rond te komen maar helaas is dat niet het geval.
Met toeslagen kan het inderdaad ja. Maar je krijgt toeslagen van de overheid omdat het salaris te weinig is om van rond te komen... Toeslagen van de overheid zijn et namelijk voro mensen met een laag inkomen. Dus het inkomen is laag, vind ik niet alleen, maar de overheid ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')