abonnement Unibet Coolblue
pi_109159172
Hoi,

Wij zijn aan het ori๋nteren voor een nieuwe badkamer.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het volgende:

- Welke transparante badkamer bedrijf die losse spullen verkopen zijn er in de Randstad? De meeste (wij waren bij b.v. Brugman) hebben demo opstellingen onder hun eigen naam en vertellen er niet bij waaruit de demo opstelling bestaat. Dit is ook wel logisch want dan kan de klant moeilijker gaan shoppen. Waar moet je naast Sani-Dump als losse-spullen-koper in de Randstad zeker ook eens gaan kijken?

- Wij waren als losse-spullen-zoekers erg gecharmeerd van Sani-Dump. Zij zijn een heel stuk transparanter maar schermen ermee dat 'er nog veel vanaf kan' en dat 'dit maar winkelprijzen zijn', 'het wordt altijd nog veel lager', 'Fabrikanten willen niet met dump geassocieerd worden dus we moeten de prijzen in de winkel hoog houden' (ja duh: je heet zelf Sani dump). De vraag is dus: hoeveel kan er bij Sani-Dump nog van die transparante prijzen af als je daar wat spullen uitzoekt uit het middelhoge/hoge segment? Valt er van die Grohe / Villeroy & Boch prijskaartjes in de winkel nog veel af te praten als je daar voor 5-7000 aan spullen haalt? Zo ja, hoeveel? 5%, 10%, 30%? Welke trucks hanteert Sani-dump waar je voor op moet letten?

- Hoe zit het met online leveranciers? Welke zijn scherp geprijst met groot assortiment? Wat zijn de valkuilen?

Bedankt
pi_109161090
Ik zeg Marktplaats. Ik heb nu mijn complete badkamer binnen, alles Duravit, sommige nieuwe, sommige gebruikt. En de toilet beneden ook. En ik ben 130 euro kwijt....

2x vrijhangend toilet, 1 fontein, 1 wastafel. Bad moet nog komen en de draingoot krijg ik van een kameraad. Nu het tegelwerk nog.. :)

Maar als je alles nieuw wil hebben, dan zou ik toch bij Sani-Dump kijken. En daar kun je de prijzen zien, die kun je altijd nog nakijken op internet.
pi_109276497
Verschrikkelijk hoe al die sanitair toko's hun prijzen proberen af te schermen door alle merken en type nummers te verhullen. Ik ken zelfs een winkel bij ons in de buurt waarvan het personeel opdracht heeft gekregen zo min mogelijk op papier te zetten als het jongere kopers zijn omdat die toch alles op internet kopen...!

Ik kan je aanraden om eens op www.sanitairwinkel.nl te kijken, ik heb daar zelf een aantal spullen gekocht voor scherpe prijzen.
pi_109294902
Mijn badkamer bestaat uit voornamelijk V&B en Bette. Totaalprijs in adviesprijzen (die zijn overal te vergelijken) was zo'n 17k. Ik heb meerdere bedrijven met elkaar vergeleken, ook de online sanitairboeren en uiteindelijk kwam All Aqua in Dongen er als goedkoopste uit. Als ik alles los had besteld bij verschillende webwinkels had ik iets goedkoper uit geweest (max 500), maar ik vond het prettiger om alles op 1 adres te bestellen, dat is qua service ook een stuk makkelijker.
Ik heb alles overigens door mijn aannemer laten plaatsen, het ging puur om het leveren van alles. Die gasten dachten ook mee over alternatieven voor een douchewand die ik zocht en ze hebben een winkel, dus je kunt achteraf nog iemand over de balie trekken :)
Bij de weg: ze schrijven ook gewoon alle artikelen met de codes van de fabrikant op, ik heb ook gemerkt dat de meeste sanitairboeren dat niet doen, vond ik reuze irritant!
Da gao nie nou!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')