quote:
Robin, ben je tevreden over je spel van vanmiddag?
“Er zat meer in. Ik probeerde wel mijn eigen spel te spelen en bij vlagen ging dat goed. Maar over de hele wedstrijd genomen serveerde ik niet goed. En ook mijn returns en dropshots konden beter. Tegen een man als Djokovic kom je dan al snel onder druk te staan. Je krijgt tegen hem weinig cadeau, dat weet je, hij is niet voor niets de nummer één van de wereld.”
Je kwam meteen een break voor. Dacht je toen: hier valt wat te halen?
“Nee, er is dan een game gespeeld. Dat zegt nog niets. Het was wel jammer dat ik niet meteen kon uitlopen naar 2-0. Die tweede game begon ik goed, maar ik werd alsnog teruggebroken. Daarna liep ik tot 4-1 een beetje achter de feiten aan.”
Heb je een moment gedacht dat je hem kon pakken?
“Ik ga de baan op om te winnen, maar niet met het idee: vandaag ga ik hem pakken. Toen ik me terugknokte tot 4-4 en vervolgens kansen kreeg op zijn service, ging ik misschien denken aan het winnen van de eerste set. Maar aan de winst ga je pas denken als je een set en 3-0 voor staat.”
Spelen tegen de nummer één van de wereld, veel publiek. Heb je genoten op de baan?
“Daarvoor ga ik niet de baan op. Ik ga de baan op om te winnen. Bovendien heb ik vaker tegen de nummer één van de wereld gespeeld en ik weet hoe het is om voor veel publiek te spelen. Ik was gewoon met de wedstrijd bezig. Maar ik hebt dit soort wedstrijden wel nodig om naar een hoger niveau te groeien. En dat wil ik.”
Al met al was het wel een hele mooie week…
“Ja, mijn eerste kwartfinale op een masterstoernooi. En ik heb toch vier wedstrijden achter elkaar op gravel kunnen spelen, daardoor kom ik beter in mijn ritme. Het geeft vertrouwen voor de komende graveltoernooien, maar je kunt er ook niet al te veel conclusies aan verbinden. Als ongeplaatste speler kan ik op Roland Garros in de eerste ronde Rafael Nadal loten…”
Je keert door deze goede week terug in de top 50…
“Dat is mooi, maar daar heb ik me eerlijk gezegd nog niet mee bezig gehouden. Ik heb nog niet op internet gekeken, zie het maandag wel als de nieuwe ranking uitkomt.”