Nope. Het kost voor de motor heel weinig moeite om zo'n klein startmotortje aan te drijven en aan gort te draaien.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:53 schreef skunkasaur het volgende:
Als de startmotor mee blijft draaien kom je toch echt maar een klein eindje?
Sja, zou ook nog kunnenquote:Bij een vriend van me was de verbinding tussen het relais en de motor zelf weggerot. Had exact dezelfde probleembeschrijving als deadly_kiss, geen sjoege gaf het ding. Dat hebben we weer gesoldeerd en het autootje reed weer.
Primaquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:57 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.
Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.quote:Saillant detail is dat mijn ventilator helemaal niets doet. Draait gewoon niet. Dat had de Kwik-Fit ook over het hoofd gezien....
Prima instelling ! Zo bekijk ik het ook. Alleen monteer ik wel 2e hands onderdelen als ik die onderdelen ooit zelf nieuw eerder gemonteerd heb en er geen redenen zijn om aan te nemen dat het desbetreffende onderdeel kapot is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:02 schreef deadly_kiss het volgende:
@ Mikkie, het klinkt misschien belachelijk... maar voor een auto koop ik nooit 2e hands spul
Het moet gewoon goed zijn, en garantie dat het weer jaren mee kan.
misschien dom om dit voor een 18 jaar oude auto te doen... maar als ik ga besparen op belangrijke onderdelen omdat de papieren zeggen dat het een ''oude bak'' is, kan ik beter gewoon een andere auto kopen.. en dat ga ik voorlopig niet doen
Dank voor de tip Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan reparerenquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.
Alhoewel ik voor de zekerheid even op wil merken dat de ventilator niet constant draait maar pas als je motor warm genoeg is
Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuwquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:10 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dank voor de tip Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan repareren
Nee, de motor blijft rond de 70-80 graden. Nou heb ik er de laatste tijd ook alleen maar in de kou mee gereden toevalligquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuw
[..]
Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.
En vrouwen die eerst zelf onder de motorkap kijken in plaats van 'geemancipeerd' een paar knoopjes van hun bloesje losmaken en de buurman/een voorbijganger geil aankijken tof !
Er is geen rook, zelfs bij een koude start amper. En ik ben naar Zweden op en neer gereden, en een beetje heen en weer toen ik daar was, ik gok totaal zes of zeven liter ingegoten. 6000 km ongeveer, in een maand of zes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:28 schreef 2cv het volgende:
Dan zou ik toch maar heel voorzichtig in overweging nemen dat je koppakking kapot kan (ik zeg: kan) zijn.
Komt er (veel) witte rook uit de uitlaat ?
En hoeveel koelvloeistof verdwijnt er eigenlijk ?
Daihatsuquote:Op zaterdag 14 april 2012 02:30 schreef Poeke het volgende:
**kuch**
Mijn Dyhatsu staat inmiddels in de garage. Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
Waarom weggegooid geld?quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:11 schreef 2cv het volgende:
Hmz, sterk. Heb je al eens ontlucht (kachel moet dan op warm z'n heetst staan).
Ok. Nog even checken voor ik het ook daadwerkelijk ga doen: dop van de radiator? Niet van het reservoir? En wanneer zet ik de boel weer af?quote:Op zondag 15 april 2012 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)gs_l=mobile-gws-hp.3..0.3937l7965l0l9624l7l7l0l3l3l0l180l439l2j2l4l0.frgbld.
Dus starten, dopje vd radiator af, en kacheltje aan...
Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 00:21 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Waarom weggegooid geld?
Die auto is niet voor niks al 18jaar oud.
Ja er gaan weleens wat dingen stuk, maar dat kan je bij nieuwe(re) auto's ook hebben.
Ik rij er nog vol vertrouwen mee en zolang de kosten niet uit de hand lopen vind ik het prima.
Auto is al ruim 16 jaar in de familie en staat er altijd blinkend bij.. altijd nieuwe onderdelen gebruikt en nergens op bezuinigd.
Ik vind kwaliteit belangrijker dan het bedrag.. meningen verschillen hierin maar dat zal altijd zo blijven
Dat is precies wat ik ook zei :-pquote:Op zondag 15 april 2012 17:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.
Het hangt af van het merk/model/motor. Ik doe het altijd met de motor uit, maar met de verwarming-instelling op z'n heetst. Want de verwarming werkt ook met een radiator. De temperatuur stel je in door de kraan tussen de verwarmingsradiator en het koelsysteem van de motor verder open of dicht te zetten. Als er dan een luchtbel in die verwarmingsradiator zit kan die via die kraan (mits die helemaal open staat) naar de rest van je koelsysteem en via de ontluchtingsnippels en/of de radiateurdop (of de dop van je koelvloeistofreservoir) naar buiten.quote:Op zondag 15 april 2012 07:53 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?
Wel blazen maar niet warm ? Weird. Ik kan het niet verklaren, sorry.quote:Op zondag 15 april 2012 15:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Nu het toch over verwarming gaat ect...
ik weet nou niet meer of ik die vraag hier al had gesteld maar voor alsnog:
sinds afgelopen winter doet de blower bij de bestuurderskant het niet meer die op het zijraam blaast.
hij blaast nog wel (en ook even hard als de rest) alleen komt er geen warme lucht meer uit.
ik heb dus de hele winter lopen kutten met een ijskoude linker hand of een beslagen raam als ik hem uit zette
ook heb ik bij de blower openingen onderaan de voorruit het probleem gehad dat de opening precies achter mijn stuur minder goed werkte.. dus elke keer als mn voorruit beslagen was en ik zette de blower aan was alles binnen no-time helder behalve precies dat stukje voor mn gezicht
nu mijn auto toch bij de garage staat, zal ik morgen even bellen of ze hier ook naar kijken of kan ik dit makkelijk zelf repareren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |