Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maakt niet veel uit, zo hard zal dat mechanisme er niet van slijten.
We moeten allemaal zeggen dat het geweldig is, liefst 3 keerquote:
Hoorde ik ook tijdens een taxi training, alleen doe ik het nooit... Zeker bij de taxibusjes was het namelijk anders best lastig om hem goed op de handrem te zetten omdat jet geklik dan afwezig is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Dat zei m'n rij-instructeur ook. Ik druk hem altijd in.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Toch maar wel?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb vanuit China een OBDII Bluetooth uitleesshit besteld. 17 euro
Heimo had me gelinkt naar een webshop.. Toen ik mijn bankrekening had bekeken dacht ik, moet er makkelijk vanaf kunnenquote:
LINK die is het gewordenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:29 schreef Goddelijker het volgende:
EcuTool toevallig?
Welke heb je precies gekocht?
Ja heb geen smartphone, dus dat word m niet . Zat te denken om misschien een cheapo PDA op de kop te tikken een keer waar de software op kan. Kan ik er ook navigatie op flikkerenquote:Op maandag 26 maart 2012 17:03 schreef Goddelijker het volgende:
BT-ding dus, moet goed werken. Je kan hem ook gebruiken icm Torque voor Android.
Nee bedankt.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon een smartphone, dan heb je alles in één
Absolute onzin! Ik ben veel bezig met oude autootjes, maar heb het nooit gezien of ook maar gehoord dat zo'n mechanisme versleten is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.
ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef LeerGierige het volgende:
Ik heb mijn band en reserveband moeten laten repareren en kreeg een nieuwe om mijn velgen heen.
Nou vroeg ik mij af of ik deze nieuwe banden niet voor mijn auto kan plaatsen en de oude banden achterin, waarvan 1 reserve in mijn auto? Zou dit enigszins helpen met verbruik, balans etc.?
p.s. de banden heb ik in 3 jaar niet verwisseld.
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/quote:1.2 Waarom nieuwe of minder versleten banden achteraan monteren?
Tests hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. Vooral bij voorwielaandrijving slijten voorbanden doorgaans sneller dan achterbanden.
Wat gebeurt er met nieuwe voorbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto verandert, omdat het evenwicht tussen voor en achter wordt omgekeerd. De bestuurder, die eraan gewend is dat de auto aan de voorkant minder grip heeft, komt dus voor een verrassing te staan. Op een gladde weg zal de achterkant eerder wegglijden dan de voorkant van de auto. De bestuurder heeft geen enkele mogelijkheid om de achteras onder controle te krijgen en heeft dan de neiging om opnieuw gas te geven. Het risico hiervan is dat de auto 'achterstevoren gaat'. Alleen een zeer ervaren bestuurder weet hiermee om te gaan.
Wat gebeurt er met nieuwe achterbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto is gelijk aan het gedrag dat de bestuurder kende voordat de banden werden gemonteerd omdat het evenwicht in de grip gelijk is. De grip van de achteras wordt beter en de bestuurder kan zijn auto zonder problemen onder controle houden en de auto besturen door het gas los te laten en door het stuur met de bocht mee te draaien.
Wij adviseren om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen voor een betere grip in de bochten en meer veiligheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |