Als hij stuk is gegaan bij de distributiewissel is het sowieso hun fout toch? Die hebben zij toch uitgevoerd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou er is nieuws: nu vermoeden ze dat de nokkenas-sensor stuk is gegaan door de distributiewissel. Eerst zou 'ie half stuk zijn maar omdat ze 't nu nog eens na gingen kijken is 'ie helemaal stuk gegaan. Motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, maar dat zou dus komen door die kapotte sensor. Een ander is besteld en zou nu nog gemonteerd worden maar heb nog niets gehoord.
De vraag is nu: was dat ding wel echt stuk, en hebben ze 'm niet zelf gesloopt? Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Nooit problemen en nu "ineens" wel.
Als ie stuk is gegaan met de wissel lijkt het mij dat zij 'm ook gesloopt hebben? Sowieso slecht dat ze dat dan niet gezien hebben ook. Hen ook alle kosten laten dragen dan. Wat een gedoe weerquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou er is nieuws: nu vermoeden ze dat de nokkenas-sensor stuk is gegaan door de distributiewissel. Eerst zou 'ie half stuk zijn maar omdat ze 't nu nog eens na gingen kijken is 'ie helemaal stuk gegaan. Motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, maar dat zou dus komen door die kapotte sensor. Een ander is besteld en zou nu nog gemonteerd worden maar heb nog niets gehoord.
De vraag is nu: was dat ding wel echt stuk, en hebben ze 'm niet zelf gesloopt? Ik vind het maar vreemd eerlijk gezegd. Nooit problemen en nu "ineens" wel.
Hoe kan het nou al stuk geweest zijn als zij zelf zeggen dat het tijdens/door de distributiewissel gebeurd zou zijn? Dat is dus beetje tegenstrijdig. Ik zou echt nog steeds geen genoegen nemen met dat je zelf moet gaan betalen. Desnoods een juridische brief oid maar ik vind echt dat zij moeten betalenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja ze zaten zich al in te dekken dat 't ding al langer stuk zou zijn, maar dan had m'n auto dus vaker slecht moeten starten of zelfs compleet uit moeten vallen tijdens het rijden. Ik vind 't maar een erg vaag verhaal worden eigenlijk.
Een dealer zou gegarandeerd een coulance-regeling getroffen hebben, maar zij gooien het natuurlijk op dat 't al stuk zou zijn.
Hoop voor je dat je de 244 nu verkocht krijgt. Staat al zo lang te koop geloof ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Nu hopen op geen motorschade. Ach ja, goede reden om door te sparen voor een C30 of zo'n nieuw model V70.
Morgen komt er iemand kijken voor m'n 244 diesel, ben benieuwd. Als die verkocht is kan ik aan de witte 240 (die op stalling staat) beginnen. Het beestje is al belastingvrij want hij is van 1986. Zit vermoedelijk wel wat werk aan, maar voor hetzelfde geld is het een nieuwe accu erin en komt 'ie zo door de APK.
van die 2 tandjes verschil zal je geen kromme kleppen krijgen, die krijgt je alleen als de riem breekt (en je hebt geen vrijloper).quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, alleen wanneer blijkt dat bijvoorbeeld over 1 of 2 maanden er motorschade is zullen ze zich wel indekken dat dat naderhand is ofzo. Maar als er kleppen krom zijn zou het blok sowieso beroerd blijven lopen lijkt me. Morgen ophalen en dan weten we 't.
Een C30 is nou echt een van de weinige Volvo's die ik echt lelijk vind Xdquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:45 schreef Bart-Willem het volgende:
Nu hopen op geen motorschade. Ach ja, goede reden om door te sparen voor een C30 of zo'n nieuw model V70.
Morgen komt er iemand kijken voor m'n 244 diesel, ben benieuwd. Als die verkocht is kan ik aan de witte 240 (die op stalling staat) beginnen. Het beestje is al belastingvrij want hij is van 1986. Zit vermoedelijk wel wat werk aan, maar voor hetzelfde geld is het een nieuwe accu erin en komt 'ie zo door de APK.
Gefeliciteerd met de verkoop!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:18 schreef Bart-Willem het volgende:
De 244 diesel is verkocht en de V70 is weer opgehaald! Motor loopt nu goed, alleen zat 'ie verschrikkelijk te gieren. Wat bleek: ze hadden met remmenreiniger de boel schoongemaakt en daardoor was de looprol van de multiriem volledig droog komen te staan en is dus gaan gieren. Meteen teruggereden en ze hebben 't even in de olie gezet en zou nu moeten verdwijnen (hij giert al een stuk minder). So far so good, alleen: wat ze ermee gedaan hebben weet ik niet, want ik heb een gigantische trilling aan de achterzijde (en dat met nieuwe banden die er sinds vorige week op liggen) en als ik rem hoor ik een gigantische *KLOEINK!*-geluid (en dan te bedenken dat alle remblokken en remschijven 10k terug vervangen zijn). En ze hebben een proefrit gemaakt van 40km (waar ze volgens mij ook nog een gigantisch lomp hebben gedaan en daar deze klachten door gekomen zijn). :/
Het is nu net alsof ik een of andere zeur ben, maar ik lever een goedwerkende en fijn rijdende auto in en krijg dit terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |