abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:19:13 #151
186676 Melro
Regelneef
pi_128864604
# Maatschappij
Delta

# Traject
Düsseldorf - Atlanta
Atlanta - San Francisco
Los Angeles - Atlanta
Atlanta - Düsseldorf

# Vertraging
Heen geen vertraging, terug ongeveer een uur. Moeten wachten op Atlanta

# Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken

# Eten
Niet hoogstaand, helaas. Een kip-maaltijd met rijst en op de terugweg vieze kaas-aardappelpuree ofzo. Echt niet lekker. Daarnaast een blokje kaas zonder smaak en een zoute cracker met boter. Fruit als toetje, zo uit blik. Kip was wel lekker ;). Drinken trouwens goed, ze komen veel langs en tussendoor met water.

# Entertainment
Heenweg moesten we betalen voor de entertainment naar Atlanta. Richting SF kon ik tv kijken, was wel ideaal. Terugweg vanaf Atlanta naar Dusseldorf was alles ineens gratis. 4 films gekeken. Prima.

# Algehele indruk
De vluchten en vliegtuigen tussen Dusseldorf en Atlanta waren prima! Maar de vlucht die we daarna hadden tussen Atlanta en SF was echt matig. Kleine, krappe stoelen. Dat is vervelend omdat je er al 10 uur op hebt zitten en er wel klaar mee bent. Ik was zoooo blij dat ik in SF aankwam.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf is ideaal, Atlanta prima maar druk. SF groots en niet erg overzichtelijk. LAX wel ok, weinig van meegekregen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:02:58 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130929695
1 x met Martin Air naar Kreta. Heenvlucht ging, terugvlucht vertraging van 6 uur (midden in de nacht) Toen hadden we nog Drachmes (nou ja, wij dus niet) en de taxfreeshop was niet open. Dat waren lange uren.

1 x Arke Fly... chagrijnige stewardessen, damn.

Veel met Transavia... zeer tevreden! Leuke crew

Over 2 week voor het eerst met Corendon... vrees wel een beetje :D
Hebben ze ook films op de vlucht? (Rhodos)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130929942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Over 2 week voor het eerst met Corendon... vrees wel een beetje
Hebben ze ook films op de vlucht? (Rhodos)
Ik zat op een vlucht van 2,5 uur en toen was er niks, geen idee hoe lang het naar Rhodos is? Corendon viel me alles mee, beide keren prima op tijd, stewardessen ook prima.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130933068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:09 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zat op een vlucht van 2,5 uur en toen was er niks, geen idee hoe lang het naar Rhodos is? Corendon viel me alles mee, beide keren prima op tijd, stewardessen ook prima.
Rhodos vanaf Schiphol is ongeveer 3,5 a 4 uur vliegen. Waarschijnlijk zal er wel een film of tekenfilms draaien.
  zondag 8 september 2013 @ 15:12:31 #155
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_130949432
# Maatschappij
KLM - Etihad

# Traject
AMS - AUH - SYD

# Vertraging
Eerste leg niet, 2e leg uurtje

# Vriendelijk personeel
Jakezer. Het KLM personeel zit wel 10 jaar boven dat van Etihad qua gemiddelde leeftijd, maar ervarenheid is daardoor duidelijk meer aanwezig. Bij Etihad toch wel meerdere keren om zaken moeten hervragen.

# Eten
KLM was gewoon goed, dat van Etihad een stuk minder. Lauw eten, smakeloos en veel van hetzelfde. Laatste maaltijd uit ellende maar laten staan; kreeg het gewoon niet weg.

# Entertainment
KLM heeft veel oudere/matige en bovenal kleinere schermpjes dan die bij Etihad. Wel veel problemen gehad met die van Etihad: heb 2x moeten vragen om die van mij te resetten, wat overigens ook weer een uur duurde. Verder wel veel aanbod dus genoeg om de lange zit door te komen.

# Algehele indruk
KLM als vanouds prima in orde. Etihad een stuk minder vanwege het eten maar zeker vanwege de stoelen. Met 1m92 zijn deze echt te krap: heb 15 uur met m'n knieën tegen de stoel voor mij gezeten. De volgende keer (en gelukkig al op de terugweg) weer met Malaysia of Singapore vanwege de royale 34" i.p.v. 31" seat pitch.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Abu Dhabi - Prima overstapvliegveld, maar wel een beetje onoverzichtelijk. Veel bochtjes en nauwe corridors. Gates weer ruim en overzichtelijk.
Sydney - Prima als vanouds, niet groot en erg efficiënt. Voelt inmiddels erg bekend en vertrouwd aan na 3x.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CUR-DCA-DEN-DTW-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HYD-IAD-JFK-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_130977971
Heeft er iemand ervaring met de intercontinentale vluchten van Brussels Airlines (naar New York)?
pi_131628392
# Maatschappij
Emirates

# Traject
AMS -DXB- MNL

# Vertraging
30 minuten vertraging vertrokken vanaf Dubai naar Manilla. Wachten op connecting passagiers.

# Vriendelijk personeel
Zeker wel. Al kan je bij Emirates goed merken dat ze, mede door de verchillende nationaliteiten, wat minder op elkaar zijn ingewerkt. Er gaat weleens wat fout. Maar altijd professioneel

# Eten
Emirates catering is wat mij betreft altijd goed qua smaak en quantiteit.

# Entertainment
Zowel in de A380 en in de 777 is het ICE entertainment meer dan goed. Genoeg keuze uit recente films, TV series, docu's en muziek.

# Algehele indruk
Emirates heeft een moderne vloot en dat merk je. A380 heeft een betere stoel layout dan de 777, met een 3-4-3 layout. 33 inc maakt wel weer wat goed

# Eventueel informatie over de luchthavens
Dubai - Prima. Deze keer geen bus reis meer vanaf het vliegtuig nu A380 terminal in gebruik is genomen. Wel erg druk.
Manila - Back to the 70's
pi_132111357
Weet iemand hoe moeilijk BA is met compensaties? Afgelopen maandag 4,5u vertraging gehad dus zou er officieel recht op hebben, maar heb niet echt zin om er heel veel moeite voor te doen.
pi_132215742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:17 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand hoe moeilijk BA is met compensaties? Afgelopen maandag 4,5u vertraging gehad dus zou er officieel recht op hebben, maar heb niet echt zin om er heel veel moeite voor te doen.
Geen zin om moeite te doen? Begin er dan maar niet aan, heb met een vliegmaatschappij bijna een half jaar lopen touwtrekken over een 6 uur vertraging op een vlucht van 2.5 uur. Zij claimden overmacht, ik claimde bullshit. pas toen ik brutaal ging dreigen met en gang naar de rechter, kreeg ik een compensatie... Fuck carpatair
pi_132217059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:17 schreef EddyAlbena het volgende:
Weet iemand hoe moeilijk BA is met compensaties? Afgelopen maandag 4,5u vertraging gehad dus zou er officieel recht op hebben, maar heb niet echt zin om er heel veel moeite voor te doen.
Probeer http://www.euclaim.nl/
Abracadabra, tapate guarra!
pi_132242136
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:58 schreef spiedermann het volgende:

[..]

Geen zin om moeite te doen? Begin er dan maar niet aan, heb met een vliegmaatschappij bijna een half jaar lopen touwtrekken over een 6 uur vertraging op een vlucht van 2.5 uur. Zij claimden overmacht, ik claimde bullshit. pas toen ik brutaal ging dreigen met en gang naar de rechter, kreeg ik een compensatie... Fuck carpatair
Bij Swiss had ik het na 2 mailtjes en 1 belletje naar het hoofdkantoor geregeld en was ik 800 euro rijker (2 personen). Stuur ze dus een mailtje of vul hun webform in. Reageren ze niet of niet naar jouw wens dat kun je ze bellen. Grote kans dat ze dan overstag gaan.
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:58:53 #162
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132372226
# Maatschappij
RyanAir

# Traject
Eindhoven - Budapest
Budapest - Eindhoven

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Was prima

# Eten
N.v.t.

# Entertainment
N.v.t.

# Algehele indruk
Ongeveer 1 uur en 45 min vliegen, het is zo voorbij. Hadden geluk op heen- en terug weg dat we maar met zijn 2en in de rij zaten, dus was extra ruimte voor de benen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Vertrek op Eindhoven was het heel erg druk. Veel vluchten in een hele korte tijd. Budapest is ook een relatief kleine luchthaven, maar voldoende keuze om te eten/drinken en zag er verder goed uit.
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:24:47 #163
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_132387468
Heeft iemand onderstaand filmpje van ervaringen al gezien. Erg leuk gedaan en geeft een goed beeld voor de buitenstaander die het nog moet beleven.

Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_132388174
Wat een tenenkrommende shit, alsjeblieft. We zitten niet bij Kunst & Kitsch...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:33:01 #165
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132404611
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:24 schreef Iwanius het volgende:
Heeft iemand onderstaand filmpje van ervaringen al gezien. Erg leuk gedaan en geeft een goed beeld voor de buitenstaander die het nog moet beleven.

Ik zou me waarschijnlijk echt gigantisch ongemakkelijk voelen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:39:16 #166
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_136682606
Maatschappij
ArkeFly

Traject
AMS-HOG-CUN-AMS

Vertraging
Geen. Terugreis waren we zelfs een uur voor schema terug in Amsterdam

Vriendelijk personeel
Heenreis prima, terugweg een stel giebelende meiden die meer met zichzelf bezig waren dan met de passagiers

Eten
Heenweg: prima! paar keer drinken (water, sap, koffie/thee) en als eten keuze uit bami met kip en pasta. Koos voor de kip, hij was erg lekker met daarbij een fruitsalade, 4 soesjes (waarvan 2 chocolade) en 2 kleine sneetjes krentenbrood.
Terugweg: eveneens keuze uit pasta of kip waarbij de kip in kerriesaus zat met rijst met boontjes, rozijntjes en ananas, weer fruitsalade, een chocoladegebakje en 2 crackers met La Vache Qui Rit kaasje.

Entertainment
Personal entertainment systeem (vooraf gereserveerd voor 7,50 per persoon per enkele reis, aan boord kan het voor 10 euro). Systeem werkt ook voor de verlichting en daar waren zowel op de heen als terugreis problemen mee waardoor het systeem (Linux) een paar keer gereboot moest worden. Niet de meest nieuwe films maar wel een aantal vermakelijke (Django unchained, the Croods, the Internship, Monsters University, series, spelletjes etc).

En op de terugweg tevens "entertainment" door een stel naast me. Had een duo seat gereserveerd waardoor we met ons 2'en 3 stoelen hadden. Lekker bij een nachtvlucht, kan je wat beter liggen/je benen kwijt. Stel naast ons was meteen al aan het mopperen over dat het zo druk was in het vliegtuig ("het is toch crisis? niet veel van te merken hier"). Dus voor en tijdens de vlucht een aantal venijnige blikken dat wij 3 stoelen in gebruik namen. Aan het einde van de vlucht zegt de man "jullie zaten wel lekker ruim he?". Eh ja, gewoon gereserveerd en voor betaald "oooooh" :')

En meneer zijn leeslampje deed het niet. Hele vlucht hebben hij en zijn vrouw stewardessen lastig gevallen met de mededeling dat het lampje het niet deed. Zeggen dat het dan waarschijnlijk defect is was geen boodschap. Toen de lichten in de cabine gedimd werden zodat iedereen kon gaan slapen ging meneer ook slapen. Met zijn hoofd tegen het entertainment system. En toen ging het lampje dus fijn de hele nacht knipperen. Wordt hij na een paar uur wakker, doet het lampje het (zonder het knipperen). Stoot hij mij aan "kijk! het lampje doet het!" Joh :')

Algehele indruk
Prima. Had in het begin een vooroordeel over ArkeFly (verhalen over veel vertragingen etc) maar die moet ik terugnemen. Prima op tijd allemaal. En eten ook goed. Alleen op een vlucht van 9 tot 12 uur (heenvlucht uur in transit op Cuba) vind ik 1 keer eten wel minimaal. Maar goed. Jammer dat er geen (betaalbare) maatschappij meer rechtstreeks vliegt (tenzij je vanuit Dusseldorf gaat)

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol niet veel over te vertellen. Holguín erg klein, niet zo veel te beleven daar. Cancun mooie luchthaven alleen de controle bij immigration duurt altijd erg lang. Voordeel daarvan is wel weer dat je niet hoeft te wachten op je koffers. En de douane blijft een mooi systeem, knopje drukken: groen is doorlopen, rood is koffers/tassen controle
  zondag 16 februari 2014 @ 20:47:19 #167
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_136787470
#Maatschappij
KLM

#Traject
ZWE-AMS-JNB (het eerste deel betreft een busconnectie vanuit Antwerpen naar Schiphol)

#Vertraging
De vlucht vanuit Amsterdam vertrok met een klein uurtje vertraging tgv 'trage boarding'. Vond ik een bizarre verklaring, maar het ging inderdaad hopeloos traag.

#Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk, bij het beste cabinepersoneel die ik al ervaren heb tijdens mijn 110 vluchten. Steeds een glimlach op het gezicht, je persoonlijke voorkeuren onthouden en bij de bediening steeds een minigesprekje aangaan (al is het maar 2 zinnen): in economy heb ik al veel andere ervaringen gehad.

#Eten
Volgens de website van KLM mochten we op de busrit een maaltijdje verwachten. De bus vertrok om 6u 's morgens en bijgevolg rekende ik wel op een ontbijtje, maar dat bleek niet zo te zijn. Het kan toch niet zo moeilijk zijn dat correct aan te geven op de website?

In het vliegtuig: ik herinner me de opties niet meer. Kip en pasta dacht ik. Maar het was lekker, de porties voldoende, en ook tijdens de rest van de vlucht kregen we regelmatig eten. Ook qua drankrondes was alles goed georganiseerd.

#Entertainment
Niet super in vergelijking met Aziatische maatschappijen, wel ruim voldoende om me niet te vervelen tijdens de vlucht.

Bovendien zat ik in Economy Comfort, en ik heb me dat geen seconde beklaagd.

#Algehele indruk
Zowel de busverbinding als de vlucht waren prima, op het ontbrekende ontbijtje in de bus na. Ik twijfelde of ik wel zou gaan voor de dagvlucht, omdat je veel tijd verliest. Maar aangezien ik niet kan slapen op een vliegtuig kwam ik veel frisser aan dan bij mijn vorige (nacht)vluchten naar Joburg. KLM is er in ieder geval in geslaagd mij een uitstekende ervaring aan te bieden en bij een volgende trip naar Johannesburg zal ik zeker overwegen weer met hen te vliegen!

#Eventueel informatie over de luchthavens
De bus stopt in Antwerpen net voor het centrale station. Heel makkelijk te vinden. De bus komt trouwens pas toe om 5u15. Een Nederlandse medepassagier dacht dat je (net zoals voor een reguliere vlucht) 2u op voorhand aanwezig moest zijn.

Schiphol heeft me aangenaam verbaast als luchthaven, het was immers al 5 jaar geleden dat ik er nog eens kwam.

OR Tambo in Johannesburg tenslotte is gewoon een prima en relaxte luchthaven. Ik kwam er intussen al 18x, en ken het dan ook uit mijn broekzak.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_138194082
Ik heb momenteel problemen met :r Bravofly :r en ze lossen het maar niet op.

In januari had ik via Bravofly een vlucht geboekt met WizzAir van Eindhoven naar Riga en terug. We kwamen er achter dat we één van de namen verkeerd hadden gespeld (stom van ons) en hebben direct na het boeken daarvoor gebeld en het laten wijzigen (kostte ruim 100 euro om de naam Frank in Franciscus te laten veranderen ;( ).

Later kwamen we erachter dat de koffers die we op deze vlucht mee mochten nemen nog kleiner is dan de handbagage die we normaal gewend zijn op vluchten (ze deden er ook echt alles aan om je dat niet te laten ontdekken...), dus besloten we om er toch een paar koffers bij te bestellen. Begin maart dus opgebeld en 3 koffers erbij besteld tegen weer een betaling.

Toen we daar een bevestiging van kregen (de bevestiging moet je printen en meenemen naar het vliegveld op straffe van een gigantische kostenverhoging) bleek die verkeerd te zijn. We hadden nu wel 3 koffers, maar de naam van Frank was weer veranderd naar de initiële, foute spelling. Daar heb ik ze direct over gebeld en de man aan de lijn beloofde dat hij het direct zou aanpassen en me een nieuwe bevestiging zou sturen.

Na 12 dagen had ik echter nog steeds geen reactie gekregen, dus heb ik ze 24 maart maar eens gemaild. Bellen is 6,20 per keer + minuten die buiten mijn bundel vallen dus ik ben al ruim 50 euro kwijt aan het bellen met die mensen en ging nu dus liever maar mailen. ;( Direct reageerden ze en stuurden ze een nieuwe bevestiging, maar je raadt het al: hij was wéér fout. Nu stuurden ze een bevestiging met de goede naam, maar ineens met slechts 2 i.p.v. 3 koffers. Alsof ze het er om doen. :% Toen ik direct terug mailde dat het nog steeds niet klopte heb ik daar geen reactie op gekregen, terwijl we alweer een paar dagen verder zijn.

Zojuist nog maar eens achteraan gemaild, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ze het nu wel goed regelen. Ik heb het probleem inmiddels zowel aan de telefoon als per mail al meerdere keren superduidelijk in kindertaal uitgelegd, maar desondanks blijven ze het keer op keer fout doen. :'(

Mijn advies: boek nooit via Bravofly.

Samenvatting:
- in januari een vlucht geboekt, maar één van de namen was verkeerd gespeld - dit laten herstellen na betaling
- begin maart besloten we om er extra koffers bij te bestellen, maar toen we daar een bevestiging van kregen (die je nodig hebt op het vliegveld om een enorme kostenverhoging te voorkomen) was de naam ineens weer terug veranderd en dus weer fout
- direct gebeld en ze beloofden het te veranderen en een nieuwe bevestiging te mailen
- na 12 dagen nog niets ontvangen, dus maar weer gemaild
- kreeg toen een nieuwe bevestiging en weer was die fout (nu wel de juiste naam, maar te weinig koffers)
- direct terug gemaild, maar weer geen reactie

Ondertussen ben ik er al erg veel geld, tijd en frustratie aan kwijt maar ze lossen het probleem maar niet op. Tussendoor hebben ze me wel 2x gebeld, maar als ik opneem zeggen ze gewoon niets en krijg ik vervolgens doodleuk een mail dat ze me niet konden contacteren en dat ik dus beter hun terug kan bellen (wat me dan weer gemiddeld een euro of 15 per gesprek zou kosten). Blijf dus maar lekker uit :r Bravofly :r hun buurt.
pi_138195326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:47 schreef Kaas- het volgende:
Hele klaagzang
Dat krijg je er van als je zoiets niet direct bij de luchtvaartmaatschappij boekt. Daarnaast is het meeste gewoon je eigen fout.
pi_138195413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:47 schreef Kaas- het volgende:
..
Gewoon direct contact opnemen met Wizzair. Je hebt een boekingsnummer van ze dus daarmee moet je alles in principe ook zelf kunnen regelen zonder tussenkomst van Bravo.
2015: MLA - JFK - PMI
pi_138195514
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:27 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Gewoon direct contact opnemen met Wizzair. Je hebt een boekingsnummer van ze dus daarmee moet je alles in principe ook zelf kunnen regelen zonder tussenkomst van Bravo.
Bij elke nieuwe bevestiging krijg ik weer een nieuw boekingsnummer van ze, dus het boekingsnummer is gelinkt aan foute informatie. Desalniettemin zou ik een poging kunnen wagen natuurlijk.

Ik deed het trouwens in eerste instantie bij Bravofly, omdat we dan minder betaalden dan direct bij WizzAir.
pi_138195584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bij elke nieuwe bevestiging krijg ik weer een nieuw boekingsnummer van ze, dus het boekingsnummer is gelinkt aan foute informatie. Desalniettemin zou ik een poging kunnen wagen natuurlijk.

Ik deed het trouwens in eerste instantie bij Bravofly, omdat we dan minder betaalden dan direct bij WizzAir.
Kan me niet voorstellen dat het onder de streep (inclusief alle toeslagen enzo) veel uit zal maken op dit soort tickets.
pi_138195675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bij elke nieuwe bevestiging krijg ik weer een nieuw boekingsnummer van ze, dus het boekingsnummer is gelinkt aan foute informatie. Desalniettemin zou ik een poging kunnen wagen natuurlijk.

Ik deed het trouwens in eerste instantie bij Bravofly, omdat we dan minder betaalden dan direct bij WizzAir.
Een nieuw Bravofly-boekingsnummer wellicht, die van Wizz moet gelijk blijven. Daar wordt namelijk als het goed is 1x een record aangemaakt voor je boeking. Wat je hierin wijzigt maakt verder niet uit, je boekingsnummer (PNR - Passenger Name Record) blijft gelijk. Is een 6-letterige/cijferige code, bijv ABC123.

Omdat Bravo er als tussenpersoon tussen hangt is het qua communicatie wat onhandig om allemaal via hen te laten lopen. Zeker ook omdat het Italianen zijn ;)
2015: MLA - JFK - PMI
pi_138195770
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Een nieuw Bravofly-boekingsnummer wellicht, die van Wizz moet gelijk blijven. Daar wordt namelijk als het goed is 1x een record aangemaakt voor je boeking. Wat je hierin wijzigt maakt verder niet uit, je boekingsnummer (PNR - Passenger Name Record) blijft gelijk. Is een 6-letterige/cijferige code, bijv ABC123.

Omdat Bravo er als tussenpersoon tussen hangt is het qua communicatie wat onhandig om allemaal via hen te laten lopen. Zeker ook omdat het Italianen zijn ;)
Ah bedankt, ik zal eens zoeken of ik die nummers kan terugvinden.
pi_139276846
Maatschappij: Iberia Airlines
Traject: Brussel - Madrid en Madrid - New York (JFK). Retour ook zelfde traject.
Vertraging: niet noemenswaardig.
Vriendelijk personeel: 7/10. Sommige stewardessen oogden niet écht opgewekt. Moest steenkolen-Spaans inzetten om degelijk te communiceren. Service was redelijk goed.
Eten: beslist niet slecht. Variëerde van Italiaans tot Oosters met geregeld aanlevering van koffie, thee, Jus 'd Orange en meer.
Entertainment: slecht. Géén eigen schermen. Op de intercontinentale routes hingen er een paar CRT-TV's en tevens nog twee platte schermen met afwisselend afgebeeld een landkaart, storing en een paar films. Op het traject New York - Madrid werd driemaal achtereen één of andere documentaire over Lance Armstrong gedraaid.
Algehele indruk: vanwege vernietigende beoordelingen die ik voorbij zag komen had ik zeer lage verwachtingen van Iberia Airlines, maar het viel mee. Echter geen topper, de vluchten binnen Europa deden me sterk aan Ryanair denken :+
Eventueel informatie over de luchthavens: Brussel (Zaventem) is een degelijke en overzichtelijke luchthaven. Madrid (Barajas) is gigantisch en tevens erg fraai, maar het personeel spreekt er slecht Engels en mijn (beperkte) kennis van Spaans kwam er goed van pas. New York (JFK) is kleiner en oogt wat vervallen met fout personeel.
Lick a woolly Mammoth's shitty asshole. Suck a European Bison's spermy nutsack.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')