Inmiddels welquote:Op maandag 28 maart 2016 22:28 schreef Mixende_match het volgende:
Hi, heeft er iemand ervaring met xiamen airlines? en we maken een tussenstop op xiamen arlines, iemand daar ook ervaring mee? (Mag je trouwens van het vliegveld af?)
Thx!!
Ik heb tevoren een enkele negatieve review gelezen, maar dat was iemand die blijkbaar anders nooit verder kwam dan een vluchtje binnen Europa. Eten is gewoon goed voor vliegtuigeten, er is keuze en je kon ook nog wisselen als het niet was wat je wilde, want ja, niet iedereen lust traditioneel Chinees. Service aan boord was echt beter dan alle airlines waarmee ik eerder vloog in economy (inclusie Emirates, KLM, AirCanada)quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:16 schreef wielrennerdt het volgende:
Je bent ongeveer de eerste die een positieve ervaring heeft met Xiamen Air. Meeste mensen vinden de service aan boord zeer slecht, IFE is altijd stuk en het eten is heel slecht.
Ik denk dat vooral door de prijs mensen worden overgehaald om te vliegen met Xiamen Airways. De angst van mij is inderdaad dat er veel Chinese toer groepen aanwezig zijn en ik zie regelmatig ook wachtlijsten voorbij komen met passagiers die pas aan de gate te horen krijgen of ze mee kunnen, dus men moet het dus vooral van groep vervoer en lage prijs vervoer hebben...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
Topmaatschappij, zeker voor de prijzen waarvoor ze nu vliegen. Wel moet je er rekening mee houden dat je vooral met veel Chinezen in de vlucht zit en een handjevol Nederlanders nog op dit moment. En dan vooral Chinezen van toergroepen en die nog niet eerder gevlogen hebben
Ja, omdat inchecken via de KLM site gaat vanaf Amsterdam en dus pas 30 uur van tevoren je stoel kan kiezen en inchecken, hoorde ik ook van anderen dat ze pas aan de gate een stoel toegewezen kregen op de heenweg. Op de terugweg is inchecken vooraf sowieso nog niet mogelijk, maar ik neem aan dat dat de komende tijd wel allemaal geregeld wordt.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:51 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat vooral door de prijs mensen worden overgehaald om te vliegen met Xiamen Airways. De angst van mij is inderdaad dat er veel Chinese toer groepen aanwezig zijn en ik zie regelmatig ook wachtlijsten voorbij komen met passagiers die pas aan de gate te horen krijgen of ze mee kunnen, dus men moet het dus vooral van groep vervoer en lage prijs vervoer hebben...
Maar mogelijk voor mensen met een smalle beurs interessant.
Ja, onder de schermpjes in Economy in de 787 zit een USB poort waar je mee kan opladen. Ik heb ze ook wel eens gezien met usb-host functionaliteit, dus dan kon je je eigen films kijken en muziek luisteren, maar dat kon bij deze niet.quote:Weet jij of er een USB poort op zit in het entertainmentsysteem? Ik zat laatst in een KLM toestel op een vlucht naar Kuala Lumpur en daar kan je dus niet opladen. Ik ben mijn vrienden van Turkish gewend dus dit was een schok voor mij dat er nog luchtvaartmaatschappijen bestaan waar dit niet kan op verre vluchten. (Overigens door KLM wel goed opgelost door in de galley voorin mijn toestel op te laden want ik heb geen powerbank maar vreemd blijft het wel).
ik weet niet hoe het bij KLM staat, maat mijn laaste Air Quatar vlucht, heel veel in de cabine afgebroken. blij dat ik mijn powerbank er bij had.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:09 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, onder de schermpjes in Economy in de 787 zit een USB poort waar je mee kan opladen. Ik heb ze ook wel eens gezien met usb-host functionaliteit, dus dan kon je je eigen films kijken en muziek luisteren, maar dat kon bij deze niet.
Heb wel vaker gehoord dat ze dat doen hoor. Hangt ook van de bezetting van het vliegtuig en de gemoedstoestant van de steward af, en ook of je baggage hebt of niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:08 schreef LintuxCx het volgende:
Kort, maar toch, ben enthousiast:
EI (Aer Lingus) vlucht DUB→LHR vlucht, geboekt voor 20:05. Kom op tijd op het vliegveld, stewardess biedt me de vlucht 70 minuten eerder aan. Nooit eerder meegemaakt, zelfs de enkele keer dat ik vroeg of het kon. (Toen vonden ze mijn ticket niet flexibel genoeg, al was deze dat volgens mij ook niet.)
Dus mooi op tijd thuis en niet te veel tijd verpild op het vliegveld.
Het aanbieden kan wel eens in het belang van Aer Lingus zijn geweest, de vlucht van 20.05 kan inderdaad wel eens overboekt geweest zijn en dan kan men op deze ruimte op die vlucht creëren en voorkomen dat men nee verkoopt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:08 schreef LintuxCx het volgende:
Kort, maar toch, ben enthousiast:
EI (Aer Lingus) vlucht DUB→LHR vlucht, geboekt voor 20:05. Kom op tijd op het vliegveld, stewardess biedt me de vlucht 70 minuten eerder aan. Nooit eerder meegemaakt, zelfs de enkele keer dat ik vroeg of het kon. (Toen vonden ze mijn ticket niet flexibel genoeg, al was deze dat volgens mij ook niet.)
Dus mooi op tijd thuis en niet te veel tijd verpild op het vliegveld.
Ze leek in een vriendelijke bui, en ikzelf ook. Had incheckbagage en daarvoor was het nog net op tijd zei ze idd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb wel vaker gehoord dat ze dat doen hoor. Hangt ook van de bezetting van het vliegtuig en de gemoedstoestant van de steward af, en ook of je baggage hebt of niet.
Nee denk 't niet. Erg obscure onbekende maatchschappij in Nederland.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
Heeft iemand wel eens met KLM gevlogen? Goede ervaringen?
Oh ik dacht dat die best wel goed waren aangeschreven en ook wel bekend omdat je er ook wel veel van ziet op schiphol. Is het wel veilig dan?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee denk 't niet. Erg obscure onbekende maatchschappij in Nederland.
Crash in Tenerife met KLM staat nog steeds op één met aantal slachtoffers...quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat die best wel goed waren aangeschreven en ook wel bekend omdat je er ook wel veel van ziet op schiphol. Is het wel veilig dan?
Ik vlieg gelukkig niet op Tenerifequote:Op woensdag 8 juni 2016 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Crash in Tenerife met KLM staat nog steeds op één met aantal slachtoffers...
Thx! Inmiddels ben ik er ook mee gevlogen (a'dam -Xiamen - Bangkok en weer terug) Precies wat jij vertel! echt prima! Het was de goedkoopste vliegmaatschappij naar bangkok (750 voor 2 personen) en echt netjes allemaal. Niks negatiefs mee gekregen. Entertainment ook vrij recente films ed en idd opladen kan gewoonquote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Inmiddels wel
maatschappij
Xiamen Air
Traject
Amsterdam - Xiamen - Taipei Songshan
Taipei Songshan - Xiamen - Amsterdam
Prijs
¤ 316 euro bij Supersaver via referral link van skyscanner inclusief boekingskosten
Personeel
Zeer attent. Beter dan Emirates of KLM. Spreken beperkt Engels, maar letten overal op (bijvoorbeeld schermpjes en leeslampjes uit boven lege plekken bij nachtvlucht, drankjes en snacks voor wakkere passagiers, rest laten slapen, kleurplaten voor kinderen etc). Ondanks een volle en drukke vlucht heen konden ze de drukte makkelijk aan.
Vliegtuig
De Boeing 787 van en naar Amsterdam is een toptoestel. Door de grotere ramen, de aangepaste verlichting en klimaatregeling veel minder last van een jetlag en zelf enkele uren kunnen slapen in een economy class stoel. Beenruimte is voldoende en stoelen zijn stevig genoeg om 12 uur op te kunnen zitten.
Entertainment
Touch screen scherm met muziek, films, documentaires en spellen. Alles in verschillende talen, maar nog geen Nederlands. Ook nog geen wifi. Op dit moment films als The Martian, Spectre etc met goede beeld- en geluidskwaliteit
Eten
Veel en voor vliegtuig eten wel ok. Vanuit Amsterdam warme lunch en avondeten. Bij beide keuze uit Chinees of Westers. Beide goed te eten, verschil zit vooral of er aardappels of rijst bij zit. Broodje, salade, fruit en stukje cake zijn hetzelfde. Tussendoor nog snacks (gestoomd broodje, broodje tonijnsalade). Drankjes variërend van verschillende soorten thee tot olijvensap, graandrank, rode wijn en Tsingtao bier.
Algemene indruk
Topmaatschappij, zeker voor de prijzen waarvoor ze nu vliegen. Wel moet je er rekening mee houden dat je vooral met veel Chinezen in de vlucht zit en een handjevol Nederlanders nog op dit moment. En dan vooral Chinezen van toergroepen en die nog niet eerder gevlogen hebben, laat staan een touchscreen entertainment systeem bediend hebben. Ze een beetje helpen kan geen kwaad
luchthavens
De verbouwing op Schiphol is weer grotendeel voorbij. Wel door het begin van de meivakantie op zaterdagochtend 2 uur gedaan over bagage afgeven en de securitycheck.
Xiamen, zie hieronder. Voor de rest een fijn vliegveld met de gebruikelijk souvenirwinkels en eettentjes.
Taipei Songshan: fijne luchthaven in het centrum die niet echt veel gebruikt meer lijk te worden. Voordeel dat je voor nog geen 5 euro met een taxi vrijwel over in de stad komt vanaf deze luchthaven en de metro ook voor de deur stopt.
Overige opmerkingen
Bij de overstap in Xiamen moet je nu nog je bagage ophalen, Dit kan alleen door door de immigration te gaan en dus een gratis 24uuurs of 72 uurs transitvisum ter plekke aan te vragen. Dit spreekt allemaal voor zich (landingkaart invullen, in rij staan en wachten maar). Vergeeet vooral niet, dat je een printje van je ticket bij je moet hebben, waarmee je kan aantonen dat je China ook weer binnen 24 of 72 uur verlaat (opvallend hoeveel NL'ers dat niet bij zich hadden). Het kost echter wel wat tijd, zowel op de heen- als terugreis. Houd daar rekening mee in je overstaptijd.
Verder moet je ook weer door de security, waar ze naast de gebruikelijk vloeistoffen op dit moment streng controleren op powerbanks; deze moeten een CE keuring hebben welke er ook op staat geprint, anders ben je 'm kwijt.
En omdat je toch een gratis visum krijgt, kan je er ook voor kiezen om later op de dag of een dag later verder te vliegen. Xiamen is een best aardige stad. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om met een taxi naar het centrale treinstation te gaan en daar een wandeling te maken over een oude spoorlijn ( Xiamen Railway Park) of naar het eilandje voor de kust te gaan, waar nog wat overblijfselen van handelsposten te vinden zijn.
Mocht je niet de stad in willen, dan heeft Xiamen voor een beperkt aantal passagiers een gratis hotel geregeld. Dat staat niet ergens duidelijk aangegeven, maar als je snel door de immigration bent, dan kun je naar de transferbalie in de hal van het vliegveld. De taxi naar het hotel moet je wel zelf betalen.
Dat heb ik wel vaker gehoord bij Chinese maatschappijen, is inderdaad een officiële regel in China.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:51 schreef rene90 het volgende:
# Entertainment
IFE was goed, best uitgebreid. Wel treurig dat ik mijn telefoon niet mocht gebruiken. Zelfs op vliegtuig stand bleven ze naast je staan tot je je telefoon uit deed. Tablets mochten weer wel...rare situatie dus.
Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheeldequote:Op maandag 27 juni 2016 11:15 schreef XL het volgende:
Wat kost dat, met een LCC over de Atlantische Oceaan?
JFK is overigens heel groot he! Volgens mij zijn er iets van 8 Terminals en de verschillen daartussen kunnen groot zijn.
Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheelde
Was overigens ook een enkeltje en die zijn altijd relatief duur. Weet alleen niet of Norwegian wel retours verkoopt of net als Ryanair etc alleen aan enkeltjes doet.
En weet ik ja. Maar bijna iedereen die ik inmiddels over JFK gesproken heb vond het maar een ouderwetse bende
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wanneer je boekt enzo. Ik boekte redelijk kort van te voren EN ik vloog in het hoogseizoen. Het was iig veruit de goedkoopste vlucht die ik kon krijgen. Wel alleen gezocht op vluchten naar Nederlandse vluchthavens trouwens, niet gekeken of ik goedkoper naar bijvoorbeeld Brussel had gekund.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:36 schreef XL het volgende:
[..]
Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:17 schreef Jinkx het volgende:
# Maatschappij - Vueling
# Traject - Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
# Vertraging - Op de heenweg geen, op de terugweg bijna vier uur
# Vriendelijk personeel - Ongetwijfeld. Ik heb ze niet echt gesproken.
# Eten - Geen gebruik van gemaakt, je moet er voor betalen en we hadden zelf meegenomen.
# Entertainment - Niet van toepassing.
# Algehele indruk - Tja. Heen geen problemen gehad, buiten dat de medewerkers beroerd Engels spreken. Het praatje van de piloot was al helemaal onverstaanbaar, het is Engels met een dikke saus Spaans erdoor. Op de terugweg was er totaal geen informatie over waarom de vlucht vertraagd was en hoe laat we dan ongeveer wel zouden gaan. Al die tijd kwam er ook geen medewerker even vertellen wat er gaande was.
# Eventueel informatie over de luchthavens - Schiphol is bekend. Ik was nog nooit op het vliegveld vanBarcelona geweest, maar dat zag er goed en verzorgd uit. Qua logistiek kunnen ze overigens nog wel wat van Schiphol leren: bij de incheckbalie voor Vueling stond een rij van drie kwartier helemaal door de incheckhal heen.
WTFquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:
[..]
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Nul verantwoordelijkheid. De twee uur (en zo lang zal die rij niet duren) is een richttijd en dit soort maatschappijen geven die niet eens. Vueling zegt bijvoorbeeld niet eens twee uur (maar: with time to spare) en easyjet (with plenty of time).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF
Ik dacht dat bij vertraging bij inchecken de maatschappij verantwoordelijk was voor omboeken (en/of dat ze mensen die laat zijn voorrang geven om missen te voorkomen), hoewel je daarvoor als passagier ook wel moet aantonen dat je ~2u van tevoren op het vliegveld was zoals "moet"?
Zondagavond BA was weer heerlijk. 5-6 balies open en bijna geen klanten. Heb daar zo goed als nog nooit hoeven wachten.
Hoe dat financieel gezien uit kan, geen idee..
Bij Vueling is dit op dit moment niet de reden voor de lange rijen. Vueling heeft een probleem met de inzet van haar vliegtuigen en crew, men heeft meer vluchten verkocht dan het kan waarmaken, en ondanks de inzet van exotische maatschappijen met 747's, A340 en wat al niet meer waardoor ze vluchten kunnen samenvoegen zijn urenlange vertragingen, zeker in het toch al drukke zomerseizoen met relatief al meer passagiers per vliegtuig, op dit moment aan het orde van de dag.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:
[..]
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Dit is wel herkenbaar, zo doet Transavia vanaf Barcelona vluchten op bepaalde dagen naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam, en al die mensen staan in de rij, echter de vlucht die als eerste weg gaat daar mogen passagiers eerder naar voren komen waardoor je dus relatief lang in de rij staat. (Goed, keuze voor Transavia was noodgedwongen door de late vertrektijd naar Amsterdam die beter was dan de laatste KLM vlucht, maar dit gaan we dus nooit meer doen).quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:49 schreef XL het volgende:
Zit jij echter op de eerste van vele vluchten en staan er veel mensen van de latere vluchten al in de rij, dan zul je actief moeten voordringen in de rij als je te laat aankomt. Je vlucht is anders weg en dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Op de grote vliegvelden waar ze fulltime personeel hebben kiezen ze er ook voor een klein aantal balies open te hebben. Deze medewerkers hebben altijd een rij en zitten niet te niksen, vervolgens hebben ze eigen personeel voor de gate. Het is voor die maatschappijen beter dat jij als klant 45 minuten in de rij staat dan dat er een medewerker is die 5 minuten niemand aan de balie heeft.
Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:21 schreef ArannaeCor het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met China Airlines? Ik maak maandag mijn eerste lange vlucht (Amsterdam - Bangkok) en dat is met die maatschappij.
Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.
Lijkt erop dat dat zo'n beetje de oudste toestellen zijn die ze hebben...quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:32 schreef ArannaeCor het volgende:
[..]
Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.
Ik vind de cake juist wel lekker, en afhankelijk van het tijdstip krijg je soms ook een broodje. Wat wel minder is zijn de falafal wraps, zucht, die zijn niet te doen, of op de wat langere vluchten de warme met kaas en spinazie opgewarmde zooi.quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:13 schreef 111210 het volgende:
Afgelopen week weer 2x met klm gevlogen (binnen Europa) blijf het toch altijd een beetje gierig vinden dat je een plakje droge cake krijgt terwijl je toch in verhouding een duur ticket hebt (in dit geval niet mn eigen geld, maar toch)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |