abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_116881316
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Werd er na het vertrek ook helemaal niets aangeboden bij wijze van late night snack ?
jawel, er was eten, maar ik heb het niet genomen.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Deze klacht is niet helemaal duidelijk. Vind je dat incheck personeel niet mag liegen ? Of vind je dat zitplaatsen met extra beenruimte moeten worden vastgehouden voor lange mensen ?
Ik vind dat ze aan de counter (of wie en waar dan ook) me niet moet zitten liegen, om van mijn gezeur af te zijn.
En eigenlijk vind ik het tweede ook, maar daar ben ik inmiddels op uit gediscussieerd met Lufthansa. dat is een no go voor hun, zolang je geen Senator status hebt.
pi_116882929
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:31 schreef Roger_ het volgende:
# Algehele indruk
Zeer te vreden, buiten dat het onmogelijk was om een zitplaats te kiezen, en de dame aan de incheck me aan loog toen ze me vertelde dat alle zitplaatsen waar wat extra beenruimte is al bezet waren door lange mensen, een vlucht op Japan, wat denk je zelf.....
Enige keer dat ik met ANA vloog was de nooduitgang stoel voor mij bezet door een ongelooflijk kutwijf (en idd ook niet echt lang) dat haar stoel 99% van de vlucht zo ver mogelijk naar achteren gooide.

Dat was voor mij de vlucht dat ik besloot NOOIT meer cattle class te vliegen op lange afstanden.

Gelukkig kan ik met BA nu voor ik überhaupt al klaar ben met boeken een nooduitgang stoel uitkiezen. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116883295
BA O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_116888809
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:11 schreef Bajskorv het volgende:
BA O+
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:07:59 #80
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_117980891
# Maatschappij
Delta Airlines

# Vliegtuig
Amsterdam - Atlanta A330-300
Atlanta - Cancun MD88

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Atlanta-Cancun en v.v.

# Vertraging
Op de heenweg ca. 45 minuten later weg. Terug op tijd vertrokken en ca. een half uur voor de geplande landingstijd weer op schiphol

# Vriendelijk personeel
Ja, zowel op de heen als terugreis was er op het traject AMS - ATL 1 Nederlandse stewardess aanwezig. Erg prettig voor de mensen die geen / niet zo goed Engels kunnen ivm het invullen van de verklaringen voor Amerika.

# Eten
Op het traject AMS - ATL lekker eten: keuze uit kip of pasta. Gekozen voor kip wat bestond uit een kipcurry met rijst, kaas, broodje, krackers, salade en een chocolate chip cookie. Regelmatig kwamen ze langs met drinken. Rare was wel dat bij Delta gewoon een beker drinken wordt ingeschonken vanuit een blikje in plaats van dat ze je gewoon een heel blikje geven (dit was ik gewend bij Martinair). Tevens vaak nootjes/pretzels/cookies en aan het einde van de vlucht een warm kaasbroodje.

Op het traject ATL - CUN werd er alleen drinken met pretzels/nootjes/cookies gegeven.

Terugreis ATL-AMS was weer keuze uit kip of pasta. Wederom voor kip gekozen maar dit keer was het een kipfilet met jus, aardappelpuree met kaas en groente (o.a. brocoli). Over de salade zat ook kaas heen. Verder weer krackers, kaas, broodje en een kaneelbrownie. Als lunch/ontbijt kregen we een banaan, jus d'orange en een warm broodje met ei met kruidenkaas. Geen geweldig eten voor m'n man aangezien hij geen kaas lust. Volgende keer dus maar even opgeven van tevoren dat hij geen kaas lust :)

# Entertainment
AMS-ATL en ATL-AMS een entertainment system in de stoel voor je met veel films, veel series en games en een flight tracker. Op de heenweg The Hunger Games gekeken en Brave en m'n man Prometheus. Terug hier eigenlijk geen gebruik van gemaakt (maar was dan ook een nachtvlucht)


# Algehele indruk

Prima vluchten en toestellen. Traject AMS-ATL was een 2-4-2 opstelling. ATL-CUN een 3-2. Er lagen standaard dekentjes en kussens klaar op elke stoel. Was op de terugweg ook wel nodig want het leek wel of er ergens een diepvriesdeur openstond :X Beenruimte was te doen maar meer is natuurlijk beter :) Vluchten zaten allemaal zo goed als vol. De vlucht ATL-CUN was zelfs overboekt en werd aangeboden om een vlucht later (de volgende dag te nemen) tegen een vergoeding voor overnachting, eten en drinken en 600 Delta dollars. Maar dit hebben we niet gedaan.


# Eventueel informatie over de luchthavens

Atlanta: eerste keer dat ik op een luchthaven in Amerika ben geweest. Wat een controles allemaal! En overal mannetjes/vrouwtjes die je een bepaalde kant op moesten sturen. Zowel heen als terugweg vingerafdrukken inleveren en op de terugweg eruit gepikt voor een handbagage controle. Helemaal doorgelicht en handbagage helemaal onderzocht.

Verder is Atlanta een grote luchthaven met 6 terminals die te bereiken zijn via een lightrail. Op de heenreis waren we op terminal E waar de mc Donalds zit. Daar wat gegeten. Raar is dat de aangegeven prijzen exclusief tax zijn. Terug zaten we op terminal F maar met de lightrail toch even naar de mc Donalds geweest :P

Cancun: geen bijzondere luchthaven. Heeft ook maar 2 terminals met een aantal winkels en eetgelegenheden. En standaard in Cancun natuurlijk de koffercontrole waarbij je door middel van een druk op de knop (waarbij je een groen of rood licht krijgt) er uit kan worden gehaald voor een koffercheck.
pi_118054568
# Maatschappij
Corendon Dutch Airlines

# Traject
Amsterdam - Ohrid - Amsterdam, beide vluchten uitgevoerd door een Boeing 737-800.

# Vertraging
Op de heenreis een half uurtje, op de terugreis 10 minuten.

# Vriendelijk personeel
Ja, erg aardig en vrolijk. De piloot gaf regelmatig en verstaanbaar (!) een update, erg fijn.

# Eten
Alles is tegen betaling. De koffie smaakte goed. Ik had daarnaast een broodje gezond (klef stuk deeg, met 2 plakjes tomaat en komkommer en 3 plakjes ei). De prijzen waren hoog maar niet absurd, in totaal 11 euro voor een broodje, flesje water, 2 koppen koffie.

# Entertainment
Geen. Het personeel doet nog ouderwets een demonstratie van de veiligheidsvoorschriften en daarna mag je jezelf vermaken. Op een vlucht van 2,5 uur vond ik dat niet zo'n probleem.

# Algehele indruk
Een nette airline. Op de heenreis hadden we een wat ouder en viezer toestel, er zaten vlekken in de bekleding. Op de terugweg was het toestel nieuwer en de beenruimte ook beter. Op beide vluchten was de indeling 3-3. Het personeel was erg spontaan en maakten veel praatjes met de passagiers. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan prima naar mijn idee.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is wel bekend. Ohrid is ontzettend klein. Bagage was er binnen een paar minuten. Op de terugreis bleek dat er maar 1 wachtruimte is. Er is wel een taxfreeshop, van zo'n 15m2, waar ze alleen maar parfum, drank, en sigaretten van vage merken verkopen. De winkel ging overigens pas een half uur voor boarden open. Er was ook barretje waar je koffie etc. kon halen. Zitplaatsen zijn er na de douane niet genoeg. Voor de douane zijn er overigens helemaal geen zitplaatsen. Ach, het is allemaal wel lekker overzichtelijk :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:56:50 #82
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118147328
# Maatschappij
Luxair

# Vliegtuig
Embrear 145

# Klasse
Economy

# Traject
Luxemburg - Rome

# Vertraging
neen

# Vriendelijk personeel
ja

# Eten
Een klein broodje, wel lekker. En één drankronde. Ik had veel van Luxair verwacht qua service, al dan niet terecht, maar dat het broodje zo klein was dat het in 3 happen op was, hoe lekker ook, stelde me wel teleur.

# Entertainment
Een magazine, een snurkende zakenman links van het gangpad en een kwebbelend koppel net achter me.

# Algehele indruk
Overdreven veel beenruimte had ik niet, maar ik vond het best een vermakelijke vlucht. De vlucht was op vrijdagavond, en ik had het gevoel dat veel zakenmensen voor het weekend naar huis vlogen én ofwel kapot de hele vlucht sliepen ofwel net heel enthousiast waren.

Voor de rest houd ik wel van kleine vliegtuigen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
LUX is fantastisch uiteraard. Klein, functioneel, vlot, ...
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:54 #83
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118148147
# Maatschappij
Alitalia

# Vliegtuig
A330

# Klasse
Economy

# Traject
Rome - Rio de Janeiro - Rome

# Vertraging
neen

# Vriendelijk personeel
Op de heenvlucht extreem vriendelijk, op de terugvlucht echt niet (kwam misschien omdat de dame in kwestie geen Engels kon of wou spreken).

# Eten
Beiden nachtvluchten, wat neerkwam op een diner en een ontbijt, met een 'bar' tussendoor. Maar tenzij ik echt verkeerd keek, lagen in die bar niet meer dan wat minizakjes aperitiefkoekjes. Drank kon je wel bijtanken (zelf) bij die bar, al herinner ik me niet dat daar alcoholische opties voorhanden waren.

Qua keuze was het telkens beperkt tot pasta of kip. De hoeveelheden waren ok, maar zeker niet genereus.

# Entertainment
Eigen schermpjes met een goede keuze aan films/series/muziek/games,... Niks over te klagen.

# Algehele indruk
Ik las net dat Alitalia 660 personeelsleden wil ontslaan. Ik denk dat ze een goed product aanbieden, maar hun prijszetting lijkt me een probleem (maar wie beter weet, leer me gerust bij!). Als ik Brussel-Rome-Rio-Rome-Brussel zou vliegen betaalde ik 860¤, door Luxemburg-Rome-Rio-Rome-Brussel te vliegen 440. En ik denk dat velen hiervan profiteerden.
Bovendien heb ik het gevoel (nu ja, op basis van 2 vluchten) dat hun premium economy niet goed verkoopt. Op de heen vlucht zaten er 4 passagiers in PE, op de terugweg 5. Nu, ze krijgen identiek hetzelfde eten als economy, en dat vond ik aanvaardbaar zonder meer. Misschien iets te weinig voor PE.

Anyway, met de longhaulervaringen die ik so far had zou ik hen in de A330 bij de betere Europese maatschappijen plaatsen. Nieuwe toestellen met goede entertainmentsystemen, degelijke beenruimte,.. maakten het doenbaar om ondanks 1m97 beide lange vluchten goed te overleven.

# Eventueel informatie over de luchthavens
FCO (Rome): ik wist niet dat er 2 terminals zijn die via een treintje verbonden zijn. Maar ik vond het een ok luchthaven, al waren de wachttijden aan de security wel pokkelang bij de heenvlucht.
GIG (Rio): Tja. Zie verslag van binnenlandse vluchten.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:30:14 #84
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118149380
# Maatschappij
TAM

# Vliegtuig
A320 (4x)

# Klasse
Economy

# Traject
Rio de Janeiro - Sao Luiz - Fortaleza - Salvador - Rio de Janeiro

# Vertraging
nooit significant. Bovendien was ik op reis, dus het boeide me ook niet zo.

# Vriendelijk personeel
Als ik Portugees kon praten, denk ik van wel. Aangezien zij amper Engels praten kan ik enkel vermoeden.

# Eten
Telkens een soort lunchbox, met 2 in suiker zwemmende koeken in die me niet zo bevielen. En een bekertje drinken die voor meer dan de helft uit ijsblokken bestond. Maar goed, ik rekende er sowieso niet op gegeten te hebben tijdens zo'n vlucht.

# Entertainment
Een magazine mét Engelse vertalingen :)

# Algehele indruk
Recente, fris ogende vliegtuigen. Maar de organisatie was dikwijls amateuristisch.. (zie luchthavens). In een vliegtuig stappen en merken dat al mensen op jouw plaats zitten. En dan merken dat hun boardingpass exact dezelfde plaatsen aanduidt.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Niks voor mij. Als je een tot 45 minuten op voorhand mag inchecken betekent dat blijkbaar dat de meesten 45 minuten op voorhand beginnen aanschuiven.
Zelf vind ik luchthavens leuk, dus ben ik op tijd. Maar meer dan eens schoof ik niet op omdat ik constant mensen moest voorlaten die hun vlucht dreigden te missen.
Daarnaast vond ik het vreselijk te merken hoe weinig mensen Engels/Frans/.. kunnen in Braziliaanse luchthavens, ook bij de incheckbalies.
En tenslotte vond ik de luchthavens echt saai. Amper winkeltjes, amper iets te doen. Verander dit al eens en de mensen zullen wel vroeger komen inchecken in mijn ogen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_118257291
# Maatschappij
Transavia

# Klasse
Economyclass was het enige beschikbaar.

#Soort vliegtuig
Een Pools oud wrak

# Traject
Alicante - Amsterdam ipv Alicante - Rotterdam. Door technische storingen aan het vliegtuig van Transavia heeft het een Poolse maatschappij ingehuurd (lage kosten, de bitches) om ons naar rotterdam te vliegen. Wat bleek, omdat er al vertraging was zouden we veel later op Rotterdam aankomen dan gepland, >0.00. Dit mag hier niet want dan is de luchthaven al dicht, dus naar amsterdam gevlogen.. Twee uur te laat aangekomen op Schiphol en dan moet je nog met z'n allen op de koffers wachten voordat je per pendelbus (!) naar Rotterdam werd gereden. Omdat de familie het te laat vond hebben we een taxi moeten nemen van ¤180,-!

# Vertraging
4 uur later thuis dan verwacht.

# Vriendelijk personeel
0x excuses aangeboden voor alle ongemakken. Werkelijk te gek voor woorden. Verder is er geen gratis foodservice aangeboden en kregen we geen coupon om op Alicante te eten wat meestal het gebruikelijke (en zo netjes) is.

# Eten
¤6,- voor een boterham is me teveel van het goede. Dan maar een biertje, ook al niet koud. Was leuk..! Not.

# Entertainment
De blonde schoonheid naast me! :)

# Algehele indruk
Werkelijk schandalig! Dat je problemen hebt met een vliegtuig kan gebeuren, maar zet dan alles op alles om er nog iets van te maken. Verder zal de claim van het taxi bedrijf maandag op hun deurmat liggen en hopelijk krijgen we toch nog iets vergoed.
-
pi_118327737
# Maatschappij
British Airways

# Traject
Amsterdam - London Heathrow - Tokyo Narita en terug

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

# Eten
Prima kwaliteit, wel wat weinig, had nog wel een bakje sla of fruit bij gemogen.

# Entertainment
Goed, veel keuze en vrij nieuw systeem.

# Algehele indruk
Prima!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Veel spookverhalen gehoord over overstappen op Heathrow, maar dat ging prima. Beide vluchten vanuit Terminal 5.
pi_118330252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:30 schreef Masanga het volgende:
[...]
Recente, fris ogende vliegtuigen. Maar de organisatie was dikwijls amateuristisch.. (zie luchthavens). In een vliegtuig stappen en merken dat al mensen op jouw plaats zitten. En dan merken dat hun boardingpass exact dezelfde plaatsen aanduidt.
Even ter verdediging van de Brazilianen: dit lijkt op een tekortkoming van de computer software en niet een persoonlijke fout. Dergelijke software wordt wereldwijd gebruikt om vluchten te managen en is (waarschijnlijk) geen lokaal Braziliaans product.

Ik heb dit zelf eens meegemaakt in Londen met British Airways. Ik denk dat het onmogelijk is om een systeem met wereldwijde verbindingen op alle lokaties exact synchroon te houden. Dezelfde stoel kan dan tweemaal worden toegekend als er bijv. twee check-ins binnen een seconde plaatsvinden.

Verder prima verslag !
pi_118356843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:16 schreef inkie1010 het volgende:
# Eventueel informatie over de luchthavens
Veel spookverhalen gehoord over overstappen op Heathrow, maar dat ging prima. Beide vluchten vanuit Terminal 5.
T5 is ook best te doen nu ja IMHO. Ik moest vroeger cross-terminal overstappen op LHR, dat is niet echt leuk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:44:35 #89
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_118391632
Vandaag terug van 3 weken Johannesburg heen met Airlingus/KLM terug Air France (code-sharing, maar toch verschillen) en wil bij deze met name mijn negatieve ervaring met KLM herstellen:

Heen:

# Maatschappij
Airlingus

# Traject
Dublin - Amsterdam

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

# Eten
Niks, dat heeft Airlingus geschrapt. Ik verwacht voor een vlucht van 1,5 uur dan ook niks. Laten ze die vloeistoffenonzin maar afschaffen. Niet hun schuld

# Entertainment
Goed weer, dus stoel aan het raampje was een goede keuze als ook voor een comfortabele slaappositie ;)

# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel

# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor de eerste keer via de nieuwe Terminal 2. Alle vluchten van Airlingus vertrekken daar, dus inchecken en lopen naar de gate ging vloeiend

AMS-JNB

# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam- Johannesburg

# Vertraging
Geen (Te vroeg, vanwege goede weersomstandigheden)

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

#Eten
Geen Uncle Benz shit meer. KLM heeft de de kritiek serieus genomen, was mijn indruk. Ze deden hun uiterste best en hebben kwaliteitsvoer!

# Entertainment
Mijn systeem (scherm) liep vast na enige tijd. Wel lullig voor een dagvlucht enr de stoelen naast me waren bezet, dus geen reden voor een alternatief (personeel wist het ook niet). Gelukkig heeft mijn MP3-player het overleeft.

# Algehele indruk
Ik heb me in het verleden negatief mijn mening geventileerd over KLM: Niet meer van toepassing na deze ervaring.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol heeft gekozen om deze vlucht via de US-terminal te laten vertrekken wat betekend, dat je door een body-scan moet gaan. Normaal inchecken duurt 15 min. Die body-scan zorgt voor vertragingen en je wordt als een crimineel behandeld en inchecken duurt 45 min. Dit gaat nergens over :( Onze belastingcenten :( :D

TERUG

# Maatschappij
Air France

# Traject
Johannesburg - CDG (Paris Charles De Gaule)

# Vertraging
1 uur

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken (zeker niet voor Frans personeel)

# Eten
Zijn de bezuinigingen te ver doorgevoer door de luxe van Air France af te schaffen: In het verleden was KLM een drama, nu doen ze het beter, dan Air France: Voorheen kwam er voor het slapen gaan een mandje met een cognacje langs, nu niet meer: Een digestive na het eten and thats it!
Laat ik vooropstellen, dat ik dit niet als eis stel voor een goede service, maar het valt me op!

# Entertainment
In-flight service werkte en was prima

# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel

# Eventueel informatie over de luchthavens
De vlucht had 1 uur vertraging en dan is CDG geen leuke transfer: Van 2E naar 2E verwacht je dezelfde terminal: Niet op CDG dus: Na door het doolhof te zijn geweest, wacht je op een tram/metro en wordt je naar de echte gate gebracht, en dan ga je 10-15 min naar je vliegtuig terwijl je het gevoel hebt, dat je naar de haven gebracht wordt om per boot verder te gaan. Vliegtuig vanaf gate vertrekbaan idem dito (Polderbaan x 4). La douce France en wat eenchaos, dat vliegveld :D Door de vertraging was ik sneller via transfer in CDG naar DUB, dan mijn koffer (niet gearriveerd). Netjes thuis bezorgd deze avond trouwens!

Conclusie: In het verleden kon KLM iets leren van Air France, nu was mijn ervaring het tegenovergestelde.

Verder geen klachten, ik ben geen zeikerd, maar sta wel in voor verbeteringen, nu de Fransen nog...

CDG-DUB:

Ik heb mijn oogluiken gesloten en was zo thuis, ze hebben nog iets te drinken aangeboden of zoiets maar hebben me niet lastiggevallen.

Vliegtuig was een AVRO en stoel 16A was vrijwel achterin, schattig klein vliegtuigje, geen Airbus, thats all!

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 24-10-2012 23:12:41 ]
The best firms advertise the least...
pi_119405643
# Maatschappij
Lufthansa

# Vliegtuig
A380

# Klasse
Economy

# Traject
Johannesburg - Frankfurt

# Vertraging
niet, Deutschgründlichkeit.

# Vriendelijk personeel
Niet bijzonder vriendelijk, dat ik ze moet nomineren voor de fijnste crew ever, maar wel correct

# Eten
Ja op zich wel goed te doen, kip spinazie, aleen jammer dat ik dat ook al twee weken geleden op de vluchten naat Tokyo heb gehad, en op de heen vlucht, dus variatie ho-maar. Maar het waren geen opgewarmde kliekjes

# Entertainment
Op zich een paar recente DVD films in het entertainment systeem, als ik ze niet allemaal al in middels gezien had.

# Algehele indruk
Ik blijf Lufthansa een onaardige maatschappij vinden mbt lange mensen, het is een drama om een plek met een beetje extra been ruimte te krijgen, kreeg een plek aan het gangpad, maar daar bleek een elektronica box onder de stoel te zitten, echt niet te doen, zeker niet als die voor je direct in de recline gaat. Gelukkig ben ik er achter gekomen dat de armleuning van de A380 te saboteren is door er met een beetje grof geweld aan te trekken, en voila we hebben een armleuning die wel kan op klappen, benen passen nu wel in het gangpad, en je wordt gewekt als de stewardess niet voorbij komt met het karretje voor het ontbijt. probleem opgelost.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Johannesburg, een geweldige moderne luchthaven, efficiënte security check, goed aangegeven routes, en ook de looptijden. voor wat betreft de internationale terminal.
De nationale vond ik echt Afrika, inefficiënt, druk, rommelig, 't komt wel goed... etc alles was apron position.
pi_119409127
# Maatschappij
FlyBe Nordic

#Vliegtuig
ATR-72, van Finncomm

# Traject
Stockholm Bromma - Tallinn

# Vertraging
Nee, voor op schema geland.

# Vriendelijk personeel
Niet echt; twee man voor zestien passagiers. Ik wilde een plek pakken met iets meer beenruimte, maar dat mocht niet. De tien rijen voor me waren compleet leeg, toch jammer. Maar goed, de vlucht was ook weer dusdanig kort dat het niet veel uitmaakt.

# Eten
Wat simpele zaken te koop, qua eten alleen koude snacks. Geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Inflight magazine, scherenkust van Zweden en de zonsondergang.

# Algehele indruk
Prima! Je betaalt weining en vliegt op een goede tijd op prima vliegvelden. Personeel kan vriendelijker, maar overall niet veel op af te dingen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Bromma is lekker klein en vooral voor zakelijke passagiers, zo lijkt het. Er is een wachtruimte voor alle vluchten, er vertrokken er 4 binnen een kwartier dus het was vrij druk. Vreemd genoeg ontdekte ik op bestemming dat de security een blikje drinken in m'n handbagage er niet uit had gehaald.
Tallinn is een mooi, modern vliegveldje. Je staat zo buiten en er is een prima connectie met de stad. Voor 2 euro spring je in de bus van Estonian, waar alle haltes worden omgeroepen. Voor de helft kan je met de lokale bus, maar die kwam wat later.
TRV
pi_119634421
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig
AMS-DBX A380
DBX-CCG Boeing 777

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam - Dubai - Jakarta - Dubai _amsterdam

# Vertraging
Heenweg 20 minuten, ruimschoots ingehaald tijdens de vlucht. Verder geen andere vertraging.

# Vriendelijk personeel
Spraken goed engels, en leuk dat ze bij elke vlucht omroepen welke nationaliteiten van de stewardessen meevliegen. Correct en vriendelijk personeel.

# Eten
Je kon altijd kiezen tussen vis of vlees. Prima vliegtuig eten. Heb slechtere meegemaakt.

# Entertainment
ICE is de bomb! Genoeg entertainment om de vlucht door te komen.

# Algehele indruk
Heerlijk vliegen 2x 8 uur. Even rondsnuffelen op DBX en dan meteen doorvliegen. Vliegtuig zag netjes uit en ging ook lekker rap met de onboarding.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam / Dubai fijne vliegvelden om lekker rond te hangen.
Jakarta was beetje chaotisch.
  maandag 26 november 2012 @ 15:24:21 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119639810
Heen:
22-10-2012
# Maatschappij
Emirates
# Vliegtuig
AMS-DXB: Airbus A380-800
DXB-MLE: Boeing 777-300 (dit volgens mij omdat de Airbus te groot is voor Male Airport)

# Traject
Amsterdam-Dubai-Male

# Vertraging:
Nee

# Vriendelijk personeel:
Ja, inclusief vriendelijke glimlachjes.

# Eten
Ik had zelf vooraf moeten vragen om lactosevrij voedsel, want veel bevatte melk of room. Op zich was het wel lekker en regelmatig: al viel het me op dat op de heenvlucht naar Dubai de voedseltraytjes ontzettend lang bleven staan, waardoor de beperkte beenruimte + opgeklapte tafeltje begonnen te irriteren.

# Entertainment:
ICE systeem, erg leuk om het vliegtuig tijdens opstijgen en landen te kunnen volgen met camera's en tijdens de vlucht voldoende info over reistijd en veel nieuwe films beschikbaar zonder extra kosten. Er was zelfs wifi, maar dan wel tegen betaling. Op de vlucht naar Male waren de camerasystemen onderop de Airbus het meest indrukwekkend (omdat je letterlijk kunt zien over welke eilanden je heenvliegt)

# Algehele indruk:
Verzorgd toestel (Airbus), fijne dekentjes en kussentjes, nog redelijk wat beenruimte in vergelijking met vorige vluchten die ik me herinner. In de Airbus meer dan in de Boeing. In de Boeing had ik het na 4 uur best wel behoorlijk gezien en had ik voor mijn gevoel geen comfortabel zitje om te slapen.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Ik vind Dubai zelf geen fijn vliegveld. Je zit middenin de woestijn, maar daar is op het vliegveld niks van te merken. Overal loeit de airco op de hoogste stand. In bepaalde zones zijn stoelen met verlengde beenzitjes, waardoor je kunt slapen, maar ideaal is het niet. Misschien is dit beter als je overstap niet zo lang is. Op zich is er wel genoeg te eten en te shoppen en kun je overal in dollars betalen. En overal is (gecensureerd) wifi.

De aankomst op Male was wel even wennen. De aankomsthal kent nog geen airco (wel overal draai ventilatoren), en met temperaturen van +26 graden en een hoge luchtvochtigheid was dat wel even wennen. Ook is de aankomsthal in de verbouwing en werd er gezaagd en getimmerd.
--------------------------------------------------------------------
Terug (31-10-2012):
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig:
wederom de Boeing 777-300
en Airbus A380-800

# Traject
Male-Dubai-Amsterdam

# Vertraging:
De vlucht naar Amsterdam had vertraging: iemand had niet ingecheckt en zijn bagage moest uit het vliegtuig gehaald worden :( Tijdens de vlucht naar mijn idee helemaal ingehaald. Het vertrekken duurde erg lang, evenals het taxi-en en toen waren we al redelijk gesloopt, dus irriteerde dat me nog extra :P

# Vriendelijk personeel:
uiteraard weer :P Ze spreken ook hun talen. Volgens mij was dat o.a. Mandarijn Chinees, Duits, Frans, Servisch, Arabisch, etc. :P

# Eten:
Verse croissants, jus, beleg en fruit. ik heb niet te klagen gehad.

# Entertainment:
wederom het ICE systeem, in de Airbus is dat systeem uitgebreider en geavanceerder (in de Airbus heb je een USB oplaad functie en meer films en series) dan in de Boeing. De Airbus besloot echter wel dat hij mijn mp3-speler moest formatteren tijdens het resetten van het centrale ICE systeem.

# Algehele indruk: wederom verzorgd.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
De vertrekhal van Male is een totaal andere wereld dan de aankomsthal. Overal winkeltjes, voedselstandjes, souvenirshops, een verzorgde incheckhal, en heb tijdens het boarden zelfs CNN zitten kijken op een breedbeeld TV.
"Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time."
—Thomas A. Edison
pi_119692375
# Maatschappij
Singapore Airlines

# Vliegtuig
Amsterdam Singapore v.v B 777-200ER

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Singapore v.v.

# Vertraging
Beide vluchten op tijd vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Ja, zowel op heen en treug vlucht. Maar daar staat SIA ook bekend om. Altijd vriendelijk, en zullen er alles aan doen om je een goede relaxte vlucht te bezorgen. Binnen 30 seconden staat er een stewardess bij je stoel als je ze belt.

# Eten
AMS – SIN. Erg goed. Naast de gebruikelijke noodle maaltijden, ook een “Limburgs stoofpotje” met rundvlees in een lekkere rode wijnsaus.

Gedurende de vlucht verschillende snacks. Twix, Mars en chips. Elk uur langs komen met drinken

Op het traject SIN - AMS Noodles met kip. Gewoon goed.

# Entertainment
Helaas gedowngrade van 777-300ER naar 777-200ER. Verschil is erg groot met betrekking tot Entertainment systeem. 777-200ER was niet gerefurbised. Dus erg slechte en hele kleine schermen. Wel erg veel films, muziek en TV series.

# Algehele indruk
SIA is erg goed. Iedereen is goed op elkaar ingesteld. Komen veel langs met dranken. Altijd vriendelijk. Denk nog steeds dat SIA 1 van de betere airliners is als het gaat om long haul in Economy class.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Singapore: Werelds! Er zullen niet veel betere luchthavens zijn. Wat een faciliteiten. Mooie vlinder tuin, goede restaurants. Erg ruim van opzet. Lounge stoelen waar je TV kan kijken. Speakers zitten in de stoelen. Gratis PC’s met snel internet. Geweldig.
pi_119693263
# Maatschappij
Silk Air

# Vliegtuig
Singapore - Cebu v.v A320

# Klasse
Economy

# Traject
Singapore-Cebu v.v.

# Vertraging
Beide vluchten op tijd vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Ja, erg vriendelijk. Zeer professioneel inclusief de gebruikelijke smiles.

# Eten
Erg goed. Veel mensen denken dat SilkAir een low cost carrier is, maar dat is het dus absoluut niet.
Eten goed. Keuze uit noodles of omelet inc vers fruit en drinken.. daarna koffie of thee. Gedurende de vlucht regelmatig langs komen met drinken.

# Entertainment
Mja, een algemeen schermpje per zoveel stoelen.. Silkair doet meer de korte vluchten ook dus niet echt nodig. De gebruikelijke mr Bean weer zien langskomen..

# Algehele indruk
Silkair is een zeer goede full service airliner die een goede aanvulling is op SIA met veel vluchten binnen Asie.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Singapore: Werelds! Er zullen niet veel betere luchthavens zijn. Wat een faciliteiten. Mooie vlinder tuin, goede restaurants. Erg ruim van opzet. Lounge stoelen waar je TV kan kijken. Speakers zitten in de stoelen. Gratis PC’s met snel internet. Geweldig.

Cebu.. Laten we zeggen het is beter dan Manila Terminal 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door wjb033 op 27-11-2012 22:50:37 ]
pi_119853482
Hoi.

Heeft iemand hier ervaring met Aerlingus. Ik heb alleen een mail ontvangen met mijn gegevens (bij het boeken moest ik alleen mijn volledige naam invullen) en het vluchtnummer en vertrek/aankomsttijd.

Nou probeer ik online in te checken via hun website maar daar staat bij de vertreksteden geen AMS (Amsterdam). Er staat onder dat ik niet online kan inchecken als je vertrekstad er niet bij staat.

Moet ik nou gewoon die mail uitprinten en op Schiphol een Aerlingus loket opzoeken? Ik heb nog nooit met een maatschappij gevlogen waarbij je niet online kon inchecken. :@
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119853555
EI doet op hun eigen website geen online check-in vanuit AMS. Maar via klm.com kun je voor EI vluchten vanaf AMS inchecken.

Ik kwam er pas achter toen ik vijf jaar lang met ze vloog. :')

Oh ja, en voor je terugweg naar AMS kan 't wel gewoon op aerlingus.com.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_119853910
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119854048
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Ja, dat moet verder lukken, aannemende dat je niks hoeft in te checken. (Als dat wel moet, moet dat ook bij de KLM balie.)

Goeie reis!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 2 december 2012 @ 20:48:46 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119854111
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Instapkaart afdrukken en dan door een eventuele paspoortcontrole van de Marechaussee en bij de gate de beveiliging passeren, of naar gelang de bestemming alleen een veiligheidscontrole.

De douane kom je tegen nadat je bij aankomst je koffer hebt opgehaald en naar het publieke gedeelte wilt gaan of op geselecteerde vluchten (Naar Chinese of Zwitserse bestemmingen) bij de gate.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')