abonnement Unibet Coolblue
pi_112295302
Dubbel
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112295308
Ik snap dat ik een goedkoop ticket heb geboekt en dat je daarom binnen die sector weinig keus hebt (hoewel ik wel een te wijzigen ticket heb geboekt) .
Maar het wijzigen naar een duurder ticket tegen betaling met een toeslag ofzo mag zelfs niet en dat is mijn punt wat krom is vind ik. Ik verwacht ook niet dat dat gratis gebeurd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112295633
Waar lees jij dat dit niet mag? Verschillende airlines hebben vele klassen in tickets en vele verschillende voorwaarden die daar bij horen. Daarbij geven sommige airlines (BA bijvoorbeeld) ook hun Frequent Flyers weer extra flexibiliteit, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112295646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 05:32 schreef Bajskorv het volgende:
Waar lees jij dat dit niet mag?
TS heeft telefonisch geprobeerd het ticket naar een andere fare class te wijzigen tegen bijbetaling en dit werd niet toegestaan.

Hij heeft naar mijn mening deels gelijk met zijn klacht: http://www.finnair.com/AU/GB/youth-fares Een van de verkoopargumenten voor een Finnair youth fare is dat het tegen een 'small fee' te wijzigen valt. In de praktijk blijkt echter dat er alleen naar een ticket binnen dezelfde, zeer beperkte fare bucket te wijzigen valt en dat de waarde van het ticket verder op geen enkele manier inwisselbaar is.

Dit staat ongetwijfeld ergens in de verkoopvoorwaarden en het staat Finnair uiteraard vrij om zo'n ticket aan te bieden. TS zal zich hier inderdaad bij moeten neerleggen. Formeel heeft hij geen aanspraak op flexibiliteit of coulance.

Als er meer gebruikers van deze youth fare zijn, die de vluchten in de praktijk niet of moeilijk kunnen wijzigen, dan is de gelinkte reclametekst naar mijn idee wel misleidend. De tekst zou dan moeten luiden dat het ticket 'eventueel' wijzigbaar is.

Het kan ook zijn dat TS pech heeft omdat deze periode en de route vrij populair zijn onder jongeren.
pi_112295652
Exact, er zijn meerdere redenen waarom iets zo 'kan zijn'. Meestr tickets zijn wel op een of andere wijze nog te wijzigen, maar vrij beperkt. Daaron heten de dure tickets ook FULL flex... Enfin, ik ben het met je eens dat wellicht niet iedereeb het door heeft, maar misleidend vind ik het ook niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112302833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 06:07 schreef Bajskorv het volgende:
Exact, er zijn meerdere redenen waarom iets zo 'kan zijn'. Meestr tickets zijn wel op een of andere wijze nog te wijzigen, maar vrij beperkt. Daaron heten de dure tickets ook FULL flex... Enfin, ik ben het met je eens dat wellicht niet iedereeb het door heeft, maar misleidend vind ik het ook niet.
Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:
quote:
Change fee

Change fee depends on your ticket fare type. If you have a changeable ticket the change fee is normally between $200- $250 (plus fare difference if applicable). There is no change fee in full-fare economy or business class tickets.
Bron
Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...

Inmiddels heb ik al een ander ticket en vlieg ik van Singapore terug naar Amsterdam.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112303985
Hun website dekt niet alle verschillende tickets, de specifieke voorwaarden heb je gekregen toen je je ticket boekte. Of je ticket "changeable" is, hangt van die voorwaarden af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:24:05 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112321265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:

[..]

Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...

Inmiddels heb ik al een ander ticket en vlieg ik van Singapore terug naar Amsterdam.
Of het niet slim is van de maatschappij valt nog maar te bezien, je kan niet wijzigen ondanks dat je wilt bijbetalen klinkt vanuit jouw oogpunt niet logisch, maar vanuit het oogpunt van de luchtvaartmaatschappij is het misschien wel zo, omdat wanneer je een andere datum moet hebben en je dit niet kan wijzigen, je dus een nieuw (veel duurder) vliegticket zal moeten aanschaffen, op die manier kan de luchtvaartmaatschappij veel meer verdienen.

Ik begrijp wel dat de wereld van vliegtickets wat ondoorzichtig overkomt door de vele boekingsklassen en daarbij behorende beschikbaarheid, maar dat is nu net het hele systeem van Yield Management om elke vliegticket tegen de beste prijs te verkopen.

Een vliegtuigmaatschappij zal in de regel, ondanks dat vliegtuigen niet vol zitten, hun tickets zeer kort voor vertrek niet goedkoop aanbieden, het vliegtuig komt dan wel niet vol, maar je kan beter 1 ticket tegen 200 euro verkopen dan 6 tickets tegen 25 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112347416
Ik vloog deze week terug van stansted naar amsterdam met easyjet. In de stansted express kwamen we er achter dat we veel te laat op het vliegveld zouden aankomen, het monster stond namelijk een tijdje stil. Ik reis ook nog met rolstoel dus dat maakte t nog makkelijker allemaal...

Vlucht zou 19:05 vertrekken en we stonden 19:00 op het vliegveld. Ouch. Wij alsnog bijdehand zo snel mogelijk naar de check-in, de lieve easyjet meneer begreep mijn situatie, er bleek ook iets vertraging te zijn dus hij ging even kijken wat hij kon doen. M'n bagage mocht alsnog het vliegtuig in, en iemand van assistentie heeft me als een idioot naar de gate gereden _O_ , had de check-in meneer geregeld. Security mochten we meteen als eerste aan de beurt ook al stond er een lange rij, waarna we bij de gate gelukkig niet met trappen hoefden maar met een verstopte lift konden.

Serieus alle props naar easyjet, ik heb een enorme highfive aan de checkin dude gegeven. Ik had never nooit gedacht dat ik nog aan boord zou komen.
pi_112565961
Daarom zorg ik altijd dat ik 2 uur van te voren op het vliegveld ben. Dan kun je nog eens een uur vertraging hebben in de file of met de trein ;)
pi_112577169
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:33 schreef LintuxCx het volgende:

Men klaagt altijd over JFK maar ik vond EWR nou niet zo veel beter. Lastiger om naar toe te reizen (of iig was ik er minder bekend mee en moest ik uiteindelijk een taxi nemen omdat er een half uur lang geen treinen leken te rijden op die route) en verder, tsja, een vliegveld.
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansa
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:53:16 #42
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112580324
# Maatschappij
KLM Type kist:777-200ER

# Traject
Antwerpen-Tokyo
Ik had goedkope tickets gevonden via Antwerpen. Zelf woon ik in Amsterdam maar de prijs was zo aantrekkelijk dat ik er wel op en neer voor wilde gaan. Mijn reis op de ticket begon om 14.00 uur in Antwerpen.

Ik vertrok om 9.57 uit amsterdam en zou dan om 12.00 uur in Antwerpen aankomen. Mocht er vertraging zijn dan zou ik wat speling hebben. En ja hoor!! Tussen Schiphol en Rotterdam begaf de motor van de trein het. Eerst werd getracht door de machinist de motor zelf te maken. Dit lukte niet.
Plan b we zouden geëvacueerd worden en meegenomen worden door de eerst volgende trein achter ons. Terwijl iedereen naar voren liep raasde de eerst volgende trein in volle vaart ons voorbij. Goed plan c dus. Intussen zag ik dat het nu wel heel krap ging worden. Maar het kon nog. Ik hoorde het ns-personeel zeggen dat we wellicht met de Thalys verder konden gaan. Ik had dus nog goede hoop tot dat via de intercom bekend werd gemaakt dat we werden opgepikt door een trein uit Rotterdam en terug naar Amsterdam zouden gaan. Ik vroeg een vriendin of zij met de KLM wilde bellen om te overleggen wat mijn mogelijkheden waren. Immers ik ging het niet meer halen. Spoedig bracht mijn vriendin goed nieuws. Omdat er meteen was gebeld kon ik toch nog mee naar Tokyo. Mochten ze toch moeilijk doen kon ik altijd de naam van de medewerker geven die hier toestemming voor had gegeven.

Eenmaal op schiphol (We kwamen iets over 12.00 uur aan), ging ik meteen naar klm-service desk. Daar trof ik een iemand aan die het via de regels wilde doen. Zij belt met de afdeling die over de Antwerpen-tickets gaat. Collega naast haar zei dat ze niet moest bellen, en dat ze zelf de blokkade eraf kon halen. Nee zij wilde bellen. Gevolg....de afdeling geeft geen toestemming om de blokkade eraf te halen. Manager wordt gehaald. Deze geeft ook geen toestemming. Waarop ik zei dat mij telefonisch is toegezegd dat ik wel meemocht. Zegt de Tuttebel die mij hielp (maar niet heus) dat ik maar weer moest bellen naar die afdeling. Waarop haar collega vroeg, waarom bel jij niet. Tuttebel ging lunchen :') Collega stelde voor het dan aan een ander over te dragen. Dit deed zij dan ook. De collega die het overnam belde naar de klantenservice en verzocht hen de blokkade eraf te halen. Dit werd meteen gedaan. :)

Bij pech ligt het er dus aan wie je treft bij de KLM. Het merendeel bij de servicedesk was erg meelevend en dacht mee. ^O^

# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja erg vriendelijk personeel.
# Eten
begonnen met een snack(zakje 6 noten) Daarna avondeten. Deze was redelijk. Heb wel lekkerder vliegtuigeten gehad. Terwijl het merendeel van de passagiers aan het slapen waren, werd er ijs uitgedeelt. Was erg lekker!! Tevens kon je snoep pakken bij de galley. Ontbijt was oke.
# Entertainment
Had eigen beeldschermpje. Keuze aan filmpje en series was oke. Wat ik rete irritant vond was steeds de klm-reclame voor de start van een film. :N
# Algehele indruk
Hollandse degelijkheid.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kan ik niet veel over zeggen
pi_112580670
Reclame voor de maatschappij van het vliegtuig waar je je op dat moment in bevindt? Enorm irritant :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:03:26 #44
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112580968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:58 schreef _Loki het volgende:
Reclame voor de maatschappij van het vliegtuig waar je je op dat moment in bevindt? Enorm irritant :')
Niet iedere maatschappij doet dat. :{
pi_112592963
BA doet het ook, en volgens mij VS ook maar da's al weer een tijdje geleden voor mij. Maar 't is gelukkig maar een paar seconden.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:41 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansa
Ja, precies, heb over CDG zelden wat goeds gehoord. Ik vind LHR overigens best te doen nu ik er niet meer over hoef te stappen. Overstappen was er altijd verschrikkelijk irritant (met name omdat ik vanuit Ierland vloog en dus per definitie tussen terminal 1 en een andere terminal moest overstappen, en opnieuw door immigratie en "security" heen moest -O-).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116419434
# Maatschappij
Lufthansa (operated by Eurowings)

# Vliegtuig
Bombardier CRJ-900

# Traject
Dusseldorf - Budapest

# Vertraging
Beide keren op tijd geland

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk, goede service op een korte vlucht.

# Eten
Kregen op de heenreis een Griekse salade met 2 kleine broodstengels en drank naar keuze. Op de terugreis één of andere koek met drankje. Goed geregeld.

# Entertainment
Geen TV's beschikbaar, geen overheads. Gewoon wat lezen en met reisgenoot gepraat.

# Algehele indruk
Lufthansa blijft één van mijn favoriete maatschappijen, nog nooit problemen mee gehad.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Lufthansa heeft eigen terminal op Dusseldorf, waarbij ik de keuze achter de douane matig vind. Genoeg te doen op vliegveld, en gratis kranten. Boedapest Terminal 2 is niet zo groot en kan druk zijn als er meerdere vluchten ingecheckt moeten worden. Achter de douane is er genoeg te zien en te eten/drinken.
pi_116594135
Iemand ervaring met Jet Airways? Wil in december naar Canada gaan en hun bieden momenteel de goedkoopste vluchten aan.
pi_116596922
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:22 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Jet Airways? Wil in december naar Canada gaan en hun bieden momenteel de goedkoopste vluchten aan.
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ece

Ik zou nog even geen ticket voor december kopen bij deze maatschappij. Je hebt kans dat er een rekening voor een of andere toeslag volgt of dat de hele maatschappij in een faillisement terecht komt.
  maandag 10 september 2012 @ 14:17:24 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116600563
# Datum - 16-06-2012
# Maatschappij - Transavia
# Traject - van Malaga naar Eindhoven
# Vertraging - 7 uur. We stonden in rij voor de gate om de vlucht te pakken die om 9:30 uur richting Nederland zou vertrekken, technisch bleek het vliegtuig echter niet in orde waardoor er volgens personeel van Transavia waarschijnlijk vertraging van 1 tot 2 uur zou ontstaan. Wat later bleek dat een ander toestel vanuit Nederland ingevlogen moest worden omdat de problemen met het eerste vliegtuig wat omvangrijker waren dan aanvankelijk gedacht, en werd de vertrektijd nu rond 16:30 uur verwacht. Maar liefst 7 uur vertraging dus, maar Transavia leverde tegoedbonnen van 50 euro aan gedupeerde passagiers waarmee we eten, drinken & wat leesvoer kochten.
# Vriendelijk personeel - jawel
# Eten - niets gegeten aan boord
# Entertainment - uitzicht vanuit het vliegtuig blijft zeer fascinerend ... !
# Algehele indruk - budget, alhoewel geen vervallen toestand van vliegtuigen
# Eventueel informatie over de luchthavens - Aeropuerto Malaga is een redelijk groot vliegveld met een breed scala aan winkels, eetgelegenheden, etc.
pi_116602034
# Maatschappij: Swiss
# Traject: Amsterdam - Zürich
# Vertraging: Vlieg deze route wekelijks en Swiss heeft bijna *altijd* vertraging. Afgelopen 2 weken in 4 vluchten welgeteld 3x 30 minuten vertraging gehad.
# Vriendelijk personeel: Typisch Zwitserse vriendelijkheid: hoffelijk, maar verder ook niets.
# Eten: Gratis drankje (incl alcohol) en 's ochtends muffin of croissant, 's middags broodje kaas. Niets bijzonders. Oh ja, plus een "echt" Zwitsers chocolaatje als toetje.
# Entertainment: niet aanwezig.
# Algehele indruk: prima verzorgd, alleen jammer dat ze altijd te laat zijn :P
# Eventueel informatie over de luchthavens: ZRH is een super efficiente luchthaven waar ik zelden langer dan een minuut of 5 nodig heb voor de security check. Dat lukt me met Privium in Amsterdam soms nog niet eens :')
pi_116609691
# Maatschappij
Lufthansa

# Vliegtuig
Airbus a380-800

# Traject
Johannesburg - Frankfurt

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Erg vriendelijke staff, zelfs bij de zwaarlijvige passagier die schuin tegenover mij zat en de hele vlucht lang om cola en nootjes zat te vragen bleven ze hem brengen en vriendelijk... Hele knappe dames :9~

# Eten
Een diner en een ontbijt gehad aan boord..

Dinner - Pasta met kip
Ontbijt - Bolletje, Jam, omelet, zoetigheid. Eten was prima, alleen het brood wat droog..

# Entertainment
Het entertainmentsysteem viel me eigenlijk wat tegen voor zo'n groot en modern toestel. Trage bediening, redelijke filmkeuze, maar vergeleken met andere maatschappijen waar ik vaak mee vlieg als Qantas/Cathay Pacific is het wat karig.. Pluspunt zijn de live camera's die op 4 plekken buiten het vliegtuig zijn gemonteerd
# Algehele indruk
Prima maatschapppij, die tevens de route Joburg- Frankfurt voor een prima prijs weet te leveren tegen een prima kwaliteit. Toch had ik het tijdens deze vlucht wel erg zwaar met mijn 2 meter lengte, maar waarschijnlijk moet ik gewoon niet meer bij het gangpad gaan zitten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
  maandag 10 september 2012 @ 23:26:13 #52
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116628079
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig
Airbus A380-800

# Klasse
Business (raamplaats met flatbed en eigen bar)

# Traject
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Hong Kong

# Vertraging
Geen, alle legs spot on vertrokken en vóór scheduled aankomsttijd gearriveerd. Alleen op Dubai niet aan de gate maar per bus naar de terminal

# Vriendelijk personeel
Leuke Roemeense en Thaise air hostesses, vriendelijk en heel erg service minded. Alleen de douches waren slechts bestemd voor de first class en ik weet niet of die dames daar ook nog extra service verleenden.

# Eten
AMS-DXB een verlaatte lunch en een diner. DXB-BKK een ontbijt en BKK-HKG een lunch. daarnaast onbeperkt champagne, wijn en sterke drank in de bar achterin het vliegtuig. Perfect verzorgd met verschillende snacks, hapjes hartig en zoet.

# Entertainment
I.C.E. met iedere recente film die je maar bedenken kunt en een noise cancelling headset

# Algehele indruk
Leg AMS-DXB met een 1e serie A380 die er toch al een beetje rundown uitzag op sommige onderdelen. Overige legs een splinternieuwe uit de 2e serie waarvan de layout overigens identiek was

# Eventueel informatie over de luchthavens
Emirates heeft een eigen terminal 3 op Dubai. Rete druk dus maar gelijk de business lounge ingedoken en dat is ook weer gigantisch groot.
Suvarnabhumi Airport BKK is gewoon thuiskomen voor mij en dan speciaal met de Premium Lane vouchers die Emirates uitdeelt. Geen wachtrijen en priority bagage daar echt als eerste op de belt. Inchecken op BKK ook weer met voorrang en geen wachtrij bij de priority immigration voor een uitreisstempel. Emirates lounge so so.
HKG is een shithole airport met treintje lift en roltrap en lange wachtrijen voor immigration maar in de nieuwe Emirates lounge (op de terugreis) was het alle snacks, food etc allemaal make to order en uitstekend verzorgd.

#Algemeen
Is het de meerprijs waard? Ja en nee. Ja als het een business trip is en je gelijk vanaf het vliegveld een vergadering in moet. Nee als het een vakantie trip is. Dan zit ik die 2 x 6 uur ook wel op een economy stoel met 34 inch pitch uit voor minder dan een derde van de prijs die deze trip kostte. Maar de service van Emirates daar kan Singapore Airlines nog een puntje aan zuigen behalve dan dat Singapore Airlines het met de eyecandy op punten wint uiteraard.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116633484
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ece

Ik zou nog even geen ticket voor december kopen bij deze maatschappij. Je hebt kans dat er een rekening voor een of andere toeslag volgt of dat de hele maatschappij in een faillisement terecht komt.
Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.
pi_116633541
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig
Airbus A380-800

# Klasse
Business (raamplaats met flatbed en eigen bar)

# Traject
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Hong Kong

# Vertraging
Geen, alle legs spot on vertrokken en vóór scheduled aankomsttijd gearriveerd. Alleen op Dubai niet aan de gate maar per bus naar de terminal

# Vriendelijk personeel
Leuke Roemeense en Thaise air hostesses, vriendelijk en heel erg service minded. Alleen de douches waren slechts bestemd voor de first class en ik weet niet of die dames daar ook nog extra service verleenden.

# Eten
AMS-DXB een verlaatte lunch en een diner. DXB-BKK een ontbijt en BKK-HKG een lunch. daarnaast onbeperkt champagne, wijn en sterke drank in de bar achterin het vliegtuig. Perfect verzorgd met verschillende snacks, hapjes hartig en zoet.

# Entertainment
I.C.E. met iedere recente film die je maar bedenken kunt en een noise cancelling headset

# Algehele indruk
Leg AMS-DXB met een 1e serie A380 die er toch al een beetje rundown uitzag op sommige onderdelen. Overige legs een splinternieuwe uit de 2e serie waarvan de layout overigens identiek was

# Eventueel informatie over de luchthavens
Emirates heeft een eigen terminal 3 op Dubai. Rete druk dus maar gelijk de business lounge ingedoken en dat is ook weer gigantisch groot.
Suvarnabhumi Airport BKK is gewoon thuiskomen voor mij en dan speciaal met de Premium Lane vouchers die Emirates uitdeelt. Geen wachtrijen en priority bagage daar echt als eerste op de belt. Inchecken op BKK ook weer met voorrang en geen wachtrij bij de priority immigration voor een uitreisstempel. Emirates lounge so so.
HKG is een shithole airport met treintje lift en roltrap en lange wachtrijen voor immigration maar in de nieuwe Emirates lounge (op de terugreis) was het alle snacks, food etc allemaal make to order en uitstekend verzorgd.

#Algemeen
Is het de meerprijs waard? Ja en nee. Ja als het een business trip is en je gelijk vanaf het vliegveld een vergadering in moet. Nee als het een vakantie trip is. Dan zit ik die 2 x 6 uur ook wel op een economy stoel met 34 inch pitch uit voor minder dan een derde van de prijs die deze trip kostte. Maar de service van Emirates daar kan Singapore Airlines nog een puntje aan zuigen behalve dan dat Singapore Airlines het met de eyecandy op punten wint uiteraard.
Waarom niet rechtstreeks vliegen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_116634922
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:14 schreef Professional het volgende:

[..]

Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.
Het is lastig te voorspellen of ze failliet gaan. Uit dat artikel blijkt niet dat ze onmiddelijk op springen staan, maar als een belangrijke leverancier de maatschappij niet meer vertrouwd, dan is het een snel aflopende zaak.

Ik zou persoonlijk geen ticket boeken bij een maatschappij, waarover een serieuze krant schrijft: Jet Airways: Living to fight another day. Zelfs al is het ticket behoorlijk wat goedkoper.
pi_116635340
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Waarom niet rechtstreeks vliegen?
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:38:07 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116636244
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_116636956
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:

[..]

Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_116637441
# Maatschappij
Transavia.com

# Vliegtuig
Boeing 737-800 (heen, PH-HSE) / Boeing 737-700 (terug, PH-XRY)

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Athene v.v.

# Vertraging
Geen, zowel op Athene als op Schiphol een klein half uurtje voor schematijd geland.

# Vriendelijk personeel
Ja hoor!

# Eten
Zoals bekend moet je betalen voor eten en drinken, en met een bak koffie en een pakje stroopwafels kwam ik beide vluchtjes wel door.

# Entertainment
Zowel heen als terug werd er een film gedraaid en wat comedy series.

# Algehele indruk
Prima, lekker op tijd gevlogen beide keren en je weet wat je kan verwachten.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol: bekend.
Athene: redelijk nieuw vliegveld (2002, gebouwd voor de OS2004), ruime luchthaven, bagage afhandeling verliep prima en ook het inchecken verliep soepeltjes. Alleen bij de douane nog wat gezeik met m'n fotocamera gehad die ik nog net niet uit elkaar hoefde te schroeven voordat ie door de scanner mocht, maar het scheelde niet veel.

#Algemeen
Gewoon goed en waar voor je geld.
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:21 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116638713
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Waarom niet rechtstreeks vliegen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:

[..]

Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
Dat dus............

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.
Maar als je zowel business te doen hebt in BKK als in HKG was dit de beste optie, mede omdat ik het haat om tegenwoordig nog langer dan 8 uur in een plane te verblijven. Ik heb genoeg 12 tot 13 uurs non stop fights gemaakt. Dus die stopover in Dubai is altijd van harte welkom.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')