TS heeft telefonisch geprobeerd het ticket naar een andere fare class te wijzigen tegen bijbetaling en dit werd niet toegestaan.quote:
Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:quote:Op vrijdag 1 juni 2012 06:07 schreef Bajskorv het volgende:
Exact, er zijn meerdere redenen waarom iets zo 'kan zijn'. Meestr tickets zijn wel op een of andere wijze nog te wijzigen, maar vrij beperkt. Daaron heten de dure tickets ook FULL flex... Enfin, ik ben het met je eens dat wellicht niet iedereeb het door heeft, maar misleidend vind ik het ook niet.
Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...quote:Change fee
Change fee depends on your ticket fare type. If you have a changeable ticket the change fee is normally between $200- $250 (plus fare difference if applicable). There is no change fee in full-fare economy or business class tickets.
Bron
Of het niet slim is van de maatschappij valt nog maar te bezien, je kan niet wijzigen ondanks dat je wilt bijbetalen klinkt vanuit jouw oogpunt niet logisch, maar vanuit het oogpunt van de luchtvaartmaatschappij is het misschien wel zo, omdat wanneer je een andere datum moet hebben en je dit niet kan wijzigen, je dus een nieuw (veel duurder) vliegticket zal moeten aanschaffen, op die manier kan de luchtvaartmaatschappij veel meer verdienen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:
[..]
Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...
Inmiddels heb ik al een ander ticket en vlieg ik van Singapore terug naar Amsterdam.
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansaquote:Op zondag 27 mei 2012 11:33 schreef LintuxCx het volgende:
Men klaagt altijd over JFK maar ik vond EWR nou niet zo veel beter. Lastiger om naar toe te reizen (of iig was ik er minder bekend mee en moest ik uiteindelijk een taxi nemen omdat er een half uur lang geen treinen leken te rijden op die route) en verder, tsja, een vliegveld.
Niet iedere maatschappij doet dat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:58 schreef _Loki het volgende:
Reclame voor de maatschappij van het vliegtuig waar je je op dat moment in bevindt? Enorm irritant
Ja, precies, heb over CDG zelden wat goeds gehoord. Ik vind LHR overigens best te doen nu ik er niet meer over hoef te stappen. Overstappen was er altijd verschrikkelijk irritant (met name omdat ik vanuit Ierland vloog en dus per definitie tussen terminal 1 en een andere terminal moest overstappen, en opnieuw door immigratie en "security" heen moest ).quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:41 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansa
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ecequote:Op maandag 10 september 2012 10:22 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Jet Airways? Wil in december naar Canada gaan en hun bieden momenteel de goedkoopste vluchten aan.
Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.quote:Op maandag 10 september 2012 12:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ece
Ik zou nog even geen ticket voor december kopen bij deze maatschappij. Je hebt kans dat er een rekening voor een of andere toeslag volgt of dat de hele maatschappij in een faillisement terecht komt.
Waarom niet rechtstreeks vliegen?quote:Op maandag 10 september 2012 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
# Maatschappij
Emirates
# Vliegtuig
Airbus A380-800
# Klasse
Business (raamplaats met flatbed en eigen bar)
# Traject
Amsterdam-Dubai-Bangkok-Hong Kong
# Vertraging
Geen, alle legs spot on vertrokken en vóór scheduled aankomsttijd gearriveerd. Alleen op Dubai niet aan de gate maar per bus naar de terminal
# Vriendelijk personeel
Leuke Roemeense en Thaise air hostesses, vriendelijk en heel erg service minded. Alleen de douches waren slechts bestemd voor de first class en ik weet niet of die dames daar ook nog extra service verleenden.
# Eten
AMS-DXB een verlaatte lunch en een diner. DXB-BKK een ontbijt en BKK-HKG een lunch. daarnaast onbeperkt champagne, wijn en sterke drank in de bar achterin het vliegtuig. Perfect verzorgd met verschillende snacks, hapjes hartig en zoet.
# Entertainment
I.C.E. met iedere recente film die je maar bedenken kunt en een noise cancelling headset
# Algehele indruk
Leg AMS-DXB met een 1e serie A380 die er toch al een beetje rundown uitzag op sommige onderdelen. Overige legs een splinternieuwe uit de 2e serie waarvan de layout overigens identiek was
# Eventueel informatie over de luchthavens
Emirates heeft een eigen terminal 3 op Dubai. Rete druk dus maar gelijk de business lounge ingedoken en dat is ook weer gigantisch groot.
Suvarnabhumi Airport BKK is gewoon thuiskomen voor mij en dan speciaal met de Premium Lane vouchers die Emirates uitdeelt. Geen wachtrijen en priority bagage daar echt als eerste op de belt. Inchecken op BKK ook weer met voorrang en geen wachtrij bij de priority immigration voor een uitreisstempel. Emirates lounge so so.
HKG is een shithole airport met treintje lift en roltrap en lange wachtrijen voor immigration maar in de nieuwe Emirates lounge (op de terugreis) was het alle snacks, food etc allemaal make to order en uitstekend verzorgd.
#Algemeen
Is het de meerprijs waard? Ja en nee. Ja als het een business trip is en je gelijk vanaf het vliegveld een vergadering in moet. Nee als het een vakantie trip is. Dan zit ik die 2 x 6 uur ook wel op een economy stoel met 34 inch pitch uit voor minder dan een derde van de prijs die deze trip kostte. Maar de service van Emirates daar kan Singapore Airlines nog een puntje aan zuigen behalve dan dat Singapore Airlines het met de eyecandy op punten wint uiteraard.
Het is lastig te voorspellen of ze failliet gaan. Uit dat artikel blijkt niet dat ze onmiddelijk op springen staan, maar als een belangrijke leverancier de maatschappij niet meer vertrouwd, dan is het een snel aflopende zaak.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:14 schreef Professional het volgende:
[..]
Verwacht je echt dat ze eventueel failliet zouden gaan? Natuurlijk is het een gok als ik zou boeken.
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom niet rechtstreeks vliegen?
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de tripquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:
[..]
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom niet rechtstreeks vliegen?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat dus. Leuk, business class, maar in drie stappen naar Hong Kong, hoe lang ben je dan wel niet bezig..
Dat dus............quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:38 schreef XL het volgende:
[..]
Aangezien hij/zij in Bangkok door security gaat lijkt het erop dat hij voor langere tijd in Bangkok was gedurende de trip
Maar als je zowel business te doen hebt in BKK als in HKG was dit de beste optie, mede omdat ik het haat om tegenwoordig nog langer dan 8 uur in een plane te verblijven. Ik heb genoeg 12 tot 13 uurs non stop fights gemaakt. Dus die stopover in Dubai is altijd van harte welkom.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:05 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dan nog. Het voordeel van BC vind ik zelf dat ik een normale nacht kan slapen. Maar met een overstap in het midden Oosten is dat voordeel al weer weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |