# MaatschappijKLM Type kist:777-200ER
# TrajectAntwerpen-Tokyo
Ik had goedkope tickets gevonden via Antwerpen. Zelf woon ik in Amsterdam maar de prijs was zo aantrekkelijk dat ik er wel op en neer voor wilde gaan. Mijn reis op de ticket begon om 14.00 uur in Antwerpen.
Ik vertrok om 9.57 uit amsterdam en zou dan om 12.00 uur in Antwerpen aankomen. Mocht er vertraging zijn dan zou ik wat speling hebben. En ja hoor!! Tussen Schiphol en Rotterdam begaf de motor van de trein het. Eerst werd getracht door de machinist de motor zelf te maken. Dit lukte niet.
Plan b we zouden geëvacueerd worden en meegenomen worden door de eerst volgende trein achter ons. Terwijl iedereen naar voren liep raasde de eerst volgende trein in volle vaart ons voorbij. Goed plan c dus. Intussen zag ik dat het nu wel heel krap ging worden. Maar het kon nog. Ik hoorde het ns-personeel zeggen dat we wellicht met de Thalys verder konden gaan. Ik had dus nog goede hoop tot dat via de intercom bekend werd gemaakt dat we werden opgepikt door een trein uit Rotterdam en terug naar Amsterdam zouden gaan. Ik vroeg een vriendin of zij met de KLM wilde bellen om te overleggen wat mijn mogelijkheden waren. Immers ik ging het niet meer halen. Spoedig bracht mijn vriendin goed nieuws. Omdat er meteen was gebeld kon ik toch nog mee naar Tokyo. Mochten ze toch moeilijk doen kon ik altijd de naam van de medewerker geven die hier toestemming voor had gegeven.
Eenmaal op schiphol (We kwamen iets over 12.00 uur aan), ging ik meteen naar klm-service desk. Daar trof ik een iemand aan die het via de regels wilde doen. Zij belt met de afdeling die over de Antwerpen-tickets gaat. Collega naast haar zei dat ze niet moest bellen, en dat ze zelf de blokkade eraf kon halen. Nee zij wilde bellen. Gevolg....de afdeling geeft geen toestemming om de blokkade eraf te halen. Manager wordt gehaald. Deze geeft ook geen toestemming. Waarop ik zei dat mij telefonisch is toegezegd dat ik wel meemocht. Zegt de Tuttebel die mij hielp (maar niet heus) dat ik maar weer moest bellen naar die afdeling. Waarop haar collega vroeg, waarom bel jij niet. Tuttebel ging lunchen
Collega stelde voor het dan aan een ander over te dragen. Dit deed zij dan ook. De collega die het overnam belde naar de klantenservice en verzocht hen de blokkade eraf te halen. Dit werd meteen gedaan.
Bij pech ligt het er dus aan wie je treft bij de KLM. Het merendeel bij de servicedesk was erg meelevend en dacht mee.
# VertragingNee
# Vriendelijk personeelJa erg vriendelijk personeel.
# Etenbegonnen met een snack(zakje 6 noten) Daarna avondeten. Deze was redelijk. Heb wel lekkerder vliegtuigeten gehad. Terwijl het merendeel van de passagiers aan het slapen waren, werd er ijs uitgedeelt. Was erg lekker!! Tevens kon je snoep pakken bij de galley. Ontbijt was oke.
# EntertainmentHad eigen beeldschermpje. Keuze aan filmpje en series was oke. Wat ik rete irritant vond was steeds de klm-reclame voor de start van een film.
# Algehele indrukHollandse degelijkheid.
# Eventueel informatie over de luchthavensKan ik niet veel over zeggen