abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:14:16 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112195994
# Maatschappij
Tap Air Portugal
Dit werd later Portugalia

# Traject
Lissabon - Barcelona
Dit werd later Porto - Barcelona

# Toestel
Airbus 320
Dit werd later RJ145

# Vertraging
Mijn oorspronkelijke vlucht was gecancelled door de stakende verkeersleiders. Tap Air Portugal had bedacht dat het dan goed was om mij op een vlucht de volgende namiddag te plaatsen.
Daarmee ga ik niet akkoord, en ik was gelukkig pas nummer 30 om aan te sluiten in de rij bij de customer service balie, waar je uiteindelijk uiteraard eerst wordt geprobeerd af te wimpelen dat je een local passagier zou zijn dat ze niets voor je hoeven te betekenen, maar wat dreigen met EU regels waarin expliciet staat vermeld dat compensatie in een geldbedrag niet van toepassing is bij een staking maar wel het recht op verzorging als zijnde maaltijden en hotel overnachtingen waren er opeens wel andere vluchten mogelijk. Onder andere eentje vanaf Lissabon via Malaga en Madrid naar Barcelona, maar de connectietijd op Madrid was bijzonder krap en was daarnaast van terminal 4 naar 1, wat een erg groot risico is, de uiteindelijke vlucht vanaf Porto rechtstreeks naar Barcelona was een stuk beter.
Deze vlucht had ook 3 uur vertraging, maar aangezien de vluchten overboekt waren richting Porto kost de treinreis dusdanig veel tijd dat dit maar goed was ook.
Voor dit akkefietje naast 2x een maaltijdcheque van 16 euro (Eentje in Lissabon en eentje bij aankomst in Porto) ook de treinreis vergoed gekregen. Uiteindelijk wel met 8 uur vertraging aangekomen.

# Vriendelijk personeel
Toen ik nummer 30 in de rij was besloot 1 van de 3 medewerkers dat het haar lunchtijd was en liep bij de balie weg, zoals ze dat zo goed kunnen in Zuid Europa, bij terugkomst stonden er 200 mensen in de rij achter mij en besloot nummer 2 ook te gaan lunchen. De dame die mij hielp was zeker wel de meest vriendelijke van de 3 en deze heeft uiteindelijk zeer goed geholpen en meegedacht, maar het kost wel wat overredingskracht. Aan boord was het personeel prima, een RJ145 is een erg klein maar daardoor ook fijn toestelletje.

# Eten
Aan boord 2x drankservice op de 1,5 uur durende vlucht, maar goed, zoveel mensen zaten er niet in en het personeel aan boord wil ook wat te doen hebben. Daarnaast een Hägaen Dazs ijs. Goed te doen voor een dergelijk korte vlucht.

# Entertainment
Je mag blij zijn dat de ruime stoelen erin kunnen, er is geen ruimte om een entertainmentsysteem in te bouwen. Het vliegen met een RJ145 is wat hobbelig maar is erg flexibel en kan snelle en scherpe bochten maken. Je hebt geen entertainment nodig.

# Algehele indruk
Stakingen van luchtverkeersleiders gooien veel in de war, de informatieverstrekking vooraf had beter gekund, de staking was lang van te voren aangekondigd en men had in een veel eerder stadium de vluchten al kunnen omboeken.
Desondanks doordat het geen low cost airliner is, is er wel altijd de mogelijkheid tot boeken van eventuele alternatieve vluchten, iets wat met een Ryanair of Easyjet niet zal gaan.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Porto is een fijne relatief kleine luchthaven. Gratis internetterminals, alhoewel het internet belachelijk langzaam is, de beveiliging is goed voor elkaar, nu was het niet druk, maar aan de ruimte voor de wachtrijen te zien zal het er nooit echt heel druk zijn, daarvoor is simpelweg geen plaats.
Barcelona Terminal 1 is een heel ander iets dan de huidige low cost terminal en het vroegere Barcelona, ruim opgezet en ziet er erg modern uit. Ik mis alleen de mogelijkheid van de treinverbinding met de stad, dat is vanaf Terminal 2 wat beter geregeld, de trein gaat wat sneller dan de locale of Aerobus door het drukke verkeer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112241877
# Maatschappij
Delta Airlines

# Traject
Brussel - Atlanta / Atlanta - San Francisco

# Vertraging
Nee

# Vriendelijk personeel
Niks te klagen over het personeel. Waren allemaal heel vriendelijk.

# Eten
Eten was ook goed te doen. Normaal ben ik niet zo van het vliegtuigeten maar hier kreeg je een pizzapunt en aardappelpuree met kip en een sausje. Was allemaal goed geregeld!

# Entertainment
Op de heenweg hadden we geen tv in de stoel dus moesten we naar zo'n tv'tje in het gangpad kijken wat ik echt heel slecht vind voor een internationale vlucht. Op de terugweg hadden we wel eigen tv'tjes, ligt eraan of ik in de mood ben om films te kijken maar het is in ieder geval wel fijn als je de mogelijkheid hebt om ze te kunnen zien.

# Algehele indruk
Delta Airlines, niet voor herhaling vatbaar. Heenreis hebben we in Brussel 30 minuten moeten wachten eer we ingecheckt waren en die muts had ons ook nog eens op 4 verschillende plaatsen in het vliegtuig gezet, dus toen we dat wilden veranderen duurde het nog eens 15 minuten. Terug precies hetzelfde, toen zeiden ze ineens dat er maar 2 stoelen gereserveerd waren terwijl we wel 4 e-tickets lieten zien. Toen heeft het ook weer zo'n 30 minuten geduurd. Dit plus dat we op de heenreis belabberde entertainment hadden wil dus zeggen dat ik niet snel meer voor Delta Airlines zal kiezen.

Volgende keer USA zal toch weer United worden.
pi_112276689
Nog niet gevlogen omdat ik mijn ticket wilde wijzigen maar dat is een dusdanig slechte ervaring dat ik hem hier even neerzet.

Finnair, traject zou zijn Bangkok-Helsinki-Amsterdam.

Via het reisbureau Kilroy mijn ticket geboekt en die wilde ik nu wijzigen. Ik wist dat hier een betaling tegenover staat dus geen probleem. Via de finnair website gekeken of ze jongeren tickets hebben en dat was het geval. Dit gemaild naar Kilroy die aangeeft dat ze heel augustus niks kunnen betekenen omdat alles vol zit. Na wat navraag blijkt dat mijn subklasse van het jongeren ticket vol zit. Er waren nog wel andere type subklassen maar daar mocht kilroy niks mee doen vanwege regeltjes.

Daarom maar mijn broer laten bellen met Finnair in Nederland want in Indonesië hebben ze alleen een verkoop kantoor. Daar vertellen ze hetzelfde, met de boodschap dat er wel jongeren en volwassenen tickets zijn in economyclass maar ze een regeling hebben dat ze je niet mogen omboeken. Er is aangegeven dat het geen probleem is als het dan meer kost want via de finnair website kan je gewoon jongeren en volwassenen tickets boeken maar nee dat mag niet. Nogal klantvriendelijk dus...

Nu mijn hele ticket omgeboekt naar Singapore-Helsinki-Amsterdam want dat was wel mogelijk.

Finnair dus niet meer als ik flexibel wil zijn wat het zelf beweert te zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112279852
Als je niet extra betaalt voor een flexibel ticket, hoef je ook echt geen flexibiliteit te verwachten. Dat is bij elke airline zo, en Finnair is relatief klein en zal dus nooit enorm flexibel kunnen zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:03:20 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112282021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:27 schreef Bajskorv het volgende:
Als je niet extra betaalt voor een flexibel ticket, hoef je ook echt geen flexibiliteit te verwachten. Dat is bij elke airline zo, en Finnair is relatief klein en zal dus nooit enorm flexibel kunnen zijn.
Een ticket kan je inderdaad zo flexibel maken als je wilt als je tijdens het boeken maar een bepaalde prijs daarvoor betaald.
Dat heeft niet eens zoveel te maken met de grote van een luchtvaartmaatschappij waarmee je boekt, KLM of Lufthansa zijn ook erg strict in de naleving van de regels. En als je het van de kant van de luchtvaartmaatschappijen bekijkt natuurlijk ook niet geheel onterecht omdat anders men gewoon het goedkoopste ticket boekt en deze dan naar gelieven zou kunnen wijzigen, dan hebben de duurdere flexibele (zakelijke) tickets geen extra verkoopwaarde meer.

De enige keer dat een luchtvaartmaatschappij flexibel zal zijn met de goedkopere niet flexibele tickets is bij stakingen of onrusten, rampen op luchthavens of in landen of vertragingen in het vliegschema die het reisschema van de passagier raken, dan valt er nog wel eens wat te regelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112295302
Dubbel
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112295308
Ik snap dat ik een goedkoop ticket heb geboekt en dat je daarom binnen die sector weinig keus hebt (hoewel ik wel een te wijzigen ticket heb geboekt) .
Maar het wijzigen naar een duurder ticket tegen betaling met een toeslag ofzo mag zelfs niet en dat is mijn punt wat krom is vind ik. Ik verwacht ook niet dat dat gratis gebeurd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112295633
Waar lees jij dat dit niet mag? Verschillende airlines hebben vele klassen in tickets en vele verschillende voorwaarden die daar bij horen. Daarbij geven sommige airlines (BA bijvoorbeeld) ook hun Frequent Flyers weer extra flexibiliteit, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112295646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 05:32 schreef Bajskorv het volgende:
Waar lees jij dat dit niet mag?
TS heeft telefonisch geprobeerd het ticket naar een andere fare class te wijzigen tegen bijbetaling en dit werd niet toegestaan.

Hij heeft naar mijn mening deels gelijk met zijn klacht: http://www.finnair.com/AU/GB/youth-fares Een van de verkoopargumenten voor een Finnair youth fare is dat het tegen een 'small fee' te wijzigen valt. In de praktijk blijkt echter dat er alleen naar een ticket binnen dezelfde, zeer beperkte fare bucket te wijzigen valt en dat de waarde van het ticket verder op geen enkele manier inwisselbaar is.

Dit staat ongetwijfeld ergens in de verkoopvoorwaarden en het staat Finnair uiteraard vrij om zo'n ticket aan te bieden. TS zal zich hier inderdaad bij moeten neerleggen. Formeel heeft hij geen aanspraak op flexibiliteit of coulance.

Als er meer gebruikers van deze youth fare zijn, die de vluchten in de praktijk niet of moeilijk kunnen wijzigen, dan is de gelinkte reclametekst naar mijn idee wel misleidend. De tekst zou dan moeten luiden dat het ticket 'eventueel' wijzigbaar is.

Het kan ook zijn dat TS pech heeft omdat deze periode en de route vrij populair zijn onder jongeren.
pi_112295652
Exact, er zijn meerdere redenen waarom iets zo 'kan zijn'. Meestr tickets zijn wel op een of andere wijze nog te wijzigen, maar vrij beperkt. Daaron heten de dure tickets ook FULL flex... Enfin, ik ben het met je eens dat wellicht niet iedereeb het door heeft, maar misleidend vind ik het ook niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112302833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 06:07 schreef Bajskorv het volgende:
Exact, er zijn meerdere redenen waarom iets zo 'kan zijn'. Meestr tickets zijn wel op een of andere wijze nog te wijzigen, maar vrij beperkt. Daaron heten de dure tickets ook FULL flex... Enfin, ik ben het met je eens dat wellicht niet iedereeb het door heeft, maar misleidend vind ik het ook niet.
Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:
quote:
Change fee

Change fee depends on your ticket fare type. If you have a changeable ticket the change fee is normally between $200- $250 (plus fare difference if applicable). There is no change fee in full-fare economy or business class tickets.
Bron
Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...

Inmiddels heb ik al een ander ticket en vlieg ik van Singapore terug naar Amsterdam.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_112303985
Hun website dekt niet alle verschillende tickets, de specifieke voorwaarden heb je gekregen toen je je ticket boekte. Of je ticket "changeable" is, hangt van die voorwaarden af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:24:05 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112321265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ook hun website maakt het niet duidelijker als ik dit stukje lees:

[..]

Ik heb een te wijzigen ticket want ik heb deze al eerder ook gewijzigd. Het is ook totaal niet slim van hun kant lijkt me, er zijn andere duurdere tickets gewoon beschikbaar en ik wil bijbetalen met toeslag en dat wordt niet toegestaan...

Inmiddels heb ik al een ander ticket en vlieg ik van Singapore terug naar Amsterdam.
Of het niet slim is van de maatschappij valt nog maar te bezien, je kan niet wijzigen ondanks dat je wilt bijbetalen klinkt vanuit jouw oogpunt niet logisch, maar vanuit het oogpunt van de luchtvaartmaatschappij is het misschien wel zo, omdat wanneer je een andere datum moet hebben en je dit niet kan wijzigen, je dus een nieuw (veel duurder) vliegticket zal moeten aanschaffen, op die manier kan de luchtvaartmaatschappij veel meer verdienen.

Ik begrijp wel dat de wereld van vliegtickets wat ondoorzichtig overkomt door de vele boekingsklassen en daarbij behorende beschikbaarheid, maar dat is nu net het hele systeem van Yield Management om elke vliegticket tegen de beste prijs te verkopen.

Een vliegtuigmaatschappij zal in de regel, ondanks dat vliegtuigen niet vol zitten, hun tickets zeer kort voor vertrek niet goedkoop aanbieden, het vliegtuig komt dan wel niet vol, maar je kan beter 1 ticket tegen 200 euro verkopen dan 6 tickets tegen 25 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112347416
Ik vloog deze week terug van stansted naar amsterdam met easyjet. In de stansted express kwamen we er achter dat we veel te laat op het vliegveld zouden aankomen, het monster stond namelijk een tijdje stil. Ik reis ook nog met rolstoel dus dat maakte t nog makkelijker allemaal...

Vlucht zou 19:05 vertrekken en we stonden 19:00 op het vliegveld. Ouch. Wij alsnog bijdehand zo snel mogelijk naar de check-in, de lieve easyjet meneer begreep mijn situatie, er bleek ook iets vertraging te zijn dus hij ging even kijken wat hij kon doen. M'n bagage mocht alsnog het vliegtuig in, en iemand van assistentie heeft me als een idioot naar de gate gereden _O_ , had de check-in meneer geregeld. Security mochten we meteen als eerste aan de beurt ook al stond er een lange rij, waarna we bij de gate gelukkig niet met trappen hoefden maar met een verstopte lift konden.

Serieus alle props naar easyjet, ik heb een enorme highfive aan de checkin dude gegeven. Ik had never nooit gedacht dat ik nog aan boord zou komen.
pi_112565961
Daarom zorg ik altijd dat ik 2 uur van te voren op het vliegveld ben. Dan kun je nog eens een uur vertraging hebben in de file of met de trein ;)
pi_112577169
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:33 schreef LintuxCx het volgende:

Men klaagt altijd over JFK maar ik vond EWR nou niet zo veel beter. Lastiger om naar toe te reizen (of iig was ik er minder bekend mee en moest ik uiteindelijk een taxi nemen omdat er een half uur lang geen treinen leken te rijden op die route) en verder, tsja, een vliegveld.
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansa
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:53:16 #42
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112580324
# Maatschappij
KLM Type kist:777-200ER

# Traject
Antwerpen-Tokyo
Ik had goedkope tickets gevonden via Antwerpen. Zelf woon ik in Amsterdam maar de prijs was zo aantrekkelijk dat ik er wel op en neer voor wilde gaan. Mijn reis op de ticket begon om 14.00 uur in Antwerpen.

Ik vertrok om 9.57 uit amsterdam en zou dan om 12.00 uur in Antwerpen aankomen. Mocht er vertraging zijn dan zou ik wat speling hebben. En ja hoor!! Tussen Schiphol en Rotterdam begaf de motor van de trein het. Eerst werd getracht door de machinist de motor zelf te maken. Dit lukte niet.
Plan b we zouden geëvacueerd worden en meegenomen worden door de eerst volgende trein achter ons. Terwijl iedereen naar voren liep raasde de eerst volgende trein in volle vaart ons voorbij. Goed plan c dus. Intussen zag ik dat het nu wel heel krap ging worden. Maar het kon nog. Ik hoorde het ns-personeel zeggen dat we wellicht met de Thalys verder konden gaan. Ik had dus nog goede hoop tot dat via de intercom bekend werd gemaakt dat we werden opgepikt door een trein uit Rotterdam en terug naar Amsterdam zouden gaan. Ik vroeg een vriendin of zij met de KLM wilde bellen om te overleggen wat mijn mogelijkheden waren. Immers ik ging het niet meer halen. Spoedig bracht mijn vriendin goed nieuws. Omdat er meteen was gebeld kon ik toch nog mee naar Tokyo. Mochten ze toch moeilijk doen kon ik altijd de naam van de medewerker geven die hier toestemming voor had gegeven.

Eenmaal op schiphol (We kwamen iets over 12.00 uur aan), ging ik meteen naar klm-service desk. Daar trof ik een iemand aan die het via de regels wilde doen. Zij belt met de afdeling die over de Antwerpen-tickets gaat. Collega naast haar zei dat ze niet moest bellen, en dat ze zelf de blokkade eraf kon halen. Nee zij wilde bellen. Gevolg....de afdeling geeft geen toestemming om de blokkade eraf te halen. Manager wordt gehaald. Deze geeft ook geen toestemming. Waarop ik zei dat mij telefonisch is toegezegd dat ik wel meemocht. Zegt de Tuttebel die mij hielp (maar niet heus) dat ik maar weer moest bellen naar die afdeling. Waarop haar collega vroeg, waarom bel jij niet. Tuttebel ging lunchen :') Collega stelde voor het dan aan een ander over te dragen. Dit deed zij dan ook. De collega die het overnam belde naar de klantenservice en verzocht hen de blokkade eraf te halen. Dit werd meteen gedaan. :)

Bij pech ligt het er dus aan wie je treft bij de KLM. Het merendeel bij de servicedesk was erg meelevend en dacht mee. ^O^

# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja erg vriendelijk personeel.
# Eten
begonnen met een snack(zakje 6 noten) Daarna avondeten. Deze was redelijk. Heb wel lekkerder vliegtuigeten gehad. Terwijl het merendeel van de passagiers aan het slapen waren, werd er ijs uitgedeelt. Was erg lekker!! Tevens kon je snoep pakken bij de galley. Ontbijt was oke.
# Entertainment
Had eigen beeldschermpje. Keuze aan filmpje en series was oke. Wat ik rete irritant vond was steeds de klm-reclame voor de start van een film. :N
# Algehele indruk
Hollandse degelijkheid.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kan ik niet veel over zeggen
pi_112580670
Reclame voor de maatschappij van het vliegtuig waar je je op dat moment in bevindt? Enorm irritant :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:03:26 #44
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_112580968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:58 schreef _Loki het volgende:
Reclame voor de maatschappij van het vliegtuig waar je je op dat moment in bevindt? Enorm irritant :')
Niet iedere maatschappij doet dat. :{
pi_112592963
BA doet het ook, en volgens mij VS ook maar da's al weer een tijdje geleden voor mij. Maar 't is gelukkig maar een paar seconden.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:41 schreef bunnahabhain het volgende:
volgens mij zijn alle grote vliegvelden gelijk, soms is het iets beter als het een hub van de maatschappij is, maar mijn over stap JNB-CDG-DUS ken ik ook herinneren als een drama. Enigste waar ik echt goeie ervaringen mee heb in München, met Lufthansa
Ja, precies, heb over CDG zelden wat goeds gehoord. Ik vind LHR overigens best te doen nu ik er niet meer over hoef te stappen. Overstappen was er altijd verschrikkelijk irritant (met name omdat ik vanuit Ierland vloog en dus per definitie tussen terminal 1 en een andere terminal moest overstappen, en opnieuw door immigratie en "security" heen moest -O-).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116419434
# Maatschappij
Lufthansa (operated by Eurowings)

# Vliegtuig
Bombardier CRJ-900

# Traject
Dusseldorf - Budapest

# Vertraging
Beide keren op tijd geland

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk, goede service op een korte vlucht.

# Eten
Kregen op de heenreis een Griekse salade met 2 kleine broodstengels en drank naar keuze. Op de terugreis één of andere koek met drankje. Goed geregeld.

# Entertainment
Geen TV's beschikbaar, geen overheads. Gewoon wat lezen en met reisgenoot gepraat.

# Algehele indruk
Lufthansa blijft één van mijn favoriete maatschappijen, nog nooit problemen mee gehad.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Lufthansa heeft eigen terminal op Dusseldorf, waarbij ik de keuze achter de douane matig vind. Genoeg te doen op vliegveld, en gratis kranten. Boedapest Terminal 2 is niet zo groot en kan druk zijn als er meerdere vluchten ingecheckt moeten worden. Achter de douane is er genoeg te zien en te eten/drinken.
pi_116594135
Iemand ervaring met Jet Airways? Wil in december naar Canada gaan en hun bieden momenteel de goedkoopste vluchten aan.
pi_116596922
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:22 schreef Professional het volgende:
Iemand ervaring met Jet Airways? Wil in december naar Canada gaan en hun bieden momenteel de goedkoopste vluchten aan.
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit is een maatschappij uit India. Daar gaat het economisch slecht en de meeste luchtvaartmaatschappijen zitten er in financiele nood. Krant van gisteren: http://www.thehindubusinessline.com/companies/article3878015.ece

Ik zou nog even geen ticket voor december kopen bij deze maatschappij. Je hebt kans dat er een rekening voor een of andere toeslag volgt of dat de hele maatschappij in een faillisement terecht komt.
  maandag 10 september 2012 @ 14:17:24 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_116600563
# Datum - 16-06-2012
# Maatschappij - Transavia
# Traject - van Malaga naar Eindhoven
# Vertraging - 7 uur. We stonden in rij voor de gate om de vlucht te pakken die om 9:30 uur richting Nederland zou vertrekken, technisch bleek het vliegtuig echter niet in orde waardoor er volgens personeel van Transavia waarschijnlijk vertraging van 1 tot 2 uur zou ontstaan. Wat later bleek dat een ander toestel vanuit Nederland ingevlogen moest worden omdat de problemen met het eerste vliegtuig wat omvangrijker waren dan aanvankelijk gedacht, en werd de vertrektijd nu rond 16:30 uur verwacht. Maar liefst 7 uur vertraging dus, maar Transavia leverde tegoedbonnen van 50 euro aan gedupeerde passagiers waarmee we eten, drinken & wat leesvoer kochten.
# Vriendelijk personeel - jawel
# Eten - niets gegeten aan boord
# Entertainment - uitzicht vanuit het vliegtuig blijft zeer fascinerend ... !
# Algehele indruk - budget, alhoewel geen vervallen toestand van vliegtuigen
# Eventueel informatie over de luchthavens - Aeropuerto Malaga is een redelijk groot vliegveld met een breed scala aan winkels, eetgelegenheden, etc.
pi_116602034
# Maatschappij: Swiss
# Traject: Amsterdam - Zürich
# Vertraging: Vlieg deze route wekelijks en Swiss heeft bijna *altijd* vertraging. Afgelopen 2 weken in 4 vluchten welgeteld 3x 30 minuten vertraging gehad.
# Vriendelijk personeel: Typisch Zwitserse vriendelijkheid: hoffelijk, maar verder ook niets.
# Eten: Gratis drankje (incl alcohol) en 's ochtends muffin of croissant, 's middags broodje kaas. Niets bijzonders. Oh ja, plus een "echt" Zwitsers chocolaatje als toetje.
# Entertainment: niet aanwezig.
# Algehele indruk: prima verzorgd, alleen jammer dat ze altijd te laat zijn :P
# Eventueel informatie over de luchthavens: ZRH is een super efficiente luchthaven waar ik zelden langer dan een minuut of 5 nodig heb voor de security check. Dat lukt me met Privium in Amsterdam soms nog niet eens :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')