abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_167697770
Fogel, ouwe zuipschuit, neem jij bij het eten nu 2 glazen rode, en 1 glas witte wijn tegelijk ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_167698259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 02:54 schreef Fogel het volgende:
# Maatschappij
SAS – Scandinavian Airlines
# Traject
Kopenhagen-Tokio en vv , in business class
# Vertraging
Niks noemenswaardigs.
# Vriendelijk personeel
Meer dan vriendelijk!
Zie details hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden :D
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.
Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons. :)
pi_167698503
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat dat (ongeveer) kost? We vliegen regelmatig naar Tokyo, en ben KLM een beetje zat. We hebben vrienden in Kopenhangen, dus via daar vliegen is zeker een optie voor ons. :)
Retour in de SAS business class komt uit rond de 3700 p.p.
pi_167700938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 05:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Fogel, ouwe zuipschuit, neem jij bij het eten nu 2 glazen rode, en 1 glas witte wijn tegelijk ?
Ik vroeg om raad welke wijn het beste was bij mijn keuze, maar de flight attendant kon geen advies geven en stelde voor gewoon alles te nemen. Het werden dus 2 rode, 2 witte en een dessertwijn gedurende een 3-gangen diner. :+
Ik liep op een gegeven moment achter met mijn wijn drinken, daarom staan er meer glazen dan er bij die gang horen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Van Dusseldorf of Amsterdam vliegt SAS ook naar Kopenhagen. Prima plek om over te stappen, ik kom ook graag in de lounge daar. Zie onder voor prijs.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:48 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Retour in de SAS business class komt uit rond de 3700 p.p.
Ik heb prijzen tussen de 3000 en 5000 gezien, afhankelijk van wanneer je gaat.
Gelukkig betaalde ik zelf maar 80 euro en een hele sloot Eurobonus punten.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
pi_167701198
Ik heb FIRST CLASS gezien bij Emirates voor 5000, dus dan vind ik dat toch wel aan de prijs.

Niet dat ik 1 van de 2 zou kunnen betalen hoor (ben slechts een student) maar zocht er laatst toevallig voor de gein naar.

Als iemand mijn first class ticket naar tokyo wil crowdfunden graag :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 30 december 2016 @ 09:25:38 #281
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_167732557
[1/2]

# Maatschappij
British Airways, Airbus A320-200 en Airbus A380-800

# Traject
AMS-LHR-LAX (vlucht was afgelopen zomer)

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Helemaal perfect. Ik had speciale begeleiding aangevraagd vanwege de oogaandoening van mijn vriendin (inmiddels ex trouwens :P ). We werden bij het boarden als eerste naar voren geroepen (zelfs nog voordat de mensen uit first en business mochten boarden), werden meteen begeleid naar onze stoel, kregen hulp met handbagage opbergen en kregen een hele 1-op-1 uitleg over de safety enzo. Daar werd op beide legs uitgebreid de tijd voor genomen en er werd voor gezorgd dat we comfortabel zaten en alles snapten voordat de rest van de passagiers aan boord werd gelaten. Dat duurde ook gewoon ruim een kwartier _O-

Ook tijdens de vlucht kwamen ze vaak langs om te vragen of alles goed ging, of we iets wilden hebben etc. Beviel dus echt prima!

# Eten
Voor vliegtuigvoedsel vrij prima. Op AMS-LHR kregen we een croissant en koffie/thee. Op LHR-LAX kregen we 2 maaltijden. Eentje was de standaard "chicken or beef", maar het was goed te doen. Voor de landing kregen we ook nog een pizza-achtige snack. Die was ook niet vies. Daarnaast was het drinken onbeperkt te vragen, maar ze kwamen redelijk vaak langs met de trolley.

# Entertainment
AMS-LHR had alleen overhead screens met vluchtinfo, maar voor zo'n korte vlucht is dat prima. LHR-LAX hadden we een persoonlijk IFE met meer dan voldoende films, series, muziek en spelletjes. Heb me vooral vermaakt met Big Bang Theory. Daarnaast was het feit dat ik voor het eerst met een A380 vloog ook wel een vorm van vermaak waar ik zeker een half uur van heb zitten genieten voordat ik over ging tot m'n scherm :P

# Algehele indruk
Echt helemaal perfect. Vooral dat we in de A380 boven zaten en dus lekker samen aangezien het daar 2-4-2 is in plaats van de standaard 3-4-3 die je vaak bij longhaul (en ook beneden in de A380 :P ) ziet was genot.

AMS is bekend

LHR is vooral heel groot en je moet ook tijdens overstappen opnieuw door een paspoortcheck en security en dergelijke. Door die extra begeleiding die ik geboekt had kregen we overigens een kaart om in de fast lane te gaan staan, dus daar waren we wel zo doorheen gelukkig.
Daarnaast was er geen fuck te beleven in de terminal waar vandaan we naar LAX vertrokken

LAX was wel prima. Wederom kwam de extra begeleiding van pas: we mochten bij een rij die alleen voor crew bestemd was door de douane. Daar stond geen rij van anderhalf uur (maar we waren direct aan de beurt) en de beambte was zowaar vrolijk, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt als ik bij een "normale" rij de VS in wilde zonder extra begeleiding.

[2/2]
# Maatschappij
American Airlines, Boeing 777-300 ER

# Traject
LAX-LHR(-AMS, maar dat laatste stukje was weer "gewoon" met BA ipv een codeshare, dus voor dat zie boven :D )

# Vertraging
Anderhalf uur bij landing wegens een technische check in LAX of iets dergelijks. Daardoor bijna de overstap gemist op LHR, maar dat ging gelukkig net goed.

# Vriendelijk personeel
Mwoah. We hebben bij AA niks gemerkt van de extra hulp die we aangevraagd hadden. Daarnaast liepen ze vooral met een chagrijnig gezicht rond in dat vliegtuig en veel verder dan "chicken or pasta" gingen de gesprekken niet. Ook liepen ze tijdens de vlucht nauwelijks rond en als je wat wilde drinken moest je het zelf maar gaan inschenken in de pantry (hoewel daar ook wel weer iets voor te zeggen is, aangezien het een nachtvlucht was en mensen willen slapen).

# Eten
De pasta was redelijk smakeloos, maar daardoor wel binnen te houden. Verder vlak voor het landen een ontbijtje, dat was wel lekker.

# Entertainment
Wederom een eigen IFE met allerlei films en series, dus prima om je mee te vermaken.

# Algehele indruk
Op zich wel aardig, maar op alle vlakken net iets minder dan de ervaring bij BA. De 777 is minder fijn dan de A380, de crew was minder vriendelijk, net iets minder beenruimte, net iets minder comfortabele stoelen en ga zo maar door.

Had veel negatieve verhalen gehoord over LAX, maar eigenlijk vond ik het prima te doen. Moderne terminal met veel winkeltjes, restaurants en zitgelegenheid.

LHR wat ik hiervoor al zei. Tevens moeten rennen, maar dat ging gelukkig goed :D

AMS is bekend.
pi_167942730
vorige maand met China Airlines naar Taipei, gratis een upgrade van economy class naar business gekregen door overbooking. :Y
pi_167944005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 04:07 schreef Troonwoord het volgende:
vorige maand met China Airlines naar Taipei, gratis een upgrade van economy class naar business gekregen door overbooking. :Y
Kan je er ook wat over vertellen in de structuur zoals elders in dit topic?
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, Belgi, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, Belgi, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 22:33:45 #284
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170892985
Heenweg
# Maatschappij
Air Europa / 737-800

# Traject
AMS-MAD

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Prima in orde. Air Europa is een Spaanse maatschappij, maar heeft (op zijn minst) 1 Nederlandstalige purser in dienst die op deze vlucht aanwezig was.

# Eten
In economy alleen tegen betaling, geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Overhead televisies zonder de mogelijkheid om een koptelefoon aan te sluiten. Het beeld toont reclames en in dit geval een dans uit de "Notenkraker", een aflevering van Mr. Bean en de cartoon Pink Panther.

# Algehele indruk
Kwa prijs/kwaliteit helemaal op orde. Ze zijn onderdeel van SkyTeam, maar verwacht geen KLM service.

Amsterdam:
Vooraf online ingecheckt, dus kon zo doorlopen naar de security. Het was rustig, maar de check ging desondanks niet bepaald snel. Houding van personeel is de star en passagiers worden individueel naar een band geleid. Dit maakt veel reizigers duidelijk gestresst en onzeker (en daardoor ook traag)

Madrid:
De bewegwijzering kan nog wel flink verbeterd worden. Soms lijken borden tegenstrijdige informatie te geven. De rest van de trip wees uit dat dit in heel Madrid speelt, ook in de metro leken de borden niet helemaal te kloppen.

Terugweg
# Maatschappij
Air Europa / 737-800 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
MAD-AMS

# Vertraging
Bijna 50 minuten bij vertrek, ingelopen tot 15 bij aankomst.
Het weer was wat slechter geworden, waardoor vluchten te laat aankwamen, en dus ook weer te laat vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Nog steeds in orde, dit keer alleen een Spaanstalige/Engelstalige crew.
Tevens leek de purser onzeker tijdens het spreken door de intercom. Zeker het Engels kwam er moeilijk uit. Het meeste liet ze dan ook over aan (de aanzienlijk jongere) steward aan de achterzijde van de cabine.

# Eten
In economy alleen tegen betaling, geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Geheel identiek aan de heenweg.

# Algehele indruk

Madrid:
Was wederom even zoeken. Ik was al online ingecheckt en had de boardingpas op mijn telefoon, maar wilde hem toch ook op papier hebben. Uiteindelijk bleek op de verdieping boven de security check de automaten te staan om een pas uit te printen.
De security check geen aanzienlijk gemoedelijker (en ook sneller) dan in Amsterdam. Personeel kwam vriendelijker over en reisgezelschappen gingen als n geheel door de check en waren daardoor ook sneller.

Amsterdam:
Hier ging het (ondanks de betere bewegwijzering) aanzienlijk langzamer om buiten te komen: de Douane had besloten maar n deur open te zetten bij Aankomst 1, pas toen er een flinke rij ontstond werd ook een tweede deur geopend.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 23:19:43 #285
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170894238
(deze hadden jullie nog te goed van afgelopen november/december)

Heenweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8

# Traject
AMS-POP-PUJ

# Vertraging
45 minuten bij vertrek, onderweg ingelopen.
De vertraging kwam doordat er werd vertrokken vanaf een remote stand en iedereen dus eerst met de bus vervoerd moest worden.

# Vriendelijk personeel
De purser was van mening dat het toilet voor in de cabine niet door passagiers mocht worden gebruikt, vanwege regelgeving volgens hem. Voor de rest was de vriendelijkheid op orde.

# Eten
In Premium en Star Class serveert TUI 2 maaltijden. Veel bijzonders is het niet, een standaard plastic bak met wisselend kip/rund/pasta/rijst. De tweede "maaltijd" (koude tapas) schuif ik meestal bijna onaangeroerd weer terug. De jongeman naast mij ook, veel te exclusief voor een gemiddelde TUI klant. De man achter mij had toch wel trek, dus bestelde (tegen betaling) een broodje kroket. De jongeman naast mij en ik keken elkaar aan: "Das best een goed idee!". Helaas waren de snacks inmiddels al op.

# Entertainment
Personal IFE in de rugleuning voor je. In Premium en Star Class is dit inbegrepen en krijg je een overear headset in bruikleen. In (comfort) economy kan je tegen betaling het scherm laten activeren en krijg je een in ear koptelefoon.
Ik gebruik altijd mijn eigen koptelefoon met een verloop (te koop voor een habbekrats op Ebay). Het aanbod is beperkt (en exact hetzelfde als de vorige TUI vakantie 7 maanden eerder) tot ca. 20 films en nog wat series.

# Algehele indruk
Het is en blijft TUI, je krijgt exact waarvoor je betaalt en geen millimeter meer.
Vooraf online ingecheckt, maar moest toch weer opnieuw gebeuren op de luchthaven. Was voor mij dan ook de laatste keer dat ik online incheck bij deze maatschappij.

Amsterdam:
Reizigers worden zo veel mogelijk gemotiveerd om gebruik te maken van de incheck automaten en bagagedrop automaten. Had ik allemaal geen zin in en ben naar de ouderwetse incheckbalie ben gelopen. Waar ze enigszins verbaasd waren dat ik al in wilde checken omdat mijn vlucht vertraagd was.
Vertrek dus vanaf een remote stand. Bijzonder om dat eens op Schiphol mee te maken. Het personeel (en reizigers) zijn duidelijk niet gewend via een remote stand te werken en het kostte dan ook enige moeite om de bussen gevuld te krijgen.
Bijzonder keuze van Schiphol hier is dat gekozen is voor standaard (elektrische) stadsbussen ipv de bekende vlieggeldbussen. Dit leek het in-en-uitstappen enigszins te vertragen.

Puerto Plata (POP):
Hier maakt TUI een tussenstop om vakantiegangers af te zetten en weer mee naar huis te nemen. In het standaard proces blijven de doorgaande passagiers zitten. Echter had de lokale overheid besloten dat iedereen het toestel uit moest om door de security te gaan en weer terug in te stappen. Vermoedelijk om extra inkomsten te generen. Door het afwijken van de standaard (en dat kan TUI niet zo goed) ging het allemaal chaotisch en het plan backfired voor het vliegveld: in plaats van geld uit te geven op het vliegveld liepen de passagiers direct naar de check weer het toestel in.

Punta Cana (PUJ):
Het was de derde keer dat ik hier landde en inmiddels ben ik wel gewend aan het "circus". Bij het uitstappen van het vliegtuig staat er een bus klaar. Die rijdt een rondje om het vliegtuig en dan mag je weer uitstappen. Vervolgend loop je een hal binnen, ga je de rij in, koop je een toeristenkaartje, ga je een rij in, geef je je toeristenkaartje weer af, ga je de rij in, laat je je paspoort stempelen en loop je verder naar de bagageband.
Daarna staan de kruiers al klaar die maar al te graag je koffer voor je meenemen, toch wel zeker 5 stappen naar de bus of taxi.

Terugweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
PUJ-AMS

[b]# Vertraging[/b]
Geen

# Vriendelijk personeel
Dit keer mocht het toilet voor in de cabine wl gebruikt worden (hoezo "regelgeving" op de heenweg :? ). Personeel bleef uitermate vriendelijk toen op 25.000 voet door een klein luchtlek in de afsluiting van een deur een enorm kabaal ontstond.
Helaas maakte de gezagvoerder het besluit om gewoon door te vliegen, terwijl de passagiers bloot bleven gesteld aan een toeterende vrachtwagen. :{
Bij de purser nog aangegeven dat ik geen stijl vond dat er werd doorgevlogen en dat ze ook aan de veiligheid van haar personeel moest denken. Helaas werd ook daar geen gehoor aangegeven.
Pas bij de daling richting Schiphol was de "vrachtwagen" uit getoeterd.

# Eten
Zelfde als de heenweg.
Tweede "maaltijd" was ontbijt, waar dit keer gelukkig ook nog wat fruit en yogurt werd aangeboden naast een stapeltje vleeswaren en kaas.

# Entertainment

# Algehele indruk
Belabberd, achteraf ook geen enkele vorm van communicatie, excuses, tegemoetkoming of wat dan ook vanuit TUI ontvangen voor de geluidsoverlast onderweg.

Punta Cana:
Ze doen daar hun uiterste best om nog je nog even snel een souvenir aan te smeren, de enige weg naar de gates vanaf de paspoortcontrole is ook dr een winkel heen. Daarna kom je in een altijd warme vertrekhal zonder buitenmuren.
Door het grote aantal vertrekkende vluchten was het erg druk en benauwd in de vertrekhal. Het aantal zitplaatsen leek ook niet helemaal toereikend te zijn.
Vlieg je trouwens via de USA, dan wordt je getrakteerd op een terminal die airco gekoeld is en eenvoudig instappen via een passagiers brug (slurf).

Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
pi_170894679
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:
(deze hadden jullie nog te goed van afgelopen november/december)

Heenweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8

# Traject
AMS-POP-PUJ

# Vertraging
45 minuten bij vertrek, onderweg ingelopen.
De vertraging kwam doordat er werd vertrokken vanaf een remote stand en iedereen dus eerst met de bus vervoerd moest worden.

# Vriendelijk personeel
De purser was van mening dat het toilet voor in de cabine niet door passagiers mocht worden gebruikt, vanwege regelgeving volgens hem. Voor de rest was de vriendelijkheid op orde.

# Eten
In Premium en Star Class serveert TUI 2 maaltijden. Veel bijzonders is het niet, een standaard plastic bak met wisselend kip/rund/pasta/rijst. De tweede "maaltijd" (koude tapas) schuif ik meestal bijna onaangeroerd weer terug. De jongeman naast mij ook, veel te exclusief voor een gemiddelde TUI klant. De man achter mij had toch wel trek, dus bestelde (tegen betaling) een broodje kroket. De jongeman naast mij en ik keken elkaar aan: "Das best een goed idee!". Helaas waren de snacks inmiddels al op.

# Entertainment
Personal IFE in de rugleuning voor je. In Premium en Star Class is dit inbegrepen en krijg je een overear headset in bruikleen. In (comfort) economy kan je tegen betaling het scherm laten activeren en krijg je een in ear koptelefoon.
Ik gebruik altijd mijn eigen koptelefoon met een verloop (te koop voor een habbekrats op Ebay). Het aanbod is beperkt (en exact hetzelfde als de vorige TUI vakantie 7 maanden eerder) tot ca. 20 films en nog wat series.

# Algehele indruk
Het is en blijft TUI, je krijgt exact waarvoor je betaalt en geen millimeter meer.
Vooraf online ingecheckt, maar moest toch weer opnieuw gebeuren op de luchthaven. Was voor mij dan ook de laatste keer dat ik online incheck bij deze maatschappij.

Amsterdam:
Reizigers worden zo veel mogelijk gemotiveerd om gebruik te maken van de incheck automaten en bagagedrop automaten. Had ik allemaal geen zin in en ben naar de ouderwetse incheckbalie ben gelopen. Waar ze enigszins verbaasd waren dat ik al in wilde checken omdat mijn vlucht vertraagd was.
Vertrek dus vanaf een remote stand. Bijzonder om dat eens op Schiphol mee te maken. Het personeel (en reizigers) zijn duidelijk niet gewend via een remote stand te werken en het kostte dan ook enige moeite om de bussen gevuld te krijgen.
Bijzonder keuze van Schiphol hier is dat gekozen is voor standaard (elektrische) stadsbussen ipv de bekende vlieggeldbussen. Dit leek het in-en-uitstappen enigszins te vertragen.

Puerto Plata (POP):
Hier maakt TUI een tussenstop om vakantiegangers af te zetten en weer mee naar huis te nemen. In het standaard proces blijven de doorgaande passagiers zitten. Echter had de lokale overheid besloten dat iedereen het toestel uit moest om door de security te gaan en weer terug in te stappen. Vermoedelijk om extra inkomsten te generen. Door het afwijken van de standaard (en dat kan TUI niet zo goed) ging het allemaal chaotisch en het plan backfired voor het vliegveld: in plaats van geld uit te geven op het vliegveld liepen de passagiers direct naar de check weer het toestel in.

Punta Cana (PUJ):
Het was de derde keer dat ik hier landde en inmiddels ben ik wel gewend aan het "circus". Bij het uitstappen van het vliegtuig staat er een bus klaar. Die rijdt een rondje om het vliegtuig en dan mag je weer uitstappen. Vervolgend loop je een hal binnen, ga je de rij in, koop je een toeristenkaartje, ga je een rij in, geef je je toeristenkaartje weer af, ga je de rij in, laat je je paspoort stempelen en loop je verder naar de bagageband.
Daarna staan de kruiers al klaar die maar al te graag je koffer voor je meenemen, toch wel zeker 5 stappen naar de bus of taxi.

Terugweg
# Maatschappij
TUI fly / 787-8 (exact hetzelfde toestel als op de heenweg)

# Traject
PUJ-AMS

[b]# Vertraging[/b]
Geen

# Vriendelijk personeel
Dit keer mocht het toilet voor in de cabine wl gebruikt worden (hoezo "regelgeving" op de heenweg :? ). Personeel bleef uitermate vriendelijk toen op 25.000 voet door een klein luchtlek in de afsluiting van een deur een enorm kabaal ontstond.
Helaas maakte de gezagvoerder het besluit om gewoon door te vliegen, terwijl de passagiers bloot bleven gesteld aan een toeterende vrachtwagen. :{
Bij de purser nog aangegeven dat ik geen stijl vond dat er werd doorgevlogen en dat ze ook aan de veiligheid van haar personeel moest denken. Helaas werd ook daar geen gehoor aangegeven.
Pas bij de daling richting Schiphol was de "vrachtwagen" uit getoeterd.

# Eten
Zelfde als de heenweg.
Tweede "maaltijd" was ontbijt, waar dit keer gelukkig ook nog wat fruit en yogurt werd aangeboden naast een stapeltje vleeswaren en kaas.

# Entertainment

# Algehele indruk
Belabberd, achteraf ook geen enkele vorm van communicatie, excuses, tegemoetkoming of wat dan ook vanuit TUI ontvangen voor de geluidsoverlast onderweg.

Punta Cana:
Ze doen daar hun uiterste best om nog je nog even snel een souvenir aan te smeren, de enige weg naar de gates vanaf de paspoortcontrole is ook dr een winkel heen. Daarna kom je in een altijd warme vertrekhal zonder buitenmuren.
Door het grote aantal vertrekkende vluchten was het erg druk en benauwd in de vertrekhal. Het aantal zitplaatsen leek ook niet helemaal toereikend te zijn.
Vlieg je trouwens via de USA, dan wordt je getrakteerd op een terminal die airco gekoeld is en eenvoudig instappen via een passagiers brug (slurf).

Amsterdam:
Geen idee of het structureel is, maar mijn vlucht werd wederom op een remote stand afgezet en kreeg ook nog eens een 100% controle. Desondanks stond ik twee uur na het openen van de deuren op Schiphol thuis voor de deur in Gouda.
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen. Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officile luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator vrijdag 12 mei 2017 @ 23:43:51 #287
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170894781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:38 schreef rene90 het volgende:
met zo'n luchtlek zou ik me echt niet prettig voelen.
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.
quote:
Is dit niet iets om nog eens ergens te melden bij een officile luchtvaart controle autoriteit of er echt volgens de veiligheidregels gehandeld is?
Jep, direct gemeld bij ILenT en OvV (die laatste hebben het overigens weer doorgestuurd naar de ILenT). De ILenT zou het meenemen in de beoordeling van TUI. Geen idee of dat inmiddels is gebeurd, het is erg stil gebleven nadien.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:44:37 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170905732
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:43 schreef FredvZ het volgende:
Zolang de lucht van binnen naar buiten gaat is er niks aan de hand, door de overdruk wordt deur toch wel op zijn plaats gehouden.
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.

Ik snap de overlast, maar het is wel kiezen uit twee kwaden, overlast is vervelend, maar terugkeren en landen en dan repareren betekent eigenlijk bij dergelijke lange vluchten niet een kleine vertraging maar gelijk een hele lange omdat de bemanning is gebonden aan een maximaal aantal uren wat men mag maken en dan staat een toestel met bemanning en passagiers dus zo 23 uur aan de grond.
Je hebt al ervaren dat TUI niet heel goed om kan gaan met een niet standaard situatie, dus ter plekke zal het voor de passagiers geen pretje zijn en duurt het wel even voordat je in hotels bent..
Daarnaast voor TUI een 787 op een outstation die met een dag vertraging gaat binnenkomen zorgt voor een complete fuck up van hun vliegschema. Want TUI moet dan ook nog eens lokaal gaan regelen dat het toestel gemaakt gaat worden, dat kan beter op een basis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 16:37:42 #289
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170906777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:44 schreef ozzietukker het volgende:
De vraag is hier of de veiligheid wel in het geding is geweest.
De vliegveiligheid niet, maar de gezondheid de oren van mij (en de andere 300+ personen) is wel in gevaar gebracht.
Het geluid was structureel boven de 90dB, met pieken naar de 120dB. Volgens Nederlandse wetgeving dient het werk dan stil gelegd te worden indien

quote:
Ik snap de overlast, maar het is wel kiezen uit twee kwaden, overlast is vervelend, maar terugkeren en landen en dan repareren betekent eigenlijk bij dergelijke lange vluchten niet een kleine vertraging maar gelijk een hele lange omdat de bemanning is gebonden aan een maximaal aantal uren wat men mag maken en dan staat een toestel met bemanning en passagiers dus zo 23 uur aan de grond.
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.
Dat het TUI een berg tijd en geld gaat kosten is niet het probleem van de reiziger, dan hadden ze er maar voor moeten zorgen dat de schade niet had kunnen ontstaan.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:59:54 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170907429
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik snap ook wel dat de belangen groot zijn, maar ik zit liever een dag langer ergens vast dan dat ik mijn gehoor in gevaar breng.
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.
Wat wel mee speelt is waar dit incident plaatsvond, als dit direct in de klim is dan is het gemakkelijker terugkeren dan als het boven de oceaan is, en dan kan men natuurlijk wel als het vasteland wordt bereikt daar landen, maar dan speelt weer mee nog 2 uur doorvliegen of nu 23 uur stil gaan staan,
Ik persoonlijk kies ook voor een aankomst als gepland want anders heb ik ook een probleem met mijn schema.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 12:54:09 #291
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170933215
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:59 schreef ozzietukker het volgende:
Nu was ik er niet bij en kan het geluid niet beoordelen, en het interesseert mij ook niet of het TUI veel geld gaat kosten.
80 dB is het geluidsniveau dat je nog net een gesprek met elkaar kan voeren
85 dB is het geluidsniveau waarbij al blijvende gehoorschade op kan treden bij te lange blootstelling.
Dus je kan wel voorstellen hoeveel schade 120dB kan aanrichten en dat klinkt dus cht als een vrachtwagentoeter.

Mocht je een idee willen hebben h dat klinkt, ik heb het opgenomen. Als je wil kan ik de links via PM of DM naar je sturen.
quote:
Wat wel mee speelt is waar dit incident plaatsvond, als dit direct in de klim is dan is het gemakkelijker terugkeren dan als het boven de oceaan is, en dan kan men natuurlijk wel als het vasteland wordt bereikt daar landen, maar dan speelt weer mee nog 2 uur doorvliegen of nu 23 uur stil gaan staan,
Opgetreden direct na het opstijgen bij het bereiken van 25.000 voet, pas gestopt bij de daling op bestemming, 7 uur later.

Probleem was bij de voorgaande vlucht ook opgetreden en men dacht het gerepareerd te hebben.
Bij de volgende vlucht dacht men het k gerepareerd te hebben, bleek niet het geval en is het toestel wl omgekeerd.
quote:
Ik persoonlijk kies ook voor een aankomst als gepland want anders heb ik ook een probleem met mijn schema.
Is dat schema je dan ook blijvende gehoorschade waard?
De rest van je leven een piep of fluittoon, 24/7, hele het jaar door?
Dat je dus ook nooit meer 100% stilte kan ervaren?
pi_170961196
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.

Iemand ervaring mee?

Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
BlaBlaBla
  maandag 15 mei 2017 @ 16:16:45 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170961255
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 2 maanden vlieg ik met United Airlines naar New York, ik vroeg me nu af hoe het eten is en of het entertainment systeem ok is.

Iemand ervaring mee?

Ter referentie, normaal vlieg ik met Delta Airlines en ben ik altijd zeer te spreken over het eten en het entertainment systeem, is United Airlines vergelijkbaar?
Economy?
De verschillen zijn niet groot, maar Delta heeft wel een meer premium imago dan united.
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170964766
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:

Iemand ervaring mee?

Vorig jaar met United gevlogen (alleen dan naar de westkust, overstap in Houston.)
Entertainment system op de heenweg was meer dan prima; schermpje in de stoel en ik heb me bijna de hele reis vermaakt met films. (Van 'The Good Dinossaur' (Pixar) tot Star Wars... )
Op de terugweg was het helaas iets minder, omdat we toen geen eigen schermpjes hadden, en het moesten doen met van die gezamenlijke schermen. Er was dus ook geen eigen keuze voor films mogelijk. (Ik wist niet dat de nieuwe Ninja Turtles z slecht was.....)

Het eten was over het algemeen best goed te doen. Wij hadden aangegeven vegetarisch te zijn, waardoor we veel Hindoestaanse / Indiase gerechtjes kregen. Die smaakten prima en we kregen elke keer als een van de eersten ons eten uitgereikt. Op de terugweg hadden ze er per ongeluk veganistisch van gemaakt, dus de cakejes en yoghurtjes gingen mooi aan onze neus voorbij. We kregen wel een stukje roggebrood (*ril* ). En 's ochtends kregen we ook weer zo'n pittig rijstgerecht als ontbijt. Tsja.... dat was niet je-van-het maar vooruit, foutje kan gebeuren en het was verder niet slecht. Zeker op de heenweg kwamen ze regelmatig vragen of we wat wilden drinken (fris/sap/water was gratis).

Kortom; ik heb best relaxed gereisd hoor, vooral heen. Nu was dit wel mijn eerste intercontinentale vlucht. :)
pi_170974324
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 19:04 schreef Candaasje het volgende:
Op de terugweg was het helaas iets minder, omdat we toen geen eigen schermpjes hadden, en het moesten doen met van die gezamenlijke schermen. Er was dus ook geen eigen keuze voor films mogelijk. (Ik wist niet dat de nieuwe Ninja Turtles z slecht was.....)
Jeetje. Nooit geweten dat dat berhaupt nog bestond! Oud toestel/model?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:40:28 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170975683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Tja, het zijn niet de beste producten. Trans Atlantisch met de Amerikaanse maatschappijen. Vloog zelf erg vaak met AA van DUS naar ORD (al heb ik die vlucht al een tijdje niet meer gezien), dat was ook een stokoude 767
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170976013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 06:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Daar zag het er wel naar uit ja, in vergelijking met het toestel van de vlucht op de heenreis :Y

Dit jaar vliegen we met KLM naar Canada (Vancouver), ben benieuwd hoe dat zal zijn. :)
pi_170984116
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Dit jaar vliegen we met KLM naar Canada (Vancouver), ben benieuwd hoe dat zal zijn. :)
Vancouver, cool, daar was ik afgelopen weekend. Aanrader! O+

10j geleden had ik met KLM nog zo'n gedeeld scherm, maar sindsdien alleen maar Aer Lingus, BA en Virgin gevlogen, die hebben vziw in alle long-haul toestellen een eigen scherm. En WestJet (Canadees, misschien dat je daarmee vliegt :)) had zelfs op de korte vlucht YVR→SFO al handig WiFi waarop je dan volgens mij dingen kon kijken op een eigen (meegebracht) scherm ... maar niet geprobeerd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_171112502
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:19 schreef FredvZ het volgende:

Amsterdam:
Is niet structureel, lijkt 't, ben afgelopen zaterdag teruggekomen. Geen enkele (extra) controle, binnen 5 minuten door de douane en een uur na landen stonden we bij onze voordeur :P .
De voorlaatste keer toen we uit de DR kwamen (2014) hadden we wel een over-the-top controle, tot de welbekende drugs honden aan toe :')

Voor ons voorlopig de laatste keer met TUI trouwens, na een aantal keren Star Class / Premium Comfort gevlogen te hebben, zien we de service tijdens de vlucht hollend teruglopen. Waar er eerst nog een krantje en glaasje prosecco als welkomst gegeven werd, wordt je nu 'afgescheept' met een flesje bronwater minus krantje -O- .
Over het tokkie volk maar te zwijgen wat er tegenwoordig in deze klasse zit, niet te geloven... ook dit is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, waar er eerst oudere- en wat meer 'welgestelde' (nette) reizigers in deze klasse zaten, is dit in rap tempo verplaatst naar een Henk Tattoo en Ingrid Tijgervelletje shirt :') , bleef het hier maar bij, ik zal het maar niet hebben over het oproggelen van kikkers in de keel, gedurende de hele vlucht.
Van mij mogen ze deze klasse (alleen om deze reden al) een paar honderd euro duurder maken.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 22 mei 2017 @ 21:22:13 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171127534
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:43 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Over het tokkie volk maar te zwijgen wat er tegenwoordig in deze klasse zit, niet te geloven... ook dit is in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan, waar er eerst oudere- en wat meer 'welgestelde' (nette) reizigers in deze klasse zaten, is dit in rap tempo verplaatst naar een Henk Tattoo en Ingrid Tijgervelletje shirt :') , bleef het hier maar bij, ik zal het maar niet hebben over het oproggelen van kikkers in de keel, gedurende de hele vlucht.
Van mij mogen ze deze klasse (alleen om deze reden al) een paar honderd euro duurder maken.
Het is helaas waar dat bepaalde vluchten en bijbehorende prijsstelling ook een soort reizigers aantrekt waar ik ook mijn vraagtekens bij zet.
Ik zie regelmatig op de luchthaven in Kiev mensen in of uit de Bangkok vlucht stappen waardoor het voor mij elke keer duidelijk wordt dat ik nimmer met deze maatschappij die vlucht zal maken, want wat daar voor ongewassen volk in zit wil je gewoon niet weten....

Dat gezegd hebbende, soms zijn andere soort reizigers dan jezelf wel een verrijking en heb ik het idee dat men wat socialer is bij een Arke of Transavia dan een reiziger bij KLM.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')