abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 29 september 2016 @ 21:23:47 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165656484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:04 schreef Troonwoord het volgende:
Passengers flying with Cathay Pacific and Dragonair to Hong Kong will have to pay a fuel surcharge of HK$109 a trip starting from September 15 after a wrong-way bet on oil prices by their parent company, the airlines announced on Monday.

Cathay Pacific Airways said the surcharge was applicable to inbound passengers only. Outbound passengers would not be subject to the policy as the Civil Aviation Department had suspended surcharges for outbound passengers in February on the back of low oil prices.

The move came after the company reported a worse than expected 82 per cent slump in first-half net profit as its passenger business was hurt by cuts in corporate travel and a HK$4.49 billion loss from placing wrong-way bets on fuel prices. The hedging tactic aimed at minimising the unpredictable nature of fuel costs locked the carrier into higher prices.
Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIG ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166166468
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.

[ Bericht 2% gewijzigd door EddyAlbena op 24-10-2016 10:22:59 ]
pi_166166768
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat lijkt nogal wat, maar het is slechts TWAALFEUROVIJFTIG ;)
Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:41:36 #254
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_166167144
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut. :@
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
pi_166168136
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:41 schreef MCH het volgende:

[..]

En dat allemaal na een gelijkmaker in de 82ste minuut. :@
Tegenvallende resultaten zijn regelmaat, da tis helaas geen pech meer te noemen.
pi_166174622
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')

Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzij *O* overboeking *O* eruit geflikkerd in het voordeel van anderen die dachten dat ze pech hadden?

Ik wist niet dat dat kon. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 24 oktober 2016 @ 20:40:49 #257
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166178958
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 17:32 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Maar WTF ,alleen dit al. Jij had al een ticket voor die Iberia vlucht maar bent dankzij *O* overboeking *O* eruit geflikkerd in het voordeel van anderen die dachten dat ze pech hadden?

Ik wist niet dat dat kon. :{
Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.
De vraag komt bij Iberia binnen, Iberia bekijkt hoeveel plaatsen ze over hebben, mede rekening houdend met personen die niet op komen dagen. Als jij dan een Iberia ticket hebt welke is gekocht voor een lage prijs (dus lage boekingsklasse) en je hebt geen frequent flyer status, ja dan komt het zomaar voor dat jij niet mee kan omdat nu de vlucht overboekt is.

Het werkt ook omgekeerd, Bij de staking van de luchtverkeersleiding in Portugal werd ik in eerste instantie ook afgewimpeld dat er geen mogelijkheid was om uit Lissabon weg te komen, met mijn indertijd Star Alliance Gold card kon er opeens van alles geregeld worden, de gekste combinaties via 3 tussenstops in Spanje, tot uiteindelijk gewoon via Porto naar Barcelona, met diverse waardebonnen voor Lissabon en voor Porto om wat te eten. (Want de lounges zijn maar wat beperkt hierin).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:04:18 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166179756
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Toch erg veel geld hoor. Kun je 3 hamburgers van kopen.
Je hebt gelijk, want in jouw eerst volgende vakantie land koop je er op straat toch minstens 10 porties Khao Pad Kai of Moo voor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166180761
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, want de overgeboekte personen van in dit geval KLM, levert voor Iberia namelijk een boel geld op omdat die passagiers namelijk niet in de laagste boekingsklasse geboekt zullen worden.
De vraag komt bij Iberia binnen, Iberia bekijkt hoeveel plaatsen ze over hebben, mede rekening houdend met personen die niet op komen dagen. Als jij dan een Iberia ticket hebt welke is gekocht voor een lage prijs (dus lage boekingsklasse) en je hebt geen frequent flyer status, ja dan komt het zomaar voor dat jij niet mee kan omdat nu de vlucht overboekt is.

Het werkt ook omgekeerd, Bij de staking van de luchtverkeersleiding in Portugal werd ik in eerste instantie ook afgewimpeld dat er geen mogelijkheid was om uit Lissabon weg te komen, met mijn indertijd Star Alliance Gold card kon er opeens van alles geregeld worden, de gekste combinaties via 3 tussenstops in Spanje, tot uiteindelijk gewoon via Porto naar Barcelona, met diverse waardebonnen voor Lissabon en voor Porto om wat te eten. (Want de lounges zijn maar wat beperkt hierin).
Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.
Ik had toch niet heel veel beters te doen en voor mij was de financiŽle compensatie pure winst.

Alleen zuur dat ik op m'n alternatieve route met nog meer ellende geconfronteerd werd.
Maar goed, de 777 moest ik nog afstrepen dus mij hoor je niet meer klagen. Mits de onkosten vergoed worden.
  maandag 24 oktober 2016 @ 22:34:33 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166182705
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:36 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Op zich ook een prima systeem. Overboeken houdt de prijs voro de consument laag. Iberia zal idd een kostenoverweging hebben gemaakt, lijkt mij een vrij simpele rekensom voor hen.
Ik had toch niet heel veel beters te doen en voor mij was de financiŽle compensatie pure winst.

Alleen zuur dat ik op m'n alternatieve route met nog meer ellende geconfronteerd werd.
Maar goed, de 777 moest ik nog afstrepen dus mij hoor je niet meer klagen. Mits de onkosten vergoed worden.
Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.
De kosten om naar de andere luchthaven te komen, ik hoop dat je de bonnetjes hebt, moet je ook zeer zeker gaan claimen, naast de kosten voor versnaperingen.
Iberia is echter wat lastig met betalen bij vertraging, hoewel in dit geval het een overboeking betreft en ik aanneem dat ze je al direct compensatie hebben geboden?

Want een rekensom is het voor Iberia zeker en daarom mag jij door de verdere problemen zeker van meeprofiteren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166185022
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval recht op vergoeding door vertraging, je bent van jouw vlucht gehaald en op een andere vlucht gezet en daardoor veel later op je bestemming gekomen.
De kosten om naar de andere luchthaven te komen, ik hoop dat je de bonnetjes hebt, moet je ook zeer zeker gaan claimen, naast de kosten voor versnaperingen.
Iberia is echter wat lastig met betalen bij vertraging, hoewel in dit geval het een overboeking betreft en ik aanneem dat ze je al direct compensatie hebben geboden?

Want een rekensom is het voor Iberia zeker en daarom mag jij door de verdere problemen zeker van meeprofiteren.
Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.

BA moet ik op hun woord geloven, maar dat doe ik ook wel. Bonnetjes zijn bewaard. In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Ik was zo klaar met alles toen ik eindelijk wist waar ik aan toe was, dat ik geen zin meer had om nog uit te zoeken hoe ik het beste bij het hotel op Heathrow kon komen en dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
pi_166185873
Maar waarom neem je een taxi van City naar Heathrow? Moest je er meteen heen? Zelfs dan is het meestal sneller om een trein te pakken.
2015:EBB NBO JRO DAR FCO DUB SOF LON MAD PTY SJO MGA
2016:MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017:RGN BKK FCO LHR NRT LHR LHR MIA BOG MIA RDU LHR
pi_166186071
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:47 schreef EddyAlbena het volgende:
Manmanmanman..

KLM kreeg het voor elkaar om hun gecancelde vlucht van 10u s ochtends MAD-AMS volledig in die van 8u s ochtends van Iberia (mijn vlucht) te proppen waardoor ik niet mee kon :')
Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?
quote:
Omgeboekt via London City welke om 17u vertrok, dus moest 9u wachten op Madrid. Eenmaal landende word omgeroepen dat City dicht is vanwege evacuatie, gingen we landen op Southend.
Advies was om zelf naar City te gaan met ov/taxi en daar verder te kijken, inmiddels was m'n City-Amsterdam gecanceld dus ik had geen idee meer wat te doen behalve wachten bij die balie op City. Tijdens treinreis van Southen naar City (uur..) gebeld met BA en gevraagd naar de mogelijkheden. Alle vluchten zaten vol voor zaterdag, meneer kon ook niks met mijn ticket doen omdat het door Iberia geboekt was (Iberia is nb onderdeel van BA). Ikz ag de bui dus al hangen.. (vreemd overigens dat KLM hun passagiers wel bij concurrerende alliantie mag boeken maar als Iberia mij moet omboeken het alleen binnen de alliantie kan).
1,5u in de rij gestaan voor de balie op City, inmiddels was het 23u (ik was sinds 6.45 onderweg vanuit Vigo) en ik had geen idee waar ik aan toe was. Zag alleen maar mensen chagrijnig weglopen dat ze pas zondag weg konden en geen hotel hadden.
Eenmaal aan de beurt wonder boven worden op LHR-AMS gezet voor de volgende dag, hadden ze 777 ingezet. Man wat was ik blij.
Oja, taxi van City-LHR was misschien niet zo verstandig: 160GBP _O-

Ik denk dat ik de komende tijd wel aan m'n pech quotum zit.
Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.

- Heb je voor bonnen gevraagd voor gratis maaltijden tijdens je vertragingen? Heb je gewoon recht op.
- Heb je voor compensatie gevraagd voor je geredirecte vlucht?
- Compensatie voor je treinreis naar city?
- Waarom pak je in vredesnaam een TAXI van city naar heathrow :') :') Er zijn gewoon treinen die daarheen rijden, en daar kun je ook compensatie voor krijgen.

Ik denk dat je 400 tot 600 euro compensatie kunt krijgen. Plus hotel overnachting, plus alle reizen tussen luchthavens in london, plus eten en drinken tijdens je vertraging.

Verder zou ik op madrid sowieso nooit een rerouting via London (welke luchthaven dan ook) hebben geacepteerd, maar ge-eist dat ze je op de volgende vlucht mad - ams hadden gezet. Die zijn er namelijk zat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166186171
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Compensatie vanuit Iberia is inderdaad direct geregeld.

BA moet ik op hun woord geloven, maar dat doe ik ook wel. Bonnetjes zijn bewaard. In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Ik was zo klaar met alles toen ik eindelijk wist waar ik aan toe was, dat ik geen zin meer had om nog uit te zoeken hoe ik het beste bij het hotel op Heathrow kon komen en dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Uber is maar 60 max. Minicab 40-60. :')
Rip City
pi_166186526
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
... dus maar gelijk een taxi ben ingestapt. Die meter ging als een tierelier en kwam dus uiteindelijk op 160GBP uit. Als ik nu een estimate ophaal van internet ligt dat op 100. Wel redelijk wat vertraging gehad door afgesloten rijbanen maar dat zal niet 60GBP zijn geweest..
Gaf de taxichauffeur toevallig ook nog de vers gebouwde fietsstroken de schuld van de afgesloten banen/vertraging? :D (Fucking cabbies.)

Is ook wel zo inderdaad, 't is allemaal een rekensom, maar ik dacht dat dat vooral ging om op de lange termijn te veel tickets verkopen en dan op het laatst maar zien hoeveel er verschijnen.

Zo op het laatst opeens hoppekee een zwik extra tickets verkopen terwijl online check-in misschien al open en je ws al een beter beeld hebt op de hoeveelheid no-shows, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar idd, die abnormaal goedkope tickets van tegenwoordig moeten ergens van gesubsidieerd worden. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166186932
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Heb je wel eu 261 compensatie handje contantje gekregen voor Involuntary Denied Boarding?

[..]

Ik vind dit hele verhaal niet echt 'pech', ik vind eerder dat je het gewoon totaal niet handig aan hebt gepakt. Die hele dag vertraging verdien je dus gewoon.

- Heb je voor bonnen gevraagd voor gratis maaltijden tijdens je vertragingen? Heb je gewoon recht op.
- Heb je voor compensatie gevraagd voor je geredirecte vlucht?
- Compensatie voor je treinreis naar city?
- Waarom pak je in vredesnaam een TAXI van city naar heathrow :') :') Er zijn gewoon treinen die daarheen rijden, en daar kun je ook compensatie voor krijgen.

Ik denk dat je 400 tot 600 euro compensatie kunt krijgen. Plus hotel overnachting, plus alle reizen tussen luchthavens in london, plus eten en drinken tijdens je vertraging.

Verder zou ik op madrid sowieso nooit een rerouting via London (welke luchthaven dan ook) hebben geacepteerd, maar ge-eist dat ze je op de volgende vlucht mad - ams hadden gezet. Die zijn er namelijk zat.
Dit heb ik toch allemaal al geaddresseerd?

Alles rond die overboeking is met die financiele compensatie van 250EUR rechtgezet.

En hoe kun je stellen dat een vliegveld waar jij gaat landen net op de moment geevacueerd wordt, geen pech is?

Wie ben ik om te zeggen hoe die medewerkers van Iberia hun werk moeten doen? Ik heb destijds gekeken welke mad-ams vluchten er uberhaupt waren en dat viel nogal tegen (ik zie nu dat er maar drie vluchten na mij gingen waarbij ik eerder thuis zou zijn dan de geboden optie van Iberia). Als zij mij dan alternatieve routes bieden kan ik moeilijk zeggen dat dat onzin is.

Die taxi zeg ik toch. Ik was sinds 6u s ochtends onderweg en louter gestaan, veel wachten, lopen etc. Dan ook nog eens van Southend naar City met de trein/metro. Dan ben ik rond middernacht wel een keer klaar met nadenken en over de meest goedkope moeten nadenken en kees ik voor de meest comfortabele optie.

Compensatie voor vertraging vanuit BA zal ik niet krijgen, overmacht lijkt mij. Ik hoef alleen hotel, taxi, ov, eten vergoed te krijgen, dan ben ik content. Maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem gaat worden.
pi_166201939
# Maatschappij

Xiamen Airlines

# Traject

AMS-XMN-KUL v.v.

# Vertraging

AMS-XMN 1,5 uur, nooit gezegd waarom precies... wel gingen KLM stewardessen iedereens boardingpassen checken, maar verder zeiden ze niks..
Andere legs geen vertraging gehad of uiterlijk een kwartiertje.

# Vriendelijk personeel

Was dikke prima. Af en toe wel wat slecht Engels, maar ach.

# Eten

Had veel erger verwacht eigenlijk, maar was allemaal best prima. Ben ook een makkelijke eter, dus dat scheelt :P
Er was steeds een keuze tussen Chinees of Westers eten.
Verder gewoon wijn en Chinees bier aan boord :)

# Entertainment

Prima ook weer, genoeg recente films, muziek en spelletjes.
Documentaires over Chinese steden etc.

# Algehele indruk

Heel erg positief voor de prijs die we betaalden (590 euro in het hoogseizoen en vrij laat geboekt).
De Dreamliner die ze inzetten is natuurlijk ook een prima vliegtuig. Verder aardig personeel, prima eten en genoeg entertainment.

# Eventueel informatie over de luchthavens

XMN is een vrij traditioneel Chinees vliegveld, doet een beetje jaren-90 aan..
Verder prima te doen en ze spreken er een aardig woordje Engels.

KUL is natuurlijk supermodern en goed geregeld allemaal :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:39:51 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166202345
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:07 schreef miro86 het volgende:
Maar waarom neem je een taxi van City naar Heathrow? Moest je er meteen heen? Zelfs dan is het meestal sneller om een trein te pakken.
Maar niet op het tijdstip rond middennacht zoals aangegeven, dan zijn er weinig opties over, en voor mij persoonlijk, als ik naar een andere luchthaven moet en naar een hotel, dan gaat de airline daar ook voor zorgen, en zo niet dan een taxi. Ontruiming valt wel onder overmacht, maar je houdt wel recht op verzorging door de luchtvaartmaatschappij.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 23:56 schreef EddyAlbena het volgende:
In hoeverre speelt redelijkheid daar nog een rol in?
Er is natuurlijk wel enige redelijkheid van toepassing. Als ik bijvoorbeeld door mist in Eindhoven land op Maastricht Airport om 10:00 uur in de ochtend, dan is het niet redelijk dat ik een taxi pak naar mijn huis in Utrecht, redelijk is dat ik een taxi pak naar een treinstation en dan met de trein (2de klasse) naar Utrecht vertrek als de airline zelf geen vervoer naar Eindhoven Airport regelt.
Echter, land je om 22:00 uur, dan kom je met het openbaar vervoer niet meer thuis en is een taxi naar je huis al wel weer wat redelijker.

Zo is het ook met eten natuurlijk, een maaltijd met wat drankjes in een gangbare eetgelegenheid op een luchthaven is prima, om daar dan de duurste champagne te bestellen, nee dat valt niet in de categorie redelijkheid.

Het hotel was wel door de luchtvaartmaatschappij geregeld? Want dan regelt men eigenlijk vaak ook het vervoer er naar toe of kan de taxi op rekening. (Je bent dan mogelijk wel beperkt in bepaalde aanbieders van taxi's maar dat is begrijpelijk).
Al kan ik mij ook voorstellen dat BA niet die optie gaf van hotel en vervoer, om zich er makkelijk van af te maken.
Maar ik geef het je te doen aan een balie, zonder precies alle opties te weten om je recht op te eisen, want de baliemedewerkers hebben ook de opdracht om niet te makkelijk toe te geven, een beetje stemverheffing, doorzettingsvermogen is vaak wel noodzakelijk. Voor mij geen probleem, niemand komt aan de beurt tot er acceptabele oplossing is, ik blijf gewoon staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door ozzietukker op 25-10-2016 20:45:41 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_166398532
Maatschappij: China Eastern (&KLM)

Traject: Amsterdam-Shanghai-Auckland en v.v.

Algehele indruk: Ik had op internet gelezen dat je eigenlijk beter dood kon zijn dan met CE te vliegen op dit soort afstanden maar het viel mij erg mee allemaal. Het personeel was vriendelijk en ik vond de stoelen redelijk, beenruimte had iets ruimer gemogen maar het was niet hinderlijk. Ook het eten was eigenlijk wel prima.
Shanghai-Amsterdam zat ik op een codeshare met de KLM, die boden meer beenruimte en iets lekkerder eten. Wel vond ik dat het wat langer duurde voor men langs kwam om ons afval op te halen, daar waren die chinezen echt razendsnel mee.

Luchthaven: Shanghai, of de terminal waar ik zat, is een karige luchthaven, maar in tegenstelling tot wat er soms op internet over geschreven wordt is het enorm simpel om de goede gate te vinden en labelen ze je bagage gewoon door.

Vertraging: niet op gelet maar overal wel een 15-30 minuten gepakt denk ik.

Entertainment: bij China Eastern vond ik de schermen lekker groot, bij KLM hadden ze dan weer betere headphones. Beiden prima.

Conclusie: als je er, zoals in mijn geval, honderden euro's mee kunt besparen zou ik zeker met China Eastern gaan. Oudere mensen kiezen waarschijnlijk liever voor een luxere maatschappij, maar voor een rugzaktoerist is dit prima. Ze zijn iets minder dan de KLM, maar ik vond ze eigenlijk beter dan British Airways toen ik daarmee naar Rio vloog.
Who's your Stannis?
  maandag 5 december 2016 @ 14:36:20 #270
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_167118509
Heen:
# Lufthansa
# Amsterdam - Frankfurt
# Geen vertraging
# Zeer vriendelijk personeel
# Vlucht van een uurtje: nvt
# Onboard informatiesysteem, niet uitgebreid bekeken.
# Positief. Kort vluchtje, dus makkelijk geoordeeld.
# Schiphol kan ik ook geen kwaad woord over vermelden. Ze hebben een fles water die ik had gekocht heel netjes geseald voor de vlucht naar Las Vegas. Beetje hoge prijzen echter.

# Condor
# Frankfurt - Las Vegas McCarran Airport
# Vertraging van ongeveer 1,5 uur bij vertrek. M.i. door trage securitycheck die amateuristisch overkwam. Weinig professionele apparatuur en veel handwerk, lange wachtrijen, weinig plek om goed te zitten, erg oncomfortabel. De piloot zei dat ze onderweg sneller zouden vliegen om de vertraging in te halen, maar we waren toch nog iets later dan de bedoeling was.
# Vriendelijke stewardessen.
# Erg lekker eten! Een goede warme maaltijd met pasta, kip, een superlekker pistachetoetje, een pretzelachtig broodje (typisch duits) en unlimited drinken. Ook nog ontbijt met broodjes en beleg, crackers en tussendoor thee. Wel lekker op een vlucht van 10 uur.
# Beperkt ent.systeem. Geen boardcams. Wel filmaanbod, maar gedateerd. Recente films alleen tegen betaling. Wel mooie filmpjes van landingen op exotische oorden; veel gekeken. En een duidelijk overzicht van de duur, hoogte van de vlucht, lokatie.
# Positief, zeker omdat dit het budgetzusje van Lufthansa is. Ik heb comfortabel gevlogen. Dekentje en kussentje wat ik zelf had meegenomen, waren niet eens nodig geweest.
# Frankfurt is de hel qua luchthaven. Een chaotisch geheel met zeer onduidelijk aangegeven gangen, teveel gates die dezelfde namen hebben en veel te weinig zitplek voor de boardende reizigers. Heeft ook nog niet de faciliteiten voor uitgebreide securitychecks die ze wel nodig hebben voor vluchten naar de VS. Als je dit vliegveld kunt mijden, doe het dan.

Terug:
# Wow! Air.
# Los Angeles - Keflavik Airport
# Geen.
# Norskijkende Ijslandse meiskes en 1 Benny van ABBA-achtige dude. Als je iets in 't Engels aan ze vroeg, herhaalden ze je vraag in 't Ijslands tegen hun collega's. Beheersten naar mijn idee weinig talen.
# Gooooed. Wij hadden ons in moeten lezen op Wow air en hun service. Ze zijn dť budget airliner van Ijsland en op een intercontinentale vlucht krijg je 0 maaltijden te eten. Je kunt ze wel kopen. Uiteraard tegen flinke prijzen. De 'maaltijden' beperken zich echter tot boterhammen, opwarm noodles, opwarm soep en wat chocola. En dat dus op een vlucht van 7 uur! Ineens begreep ik alle mensen die ik van tevoren met zakken eten en zelfs een complete taart had gezien.

Zelfs voor een glaasje water moet je dokken: 3 euro/dollar. Dat vertellen ze echter pas nadat het bekertje voor je staat.
# Geen entertainmentsysteem, alleen de reclameboekjes van Wow Air die je in de stoelen vind. Neem een goed boek mee of huur de iPad van Wow air voor 30 dollar. ALLES KOST GELD :P
# Bagger. Je betaalt niks, dan krijg je ook niks. Mocht je toch voor een habbekrats naar 1 van de Wow air bestemmingen willen vliegen, neem dan flink wat eten en drinken mee en een goed boek of je eigen ipad. Anders wordt het 1 hell of a flight.
Ook de stoelen zijn dun, er zijn geen dekentjes, geen kussentjes. Ik vond het ook koud aan boord. Ook nog een vervelend taxfree verkooprondje, net zoals bij Ryanair.
# Keflavik om 5/6 uur 's morgens is ontzettend doods. Het enige wat open was, was het Kvikk cafť dat alles behalve quick was. Ze verkochten wederom geen warme maaltijden, alleen broodjes, koffie, sapjes. De rest was nog niet open.

# Wederom Wow air, ditmaal korter (godzijdank)
# Keflavik-Amsterdam
# Geen
# Iets minder kille tantes dit keer. Ze zorgden ook goed voor enkele zieke passagiers aan boord, die ook een andere plek kregen aangewezen.
# Niks. Een bekertje thee ŗ 3 euro :D
# Wat dacht je nou? Wederom niks. Zelfde soort kaalgetrokken toetsel. Ik was blij met mijn boek.
# Ruk, maar je betaalt ook weinig voor je ticket.
# Amsterdam, Schiphol, yay O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 05-12-2016 14:42:37 ]
"Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time."
—Thomas A. Edison
  maandag 5 december 2016 @ 20:58:39 #271
407027 LTVDK
Gelukszoeker
pi_167128611
# Maatschappij: Swiss Air
# Traject: AMS-ZŁrich
# Vertraging: -
# Vriendelijk personeel:
Kort vluchtje dus redelijk gehaast personeel, wel gewoon vriendelijk.

# Eten:
Een snack (cakeje) en net voor het landen een chocolaatje.

# Entertainment:
Geen.

# Algehele indruk:
Prima vlucht.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Bij de vertrekhal van Schiphol waren bijna alle deuren afgesloten (zal wel een terrorismeding zijn geweest), inchecken op de computer was zo gedaan evenals het inchecken van de bagage, was in ongeveer een halve minuut geklaard. De beveiliging was wel een beetje vreemd, we moesten naar een achteraf hokje met 1 scanner (volgens mij personeelsscan) en waren we ook snel doorheen.

ZŁrich was prima, maar wel redelijk ongeorganiseerd voor Zwitsers, bij de knullige rolbalies waar het 'Amerika praatje' werd gehouden kreeg ik al bijna gelijk een stempel op mijn boardingpass voordat ik 1 vraag had beantwoord. Er was gelukkig wel een rookruimte.

# Maatschappij: Swiss Air
# Traject: ZŁrich-San Francisco
# Vertraging: Een paar rondjes boven SF gevlogen voordat het vliegtuig kon landen vanwege de mist, half uurtje ofzo.
# Vriendelijk personeel:
Erg vriendelijk, ze kwamen ook regelmatig langs met 'restjes' eten en ze kwamen continu afval ophalen. Ook was er een passagier die al voor het opstijgen misselijk werd, die is de hele weg vertroeteld door het personeel en kreeg bij het landen nog een hele voorraad chocolaatjes mee.

# Eten:
Best smakelijk, en zoals net al gezegd ruim voldoende, warm eten, broodjes, ontbijt en daar tussendoor nog regelmatig snacks en chocolade. Achterin het vliegtuig was ook nog een self-service barretje waar je ook eten en drinken kon pakken. En natuurlijk het chocolaatje ;)

# Entertainment:
Eigen schermpje en bijgeleverde koptelefoon, maar wel wat gedateerd. Als de stoel voor je iets naar achter stond werd de inkijkhoek al gauw er lastig. Wel een goed aanbod aan recente films, series en muziek.

# Algehele indruk:
Gewoon goed.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Echt dramatisch wil ik SFO niet noemen, maar de douane duurde wel eindeloos. Twee uur staan wachten en 38 keer van rij gewisseld omdat een beambte weer ergens anders plek had en je daarheen werd gestuurd. Maar in tegenstelling tot de verhalen hadden we een erg vriendelijke dame bij de douane, wel streng maar ook geÔnteresseerd waar we allemaal heengingen. Vliegveld zelf zit best prima in elkaar met de monorail die je recht voor de autohuurbalie afzet.

# Maatschappij: Lufthansa (uitgevoerd door United)
# Traject: SFO-Frankfurt
# Vertraging: Geen, zelfs sneller dan verwacht
# Vriendelijk personeel: Mja, enigszins, zelfs na al die weken kon ik niet wennen aan dat neppe vriendelijke Amerikaanse gedrag, personeel had ook net zo goed in elke willekeurige diner kunnen staan.

# Eten:
Niet echt bijzonder en redelijk minimaal.

# Entertainment:
Een paar overhead schermen en dat was het.

# Algehele indruk:
Het is dat ik zo moe was dat ik een hoop heb geslapen tijdens de vlucht, maar die vooroorlogse 747 mogen ze wel eens vervangen, wat een rammelbak was dat :X

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Zo lang als het op de heenweg duurde zo snel ging het op de terugweg op SFO, paspoortcontrole loop je met een Europees paspoort zo doorheen. Ook de douane ging snel, werden uit de rij gepikt en mochten door een ouderwetse metaaldetector ipv een scanner. Helaas geen rookruimte meer na de douane ...

Frankfurt sloeg heel de paspootcontrole en douane helemaal nergens op, een paar knulletje die je paspoort scanden en je kon zo doorlopen. Daarna naar het poortje 'nothing to declare', daar stond gewoon helemaal niemand en de deur was dicht, bij het bordje 'declare' stond ook niemand maar was de deur in ieder geval open. Hier was wel weer een rookruimte aanwezig.

# Maatschappij: Lufthansa
# Traject: FRA-AMS
# Vertraging: Uiteindelijk minimaal door een landing op de Buitenveldertbaan (die ene waar je over de Bijlmer vliegt).
# Vriendelijk personeel: EfficiŽnt en serieus, niks op aan te merken.
# Eten:
Net een uurtje in het vliegtuig gezeten, maar gewoon een snack en drinken gehad, het bier was gewoon Warsteiner in een grote glazen fles. Moest doordrinken omdat het vliegtuig al weer ging landen :P

# Entertainment:
Geen

# Algehele indruk: Goed verzorgd voor zo'n korte vlucht

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Op Schiphol kon ik ook zonder dat ik ook maar werd aangekeken door de douane lopen (zie ik er zo betrouwbaar uit :? ). Het is wel een pokke-eind lopen naar de Schiphol Transfer Assistance (balie voor niet Schiphol taxi's).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 7 december 2016 @ 21:41:11 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_167176465
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Bij de vertrekhal van Schiphol waren bijna alle deuren afgesloten (zal wel een terrorismeding zijn geweest), inchecken op de computer was zo gedaan evenals het inchecken van de bagage, was in ongeveer een halve minuut geklaard. De beveiliging was wel een beetje vreemd, we moesten naar een achteraf hokje met 1 scanner (volgens mij personeelsscan) en waren we ook snel doorheen.

Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.

In principe is de kwaliteit van deze (tijdelijke) alternatieve controle geborgd en zijn de instructies voor het controlerend personeel hetzelfde.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 december 2016 @ 22:03:47 #273
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_167177299
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:58 schreef LTVDK het volgende:
Ook was er een passagier die al voor het opstijgen misselijk werd, die is de hele weg vertroeteld door het personeel en kreeg bij het landen nog een hele voorraad chocolaatjes mee.
Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven. _O- })
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
  woensdag 7 december 2016 @ 22:28:15 #274
407027 LTVDK
Gelukszoeker
pi_167178300
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je vanaf de Swiss Air balies komt heb je, zeker op drukke tijden, grote kans dat je inderdaad naar de personeelsscanner mag lopen, op deze manier wordt door Schiphol getracht de wachttijden bij de Schengen security wat te beperken, want dat is op bepaalde tijdstippen voor de reguliere passagier niet meer acceptabel te noemen, zeker nu ook de loopbrug is gesloten waardoor alle passagiers door hetzelfde filter moeten.

In principe is de kwaliteit van deze (tijdelijke) alternatieve controle geborgd en zijn de instructies voor het controlerend personeel hetzelfde.
Ja was ook gewoon een normale scan, alleen ietwat chaotisch omdat er opeens marechaussee personeel werd weggeroepen. Maar was geloof ik niet voor de drukte, vliegveld was uitgestorven (het was 05.00 uur :P).

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Lol, een kotsmisselijke passagier nog eens extra chocola meegeven. _O- })
Ja zo had ik het nog niet bekeken, het was dus gewoon wraak :D
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_167697544
# Maatschappij
SAS – Scandinavian Airlines
# Traject
Kopenhagen-Tokio en vv , in business class
# Vertraging
Niks noemenswaardigs.
# Vriendelijk personeel
Meer dan vriendelijk!
Zie details hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Eten
Mensen die klagen over vliegtuigvoedsel... ik ben er niet een van, zeker niet nu. Dit deed weinig onder voor restauranteten op zich.
Details met fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
# Entertainment
15.4” HD scherm, goede koptelefoon, OK film, serie en audio selectie. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk zelden TV/film, dus ik heb geen idee of het aanbod actueel is, voor mij was nagenoeg alles nieuw.
# Algehele indruk
Helemaal prima! Zie redenatie hier boven.
En een stoel die dienst doet als bed, waar je de hardheid van de stoel zelf in kan stellen EN die een massagefunctie heeft... dat mag van mij best standaard worden :D
4 stoelen breed ipv de 8 in economy kan ik ook wel aan wennen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Kopenhagen – lekker efficient. Prima lounge.
Narita – daar ging ook alles lekker vlot, maar de (Untited) lounge was bijzonder matig. Ik had maar 10 minuten voordat het boarden begon, en dat was geen gemis zeg maar. Trieste bende.
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV plannen 2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')