quote:
Op woensdag 14 maart 2012 20:10 schreef Meike26 het volgende:Mee eens, ja natuurlijk zie ik het liefst een F1-kampioensschap zonder hulpmiddelen, geen tc, geen DRS, alleen KERS heeft een nuttige bijdrage en gun ik wel een langere toekomst.
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.
Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) .
De F1 is een grote broedplaats voor innovatie, helaas vrees ik dat dit op den duur resulteert in een conflict met entartainment zoals de autosport dit eerst altijd wel wist te bieden. Met lawaai, met crashes, met ''helden'' achter het stuurd die dingen doen die jij en ik niet zouden durven.
Als men vraagt: zou je in een F1 1985 willen rijden rechtstreeks naar de eau rouge, zou ik wellicht passen. Vraagt men dit te doen in een F1 van nu, zou ik direct in durven te stappen.
Vergeet niet dat veel coureurs van nu er net zo over denken, bijna allemaal klagen ze over bijvoorbeeld de Eau Rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is. Spijtig dat men dan toch door blijft beveiligen van de banen en wagens, zoals de nu nog extremere crashtests waar zelfs Ferrari dus niet eens door kwam