abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_109061705
Huurders zijn er inmiddels uit, heeft dus meer dan 7 maanden geduurd, vanaf het moment dat ik dacht, dit zit niet goed, hoe krijg ik ze eruit. Al die tijd hebben ze geen cent betaald.

Er moet nu achter geld aan gegaan worden en ik hoop dat dit het laatste deeltje is in deze topic reeks, waar ik zal laten weten hoe het verder gaat met het verhalen van de schuld.

Er is in totaal een schuld van net geen 7000 euro. Onbetaalde huur en schade, die verhaald gaat worden op beide huurders. Onafhankelijk van wat ze aflossen, blijven ze samen schuldig voor het totale bedrag. Dus eentje komt er niet van af door de helft af te lossen.

We hebben net een specificatie van alle reparaties naar de advocaat/deurwaarder gestuurd, we wachten op antwoord of dit zo goed is en wat verdere stappen zijn.

Vervolg van: Huurder betaalt niet #5

[ Bericht 9% gewijzigd door JDx op 13-03-2012 20:18:21 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:08:22 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_109061829
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_109062683
Thanks, laatste topic even toegevoegd!
pi_109064269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:06 schreef JDx het volgende:

Er moet nu achter geld aan gegaan worden en ik hoop dat dit het laatste deeltje is in deze topic reeks, waar ik zal laten weten hoe het verder gaat met het verhalen van de schuld.

Ik vrees dat er nog vele topics gaan volgen over het innen van die schuld.
pi_109066794
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik vrees dat er nog vele topics gaan volgen over het innen van die schuld.
Nou zal ik even een aanzetje geven? TS, ga vast na wie er nog meer een vordering op je schuldenaars heeft en zorg dat je bewijsstukken van die vorderingen in handen krijgt. Ik zeg twee dingen: "steunvordering" en "toestand van te hebben opgehouden te betalen".

Ik voorzie dat je die steunvordering nog nodig gaat hebben. Waar TS bij de deurwaarder voor een poging beslaglegging al vrij gauw zo'n 350 euro kwijt zal zijn met alle betekeningen, terwijl de uitkomst van een beslag altijd onzeker is... tsja.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:43:11 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109067029
Sessy, doel jij op failllissement aanvragen?

Mijn idee zou namelijk zijn dat je kijkt of er inkomsten zijn en zodra je weet dat die boven een grens zitten beslag te leggen. Vakantiegeld, dat soort dingen. Als je dan meerdere schuldeisers hebt gevonden, kun je die wellicht beter voor zijn met beslagleggingen? En achterhalen van wie die auto is en op wiens naam ie staat. Staat ie op naam van hen, dan beslag erop leggen en verkopen die hap.

Verder: af en toe even googlen op het telefoonnummer. Met wat geluk zie je makrtplaatsadvertenties van ze en weet je ongeveer waar ze wonen en wat ze uitspoken. Nest puppies? Wellicht beslag op honden en de pups verkopen? Als het met een kat kan, kun je voor puppies ook wel een opvangadres vinden.
Ook hoi !
pi_109067210
Ja. Nouja... in elk geval om te beginnen één en ander in het vooruitzicht stellen.

Trouwens, aan de digitale schandpaal nagelen zou ik laten... Om verschillende redenen.

Inlognaam - je eerdere vraag over hoe de deurwaarder betaald krijgt. De deurwaarder krijgt voor de ambtelijke werkzaamheden in principe van TS betaald (althans, krijgt een vordering op TS) en TS moet het maar weer op de debiteur zien te verhalen. Vaak krijgt de deurwaarder van de advocaat betaald (hoe dan ook), en moet de advocaat het op TS, en TS op de wederpartij nog zien te verhalen. Hangt maar net af van wie de opdracht heeft gegeven. Als dat niet kan, blijft TS (of de advocaat) met de kosten zitten; niet de deurwaarder. De deurwaarder zal over het geïncasseerde bedrag ook een percentage - meestal een vijfde tot een tiende - inhouden, dat is bovenop de rechtstreeks doorgefactureerde kosten. Dat percentage is volgens mij zelfs niet verhaalbaar.
pi_109068038
De digitale schandpaal is alleen nuttig bij oplichting, dit zit op het randje en heeft TS zo te lezen al een door de rechter toegewezen vordering.
Het volgende traject wordt dan beslag op inkomsten boven de beslagvrije voet.
pi_109068488
Onder kan ook, mits de schuldenaar het berekenformulier voor de beslagvrije voet niet ondertekend retourneert... })
pi_109071982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:07 schreef Sessy het volgende:
Onder kan ook, mits de schuldenaar het berekenformulier voor de beslagvrije voet niet ondertekend retourneert... })
Zulke figuren retourneren standaard geen formulieren.
pi_109323867
Zou eind deze week het contract tekenen met de nieuwe huurders, krijg ik zojuist te horen, NIET DOEN... pfff... had al ja gezegd, alles leek goed, m'n pa had de bezichtiging gedaan, ik alles volgen op afstand, telefonisch gezegd, nou lijkt me goed. Blijkt dat het helemaal fout zit met die lui, iemand kent ze die vlak bij ze woonde.

Nou moet ik dus weer tegen iemand zeggen, die blijkbaar niet te vertrouwen is, dat het op het laatste moment niet door gaat, m'n pa een vriend en een oom van me zijn hele week bezig geweest om alles klaar te krijgen. WTF is dit voor gezeik. Was nog wel via een vriendin van m'n broertje.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:27:13 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109324031
Dat krijg je met die schimmige sites waar je je huis probeert te verhuren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:29:16 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109324149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:23 schreef JDx het volgende:
Zou eind deze week het contract tekenen met de nieuwe huurders, krijg ik zojuist te horen, NIET DOEN... pfff... had al ja gezegd, alles leek goed, m'n pa had de bezichtiging gedaan, ik alles volgen op afstand, telefonisch gezegd, nou lijkt me goed. Blijkt dat het helemaal fout zit met die lui, iemand kent ze die vlak bij ze woonde.

Nou moet ik dus weer tegen iemand zeggen, die blijkbaar niet te vertrouwen is, dat het op het laatste moment niet door gaat, m'n pa een vriend en een oom van me zijn hele week bezig geweest om alles klaar te krijgen. WTF is dit voor gezeik. Was nog wel via een vriendin van m'n broertje.
wwarom verkoop je het huis niet in plaats van al die risico's
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_109324340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:27 schreef Scorpie het volgende:
Dat krijg je met die schimmige sites waar je je huis probeert te verhuren.
WTF lees je niet ofzo? Ik zeg toch via een vriendin van mijn broertje?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:33:30 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109324385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:32 schreef JDx het volgende:

[..]

WTF lees je niet ofzo? Ik zeg toch via een vriendin van mijn broertje?
Het is gewoon exemplaristisch hoe je dit aanpakt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:35:19 #16
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109324472
Pff. Dat schiet echt niet op. Hoe sneller je verhuurt, des te sneller ben je uit de kosten.
Ben dan weer benieuwd wat de reden precies is eigenlijk?
Ook hoi !
pi_109325432
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is gewoon exemplaristisch hoe je dit aanpakt.
Waar slaat dat op, alles wat je zegt is negatief, als je geen oplossing weet post dan niks ofzo, via makelaars kreeg ik geen toestemming, verkopen kan niet, verhuren is de enige optie en dan proberen we het nu via via en weet m'n broertje iemand en is het toevallig weer iemand met een uitgebreid strafblad. Alsof je daar wat aan kan doen. Zijn blijkbaar gigantisch veel teringlijers in dit land.

Ik heb zojuist een bericht gestuurd dat de verhuur niet door kan gaan en we op zoek gaan naar iemand anders. Gescheiden vrienden van de buren die op een vakantiepark woonden (waar ze sinds een aantal weken niet meer mogen wonen, alleen als vakantiepark nog) zijn de volgende optie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:35 schreef Inlognaam het volgende:
Pff. Dat schiet echt niet op. Hoe sneller je verhuurt, des te sneller ben je uit de kosten.
Ben dan weer benieuwd wat de reden precies is eigenlijk?
Exact kan ik niet zeggen, weet ik ook niet, maar het wordt zeer afgeraden door insiders.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:57:46 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109325746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Waar slaat dat op, alles wat je zegt is negatief, als je geen oplossing weet post dan niks ofzo, via makelaars kreeg ik geen toestemming, verkopen kan niet, verhuren is de enige optie
Waarom kun je niet verkopen dan ??
Dat lijkt me juist de aangewezen weg

Dit kost je een enorme bak geld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_109325752
quote:
via makelaars kreeg ik geen toestemming
Hoe bedoel je dat? :@
dag
pi_109326113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom kun je niet verkopen dan ??
Dat lijkt me juist de aangewezen weg

Dit kost je een enorme bak geld
Dat was al het punt toen ik zelf in de WW zat en na maanden thuis zitten een baan kreeg aangeboden aan de andere kant van het land.

Ik heb een hypotheek van 127.200 euro, de huidige waarde is ongeveer 110.000 met een beetje geluk (als je hem al verkoopt). Ik heb het er toen op gegokt, heb mijn auto verkocht en ben aan de andere kant van het land gaan werken. Volgende week werk ik een jaar en ben er inmiddels 10.000 armer op geworden.

Had beter thuis kunnen blijven in de WW, dan was er niks aan de hand. Achteraf had ik inderdaad beter kunnen verkopen, maar als ik de prijzen in de buurt bekijk dan mag ik blij zijn als ik er 105.000 voor krijg. Blijf ik met 24.200 euro schuld zitten + die 5000 die mijn ouders nog van me krijgen... nee dankje... ging naar het westen om geld te gaan verdienen, alle werk aan te pakken die ik kon krijgen en een leven op te bouwen, niet voor deze teringzooi.


quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? :@
Het wordt gedoogd door mijn hypotheekverstrekker, heb geen schriftelijke toestemming.
pi_109326323
En een baan in de regio is onmogelijk?

Edit: Lama, domme vraag.....Anders had je geen maanden in de ww gezeten waarschijnlijk
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_109326482
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
En een baan in de regio is onmogelijk?

Edit: Lama, domme vraag.....Anders had je geen maanden in de ww gezeten waarschijnlijk
Idd... het langlopende topic Werkzoekend (inmiddels bij deel 38?) is zelfs door mij opgericht ooit ;) was echt een drama om werk te vinden. Heel veel vrienden wonen inmiddels ook allemaal hier.

Heb trouwens nu ook werk waar ik geen opleiding voor heb, maar kreeg hier de kans om me te bewijzen, in gebieden waar werk nog veel schaarser is, hebben de werkgevers alle keus.
pi_109326648
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:23 schreef JDx het volgende: Was nog wel via een vriendin van m'n broertje.
Wanneer leren mensen nu eens dat alleen omdat zij hun vrienden vertrouwen, dat nog niet wil zeggen dat vrienden van de vrienden van die vrienden ook te vertrouwen zijn. Ik zie dat met regelmaat fout gaan.

Afijn, je hebt ook bureau's die kredietwaardigheidschecks uitvoeren (kost wel een paar honderd euro). Strafblad zullen ze meestal niet kunnen achterhalen (politionele en justitiele gegevens in NL is een verhaal apart) maar bijv. een slechte kredietnotering wel, en dan is het idd vragen om problemen.
pi_109326663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Het wordt gedoogd door mijn hypotheekverstrekker, heb geen schriftelijke toestemming.
Dat heeft toch geen enkele invloed op het wel of niet inschakelen van een makelaar? Die kan niet eisen dat jij een schriftelijke verklaring overlegd, zolang je zelf maar voor het risico opdraait. Overigens kun je de controles van de makelaar zelf net zo goed doen, qua inkomen natrekken en verhuurdersverklaring nabellen..
dag
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:45:48 #25
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109328652
Dus je hebt het besproken met de hypotheekbank en die zeiden mondeling dat het okay was als je het maar niet via een makelaar deed? :?

Maar goed, via een makelaar is helemaal niet nodig als je e.e.a. goed aanpakt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:28:41 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109347535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:12 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wanneer leren mensen nu eens dat alleen omdat zij hun vrienden vertrouwen, dat nog niet wil zeggen dat vrienden van de vrienden van die vrienden ook te vertrouwen zijn. Ik zie dat met regelmaat fout gaan.

Afijn, je hebt ook bureau's die kredietwaardigheidschecks uitvoeren (kost wel een paar honderd euro). Strafblad zullen ze meestal niet kunnen achterhalen (politionele en justitiele gegevens in NL is een verhaal apart) maar bijv. een slechte kredietnotering wel, en dan is het idd vragen om problemen.
Maar je kan iemand er wel sneller op aan spreken :)
pi_109348008
Hoe dacht je het geld los te gaan krijgen? Als beide geen baan hebben kan je het wel schudden.

Heb je ook nog eens veel kosten gemaakt.
pi_109348152
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:45 schreef Isegrim het volgende:
Dus je hebt het besproken met de hypotheekbank en die zeiden mondeling dat het okay was als je het maar niet via een makelaar deed? :?

Maar goed, via een makelaar is helemaal niet nodig als je e.e.a. goed aanpakt.
Nee de hypotheekverstrekker zei: "nee je mag het niet verhuren, maar zo lang wij ons geld krijgen, gaan we niet controleren wie er woont".


quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:43 schreef koekwausss het volgende:
Hoe dacht je het geld los te gaan krijgen? Als beide geen baan hebben kan je het wel schudden.

Heb je ook nog eens veel kosten gemaakt.
Ik heb geen idee, de deurwaarder zit erachteraan, gaat niet via mijzelf. Neem aan dat als dat meisje van school komt, dat ze ooit nog wel een baan of inkomen krijgt. Ze zijn inmiddels uit elkaar die twee.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:51:04 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109348270
Ook op een uitkering kan beslag worden gelegd. Stufi vast ook wel.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109348405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:51 schreef Isegrim het volgende:
Ook op een uitkering kan beslag worden gelegd. Stufi vast ook wel.
Hoe ga je dat doen? Een bijstanduitkering zit onder de beslagvrije voet.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:20:44 #31
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109349426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:53 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen? Een bijstanduitkering zit onder de beslagvrije voet.
Nou, ik heb toch echt een klant bij wie beslag is gelegd op de uitkering, ben benieuwd hoe dat dan zit. Verschilt dat niet per individuele situatie?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109349566
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, ik heb toch echt een klant bij wie beslag is gelegd op de uitkering, ben benieuwd hoe dat dan zit. Verschilt dat niet per individuele situatie?
Er kan nooit beslag worden gelegd op de hele uitkering. Op een gedeelte ook niet, aangezien de beslagvrijevoet hoger ligt dan de uitkering.

Nog meer gevallen waar geen beslag op kan worden gelegd zijn:

Bijzondere bijstand;
Studiefinanciering of tegemoetkoming schoolkosten (Wtos)
Verhoging voor hulpbehoevenden op grond van de WAO, WIA of Wajong;
Kinderbijslag;
Onkostenvergoeding bij ambtenaren;
Zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag (uitzonderingen mogelijk: zorgverzekeraar mag op zorgtoeslag loonbeslag leggen en verhuurder mag loonbeslag leggen op huurtoeslag);
De overlijdensuitkering die hoort bij sommige sociale verzekeringen;
Voorzieningen op grond van de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning), zoals Persoongebonden budget (PGB).

Jij en je klant doen dan toch wat fout.

Terugvordering van de uitkering kan natuurlijk wel, maar dat is heel wat anders.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:24:56 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109349596
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=14

quote:
Afhankelijk van de huishoudsituatie en leeftijd gelden verschillende basisbedragen, in beginsel 90% van de toepasselijke bijstandsnorm.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109349664
quote:
Wat wil je hiermee? Lees mijn post hierboven.

Er gaat toch wat fout bij je klant.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:29:27 #35
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109349746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:26 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee? Lees mijn post hierboven.

Er gaat toch wat fout bij je klant.
Volgens mij weerspreekt mijn link jouw verhaal.

Mijn klant krijgt blijkbaar meer binnen dan de voor hem geldende beslagvrije voet, anders was er geen beslag gelegd op een deel van zijn uitkering.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109350213
belastingvrije voet is maar 6000/jaar ofzo, uitkering iets van 800 (bij mensen met een kind meer geloof ik), blijft waarschijnlijk wat over.

Geen verstand van, maar volgens mij is het zoiets.

Maar het is te verhalen bij 2 mensen en ze zijn 28 en 21 ofzo, dus zal vast wel eens iets te halen zijn.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:55:09 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109352893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:53 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen? Een bijstanduitkering zit onder de beslagvrije voet.
Nope... want gemeentes hebben vaak nog extra's en verhoging van het het minimumbedrag.
Beslag op een uitkering is mogelijk en gebeurt veelvuldig. Je moet alleen niet verwachten maandelijks honderden euro's binnen te harken van ze.

Ook uitkeringtrekkers krijgen een reservering vakantiegeld en dat is meestal 8% dat ervoor gereserveerd is dacht is.
Ook hoi !
pi_109352943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nope... want gemeentes hebben vaak nog extra's en verhoging van het het minimumbedrag.
Huurtoeslag, zorgtoeslag etc. valt niet onder de beslagvrije voet.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:58:56 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109353050
Dude, niet bijdehandt gaan doen. Er is beslag op een uitkering mogelijk. En de hoogte van een uitkering wisselt per gemeente.
Ook hoi !
pi_109353188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:58 schreef Inlognaam het volgende:
Dude, niet bijdehandt gaan doen. Er is beslag op een uitkering mogelijk. En de hoogte van een uitkering wisselt per gemeente.
Ik doe ook niet bijdehandt. Ik geef alleen aan hoe het zit, huurtoeslag en zorgtoeslag valt niet onder de beslagvrije voet.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:22:07 #41
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109355808
En een uitkering zit vaak boven de beslagvrije voet, dus beslag is mogelijk.

Lees dat ze uit elkaar zijn. Lachen, niet getrouwd, maar wel een schuld achterlaten voor de ander die hoofdelijk geincasseerd kan worden :D
Ook hoi !
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:24:34 #42
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109355887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:22 schreef Inlognaam het volgende:
En een uitkering zit vaak boven de beslagvrije voet, dus beslag is mogelijk.

Lees dat ze uit elkaar zijn. Lachen, niet getrouwd, maar wel een schuld achterlaten voor de ander die hoofdelijk geincasseerd kan worden :D
Ik weet niet of je daar zo om moet lachen eigenlijk. Dit soort dingen komen regelmatig voorbij in Opgelicht.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:38:13 #43
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109356362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:35 schreef Inlognaam het volgende:
Geen idee, maar eigenlijk vind ik zoiets een burgerplicht dat je dat op het web zet en potentiele verhuurders waarschuwt.

Foto's mag je niet zomaar van ze plaatsen, maar volgens mij is het niet verboden je verhaal te doen met namen en al. En anders; wat willen ze doen dan? De politie bellen?

JDx? Hoe zit dit? Kan me voorstellen dat je even genoeg op je bord hebt.
Maar heb je ook hierin iets ondernomen? Ik ben het namelijk wel eens met deze post.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109357217
quote:
5s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:38 schreef Staal het volgende:

[..]

JDx? Hoe zit dit? Kan me voorstellen dat je even genoeg op je bord hebt.
Maar heb je ook hierin iets ondernomen? Ik ben het namelijk wel eens met deze post.
Burgerplicht of niet, helaas mag je in Nederland niet het beestje bij het naampje noemen en eigen rechter spelen. Als ze er achter komen kunnen ze er een zaak van maken en moet TS het offline halen en in het ergste geval een schadevergoeding neerleggen.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:22:10 #45
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109357657
En met welk achterliggend wetsartikel is het verboden iemand te waarschuwen ergens voor?
Persoonlijk zie ik het probleem niet; het is geen laster, geen smaad. De feiten zijn berust op waarheden.

Daarnaast, wat zal zo'n rechter dan zeggen: Foei JDx, u heeft mensen gewaarschuwd dat uw ex-huurder op zoek is naar een nieuwe woning, maar de huurprijs nimmer kan en zal betalen. Dat, meneer JDx, nemen we u zeer kwalijk. Wij veroordelen u tot een vergoeding van de volledige schade aan meneer de oplichter want door uw waarschuwing heeft meneer de oplichter hotelkosten moeten maken omdat ie anders op straat zou staan en het niet gelukt is een nieuwe gratis woning te vinden.

Mja, zou zomaar werkelijkheid kunnen worden. In Nederland ben je als hardwerkende eerder aan de beurt gestraft te worden dan als oneerlijk, onaangepast, onfatsoenlijk, ..vul in.. persoon die anderen financieel de vernieling in helpt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Inlognaam op 21-03-2012 18:27:29 ]
Ook hoi !
pi_109358132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:22 schreef Inlognaam het volgende:
Mja, zou zomaar werkelijkheid kunnen worden. In Nederland ben je als hardwerkende eerder aan de beurt gestraft te worden dan als oneerlijk, onaangepast, onfatsoenlijk, ..vul in.. persoon die anderen financieel de vernieling in helpt.

Hiermee beantwoord je eigenlijk je vraag. Er is voor zover ik weet geen wet die het nadrukkelijk verbiedt, behalve dan de wetten die zeggen dat je niet voor eigen rechter mag spelen. Je mag ook niet een inbreker brandmerken als zodanig. Wellicht is de vergelijking een beetje te, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:55:59 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109358784
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:38 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Hiermee beantwoord je eigenlijk je vraag. Er is voor zover ik weet geen wet die het nadrukkelijk verbiedt, behalve dan de wetten die zeggen dat je niet voor eigen rechter mag spelen. Je mag ook niet een inbreker brandmerken als zodanig. Wellicht is de vergelijking een beetje te, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Sinds wanneer speel je voor eigen rechter als je iemand waarschuwt ergens voor?
Nee, een inbreker brandmerken mag niet. Dat valt waarschijnlijk onder zware mishandeling en daarmee het Wetboek van Strafrecht :P.

Jij stelt het goed; er is geen wet die het nadrukkelijk verbiedt. En dan mag het dus.

Van eigen rechter spreken is geen sprake. De rechter heeft reeds geoordeeld en volgens mij mag je dat gewoon naar buiten brengen. De zaak heeft niet achter gesloten deuren plaatsgevonden.

Ach, vergelijk het maar met een review van een bedrijf. Is toch ook niet verboden?

Enige wat JDx evt. zou moeten doen is op zn bewoordingen passen. Dus niet zeggen: ik ben opgelicht door meneer want dat zou laster/smaad kunnen zijn (daar heeft geen rechter over geoordeeld helaas), maar heel diplomatiek 'ik voel me opgelicht door meneer omdat deze ondanks de vele toezeggingen nog steeds zijn rekeningen niet heeft betaald en dat maand in maand uit ondanks diverse sommeringen en dat is al vanaf dag 1 dat ik hem het pand verhuurde. Hierdoor ben ik in financiele problemen geraakt. Denk dus goed na aan wie je verhuurt'.
Ook hoi !
pi_109360641
Voordeel is dat ik heel veel mensen ken daar waar het is gebeurd en bijna iedereen via via er wel van weet, dus dat zit wel redelijk goed. Helaas zullen ze vast wel weer iets vinden.

Dat ze uit elkaar zijn zal wel al langer gespeeld hebben, alleen dat ze niet uit elkaar gingen zolang ze samen woonden ofzo, hopelijk valt er ooit nog wat te halen bij die gast en gaat dat meisje nog een keer haar leven op poten zetten (en mij betalen).
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:33:55 #49
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109374804
Ken beide personen niet en weet niet in hoeverre dat meisje door die gozer meegetrokken is en wat de preciese redenen zijn dat ze uit elkaar zijn?

Wellicht kun je nu ze uit elkaar zijn eens met die meid gaan praten en kijken of zij een oplossing weet? Of meer kan vertellen over hem en z'n wandelgangen en over het hoe/wat/waarom.

Misschien kun je dingen uit dr trekken die wat meer licht werpen op bepaalde dingen. Ergens moesten ze van leven, dus er moet een geldbron zijn. Misschien een werkgever, een bankrekening, een... een...

Allemaal heel makkelijk gezegd, maar nu ze uit elkaar zijn zou ze best wel eens rancuneus kunnen worden jegens hem en helemaal als ze zich realiseert dat zij ook hoofdelijk aansprakelijk is voor hun schuld en dat je niet zal schromen maatregelen te nemen. Wellicht is ze bereid om tot een oplossing te komen.

Ik kan me tenminste voorstellen dat sommige mensen zich laten gebruiken tegen hun wil in en niet zomaar weg durven te gaan.
Ook hoi !
pi_109376988
Ik weet inmiddels wel veel van die gast (kansloze junk) en volg de Facebook van beide, dus kan ze mooi volgen waar ze wonen, wat ze doen qua studie en werk, etc, zij had laatst iets van stage ergens enzo. Dus daar moet wel eens iets te halen vallen.

Ben inderdaad benieuwd of zij beseft dat ze ook echt schuldig is totdat het volledige bedrag van net geen 7000 euro is betaald.
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 08:58:07 #51
70532 loveli
N
pi_109377073
Geld terughalen bij die gasten heeft nu geen prioriteit, je huis verhuren aan betrouwbare huurders wel. Verklaring omtrent gedrag, werkgeversverklaring, evt 3 maanden borg. Ook als je viavia aan betrouwbare mensen verhuurt.
crap in = crap out
pi_109378053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:58 schreef loveli het volgende:
Geld terughalen bij die gasten heeft nu geen prioriteit, je huis verhuren aan betrouwbare huurders wel. Verklaring omtrent gedrag, werkgeversverklaring, evt 3 maanden borg. Ook als je viavia aan betrouwbare mensen verhuurt.
Jij wel.

Je wilt niet weten hoeveel er te huur staat, vraag je teveel blijft je pand maanden, zo niet jaren, leegstaan.
pi_109379832
Vraag is er wel, heb abnormaal veel reacties, maar een betrouwbaar iemand vinden vergt wel wat moeite.

Bijna iedereen die niet zelf koopt of huurt van een of andere stichting, heeft een reden waarom ze dat niet doen (geen toereikend inkomen of andere dingen).
pi_109379930
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:50 schreef JDx het volgende:
Vraag is er wel, heb abnormaal veel reacties, maar een betrouwbaar iemand vinden vergt wel wat moeite.

Bijna iedereen die niet zelf koopt of huurt van een of andere stichting, heeft een reden waarom ze dat niet doen (geen toereikend inkomen of andere dingen).
Pm mij is.
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 10:54:54 #55
70532 loveli
N
pi_109379948
Heb je in je advertentie staan dat je iets als een werkgeversverklaring vraagt? Op die manier krijg je minder reacties, maar wel van mensen die iets van inkomen hebben.
crap in = crap out
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:55:15 #56
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109379959
Of juist teveel inkomen. Sommige sociale verhuurders hebben ook een maximum inkomen dat gehanteerd wordt.

Hoe lang is de gemiddelde wachttijd voor een woning daar waar jouw woning staat?

Wellicht kun je in overleg met een woningbouwvereniging iets regelen met huurders die dringend een woning nodig hebben, maar geen urgentie kunnen krijgen?
Ook hoi !
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:00:14 #57
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109380082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:53 schreef JDx het volgende:
Ik weet inmiddels wel veel van die gast (kansloze junk) en volg de Facebook van beide, dus kan ze mooi volgen waar ze wonen, wat ze doen qua studie en werk, etc, zij had laatst iets van stage ergens enzo. Dus daar moet wel eens iets te halen vallen.

Ben inderdaad benieuwd of zij beseft dat ze ook echt schuldig is totdat het volledige bedrag van net geen 7000 euro is betaald.
Stage levert geen zak op. Je moet al blij zijn dat je een stagevergoeding krijgt. Daar valt op het moment dus niets te halen. Over een paar jaar wel, als ze dus aan het werk gaat. Dan kun je beslag leggen op het inkomen.

Vergeet naast de 7000 euro ook de kosten van de deurwaarder niet. Ook die zul je moeten verhalen en het zou me niets verbazen als je daar nu ook al iets van 1000 euro aan kwijt bent. Zijn parasieten eersteklas.

Verder ben ik het eens met Loveli. Geld terughalen heeft geen prioriteit op het moment. Je moet pas toeslaan op het moment dat zij denken 'veilig' te zijn. Nu zetten ze bijv. de auto op naam van een derde, maar over 3-5 jaar kan dat best wel eens anders zijn als ze denken dat het gevaar van een deurwaarder weg is. Tenzij ze beide doorgaan op de weg waarop ze nu leven en de schulden alleen maar oplopen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 22-03-2012 11:06:18 ]
Ook hoi !
pi_109397922
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:54 schreef loveli het volgende:
Heb je in je advertentie staan dat je iets als een werkgeversverklaring vraagt? Op die manier krijg je minder reacties, maar wel van mensen die iets van inkomen hebben.
Ik ben mild gezegd ervaringsdeskundige op het gebied van huren (je wilt niet weten hoeveel verhuurders ik versleten heb; overigens allemaal even enthusiast over mij - ik alleen niet zo over hen, op 1 woningstichting na). Over het algemeen eist men:

Financieel
IB 60 verklaring
Laatste jaaropgave
2 recentste loonstrookjes
En 1 keer heeft een sociale verhuurder mij ook naar bankafschriften van maximaal een maand geleden gevraagd van álle rekeningen inclusief spaarrekeningen. Een particuliere verhuurder eiste dat een derde partij ook nog eens borg stond (terwijl ik meer dan genoeg inkomsten had voor de woning).

Zou ik ook doen, in elk geval heb je dan banken waaronder derdenbeslag kan worden gelegd als 't fout gaat (anders is het nog maar een kwestie van gokken vaak), en bij iemand die borg staat heb je een incasso-object extra.

Gedrag
Verklaringen van verhuurders van de afgelopen 1 of 2 jaar aaneengesloten (dus bij meerdere verhuurders in die periode = meerdere verklaringen) met daarbij niet alleen of de huur betaald werd, maar ook of er nog andere opmerkingen over de huurder te maken zijn
Legitimatiebewijs (lijkt me logisch)
GBA uittreksel
pi_110173688
Was ik weer even. De laatste weken erg veel kijkers gehad (en steeds heen en weer reizen), maar allemaal tuig of bleken wel iets op hun kerfstok te hebben. Of helemaal geen baan zoals ze wel in de mail hadden gezegd.

En de opties via bekenden zijn inmiddels ook op (Facebook/vrienden etc).

Nu is er een bedrijf geinteresseerd die clienten van hun erin wil laten wonen (in dit geval een meisje met ADHD ofzo). Het bedrijf betaalt alle kosten/lasten, wil ook meteen wel 2 maanden borg + 2 maanden huur overmaken en alles en daarna via automatische incasso de huur elke maand.

Maar wat moet ik hier van denken, zitten hier nog haken en ogen aan? Als het bedrijf failliet gaat? Kan je iemand er zo maar uit zetten? Of zit je nu helemaal vast aan een huurder? Of juist niet als het bedrijf geen geld meer heeft omdat er iemand in zit die het niet echt van je huurt en dus geen rechten heeft? Etc...
  woensdag 11 april 2012 @ 11:35:45 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110174395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Was ik weer even. De laatste weken erg veel kijkers gehad (en steeds heen en weer reizen), maar allemaal tuig of bleken wel iets op hun kerfstok te hebben. Of helemaal geen baan zoals ze wel in de mail hadden gezegd.

En de opties via bekenden zijn inmiddels ook op (Facebook/vrienden etc).

Nu is er een bedrijf geinteresseerd die clienten van hun erin wil laten wonen (in dit geval een meisje met ADHD ofzo). Het bedrijf betaalt alle kosten/lasten, wil ook meteen wel 2 maanden borg + 2 maanden huur overmaken en alles en daarna via automatische incasso de huur elke maand.

Maar wat moet ik hier van denken, zitten hier nog haken en ogen aan? Als het bedrijf failliet gaat? Kan je iemand er zo maar uit zetten? Of zit je nu helemaal vast aan een huurder? Of juist niet als het bedrijf geen geld meer heeft omdat er iemand in zit die het niet echt van je huurt en dus geen rechten heeft? Etc...
Weet je zeker dat er geen wietplantage in komt?
  Milf woensdag 11 april 2012 @ 11:39:48 #61
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_110174521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Was ik weer even. De laatste weken erg veel kijkers gehad (en steeds heen en weer reizen), maar allemaal tuig of bleken wel iets op hun kerfstok te hebben. Of helemaal geen baan zoals ze wel in de mail hadden gezegd.

En de opties via bekenden zijn inmiddels ook op (Facebook/vrienden etc).

Nu is er een bedrijf geinteresseerd die clienten van hun erin wil laten wonen (in dit geval een meisje met ADHD ofzo). Het bedrijf betaalt alle kosten/lasten, wil ook meteen wel 2 maanden borg + 2 maanden huur overmaken en alles en daarna via automatische incasso de huur elke maand.

Maar wat moet ik hier van denken, zitten hier nog haken en ogen aan? Als het bedrijf failliet gaat? Kan je iemand er zo maar uit zetten? Of zit je nu helemaal vast aan een huurder? Of juist niet als het bedrijf geen geld meer heeft omdat er iemand in zit die het niet echt van je huurt en dus geen rechten heeft? Etc...
Wat voor bedrijf?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:55 schreef Inlognaam het volgende:

Wellicht kun je in overleg met een woningbouwvereniging iets regelen met huurders die dringend een woning nodig hebben, maar geen urgentie kunnen krijgen?
Dit is ook een goed idee.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_110175816
Je zou je eigenlijk dan even de KVK gegevens van dat bedrijf moeten opduikelen. Mocht blijken dat ze niet of pas kort bestaan dan zou ik het niet zomaar aandurven.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:39:38 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110179173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:14 schreef JDx het volgende:
Was ik weer even. De laatste weken erg veel kijkers gehad (en steeds heen en weer reizen), maar allemaal tuig of bleken wel iets op hun kerfstok te hebben. Of helemaal geen baan zoals ze wel in de mail hadden gezegd.

En de opties via bekenden zijn inmiddels ook op (Facebook/vrienden etc).

Nu is er een bedrijf geinteresseerd die clienten van hun erin wil laten wonen (in dit geval een meisje met ADHD ofzo). Het bedrijf betaalt alle kosten/lasten, wil ook meteen wel 2 maanden borg + 2 maanden huur overmaken en alles en daarna via automatische incasso de huur elke maand.

Maar wat moet ik hier van denken, zitten hier nog haken en ogen aan? Als het bedrijf failliet gaat? Kan je iemand er zo maar uit zetten? Of zit je nu helemaal vast aan een huurder? Of juist niet als het bedrijf geen geld meer heeft omdat er iemand in zit die het niet echt van je huurt en dus geen rechten heeft? Etc...
Lijkt me erg tricky, mensen met een stoornis die niet voor zichzelf kunnen zorgen in je huis laten wonen (tenminste, daar ga ik vanuit als het van een instelling is).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110179779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lijkt me erg tricky, mensen met een stoornis die niet voor zichzelf kunnen zorgen in je huis laten wonen (tenminste, daar ga ik vanuit als het van een instelling is).
Een instelling zorgt dan juist ook een vorm van toezicht en begeleiding, lijkt me.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_110180973
Idd, die instelling komt dagelijks een bakje koffie drinken, zorgt dat het huis schoon is en blijft en betaalt alle kosten.

Maar goed, m'n pa heeft vanmiddag een afspraak met dat bedrijf.
  woensdag 11 april 2012 @ 14:22:01 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110181058
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:53 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Een instelling zorgt dan juist ook een vorm van toezicht en begeleiding, lijkt me.
maar stel zo'n psychoot schopt in een bui je deur of raam kapot, moet je het dan bij hem/haar gaan verhalen met zijn/haar wajong uitkering of betaalt de instelling het?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110181292
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:20 schreef JDx het volgende:
Idd, die instelling komt dagelijks een bakje koffie drinken, zorgt dat het huis schoon is en blijft en betaalt alle kosten.

Maar goed, m'n pa heeft vanmiddag een afspraak met dat bedrijf.
Je kent het spreekwoord: If something sounds too good to be true, it probably is .....

Hoe kan een instelling voor 1 adhd'er jou complete huur zomaar gaan ophoesten van een uitkering die die adhdér waarschijnlijk heeft.

Het klinkt veel te mooi waardoor ik met de leolinedance opmerking mee ga, over de wietkwekerij. Die mannen doen alles om maar aan ruimtes te komen en ook dekmantel bv's opzetten om verhuurders met zielige verhalen maar om de tuin te leiden.
  woensdag 11 april 2012 @ 14:30:07 #68
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110181426
Je zou zeggen dat een dergelijk bedrijf wel contacten heeft met diverse instellingen die woningen verhuren. Ook woningbouwverenigingen zijn maatschappelijk betrokken namelijk, dus ik vind het verhaal ietwat vaag.

Wat een gedoe is het trouwens om een huis te verhuren. Als je nu al vertelt dat het of allemaal tuig is, of dat ze nu al liegen over inkomsten die er niet zijn dan moet het een ware crime zijn om je huis opnieuw te verhuren.

Ik zou flink googlen op die instelling, kvk uittreksel erbij halen en alle bestuurders ook even natrekken. Niet dat dat bedrijfje keer op keer over de kop gaat en onder een andere naam weer verder gaat met dezelfde malafide bestuurders.
Ook hoi !
pi_110181620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:30 schreef Inlognaam het volgende:
Je zou zeggen dat een dergelijk bedrijf wel contacten heeft met diverse instellingen die woningen verhuren. Ook woningbouwverenigingen zijn maatschappelijk betrokken namelijk, dus ik vind het verhaal ietwat vaag.

Wat een gedoe is het trouwens om een huis te verhuren. Als je nu al vertelt dat het of allemaal tuig is, of dat ze nu al liegen over inkomsten die er niet zijn dan moet het een ware crime zijn om je huis opnieuw te verhuren.

Ik zou flink googlen op die instelling, kvk uittreksel erbij halen en alle bestuurders ook even natrekken. Niet dat dat bedrijfje keer op keer over de kop gaat en onder een andere naam weer verder gaat met dezelfde malafide bestuurders.
Ja het zijn keer op keer mensen die om 1 of andere manier niet via de sociale woninghuur of makelaar kunnen/mogen huren en/of niet kunnen kopen.

De omgeving staat nou niet bekend om rijke mensen die ff gauw een huisje nodig hebben.
pi_110181685
Jullie gaan trouwens elke keer uit van mannen, ook al bij mn advocaat, dat was ook een vrouw :P

Dit is een bedrijf van 2 vrouwen, volgens hun website een sociotherapeute ofzo. Zij komt vanmiddag ook kijken.
pi_110182236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:36 schreef JDx het volgende:
Jullie gaan trouwens elke keer uit van mannen, ook al bij mn advocaat, dat was ook een vrouw :P

Dit is een bedrijf van 2 vrouwen, volgens hun website een sociotherapeute ofzo. Zij komt vanmiddag ook kijken.
Altijd goed voor het vertrouwen van de verhuurder een paar vrouwen als stroman inzetten. ;)

Maar je moet toch toegeven dat het vreemd klinkt dat een adhd persoon (die naar alle waarschijnlijkheid een uitkering krijgt) jou pand kan huren en een normale uitkeringsgerechtigde waarschijnlijk niet het geld daarvoor bij elkaar kan sprokkelen.
pi_110182403
Uit dezelfde plaats als waar het huis staat JDx? Pm website eens als je wil.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 11 april 2012 @ 15:13:48 #73
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110183340
Wij hadden als maatschappelijk werk vaak wel goede contacten met de woningbouw en konden vaak met ons als interventie wel een huisje regelen. Niet doen dus, deze zaak stinkt.
pi_110188192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:36 schreef JDx het volgende:
Jullie gaan trouwens elke keer uit van mannen, ook al bij mn advocaat, dat was ook een vrouw :P

Dit is een bedrijf van 2 vrouwen, volgens hun website een sociotherapeute ofzo. Zij komt vanmiddag ook kijken.
Als een ruimte door een bedrijf gehuurd wordt lijkt me dat veiliger dan door een particulier.. Zeker als het bedrijf al even bestaat en vergoedingen van verzekeraars krijgt etc.
dag
  woensdag 11 april 2012 @ 18:05:29 #75
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_110191498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kent het spreekwoord: If something sounds too good to be true, it probably is .....

Hoe kan een instelling voor 1 adhd'er jou complete huur zomaar gaan ophoesten van een uitkering die die adhdér waarschijnlijk heeft.

Het klinkt veel te mooi waardoor ik met de leolinedance opmerking mee ga, over de wietkwekerij. Die mannen doen alles om maar aan ruimtes te komen en ook dekmantel bv's opzetten om verhuurders met zielige verhalen maar om de tuin te leiden.
Ik heb even gegoogled op de dames in kwestie en het bedrijfje. Vooralsnog lijkt het me toch legitiem allemaal. Ze zijn inderdaad werkzaam in die richting. Ook een leerbedrijf voor MBO geweest van 2006-2011 volgens de site calibris.nl (wel onder een andere naam, mogelijk omdat dat het bedrijfje was van 1 van de 2 en ze later samen gestart zijn met nieuw bedrijf/onder andere naam). En in 2011 al actief onder de huidige naam, met zelfde werkzaamheden.

Als de ADHD'er een PGB krijgt zou het best wel eens allemaal kunnen kloppen. Als je ziet hoeveel zorg maandelijks kost, heb je best een reele kans dat het budget flink hoger is maandelijks dan een bijstandsuitkering. Je wilt niet weten wat de zorg kost. Dan is de huur maar een schijntje van het maandelijkse bedrag.

Zo even snel googlend kom ik in ieder geval geen negatieve dingen tegen.

Denk dat een gespekje verhelderend kan werken en dat je daarna alles eens moet laten bezinken en misschien eens rond moet bellen met soortgelijke bedrijfjes. Kijken hoe die het regelen en of het overeenkomt. Ze zullen niet het enige bedrijfje zijn dat op deze manier voor huisvesting zorgt voor hun clienten.

Ik vraag me alleen dan wel af wie de huurder wordt: zij (het bedrijfje) of de toekomstige bewoner en wat er daarbij allemaal komt kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inlognaam op 11-04-2012 18:17:07 ]
Ook hoi !
  woensdag 11 april 2012 @ 19:31:19 #76
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110195460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:13 schreef Mishu het volgende:
Wij hadden als maatschappelijk werk vaak wel goede contacten met de woningbouw en konden vaak met ons als interventie wel een huisje regelen. Niet doen dus, deze zaak stinkt.
Wijze raad.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_110200668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:13 schreef Mishu het volgende:
Wij hadden als maatschappelijk werk vaak wel goede contacten met de woningbouw en konden vaak met ons als interventie wel een huisje regelen. Niet doen dus, deze zaak stinkt.
Is dat niet een beetje oneerlijk? Sommige mensen staan 4-6 jaar in de wachtrij voor een woning. Ik ga nu bellen met enkele mensen die ook huizen aan dit bedrijf verhuren.
pi_110202882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje oneerlijk? Sommige mensen staan 4-6 jaar in de wachtrij voor een woning. Ik ga nu bellen met enkele mensen die ook huizen aan dit bedrijf verhuren.
De gemeente wil ook graag probleemgevallen helpen en wijst dan woningen toe.. ( woningen van corporaties, convenantje sluiten etc.)
dag
pi_110222583
Nou alles lijkt goed, referenties, KvK, etc, als extra veiligheid betalen ze de huur 3 maanden vooruit, alles is opgezegd, water, gas/elektra, die gaan ze nu zelf aanvragen. Meterstanden zijn opgenomen.

Staat inmiddels al meer dan 2000 euro op mijn rekening. Ik hou 116 euro per maand over (huur - hypotheek) voor onderhoud e.d. Ook hebben we onderling een afspraak gemaakt over de tuin, er is een tuinman ingehuurd die de boel netjes maakt, kosten worden gedeeld met een maximum van 300 euro totaal.

Mocht het toch mis gaan, maken we er meteen werk van vanaf het moment dat het fout lijkt te gaan, zo kan ik er vanwege de extra betaalde borg e.d. nooit al teveel bij in schieten, maar het lijkt wel betrouwbaar allemaal!

Eindelijk een beetje rust, nu werk maken van de afbetaling van mijn schuld (4800 euro inmiddels) en kijken wat er nog te halen valt bij die vorige huurders.

Ik denk dat ik ga proberen om 2 jaar lang 200 euro per maand af te lossen, dan ben ik weer schuldenvrij in 2014! :D
  donderdag 12 april 2012 @ 11:54:01 #80
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_110223333
Enne ADHD'er hebben vaak moeite met het overzicht te houden en juist dat onderdeel word overgenomen door het bedrijf.

ADHD'ers zijn niet gek hoor, ben er zelf ook 1.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 12 april 2012 @ 12:05:57 #81
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_110223839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:34 schreef JDx het volgende:
Mocht het toch mis gaan, maken we er meteen werk van vanaf het moment dat het fout lijkt te gaan,
Nee, pas na 3 mnd van volledig niet betalen.

Neem aan dat je dan wel een goede advocaat neemt? :p

Verder klinkt het wel goed, die bedrijven zijn vaak goede partners en begeleid wonen(toch?) is beter dan random pietje en marietje erin.
Dum de dum
pi_110223942
Klinkt niet gek JDx, mooi man
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_110224721
gefeliciteerd, klinkt wel goed in ieder geval!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110225282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Inlognaam het volgende:

Als de ADHD'er een PGB krijgt zou het best wel eens allemaal kunnen kloppen. Als je ziet hoeveel zorg maandelijks kost, heb je best een reele kans dat het budget flink hoger is maandelijks dan een bijstandsuitkering. Je wilt niet weten wat de zorg kost. Dan is de huur maar een schijntje van het maandelijkse bedrag.

Detective buro inlognaam. :D

In ieder geval bedankt voor de uitleg over de extra kosten waardoor de adhd'r wel genoeg geld bij elkaar kan krijgen om dit huis van jdx te huren.

jdx veel succes er dan mee.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:55:56 #85
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110225733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:34 schreef JDx het volgende:

Ik denk dat ik ga proberen om 2 jaar lang 200 euro per maand af te lossen, dan ben ik weer schuldenvrij in 2014! :D
Eind goed, al goed!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:00:02 #86
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110225908
dinsdag 19 juli 2011 @ 14:14:06

Toen begon deze reeks en had je al ellende met die mensen. Maanden onderweg geweest he?
Ben blij dat het eind van de narigheid in zicht is. Binnen 2 jaar schuldenvrij is absoluut te overzien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:04:22 #87
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_110228739
Bruto ben heb je geen schuld. Omdat je naast je debet ook nog credit hebt uitstaan bij de schoften.

Kun je niet een civiele procedure starten of iets via de deurwaarder? Zij of de rechter kunnen beslag leggen op bezittingen en loon. Mij is nu niet duidelijk of dat al in gang is gezet.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_110229015
Deurwaarder zit erop inderdaad, maar hoe fucking lang dat gaat duren weet ik niet.

Bedenk me trouwens wel net dat de afrekening gas/elektra heel hoog gaat worden aangezien de jaarafrekening in December was. Pak dus alleen de ijskoude wintermaanden mee.

[ Bericht 52% gewijzigd door JDx op 12-04-2012 14:35:41 ]
  donderdag 12 april 2012 @ 14:56:05 #89
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_110231049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:10 schreef JDx het volgende:
Deurwaarder zit erop inderdaad, maar hoe fucking lang dat gaat duren weet ik niet.

Bedenk me trouwens wel net dat de afrekening gas/elektra heel hoog gaat worden aangezien de jaarafrekening in December was. Pak dus alleen de ijskoude wintermaanden mee.
Mooi, maar stalk je ze erover? Zo nee, waarom niet? Zij hadden toen toch ook 3 weken lopen slapen voordat de uitzetting in gang werd gezet.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_110247388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:56 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Mooi, maar stalk je ze erover? Zo nee, waarom niet? Zij hadden toen toch ook 3 weken lopen slapen voordat de uitzetting in gang werd gezet.
Ik heb hun adres niet, geen telefoonnummer, geen email, ze reageerden al niet toen ik er woonde, ze zijn uit elkaar, enige wat ik doe is volgen op Facebook, kijken of ze grote dingen kopen of op vakantie gaan of dat soort dingen.

Als blijkt dat ze geld blijven uitgeven en ik er niets van zie, dan ga ik er wel achteraan zeuren natuurlijk. Ze blijven het me schuldig, wellicht kan ik een deel terug krijgen als die meid van school komt en een vaste baan krijgt oid.

Momenteel is de verhuur allemaal al bijna helemaal geregeld, nu bezig met een spaar/aflossingsplan. Inkomsten zijn in totaal XX50 euro/maand (loon + huur). Mijn eigen vaste lasten zijn XX00 en de hypotheek is 550, dan hou ik 700 euro over, ik was van plan om 100 per maand opzij te leggen voor onderhoud van de verhuurde woning, 100 opzij voor eigen onvoorziene kosten (eindelijk weer een buffer opbouwen), 200 per maand naar mijn ouders (schuld aflossen de komende 2 jaar) en dan hou ik 300 euro per maand over voor eten, drinken, kleding, ov, uitgaan, etc, dat moet te doen zijn toch!
pi_110247770
Dat klinkt goed JDx! Zowel je eigen plan als de nieuwe huurders. Je hebt alleen volgens mij nog niet verteld wiens naam er nou op het huurcontract komt te staan, dat van de ADHD'er of de begeleiders.

Nooit geweten trouwens dat je met ADHD ook in zo'n begeleid wonen situatie kon komen. Misschien ligt dat ook een beetje aan het IQ van de persoon in kwestie (maar dat is wel heel off topic).

Houdt de deurwaarder je goed op de hoogte van zijn praktijken met betrekking tot het verhalen van de schuld? Het incassobureau dat wij wel eens inschakelden hanteerde een online systeem. Elke brief en elk telefoontje met betrekking tot ons dossier werd daar in gezet en dan kregen wij automatisch een email van een verandering. Ik vraag me af hoe zoiets in jouw particuliere situatie werkt.
Spoilers!
  donderdag 12 april 2012 @ 21:57:07 #92
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_110252682
Ik bedoelde eigenlijk of je de deurwaarder "stalkt". Hen elke week bellen of er iets gedaan is. En na een paar keer eisen dat er iets gedaan wordt. Vaak zullen zulke kleine zaken niet tot hun prioriteit behoren.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:27:36 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111075590
Ik ben erg benieuwd hoe het nu is met de hele situatie. Ik hoop goed!
Spoilers!
pi_111075973
Met mij goed, huis is verhuurd, tuin is gedaan daar, lekker gesetteld in mijn nieuwe appartement in Den Haag, bespaar aardig wat geld doordat die goedkoper is, kleine loonsverhoging gekregen, komende maand vakantiegeld, aflossingsplan gemaakt met m'n ouders, freelance met wat projectjes bezig die me niet veel, maar wel iets opleveren, ik zie het allemaal weer wat positiever.

Wat ik straks allemaal nog krijg van dat tuig is mooi meegenomen, maar ik reken op niets. Financieel gezien slim, maar moreel(?) gezien of hoe zeg je dat, natuurlijk slecht, want dan lijkt het alsof je er vrede mee hebt.

Positief punt is wel dat de stress volledig weg is en dat is echt een heerlijk gevoel, leef nu lekker bij de dag en ga er elke maand financieel op vooruit (los wat af en spaar wat), in plaats van dat ik er steeds slechter van word.

Ik zal meteen even contact opnemen met de advocaat en vragen hoe het nu verder gaat en wellicht dat elke maand doen? Zodat je erachteraan blijft gaan, weet eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog zelf kan doen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:54:14 #95
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111076436
Goed zo!

Ik denk dat je je advocaat opdracht moet geven om de deurwaarder te stalken ofzo. Die deurwaarder moet uiteindelijk geld van die aso's gaan vangen. En volgens mij is er ook nog geen duidelijkheid over die situatie waaron de deurwaarder even 3 weken gratis huur gaf omdat hij zelf het vonnis te laat heeft betekend. Komt die drie weken dan op de rekening van de aso's (staat niet in vonnis) of op zijn eigen rekening? Het lijkt mij wel belangrijk om te laten weten dat dat soort dingen gewoon niet kunnen en dat er daarom consequenties aan vastzitten.
Spoilers!
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:59:10 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111076590
Zet de namen anders eens online van die huurders :)

Ik kreeg nog wat geld van iemand die iets van mij had gekocht maar nooit betaald.
Had zijn (echte) naam op wat fora / websites gezet. Na een half jaar kwam hij smeken of ik het er alsjeblieft vanaf wilde halen :')
pi_111095452
De digitale schandpaal wil nog weleens werken inderdaad.
pi_111118752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:44 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij wel.

Je wilt niet weten hoeveel er te huur staat, vraag je teveel blijft je pand maanden, zo niet jaren, leegstaan.
Goed hè _O_

Tja... vastgoedspeculeren was 'the shit', nu is het gewoon shit :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111118859
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:35 schreef leolinedance het volgende:

Weet je zeker dat er geen wietplantage in komt?
Goed idee.... begin gewoon zelf een wietplantage. Als eigenaar kan men je moeilijk uit je eigen woning zetten en je weet precies wat er met je woning gebeurt. Het leuke is ook dat als je af en toe een lekker jointje rookt je een stuk relaxter wordt :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111119023
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:59 schreef leolinedance het volgende:
Zet de namen anders eens online van die huurders :)

Zou je daar geen gezeik mee kunnen krijgen? Iemand 'goede naam' besmeuren kan nog wel eens een aanklacht tot 'smaad' opleveren.

Natuurlijk snap ik dat TS erg boos is op die wanbetalers en waarschijnlijk is dat allemaal ook terecht maar ik denk toch dat hij de deurwaarder zijn werk moet laten doen. Laten we hopen voor TS dat hij nog wat van zijn centen terug zal zien want de kans is natuurlijk groot dat dit soort mensen uiteindelijk in de WSNP terecht komen, ze hebben vast ook nog schulden bij andere partijen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_111119395
Ik heb gisteren antwoord gehad van de deurwaarder, ze hebben nog geen verblijfplaats van de debiteuren... dus... ze stonden inderdaad nog ingeschreven op mijn adres een tijdje geleden, ik heb toen de gemeente een brief geschreven dat ze die mensen moeten uitschrijven van mijn adres.

Maar ze hebben zich dus nog nergens ingeschreven.

Hun namen online zetten ga ik niet aan beginnen, is me het risico niet waard.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:03:18 #102
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111123242
Geef mij de namen anders via pm/dm? Ik wil ze wel voor je schandpalen, geen probleem :P . Had je ze zelf al eens door google gehaald?
Maar Jdx, fijn dat om te lezen dat je je toch wel weer beter voelt en het allemaal alleen maar beter gaat worden, na die ellendige periode.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_111123371
"Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen van dingen die onwaar zijn."

"Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht."

Geen sprake van een van beide dingen, dus gewoon publiceren zou ik zeggen.
pi_111123510
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:03 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Geef mij de namen anders via pm/dm? Ik wil ze wel voor je schandpalen, geen probleem :P . Had je ze zelf al eens door google gehaald?
Maar Jdx, fijn dat om te lezen dat je je toch wel weer beter voelt en het allemaal alleen maar beter gaat worden, na die ellendige periode.
Die kerel heet Jan en ook een vrij simpele achternaam, weet je hoeveel resultaten ;)
pi_111123720
* Jan smit Krijg je een knokploeg uit volendam op je stoep en bewerken ze je met palingen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:23:44 #106
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111123919
Hm, jammer, dan schandpaal je misschien ook anderen die er niets mee te maken hebben.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:28:50 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111138203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:23 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hm, jammer, dan schandpaal je misschien ook anderen die er niets mee te maken hebben.
Als je de juiste informatie erbij zet.. zal dat wel meevallen.
Emailadres bijv. dat ie gebruikte is uniek, telnr ook.
Ook hoi !
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:19:55 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111142805
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Die kerel heet Jan en ook een vrij simpele achternaam, weet je hoeveel resultaten ;)
zet zijn geboortedatum erbij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_111156942
En de naam van zijn partner :9
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:40:48 #110
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111158685
ex-partner :P

Nah, beter denk ik paar jaartjes wachten en dan toeslaan op het moment dat ze dat totaal niet verwachten. Dan denken ze 'veilig' te zijn, hebben ze weer dingen op eigen naam. Misschien wel gelukkig getrouwd met een partner die alles in een keer kan lappen :D

Vooral dat laatste lijkt me mooi. Niet voor de partner, maar wel voor de schuldenaar die dan heel wat uit te leggen heeft aan zijn wederhelft en dan geconfronteerd wordt en beseft wat ie anderen aanricht heeft.

Op dat laatste kan je alleen maar hopen, maar dat zou het mooiste zijn als wraak.
Ook hoi !
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:27:12 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111162856
Wat Inlognaam zegt is misschien wel een goed idee ja. Als je ze nu de WSNP inwerkt krijg je maar een fractie van wat ze je schuldig zijn.

Wordt nog nijdig als ik denk aan een klant van ons die zijn product niet kon betalen. Hij was ons 250 euro schuldig. Van de sociale dienst kregen we een brief dat we 11.67 konden krijgen. Smerige profiteur.
Spoilers!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:55:00 #112
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111175459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat Inlognaam zegt is misschien wel een goed idee ja. Als je ze nu de WSNP inwerkt krijg je maar een fractie van wat ze je schuldig zijn.

Wordt nog nijdig als ik denk aan een klant van ons die zijn product niet kon betalen. Hij was ons 250 euro schuldig. Van de sociale dienst kregen we een brief dat we 11.67 konden krijgen. Smerige profiteur.
Ik denk dat ze met dit bedrag de WSNP niet eens inkomen. En terecht natuurlijk.
Ook hoi !
  zaterdag 5 mei 2012 @ 20:44:23 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111179438
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met dit bedrag de WSNP niet eens inkomen. En terecht natuurlijk.
Wie weet wat ze verder nog voor schulden hebben.
Spoilers!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:23:31 #114
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111183753
Ik maakte een typfoutje. Ik bedoelde eigenlijk gedrag.
Ook hoi !
pi_111184314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:40 schreef Inlognaam het volgende:
ex-partner :P

Nah, beter denk ik paar jaartjes wachten en dan toeslaan op het moment dat ze dat totaal niet verwachten. Dan denken ze 'veilig' te zijn, hebben ze weer dingen op eigen naam. Misschien wel gelukkig getrouwd met een partner die alles in een keer kan lappen :D

Vooral dat laatste lijkt me mooi. Niet voor de partner, maar wel voor de schuldenaar die dan heel wat uit te leggen heeft aan zijn wederhelft en dan geconfronteerd wordt en beseft wat ie anderen aanricht heeft.

Op dat laatste kan je alleen maar hopen, maar dat zou het mooiste zijn als wraak.
Ja inderdaad, ik ben veel te makkelijk, na een lange tijd denk je, ach laat maar, maar moet ze terugpakken en ga m'n best doen ook, dit topic blijft me eraan herinneren dat ik nog veel geld krijg ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:39:38 #116
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_111184560
Je hebt 20 jaar de tijd daarvoor. Dat moet haast wel een keertje goedkomen ;)
Ook hoi !
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:45:11 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111184781
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:23 schreef Inlognaam het volgende:
Ik maakte een typfoutje. Ik bedoelde eigenlijk gedrag.
Lol, leuke verspreking ;)
Spoilers!
  zondag 13 mei 2012 @ 22:31:51 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111514096
Via een ander topic in deze reeks terechtgekomen.

Ok, TS. Dat je met de eerste verhuurders zoveel pech had, het zij je vergeven. Je was waarschijnlijk een beetje naïef en dat kan iedereen overkomen.

Maar dat je na al deze ellende vrolijk opnieuw gaat verhuren, daar kan ik met m'n kop niet bij. Dat verlies op die woning heb je immers toch al, of je het nu neemt of niet. En alles opgeteld maak je ook met goede verhuurders nauwelijks winst. Bij gelijkblijvende huizenprijzen dus!

Ten slotte ben je gewoon niet koelbloedig genoeg om dit te doen. Ben verstandig, verkoop die kiet, neem je verlies en betaal dat af. Klaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 13 mei 2012 @ 23:27:25 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111517241
Het gaat volgens mij niet om winst maken, het gaat om geen schulden maken. Je doet er wel erg makkelijk over. Lekker verkopen (dat is vast ook zo geregeld), een x aantal tienduizenden euro's schuld maken. Gewoon eventjes afbetalen ^O^

:{
Spoilers!
  maandag 14 mei 2012 @ 10:05:44 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111524404
Ik snap wel wat LXIV bedoelt, want met dit soort huurders heeft TS al snel nog meer ellende, want de kosten worden niet betaald (dus de schuld van TS stijgt) en het huis wordt ondertussen ook minder waard, dus de eventuele restschuld stijgt ook.

Stel dat TS nu 10k restschuld heeft bij verkoop, dan is dat alle ellende die er is, echter nog een keer zulke huurders geeft hem niet alleen weer een extra schuld, maar ook een extra daling van de woningwaarde.

Dan zit hij bijvoorbeeld over een jaar met een huis wat 20k minder waard is en zijn eigen schulden door wanbetalende huurders (terwijl de kosten wel doorgaan) zijn ook nog eens 7k.
Dan is het totale verliesplaatje 27k.

En dat is nog niet erg (wel zonde, niet erg) als je maar zeker weet dat je het nog een jaar of 6 kunt uitzingen tot de markt weer hersteld is (als die überhaupt binnen 10 jaar weer op het niveau van 2008 komt), maar als je dat niet kunt uitzingen is de huidige situatie eigenlijk alleen maar een recept voor meer schulden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 mei 2012 @ 10:40:06 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111525285
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het gaat volgens mij niet om winst maken, het gaat om geen schulden maken. Je doet er wel erg makkelijk over. Lekker verkopen (dat is vast ook zo geregeld), een x aantal tienduizenden euro's schuld maken. Gewoon eventjes afbetalen ^O^

:{
Inderdaad. Makkelijk praten als je zelf niet in die shit zit.
Ik vind dat JDx nog erg positief erin staat na alle ellende. En ik neem aan dat hij nu eea. ook wel beter heeft 'gescreend' dan voorheen.

Zeg nou zelf, je bent toch niet voor één gat te vangen? Het zou pas ernstig zijn als je je door een enkele tegenslag uit het veld laat slaan en zodoende nóg meer verlies neemt.
  maandag 14 mei 2012 @ 10:45:40 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_111525440
Precies. En volgens mij gaat het gewoon goed nu met de huidige huurders dus ik snap even het probleem niet. Volgens mij is er namelijk geen probleem meer.
Spoilers!
  maandag 14 mei 2012 @ 10:54:14 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111525683
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:05 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel wat LXIV bedoelt, want met dit soort huurders heeft TS al snel nog meer ellende, want de kosten worden niet betaald (dus de schuld van TS stijgt) en het huis wordt ondertussen ook minder waard, dus de eventuele restschuld stijgt ook.

Stel dat TS nu 10k restschuld heeft bij verkoop, dan is dat alle ellende die er is, echter nog een keer zulke huurders geeft hem niet alleen weer een extra schuld, maar ook een extra daling van de woningwaarde.

Dan zit hij bijvoorbeeld over een jaar met een huis wat 20k minder waard is en zijn eigen schulden door wanbetalende huurders (terwijl de kosten wel doorgaan) zijn ook nog eens 7k.
Dan is het totale verliesplaatje 27k.

En dat is nog niet erg (wel zonde, niet erg) als je maar zeker weet dat je het nog een jaar of 6 kunt uitzingen tot de markt weer hersteld is (als die überhaupt binnen 10 jaar weer op het niveau van 2008 komt), maar als je dat niet kunt uitzingen is de huidige situatie eigenlijk alleen maar een recept voor meer schulden.
Inderdaad. Als je het verlies ' neemt' weet je preceis waar je aan toe bent. Nu blijf je in onzekerheid en het is maar de vraag of je er positief of gematigd negatief uitspringt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 14 mei 2012 @ 11:27:51 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111526674
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:05 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel wat LXIV bedoelt, want met dit soort huurders heeft TS al snel nog meer ellende, want de kosten worden niet betaald (dus de schuld van TS stijgt) en het huis wordt ondertussen ook minder waard, dus de eventuele restschuld stijgt ook.

Stel dat TS nu 10k restschuld heeft bij verkoop, dan is dat alle ellende die er is, echter nog een keer zulke huurders geeft hem niet alleen weer een extra schuld, maar ook een extra daling van de woningwaarde.

Dan zit hij bijvoorbeeld over een jaar met een huis wat 20k minder waard is en zijn eigen schulden door wanbetalende huurders (terwijl de kosten wel doorgaan) zijn ook nog eens 7k.
Dan is het totale verliesplaatje 27k.

En dat is nog niet erg (wel zonde, niet erg) als je maar zeker weet dat je het nog een jaar of 6 kunt uitzingen tot de markt weer hersteld is (als die überhaupt binnen 10 jaar weer op het niveau van 2008 komt), maar als je dat niet kunt uitzingen is de huidige situatie eigenlijk alleen maar een recept voor meer schulden.
Ja, en als hij met 10k restschuld zit en nu wél fatsoenlijke huurders heeft zit hij na een jaar nog maar met 7k schuld.

Je moet niet altijd van het negatieve uitgaan. Ik ben zelf particulier huurder en betaal iedere maand netjes mijn huur op tijd. Ook sloop ik het appartement niet en houd ik mij zo goed als mogelijk is aan de geldende regels.

En over 6 jaar is de markt gegarandeerd niet terug op 2008 niveau.
  maandag 14 mei 2012 @ 11:32:26 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111526815
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je het verlies ' neemt' weet je preceis waar je aan toe bent. Nu blijf je in onzekerheid en het is maar de vraag of je er positief of gematigd negatief uitspringt.
Dan leeft de complete markt met particuliere verhuurders dus in totale onzekerheid? Ik dacht het niet.
Er zit altijd wel eens een rotte vis tussen. Als je een keer een auto koopt wat een wrak blijkt te zijn, koop je dan nooit meer een 2e hands auto? Als je aandelen een keer in waarde dalen, besluit je dan maar om je verlies te nemen en nooit meer te beleggen?

Wat is dit nou voor een instelling :N
pi_111527978
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:05 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel wat LXIV bedoelt, want met dit soort huurders heeft TS al snel nog meer ellende, want de kosten worden niet betaald (dus de schuld van TS stijgt) en het huis wordt ondertussen ook minder waard, dus de eventuele restschuld stijgt ook.

Stel dat TS nu 10k restschuld heeft bij verkoop, dan is dat alle ellende die er is, echter nog een keer zulke huurders geeft hem niet alleen weer een extra schuld, maar ook een extra daling van de woningwaarde.

Dan zit hij bijvoorbeeld over een jaar met een huis wat 20k minder waard is en zijn eigen schulden door wanbetalende huurders (terwijl de kosten wel doorgaan) zijn ook nog eens 7k.
Dan is het totale verliesplaatje 27k.

En dat is nog niet erg (wel zonde, niet erg) als je maar zeker weet dat je het nog een jaar of 6 kunt uitzingen tot de markt weer hersteld is (als die überhaupt binnen 10 jaar weer op het niveau van 2008 komt), maar als je dat niet kunt uitzingen is de huidige situatie eigenlijk alleen maar een recept voor meer schulden.
Als het 10k was dan had ik het wel gedaan. Het gaat om ongeveer 30k.

Huis: 109.000
Keuken: 6000
Verbouwing: 2000
Belasting: 10.000
Overige kosten

Hypotheek 127.200

Er staan inmiddels soortgelijke huizen in de buurt te koop voor 92.500-105.000 en die staan al een paar maanden in de verkoop, zelfs die van 92.500!

Ik zit inmiddels nog met een schuld bij mijn ouders van 3800 euro en de vorige huurders moeten mij nog 6924 betalen.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:45:52 #127
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111533199
Beetje onzinnige opmerking inderdaad. Het verhuren van je huis kan een prima manier zijn om te voorkomen dat je met restschuld moet verkopen. En de meeste mensen betalen hun huur gelukkig wél gewoon. En ik neem aan dat als TS nog een keer tegen betalingsproblemen bij de huurder aan loopt, hij wat kordater zal optreden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 14 mei 2012 @ 15:09:43 #128
141482 Q.
JurassiQ
pi_111534059
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:45 schreef Isegrim het volgende:
Beetje onzinnige opmerking inderdaad. Het verhuren van je huis kan een prima manier zijn om te voorkomen dat je met restschuld moet verkopen. En de meeste mensen betalen hun huur gelukkig wél gewoon. En ik neem aan dat als TS nog een keer tegen betalingsproblemen bij de huurder aan loopt, hij wat kordater zal optreden.
TS heeft zn lesje wel geleerd volgens mij. *O* Iedereen in dit topic wel. :')
For great justice!
pi_111534386
Hier op het werk kan iemand zijn huis ook niet kwijt, die kijkt nu ook wel uit ;)
pi_114002907
Kleine update, 2 maanden geleden heb ik de gemeente die oude huurders laten uitschrijven (of inmiddels alweer 3 maanden geleden?), maar de deurwaarder heeft nog steeds geen informatie over waar ze nu wonen, ze zijn momenteel beide nergens ingeschreven.

Wel wilde ik om mijn ouders terug te betalen misschien erbij gaan werken op zaterdag, dit heb ik niet gedaan, wel heb ik wat oude projectjes van me (websites) nieuw leven in geblazen en best fanatiek bezig geweest, heb inmiddels al 1/3e van de schuld afgelost (2800 over van de 4200 euro), dus dat voelt wel lekker.
  Milf dinsdag 10 juli 2012 @ 10:31:52 #131
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_114003008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:29 schreef JDx het volgende:
Kleine update, 2 maanden geleden heb ik de gemeente die oude huurders laten uitschrijven (of inmiddels alweer 3 maanden geleden?), maar de deurwaarder heeft nog steeds geen informatie over waar ze nu wonen, ze zijn momenteel beide nergens ingeschreven.

Wel wilde ik om mijn ouders terug te betalen misschien erbij gaan werken op zaterdag, dit heb ik niet gedaan, wel heb ik wat oude projectjes van me (websites) nieuw leven in geblazen en best fanatiek bezig geweest, heb inmiddels al 1/3e van de schuld afgelost (2800 over van de 4200 euro), dus dat voelt wel lekker.
^O^
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:32:25 #132
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114003026
Sterk werk man!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114003146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:29 schreef JDx het volgende:

Wel wilde ik om mijn ouders terug te betalen misschien erbij gaan werken op zaterdag, dit heb ik niet gedaan, wel heb ik wat oude projectjes van me (websites) nieuw leven in geblazen en best fanatiek bezig geweest, heb inmiddels al 1/3e van de schuld afgelost (2800 over van de 4200 euro), dus dat voelt wel lekker.
respect.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:32:19 #134
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114018480
Ondertussen geen verdere verrassingen, zoals bijv. aanmaningen voor pakketjes die op jouw naam aangeschaft zijn door deze lui?
Ook hoi !
pi_114019901
Nope, nog geen gekke dingen, nieuwe huurders betalen ook elke maand al 2 dagen voor de uiterste betaaldatum en willen de huur graag verlengen, dus dat zit voorlopig ook goed.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:13:58 #136
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_114020595
Gelukkig. ^O^ Toch altijd een gok, een nieuwe huurder. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_114062415
Gefeliciteerd JDx. Ik volg dit topic al sinds je problemen begonnen. Het ziet er naar uit dat het nu allemaal lekkerder gaat en je een goed gevoel kan over houden aan dat je de goede kant opgaat. Niets is kutter dan slecht in je vel zitten door dingen die vooral buiten je macht liggen.

Veel respect van mijn kant, hopelijk een opstekertje voor je!
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_114062792
Erg netjes JDx!
pi_114353052
Kreeg net een mailtje van mijn pa (en hij weer van de advocaat en die weer van de deurwaarder):

quote:
Nog ff een laatste update van de deurwaarder.

Er is beslag gelegd op de inkomsten van ... en z'n vriendin. (volgens mij zijn ze uit elkaar, maar goed)

Zij hebben helaas alleen bijstandsuitkering en er lag al beslag van een derde, die
was net iets eerder en gaat daarom voor.

Betekent dus dat het nog even duurt voor er geld vrij komt.
Reken nog steeds niet op geld van ze, maar ze worden in ieder geval achterna gezeten.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:49 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114353428
Ze zijn in ieder geval gevonden!
Spoilers!
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:14:57 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_114353658
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze zijn in ieder geval gevonden!
Hulde! _O_
pi_114353688
Wat een brassers zijn sommige mensen eigenlijk ook, dat ze gewoon 20 jaar door deurwaarders achtervolgt kunnen worden alleen maar omdat ze boven hun stand wilden leven. 8)7
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:16:50 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114353725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:54 schreef JDx het volgende:
Kreeg net een mailtje van mijn pa (en hij weer van de advocaat en die weer van de deurwaarder):

[..]

Reken nog steeds niet op geld van ze, maar ze worden in ieder geval achterna gezeten.
je rekende nergens op en hebt je zaakjes bijna op orde. mocht er nog wat geld van hun komen is dat een (niet onverdiend) extraatje toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114354319
Als mijn ouders het geld terug hebben en er ooit nog wat komt ga ik 3 weken naar USA om het te vieren! ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:00:54 #145
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_114360290
Loopt dit ding nog steeds ?? :D

Wat een doorzettingsvermogen en geduld !
Petje af !

*O*
zo goed..?
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:50:18 #146
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114362816
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:34 schreef JDx het volgende:
Als mijn ouders het geld terug hebben en er ooit nog wat komt ga ik 3 weken naar USA om het te vieren! ;)
Met geduld komt dat er zeker. Je hebt 20 jaar om van 2 personen te plukken ;)
Ook hoi !
pi_118928696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:29 schreef JDx het volgende:
Kleine update, 2 maanden geleden heb ik de gemeente die oude huurders laten uitschrijven (of inmiddels alweer 3 maanden geleden?), maar de deurwaarder heeft nog steeds geen informatie over waar ze nu wonen, ze zijn momenteel beide nergens ingeschreven.

Wel wilde ik om mijn ouders terug te betalen misschien erbij gaan werken op zaterdag, dit heb ik niet gedaan, wel heb ik wat oude projectjes van me (websites) nieuw leven in geblazen en best fanatiek bezig geweest, heb inmiddels al 1/3e van de schuld afgelost (2800 over van de 4200 euro), dus dat voelt wel lekker.
Geloof het of niet, ik heb de overige 2800 euro ook bij elkaar! Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ga ze er zaterdag mee verrassen denk ik. Echt relaxed, binnen een half jaar zo'n beetje 4200 aan schuld weggewerkt, nu die huurders nog! ;)

Verder nog geen updates over de huurders, maar dat had ik ook niet verwacht.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:19:18 #148
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118928736
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Geloof het of niet, ik heb de overige 2800 euro ook bij elkaar! Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ga ze er zaterdag mee verrassen denk ik. Echt relaxed, binnen een half jaar zo'n beetje 4200 aan schuld weggewerkt, nu die huurders nog! ;)

Verder nog geen updates over de huurders, maar dat had ik ook niet verwacht.
_O_
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118928868
Super JDx! Ik ben de hele topicreeks een stille meelezer geweest, maar mijn respect hoe je de dingen aanpakt en ons daarvan op de hoogte blijft houden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_118929723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:22 schreef Wolken het volgende:
Super JDx! Ik ben de hele topicreeks een stille meelezer geweest, maar mijn respect hoe je de dingen aanpakt en ons daarvan op de hoogte blijft houden.
Ik kan me hier volledig bij aansluiten! Wat een doorzettingsvermogen heb je. Ik hoop echt dat er nog een stuk te verhalen valt bij de voormalig huurders, omdat het zeer onrechtvaardig voelt het verhaal hier te laten eindigen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:52:08 #151
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_118929830
Lekker man :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 7 november 2012 @ 11:56:43 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_118929975
Hopelijk kun je die huurders nog wel kaalplukken.
pi_118930157
Hoop inderdaad ook dat ik nog iets van ze krijg, want ik heb nu 8 maanden zitten sparen om hun kosten te betalen, dat blijft een kutgevoel, anders had ik nu zelf lekker 4200 (of een nieuwe auto oid).
  woensdag 7 november 2012 @ 13:13:40 #154
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_118932486
Strak werk JDx. Ik denk dat je ouders wel verrast zullen zijn.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_118932730
Wat goed!!! En snel ook!

Als je dan ooit nog wat hoort en/of terugkrijgt is dat helemaal lekker voor jezelf.
  Redactie Frontpage woensdag 7 november 2012 @ 13:30:00 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118933079
Zeer goed nieuws JDx! Geniet van de reactie van je ouders en de vakantie naar de VS (als dat er nog in zit...).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118942627
Ik zocht een woning in dezelfde plaats en moest wel een paar keer aan dit topic en jou denken, JDx, er waren namelijk twee makelaars die wel een woning voor ons hadden, maar eerst de wanbetalers eruit moesten zetten. Zit die huurder van jou misschien ook wel bij.
En goed gedaan trouwens! Zal een goed gevoel geven!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 7 november 2012 @ 21:05:27 #158
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118953377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Geloof het of niet, ik heb de overige 2800 euro ook bij elkaar! Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ga ze er zaterdag mee verrassen denk ik. Echt relaxed, binnen een half jaar zo'n beetje 4200 aan schuld weggewerkt, nu die huurders nog! ;)

Verder nog geen updates over de huurders, maar dat had ik ook niet verwacht.
Wat tof van je!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118953915
Goed nieuws inderdaad. Tof ook dat je ons op de joogte houdt.
Spoilers!
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:14:49 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_118954088
_O_ voor JDx
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118954368
Succes man, heb je nog enig idee wanneer jij aan de beurt komt voor die uitkering? Maar zoals ik het lees gaat er in ieder geval geld komen op termijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_118954524
Ja weet niet precies hoe lang iemand in de schulden moet zitten om in de sanering te komen (met kwijtscheldingen enzo), de laatste update was in ieder geval wel beslag op hun inkomen/uitkering.

Maar goed, als ze 50 euro per maand kunnen aflossen en diegene voor mij heeft nog 5000 tegoed, dan duurt dat nog 100 maanden.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:23:37 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_118954683
En sanering is sowieso maar 3 jaar toch? Daarna volgt kwijtschelding
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118954713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:
En sanering is sowieso maar 3 jaar toch? Daarna volgt kwijtschelding
Klopt ja, maar daar kom je niet zomaar voor in aanmerking.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_118954730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:23 schreef Guppyfriend het volgende:
En sanering is sowieso maar 3 jaar toch? Daarna volgt kwijtschelding
Je komt niet 1-2-3 in de sanering hoor...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:25:39 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_118954828
Dat zeg ik ook niet. Ik reageerde op JDx
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118954975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Ik reageerde op JDx
Het kan jaren duren voor het traject gestart wordt, en als er echt schot in de zaak zit (lees qua inkomsten) dan kan de sanering verlengd worden tot 5 jaar.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118958346
En dat is alleen als de schuldeisers akkoord gaan met het saneringstraject. Wat je dus nooit moet doen want dan komen ze er veel te makkelijk vanaf met het betalen van een paar procenten van wat ze je echt schuldig zijn.
Spoilers!
pi_118958596
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
En dat is alleen als de schuldeisers akkoord gaan met het saneringstraject. Wat je dus nooit moet doen want dan komen ze er veel te makkelijk vanaf met het betalen van een paar procenten van wat ze je echt schuldig zijn.
Vergis je niet; Een rechter kan je alsnog 'dwingen' akkoord te gaan zodat ze de schuldhulp in kunnen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119005759
Hulde JDx, je hebt je te pletter gewerkt zo te zien. Ik neem mijn petje voor je af!
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  vrijdag 9 november 2012 @ 08:19:24 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119005785
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Vergis je niet; Een rechter kan je alsnog 'dwingen' akkoord te gaan zodat ze de schuldhulp in kunnen.
En dan moet je nog hopen dat er niet teveel andere schulden en schuldeisers zijn, en wat voor schuldeisers, want de belastingdienst gaat als schuldeisers altijd voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119007835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef camaron het volgende:
Hulde JDx, je hebt je te pletter gewerkt zo te zien. Ik neem mijn petje voor je af!
Ben in Februari weer begonnen met sites maken, daar verdiende ik vroeger altijd iets van 100 euro per maand mee als bijbaantje zeg maar. En aangezien ik mijn ouders had beloofd 200 euro/maand terug te betalen was mijn doel om hier in ieder geval weer 100 euro mee bij te verdienen, zodat ik er zelf financieel niet al te veel last van had.

Toen dat eenmaal begon te lopen, kreeg ik er weer plezier in en dat gaat beter dan verwacht, verdiende er vorige maand zelfs 500 euro mee. Dus als de schulden afbetaald zijn en dit blijft zo lopen, is het zelfs een geluk bij een ongeluk, maar goed heb het wel allemaal zelf gedaan uiteraard. En het blijft dat ik HUN leven aan het betalen ben met dat geld nu.

Plus dat ik natuurlijk gigantisch veel belasting betaal over dat geld, wat ook weer naar hun gaat, stelletje verslaafde uitkeringstrekkers, maar goed, dat doet iedereen (betalen voor mensen die in de bijstand zitten al dan niet terecht).
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:31:50 #173
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_119008449
Die huurders hebben toch ook spullen, een auto, fietsen, televisie, computers, laptops, kleding, meubels.

Zijn er geen mogelijkheden dat daar beslag op gelegd wordt?

Het kan niet zo zijn dat die huurders nu enige vorm van luxe hebben terwijl TS zelf maanden krom heeft gelegen door hun.
pi_119008588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:31 schreef Ixnay het volgende:
Die huurders hebben toch ook spullen, een auto, fietsen, televisie, computers, laptops, kleding, meubels.

Zijn er geen mogelijkheden dat daar beslag op gelegd wordt?

Het kan niet zo zijn dat die huurders nu enige vorm van luxe hebben terwijl TS zelf maanden krom heeft gelegen door hun.
Blijkt allemaal niet zo makkelijk. Alles moet via tig schijven en regelingen. Ze hadden in de tijd dat ze in mijn huis woonden zelfs een auto gekocht. Die zal vlak voor de rechtszaak wel op naam gezet zijn van de ouders ofzo, dat soort trucjes.

Ze hadden ook al de verzekering opgelicht dat hun 50inch LCD was gejat. Die hadden ze ook niet voordat ze daar woonden.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:39:06 #175
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_119008707
Dat zij hun verzekering bezeiken heb jij geen last van, maar het bevestigd wel wat voor lui het zijn dan.

Misschien hebben ze daarom die ruit ingeslagen, om het geloofwaardig te maken.
pi_119008807
En in dit tempo dat je geld gespaard hebt om je ouders af te lossen. Geld opzij blijven zetten op spaarrekening. Zodra je voldoende gespaard hebt om een eventuele restschuld af te kunnen lossen, je huis zo snel mogelijk verkopen. Zo loop je geen risico meer dat je nog een keer in deze situatie komt en kun je weer een huisje voor jezelf gaan kopen.
pi_119009216
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:41 schreef Thirty5 het volgende:
En in dit tempo dat je geld gespaard hebt om je ouders af te lossen. Geld opzij blijven zetten op spaarrekening. Zodra je voldoende gespaard hebt om een eventuele restschuld af te kunnen lossen, je huis zo snel mogelijk verkopen. Zo loop je geen risico meer dat je nog een keer in deze situatie komt en kun je weer een huisje voor jezelf gaan kopen.
Daar zit ik wel aan te denken inderdaad. Als deze mensen eruit gaan, wil ik eigenlijk ook niet meer verhuren.

Scheelt ook een hoop dat ik het inclusief verhuurd had toen en nu exclusief dus het is echt alleen de hypotheek. Gas/elektra etc is op hun kosten.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:02:55 #178
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_129445212
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Daar zit ik wel aan te denken inderdaad. Als deze mensen eruit gaan, wil ik eigenlijk ook niet meer verhuren.

Scheelt ook een hoop dat ik het inclusief verhuurd had toen en nu exclusief dus het is echt alleen de hypotheek. Gas/elektra etc is op hun kosten.
Zag dit topic in een ander topic voorbij komen, en ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig, heb je al een cent van ze gezien? Update graag!
  maandag 29 juli 2013 @ 01:13:37 #179
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_129456527
Ja, stand van zaken ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_129460082
Nog helemaal niets.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:03:24 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_129460426
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:37 schreef JDx het volgende:
Nog helemaal niets.
Zit er wel schot in de zaak?
pi_129461082
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zit er wel schot in de zaak?
Er is iemand anders voor me, als die al zijn geld heeft ben ik aan de buurt (lees: never dus).
pi_129461483
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Er is iemand anders voor me, als die al zijn geld heeft ben ik aan de buurt (lees: never dus).
Je had toch 2 personen om het op te verhalen, en geen van beide zal ooit nog wat geld gaan krijgen?
  maandag 29 juli 2013 @ 10:14:54 #184
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_129461578
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Er is iemand anders voor me, als die al zijn geld heeft ben ik aan de buurt (lees: never dus).
klote zeg :{
pi_133967045
Zojuist bericht gehad van de deurwaarder, de eerste 500 euro van de... 6000? Ben het bedrag zelf al kwijt, is onverwachts binnen gekomen.

Het is niet helemaal duidelijk bij ons, maar waarschijnlijk is het meisje van het stel van school en heeft nu een baan.
pi_133967209
Holy fuck, loopt dit nou gewoon al meer dan 3 jaar? :o
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:01:56 #187
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_133967342
Hopelijk komt het geld allemaal binnen! Mooi meegenomen, aangezien je er vanuit ging dat je het kwijt was.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:04:33 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133967454
:D.... en zo werd het toch nog een leuke Sinterklaas *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:16:49 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_133967848
Goed nieuws!
pi_133967893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:04 schreef Leandra het volgende:
:D.... en zo werd het toch nog een leuke Sinterklaas *O*
Ja nu voelt het opeens als een cadeau ;) hoewel dat het natuurlijk totaal niet is!
pi_133967979
Een goede deurwaarder maakt zich dan ook niet druk, maar pakt periodiek (jaren) een dossier van de plank en gaat er alsnog achteraan. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:24:08 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133968092
Lekker nieuws J!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133971137
Mooi, hoop dat de rest ook snel volgt
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:49:39 #194
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_133972400
Niks cadeau, het is JOUW geld.
Doorgaan totdat je alles terug hebt.
pi_133972798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:49 schreef Ixnay het volgende:
Niks cadeau, het is JOUW geld.
Doorgaan totdat je alles terug hebt.
We stoppen niet totdat we alles hebben!
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:24:14 #196
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133972965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:55 schreef JDx het volgende:
Zojuist bericht gehad van de deurwaarder, de eerste 500 euro van de... 6000? Ben het bedrag zelf al kwijt, is onverwachts binnen gekomen.

Het is niet helemaal duidelijk bij ons, maar waarschijnlijk is het meisje van het stel van school en heeft nu een baan.
En zo'n deurwaarder legt daar dan gelijk beslag op, of hoe zit dat?
pi_133973480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

En zo'n deurwaarder legt daar dan gelijk beslag op, of hoe zit dat?
Ik heb net een scan van de brief gelezen er is beslag gelegd op periodieke inkomsten. Als ik hun Facebook pagina's bekijk is hij nog steeds werkloos, maar zij is klaar met school en werkt nu.

Dus er zal elke maand wel een bedrag van haar inkomen af gaan en dat gaat dan naar mij.

Gaat helaas ook nog een percentage naar de deurwaarder volgens mij, weet niet exact hoe dat werkt. Nooit in verdiept aangezien we niet veel vertrouwen meer hadden iets terug te zien.
pi_134154677
Beste JDx,

Wat een gedoe allemaal. Ik ben bang iets vergelijkbaars mee te gaan maken...
Weet je al hoe dat zit met de kosten voor de deurwaarder? En weet je toevallig ook hoelang zo'n vordering geldig blijft? Kun je bv. over tien jaar nog geld vorderen van de huurders?
  woensdag 11 december 2013 @ 18:02:54 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134157091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:48 schreef panapro het volgende:
Beste JDx,

Wat een gedoe allemaal. Ik ben bang iets vergelijkbaars mee te gaan maken...
Weet je al hoe dat zit met de kosten voor de deurwaarder? En weet je toevallig ook hoelang zo'n vordering geldig blijft? Kun je bv. over tien jaar nog geld vorderen van de huurders?
Wat is er bij jou aan de hand dan?
pi_134200409
Ik had ook een woning verhuurd, huurder heeft na de borg nooit meer iets betaald, rechter heeft na een procedure van ruim 8 maanden uitgesproken dat de huurder moet vertrekken en alle achterstallige huur moet betalen. De huurder is inderdaad vertokken maar heeft nooit een cent betaald. Same shit dus ongeveer...
  donderdag 12 december 2013 @ 20:32:42 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134201887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:08 schreef panapro het volgende:
Ik had ook een woning verhuurd, huurder heeft na de borg nooit meer iets betaald, rechter heeft na een procedure van ruim 8 maanden uitgesproken dat de huurder moet vertrekken en alle achterstallige huur moet betalen. De huurder is inderdaad vertokken maar heeft nooit een cent betaald. Same shit dus ongeveer...
Balen man. Nooit eraan gedacht die huurder gewoon eigenhandig uit huis te plaatsen? Heb je met de huurder gesproken?
pi_134203600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Balen man. Nooit eraan gedacht die huurder gewoon eigenhandig uit huis te plaatsen? Heb je met de huurder gesproken?
Natuurlijk denkt iedereen daar aan, maar dat is wat je op dat moment wil doen, niet wat op de lange termijn beter is (hoop je), in mijn geval komt er nu nog een beetje binnen, maar voor hetzelfde geld komt er nooit meer iets.

Je moet sowieso een deurwaarder inschakelen, die gaat alle middelen proberen om je geld te krijgen, die moet dan geloof ik wel de uitslag van de rechtszaak op papier hebben.
pi_138186382
Kreeg net mail, de eerste 1250 euro is binnen en wordt binnenkort gestort op mijn rekening (-205 euro kosten).
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:51:56 #204
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_138187154
Ik neem aan dat zij zelf opdraaien voor de kosten? Well lullig anders...
pi_138187599
quote:
Uittreksel(s), leges ¤ 5,90
Eigen bijdrage ¤ 125,00
Griffierecht ¤ 73,00
============
factuurbedrag ¤ 205,02
Zijn kosten voor mijn advocaat ofzo, zijn blijkbaar niet op hen te verhalen.

Weet wel dat destijds mijn eigen bijdrage heel laag was, omdat de berekening over een of twee jaar ervoor ging en toen verdiende ik nog bijna niks.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 26 maart 2014 @ 12:24:25 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_138188047
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:07 schreef JDx het volgende:

[..]

Zijn kosten voor mijn advocaat ofzo, zijn blijkbaar niet op hen te verhalen.

Weet wel dat destijds mijn eigen bijdrage heel laag was, omdat de berekening over een of twee jaar ervoor ging en toen verdiende ik nog bijna niks.
die kosten kun je toch gewoon bij het totaal op laten tellen? ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_138188131
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

die kosten kun je toch gewoon bij het totaal op laten tellen? ;)
Denk dat het eigen keuze is wie je als advocaat neemt etc... proceskosten zijn wel op hun verhaald, zit inmiddels ook al dik 500 euro rente op het totaalbedrag.
pi_138188253
Heerlijk man!.. Lange adem is het waard geweest zo zie je maar
pi_138188992
^O^
pi_138199540
Mooi zo!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_141524826
Kreeg net weer bericht dat er een paar honderd euro binnen is gekomen, nog een paar duizend te gaan, maar ach, het is weer iets, heb echt geluk gehad dat beide bewoners het contract hebben getekend.

Gok dat er van die jongen nooit meer iets binnen komt, maar dat dit allemaal van het meisje is die nu een baan heeft gevonden. Nog 2 jaartjes meid, dan kan je eindelijk je zuurverdiende geld uitgeven aan dingen die je zelf wil haha.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2014 @ 11:13:34 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_141526263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:14 schreef JDx het volgende:
Kreeg net weer bericht dat er een paar honderd euro binnen is gekomen, nog een paar duizend te gaan, maar ach, het is weer iets, heb echt geluk gehad dat beide bewoners het contract hebben getekend.

Gok dat er van die jongen nooit meer iets binnen komt, maar dat dit allemaal van het meisje is die nu een baan heeft gevonden. Nog 2 jaartjes meid, dan kan je eindelijk je zuurverdiende geld uitgeven aan dingen die je zelf wil haha.
Ja dat is haar eigen schuld idd :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:11:22 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141537906
Cool!
  zondag 29 juni 2014 @ 20:54:27 #214
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_141696594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:14 schreef JDx het volgende:
Kreeg net weer bericht dat er een paar honderd euro binnen is gekomen, nog een paar duizend te gaan, maar ach, het is weer iets, heb echt geluk gehad dat beide bewoners het contract hebben getekend.

Gok dat er van die jongen nooit meer iets binnen komt, maar dat dit allemaal van het meisje is die nu een baan heeft gevonden. Nog 2 jaartjes meid, dan kan je eindelijk je zuurverdiende geld uitgeven aan dingen die je zelf wil haha.
Tja, eigen schuld van dr. Kan alleen maar blij voor jou zijn.

Die 205 euro aan kosten, waren die nog niet betaald?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:24:40 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_141754798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:32 schreef leolinedance het volgende:

Nooit eraan gedacht die huurder gewoon eigenhandig uit huis te plaatsen? Heb je met de huurder gesproken?
gewoon met geweld dus, en dan in de cel terecht komen met een zwaar strafblad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_141758104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:14 schreef JDx het volgende:
Kreeg net weer bericht dat er een paar honderd euro binnen is gekomen, nog een paar duizend te gaan, maar ach, het is weer iets, heb echt geluk gehad dat beide bewoners het contract hebben getekend.

Gok dat er van die jongen nooit meer iets binnen komt, maar dat dit allemaal van het meisje is die nu een baan heeft gevonden. Nog 2 jaartjes meid, dan kan je eindelijk je zuurverdiende geld uitgeven aan dingen die je zelf wil haha.
Er is beslag gelegd op haar bankrekening of loon? En waarom verwacht je van die jongen nooit meer geld?
ADHD-C
pi_141758454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:20 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Er is beslag gelegd op haar bankrekening of loon? En waarom verwacht je van die jongen nooit meer geld?
Loon volgens mij, want er komt periodiek geld binnen, volgens mij iets van 200 per maand. Omdat we dat gehoord hadden, dat zij werk heeft gevonden en hij nog steeds werkloos thuis zit, maar wel veel geld uit blijft geven (gezien op Facebook, gaat naar hardcore feesten e.d.), dus die zal wel zwart werken. Maar dat zijn allemaal aanname's.

Zij zat nog op school toen ze in mijn huis woonden, dus ik hoop gewoon dat ze niet ontslagen wordt ofzo, dan heb ik als het zo door gaat straks ongeveer 4000 van de bijna 5500 euro terug.

De rechtszaak ging over de tot toen toe niet betaalde huur en de uitzetting, het duurde toen nog een anderhalve maand voordat ze eruit waren, die dikke maand hebben we blijkbaar geen recht op, of je moet daar nog weer een nieuwe rechtszaak van maken, dat wisten we toen niet. En toen was het ook een beetje zo van, tja je mag blij zijn als je nog IETS krijgt, dus ook niet over nagedacht.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:36:25 #218
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_141758517
Je wilt iemand in zo'n situatie natuurlijk vooral graag zo snel mogelijk eruit hebben. :X
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_141761195
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef Isegrim het volgende:
Je wilt iemand in zo'n situatie natuurlijk vooral graag zo snel mogelijk eruit hebben. :X
Ik weet niet of je meegelezen hebt in het begin, maar pas na 3 maanden niet betalen kan je een procedure beginnen, die ook nog eens zo'n 3 maanden duurt. Zelfs na de uitspraak kregen ze nog een maand de tijd om uit de woning te gaan.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:36:07 #220
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141762324
Ik denk dat wat zij bedoelt is dat je op zo'n moment 'al lang' blij bent dat ze het huis uit zijn en dat die ene maand extra huur op dat moment wat minder belangrijk is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:53:34 #221
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_141765221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat wat zij bedoelt is dat je op zo'n moment 'al lang' blij bent dat ze het huis uit zijn en dat die ene maand extra huur op dat moment wat minder belangrijk is.
Dat ja.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_147418157
Lang geleden dat ik op Fok was, maar toch nog even een laatste update:

Het afgelopen jaar kwam er mondjesmaat geld binnen en dat was toch wel lekker elke keer om even wat extra te hebben, aangezien ik de schuld al kwijt ben.

Zojuist kreeg ik een mailtje van de advocaat dat de laatste 500 euro waarschijnlijk over 2 a 3 maanden wordt afgelost en dan is alles afgehandeld.

Uiteindelijk meer terug gekregen ivm rente, dus dat verzacht de pijn van toen wel aardig, maar dat mag ook wel over 3 jaar tijd.
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:58:47 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147418199
Lekker man :) Het is je gegund na al het gedonder!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147418287
^O^
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:34:16 #225
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_147418891
De afbetaling is nog redelijk snel gegaan dan nadat het begonnen is.

Lekker man. Het volhouden heeft geloond.
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:15:09 #226
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_147419794
*O*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:45:51 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_147420629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:56 schreef JDx het volgende:
Lang geleden dat ik op Fok was, maar toch nog even een laatste update:

Het afgelopen jaar kwam er mondjesmaat geld binnen en dat was toch wel lekker elke keer om even wat extra te hebben, aangezien ik de schuld al kwijt ben.

Zojuist kreeg ik een mailtje van de advocaat dat de laatste 500 euro waarschijnlijk over 2 a 3 maanden wordt afgelost en dan is alles afgehandeld.

Uiteindelijk meer terug gekregen ivm rente, dus dat verzacht de pijn van toen wel aardig, maar dat mag ook wel over 3 jaar tijd.
Mooi zo ^O^
pi_147420825
Goed!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_147421876
Mooi :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:53:50 #230
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_147422301
Goed afgelopen TS. ^O^

Als ik ooit een woning ga verhuren denk ik terug aan dit topic.
pi_147423368
Fijn!
pi_147426931
Mooi hoor ts, dat het toch nog is goed gekomen. Je zal wel een 'fijne' kerst nu hebben met dit vooruitzicht.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 17:25:13 ]
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:05:45 #233
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_147428051
Kun je met een goed gevoel het nieuwe jaar beginnen!
pi_147429910
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:05 schreef mime_negert het volgende:
Kun je met een goed gevoel het nieuwe jaar beginnen!
Ja, laatst ook m'n studieschuld in 1 klap betaald, alles opgelost, elke cent is straks weer voor mezelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:53 schreef Ixnay het volgende:
Goed afgelopen TS. ^O^

Als ik ooit een woning ga verhuren denk ik terug aan dit topic.
Goedzo, les voor iedereen haha!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 11 december 2014 @ 20:28:06 #235
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_147493850
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja, laatst ook m'n studieschuld in 1 klap betaald, alles opgelost, elke cent is straks weer voor mezelf.
erg goed :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:47:46 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_147494703
Eind goed al goed topics O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_147501368
TS _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_147501915
Top man!
'Please don't sit on my imaginaire friend'
pi_147509020
Ik heb vanaf het begin gelurkt! Super man! Goed van je dat je zo volgehouden hebt!
Haters gonna hate.
pi_151547492
Net mail gekregen dat de laatste ¤ 612,01 binnen is bij de advocaat en het zal volgende week op m'n rekening staan.

Wel een flinke les geleerd en het heeft natuurlijk veel moeite gekost, maar goed.

Eind goed, al goed.

Prettig weekend allemaal! :7

Eerste post was: dinsdag 19 juli 2011 :o
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:26:35 #241
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151547500
*O*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_151547627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:26 schreef JDx het volgende:

Eerste post was: dinsdag 19 juli 2011 :o
Volhouder ^O^
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:33:32 #243
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151547742
De aanhouder wint! ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:06:09 #244
64792 Mryc
play me one more song
pi_151548802
Gefeliciteerd!!
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 14:08:59 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_151548888
*O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151548930
*O*
pi_151549209
Zou alleen de dame uit die relatie dit nu opgebracht hebben of zou men ook nog wat bij hem geplukt hebben?

In ieder geval fijn om te lezen dat het toch nog goed gekomen is. _O_
pi_151549571
Super zeg ^O^
pi_151550269
Erg prettig dat het eindelijk helemaal rond is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151551059
Lekker bezig TS. Je bent een inspiratie mocht mij dit ooit overkomen _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_151551634
^O^ thanks all ^O^
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:58:32 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151551963
Bijna 4 jaar... 47 maanden ellende van een huurder die je maar een paar maanden hebt gehad :o

Gefeliciteerd TS!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:01:05 #253
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151552041
Die mensen zijn zelf vast ook blij dat ze eraf zijn. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_151553055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:01 schreef Isegrim het volgende:
Die mensen zijn zelf vast ook blij dat ze eraf zijn. :')
Dat meisje inderdaad, paar jaar lang, meteen na je opleiding alles inleveren boven een bepaald bedrag, die gast heeft nooit weer iets gedaan (tenminste niet op papier).
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:33:12 #255
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151553131
Hij heeft haar er dus ook flink bij genaaid.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:54:54 #256
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_151553853
Mooi man!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151570971
Iets met langste adem TS! Heel blij dat je je centjes terug hebt.
  Milf zaterdag 11 april 2015 @ 09:50:02 #258
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151571269
Gefeliciteerd!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  FOK!fossiel zaterdag 11 april 2015 @ 10:00:22 #259
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_151571379
En je huis, nog dezelfde huurders?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:32:39 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151775315
Super TS! *O*

Van die vent natuurlijk nooit meer iets gezien...
Ach, zo'n figuur komt zichzelf nog wel een keer tegen :)
pi_151775847
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:00 schreef RemCOW het volgende:
En je huis, nog dezelfde huurders?
Yes, via een bedrijf, woont nu al bijna 2 jaar een stel in die de boel goed onderhouden, helaas wel af en toe kosten, lekkage gehad (viel onder verzekering), dak schuur lek, cv kapot, maar onderwaarde is nog steeds rond de 35.000 euro.

Nee die kerel heeft nooit iets betaald en ook nooit meer iets van gehoord.

Verder ook alles afgelost aan ouders en dergelijken, die kosten hadden voorgeschoten, dus geen schulden meer, nu bezig met een buffert opbouwen als er ooit weer iets fout gaat.

Hoop wel ooit de woning te kunnen verkopen, misschien de komende jaren een en ander aflossen van de hypotheek. Had nog hoop dat we vaker thuis mochten werken en dat ik bijvoorbeeld daar een jaar of 2 goedkoop kan wonen en veel kan aflossen, maar dat zit er nog niet in momenteel.
pi_153525183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Yes, via een bedrijf, woont nu al bijna 2 jaar een stel in die de boel goed onderhouden, helaas wel af en toe kosten, lekkage gehad (viel onder verzekering), dak schuur lek, cv kapot, maar onderwaarde is nog steeds rond de 35.000 euro.

Nee die kerel heeft nooit iets betaald en ook nooit meer iets van gehoord.

Verder ook alles afgelost aan ouders en dergelijken, die kosten hadden voorgeschoten, dus geen schulden meer, nu bezig met een buffert opbouwen als er ooit weer iets fout gaat.

Hoop wel ooit de woning te kunnen verkopen, misschien de komende jaren een en ander aflossen van de hypotheek. Had nog hoop dat we vaker thuis mochten werken en dat ik bijvoorbeeld daar een jaar of 2 goedkoop kan wonen en veel kan aflossen, maar dat zit er nog niet in momenteel.
Ik heb net alles topics achter elkaar gelezen. Kostte me 3 uur tijd en heel wat sigaretten uit woede :') Donders, mooi dat het allemaal goed is geëindigd. Wat een gedoe zeg. Blij dat het meisje uiteindelijk wel haar verantwoordelijkheid heeft genomen en er vol voor is gegaan, ondanks alles, bewonderingswaardig. Jij je knaken, schulden afbetaald, leuk appartementje, nieuwe goede huurders en alles op een rijtje.

En ook al is het 1000 keer gezegd in de topics, echt steengoed JDx dat je je zo koest heb weten te houden, ook op de mindere momenten! ^O^
pi_153526878
Wat een fijn nieuws!
pi_153527373
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb net alles topics achter elkaar gelezen. Kostte me 3 uur tijd en heel wat sigaretten uit woede :') Donders, mooi dat het allemaal goed is geëindigd. Wat een gedoe zeg. Blij dat het meisje uiteindelijk wel haar verantwoordelijkheid heeft genomen en er vol voor is gegaan, ondanks alles, bewonderingswaardig. Jij je knaken, schulden afbetaald, leuk appartementje, nieuwe goede huurders en alles op een rijtje.

En ook al is het 1000 keer gezegd in de topics, echt steengoed JDx dat je je zo koest heb weten te houden, ook op de mindere momenten! ^O^
Er is wel eens wat geschreeuwd en getierd hier hoor ;)

Maar mooi dat je alles met zoveel interesse hebt gelezen, dat het maar een les mag zijn voor anderen.
pi_179753938
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef Jill-RMC het volgende:
Als je wilt gaan verhuren, lees even de topics van JDx door.
Ik zou je broertje erin stoppen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bekijk het eens van de verhuurders kant, we hebben hier dat JDX verhaal ook voorbij zien komen met huurders die niet meer betalen daar kom je dan ook heel moeilijk vanaf.

WGR / Huurder betaalt niet #6: Het einde in zicht?

De huurbescherming in NL is mijns inziens nogal doorgeschoten. In de meeste landen moet je het doen met 1 jaar contracten, maar daardoor stellen de meeste particuliere verhuurders ook niet zulke belachelijke eisen als er in NL gesteld worden aan nieuwe huurders.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:55 schreef Leandra het volgende:
Heeft iemand het topic van Jdx al genoemd, gepost?

Nee dus, komt ie:
WGR / Huurder betaald niet?
WGR / Huurder betaalt niet en zit in de bak. (2)

Vanaf deel 2 is het gereekst.
Mooi dat het in veel topics als voorbeeld is geweest.

Leuke is, in 2016 een jaar na mijn happy bericht, kregen we nieuws dat de huurders op wilden zeggen (dat bedrijf) wij in paniek, want vind maar eens nieuwe betrouwbare huurders.

Toen verloor ik na 5,5 jaar mijn baan in Den Haag en besloot ik terug te gaan naar mijn oude woning, de woning zou binnen 3 maanden beschikbaar zijn, dus na een maand de huur opgezegd, want huur en hypotheek tegelijk zat er niet in.

Toen bleek dat het bedrijf die het van mij huurt, de huurder er toch niet uit kon krijgen, daarna 9 maanden bij m'n ouders gewoond (met vriendin en hond), daarna 6 maanden sociale huur en pas sinds vorige maand woon ik sinds 2011 weer in m'n eigen woning.

Er was ook nog eens dik 5000 euro schade aan de woning en in 2011/2012 dacht ik, ik verhuur het aan een bedrijf, dus dat zit wel goed... nee hoor, begonnen met juridische stappen en bewijs materiaal. Moest gesigneerde foto's hebben van hoe het eruit zag op de dag van de verhuring, want anders zag het er misschien al zo uit voor de verhuring.

Na nog eens 2 maanden gezeik en gezeur hebben we eindelijk de sleutel gekregen en ongeveer de helft van de schade vergoed gekregen.

We hebben alles eruit gehaald, wanden strak, nieuwe vloer en doormiddel van een showroom model nog een nieuwe keuken kunnen krijgen (want die was helemaal kapot getrapt, echt onnodige schade) en nu ziet alles er weer leuk uit.

Al met al dus 7 jaar ellende (alleen 1 jaar rust, want toen van geen kwaad bewust), ik verhuur NOOIT meer!

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 12-06-2018 22:20:07 ]
pi_179754225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 22:10 schreef JDx het volgende:

[..]


[..]


[..]

Mooi dat het in veel topics als voorbeeld is geweest.

Leuke is, in 2016 een jaar na mijn happy bericht, kregen we nieuws dat de huurders op wilden zeggen (dat bedrijf) wij in paniek, want vind maar eens nieuwe betrouwbare huurders.

Toen verloor ik na 5,5 jaar mijn baan in Den Haag en besloot ik terug te gaan naar mijn oude woning, de woning zou binnen 3 maanden beschikbaar zijn, dus na een maand de huur opgezegd, want huur en hypotheek tegelijk zat er niet in.

Toen bleek dat het bedrijf die het van mij huurt, de huurder er toch niet uit kon krijgen, daarna 9 maanden bij m'n ouders gewoond (met vriendin en hond), daarna 6 maanden sociale huur en pas sinds vorige maand woon ik sinds 2011 weer in m'n eigen woning.

Er was ook nog eens dik 5000 euro schade aan de woning en in 2011/2012 dacht ik, ik verhuur het aan een bedrijf, dus dat zit wel goed... nee hoor, begonnen met juridische stappen en bewijs materiaal. Moest gesigneerde foto's hebben van hoe het eruit zag op de dag van de verhuring, want anders zag het er misschien al zo uit voor de verhuring.

Na nog eens 2 maanden gezeik en gezeur hebben we eindelijk de sleutel gekregen en ongeveer de helft van de schade vergoed gekregen.

We hebben alles eruit gehaald, wanden strak, nieuwe vloer en doormiddel van een showroom model nog een nieuwe keuken kunnen krijgen (want die was helemaal kapot getrapt, echt onnodige schade) en nu ziet alles er weer leuk uit.

Al met al dus 7 jaar ellende (alleen 1 jaar rust, want toen van geen kwaad bewust), ik verhuur NOOIT meer!
Pfff wat een hel. Respect
pi_179754515
Bedankt voor de update
  dinsdag 12 juni 2018 @ 23:25:37 #268
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_179755980
Hej, opeens dit topic weer in MyAt... Jammer dat het uiteindelijk toch wéér ellende heeft opgebracht. Wat een eikels lopen er toch ook rond. Maar je bent er nu gelukkig van af, hopelijk met veel woonplezier.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 12 juni 2018 @ 23:31:48 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179756123
Het zit je niet mee hè
pi_179756897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hej, opeens dit topic weer in MyAt... Jammer dat het uiteindelijk toch wéér ellende heeft opgebracht. Wat een eikels lopen er toch ook rond. Maar je bent er nu gelukkig van af, hopelijk met veel woonplezier.
Ik ben net even bezig met een recovery fotoshoot, wordt vanavond niet meer, zal 'm morgen posten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 23:31 schreef leolinedance het volgende:
Het zit je niet mee hè
Het zit me heel vaak niet mee, maar dan is het des te leuker als het wel een keer mee zit!
  woensdag 13 juni 2018 @ 00:17:52 #271
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179757037
Ik heb de afgelopen jaren nog wel eens aan dit topic teruggedacht als mensen zo heel makkelijk zeggen:

"Je kunt het toch verhuren?"
pi_179757103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:17 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren nog wel eens aan dit topic teruggedacht als mensen zo heel makkelijk zeggen:

"Je kunt het toch verhuren?"
Ik ook. Mooi niet dus. Verkocht met 40K restschuld (vlak voor de crisis in 2008 gekocht :X ). Dat is beter te behappen dan dit soort ellende. Me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 13 juni 2018 @ 00:36:27 #273
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179757165
Ik in 2008 gekocht, in 2016 verkocht. Kan niet slechter eigenlijk.

Ben er gelukkig wel helemaal schuldenvrij uitgekomen, bij de notaris kreeg ik zelfs nog 180 euro "overwaarde". :')

Had het wel opgeknapt toen ik het kocht. Die investering ben ik dan kwijt.

Maar een huis verhuren als particulier zijnde moet je niet willen. Huurder heeft veel te veel rechten. Zelfs als ze geen cent betalen worden ze van alle kanten beschermd. Je krijgt ze er niet uit.

Zonder dit topic grote kans dat er nu nog kansloos tuig in mn appartementje gezeten had.

Het heeft ook een reden dat ze niet via een bedrijf huren maar bij een particulier. Die woningcorporaties hebben volgens mij samen een zwarte lijst met huurders die je niet moet willen.
pi_179757207
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:36 schreef Ixnay het volgende:
Zonder dit topic grote kans dat er nu nog kansloos tuig in mn appartementje gezeten had.
Alleen dit zinnetje verzacht al half de pijn die ik heb gehad. Alles kan gebeuren...
  woensdag 13 juni 2018 @ 05:53:51 #275
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_179757902
Ik weet niet of de wetten zelf verkeerd zijn, maar het is wel zo dat de bewijslast zwaar is en lang duurt en al die tijd lijd je als slachtoffer meer verlies. Zelfde als je als bedrijf met een waardeloze werknemer zit (zelf meegemaakt, alhoewel ik niet de werkgever was). Een werknemer die niet alleen niets uitvoerde, maar wat hij wel uitvoerde kostte alleen nog maar meer. Maar je moet dan verplicht een coachingstraject doorlopen als werkgever en ondertussen spoel je bakken met geld door de plee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_179763314
Ach, ik verhuur zelf ook al jaren een pand. Tot nu toe nooit problemen met betalen gehad. Het zit hem uiteindelijk natuurlijk ook in de juiste mensen uitkiezen.

Ik verkrijg mijn huurders altijd via een verhuur makelaar. Die krijgen van mij 1 maand kale huur, en in ruil daarvoor zetten zij de advertenties uit en screenen de potentiële kandidaten. Kopie ID, bankafschriften, loonstrookjes, werkgeversverklaringen en een concept contract krijg ik allemaal netjes aangeleverd en na een ontmoeting kan ik dan zeggen ja of nee. Werkt perfect en mijn huidige huurders zitten er inmiddels al 4 jaar naar volle tevredenheid in (minus een lekkend dak, maar daar wordt aan gewerkt :@ ). Nooit een dag te laat geweest met betalen.

Daarbij zeg ik natuurlijk wel tegen die makelaar dat ik geen Tokkies, Polen, Bulgaren of ander gespuis in mijn pand wil. En dus komen ze altijd netjes aan met een Nederlands gezin, vaak met kinderen. Nou, de keren dat je daar gezeik van hebt is nagenoeg 0.

Als de stront eenmaal aan de knikker is zijn huurders lastig weg te krijgen, maar daarom is voorkomen ook beter dan genezen :Y
No amount of money ever bought a second of time.
pi_179763436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ach, ik verhuur zelf ook al jaren een pand. Tot nu toe nooit problemen met betalen gehad. Het zit hem uiteindelijk natuurlijk ook in de juiste mensen uitkiezen.

Ik verkrijg mijn huurders altijd via een verhuur makelaar. Die krijgen van mij 1 maand kale huur, en in ruil daarvoor zetten zij de advertenties uit en screenen de potentiële kandidaten. Kopie ID, bankafschriften, loonstrookjes, werkgeversverklaringen en een concept contract krijg ik allemaal netjes aangeleverd en na een ontmoeting kan ik dan zeggen ja of nee. Werkt perfect en mijn huidige huurders zitten er inmiddels al 4 jaar naar volle tevredenheid in (minus een lekkend dak, maar daar wordt aan gewerkt :@ ). Nooit een dag te laat geweest met betalen.

Daarbij zeg ik natuurlijk wel tegen die makelaar dat ik geen Tokkies, Polen, Bulgaren of ander gespuis in mijn pand wil. En dus komen ze altijd netjes aan met een Nederlands gezin, vaak met kinderen. Nou, de keren dat je daar gezeik van hebt is nagenoeg 0.

Als de stront eenmaal aan de knikker is zijn huurders lastig weg te krijgen, maar daarom is voorkomen ook beter dan genezen :Y
Er woont nu ook een Bulgaar in mijn pand, niks mis mee.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:47:52 #278
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_179764139
quote:
Al met al dus 7 jaar ellende (alleen 1 jaar rust, want toen van geen kwaad bewust), ik verhuur NOOIT meer!
Zo, nu weet ik weer waarom ik de beide huizen in Amsterdam in 2015 gewoon heb verkocht (zonder verlies) voordat de huizenprijzen de pan uitrezen. Van verhuur kan je veel hoofdpijn hebben.

(soms denk ik wel eens .... als ik nou gewoon nog 2-3 jaar die huizen in de verhuur had gehouden en niet had verkocht....)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_179764360
Er is enorme lekkage geweest, zonder het te melden.

De inbouwkoelkast was verdwenen, stond opeens een losse koelkast, zonder te melden.

Je ziet het niet echt op de foto's, maar overal schade, keukendeurtjes, binnendeuren ingetrapt, wanden, vloeren, overal was wel iets van agressief gedrag te zien.

Voor de (klus)liefhebbers (we zijn nog bezig):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Armani XL op 14-06-2018 06:59:13 (plaatjes in spoilertag gezet) ]
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:43:37 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179765041
Wat een werk he
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:25:40 #281
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179765779
Jeetje, bizarre schades. Ik snap dat je misschien per ongeluk ergens een butsje achterlaat, maar dit is hier veel verder gegaan.
Wel weer een heuse verbouwing van je eigen huis. Ik wens je ontzettend veel succes voor de toekomst toe, want dit gezeik heb je natuurlijk nooit verdiend!

Ps: toffe hond, die hebben wij ook :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_179770893
Bizar dit.

Wel heel lief hondje O+
Alius aliud dicit
pi_179772709
Lekker scrollen zo. Misschien de foto's even in [spoiler]? Wel goede foto's!
Play hard, go pro.
pi_179775486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:25 schreef monsterd. het volgende:
Jeetje, bizarre schades. Ik snap dat je misschien per ongeluk ergens een butsje achterlaat, maar dit is hier veel verder gegaan.
TS verhuurde zijn huis via een tweemansbedrijf aan een risicodoelgroep. Dit is letterlijk voorspeld in het topic, toen hij vertelde dat hij het ging doen.

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, maar het is een frustrerende reeks geweest om achter elkaar te lezen. Deels vanwege de acties van de huurders, deels omdat ik TS door het beeldscherm wilde trekken om hem een tik te geven voor z'n naïviteit.
pi_179782047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:51 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

TS verhuurde zijn huis via een tweemansbedrijf aan een risicodoelgroep. Dit is letterlijk voorspeld in het topic, toen hij vertelde dat hij het ging doen.

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, maar het is een frustrerende reeks geweest om achter elkaar te lezen. Deels vanwege de acties van de huurders, deels omdat ik TS door het beeldscherm wilde trekken om hem een tik te geven voor z'n naïviteit.
Klopt, maar ik verhuurde het aan dat bedrijf, wat zij er mee doen maakt niet uit, zij moeten opdraaien voor de kosten.

De fout heeft uiteindelijk bij hun gezeten door het onder te verhuren aan iemand die geen cliënt van hun was en waar ze geen kijk op hadden. Zij wilden er uiteindelijk ook van af, maar dat bleek dus niet te kunnen omdat hij op het huurcontract stond.

Daar hebben zij voor moeten boeten en dat gaat niet alleen om een paar honderd euro, maar duizenden... helaas waren ze daarna niet meer zo lief om mij ook te betalen voor de schade.
pi_179788888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Ach, ik verhuur zelf ook al jaren een pand. Tot nu toe nooit problemen met betalen gehad. Het zit hem uiteindelijk natuurlijk ook in de juiste mensen uitkiezen.

Ik verkrijg mijn huurders altijd via een verhuur makelaar. Die krijgen van mij 1 maand kale huur, en in ruil daarvoor zetten zij de advertenties uit en screenen de potentiële kandidaten. Kopie ID, bankafschriften, loonstrookjes, werkgeversverklaringen en een concept contract krijg ik allemaal netjes aangeleverd en na een ontmoeting kan ik dan zeggen ja of nee. Werkt perfect en mijn huidige huurders zitten er inmiddels al 4 jaar naar volle tevredenheid in (minus een lekkend dak, maar daar wordt aan gewerkt :@ ). Nooit een dag te laat geweest met betalen.

Daarbij zeg ik natuurlijk wel tegen die makelaar dat ik geen Tokkies, Polen, Bulgaren of ander gespuis in mijn pand wil. En dus komen ze altijd netjes aan met een Nederlands gezin, vaak met kinderen. Nou, de keren dat je daar gezeik van hebt is nagenoeg 0.

Als de stront eenmaal aan de knikker is zijn huurders lastig weg te krijgen, maar daarom is voorkomen ook beter dan genezen :Y
Tja, dat jij pure discriminatie nodig acht om 'normaal' te kunnen verhuren, zegt wel wat toch?
dag
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:06:07 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179789334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Tja, dat jij pure discriminatie nodig acht om 'normaal' te kunnen verhuren, zegt wel wat toch?
Hou op hoor... :') Ik zou het ook wel weten.

Wel fijn dat jij liever 6 Polen in huis neemt dan een hoogopgeleid Nederlanders stelletje met fulltime banen. Iemand moet het doen :)

[ Bericht 17% gewijzigd door leolinedance op 14-06-2018 19:14:13 ]
pi_179789750
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hou op hoor... :') Ik zou het ook wel weten.

Wel fijn dat jij liever 6 Polen in huis neemt dan een hoogopgeleid Nederlanders stelletje met fulltime banen. Iemand moet het doen :)
Ik mag hopen dat ik meer weet van overlast door huurders dan jij.. er zijn voldoende andere manieren om goede huurders te selecteren zonder op afkomst te selecteren.
dag
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:37:30 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_179789917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ik meer weet van overlast door huurders dan jij.. er zijn voldoende andere manieren om goede huurders te selecteren zonder op afkomst te selecteren.
Er zijn meerdere criteria waar je op zou kunnen selecteren. Afkomst kan er één van zijn. Mensen uit bepaalde landen hebben nl. niet allemaal een even goede reputatie.

Iedere verhuurder wil uiteindelijk het risico beperken.
pi_179790021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ik meer weet van overlast door huurders dan jij.. er zijn voldoende andere manieren om goede huurders te selecteren zonder op afkomst te selecteren.
Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht, dat snap je zelf ook wel denk ik. Als je een beetje een degelijk pand verhuurt dan wil je daar gewoon degelijke mensen in. Geen gastarbeiders die geen woord Nederlands spreken en vervolgens de hele tent verbouwen omdat ze volgend seizoen toch weer ergens anders heen gaan.

Maar als jij een betrouwbare manier hebt om niet Nederlands sprekende gastarbeiders te vinden die niet elke maand een probleem maken van de huur en de tent niet helemaal uitgewoond achterlaten... ik zou zeggen begin iets voor jezelf. Daar is vast wel vraag naar :Y
No amount of money ever bought a second of time.
pi_179790200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht, dat snap je zelf ook wel denk ik. Als je een beetje een degelijk pand verhuurt dan wil je daar gewoon degelijke mensen in. Geen gastarbeiders die geen woord Nederlands spreken en vervolgens de hele tent verbouwen omdat ze volgend seizoen toch weer ergens anders heen gaan.

Maar als jij een betrouwbare manier hebt om niet Nederlands sprekende gastarbeiders te vinden die niet elke maand een probleem maken van de huur en de tent niet helemaal uitgewoond achterlaten... ik zou zeggen begin iets voor jezelf. Daar is vast wel vraag naar :Y
Nee dank je, ik ben begonnen bij een verhuurmakelaardij en zit nu prima bij sociale verhuur ;)

Maar mensen op etniciteit uitsluiten is simpelweg discriminatie, hoe je het ook wendt of keert. Inkomens controleren, in de advertentie aangeven dat je alleen gezinnen zoekt ( geen huisdelers) , eerst een gesprek met kandidaten voordat een makelaar voor jou bepaalt wie er in komt en dat soort dingen zijn prima instrumenten..
dag
pi_179790227
Sterkte TS.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_188551353
Woon inmiddels alweer dik een jaar in dit huis, veel gedaan, vloeren, wanden, keuken, isolatie, zonnepanelen, alle lampen zijn LED, lucht-lucht warmtepomp (airco die kan koelen en verwarmen) in de woonkamer, voorzichtig met de tuin bezig.

Woon hier nu spotgoedkoop, echt hele lage maandelijkse lasten, dus uiteindelijk... komt alles goed! :')
pi_188551682
Mooi! JDx om te lezen dat het goed is gekomen.👍
pi_188552769
Klinkt nu bijna als een sprookje. En je leeft nog lang en gelukkig. :D
pi_188552797
Mooi JD ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_188553434
Was op die fotos nou dikke waterschade aan de vloer te zien?
Hopelijk heb je dat wel vergoed gekregen uiteindelijk.

Maar wel “leuk” om te lezen hoe het nou allemaal is afgelopen.

Het is wel een uitzondering, hoop ik eigenlijk.., dat het nou zo verlopen is.
pi_188553744
Hoe is de afhandeling van de schades en huurachterstanden ook alweer gegaan? Van dat eerste stel heb je niks kunnen krijgen, toch? En dat bedrijf, zijn die nog over de brug gekomen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_188554340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hoe is de afhandeling van de schades en huurachterstanden ook alweer gegaan? Van dat eerste stel heb je niks kunnen krijgen, toch? En dat bedrijf, zijn die nog over de brug gekomen?
Van het eerste stel is het meisje na een jaar of 2 gaan werken en heeft toen 2 jaar lang een deel van haar salaris af moeten staan (omdat ze beide het contract hadden getekend), dat heb ik allemaal terug gekregen inclusief rente. Die jongen is spoorloos en nooit een cent van gehad.

Van het laatste bedrijf ongeveer 2/3e vergoed gekregen, met een beetje creatief handelen (veel zelf doen en een showroom keuken in plaats van een nieuwe) is alles nu netter dan hoe ik het jaren geleden heb achtergelaten.
pi_197752664
Hopelijk heb je nu een bult overwaarde.Is je wel gegunt na zoveel pech.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:06:11 #301
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197779908
Ik ben ook benieuwd of hij alles terug heeft gekregen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')