abonnement Unibet Coolblue
pi_109132812
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een houten vloer en die is altijd koud.
Wij hebben laminaat en de ene helft is koud en de ander niet. En het laminaat is overal hetzelfde (en geen vloerverwarming)

Ligt ook aan de vloer!
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:57:47 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109132939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:53 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja maar hout/parket/laminaat heb je natuurlijk wel in verschillende kleuren. Maar ik snap het wat betreft 'oubollig'. :) Als je er niet van houdt dan lijkt dat idd zo.

Ik vind deze donkere tegels ook niet eens lelijk, maar de ruimte is zo groot en het is al strak met de keuken.
Ik denk bij tegels of gladde vloeren altijd aan kampers en volksbuurten. :@ Ik zie het nooit smaakvol. Pas bij huizen vanaf een miljoen of mensen die een stylist los hebben gelaten komt het stijlvol over. Ik zie helaas altijd alleen dat goedkope. Al heeft dit huis dan tenminste geen pauperig nieuwbouw uiterlijk, dat scheelt ook weer iets :)
Er zijn wel degelijk houten vloeren die ik mooi vind hoor, maar zoals hierboven in dat plaatje vind ik het gewoon erg ouderwets en 'oubollig' aandoen. Heb zelf ook laminaat liggen en vooral boven vind ik dat bij mij erg mooi, dat van beneden viel me wat tegen na het leggen, maar goed, ik woon daar geen eeuwigheid. De kans dat ik een vloer lelijk vind is bij hout in elk geval een stuk groter dan bij tegels.
Don't let my username fool you...
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:13:57 #53
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_109135637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:28 schreef female81 het volgende:
Dit is nou echt precies het soort interieur wat ik tot in het diepst van m'n ziel haat: alles recht, strak, minimalistisch, wit/donkergrijs/zwart. Van dat hele correcte 'moderne design'. Kan je net zo goed een tandartspraktijk van maken. ;(

(Of komt het doordat het nog heel nieuw is?)
Ben het wel met je eens, maar uiteraard is een kaal leeg huis nooit echt 'gezellig'.

Wat betreft die wit/grijs/zwart-design terreur: over een jaartje of vijftien wordt dit afgeschreven als zijnde 'typisch 2012', net zoals we nu lachen om het paars-oranje van de jaren 1970. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_109138689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat betreft die wit/grijs/zwart-design terreur: over een jaartje of vijftien wordt dit afgeschreven als zijnde 'typisch 2012', net zoals we nu lachen om het paars-oranje van de jaren 1970. ;)
Ik betwijfel het, het is juist vrij tijdloos. Die strakke interieurs bestaan al sinds het Modernisme opkwam en zijn sindsdien altijd salonfähig gebleven. De meubels van Le Corbusier, Mies van der Rohe, etc. en de interieurs waar die in passen, zijn na bijna honderd jaar nog steeds niet ouderwets of gedateerd.

Waar we over vijftien jaar wellicht om lachen zijn de standaardinterieurs met één wand in een accentkleur, een laminaatvloertje en een badkamer met hele grote tegels.
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:14:18 #55
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_109139296
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:57 schreef k_man het volgende:
Ik betwijfel het, het is juist vrij tijdloos. Die strakke interieurs bestaan al sinds het Modernisme opkwam en zijn sindsdien altijd salonfähig gebleven. De meubels van Le Corbusier, Mies van der Rohe, etc. en de interieurs waar die in passen, zijn na bijna honderd jaar nog steeds niet ouderwets of gedateerd.
Daar heb je uiteraard gelijk in. Maar de interieurs en ontwerpen van deze kunstenaars noem ik dan ook juist 'klassiek'. Omdat het inderdaad mooi blíjft. :)
Maar om maar eens wat te noemen uit dat desbetreffende strakke-design huis: het kookeiland. Dat is wat je noemt een enorme modegril, en ook in dit huis was het veel slimmer geweest om juist géén kookeiland te nemen maar gewoon een ouderwetsche opstelling met kastjes aan de wanden.
Over een jaartje of tien worden die kookeilanden geháát vanwege alle ruimte die ze in beslag nemen.

quote:
Waar we over vijftien jaar wellicht om lachen zijn de standaardinterieurs met één wand in een accentkleur, een laminaatvloertje en een badkamer met hele grote tegels.
Helemaal mee eens. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_109139887
Waar zijn de foto's ?
pi_109141794
Mag een filmpje ook :?


Lijkt me zo gaaf deze woning die op een bunker is gebouwd ideaal om een studio te maken.

Lekker rocken midden in de nacht met de versterker op 11 zonder dat de buren het kunnen horen *O* *O* *O*

* Alleen hoe ik de vraagprijs kan voldoen is nog even een openstaande vraag....
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:41:34 #58
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_109148030
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 20:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Mag een filmpje ook :?


Lijkt me zo gaaf deze woning die op een bunker is gebouwd ideaal om een studio te maken.

Lekker rocken midden in de nacht met de versterker op 11 zonder dat de buren het kunnen horen *O* *O* *O*

* Alleen hoe ik de vraagprijs kan voldoen is nog even een openstaande vraag....
Doe eens een gok en koop een staatslot :P
pi_109158404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:41 schreef some1_eddy het volgende:

[..]

Doe eens een gok en koop een staatslot :P
Doe ik :7
Ik meldt het hier als ik genoeg gewonnen heb ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_109158851

Niet het huis wat opmerkelijk is, maar de prijs. Waarom is de prijs zo laag? Omdat de hele buurt weet wat hier gebeurd is.
Mijn buurmeisjes, toen 9 jaar oud, vonden hun neef is het trapgat. Hij had zichzelf opgehangen. Huis is alleen verkoopbaar aan mensen van buiten Franeker, die van niks weten.

Toen het nog van de woningstichting was, was het een doorgangshuis. Mensen woonden er nooit langer dan een paar maanden.
Ben benieuwd hoe snel het verkocht is.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:54:15 #61
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109158935
Nu weet de rest van Nederland het ook. :{w :P Ik weet niet of ik er moeite mee zou hebben als ik die mensen verder niet heb gekend.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109158957
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:54 schreef Isegrim het volgende:
Nu weet de rest van Nederland het ook. :{w :P Ik weet niet of ik er moeite mee zou hebben als ik die mensen verder niet heb gekend.
Ja precies, het is nu niet zo dat het opeens spookt of zo, of dat het stinkt neem ik aan.
pi_109158963
Nou, er zijn wel meer huizen waar zoiets is gebeurd.
Tap tap tap
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:58:13 #64
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109159002
Meer dan je lief is waarschijnlijk. Mijn buurvrouw hing zich ook op in het trapgat toen ik in Leeuwarden woonde.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109159040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:58 schreef Isegrim het volgende:
Meer dan je lief is waarschijnlijk. Mijn buurvrouw hing zich ook op in het trapgat toen ik in Leeuwarden woonde.
Mijn buurman ook, 12 jaar geleden.

Ik zou me meer zorgen maken om dat 'doorgangshuis'-deel en het vage volg dat het huis heeft uitgewoond.
Tap tap tap
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:02:20 #66
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109159064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:47 schreef Angelfrouk het volgende:
[ afbeelding ]
Niet het huis wat opmerkelijk is, maar de prijs. Waarom is de prijs zo laag? Omdat de hele buurt weet wat hier gebeurd is.
Mijn buurmeisjes, toen 9 jaar oud, vonden hun neef is het trapgat. Hij had zichzelf opgehangen. Huis is alleen verkoopbaar aan mensen van buiten Franeker, die van niks weten.

Toen het nog van de woningstichting was, was het een doorgangshuis. Mensen woonden er nooit langer dan een paar maanden.
Ben benieuwd hoe snel het verkocht is.
En waarom zou je dan een huis niet meer kopen :? Ik neem aan dat dat lijk er niet nog steeds hangt...
Don't let my username fool you...
pi_109159113
Onze overbuurman hing ook in het trapgat (populaire plek?). Moest wel een stevig touw zijn geweest, erg zware kerel.

Nu woont mijn (stevige) nichtje in dat huurhuis ; die doet af en toe rek- en strekoefeningen aan die balustrade rond het trapgat, is stevig genoeg daarvoor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109161446
Lijkt me ook stug dat dat echt een beperking voor de verkoop gaat worden. Moet je wel een beetje bijgelovig zijn.
Mijn ouders kwamen er een paar jaar geleden achter dat in ons huidige tuinhuis 80 jaar geleden een man zijn broer heeft vermoord. Ik vind het op een of andere manier wel sfeer geven aan de plek. :')
pi_109161644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:49 schreef K.Weenie het volgende:
Lijkt me ook stug dat dat echt een beperking voor de verkoop gaat worden. Moet je wel een beetje bijgelovig zijn.
Mijn ouders kwamen er een paar jaar geleden achter dat in ons huidige tuinhuis 80 jaar geleden een man zijn broer heeft vermoord. Ik vind het op een of andere manier wel sfeer geven aan de plek. :')
Je wilt niet weten om wat voor een redenen mensen een huis afkeuren. Kijkers na ons (voor ons huidige huis) hadden het huis afgekeurd omdat de woonkamer nogal donker was. Wat nogal wiedes was, aangezien er een behoorlijk uitgeschoten volle struik pal voor 2 van de ramen stond... Kwestie van struik verwijderen...
pi_109161847
Jullie kunnen hier allemaal wel zeggen dat het je niets uit zou maken of dat er zelfmoord is gepleegd in zo'n huis maar de meeste mensen vinden dat toch wel een groot struikelblok om in zo'n woning te gaan wonen. Niet voor niets gaan die woningen voor veel minder geld in de verkoop dan dat ze eigenlijk waard zijn.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_109161914
Ik heb een tijd als student in een voormalig bejaardenhuis/verpleeghuis gewoond. Je wilt niet weten hoeveel mensen er op je kamer zijn overleden :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109162037
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een tijd als student in een voormalig bejaardenhuis/verpleeghuis gewoond. Je wilt niet weten hoeveel mensen er op je kamer zijn overleden :D
waar blijven de foto's?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:40:11 #73
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109162928
Tijdens je studie Isabeau?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:52:20 #74
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109163367
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:02 schreef Guidetti het volgende:
Jullie kunnen hier allemaal wel zeggen dat het je niets uit zou maken of dat er zelfmoord is gepleegd in zo'n huis maar de meeste mensen vinden dat toch wel een groot struikelblok om in zo'n woning te gaan wonen. Niet voor niets gaan die woningen voor veel minder geld in de verkoop dan dat ze eigenlijk waard zijn.
Dat klopt. Veel mensen zijn hier niet rationeel in. Was een poosje geleden een mevrouw die een huis wilde kopen en tegen de makelaar had gezegd dat ze een huis wilde waar nooit iemand in overleden was. Nou ja, goed makelaar liet haar huizen zien, ze kocht een huis en een poosje later hoorde ze van de buurvrouw dat de vorige bewoner in dat huis was overleden en het daarom ook werd verkocht.

Die mevrouw helemaal over de mik in dat programma natuurlijk. Ik vind het ook slordig van die makelaar omdat het een specifieke wens van haar was. Maar in mijn achterhoofd denk ik toch wel van mens waar maak je je druk over.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109163622
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat klopt. Veel mensen zijn hier niet rationeel in. Was een poosje geleden een mevrouw die een huis wilde kopen en tegen de makelaar had gezegd dat ze een huis wilde waar nooit iemand in overleden was. Nou ja, goed makelaar liet haar huizen zien, ze kocht een huis en een poosje later hoorde ze van de buurvrouw dat de vorige bewoner in dat huis was overleden en het daarom ook werd verkocht.

Die mevrouw helemaal over de mik in dat programma natuurlijk. Ik vind het ook slordig van die makelaar omdat het een specifieke wens van haar was. Maar in mijn achterhoofd denk ik toch wel van mens waar maak je je druk over.
Iemand die er "gewoon"overleden is vind ik qua gevoel toch totaal anders dan dat er iemand zich moedwillig om het leven heeft gebracht. Maar dat is mijn mening.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')