quote:
Op dinsdag 13 maart 2012 00:02 schreef T42 het volgende:[..]
zegt iemand die niet wist dat een diesel met 2 draadjes kan lopen
ik heb wel eens een crosser gehad met afgebroken kickstart en die kon ik gewoon in zijn 1 of 2 aanduwen. (125cc) in ze 1 op de weg en in ze 2 op zand.
en dan nog zit bij een motor de tank hoger dan de pomp en/of carb.
en zoals ts zei is het geen zware motor. of ts moet klein en licht zijn dan kan ik die 70% snappen

en druppelladers zijn niet voor slechte accu's

heb hier gewoon een verse staan van 2011 maar de auto staat al sinds begin nov stil en dan lopen die een beetje leeg (zelf ontlading heet dat)
ik kan hem er ook in laten zitten dan start hij nu ook. maar bij mij gaan accu's wel langer mee dan 3 jaar

en als ik hem liet zitten maakte ik wel de polen los
Dude, vergelijk je nou echt een 650cc V-twin met een 125cc opgevoerd ééncilinder prutsbrommertje met een achtertandwiel zo groot als het stuur van je kever?

Ik rijd al een jaartje of 8 op een motor met exact hetzelfde blok alleen met 100 cc meer, en geloof me; die duw je niet 'even' in je uppie aan, en al helemaal niet in zijn 3 met een lege accu en carbs.
Excuse me dat ik niet overdreven veel verstand heb van prehistorische petroleumgestookte volkwaggels, maar nu heb je toch wel een beetje last van een aanval van astraal gepenis en vergelijk je appels met hamsterkooien
Overigens is één startkabel op de plus van de accu zat, die andere plemp je ergens op een stukkie kaal ijzer (massa heet dat) dus zo vreselijk veel ruimte heb je niet nodig om hem met kabels over te starten. Desnoods kun je met de ene hand de plus domweg op de pool drukken en met je andere hand starten; na een seconde of 10 - 15 doorstarten loopt 'ie, probeer hem in je uppie maar eens 15 seconden rond te laten lopen terwijl je duwt
En druppelladers zijn niet specifiek voor brakke accu's idd, maar om de één of andere duistere reden zijn het wel meestal degenen met brakke accu's die zo'n ding gebruiken; you do the math.
[ Bericht 8% gewijzigd door Sounddragon op 13-03-2012 01:10:39 ]