pi_108974349
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo Fokkers!

Ik ben een beetje vastgelopen met een keuze maken qua opleiding. Want ik kom er maar niet echt uit, en dat komt ook omdat ik veel leuk vind en mij ook veel dingen leuk lijken. :N

Wat mij leuk lijkt en wat ik leuk vind is: Verkopen van producten, Advies geven aan toekomstige klanten of aan bedrijven, Mensen contact (ik heb altijd in de horeca gewerkt), Mensen helpen (dan heb ik het niet over de zorg), Met computers werken, Leiding geven en wellicht later een eigen bedrijfje.

Het probleem is ook dat heel veel opleidingen zoveel op elkaar lijken, dat ik ook de bomen door het bos niet meer zie. :{

Ik zou vorig jaar eigenlijk beginnen aan een ICT opleiding, maar de eerste 2 weken kwam ik er al achter dat dat niet iets is waar ik door mee wou gaan. Het was allemaal te technisch en ik hou al helemaal niet van dat technische. Eigenlijk was ik te snel aan de opleiding begonnen.
Ik zette weleens een pc in elkaar voor mezelf en soms ook voor bekende, maar daar was eigenlijk ook alles weer mee gezegd. :@
En toch moet je in de ICT altijd maar weer je kennis bijschaven en door leren, en geen 9-5 mentaliteit hebben. En om nou hele dagen maar achter de pc te zitten dat lijkt mij ook weer niks.

Mijn achtergrond is de Horeca en dat heb ik 7 jaar lang gedaan en vol enthousiasme. Maar vorig jaar ben ik er mee gestopt omdat ik het zat was. Het is een paar jaar leuk om te doen, maar om het nou je hele leven het te gaan doen. Dat zag ik ook niet echt zitten.
Je hebt toch altijd een ander ritme en nooit een vast ritme. Altijd die weekenden werken, en altijd maar weer laat thuis.
Wat ik altijd wel leuk vond is dat je met veel mensen te maken heb, en dat je bijvoorbeeld uitlegt wat iets is en dat dan probeert aan hem voor te schotelen.
Daarom wil ik denk ik iets gaan doen met verkopen, en iets met klantcontact te gaan doen.

Ik heb ook al wat beroepenfilms bekeken en dat commerciële lijkt mij gewoon super leuk om te doen. Dat je naar klanten heen gaat of aan de telefoon hebt om offertes te bespreken, of een bepaalde deal gaat sluiten. Dat zijn gewoon een paar voorbeelden hoor, maar dat lijkt mij wel leuk om te doen.

Nog even over mijn diploma's. Ik heb nu alleen een VMBO en een MBO 2 diploma. Die laatste heb ik 7 jaar geleden behaald, maar ik was nou niet echt iemand die graag naar school ging. Altijd maar spijbelen en daardoor ook niet echt doorgeleerd. Maar nu ben ik echt gemotiveerd om weer iets te gaan leren, en er echt voor te gaan.
Eigenlijk wil ik zo'n 21+ toets gaan proberen omdat ik nu al 25 ben, en omdat je met een HBO diploma toch iets beter in de arbeidsmarkt staat.
Ik weet wel dat mocht ik die 21+ toets halen dat het echt pittig gaat worden. Ook qua niveau maar ook omdat ik weer voltijds naar school moet. Maar nogmaals ik wil er nu echt voor gaan en ik ben toch niet meer diegene zoals 7 jaar geleden. :@

Ik ben ook wel van plan om naar open dagen te gaan om toch een bepaalde impressie te krijgen.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat jullie denken wat bij mij zou kunnen passen. :@

Nou dit is even kort iets over mezelf.

Nu heb ik toch nog een aantal vragen, en ik hoop eigenlijk dat jullie die willen beantwoorden. :@

* Welke studie zouden jullie mij aanraden?
* Op welke school zit jij?
* Welke studie doe jij zelf?
* Wat leer je zoal bij jouw studie?
* Is die studie die jij doet moeilijk?
* Wat voor werk doe je nu (mocht je klaar zijn met je studie)?
* En sluit het aan bij je studie?

Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen, en ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden. ;)
pi_108974990
Ik doe personeel en arbeid, kan t je wel aanraden. Het is niet zo heel moeilijke stof (geen ingewikkelde rekensommen enzo) beetje recht, beetje finance en psychologie.
pi_108975265
*op basis van je post lijkt bedrijfskunde iets voor jou
*ik doe nog geen studie
pi_108975334
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:48 schreef cjan het volgende:
Ik doe personeel en arbeid, kan t je wel aanraden. Het is niet zo heel moeilijke stof (geen ingewikkelde rekensommen enzo) beetje recht, beetje finance en psychologie.
Hallo,

Eerlijk gezegd zat ik daar ook al een beetje naar te kijken. Je kan daar toch ook bijvoorbeeld Intercedent mee worden? Zodat je werkzoekende kan helpen aan een baan en vacatures kan plaatsten.
Gewoon mensen werven voor een bepaalde vacature en voor bedrijven de juiste persoon vinden.
Het is even een voorbeeld hoor zodat ik dat weet. _O-
Want dat lijkt me op zich ook heel leuk om te doen. Of bij een bedrijf sollicitatiegesprekken houden met toekomstige werknemers. Of gewoon dat hele personeels-gebeuren bij houden en regelen.

Misschien zie ik het fout hoor, dat moet je dan even zeggen. :@
pi_108975361
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:56 schreef tfors het volgende:
*op basis van je post lijkt bedrijfskunde iets voor jou
*ik doe nog geen studie
Ok dank je zal de opleiding eens bekijken. ^O^
pi_108975958
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hallo,

Eerlijk gezegd zat ik daar ook al een beetje naar te kijken. Je kan daar toch ook bijvoorbeeld Intercedent mee worden? Zodat je werkzoekende kan helpen aan een baan en vacatures kan plaatsten.
Gewoon mensen werven voor een bepaalde vacature en voor bedrijven de juiste persoon vinden.
Het is even een voorbeeld hoor zodat ik dat weet. _O-
Want dat lijkt me op zich ook heel leuk om te doen. Of bij een bedrijf sollicitatiegesprekken houden met toekomstige werknemers. Of gewoon dat hele personeels-gebeuren bij houden en regelen.

Misschien zie ik het fout hoor, dat moet je dan even zeggen. :@
Ja of personeels manager of adviseur je kan er best veel kanten mee op.
pi_108976254
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:13 schreef cjan het volgende:

[..]

Ja of personeels manager of adviseur je kan er best veel kanten mee op.
Hmm ok. Ja dan zou deze opleiding inderdaad ook wel bij mij kunnen passen. ^O^
pi_109009202
Zou commerciële economie misschien iets zijn voor jou?
Zelf studeer ik rechten(wo) maar denk niet dat iets is wat in jouw straatje van interesses past :P
pi_109016543
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:01 schreef H-D het volgende:
Zou commerciële economie misschien iets zijn voor jou?
Zelf studeer ik rechten(wo) maar denk niet dat iets is wat in jouw straatje van interesses past :P
Ja ik heb daar ook al een beetje naar gekeken. Mijn broertje doet die studie ook en wat ik ervan gehoord heb is dat het wel een leuke studie is.
Maar volgens mij is het daar echt meer marketing en verkopen, en niet echt mensen helpen.
Ik zou toch echt meer de kant opwillen van adviseren en mensen helpen.
pi_109019881
Bedrijfskunde
Rijksuniversiteit Groningen
Bedrijfskunde
Zit nog in mijn bachelor, zeer breed dus. Wat vakken: Bedrijfseconomie, recht, operations management, gedrag in organisaties, managementtheorie enz.
Moeilijk is relatief begrip. Kan niet voor jou oordelen.

Aangezien jij niet direct naar de Universiteit kunt zou ik Management Economie en Recht aanraden. In principe is dat bedrijfskunde aan HBO niveau. Succes met je keuze
Tips voor taiwan?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:22:09 #11
370122 Denovo
(L) 03-09-11 -> Stevenmac26
pi_109043382
Bedrijfskunde, Commercieel medewerker binnendienst, Marketing en verkoop,
Roc Asa
Welzijn, zit echter te twijfelen of ik ga kiezen voor Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener
Je leert alles wat met welzijn te maken heeft en mensen, je leert in periodes, zo leer je wie jij bent en wat jij kunt verbeteren om een echte professionele welzijnswerker te worden. Je leert de daadwerkelijke problemen op te sporen en gezamelijk een oplossing ervoor te vinden. En na de helft van de tweede ga je, je capaciteiten die je nodig hebt in het vak wat je wilt afstuderen verbeteren.
Nee, tenzij je nog veel problemen hebt met jezelf of je verleden. Je moet veel praten en heel open zijn. Qua opdrachten is het echt heel makkelijk.
pi_109044987
zitten we hier op hbo of wo? oh laat maar. Even denken hoor..
pi_109045107
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:33 schreef FerryNL het volgende:
Hallo Fokkers!

Ik ben een beetje vastgelopen met een keuze maken qua opleiding. Want ik kom er maar niet echt uit, en dat komt ook omdat ik veel leuk vind en mij ook veel dingen leuk lijken. :N

Met jouw 99% van nederland ;)
quote:
Wat mij leuk lijkt en wat ik leuk vind is: Verkopen van producten, Advies geven aan toekomstige klanten of aan bedrijven, Mensen contact (ik heb altijd in de horeca gewerkt), Mensen helpen (dan heb ik het niet over de zorg), Met computers werken, Leiding geven en wellicht later een eigen bedrijfje.
Eens zien, consultancy, Sales, Contact met mensen zit daar al bij in, ict, Management, Management.

Combineren we dat, zeg ik: Ga bedrijfskunde studeren en daarna bedrijfskundige adviezen leveren aan ICT bedrijven ^O^
quote:
Het probleem is ook dat heel veel opleidingen zoveel op elkaar lijken, dat ik ook de bomen door het bos niet meer zie. :{
Dat komt bekend voor. Op Amsterdamse hogescholen heb je 12 verschillende Management opleidingen 8)7

quote:
Ik zou vorig jaar eigenlijk beginnen aan een ICT opleiding, maar de eerste 2 weken kwam ik er al achter dat dat niet iets is waar ik door mee wou gaan. Het was allemaal te technisch en ik hou al helemaal niet van dat technische. Eigenlijk was ik te snel aan de opleiding begonnen.
Ik zette weleens een pc in elkaar voor mezelf en soms ook voor bekende, maar daar was eigenlijk ook alles weer mee gezegd. :@
En toch moet je in de ICT altijd maar weer je kennis bijschaven en door leren, en geen 9-5 mentaliteit hebben. En om nou hele dagen maar achter de pc te zitten dat lijkt mij ook weer niks.

Mijn achtergrond is de Horeca en dat heb ik 7 jaar lang gedaan en vol enthousiasme. Maar vorig jaar ben ik er mee gestopt omdat ik het zat was. Het is een paar jaar leuk om te doen, maar om het nou je hele leven het te gaan doen. Dat zag ik ook niet echt zitten.
Je hebt toch altijd een ander ritme en nooit een vast ritme. Altijd die weekenden werken, en altijd maar weer laat thuis.
Wat ik altijd wel leuk vond is dat je met veel mensen te maken heb, en dat je bijvoorbeeld uitlegt wat iets is en dat dan probeert aan hem voor te schotelen.
Daarom wil ik denk ik iets gaan doen met verkopen, en iets met klantcontact te gaan doen.

Ik heb ook al wat beroepenfilms bekeken en dat commerciële lijkt mij gewoon super leuk om te doen. Dat je naar klanten heen gaat of aan de telefoon hebt om offertes te bespreken, of een bepaalde deal gaat sluiten. Dat zijn gewoon een paar voorbeelden hoor, maar dat lijkt mij wel leuk om te doen.

Nog even over mijn diploma's. Ik heb nu alleen een VMBO en een MBO 2 diploma. Die laatste heb ik 7 jaar geleden behaald, maar ik was nou niet echt iemand die graag naar school ging. Altijd maar spijbelen en daardoor ook niet echt doorgeleerd. Maar nu ben ik echt gemotiveerd om weer iets te gaan leren, en er echt voor te gaan.
Eigenlijk wil ik zo'n 21+ toets gaan proberen omdat ik nu al 25 ben, en omdat je met een HBO diploma toch iets beter in de arbeidsmarkt staat.
Ik weet wel dat mocht ik die 21+ toets halen dat het echt pittig gaat worden. Ook qua niveau maar ook omdat ik weer voltijds naar school moet. Maar nogmaals ik wil er nu echt voor gaan en ik ben toch niet meer diegene zoals 7 jaar geleden. :@

21 toets, helemaal voor het hbo is niet heel moeilijk hoor.
quote:
Ik ben ook wel van plan om naar open dagen te gaan om toch een bepaalde impressie te krijgen.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat jullie denken wat bij mij zou kunnen passen. :@

Nou dit is even kort iets over mezelf.

Nu heb ik toch nog een aantal vragen, en ik hoop eigenlijk dat jullie die willen beantwoorden. :@

* En sluit het aan bij je studie?

Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen, en ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden. ;)
HvA-HES en Uva
Mer en fiscaal recht
Niks, Juridische dingen
Niet, en redelijk maar toch goed te doen
Van alles en nog wat
nee :P
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:26:12 #14
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_109046664
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:58 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ok dank je zal de opleiding eens bekijken. ^O^
Dan zal ik er ook technische bedrijfskunde bij pakken en de 2 opleidingen vergelijken.
pi_109046900
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Met jouw 99% van nederland ;)

[..]

Eens zien, consultancy, Sales, Contact met mensen zit daar al bij in, ict, Management, Management.

Combineren we dat, zeg ik: Ga bedrijfskunde studeren en daarna bedrijfskundige adviezen leveren aan ICT bedrijven ^O^

[..]

Dat komt bekend voor. Op Amsterdamse hogescholen heb je 12 verschillende Management opleidingen 8)7

[..]

21 toets, helemaal voor het hbo is niet heel moeilijk hoor.

[..]

HvA-HES en Uva
Mer en fiscaal recht
Niks, Juridische dingen
Niet, en redelijk maar toch goed te doen
Van alles en nog wat
nee :P
Ik wil toch niks meer in de ICT he, omdat dat toch te technisch is allemaal. En ik echt meer wil verkopen, advies geven en met mensen werken lijkt me leuk.

Bedrijfskunde is misschien wel een goede studie ja.
pi_109046922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:26 schreef Meierij het volgende:

[..]

Dan zal ik er ook technische bedrijfskunde bij pakken en de 2 opleidingen vergelijken.
Ik wil niks meer technisch doen he, omdat ik dat gewoon niks vind. :@
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:41:04 #17
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_109047087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:36 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik wil niks meer technisch doen he, omdat ik dat gewoon niks vind. :@
Er is weinig 'technisch' aan technische bedrijfskunde. Daarom ook mijn advies om ook bij die studie te gaan kijken en dan te vergelijken met gewone bedrijfskunde.
pi_109047233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:41 schreef Meierij het volgende:

[..]

Er is weinig 'technisch' aan technische bedrijfskunde. Daarom ook mijn advies om ook bij die studie te gaan kijken en dan te vergelijken met gewone bedrijfskunde.
Ok sorry :@ Zal het eens bekijken. :)
pi_109050402
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:06 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik heb daar ook al een beetje naar gekeken. Mijn broertje doet die studie ook en wat ik ervan gehoord heb is dat het wel een leuke studie is.
Maar volgens mij is het daar echt meer marketing en verkopen, en niet echt mensen helpen.
Ik zou toch echt meer de kant opwillen van adviseren en mensen helpen.
Wel op HBO niveau? Anders misschien bedrijfskunde inderdaad. Of MER. En dan advies gaan geven aan bedrijven e.d.
pi_109065954
Voordat je studeert voor een papier:

Ik heb mijn papieren en ik zit ook thuis op de bank. Vrienden die na de havo gingen werken zijn nu succesvol en het duurt wel effe voordat ik hen inhaal (als dat ooit gebeurd)
pi_109067082
Bedrijfskunde lijkt me wel een goede, of International Business Management als je veel naar het buitenland wilt.

Zelf doe ik volgend jaar European Studies.
pi_109067718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Wel op HBO niveau? Anders misschien bedrijfskunde inderdaad. Of MER. En dan advies gaan geven aan bedrijven e.d.
Ja HBO niveau. Ik neig inderdaad ook meer naar MER, of heel misschien personeel en arbied.
pi_109067786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:44 schreef Arbiter het volgende:
Bedrijfskunde lijkt me wel een goede, of International Business Management als je veel naar het buitenland wilt.

Zelf doe ik volgend jaar European Studies.
Dan zou ik bedrijfskunde kiezen, omdat mij Engels nog niet zo goed is voor zo'n Engelstalige studie.
pi_109068361
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:55 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja HBO niveau. Ik neig inderdaad ook meer naar MER, of heel misschien personeel en arbied.
Vermoed dat MER wel iets commercieler gericht is dan P&A?
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 22:25:53 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109069593
Commerciele economie, personeel en arbeid, een hele reeks aan managementfuncties.
Wie voert het uiteindelijke werk nog uit in dit land? Of klapt zometeen de luchtbel?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109071786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:55 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Geen MER. NIET DOEN

Je hebt geen moer aan je economische vaardigheden, Geen moer aan je economische vaardigheden, en geen moer aan je juridische vaardigheden.

Kies Bedrijfskunde, bedrijfseconomie of rechten, maar echt geen mer

Edit : En ook geen IBL, Sportmanagement, MediaManagement of andere bullshit opleiding. Gewoon Bedrijfskunde. Wil je Internationaal? Ga dan een half jaartje in het buiteland rond hangen. Iets met sport? Ga stage lopen in de sportschool. Maar kies in godsnaam Bedrijfskunde en geen ellendige afgeleide.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yreal op 13-03-2012 23:06:13 ]
pi_109074430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Geen MER. NIET DOEN

Je hebt geen moer aan je economische vaardigheden, Geen moer aan je economische vaardigheden, en geen moer aan je juridische vaardigheden.

Kies Bedrijfskunde, bedrijfseconomie of rechten, maar echt geen mer

Edit : En ook geen IBL, Sportmanagement, MediaManagement of andere bullshit opleiding. Gewoon Bedrijfskunde. Wil je Internationaal? Ga dan een half jaartje in het buiteland rond hangen. Iets met sport? Ga stage lopen in de sportschool. Maar kies in godsnaam Bedrijfskunde en geen ellendige afgeleide.
Duidelijke taal zeg! _O- _O-
pi_109075022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:52 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Duidelijke taal zeg! _O- _O-
Nee echt, ik kan het je echt afraden. Los van het gevoel dat je niks weet, kom je amper aan de slag.

Als ik solliciteer voor een stage is het :

Nee bedankt, we krijgen al heel veel Bedrijfseconomen/ hbo-juristen/ Bedrijfskundige. Heb er een flut dingetje tussen zitten waar ze mij zouden wilde over een hbo juristen, omdat ik ook begrijp wat een advocaat zou kunnen vragen voor zijn diensten. Maar daarvan wacht ik nog op antwoord.

En het komt dus niet aan op cv's , nee, echt puur op opleiding.
pi_109124779
Facility managment zou ook misschien wel wat kunnen zijn ...
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:09:08 #30
149454 GSbrder
Rara sunt cara
pi_109139106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:25 schreef eriksd het volgende:
Commerciele economie, personeel en arbeid, een hele reeks aan managementfuncties.
Wie voert het uiteindelijke werk nog uit in dit land? Of klapt zometeen de luchtbel?
Zozo. Dat duurde lang.
Op maandag 24 september 2012 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
GS lijkt me dunner, minder dom, knapper en arroganter :P
pi_109171575
Bedrijfscommunicatie, commerciele economie, human resource management, p&a ..
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:00:53 #32
337465 Bram_van_Loon
Wegens boete voor een ander
pi_109180182
quote:
Zozo. Dat duurde lang.
Het is een valide vraag. Ik vraag me ook al lang af hoeveel geld er verloren gaat via dat soort functies. Uitzendbureaus zijn voor mij ook zo'n vreemd fenomeen. Zou het niet beter zijn als werkgevers veel meer met vaste contracten zouden werken? Dan blijft er meer geld over voor de werknemers wat nu naar de uitzendbureaus gaat. Zijn werknemers die een fatsoenlijk langdurig contract hebben niet produktiever? Ben je niet produktiever wanneer je al jarenlang voor een bedrijf werkt en je dat bedrijf in detail kent.,

Ik ga niet beweren dat niets van dat alles nodig is maar inderdaad, zijn er nog genoeg mensen die het uitvoerende werk doen als we straks nog meer managers, human resource managers enzovoorts hebben?
Vervoegen van werkwoorden: http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden.html
Samenstellingen: www.spatiegebruik.nl/
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:37:25 #33
149454 GSbrder
Rara sunt cara
pi_109181586
Vaste contracten zijn duurder dan uitzendkrachten.
Ondanks de vaak factor 2,5 die het loon van een flexwerker je kost, is het ontbreken van regels omtrent het ontslagrecht veel werkgevers die premie meer dan waard.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 20:50:13 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109182108
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:37 schreef GSbrder het volgende:
Vaste contracten zijn duurder dan uitzendkrachten.
Ondanks de vaak factor 2,5 die het loon van een flexwerker je kost, is het ontbreken van regels omtrent het ontslagrecht veel werkgevers die premie meer dan waard.
Maar na verloop van tijd gaat goedkoop duurkoop vormen, zeker als je eigenlijk geen weet hebt van de potentiële ontslagvergoeding. Zo fors is die niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:52:48 #35
149454 GSbrder
Rara sunt cara
pi_109182230
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar na verloop van tijd gaat goedkoop duurkoop vormen, zeker als je eigenlijk geen weet hebt van de potentiële ontslagvergoeding. Zo fors is die niet.
Hangt af van het verloop in je bedrijf.
Callcenters, de horeca, de bouw, het metaal, allemaal branches waar het verloop en de bijbehorende ontslagprocedures in potentie duurder zijn dan die twee uitschieters die een paar jaar voor een werkgever werken via een uitzendbureau.
pi_109199877
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een valide vraag. Ik vraag me ook al lang af hoeveel geld er verloren gaat via dat soort functies. Uitzendbureaus zijn voor mij ook zo'n vreemd fenomeen. Zou het niet beter zijn als werkgevers veel meer met vaste contracten zouden werken? Dan blijft er meer geld over voor de werknemers wat nu naar de uitzendbureaus gaat. Zijn werknemers die een fatsoenlijk langdurig contract hebben niet produktiever? Ben je niet produktiever wanneer je al jarenlang voor een bedrijf werkt en je dat bedrijf in detail kent.,

Ik ga niet beweren dat niets van dat alles nodig is maar inderdaad, zijn er nog genoeg mensen die het uitvoerende werk doen als we straks nog meer managers, human resource managers enzovoorts hebben?
Het zou zo moeten zijn. Alleen zijn mensen die in die branches werken niet per definitie bijzonder productief

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')