Hele topic vergeten
.
Paar weken geleden achterremblokken vervangen, die waren bijna op. Sinds februari 2011 ongeveer ¤ 400 aan onderhoud uitgegeven, dus mooi goedkoop jaartje.
2/3 weken geleden ook in Berlijn geweest, samen met een RCZ als volgautootje...best pittige dingen. Was de 1.6 turbo (200pk uit m'n kop). Op de sprint naar 100 won ik het nipt, en hij ging gewoon mee tot 240 km/u. Grappig autootje, jammer dat 't nog steeds FWD meuk blijft
.
Op de terugweg dus lekker cruisen met 240 km/u, klapt er ineens een vrachtwagen naar links (terwijl er gvd niks, maar dan ook NIKS voor 'm reed, er stond slechts iets op de vluchtstrook...waar hij makkelijk langs kon). Ik kon gewoon nooit meer remmen, hoe grote brembo's er ook onder zitten. Hij schoof al naar links en ik zat met een knipperende kerstboom op 't dash inclusief 't ABS dat m'n poot er af wilde rukken. Vol remmend heul langzaam (wilde geen onverwachte stuurbewegingen maken) naar links sturen...ik zat al in het ongelooflijk kleine strookje gras aan de linkerkant, centimeters van de vangrail toen de vrachtwagen eindelijk stopte met opschuiven....ik zat toen al (terwijl ik nog steeds vol aan het remmen was) ongeveer ter hoogte van de cabine van de vrachtwagen. Was die ongelooflijk tosti niet gestopt met opschuiven, dan had ik een airbag in m'n gebit gehad (inclusief de inzittenden). Erna maar ff pauze gehouden omdat ik echt stijf stond van de adrenaline. Uiteraard is die vrachtwagenchauffeur 'bedankt' voor zijn actie dmv alle mogelijke denkbare handgebaren die bestaan.
Verder gaat de coupé volgende week een aantal maanden in de stalling en wordt 'ie geschorst.
quote:
Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:[..]
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.
Ik zat op 8 AVB en 8 AVD. Als je al een tijdje je rijbewijs hebt dan is het prima snel te doen.
quote:
En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen
Doe jezelf, je familie, de wegnetbeheersders en de mensen die troep moeten opruimen een plezier en leer eerst motorrijden voordat je zoiets koopt, dus op een goedkoper (en langzamer) gebakje. Een 'langzame' motor is toch al sneller dan vrijwel alle auto's.
Toen ik m'n motorrijbewijs net had (heb 'm zelf nog niet zo heel lang, bijna 2 jaar) stapte ik meteen op een KTM RC8 (1200cc) met iets van 150pk. Het is fantastisch hoor, maar in het begin rijdt zo'n motor jou in plaats van andersom, ik zou er dus niet snel zo'n snelle kopen om mee te beginnen. En ik weet dat een R6 een 600cc is, maar alsnog een best snelle 600cc, in ieder geval niet echt een beginnersmotor.
Nu bijna 2 jaar later (en misschien 5.000/6.000 km) kan ik aardig rijden, maar daar houdt het ook mee op. Het kost aardig wat tijd/km's voordat je fatsoenlijk motor kunt rijden.