abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 20:09:45 #126
145146 Andyy
pi_110151267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur?
In de handleiding van de X1 van ons staat dat remlichten gaan knipperen bij een noodstop, dus neem aan dat het gewoon hoort.
Heb het ook wel eens gezien bij Volvo's.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:13:32 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110151486
OK; rij niet zo vaak achter iemand aan. :P


quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan.

Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Maar waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed gedaan met die lampjes/sluiting oid veroorzaakt?

[ Bericht 76% gewijzigd door Hyperdude op 10-04-2012 20:20:03 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:53:16 #128
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110154277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
OK; rij niet zo vaak achter iemand aan. :P

[..]

Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Maar waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed gedaan met die lampjes/sluiting oid veroorzaakt?

Geen idee, ik heb geen boekje :( Ik heb alleen een engelse gelezen waar dit lampje bij de benzine modellen alleen genoemd wordt bij de automatische versnellingsbak. En laat ik nou net een diesel hebben met een handmatige bak.

Sluiting lijkt me erg vreemd, zo'n 1.2w lampje past maar op één manier.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:54:29 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110158711
In mijn E46 boekje heeft het automaatlampje iig. geen functie bij auto´s met handbakken.
Misschien heb je wel een breuk in de printplaat/aansluitkabel gemaakt oid?
Lijkt mij iig. geen toeval dat het is begonnen nadat je de boel open hebt gehad. Maar dat wist je al. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 22:16:37 #130
145146 Andyy
pi_110160073
Even een vraagje, misschien weet iemand het:
De PDC, is een continue piep dat je er al tegenaan staat of heb je nog een paar centimeter?
Ben met m'n oude auto namelijk gewend dat er nog ietsjes was, dus remde pas als die continu piepte.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:20:40 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110160267
Bij die van mij heb je nog wel iets van 10 cm.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:59:50 #132
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110163133
Ligt aan de afstelling. Met de scanner kun je het instellen. Ik heb zeker nog een cm of 20, denk zelfs wel meer.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 23:09:29 #133
145146 Andyy
pi_110163647
Zeiden mensen tegen me dat ze twee keer een tik hoorden, terwijl ik bij de continue piep remde.
Ik heb ook niks gehoord en niks gezien op de achterbumper. Waren wel wat hangjongeren, zou vast zijn dat ze het leuk vonden om dom te doen.
ze wezen wel naar de kentekenplaat, maar die was zo afgebogen op een hoek dat onmogelijk onze auto heeft kunnen doen -O-
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:15:34 #134
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_110163987
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:
Niet toevallig de kentekenplaatverlichting ofzo? Die vergeten mensen nog wel eens. Of het groot licht?
Allemaal gecheckt. :P
pi_110180249
Reed zo op de A44 en ik zag voor me een vrachtwagen met de wortels van een boom achterop. Ik dacht ik haal hem even in voor het geval er troep zal vallen. En ja hoor valt er een stuk hout en kwam tegen mn auto aan. Niets aan de hand dacht ik.
Op de terugweg haalde een TNT busje mij in en gaf signalen dat ik naast hem moest rijden en zei vervolgens dat er iets niet klopte aan mn verlichting.
Hing mijn linker mistlamp aan de kabels met kapot glas -.-
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 14:46:34 #136
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110182129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn E46 boekje heeft het automaatlampje iig. geen functie bij auto´s met handbakken.
Misschien heb je wel een breuk in de printplaat/aansluitkabel gemaakt oid?
Lijkt mij iig. geen toeval dat het is begonnen nadat je de boel open hebt gehad. Maar dat wist je al. :)
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.

[ Bericht 6% gewijzigd door jitzzzze op 11-04-2012 18:10:08 ]
pi_110193287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor is
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 19:00:42 #138
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 11 april 2012 @ 19:11:56 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110194346
Versnellingsbak heeft volgens mijn geen sensor voor oliepeil oid.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 19:14:36 #140
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110194509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Versnellingsbak heeft volgens mijn geen sensor voor oliepeil oid.
Kan ook niets vinden in de technische tekeningen. Is er een manier om het oliepeil te controleren?

De lamp zou dus alleen maar kunnen gaan branden door een elektrische storing, of omdat de ECU aan het zoeken is naar een automaat die er niet is?
  woensdag 11 april 2012 @ 19:23:54 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110194990
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet?

Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid. :P voelen of de het olieniveau tot onderaan de vulopening staat. Als de bak er droog uitziet, en normaal schakelt, zou ik het lekker zo laten.

NB
Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 11 april 2012 @ 19:40:52 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110196156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet?

Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid. :P voelen of de het olieniveau tot onderaan de vulopening staat. Als de bak er droog uitziet, en normaal schakelt, zou ik het lekker zo laten.

NB
Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde. :')
Hij schakelt verder prima, geen gekke geluiden of iets wat op een storing lijkt. Morgen staat hij op de brug, en als de bak er droog uit ziet schroef ik gewoon het lampje er weer uit en dan zal het verder wel :)

De accu loshalen zou kunnen, maar heb daar niet zo'n trek in. Weet niet waarom.
pi_110219317
Hele topic vergeten :+.

Paar weken geleden achterremblokken vervangen, die waren bijna op. Sinds februari 2011 ongeveer ¤ 400 aan onderhoud uitgegeven, dus mooi goedkoop jaartje.

2/3 weken geleden ook in Berlijn geweest, samen met een RCZ als volgautootje...best pittige dingen. Was de 1.6 turbo (200pk uit m'n kop). Op de sprint naar 100 won ik het nipt, en hij ging gewoon mee tot 240 km/u. Grappig autootje, jammer dat 't nog steeds FWD meuk blijft :P.

Op de terugweg dus lekker cruisen met 240 km/u, klapt er ineens een vrachtwagen naar links (terwijl er gvd niks, maar dan ook NIKS voor 'm reed, er stond slechts iets op de vluchtstrook...waar hij makkelijk langs kon). Ik kon gewoon nooit meer remmen, hoe grote brembo's er ook onder zitten. Hij schoof al naar links en ik zat met een knipperende kerstboom op 't dash inclusief 't ABS dat m'n poot er af wilde rukken. Vol remmend heul langzaam (wilde geen onverwachte stuurbewegingen maken) naar links sturen...ik zat al in het ongelooflijk kleine strookje gras aan de linkerkant, centimeters van de vangrail toen de vrachtwagen eindelijk stopte met opschuiven....ik zat toen al (terwijl ik nog steeds vol aan het remmen was) ongeveer ter hoogte van de cabine van de vrachtwagen. Was die ongelooflijk tosti niet gestopt met opschuiven, dan had ik een airbag in m'n gebit gehad (inclusief de inzittenden). Erna maar ff pauze gehouden omdat ik echt stijf stond van de adrenaline. Uiteraard is die vrachtwagenchauffeur 'bedankt' voor zijn actie dmv alle mogelijke denkbare handgebaren die bestaan.

Verder gaat de coupé volgende week een aantal maanden in de stalling en wordt 'ie geschorst.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.
Ik zat op 8 AVB en 8 AVD. Als je al een tijdje je rijbewijs hebt dan is het prima snel te doen.

quote:
En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen :X
Doe jezelf, je familie, de wegnetbeheersders en de mensen die troep moeten opruimen een plezier en leer eerst motorrijden voordat je zoiets koopt, dus op een goedkoper (en langzamer) gebakje. Een 'langzame' motor is toch al sneller dan vrijwel alle auto's.

Toen ik m'n motorrijbewijs net had (heb 'm zelf nog niet zo heel lang, bijna 2 jaar) stapte ik meteen op een KTM RC8 (1200cc) met iets van 150pk. Het is fantastisch hoor, maar in het begin rijdt zo'n motor jou in plaats van andersom, ik zou er dus niet snel zo'n snelle kopen om mee te beginnen. En ik weet dat een R6 een 600cc is, maar alsnog een best snelle 600cc, in ieder geval niet echt een beginnersmotor.

Nu bijna 2 jaar later (en misschien 5.000/6.000 km) kan ik aardig rijden, maar daar houdt het ook mee op. Het kost aardig wat tijd/km's voordat je fatsoenlijk motor kunt rijden.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:59:36 #144
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110228568
Lekker dan, met zo'n vrachtwagen. Je zou van zo'n beroepschauffeur beter verwachten... :{.

Waarom gaat de coupé de schorsing in eigenlijk?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:04:20 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110234227
Boven de 200 doe ik alleen maar op een lege Autobahn.
Of op een driebaansweg.
Mede aan de hand nav ervaringen zoals hierboven.
De Duitsche Autobahn is niet meer wat het ooit was.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 12 april 2012 @ 17:23:20 #146
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_110238297
Boe.. mezelf overschat...

reed op een weg die nog vochtig was.. zag een mooie bocht.. dus ik zet asc uit en drift wel mooi door die bocht... tot ik teveel tegenstuurde ...180 graden omgekeerd op de weg ...

Stil komen te staan tegen een stoepje .. velg krom, binnenkap van de wielkast zegmaar verrot ..

Sukkel :')
pi_110238470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe.. mezelf overschat...

reed op een weg die nog vochtig was.. zag een mooie bocht.. dus ik zet asc uit en drift wel mooi door die bocht... tot ik teveel tegenstuurde ...180 graden omgekeerd op de weg ...

Stil komen te staan tegen een stoepje .. velg krom, binnenkap van de wielkast zegmaar verrot ..

Sukkel :')
ai, en je ego ;(
  donderdag 12 april 2012 @ 17:29:07 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110238548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:27 schreef rival het volgende:

[..]

ai, en je ego ;(
onherstelbaar beschadigd :D
  donderdag 12 april 2012 @ 17:29:29 #149
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_110238563
Dus dat!

Normaal gaat et goed, maar ik denk dat het in die bocht nog nat was en vlak daarna niet .. Dus pakte veel grip ineens .. Ging heeeeel raar iig ..

Majaaaa, wou toch al nieuw setje velgen maar nu heeft et dus haast... Stuur gaat heen en weer onder de 40 ... Guvvedumme
pi_110246966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:59 schreef Mikkie het volgende:
Lekker dan, met zo'n vrachtwagen. Je zou van zo'n beroepschauffeur beter verwachten... :{.

Waarom gaat de coupé de schorsing in eigenlijk?
Volgende week vlieg ik voor een aantal maanden naar Azië, om te gaan reizen/backpacken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
Boven de 200 doe ik alleen maar op een lege Autobahn.
Of op een driebaansweg.
Mede aan de hand nav ervaringen zoals hierboven.
De Duitsche Autobahn is niet meer wat het ooit was.
De Autobahn was eigenlijk ook leeg, totdat die vrachtwagen opdoemde...en nog steeds was het leeg. Zoiets verwacht je gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')