abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_111568093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 07:32 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Jij schopt wel tegen heilige huisjes aan. :7 Breng je eerst iedereen in paniek in het jazz-topic na je opmerking over Coltrane, nu zie ik je hier OK Computer bekritiseren. _O-
Begrijp het overigens wel. Ken genoeg mensen die niet zo veel kunnen met de albums voor Kid A. Werkt natuurlijk ook the other way around, sommige mensen vinden het na OK Computer niet zo heel veel meer.
Ik hou van bliepjes O+ Ik zeg in ieder geval niet dat Kid A een pauperalbum is en overrated is. Want dat is gewoon geniaal en revolutionair. Maar daar zijn er ook veel zonderlingen die de rest van de wereld in paniek brengen door er negatieve dingen over te zeggen!!! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:10:36 #202
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_111568608
Ik vind ook veel platen na OK Computer (met name In Rainbows) een stuk fijner :)
pi_111575235
Ik krijg altijd maar het idee dat je OK Computer goed MOET vinden. Terwijl bijna al het werk erna beter is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2012 12:34:01 ]
pi_111575879
Ach, ik vind Pablo Honey ook altijd weer fris als ik hem een tijdje niet geluisterd heb. Vooral Prove Yourself blijft goed
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_111576186
You is een erg goede track van Pablo Honey.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:08:20 #206
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_111576301
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:10 schreef Haunter het volgende:
Ik vind ook veel platen na OK Computer (met name In Rainbows) een stuk fijner :)
Ik ook, al vind ik OKC ook wel erg sterk hoor. Maar In Rainbows vind ik qua flow én tracks op zich echt geniaal.
pi_111578723
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:33 schreef TUFKAL het volgende:
Ik krijg altijd maar het idee dat je OK Computer goed MOET vinden. Terwijl bijna al het werk erna beter is.
Dat is ook maar jouw subjectieve mening :P Ik bijvoorbeeld vind iedere plaat na Computer een stuk minder geniaal. Mijn volgorde zou zijn:

OK Computer
In Rainbows
The Bends
Amnesiac
Kid A
Pablo Honey
Hail to the Thief
The King of Limbs

Moeilijk trouwens zeg :') Over de middenmoot ben ik totaal niet zeker. Alle albums zijn zo goed... TKOL verliest bij mij punten om zijn lengte :N Heb wel genoten van dat album dit jaar. O+
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 14:11:11 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111578775
Door de tijd heen is het denk ik toch Kid A die ik het gaafst vind :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111578804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:08 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik ook, al vind ik OKC ook wel erg sterk hoor. Maar In Rainbows vind ik qua flow én tracks op zich echt geniaal.
Dat heb ik dus ook altijd....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:18:10 #210
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_111579057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:33 schreef TUFKAL het volgende:
Ik krijg altijd maar het idee dat je OK Computer goed MOET vinden. Terwijl bijna al het werk erna beter is.
Zelf vind ik Kid A het beste dat ze gemaakt hebben, maar ik snap wel heel goed waarom OK Computer wordt beschouwd als hét meesterwerk. De teksten, muzikaal, de productie, alles is van een belachelijk hoog niveau. Het is geen makkelijk te behappen album, maar toch weet het een heel groot publiek te bereiken. OK Computer raakte volgens mij de essentie van de weg naar het millennium: een cocktail van angst en optimisme die smaakte naar vervreemding.
Overigens moet niemand OK Computer goed vinden, sterker nog, het valt me op dat sommigen vooral heel erg hun best doen om het album niet goed te vinden. Ik doel nu niet op iemand van dit forum, maar ik zie op MM en RYM toch vaak discussies over het album die helemaal nergens over gaan. De meest kansloze klacht is nog wel: 'Ja, alleen pretentieuze mensen luisteren naar Radiohead.' Niets is uiteraard pretentieuzer dan anderen betichten van pretenties en jezelf neerzetten als iemand die daar doorheen prikt. Dat zie je overigens ook terug bij Kid A en Amnesiac, maar bij OK Computer zie je dit soort opmerkingen toch vaker terug.
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 14:23:25 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111579325
In rainbows vind ik dan weer niet zo bijzonder.... eigenlijk. Leuk album maar niet meer en dat meer dan een leuk album had ik bij OKC in Kid A wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111579575
Ik leerde Kid A pas kennen na de andere vijf uit de eerste zes albums en op een of andere manier heeft het me nooit écht gegrepen. Sommige nummers zijn briljant, maar het geheel is niet zo 'magisch' als sommige andere albums, vind ik. :@
pi_111582629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:18 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Zelf vind ik Kid A het beste dat ze gemaakt hebben, maar ik snap wel heel goed waarom OK Computer wordt beschouwd als hét meesterwerk. De teksten, muzikaal, de productie, alles is van een belachelijk hoog niveau. Het is geen makkelijk te behappen album, maar toch weet het een heel groot publiek te bereiken. OK Computer raakte volgens mij de essentie van de weg naar het millennium: een cocktail van angst en optimisme die smaakte naar vervreemding.
Overigens moet niemand OK Computer goed vinden, sterker nog, het valt me op dat sommigen vooral heel erg hun best doen om het album niet goed te vinden. Ik doel nu niet op iemand van dit forum, maar ik zie op MM en RYM toch vaak discussies over het album die helemaal nergens over gaan. De meest kansloze klacht is nog wel: 'Ja, alleen pretentieuze mensen luisteren naar Radiohead.' Niets is uiteraard pretentieuzer dan anderen betichten van pretenties en jezelf neerzetten als iemand die daar doorheen prikt. Dat zie je overigens ook terug bij Kid A en Amnesiac, maar bij OK Computer zie je dit soort opmerkingen toch vaker terug.
Bedoel ook niemand in t bijzonder hier hoor. Ik hoor het gewoon vaker in algemene discussies. Niet dat ik me daar wat van aantrek ofzo ;)
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 19:42:51 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111592739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:29 schreef Tchock het volgende:
Ik leerde Kid A pas kennen na de andere vijf uit de eerste zes albums en op een of andere manier heeft het me nooit écht gegrepen. Sommige nummers zijn briljant, maar het geheel is niet zo 'magisch' als sommige andere albums, vind ik. :@
Tja dat is dan misschien wel het perspectief van tijd ik weet nog goed dat ik voor het eerst een nummer hoorde van OK computer, dat was paranoid android.... en ik weet ook nog dat ik dacht dit toppen ze nooit en toen kwam Kid A.... maarja ik zal wel te oud zijn voor deze zooi :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111593167
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat is dan misschien wel het perspectief van tijd ik weet nog goed dat ik voor het eerst een nummer hoorde van OK computer, dat was paranoid android.... en ik weet ook nog dat ik dacht dit toppen ze nooit en toen kwam Kid A.... maarja ik zal wel te oud zijn voor deze zooi :D
Zou kunnen :D Ik was sowieso te jong om de tijdsgeest mee te krijgen. Ik was vier toen OK Computer uitkwam _O- Maar OK Computer vind ik echt het beste album aller tijden. Heb het idee dat ik dat album veel meer begrijp dan Kid A :@
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 19:51:22 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111593223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zou kunnen :D Ik was sowieso te jong om de tijdsgeest mee te krijgen. Ik was vier toen OK Computer uitkwam _O- Maar OK Computer vind ik echt het beste album aller tijden. Heb het idee dat ik dat album veel meer begrijp dan Kid A :@
Ik was toen ook nog maar 16 dus ik doe wel stoer maar was toen ook een broekie :D Het was pas een jaar later toen ik voor het eerst naar een groot festival ging :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111593314
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik was toen ook nog maar 16 dus ik doe wel stoer maar was toen ook een broekie :D Het was pas een jaar later toen ik voor het eerst naar een groot festival ging :P
Op mijn zestiende was ik mijn muzikale smaak aan het verdiepen en heel veel aan het luisteren. Toen ik vier was at ik zand :@
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 19:56:30 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111593518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Op mijn zestiende was ik mijn muzikale smaak aan het verdiepen en heel veel aan het luisteren. Toen ik vier was at ik zand :@
Toen ik 16 was had ik een vrij beperkt spectrum kwa muziek: gabber en dingen als bush, live, ratm, garbage... Het was toen nog vrij lastig om veel muziek te luisteren je moest het doen met tmf, radio en cd's op bandjes zetten van je vriendjes....

pas een jaar of 3 later hadden ze op mijn stage een T1 verbinding en napster _O_ toen ging het los... soms had je dagen dat je wel 10 nummers op een dag kon binnenhalen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111593555
Kan iemand eens nauwkeurig uitleggen waarom het nou zo goed is? Ik vind het hele album een soort moderne bohemian rapsody: alles zit erin, maar ik vind het eigenlijk maar een beetje een ongestructureerd samenvoegsel van verschillende muziekstijlen...

Ik kan er gewoon niet zoveel mee...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 19:58:35 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111593647
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:57 schreef Norrage het volgende:
Kan iemand eens nauwkeurig uitleggen waarom het nou zo goed is? Ik vond het hele album een soort moderne bohemian rapsody: alles zit erin, maar ik vind het eigenlijk maar een beetje een ongestructureerd samenvoegsel van verschillende muziekstijlen...
Zoveel stijlen hoor ik niet in.... Het was gewoon een grote stap vooruit imo ten opzichtige van die gezapige britpop van blur enzo. Veel boeiender omdat er meer in gebeurd.. op een spannender manier. En daarbij was er niets wat er op leek (althans in mijn wereld)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111593773
Inderdaad. Heel veel stijlen zitten er niet in :P Alleen Paranoid Android springt wat heen en weer, maar zelfs dat is mijlenver van Bohemian Rhapsody (met bewuste onzinteksten en zo gewaagd mogelijke genrewisselingen)
pi_111593946
Ik vind het altijd heel knap hoe het wisselt van bijna paranoïde in sommige nummers tot heel droevig in andere, en hoe het de tijdsgeest en het afhankelijk worden van technologie benadrukt. Het steeds eenzamer worden (Exit Music) en ondertussen afhankelijk van technologie, maar zonder menselijk contact (Airbag, Fitter, Happier). Met Lucky als een lichtpunt van hoop :) Zo heb ik het opgevat. Maar dat wil ik als ik niet snel weg moet om te werken wel uitgebreider op papier zetten :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:25:56 #223
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:48:59 #224
52513 whosvegas
The Trickster
pi_111663433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:03 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd heel knap hoe het wisselt van bijna paranoïde in sommige nummers tot heel droevig in andere, en hoe het de tijdsgeest en het afhankelijk worden van technologie benadrukt. Het steeds eenzamer worden (Exit Music) en ondertussen afhankelijk van technologie, maar zonder menselijk contact (Airbag, Fitter, Happier). Met Lucky als een lichtpunt van hoop :) Zo heb ik het opgevat. Maar dat wil ik als ik niet snel weg moet om te werken wel uitgebreider op papier zetten :)
Mooi ^O^
Exit Music begint heel ingetogen (eenzaam), maar op het eind straalt het positiveit uit. Zo geniaal, kan echt kippevel krijgen van dit nummer _O_
Are you nuts??
pi_111663524
Ik kan niet meer naar Exit Music luisteren zonder die stomme Van der Sloot reconstructie van Peter R de Vries voor mij te zien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')