quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:[..]
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:
• Props (spullen om je kavel mee aan te kleden/detail te geven zoals boompjes, lantarenpaaltjes etc.);
• Grond textures van het kavel;
• Decals op een kavel zoals weggetjes ed;
(ik noem het decals omdat ze over de grond textures heen liggen als decals/stickers)• Animaties (zoals spelende kindertjes op de speelplaats/in het park).
• Geluiden er bij een bepaald soort kavel horen.
• Informatie wat voor kavel het nu eigenlijk is (dacht ik).
Informatie van gebouwen en textures die bij die gebouwen horen worden weer uit de DAT files gehaald en/of uit SC4Model bestanden... Beetje afhankelijk waar we het over hebben en wat de maker heeft gemaakt.
Lot files kunnen afhankelijk zijn van deze files als content uit deze files op het kavel zijn gebruikt.
Tenminste de betere lots dan, die gebruiken allemaal custom props en gebouwen (BATs).
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City