Lost afgekeken!
Het is vandaag precies één maand geleden (9 maart) dat ik begon met deze prachtige serie.
Zojuist de allerlaatste aflevering 'The End' / Seizoen 6, afgekeken.
Hieronder mijn beoordelingen (enkel in cijfers) per seizoen:
Lost [Seizoen 1] - 9.5
Lost [Seizoen 2] - 9.5
Lost [Seizoen 3] - 10.0
Lost [Seizoen 4] - 9.8
Lost [Seizoen 5] - 9.5
Lost [Seizoen 6] - 9.8
Cijfer voor de gehele serie: 9.7 - afgerond (voor op IMDB) 10.0
---
Deze serie staat nu dus op nummer 1. Enkel de serie 'Band of Brothers' heb ik met een perfecte 10.0 beoordeeld, maar dat gaat om een mini-serie. Lost is een complete TV-serie, die zie ik dus anders.
Ik vond het verhaal origineel en spannend. Vooral de eerste 3 seizoenen vond ik erg goed.
Later begon de serie steeds meer op een science-fiction serie te lijken, waardoor mijn aandacht soms iets af nam. Uiteindelijk hebben de verschillende gebeurtenissen de serie toch wel goed gevormd. Ik heb de serie dan ook in één maand tijd afgekeken. Ik heb in de tussentijd bijna geen films gekeken, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven, aangezien ik een aantal nieuwe series op het oog heb.
Mijn favoriete personages uit deze serie waren Hugo/Hurley, Benjamin Linus, Jin, Dokter Chang, Kate en Locke. Hugo toch wel op nummer een. Hij vertolkte zijn rol gewoon erg goed en had ook wel iets 'grappigs'. Echt zo'n persoon die je ongedeerd wilt laten

.
Er waren ook wel een aantal irritante personages. Zo had ik een hekel aan Stuart Radzinsky, van het Dharma Initiative. Ik houd namelijk niet van mensen die altijd maar in de weg moeten staan, en die vooral erg koppig zijn.
Dan heb je nog de hoofdpersonages Jack, Sawyer/Ford, Jacob en nog wel een aantal anderen. Jack en James waren altijd erg goed aanwezig in de serie en zorgden ook wel voor de actie & drama in de serie. Zeer goede acteurs.
Ik kan nog lang doorpraten over de serie, maar dat is volgens mij niet nodig.
De serie zat gewoon erg goed in elkaar, de gebeurtenissen sluiten prima opelkaar aan, de casting was perfect, er zat veel spanning, drama en mysterie in de serie en het einde was gewoon erg goed en meer dan voldoende. Geen vragen meer aan het einde van de serie en daar gaat het uiteindelijk om.
Op naar de volgende serie

!