abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:50:27 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108897429
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:49 schreef rioolheffing het volgende:

[..]

Ik zeg toch toegankelijker en niet toegankelijk voor iedereen. Maar wel iig toegankelijker dan een fysiek verkooppunt waar iedereen een halve dag vrij moest nemen om een ticket te kopen. Nu hoeven alleen de mensen dat die een werk hebben waarbij ze geen computer tot beschikking hebben een halve dag vrij nemen ipv iedereen.
Het is trouwens ook makkelijker om een vriend te vragen online tickets te kopen dan een verzoek in te dienen om zijn slaapzak naar de platenzaak me te nemen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:50:51 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108897447
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:47 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je stroom aan cynische posts dat je wat zuur bent, maar als je de avond van tevoren voor het postkantoor ging bivakkeren was je echt wel verzekerd van een plekje.
Dan geef je dus het voordeel aan de mensen die geen verdere verplichtingen hebben. :').

Een dag uittrekken voor een kaartje.

Mensen die niet de beschikking hebben over een pc op het werk kunnen altijd nog even een paar minuten uittrekken om te bellen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:51:12 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108897465
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:49 schreef Deetch het volgende:
Zo heb ik wel eens in de rij gelegen voor tickets voor Metallica en bleek meer dan de helft van de mensen er te zijn voor tickets van Lou Reed of zoiets. Ik vond het al zo'n oud publiek :)
En nu hebben ze samen een cd gemaakt :D zie je zo ineens wat er van komt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:51:31 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108897468
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan geef je dus het voordeel aan de mensen die geen verdere verplichtingen hebben. :').

Een dag uittrekken voor een kaartje.

Mensen die niet de beschikking hebben over een pc op het werk kunnen altijd nog even een paar minuten uittrekken om te bellen.
Zie mijn posts hierboven: beide opties hebben voor- en nadelen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:51:51 #55
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108897484
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En nu hebben ze samen een cd gemaakt :D zie je zo ineens wat er van komt :D
Ik wacht met spanning op de plaat van Tenacious D en Radiohead.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:52:02 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108897492
Gelukkig zijn voor de meeste concerten ook beide optie aanwezig :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108897574
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:51 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik wacht met spanning op de plaat van Tenacious D en Radiohead.
_O-

En Prince & Marco Borsato :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:56:00 #58
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_108897612
heb ik kaartje bestelt, maar als ik het ticket wil bekijken blijf ik "technische fout" melding krijgen... wtf
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:56:05 #59
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_108897616
Kan ticketmaster dan niet beter voor een echte loterij gaan? Dat je gewoon inschrijft, op naam, dus max 2 kaartjes pp. en dat je dan een week later hoort of je ingeloot of uitgeloot bent? Dan hebben ook mensen die overdag geen tijd hebben een kans om in te schrijven.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:56:16 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108897620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-

En Prince & Marco Borsato :D
Vandaag is little red corvette.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:56:44 #61
139330 TNA
For the stars that shine
pi_108897638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:56 schreef Lienzz het volgende:
heb ik kaartje bestelt, maar als ik het ticket wil bekijken blijf ik "technische fout" melding krijgen... wtf
Dat is vaker zo, maak je geen zorgen.
pi_108962085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:56 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Kan ticketmaster dan niet beter voor een echte loterij gaan? Dat je gewoon inschrijft, op naam, dus max 2 kaartjes pp. en dat je dan een week later hoort of je ingeloot of uitgeloot bent? Dan hebben ook mensen die overdag geen tijd hebben een kans om in te schrijven.
Dat deden ze in 1989/1990 bij de Love Comes To Town tour concerten van U2. Moest je een antwoordcoupon uit een landelijk dagblad knippen, invullen en opsturen. Zo werd je destijds in- of uitgeloot.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 12:34:38 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182024693
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:32 schreef Grobbel het volgende:
Zullen we deze maar weer heropenen? En dan het woord "preventief" weghalen? Want blijkbaar is nu definitief aangetoond dat Ticketmaster Satans favoriete ticketvendor is. :{
MUZ / [s]Preventief[/s] ticketmaster is kut topic

https://www.cbc.ca/news/b(...)er-program-1.4828535
Het preventief kan inderdaad doorgehaald worden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 september 2018 @ 12:39:42 #64
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_182024762
https://www.cbc.ca/news/b(...)er-program-1.4828535

Dus nog even samenvattend:

- een aantal reporters is undercover gegaan bij een tweedehandsticketsverkopers-event, waar het stikte van de ticketscalpers (dus louche speculators die tickets opkopen in de hoop dat het gaat uitverkopen, en dan voor een veelvoud de kaarten weer doorverkopen);
- ticketmaster bleek er speciale seminars te houden om uit te leggen hoe deze scalpers makkelijker en effectiever aan hun grote hoeveelheden tickets kunnen komen;
- sterker nog, ticketmaster heeft blijkbaar peperdure software ontwikkeld waarmee die scalpers de officiële ticketlimieten per persoon kunnen breken;
- ze beweren wel voorop te lopen in de strijd tegen scalpers (ze hebben zelfs "officieel" een eigen afdeling binnen TM die fraude tegen moet gaan), maar in de praktijk blijken ze gewoon op de hoogte te zijn van gebruikers met elk honderden accounts, welke ze doodleuk negeren;
- en ze blijken ook nog korting te geven aan de echte groothandelaren, alsof het airmiles zijn. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 20-09-2018 12:49:15 ]
pi_182025328
Holy shit _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_182025592
Onethisch is het wel natuurlijk :r maar eigenlijk geldt ook: als de gek veel te veel geld wil uitgeven voor zo'n kaartje, moet ie dat helemaal zelf weten. Ik koop ze in ieder geval niet.. Dat lijkt me de enige manier om zulke business te stoppen.

Overigens lijken de serverproblemen van het begin van het topic wel opgelost te zijn bij Ticketmaster. Ik moet ze namelijk nageven dat ik al jaren met gemak kaartjes kan regelen zonder dat die site er ineens uit klapt e.d.
nee, jij dan!
pi_182026386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:24 schreef Gehenna het volgende:
Onethisch is het wel natuurlijk :r maar eigenlijk geldt ook: als de gek veel te veel geld wil uitgeven voor zo'n kaartje, moet ie dat helemaal zelf weten. Ik koop ze in ieder geval niet.. Dat lijkt me de enige manier om zulke business te stoppen.

Overigens lijken de serverproblemen van het begin van het topic wel opgelost te zijn bij Ticketmaster. Ik moet ze namelijk nageven dat ik al jaren met gemak kaartjes kan regelen zonder dat die site er ineens uit klapt e.d.
Maar het is in dit geval niet alleen de gek die teveel voor kaarten wil betalen, het zijn ook de "normale mensen" die misgrijpen omdat er partijen zijn die kaarten aan deze gekken willen verkopen. Als het die partijen dan ook nog eens makkelijker wordt gemaakt om grote hoeveelheden te kopen is het einde wel zoek natuurlijk.
pi_182026412
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:05 schreef Travok het volgende:

[..]

Maar het is in dit geval niet alleen de gek die teveel voor kaarten wil betalen, het zijn ook de "normale mensen" die misgrijpen omdat er partijen zijn die kaarten aan deze gekken willen verkopen. Als het die partijen dan ook nog eens makkelijker wordt gemaakt om grote hoeveelheden te kopen is het einde wel zoek natuurlijk.
Ja maar ook daar is het antwoord heel simpel op: niet kopen.

En als je echt echt echt heen wilt naar die artiest, regel dan een kaartje voor het concert in België ,Duitsland of de UK bijv. Dan kun je voor hetzeflde geld er een weekendje weg omheen plannen :P
nee, jij dan!
pi_182026887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja maar ook daar is het antwoord heel simpel op: niet kopen.

En als je echt echt echt heen wilt naar die artiest, regel dan een kaartje voor het concert in België ,Duitsland of de UK bijv. Dan kun je voor hetzeflde geld er een weekendje weg omheen plannen :P
Ja maar daar worden de kaartjes vast ook aangeboden door ... Ticketmaster.

Tegenwoordig heb je wel ticketswap natuurlijk, dan maar op de dag van het concert F5-en.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_182027240
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja maar ook daar is het antwoord heel simpel op: niet kopen.

En als je echt echt echt heen wilt naar die artiest, regel dan een kaartje voor het concert in België ,Duitsland of de UK bijv. Dan kun je voor hetzeflde geld er een weekendje weg omheen plannen :P
Uiteindelijk zit je daar met hetzelfde verhaal, het is nou niet direct een probleem dat zich tot Nederland beperkt. Maar je spreidt je kansen wel een beetje inderdaad, dat scheelt misschien iets.
Uiteindelijk zijn het de handelaren die moeten worden aangepakt. Je kan wel zeggen dat men die kaarten niet moet kopen, maar zolang er mensen zijn die meer geld overhebben voor een kaartje, of zelfs niet eens weten dat ze kaarten kopen bij een doorverkoper in plaats van bij de officiele verkoper (geloof me, die zijn er genoeg. Als je op Google zoekt naar concertkaarten staat Ticketmaster niet eens als eerste resultaat) gaat het probleem ook niet opgelost worden.
Het enige dat werkt is gewoon strengere regels.
pi_182028940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:59 schreef Travok het volgende:

[..]

Uiteindelijk zit je daar met hetzelfde verhaal, het is nou niet direct een probleem dat zich tot Nederland beperkt. Maar je spreidt je kansen wel een beetje inderdaad, dat scheelt misschien iets.
Uiteindelijk zijn het de handelaren die moeten worden aangepakt. Je kan wel zeggen dat men die kaarten niet moet kopen, maar zolang er mensen zijn die meer geld overhebben voor een kaartje, of zelfs niet eens weten dat ze kaarten kopen bij een doorverkoper in plaats van bij de officiele verkoper (geloof me, die zijn er genoeg. Als je op Google zoekt naar concertkaarten staat Ticketmaster niet eens als eerste resultaat) gaat het probleem ook niet opgelost worden.
Het enige dat werkt is gewoon strengere regels.
Nouja het volk dat massaal veel te dure kaarten koopt mag ook wel een beetje opgeleid worden en als ze dat alsnog doen, heb ik er niet zoveel problemen mee (vrije markt etc.).

En ik bedenk me, dat wat hier ook gebeurt is dat Ticketmaster kunstmatig een schaarste creëert, en dat lijkt me gewoon strafbaar, toch?
nee, jij dan!
pi_182045050
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nouja het volk dat massaal veel te dure kaarten koopt mag ook wel een beetje opgeleid worden en als ze dat alsnog doen, heb ik er niet zoveel problemen mee (vrije markt etc.).

En ik bedenk me, dat wat hier ook gebeurt is dat Ticketmaster kunstmatig een schaarste creëert, en dat lijkt me gewoon strafbaar, toch?
Daar heb je misschien wel een punt ja! Ticketmaster gaat het in elk geval niet tegen, maar misschien werken ze er inderdaad wel bewust aan mee.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:42:26 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_182045638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef Travok het volgende:

[..]

Daar heb je misschien wel een punt ja! Ticketmaster gaat het in elk geval niet tegen, maar misschien werken ze er inderdaad wel bewust aan mee.
Dat is wel de strekking van het CBC-onderzoek inderdaad. Ze werken in feite mee aan het faciliteren van louche kaartenhandelaars, en blijkbaar blijft er voor ticketmaster door die constructie ook tweemaal iets aan de strijkstok hangen.

Ben vooral benieuwd of dit nog een staartje krijgt met fatsoenlijke gevolgen. Valt me sowieso op dat dit niet echt is opgepikt door mainstream media in Europa...
pi_182046090
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:42 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat is wel de strekking van het CBC-onderzoek inderdaad. Ze werken in feite mee aan het faciliteren van louche kaartenhandelaars, en blijkbaar blijft er voor ticketmaster door die constructie ook tweemaal iets aan de strijkstok hangen.

Ben vooral benieuwd of dit nog een staartje krijgt met fatsoenlijke gevolgen. Valt me sowieso op dat dit niet echt is opgepikt door mainstream media in Europa...
Dat staartje mag van mij wel gaan komen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om doorverkoopbedrijven te verbieden?
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:24:34 #75
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_182046266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 13:15 schreef Travok het volgende:

[..]

Dat staartje mag van mij wel gaan komen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om doorverkoopbedrijven te verbieden?
De politiek in Nederland is er wel mee bezig geweest, maar er zijn wel wat haken en ogen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ts-13662389-a1578567
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')