Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'quote:Op zondag 11 maart 2012 14:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor grapje, ik snap de frustratie maar ze hebben nou eenmaal formules om alles te berekenen.
Ze zullen inderdaad uitleggen welke factoren meespelen en inderdaad, formule zegt dit.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Inderdaad doen heel veel verzekeraars moeilijk maar meestal kun je met goed zoeken wel een nette verzekeraar vinden die een beetje normaal doet. Ik heb mijn auto met 150kw ook verzekerd gekregen en tegen een gunstiger tarief dan mijn vorige auto en die had iets van 114kw ofzoquote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
[..]
Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik.
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.
Jaa dat is waar. Maar de meeste die je tegenkomt als je er naar gaat zoeken zijn gewoon de 1.4/1.6/1.8 dus in die zin vond ik het een beetje minder.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..
Nieuwprijs destijd 36000,-
Voor die tijd best vlotte bakjes.. Alleen de 1.4 en 1.6 zijn niet zo spannend, maar dat is bijvoorbeeld de 3/518 ook niet...
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammerquote:Op zondag 11 maart 2012 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik net toch tegengekomen ben op marktplaats.
Beviel die blijkbaar toch niet zo.
Wat me ook opvalt:
Elektrisch verstelbare spiegels, bestuurder airbag. Grappig, die opties had ik nog niet toen ik hem in bezit had
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammer
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wauw en links bij de achterdeur heeft 'ie een andere kleur!
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Geniaal. En er is vast iemand die erin trapt. Is de prijs ook nog hoger dan jij ervoor gekregen hebt?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?
[..]
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...quote:Op zondag 11 maart 2012 21:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.
Echt zum kotzen hoor. Ik rijd nu 3 jaar auto (ook veel ivm m'n werk) en heb nog nooit ook maar iets met een ongeluk te maken gehad. Jammer dat er dan gezegd wordt dat "statistisch gezien veel jongeren een ongeluk veroorzaken".
Daar ging het me niet eens om, maar gewoon dat er een Duits kenteken staat.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Nee okee, vervelend is het wel, maar 't is ook logisch. 't Is niet alsof de verzekering dat doet om 24-minners te pesten. Ik heb ook een tijdlang die hogere premie betaald. Balen, ja. Maar fout gaan kan het nog steeds.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik goed kan autorijden. Maar ik doe het voor mijn werk en ik maak meer kilometers dan mijn gemiddelde leeftijdsgenoot. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende soorten en maten auto's die ik dan ook rijd, zonder dat er in al die jaren ook maar iets gebeurd is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:22 schreef L0we het volgende:
[..]
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!
Alsof dat de enige uit de risicogroep zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het blijft gewoon zuur omdat er dus van die 20-jarige kloothommeltjes zijn die het leuk vinden om met hun verlaagde Golf III achter voorliggers te plakken
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:33 schreef Piles het volgende:
De verzekeraars kunnen ook iedereen apart gaan beoordelen op risico, maar ik denk niet dat het dan goedkoper wordt
Ik bedoel qua tijd die het dan kostquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebbenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
De rest van de twintigjarigen maakt nooit brokken inderdaad .
Eigenlijk hebben alle 24-minners nog geluk dat de schades die in papa's leasebak worden gereden niet meegeteld worden. Dat zou de premie alleen maar nog verder omhoog stouwen.
[..]
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |