abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_108963537
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaat :')
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 11 maart 2012 @ 12:15:03 #77
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_108963888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef H-D het volgende:

[..]

Zo'n Toeareg met V10 diesel is vet :D
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:27:03 #78
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108964194
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..
In theorie of praktijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:37:40 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108964501
Theorie, in de praktijk gaat hij gewoon meer zuipen. Meer paarden -> meer dorst.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 11 maart 2012 @ 12:42:00 #80
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108964606
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:45:55 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108964733
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108965095
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom ;)
En ja, dan kun je met chippen misschien nog 10 pk winnen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 11 maart 2012 @ 13:01:22 #83
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108965295
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom ;)
Ja logisch maar dat is hier dus niet het geval.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108965345
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom ;)
tja, en om dat nou bij een 1.4 te doen... Had ik beter door kunnen sparen voor een FR of Cupra(beide 1.8 turbo)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_108966107


Alleen dan de Sportback uitvoering (5-deurs) *O*

Van maart 2009, 42.000km, 2.0TDI 140pk, automaat, you name it :7

Alleen geen leer, maar dat vind ik ook niet per se een nadeel dus who cares :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_108966282
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h.

Maar verder, top ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_108966566
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h.

Maar verder, top ^O^
Ik heb bi-xenon, dus led-dagrijverlichting. Die knop staat gewoon op auto en mistlampen vind ik pas boeiend als het mistig is :P

Overigens rijd ik ook niet harder dan 130 hoor, iets met verbruik en bekeuringen :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 11 maart 2012 @ 13:36:53 #88
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108966663
Asociaal rijgedrag krijg je toch standaard bij Audi?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108966729
WTF :') Ik krijg een S40 niet verzekerd. o|O terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 11 maart 2012 @ 13:44:21 #90
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_108966938
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
Het gaat bij het chippen van een turboloze motor ook niet echt om vermogenswinst, meer het aanpassen van het motormanagement zodat de auto bijvoorbeeld beter trekt in het toerengebied waar je er het meeste aan hebt, of sneller in toeren klimt. Meer doen met de kracht die voor handen is.

Regelmatig verandert het verbruik dan nauwelijks, maar je krijgt er wel een merkbaar levendigere wagen door. Squadra Tuning is er met oudere Alfa's vrij bedreven in, om maar een goede tuner te noemen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 11 maart 2012 @ 13:50:14 #91
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108967208
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
WTF :') Ik krijg een S40 niet verzekerd. o|O terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde!
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108967399
De 140pk i.c.m. DSG-bak zijn mij vlot zat, ik ga geen geld uitgeven aan tuning en zulks :P Koop liever een paar knappe velgen voor de zomer, kunnen de huidige fijn voor de winter :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_108967486
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.

@Bart, ook pics van de echte wagen? Ik neem aan dat je hem niet echt op de foto in DLD getikt hebt terwijl je 25km/h rijdt en de omgeving + velgen met respectievelijk motion en radial blur versneld zijn?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 11 maart 2012 @ 13:57:19 #94
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108967535
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.
Grapje hoor ;)

Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108967562
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Grapje hoor ;)

Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee.
Is ook op papier hetzelfde, verschilt in mijn geheugen een paar tientjes.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 11 maart 2012 @ 14:00:19 #96
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108967650
Bouwjaar enzo ook?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108967769
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Bouwjaar enzo ook?
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 11 maart 2012 @ 14:04:32 #98
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108967819
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108967854
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen.
Was ik al van plan, het is helaas zondag.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_108968148
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')