tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..quote:Op zondag 11 maart 2012 09:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaat
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.quote:
In theorie of praktijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersomquote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
En ja, dan kun je met chippen misschien nog 10 pk winnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ja logisch maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
tja, en om dat nou bij een 1.4 te doen... Had ik beter door kunnen sparen voor een FR of Cupra(beide 1.8 turbo)quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ik heb bi-xenon, dus led-dagrijverlichting. Die knop staat gewoon op auto en mistlampen vind ik pas boeiend als het mistig isquote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h.
Maar verder, top
Het gaat bij het chippen van een turboloze motor ook niet echt om vermogenswinst, meer het aanpassen van het motormanagement zodat de auto bijvoorbeeld beter trekt in het toerengebied waar je er het meeste aan hebt, of sneller in toeren klimt. Meer doen met de kracht die voor handen is.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
WTF Ik krijg een S40 niet verzekerd. terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde!
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.
Grapje hoorquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.
Is ook op papier hetzelfde, verschilt in mijn geheugen een paar tientjes.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Grapje hoor
Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee.
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.quote:
Was ik al van plan, het is helaas zondag.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen.
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |