abonnement Unibet Coolblue
pi_108874398
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108877251
Een dag na aankomst is de enige gelegenheid dat ik een wedstrijd van de Yankees kan bezoeken. Maar hoe kan ik het beste aan kaartjes komen? Gewoon optijd naar het stadion gaan en daar 2 losse kaartjes kopen? Of is vooraf reserveren wel aan te raden?
pi_108877496
Stubhub.com :)
pi_108879244
Thanks voor de Rockefeller tip.
Naar de Yankees wil ik ook graag gaan al verkopen ze nog steeds geen tickets op hun officiële site. Eens kijken op Stubhub.com
pi_108879353


[ Bericht 100% gewijzigd door Kielse op 08-03-2012 21:12:35 ]
pi_108884024
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waar is die rondvaart dan, is daar een site van? Ik ben namelijk in juni ook nog 6 daagjes in NY te vinden :)
Circle Line Sightseeing (link). Geen idee wat het kost, maar met een NYC Pass is het gratis. Locatie is praktisch naast het Intrepid Sea, Air and Space Museum, overigens ook een aanrader voor mensen die van de marine houden.
  ESF Reporter donderdag 8 maart 2012 @ 23:03:59 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_108886852
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vond die erg tegenvallen om eerlijk te zijn.
Ik heb de NBC rondleiding twee keer gedaan, de tweede keer vond ik ook leuker omdat de cast van SNL bezig was met repetities. Maar daar moet je ook geluk bij hebben. :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:19:24 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108887695
Top of the rock komt niet in de buurt bij de empire state, qua uitzicht niet en qua ervaring en gebouw al helemaal niet :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108888452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:19 schreef Frag_adder het volgende:
Top of the rock komt niet in de buurt bij de empire state, qua uitzicht niet en qua ervaring en gebouw al helemaal niet :)
Niet mee eens, 3 weken geleden zowel op ESB (voor de 4e keer) als op TotR (eerste keer) geweest en het uitzicht op laatstgenoemde is veel indrukwekkender én plezieriger zonder irritante hekken voor je neus.

Deze foto gemaakt bij zonsondergang, hier kan ESB echt niet tegen op:

pi_108892808
Top of the Rock is inderdaad wel leuk voor foto's, maar ik vind het, zoals Frag_adder ook al zei, qua beleving echt niet in de buurt komen van het ESB. Daar was ik echt heel erg van onder de indruk, terwijl ik totr gewoon wel leuk vond. Volgende keer wordt het dus ook weer het ESB voor mij ;)
pi_108910594
Vond Top of the Rock uitzicht ook wel chiller dan ESB, plus veel fijner om te lopen en gratis wifi op t dak :P, maar zoals hierboven, ESB maakt wel meer indruk, denk door de bekendheid.. en de machtige ingang etc.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:45:48 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108913181
Nou, ESB en Top of the Rock hebben mijns inziens beide spectaculaire uitzichten. De Top of the Rock vooral aan de zuidzijde met uitzicht op het ESB. Onderstaande foto is van 10-09-2010:

pi_108916041
Iemand nog tips waar ik een Ipad2 kan scoren in NY?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:06:29 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108916331
Iemand nog tips waar je een beetje fatsoenlijk kan ontbijten?

@tongygongylickylicky; Ligt voor de hand... bij de Apple store natuurlijk bij Central Park en 5th ave. Prijzen zijn als het goed is overal toch wel redelijk gelijk van Apple hardware. Bij Best Buy zou je ook nog kunnen kijken.
pi_108917455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:06 schreef JK het volgende:
Iemand nog tips waar je een beetje fatsoenlijk kan ontbijten?
Ligt er aan in welke buurt je zit...
pi_108917751
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips waar ik een Ipad2 kan scoren in NY?
Ik zou voor een iPad3 gaan ;). En wat dacht je van die fancy Apple store op 5th avenue.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:09:26 #17
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108919753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:26 schreef Zon het volgende:

[..]

Ligt er aan in welke buurt je zit...
:+ Times Square, hotel zit op W 47th street en tussen 7th & 8th ave in.
pi_108922130
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:09 schreef JK het volgende:

[..]

:+ Times Square, hotel zit op W 47th street en tussen 7th & 8th ave in.
Edison Hotel?

www.menupages.com/restaurants/cafe-edison
www.galaxydinernyc.com
www.cosmicdinernyc.com

Beetje rouleren tussen deze :)
pi_108923682
Deli's all over the place waar je prima kunt ontbijten.
pi_108923739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:24 schreef Gauner het volgende:
Deli's all over the place waar je prima kunt ontbijten.
Ontbijten bij een Diner is leuker.
pi_108923887
Mwoah, uitgebreider. Hoef zelf geen pannenkoeken, aardappelen en spek met ei elke ochtend. :)
pi_108924054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:28 schreef Gauner het volgende:
Mwoah, uitgebreider. Hoef zelf geen pannenkoeken, aardappelen en spek met ei elke ochtend. :)
Ikke wel! :)

Maar dan kan ie ook hierheen:
www.menupages.com/restaurants/dannys-gourmet
pi_108926941
Ik vond Ellens Stardust diner wel leuk, maar je moet er wel van houden, er word daar live gezongen door mensen die al in kleine musicals spelen of die nog door willen breken,
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:29:43 #24
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108934252
Bedankt voor de tips! Edison Hotel inderdaad.
Mja qua ontbijt is het even wisselen tussen gezond en wat minder gezond (al ben ik ook niet van de ontbijten met veel vette meuk), maar heb nu een enorme zin in french toast met fruit. :+
En geen zin om het hier in NL te maken, dan is het speciale er weer van af als ik daar ontbijt. :)
pi_108934891
Met al dat lopen daar hoef je niet gezond te ontbijten hoor ;)
Tenminste, ik heb dat helemaal niet gedaan en ik kwam zelfs lichter terug :D
Lekker pancakes en cinnamon bread :P
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:38:52 #26
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108939184
Dat is waar. ;)
Maar om nou elke dag stevig te ontbijten zie ik niet zitten.
In Florida exact hetzelfde, elke dag pancakes of waffles met hashbrowns etc. vind ik ook niets, vaak kocht ik dan ook nog wat brood in de supermarkt en ontbijtte ik gewoon 'thuis'. Maar goed brood vinden is vrij lastig. Nu koop ik dan bijv. vers stokbrood, cuban of french. Dat is wel erg lekker, maar volgens mij ook niet al te gezond. Ach, het hoeft niet altijd gezond, maar als je maar niet met extra kilo's thuis komt. :+

Cinnamon bread... nu moet ik ineens denken aan Cinnamon Rolls... van bijv. Cinnabon of Cinnzeo... over slecht gesproken. :9~
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:29:13 #27
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108948706
Zojuist maar Chicago geboekt als musical.
Geen zin om bij TKTS m'n uren te verkwisten, via Broadway.com zou ik 257 dollar kwijt zijn, maar
heb nu nog gelijke plekken (alhoewel, ik zit 1 rij naar voren van de tickets voor die prijs) voor 141 dollar. Ben benieuwd of ik het wat vind, ben helemaal niet van de musicals, maarja m'n vriendin wil graag een keer naar een Broadway-show.

Eigenlijk wilde ik The Book of Mormon nog wel zien van de makers van South Park, maar die is voor heel de maand al uitverkocht..
  maandag 12 maart 2012 @ 09:46:27 #28
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109002125
Nog een vraag;
Als we weer naar NL gaan, is het 12u checkout time, maar we vliegen pas om 23.50u. Dus mooi nog een dagje in de stad doorbrengen. Nu kan je in het hotel tegen een kleine vergoeding je koffers achter laten, maar de ruimte daarvoor kan vol zijn. Stel dat dat zo is, zijn er dan nog alternatieven om je koffer achter te laten (behalve een losse kamer te boeken voor die dag)? Kluizen heb je niet meer op de stations toch?

Er zal vast wel ruimte zijn bij het hotel, maar stel dat het niet zo is, dan wil ik niet de hele dag met een koffer rondzeulen.
pi_109005093
Zou me daar niet druk om maken, vrijwel alle hotels houden daar rekening mee en die 2 koffertjes van jullie zullen heus wel ergens gestald kunnen worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109008178
Wat zijn de restaurants die je moet bezoeken in NY. Nou bedoel ik niet de sterrenzaken. Maar meer de beste hamburger tent, waar haal je de beste pizza's. Welke fastfood keten is het beste. Kortom waar zitten de speciaalzaken in NY.
pi_109008646
Op aanraden van het hotel naar Shake Shack geweest, beste hamburger die ik ooit gehad heb en heerlijke 'curly fries'.

Stond niet voor niks een rij tot buiten. :)
pi_109009171
Tnx. Dat soort tips zoek ik. Als mensen nog andere eet tips weten hoor ik het graag.
pi_109010706
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:32 schreef Stansfield het volgende:
Wat zijn de restaurants die je moet bezoeken in NY. Nou bedoel ik niet de sterrenzaken. Maar meer de beste hamburger tent, waar haal je de beste pizza's. Welke fastfood keten is het beste. Kortom waar zitten de speciaalzaken in NY.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lombardi%27s_Pizza
http://en.wikipedia.org/wiki/Grimaldi%27s_Pizzeria
http://en.wikipedia.org/wiki/Katz%27s_Delicatessen
  maandag 12 maart 2012 @ 14:37:22 #34
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109010716
OK, dan maak ik me verder niet druk om die koffers. :)

Outback ben ik ook altijd erg goed over te spreken, maar dat is geen fastfood tent.
Gezellige sfeer, lekker eten.. ook erg populair.. geen speciaalzaak maar een keten.. maar meestal
eet ik daar m'n laatste maaltje voor ik weer naar Nederland vertrek. En als het kan tussendoor ook nog wel eens langs daar.
pi_109012108
Goed bezig. Vanavond eens even bekijken.
  maandag 12 maart 2012 @ 15:21:11 #37
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_109012568
Iemand tips voor restaurants waar je voor niet al te veel goed vegearisch kan eten? Natuurlijk kan ik zelf ook googlen maar hoor t graag uit ervaring.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_109039814
Lombardi geweest en gelijk doorgelopen, ik ga niet 3 kwartier in de rij staan voor een (stuk) pizza :)
pi_109039823
Hm edit wil even niet, maar ik bedoelde die lombardi in brooklyn dus, waar altijd een lange rij staat :)
pi_109039875
Hoe zit dat eigenlijk met zo'n ESTA formulier? Ik heb een losse vlucht geboekt en een hotel. Voor mijn vlucht met BA heb ik al allerlei paspoortinformatie enz moeten invullen. Ik ben in 2000 een keer geweest en toen moest ik alleen een formulier in het vliegtuig invullen. Is dit de vervanging ervan? en is het verplicht of kan je nog steeds in het vliegtuig een formulier invullen?
pi_109039958
Nee, je moet online je gegevens opgeven (die link mag overigens wel in de OP)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109040185
Via de site van BA heb ik een advanced bookings gedeelte. Maar daar zie ik dit ook nog staan.

•If you are travelling under the Visa Waiver Programme you must apply for travel authorisation from the US government.
•Applications can only be made online and authorisation is normally granted immediately, however it can take up to 72 hours.
•If your application is successful, it will be valid for multiple entries to the US for 2 years, or until your passport expires, whichever comes first.
Apply now

Dus dat moet ik dan nog extra doen als ik het goed begrijp.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:13:14 #43
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109040684
Yep. ESTA is verplicht, anders kom je het land niet in. Vandaar ook dat eerste punt, want je reist onder het Visa Waiver Programme. Of blijf je langer dan 90 dagen? Want dan moet je echt een visa aanvragen. Met het Visa Waiver Programme hoeft dat niet.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Kost 14 dollar, tenzij je met de boot het land in komt, dan kost het geloof ik niets.
ESTA is 2 jaar geldig of tot je een nieuw paspoort nodig hebt.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:17:28 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109056421
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109061366
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:21 schreef Lips het volgende:
Iemand tips voor restaurants waar je voor niet al te veel goed vegearisch kan eten? Natuurlijk kan ik zelf ook googlen maar hoor t graag uit ervaring.
Er is overal wel keuze, maar voor de meer bijzondere veganistische en vegetarische restaurants, kan ik Williamsburg en Greenwich Village aanbevelen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:31:31 #46
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_109063095
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er is overal wel keuze, maar voor de meer bijzondere veganistische en vegetarische restaurants, kan ik Williamsburg en Greenwich Village aanbevelen.
Tnx!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_109063448
Ik ga op 9 mei naar NY, mijn ESTA verloopt op 27 september 2012, echter staat op dit ESTA formulier het verblijfadres van een ander hotel dan waar ik nu ga verblijven. Is mijn ESTA dan nog geldig?
(Y)
pi_109063860
Je kan je Esta altijd bijwerken op dezelfde site als dat je 'm aangevraagd hebt.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:24:27 #49
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109066029
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:38 schreef chiren het volgende:
Ik ga op 9 mei naar NY, mijn ESTA verloopt op 27 september 2012, echter staat op dit ESTA formulier het verblijfadres van een ander hotel dan waar ik nu ga verblijven. Is mijn ESTA dan nog geldig?
Adres is niet eens verplicht dus waar maak je je druk over?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109068229
quote:
Geweldige foto is dat. _O_
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:01:49 #51
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109072008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:03 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Geweldige foto is dat. _O_
Helemaal geen hoogbouw ook nog :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109073651
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 23:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helemaal geen hoogbouw ook nog :)
Inderdaad. Die bruggen zijn nu nog steeds indrukwekkend, maar toen waren ze echt monsterlijk groot.
pi_109076674
Ik wil eind dit jaar voor het eerst richting New York en daarna paar daagjes Vegas. Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden qua aantal dagen New york als je voor de eerste keer gaat. Ik zat zelf te denken aan 5 dagen. Is dat genoeg als je de hoogtepunten wil zien en misschien een beetje shoppen ? En is een dagje Washington dan een optie of zou je dan meer dagen aanraden ? Ik snap dat het persoonlijk blijft en wat je qua tijd en geld kan doen maar het gaat me meer om een indicatie :)
pi_109078829
Ik had ongeveer 3,5 dag, vrijdag eind van de ochtend aangekomen en dinsdagochtend weer weg, heb voor me gevoel wel heel veel gezien, Empire state, Top of the Rock, groot gedeelte van Central Park, Vrijheidsbeeld, 9/11 memorial, Soho en nog een paar wijken, maar het is altijd te kort ;)
pi_109081630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:11 schreef copyfile het volgende:
Ik wil eind dit jaar voor het eerst richting New York en daarna paar daagjes Vegas. Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden qua aantal dagen New york als je voor de eerste keer gaat. Ik zat zelf te denken aan 5 dagen. Is dat genoeg als je de hoogtepunten wil zien en misschien een beetje shoppen ? En is een dagje Washington dan een optie of zou je dan meer dagen aanraden ? Ik snap dat het persoonlijk blijft en wat je qua tijd en geld kan doen maar het gaat me meer om een indicatie :)
In 5 dagen kan je de meeste attracties in NYC wel zien. Persoonlijk zou ik er minstens 2 dagen bovenop gooien, zodat je het rustiger aan kan doen. Washington DC kan ik weinig over zeggen, je kunt vanuit NYC met de trein daar naartoe en dat duurt 5 uur volgens mij. Niet echt relaxt als je dezelfde dag ook weer terug wilt.
pi_109082651
Onze eerste keer New York was 6 volle dagen. Ik had er zo nog minstens 2 of 3 bij kunnen hebben. De hoogtepunten gedaan en gezien maar komende zomer gaan we 3 volle dagen en die zitten ook weer bomvol. Je hebt waarschijnlijk ook nog eens last van een jetlag dus eerste dag is zwaar (maar dat was bij ons zo...)

Washington DC zou ik inclusief reizen minstens 2 dagen voor uittrekken.
pi_109082988
Jetlag vind ik wel meevallen, gewoon de eerste avond goed stappen en lekker slapen! Ik ga in 2013 weer veel naar NY voor persoonlijke bezoekjes, zin in!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109083183
Jetlag heen valt altijd reuze mee, je blijft hier toch ook wel eens op tot een uur of 4/5?

Terug heb ik altijd meer last omdat ik nooit slaap in het vliegtuig en dus als het ware een nacht slaap oversla.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:42:33 #59
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109083212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:36 schreef Bajskorv het volgende:
Jetlag vind ik wel meevallen, gewoon de eerste avond goed stappen en lekker slapen! Ik ga in 2013 weer veel naar NY voor persoonlijke bezoekjes, zin in!
Idd :D

Laatste keer moesten we om 5 uur op om te vliegen, uurtje of 15 lokale tijd waren we er, hele dag door de stad gelopen, 's avonds USA v Canada gekeken in een sports bar en daarna tot 5 uur doorgehaald in zo'n studentenwijkje, Ludlo ofzo. Volgende ochtend 9.30 wakker en nergens last van _O- _O_
pi_109085218
Ik heb altijd last van een jetlag...:( En ja ik hou me aan alle tips, ben er gevoelig voor vrees ik.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:42:43 #61
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109085277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:41 schreef exode het volgende:
Ik heb altijd last van een jetlag...:( En ja ik hou me aan alle tips, ben er gevoelig voor vrees ik.
AL eens geprobeerd gewoon een nacht door te slokken? :D
pi_109085648
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:42 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

AL eens geprobeerd gewoon een nacht door te slokken? :D
Ja...1 keer gedwongen aangezien we vertraging hadden, de huurauto op zich liet wachten etc. laat naar bed, op tijd naar bed, wel alcohol, geen alcohol, niets helpt. Maar ach....extra koffie in de ochtend en ik functioneer ;)
pi_109088833
Heen vond ik jetlag niet erg, gewoon even volhouden en de 2e dag kon ik er tegenaan :)
Vond alleen terugweg wel zwaar, vlogen toen van San Francisco naar Amsterdam, daar heb ik wel even paar dagen last van gehad, wat ik niet had verwacht ..
pi_109090709
Geen last van jetlag gehad, wel elke dag uurtje of 6 wakker. Maar dat vonden we helemaal niet erg, gingen we mooi vroeg de stad in weer in. :D

Toen we naar huis gingen vlogen we vanaf Los Angeles, toen heb ik, net zoals hierboven, ook een paar dagen last gehad van een jetlag.

Over het esb of totr; wij vonden totr beter vanwege het uitzicht op Central Park en natuurlijk op het prachtige esb zelf. totr zelf is maar een lelijk gebouw.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_109106344
altijd al naar new york gweilt...
weet iemand waar je voordelige new york reisjes kan boeken?
en hoelang is de ''gemiddelde'' new york vakanite eigenlijk?

als ik via arke kijk beiden ze vooral reisjes van 3-4 dagen aan.. das toch veels te kort?!??!?
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:23:44 #66
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109106867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef casper019 het volgende:
altijd al naar new york gweilt...
weet iemand waar je voordelige new york reisjes kan boeken?
en hoelang is de ''gemiddelde'' new york vakanite eigenlijk?

als ik via arke kijk beiden ze vooral reisjes van 3-4 dagen aan.. das toch veels te kort?!??!?
:D :')
  ESF Reporter woensdag 14 maart 2012 @ 21:25:35 #67
87554 Cee
Welluk?
pi_109106966
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:22 schreef GroenerDanGras het volgende:

Over het esb of totr; wij vonden totr beter vanwege het uitzicht op Central Park en natuurlijk op het prachtige esb zelf. totr zelf is maar een lelijk gebouw.
En daarom vind ik het ToTR uitzicht beter. Want dan zie je het gebouw zelf niet maar het mooie ESB wel. :D

casper019, als je met 3-4 daagse reis bedoelt "dag 1 vertrekken, dag 4 terug in NL" dan is dat erg kort voor een eerste indruk naar mijn mening. 3 volle dagen in de stad is het minimum. Dan kan je rustig je gang gaan en veel zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:11 schreef copyfile het volgende:
Ik wil eind dit jaar voor het eerst richting New York en daarna paar daagjes Vegas. Nu vroeg ik me af wat jullie aanraden qua aantal dagen New york als je voor de eerste keer gaat. Ik zat zelf te denken aan 5 dagen. Is dat genoeg als je de hoogtepunten wil zien en misschien een beetje shoppen ? En is een dagje Washington dan een optie of zou je dan meer dagen aanraden ? Ik snap dat het persoonlijk blijft en wat je qua tijd en geld kan doen maar het gaat me meer om een indicatie :)
Ik vind 5 dagen een mooi aantal, voor een eerste bezoek. Je moet het langzaam opbouwen he. :P In Washington DC ben ik ook geweest (ook in combinatie met NYC), ik zat er 4 volle dagen en ik dacht vooraf dat ik daar meer dan genoeg aan zou hebben. Maar 4 dagen zijn goed besteed! Er zijn erg veel musea, maar ook rondom de stad zijn dingen te bezichtigen. 1 dag is misschien te weinig zelfs.

[ Bericht 21% gewijzigd door Cee op 14-03-2012 21:32:26 ]
pi_109108651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef casper019 het volgende:
altijd al naar new york gweilt...
weet iemand waar je voordelige new york reisjes kan boeken?
en hoelang is de ''gemiddelde'' new york vakanite eigenlijk?

als ik via arke kijk beiden ze vooral reisjes van 3-4 dagen aan.. das toch veels te kort?!??!?
Zeker.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_109109508
En sowieso moet je niet zo'n Arke reisje boeken me dunkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109114207
ok nja ik dacht miss dat je als je naaramerika gaat gelijk 2wekene boekt ofzo
maar dus als je daar 4-5 dgen bent is dat zeg maar ''genoeg''?
pi_109114315
New York krijg je nooit genoeg van. Maak eerst een lijstje van je wat je eventueel zou willen gaan zien in New York en post het hier, dan kunnen 'we' wel een redelijke indicatie geven van wat voor jou een mooie duur is. Zelf vind ik 6-8 dagen heerlijk, maar het hangt dus echt van je interesses af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  ESF Reporter woensdag 14 maart 2012 @ 23:19:59 #72
87554 Cee
Welluk?
pi_109114318
Waarom zou je 2 weken boeken, omdat het de VS is? Zo ver weg is NYC niet. 4 tot 5 volle dagen is genoeg voor een eerste indruk. Dus de reisdagen niet meegeteld, want daar heb je weinig aan.

-edit: Wat Jor_dii zegt.
pi_109114881
Het is maar net wat je wilt bekijken en doen.. je kunt je verblijf zo kort of lang maken als je zelf wil want op NYC raak je nooit uitgekeken.

Een heel vaag antwoord en je komt er geen ruk mee verder maar dit is het enige juiste antwoord :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_109119378
Ik raad echt iedereen aan minimaal een week te gaan. Ik ga meestal van Zaterdag tot Zaterdag. Met de terugvlucht mee ben ik dan Zondag terug. Dan zou je eventueel een dag of 2 Washington kunnen doen, maar zelfs dat vond ik al zonde. :)
pi_109119393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef casper019 het volgende:
altijd al naar new york gweilt...
weet iemand waar je voordelige new york reisjes kan boeken?
en hoelang is de ''gemiddelde'' new york vakanite eigenlijk?

als ik via arke kijk beiden ze vooral reisjes van 3-4 dagen aan.. das toch veels te kort?!??!?
www.expedia.nl/vlucht+hotel

Goedkoper ben ik het niet tegengekomen....
  Public Relations / Redactie Film donderdag 15 maart 2012 @ 10:32:10 #76
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109122284
Paar vraagjes:

Komende mei gaan wij ook naar New York. Landen vrijdagmiddag rond 12 uur en vertrekken woensdagmet de trein naar Washington voor twee dagen. Erna nog een weekje doorvliegen naar Florida.

Maar goed, dat geeft ons dus 4,5/5 dagen in NYC.

- Ik hoor veel over de New York Pass. Hiermee kan je al veel attracties bezoeken, korting bij restaurants en rijen overslaan. Het lijkt mij dat je hiermee sneller meerdere dingen bezoekt en even nog snel iets 'tussendoor meepakt', omdat je er toch bent en het je niet weer extra kost.
Is deze pass aan te bevelen? En zo ja, kan ik dan beter een 3-day pass of gewoon de 7-day pass?
- Broadway show. Van tevoren aanschaffen of daar ter plekke?

Ik hoor graag jullie antwoorden!
pi_109122584
Over de NY pass, bepaal zonder te kijken naar de Pass welke attracties je wilt bezoeken, kijk dan of het voordeliger is i.c.m. de pass. Je kunt wel veel bezoeken maar meer dan de helft zal je waarschijnlijk niet interesseren.

Heb zelf vorige maand gebruik gemaakt van Smart Destinations, kies de attracties uit die je zelf wil zien tegen een leuke korting (zo betaal je dus puur voor de dingen die je echt wil zien en bespaar je een hoop geld).
pi_109123497
Ik kan de NYC Pass aanraden, wij hadden de 3-day pass er binnen 1 dag uit. Ben bijvoorbeeld naar Madamme Tussaud geweest, en dat was onverwacht heel erg leuk en indrukwekkender dan ik dacht, terwijl zonder NYC Pass, was ik daar nooit naar toe geweest. Ik denk wel dat de 3-day pass voldoende moet zijn. En zo duur is die ook nou weer niet.. Al had ik geloof ik nog een extra $20 korting, maar die actie is volgens mij al voorbij..
pi_109124963
wat is eigenlijk nu een beetje ''gunstige'' prijs voor 4-5 dagen IN NY (dus 7 dagen totaal ofzo inclusief vlucht)
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:01:24 #80
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109135244
Een gunstige prijs... wat voor soort accommodatie zoek je? Dan pas kan je zeggen wat gunstig is.
Misschien is 2000 euro wel heel gunstig als je 5 sterren wilt zitten.
Of 500 euro hotel & vlucht als je een budgetstedentrip zoekt.
  ESF Reporter donderdag 15 maart 2012 @ 21:10:43 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_109145999
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:09 schreef LeNick het volgende:
Ik kan de NYC Pass aanraden, wij hadden de 3-day pass er binnen 1 dag uit. Ben bijvoorbeeld naar Madamme Tussaud geweest, en dat was onverwacht heel erg leuk en indrukwekkender dan ik dacht, terwijl zonder NYC Pass, was ik daar nooit naar toe geweest. Ik denk wel dat de 3-day pass voldoende moet zijn. En zo duur is die ook nou weer niet.. Al had ik geloof ik nog een extra $20 korting, maar die actie is volgens mij al voorbij..
Ben het met LeNick eens. Ik was eerder al eens in het Met museum geweest maar toen ik een paar jaar geleden in NYC was, zag ik dat er een tijdelijke expositie over Superheroes was, met kostuums uit de film en zo. Te klein om daar speciaal voor het museum in te gaan maar met m'n pas ging ik daar makkelijk naar binnen, het voelde 'gratis' aan. :D
  vrijdag 16 maart 2012 @ 07:09:26 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109157955
Tickets geboekt *O* het aftellen kan beginnen, vliegen vanaf Brussel naar JfK voor 500 pp.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_109180678
Ik ben nieuw hier en heb een paar vragen:

Voor een paar maanden ben ik op Aruba.
Vanaf hier zou ik graag 8 dagen naar New York gaan.

-Heeft iemand ervaring met vliegtickets boeken vanaf Aruba? Of weten jullie goede sites hiervoor?
Ik heb zelf ook al gekeken, maar misschien hebben jullie nog goede ideeën.
-Wat is een fijn hostel in New York in Mei of Juni?
Ik vind locatie en hygiëne het belangrijkste.
pi_109201843
Wij gaan komende vrijdag voor zeven nachten, en zelfs dat vind ik veel en veel te kort voor deze stad.

Edit: dat was dus een reactie op een post van pagina 1 ;)

[ Bericht 44% gewijzigd door Fargo op 17-03-2012 14:11:52 ]
  zondag 18 maart 2012 @ 02:16:09 #85
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_109222024
Mag ik The View ook toevoegen in de bezienswaardigheden?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  ESF Reporter zondag 18 maart 2012 @ 08:53:26 #86
87554 Cee
Welluk?
pi_109224301
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 02:16 schreef ScudRaket het volgende:
Mag ik The View ook toevoegen in de bezienswaardigheden?
Wat, het programma The View? :D
pi_109227552
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 08:53 schreef Cee het volgende:

[..]

Wat, het programma The View? :D
Savor superior contemporary American cuisine at The View, New York's only revolving rooftop restaurant. We've paired culinary excellence with breathtaking views of many of the city's iconic landmarks to create the ultimate dining experience. Highlighted by fresh local ingredients, our prix-fixe and pre-theater menus boast an exquisite selection of regional produce, meats and seafood
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_109244124
Klinkt super, gaat op de lijst to see ;)
  zondag 18 maart 2012 @ 20:40:33 #89
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_109247816
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:19 schreef linebear het volgende:
Klinkt super, gaat op de lijst to see ;)
Het is stervensduur ($7 voor een biertje), maar het uitzicht is gratis. Bovenop het Marriot hotel op Times Square.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  ESF Reporter zondag 18 maart 2012 @ 21:15:59 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_109249943
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:24 schreef existenz het volgende:

[..]

Savor superior contemporary American cuisine at The View, New York's only revolving rooftop restaurant. We've paired culinary excellence with breathtaking views of many of the city's iconic landmarks to create the ultimate dining experience. Highlighted by fresh local ingredients, our prix-fixe and pre-theater menus boast an exquisite selection of regional produce, meats and seafood
Oké, dat klinkt aannemelijker. Ik en m'n platvloerse tv-obsessie. :@
pi_109251647
The view heb ik gegeten, is heel apart en gaaf om tijdens het eten dat uitzicht te hebben :)
Is inderdaad niet goedkoop, maar ik vond het zeker de moeite waard :)
pi_109257883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:01 schreef JK het volgende:
Een gunstige prijs... wat voor soort accommodatie zoek je? Dan pas kan je zeggen wat gunstig is.
Misschien is 2000 euro wel heel gunstig als je 5 sterren wilt zitten.
Of 500 euro hotel & vlucht als je een budgetstedentrip zoekt.
als ik zeg maar een schoon en beetje centraal hotel zoek, schoon bed, bad en douche is het belangrijkste voor mij...
en vind het wel fijn als t hotel een ontbijtje heeft
ben geen grote ontbijter dus een simpel ontbijt is prima
dus een middenklasse 3/* hotel ofzo
wat is dan een ''goeie'' prijs?
en weet je miss welke reisorganisaties voordelige NY trips hebben van ong 1 week lang?
pi_109260465
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:13 schreef casper019 het volgende:

[..]

als ik zeg maar een schoon en beetje centraal hotel zoek, schoon bed, bad en douche is het belangrijkste voor mij...
en vind het wel fijn als t hotel een ontbijtje heeft
ben geen grote ontbijter dus een simpel ontbijt is prima
dus een middenklasse 3/* hotel ofzo
wat is dan een ''goeie'' prijs?
en weet je miss welke reisorganisaties voordelige NY trips hebben van ong 1 week lang?
Voor de vlucht (retour, rechtstreeks van A'dam) moet je grofweg tussen de 400 en 600 euro pp rekenen, middenklasse (***) hotelkamer op Manhattan minimaal rond de 150 euro per nacht.

Dat zijn richtbedragen. Prijzen zijn erg afhankelijk van het seizoen en het moment van boeken. En je kunt aanbiedingen treffen (bijvoorbeeld de Flashdeals van www.booking.com) of goedkope pakketreizen maar dan moet je het maar net treffen.
pi_109269357
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Voor de vlucht (retour, rechtstreeks van A'dam) moet je grofweg tussen de 400 en 600 euro pp rekenen, middenklasse (***) hotelkamer op Manhattan minimaal rond de 150 euro per nacht.

Dat zijn richtbedragen. Prijzen zijn erg afhankelijk van het seizoen en het moment van boeken. En je kunt aanbiedingen treffen (bijvoorbeeld de Flashdeals van www.booking.com) of goedkope pakketreizen maar dan moet je het maar net treffen.
oef dus als je 7 dagen gaat red je het niet als je voor ong 1500 (vlucht + hotel) wilt zitten
  maandag 19 maart 2012 @ 12:32:20 #95
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109269538
Als je buiten de zomermaanden gaat en genoegen neemt met simpelere slaapplaats moet dat wel kunnen.
pi_109270098
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

oef dus als je 7 dagen gaat red je het niet als je voor ong 1500 (vlucht + hotel) wilt zitten
Dat is dus van verschillende factoren afhankelijk. Ik ga over 2 weken 6 dagen en heb de vlucht al in augustus geboekt toen ik een goede deal via klm.com zag. Vlucht kost me ¤385, rechtstreeks vanaf Schiphol. Heb een hotel in Long Island City, dus buiten Manhattan voor ¤75 per nacht, ben dus voor vlucht en hotel ¤835 kwijt.
pi_109270105
Vorig jaar februari voor 6 dagen voor 1300 (vlucht + hotel) p.p gezeten in fashion26 hotel. Volgens mij is het nu Fashion hilton. Maar dat was ook wel een gelukje.
pi_109270370
Ik ga volgende week. 6 dagen 750euro inclusief vlucht vanaf adam. Op tijd boeken is de tip.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_109273963
EN uiteraard de locatie waar je verblijft :)
pi_109274646
EN of je met 1 of 2 of 3 personen gaat...

Als je een kamer in je eentje moet betalen (dus die 150e pppn) tikt het hard aan, wanneer je het deelt met een ander en het dus 75e pppn wordt, scheelt het nogal in de prijs.

Ik zit nu ook 8 dagen incl vluchten en hotel Pennsylvania voor 6 nachten op 1200e pp in mid-mei.

Prima deal lijkt me zo, gewoon via d-reizen. Die checken overigens ook via booking.com en een aparte vlucht als je wilt dat ze dat checken.
(Y)
pi_109275098
Afgelopen februari voor 1400 euro 6 nachten in het Stay hotel op Times Square (4*) gezeten inclusief vliegen vanaf Brussel voor 2 personen.

Had wel mazzel dat ik op de site van het hotel zelf (tip dus, ook daar kijken) een eendagsactie tegenkwam en meteen geboekt heb, 50% off voor het hotel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gauner op 19-03-2012 17:17:27 ]
pi_109279009
Ik was 3 weken geleden in NYC voor ook ca. ¤1400 voor 2 personen, en ook een 4 sterren hotel, op 5th Avenue, dus echt een perfecte locatie wat mij betreft.. Weet het niet meer precies, maar in ieder geval rond de ¤650 a ¤750 p.p. voor vlucht + hotel dus (ik was er 6 dagen).

Volgens mij deels geluk gehad door een aanbieding, maar volgens mij heeft http://www.dejongintra.nl/ sowieso wel redelijke prijzen..
pi_109290082
Iemand ervaring met deze website:

http://www.partner.viator.com/nl/8763/New-York-City/d687-ttd

Kaartjes voor top of the rock zijn goedkoop. +/- 30 euro voor twee personen.

Ben ook nog op zoek naar een leuke boottocht ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door tongytongylickylicky op 19-03-2012 22:12:38 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_109296456
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:18 schreef chiren het volgende:
EN of je met 1 of 2 of 3 personen gaat...

Als je een kamer in je eentje moet betalen (dus die 150e pppn) tikt het hard aan, wanneer je het deelt met een ander en het dus 75e pppn wordt, scheelt het nogal in de prijs.

Ik zit nu ook 8 dagen incl vluchten en hotel Pennsylvania voor 6 nachten op 1200e pp in mid-mei.

Prima deal lijkt me zo, gewoon via d-reizen. Die checken overigens ook via booking.com en een aparte vlucht als je wilt dat ze dat checken.
ik zoek een reis voor 1 persoon, met hoeveel ga jij dan? 1200 euro lijkt me goeie prijs en dat hotel spreek me ook aan, als dat midden mei is voor 1 persoon wil ik hem ook wel boeken voor 1200!
pi_109302475
Ik ga met mijn vriendin en wij zijn totaal +/- 1500 euro kwijt met vlucht en hotel. Voor 6 dagen en 5 overnachtingen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_109311280
Ik ging vorig jaar voor 760,- voor 7 nachten (8 met terugvlucht meegeteld) Hotel + vlucht.
pi_109311536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:33 schreef Zon het volgende:
Ik ging vorig jaar voor 760,- voor 7 nachten (8 met terugvlucht meegeteld) Hotel + vlucht.
Details? Wanneer, waar?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109311716
:) Was begin maart, Edison Hotel www.edisonhotelnyc.com, Rechtstreeks KLM via www.Expedia.nl

Ik ga dit jaar eind September ook 7/8 nachten voor 850,- Wel Carter hotel, maar ach.....
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:46:31 #109
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_109316074
Ik ga couchsurfen bij iemand die ik hier in Amsterdam leerde kennen op een feestje. Enorm handig en relaxt! :) Ik ga halverwege april één weekje (voor het eerst).
pi_109317832
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:54 schreef staticdata het volgende:
Vorig jaar februari voor 6 dagen voor 1300 (vlucht + hotel) p.p gezeten in fashion26 hotel. Volgens mij is het nu Fashion hilton. Maar dat was ook wel een gelukje.
Beviel het hotel?
Ik ga in mei naar Hilton Fashion District :)
pi_109352912
Is dat carter hotel nou echt zo erg :') ?
pi_109353803
Als ik op internet zo lees wel ja..
pi_109354078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:55 schreef Athlon64x het volgende:
Is dat carter hotel nou echt zo erg :') ?
Ik ben er twee keer geweest en beide keren was het 'te doen'. Je kon er slapen en douchen, verder ben je toch niet op de hotelkamer. In die tijd waren de kamers ook slechts $25 per nacht, in Augustus. Dit, plus de ideale locatie vlak naast Times Square, waren voor mij de reden om te gaan.
Als ik dan al die verhalen van anderen hoor en lees, heb ik dus gewoon geluk gehad dat er bij mijn kamers eigenlijk nooit iets 'mis' was.
pi_109354686
Ook dus in Augustus kan je er goedkoop slapen? Maar
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:15 schreef LeNick het volgende:
Ik was 3 weken geleden in NYC voor ook ca. ¤1400 voor 2 personen, en ook een 4 sterren hotel, op 5th Avenue, dus echt een perfecte locatie wat mij betreft.. Weet het niet meer precies, maar in ieder geval rond de ¤650 a ¤750 p.p. voor vlucht + hotel dus (ik was er 6 dagen).

Volgens mij deels geluk gehad door een aanbieding, maar volgens mij heeft http://www.dejongintra.nl/ sowieso wel redelijke prijzen..
Als ik op http://www.expedia.nl/?rfrr=Head:Nav:Multi:Home kijk zie ik veel duurdere sites?
pi_109359294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef Athlon64x het volgende:
Ook dus in Augustus kan je er goedkoop slapen? Maar

[..]

Als ik op http://www.expedia.nl/?rfrr=Head:Nav:Multi:Home kijk zie ik veel duurdere sites?
5 dagen voor ¤903 p.p.
6 dagen voor ¤947 p.p.

http://www.dejongintra.nl(...)hostel_ymca_westside

Wel een hostel.. maar dan zit je er, in augustus, wel heel goedkoop :)

Voor ca. ¤100 meer (voor 5 dagen) en ¤180 meer (voor 6 dagen), heb je nog een heel degelijk hotel ook:

http://www.dejongintra.nl(...)estern_prospect_park
pi_109363195
we gaan waarschijnlijk met 4 man dan is het stuk goedkoper met hotel?
pi_109363756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 16:52 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Beviel het hotel?
Ik ga in mei naar Hilton Fashion District :)
Zeker Weten :Y. Kamers zijn,uiteraard, vrij klein maar zijn prima. De bedden zijn erg comfortabel en elke ochtend ligt standaard de krant voor je deur :). Wij zaten op een relatief lage verdieping en dan heb je iets meer last van het stadsgeluid, maar is totaal niet hinderlijk geweest.

Tegenover het hotel zit een subway winkel waar we een paar keer hebben ontbeten.
De metro is vlakbij en binnen 10 minuten sta je bij Madison Square Garden.
Ik zou er zo weer boeken. :)

Prima keuze wat mij betreft!
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:46:05 #118
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109363808
Ik ben dol op het stadsgeluid in NYC :9~ *;
pi_109364270
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:32 schreef Athlon64x het volgende:
we gaan waarschijnlijk met 4 man dan is het stuk goedkoper met hotel?
Ietsje zo te zien.. Maar beetje eigen onderzoek kan geen kwaad ;)
pi_109365817
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef Athlon64x het volgende:
Ook dus in Augustus kan je er goedkoop slapen? Maar

[..]

Als ik op http://www.expedia.nl/?rfrr=Head:Nav:Multi:Home kijk zie ik veel duurdere sites?
Ja, een aantal jaar geleden hebben ze volgens mij de binnenboel wat aangepast en sindsdien zijn ze dus ook niet meer zo goedkoop. Of ze nu ook beter zijn, dat weet ik niet.
pi_109366629
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:18 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik zoek een reis voor 1 persoon, met hoeveel ga jij dan? 1200 euro lijkt me goeie prijs en dat hotel spreek me ook aan, als dat midden mei is voor 1 persoon wil ik hem ook wel boeken voor 1200!
Wij zijn met zijn 2en, in je eentje wordt dat dan al snel duurder...

Als je in je eentje gaat en niet zoveel waarde hecht aan luxe, kun je misschien een hostel met eigen kamer oid zoeken, scheelt een hoop :)
Ieder reisbureau kan je daarin adviseren en je wat dingen laten zien, daarna kun je, als je dat wilt, op internet kijken of hun suggesties nog goedkoper kunnen door op internet verder rond te kijken. Helpt je iig op weg.
(Y)
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 21:49:18 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109367015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:46 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ben dol op het stadsgeluid in NYC :9~ *;
Damn right. Zo gaaf als je ergens zit te eten of je ligt op bed ofzo en dan hoor je ergens 'ver weg in de stad' die sirenes gaan, man man man kippenvel :D
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:50:54 #123
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109367071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Damn right. Zo gaaf als je ergens zit te eten of je ligt op bed ofzo en dan hoor je ergens 'ver weg in de stad' die sirenes gaan, man man man kippenvel :D
Inderdaad! NYC *;
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 21:53:17 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109367198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:50 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Inderdaad! NYC *;
US of A *;
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109369862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:40 schreef chiren het volgende:

[..]

Wij zijn met zijn 2en, in je eentje wordt dat dan al snel duurder...

Als je in je eentje gaat en niet zoveel waarde hecht aan luxe, kun je misschien een hostel met eigen kamer oid zoeken, scheelt een hoop :)
Ieder reisbureau kan je daarin adviseren en je wat dingen laten zien, daarna kun je, als je dat wilt, op internet kijken of hun suggesties nog goedkoper kunnen door op internet verder rond te kijken. Helpt je iig op weg.
Als ik alleen zou gaan zou ik ook zeker voor een hostel gaan, desnoods op een slaapzaal of gedeelde kamer. Al je waardevolle spullen (geld/portemonnee/camera etc) kun je in een rugzak mee de stad in nemen en je koffer met kleding/andere spullen doe je gewoon op slot of in een kluisje als die aanwezig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 22:58:02 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109370319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als ik alleen zou gaan zou ik ook zeker voor een hostel gaan, desnoods op een slaapzaal of gedeelde kamer. Al je waardevolle spullen (geld/portemonnee/camera etc) kun je in een rugzak mee de stad in nemen en je koffer met kleding/andere spullen doe je gewoon op slot of in een kluisje als die aanwezig zijn.
Vanwege de kosten dan bedoel je? Want ik ben wel vaker alleen in NY geweest, alleen, maar wel elke keer een hotel. Ik hou er niet zo van om euh...sanitaire voorzieningen te moeten delen :{

Het drukt natuurlijk wel de prijs, zo is 't wel weer, dus als dat belangrijk is dan is het natuurlijk absoluut aan te raden :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109370509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vanwege de kosten dan bedoel je? Want ik ben wel vaker alleen in NY geweest, alleen, maar wel elke keer een hotel. Ik hou er niet zo van om euh...sanitaire voorzieningen te moeten delen :{

Het drukt natuurlijk wel de prijs, zo is 't wel weer, dus als dat belangrijk is dan is het natuurlijk absoluut aan te raden :)
Ga je dan alleen op vakantie in NYC? Dat lijkt me echt heerlijk om alleen ergens heen te gaan, maar ik ben te bang dat ik na 3 uur al niet meer weet wat ik in m'n eentje moet doen en me eigen ga vervelen :P
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 23:03:05 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109370582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:01 schreef LeNick het volgende:

[..]

Ga je dan alleen op vakantie in NYC? Dat lijkt me echt heerlijk om alleen ergens heen te gaan, maar ik ben te bang dat ik na 3 uur al niet meer weet wat ik in m'n eentje moet doen en me eigen ga vervelen :P
Ehm, dat zeg ik toch, dat ik in mn eentje in NYC ben dan? Of bedoel je dat ik alleen maar in NY ben, of ook nog naar andere steden ga? Nee ik was daar in mn eentje. Vorig jaar met mn vriendin geweest, maar eerder was ik er alleen ja. Ik heb ook 2 rondreizen in USA alleen gedaan :P Is idd heel prettig op zich maar niet-alleen is toch wel veel leuker hoor, dat merk ik toch maar wel ;)

Dude...je bent 3 uur in NY en je weet dan al niet meer wat je moet doen...really? in NY? :P dan doe je echt iets verkeerd hoor ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109370777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehm, dat zeg ik toch, dat ik in mn eentje in NYC ben dan? Of bedoel je dat ik alleen maar in NY ben, of ook nog naar andere steden ga? Nee ik was daar in mn eentje. Vorig jaar met mn vriendin geweest, maar eerder was ik er alleen ja. Ik heb ook 2 rondreizen in USA alleen gedaan :P Is idd heel prettig op zich maar niet-alleen is toch wel veel leuker hoor, dat merk ik toch maar wel ;)

Dude...je bent 3 uur in NY en je weet dan al niet meer wat je moet doen...really? in NY? :P dan doe je echt iets verkeerd hoor ;)
Mijn vraag was meer of je voor vakantie ging of voor je werk :P Maar dat had duidelijker gekund idd.

Nou, in NYC zou ik mezelf wel goed vermaken.. Maar meer als ik denk aan steden als Oslo, Stockholm, Barcelona, etc.
pi_109370789
Ik zou echt hele dagen door die stad kunnen wandelen, op mijn gemak een museum bezoeken, een paar uur ronddwalen in een boekenwinkel, een uur mensen kijken in Central Park, genieten van een lekker broodje in Bryant of Washington Square Park, doen waar je zin in hebt zonder dat je aan iemand moet vragen of hij/zij dat ook wil.. uiteraard is er niemand waarmee je zo'n ervaring kunt delen en tevens lijkt er een soort taboe te heersen over het feit dat mensen alleen op vakantie gaan (forever alone.....), maar toch lijkt het me absoluut gaaf om een keer te doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 23:14:02 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109371103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:06 schreef LeNick het volgende:

[..]

Mijn vraag was meer of je voor vakantie ging of voor je werk :P Maar dat had duidelijker gekund idd.

Nou, in NYC zou ik mezelf wel goed vermaken.. Maar meer als ik denk aan steden als Oslo, Stockholm, Barcelona, etc.
Oh excuseer, dat had ik inderdaad niet zo begrepen. Nee voor vakantie. Ja maar ik ga niet in mn eentje naar Oslo, Stockholm of Barcelona. Ik ben echt een Amerikanofiel zeg maar, dus daar kan ik wel makkelijk alleen heen, maar ik zou niet gauw alleen naar Oslo gaan. Eigenlijk niet :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:21:01 #132
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109371381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

US of A *;
Inderdaad, US of A *;
pi_109375927
Counting my days.... Krijg er steeds meer zin in. Maar ja, het duurt nog wel even :(
  ESF Reporter donderdag 22 maart 2012 @ 07:27:55 #134
87554 Cee
Welluk?
pi_109375960
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zou echt hele dagen door die stad kunnen wandelen, op mijn gemak een museum bezoeken, een paar uur ronddwalen in een boekenwinkel, een uur mensen kijken in Central Park, genieten van een lekker broodje in Bryant of Washington Square Park, doen waar je zin in hebt zonder dat je aan iemand moet vragen of hij/zij dat ook wil.. uiteraard is er niemand waarmee je zo'n ervaring kunt delen en tevens lijkt er een soort taboe te heersen over het feit dat mensen alleen op vakantie gaan (forever alone.....), maar toch lijkt het me absoluut gaaf om een keer te doen.
Dit, zo is het, en het enige 'nadeel' van alleen door NY banjeren vond ik dat ik achteraf met niemand kon praten over 'weet je nog toen...'. Maar het was geweldig, zou het zo weer doen.
pi_109376350
Mwah, ik vind NY juist leuk om uit te gaan, goede brunches en dinners te hebben, etc. Dat is lastig in je eentje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109379798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:27 schreef Cee het volgende:

[..]

Dit, zo is het, en het enige 'nadeel' van alleen door NY banjeren vond ik dat ik achteraf met niemand kon praten over 'weet je nog toen...'. Maar het was geweldig, zou het zo weer doen.
met onbekende praten.? Amerikanen zijn toch veel spontaner dan Nederlanders ?
pi_109380363
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:09 schreef Bajskorv het volgende:
Mwah, ik vind NY juist leuk om uit te gaan, goede brunches en dinners te hebben, etc. Dat is lastig in je eentje.
Heb je nog wat tips voor goede brunches en dinners?
  ESF Reporter donderdag 22 maart 2012 @ 19:44:12 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_109399054
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:48 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

met onbekende praten.? Amerikanen zijn toch veel spontaner dan Nederlanders ?
Ik snap je vraag niet? Ik bedoel, bij thuiskomst, kan je niet tegen je reisgenoot zeggen "weet je nog, toen op vakantie". Want je had geen reisgenoot.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 19:49:20 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109399350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Heb je nog wat tips voor goede brunches en dinners?
Ellen's Stardust Diner is leuk. Zit op 1650 Broadway @ 51st Street.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109400544
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet? Ik bedoel, bij thuiskomst, kan je niet tegen je reisgenoot zeggen "weet je nog, toen op vakantie". Want je had geen reisgenoot.
owwww
pi_109403652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Heb je nog wat tips voor goede brunches en dinners?
Niet echt, mijn laatste keer is helaas inmiddels 3 jaar geleden ofzo. Daarvoor ging ik vaker. Ik check gewoon van tevoren foodie blogs enzo, met een beetje werk kom je een heel eind. Daarnaast heb ik aardig wat vrienden in NY, dus die nemen me mee of komen met recente tips.

Mijn partner zit toevallig voor werk straks een half jaar in NY, dus dan ga ik elke maand een paar dagen die kant op. Zin in!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:30:49 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109405058
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:05 schreef Bajskorv het volgende:

Mijn partner zit toevallig voor werk straks een half jaar in NY, dus dan ga ik elke maand een paar dagen die kant op. Zin in!
_O_
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:03:36 #143
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_109406795
ik ga zaterdag voor een week. Ik wil graag naar deNew York Knicks s toe. Is er een mogelijkheid kaarten in New York zelf kopen?
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_109406946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Lesnar het volgende:
ik ga zaterdag voor een week. Ik wil graag naar deNew York Knicks s toe. Is er een mogelijkheid kaarten in New York zelf kopen?
Stubhub.com. Beetje pech met je timing, de Knicks doen het weer lekker de laatste tijd, daardoor zijn de kaartjes een stuk duurder dan pakweg 3 maanden geleden.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:14:10 #145
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_109407336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef Gauner het volgende:

[..]

Stubhub.com. Beetje pech met je timing, de Knicks doen het weer lekker de laatste tijd, daardoor zijn de kaartjes een stuk duurder dan pakweg 3 maanden geleden.
Thanx, hoe werkt stubhub?
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_109408297
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:14 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Thanx, hoe werkt stubhub?
Accountje aanmaken en kaartjes bestellen.

Kies wel voor tickets waarbij 'Instant Download' staat, die kun je namelijk meteen thuis printen en meenemen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:43:50 #147
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_109409293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:29 schreef Gauner het volgende:

[..]

Accountje aanmaken en kaartjes bestellen.

Kies wel voor tickets waarbij 'Instant Download' staat, die kun je namelijk meteen thuis printen en meenemen.
thanx, ik heb kaartjes voor de Knicks tegen de Bucks! $200 armer, maar een droom die in vervulling gaat.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_109409484
Gaaf man, ben jaloers!

Als ik in NY ben pak ik altijd een wedstrijd mee (mits ze in MSG spelen).

Welke seats heb je?
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:03:30 #149
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_109410606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:46 schreef Gauner het volgende:
Gaaf man, ben jaloers!

Als ik in NY ben pak ik altijd een wedstrijd mee (mits ze in MSG spelen).

Welke seats heb je?
section 411, row G, seat 13 en 14.

Zijn niet bepaald de beste plaatsen, maar ja ik vind het al geweldig om er een keer bij te zijn!
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_109411416
Zat vorige maand in 408 row E, uitstekend overzicht:

pi_109417322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:43 schreef Lesnar het volgende:

[..]

thanx, ik heb kaartjes voor de Knicks tegen de Bucks! $200 armer, maar een droom die in vervulling gaat.
Koopje :P. Ik had kaarten in de 200 section destijds en was iets meer kwijt :'). Maar wat jij zegt voor mij ook een droom.

Er zijn overigens twee dingen die je kan doen.

Bij de warming up is het nog rustig en kan je bij Section 100 komen voor een paar foto's.
Daarnaast mocht het echt niet uitverkocht zijn dan zou je stoeltjepik kunnen doen. Ofwel op betere plekken gaan zitten. Als stoelen 2 quarters leegblijven is de kans redelijk aannemelijk dat ze leegblijven.

Waren gasten vlakbij mij die gingen in section 200 zitten maar hadden tickets voor section 400. alleen die deden dat voordat de wedstrijd begon. Dat moet je niet doen :').
pi_109456623
HOI ik las ergens dat central park snachts erg onveilig is?(zal de bron even zoeken nog) en is er door de weeks wel wat te doen daar behalve toeristen die daar rond zwerven :P
pi_109458171
Vorige week 5 dagen in NY geweest. Erg goed bevallen. Hotel Yotel leuk hotel vlakbij Times Square, aanrader.
Verder alle touristische trekpleisters wel gehad, plus lekker weer en St. Patricks day, dus dat was perfect. Op vrijdag Knicks vs. Pacers bezocht, dat is al vanaf dat ik klein ben een droom van me (basketballer), en bij deze dus afgevinkt. :)

Vriendelijke mensen trouwens in NY. Er wonen 9 miljoen mensen, maar we kregen wel steeds hulp aangeboden van de locals elke keer dat we even vertwijfeld op ons touristenkaartje keken. Opvallend.

Haaks daarop, op TV constant reclame over veterans dit, veterans dat. In de bios een reclame voor de mariniers, terwijl we in eerste instantie dachten dat het voor een computerspel was. Recruiting station voor het leger midden op Times Square. Bij de St. Paddy's day parade high school scholieren in militaire pakjes en met geweren. Overal vlaggen met "POW - MIA we will never forget you". Behoorlijk militaristische samenleving als je dat zo ziet.

Paar dagen New York smaakt i.i.g. naar meer VS. Westkust volgende stop denk ik.
^ To je nesmysl ^
pi_109458561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:41 schreef Athlon64x het volgende:
HOI ik las ergens dat central park snachts erg onveilig is?(zal de bron even zoeken nog) en is er door de weeks wel wat te doen daar behalve toeristen die daar rond zwerven :P
Het Haagse bos is 's nachts ook onveilig, maar wat heb jij 's nachts te zoeken in een park :') ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_109461432
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 12:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Het Haagse bos is 's nachts ook onveilig, maar wat heb jij 's nachts te zoeken in een park :') ?
chillen misschien? snachts in park altijd mooi
pi_109461642
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:15 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

chillen misschien? snachts in park altijd mooi
:') Je moet potentieel gevaarlijke plekken gewoon niet op gaan zoeken na een bepaalde tijd. Verder is Central Park ook gewoon gesloten tussen 1u 's nachts en 6u 's morgens. Het is wel een optie om in de wat kleinere parken zoals Bryant Park of Madison Square Park te 'chillen'. Met name in Bryant Park zijn in de zomer vaak voorstellingen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109461678
New york is relatief veilig??????? Welke wijken zijn dat wat minder?
pi_109461745
's Nachts in het Vondelpark loop je ook niet op je gemak... het is niet onveilig maar er lopen altijd wel wat gare figuren die overdag niet opvallen. Moet je daar bang voor zijn? Nee. 's avonds loop ik zelf niet graag buiten Manhatten, maar de keren dat ik het gedaan heb(terug van een feestje oid) is er niets gebeurd. New York is veilig genoeg.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_109461804
en wat betreft uitgaan zijn er ook beetje alternatieve kroegen/tenten? Ik lees vooral dure clubs waar je als normaal persoon niet in komt.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:49:37 #160
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109463441
Ben net terug uit nyc, waar toeristen komen is het veilig, maar ik ging even naar de Target, metro uitgestapt op 116th en naar 117th (East Harlem) en wat blokken opzij gelopen, maar daar waren geen toeristen maar crackhoeren en werkloze (alhoewel, ik weet niet of ze 's nachts misschien werkten :+ ) afro-amerikanen die fitnessen door zich op te trekken aan de verkeerslichten e.d. Daar had ik niet zo'n veilig gevoel, eerste keer in Amerika dat ik me niet echt veilig voelde. Reed ook weinig politie en totaal geen taxi's op het moment dat we er rond liepen. Wel vreemd het is net ten noorden van Central Park. Maargoed, er is niets gebeurd en wat gevaarlijk lijkt, hoeft het niet te zijn. Mooie stad, wel verdomd druk! :)

En de taxi terug naar JFK had ik een race-chinees, die kerel bracht ons in 35 minuten van hotel ( times square) naar de KLM terminal op JFK _O_ , hij reed echt als een idioot, leek bijna één van die Taxi-films. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door JK op 24-03-2012 17:03:17 ]
pi_109474475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:45 schreef staticdata het volgende:

[..]

Zeker Weten :Y. Kamers zijn,uiteraard, vrij klein maar zijn prima. De bedden zijn erg comfortabel en elke ochtend ligt standaard de krant voor je deur :). Wij zaten op een relatief lage verdieping en dan heb je iets meer last van het stadsgeluid, maar is totaal niet hinderlijk geweest.

Tegenover het hotel zit een subway winkel waar we een paar keer hebben ontbeten.
De metro is vlakbij en binnen 10 minuten sta je bij Madison Square Garden.
Ik zou er zo weer boeken. :)

Prima keuze wat mij betreft!
Ah fijn!
Verwachten ze eigenlijk ook dat je fooi geeft of iets? :')
pi_109476931
m.skyscanner.com/flights/results/AMS/NYCA/2012-10-03/2012-10-10/5-0-0#resultsPage
nu boeken of kunnen prijzen nog verder zakken ?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:35:33 #163
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109477957
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:58 schreef Athlon64x het volgende:
m.skyscanner.com/flights/results/AMS/NYCA/2012-10-03/2012-10-10/5-0-0#resultsPage
nu boeken of kunnen prijzen nog verder zakken ?
En met welke maatschappij wil je vliegen dan? Air Europa? Heb je die reisuren gezien?
12 uur om in NYC te komen en terug ook zoiets. Kan veel sneller en dat hoeft niet eens heel veel meer te kosten volgens mij. Of gewoon een aanbieding afwachten, ik heb ook vaak getwijfeld om te gaan, uiteindelijk dan met de laatste KLM werelddealweken gedaan voor 500 euro. Al hoewel je dan met bijv. Delta vliegt en van Delta ben ik geen fan.. na 6x met United heen en weer te hebben gevlogen en nu 1x met Delta, valt dat zwaar tegen en weet ik nu ook weer waarom ik ietsje meer voor United betaal. Terug gingen we dan met een KLM toestel, dat is prima service en een ongelovelijk uitgebreid entertainment aan boord, maarja, wel weer een uur te laat vertrokken.
Van de 24 losse vluchten die ik met United heb gemaakt, nooit een vertraging langer dan 15 minuten gehad (en als dat gebeurde, was dat misschien 2, hooguit 3 keer). Nu moet ik eigenlijk nog 23 vluchten met Delta maken en dan vergelijken. :P
pi_109493772
Iemand die mij kan zeggen hoeveel uur van te voren je op een vliegveld (Newark) aanwezig moet zijn als je terug vliegt? Ik check via internet in.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 25 maart 2012 @ 16:23:15 #165
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109494255
Voor int. Vluchten is het in Amerika 2 uur, in NL zeggen ze altijd 3 uur. Zelf probeerde ik 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn, maar die taxi reed zo hard dat ik er bijna 3u voor geplande vertrek was.

Maar ook bij al mijn andere USA reizen, altijd 2u aangehouden en altijd goed gegaan. Houd alleen dus wel rekening met het verkeer in NYC.
pi_109496769
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:23 schreef JK het volgende:
Voor int. Vluchten is het in Amerika 2 uur, in NL zeggen ze altijd 3 uur. Zelf probeerde ik 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn, maar die taxi reed zo hard dat ik er bijna 3u voor geplande vertrek was.

Maar ook bij al mijn andere USA reizen, altijd 2u aangehouden en altijd goed gegaan. Houd alleen dus wel rekening met het verkeer in NYC.
Ga met de trein terug vanaf Penn station, maar bedankt voor de info.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 25 maart 2012 @ 18:16:41 #167
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109498655
Dan heb je in elk geval minder last van het verkeer. ;)

Uitzicht van Top of the Rock is trouwens helemaal niet verkeerd.. een 18km kijken lukte al aardig op een ietwat nevelige dag. Heb de hele week echt perfect weer gehad, 20+ graden en vrijwel alleen maar in t-shirt rondgelopen. De ochtenden begonnen bijna allemaal met dichte mist, maar zodra het zonnetje dan doorbrak was het echt zo weg. Qua weer heb ik denk ik het goede weer hier mee terug naar toe genomen, want daar is het nu frisjes. :+

Ben niet op het Empire geweest, komt een volgende keer wel. ESB is nog eens een 120m hoger dan het Rockefeller. _O_

Wat ik trouwens wel grappig vond, was dat al die Afrikanen die in de toeristische sector daar werken, onze Hollandse voetballers kennen. :)
En wat te denken van de breakdancers in de metro zelf. Als het wat rustiger is gaan ze bij de deuren breakdancen, harde muziek aan.. en willen ze geld zien. Zodra ze bij een stop zijn snel de muziek uit, mensen in laten stappen en weer door. :+ Tja, het is een manier om geld te verdienen. ;)

Trouwens ook opmerkelijk dat als je een medewerker van de MTA aanvalt, dat je dan kans hebt om 7 jaar de bak in te gaan. Hier in NL sla je gewoon een buschauffeur z'n bus uit of een conducteur het ziekenhuis in en krijg je alleen 'Foei zeg! Niet meer doen stouterd!' te horen, daar mag je gewoon 7 jaar brommen. Ben benieuwd hoeveel jaar je daar mag brommen als je een baksteen door de ruit van een brandweerwagen gooit die voorbij snelt of een ambulancebroeder neertrapt.

[ Bericht 29% gewijzigd door JK op 25-03-2012 18:51:07 ]
pi_109500127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 23:35 schreef JK het volgende:

[..]

En met welke maatschappij wil je vliegen dan? Air Europa? Heb je die reisuren gezien?
12 uur om in NYC te komen en terug ook zoiets. Kan veel sneller en dat hoeft niet eens heel veel meer te kosten volgens mij. Of gewoon een aanbieding afwachten, ik heb ook vaak getwijfeld om te gaan, uiteindelijk dan met de laatste KLM werelddealweken gedaan voor 500 euro. Al hoewel je dan met bijv. Delta vliegt en van Delta ben ik geen fan.. na 6x met United heen en weer te hebben gevlogen en nu 1x met Delta, valt dat zwaar tegen en weet ik nu ook weer waarom ik ietsje meer voor United betaal. Terug gingen we dan met een KLM toestel, dat is prima service en een ongelovelijk uitgebreid entertainment aan boord, maarja, wel weer een uur te laat vertrokken.
Van de 24 losse vluchten die ik met United heb gemaakt, nooit een vertraging langer dan 15 minuten gehad (en als dat gebeurde, was dat misschien 2, hooguit 3 keer). Nu moet ik eigenlijk nog 23 vluchten met Delta maken en dan vergelijken. :P
welke peridode zijn klm vakantie deals nogal weer?
pi_109503483
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:57 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

welke peridode zijn klm vakantie deals nogal weer?
September.
pi_109504579
Als je de fed wil bezoeken moet je er op tijd bij zijn. T/m juni zit het nu gewoon al bijna vol. WIj zijn dus te laat voor de periode dat we gaan :(
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_109506646
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:25 schreef Zon het volgende:

[..]

September.
:( scheelt het veel als je nu boekt voor in Augustus ?
  zondag 25 maart 2012 @ 21:37:09 #172
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109508311
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:16 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

:( scheelt het veel als je nu boekt voor in Augustus ?
Kun jij zelf niks uitzoeken ofzo? Jemig zeg
  zondag 25 maart 2012 @ 22:01:56 #173
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109509945
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:16 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

:( scheelt het veel als je nu boekt voor in Augustus ?
Volgens je eerdere linkje wil je toch begin oktober gaan?
Anders kan je direct in september mee doen met die KLM weken en in principe bijna direct vliegen en ook nog eens zonder tussenstop.
pi_109510033
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:37 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kun jij zelf niks uitzoeken ofzo? Jemig zeg
kan jij niet beter bij politie werken werken.

dit is geen gevangenis forum
  zondag 25 maart 2012 @ 22:08:49 #175
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109510387
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:03 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

kan jij niet beter bij politie werken werken.

dit is geen gevangenis forum
:')
  zondag 25 maart 2012 @ 23:33:26 #176
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109515292
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:03 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

kan jij niet beter bij politie werken werken.

dit is geen gevangenis forum
Ik denk dat het dan meer een V&A forum zou zijn voor contraband en sexuele verzoeken. ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 23:44:53 #177
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109515722
Maar seriously, je kunt toch zelf wel wat onderzoek voor je hier komt vragen of tickets in augustus duurder zijn dan in september, kom op zeg.
pi_109520225
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:03 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

kan jij niet beter bij politie werken werken.

dit is geen gevangenis forum
Zaken zelf uitzoeken lijkt mij betere en dan een forum als een referentiekader gebruiken. Mocht je straks in New York zijn dan mocht je ook zelf beslissingen maken.
pi_109521416
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
Maar seriously, je kunt toch zelf wel wat onderzoek voor je hier komt vragen of tickets in augustus duurder zijn dan in september, kom op zeg.
Ja maar was gewoon nieuwsgierig 550 is toch voor retourtje normaal in Augustus. Ja ik ga niet in September(vanwege vrienden die dan niet kunnen.
pi_109521767
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:16 schreef JK het volgende:

Trouwens ook opmerkelijk dat als je een medewerker van de MTA aanvalt, dat je dan kans hebt om 7 jaar de bak in te gaan. Hier in NL sla je gewoon een buschauffeur z'n bus uit of een conducteur het ziekenhuis in en krijg je alleen 'Foei zeg! Niet meer doen stouterd!' te horen, daar mag je gewoon 7 jaar brommen. Ben benieuwd hoeveel jaar je daar mag brommen als je een baksteen door de ruit van een brandweerwagen gooit die voorbij snelt of een ambulancebroeder neertrapt.
Daar kunnen ze hier nog wel wat van leren inderdaad...
pi_109531869
Ik vind dit zo typisch New York.. dit omschrijft de stad zonder woorden _O_

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109568969
w00t :), ik ga in Augustus samen met mijn ouders, mijn zus en haar vriend voor ongeveer twee weken naar Amerika waarvan we 5 nachten in New York zullen verblijven, ik heb er nu al zin in :).

Iemand hier ervaring met het Roosevelt Hotel?
pi_109570567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:21 schreef DJJoris het volgende:
w00t :), ik ga in Augustus samen met mijn ouders, mijn zus en haar vriend voor ongeveer twee weken naar Amerika waarvan we 5 nachten in New York zullen verblijven, ik heb er nu al zin in :).

Iemand hier ervaring met het Roosevelt Hotel?
Toevallig, ik! :D Ben er 3-4 weken geleden geweest. Prima hotel, vond zelf de badkamer wel wat minder, maar dat schijnt niet heel ongewoon te zijn in NYC. Locatie is echt perfect!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:01:55 #184
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_109570765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:21 schreef DJJoris het volgende:

Iemand hier ervaring met het Roosevelt Hotel?
Ik ook! Prima hotel, goede ligging inderdaad, nette kamers, lekker bed, tegenover het hotel zit op een hoekje een tentje waar je lekker kunt ontbijten! Badkamer was bij ons wel netjes/schoon maar wel wat verouderd.
pi_109571452
Wow, dat klinkt wel positief :),, fijn om te horen dat het een prima hotel is. Ik zag dat het inderdaad een perfecte locatie had wat heel fijn is, veel bezienswaardigheden zaten al in de buurt wat al veel scheelt.
pi_109579552
ik heb welis horen zeggen dat je voor NY perse een creditcard npodig heb is dat zo of kan je ook gewoon als je geen creditcard hebd aar overal geld halen en ook overal betalen?
pi_109582204
Grootste uitdaging zal het hotel worden die willen vaak een cc zien. Voor de rest kan je prima met cash overal terecht
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:21:51 #188
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109584033
Van te voren hotel vragen of ze ook een bedrag eventueel willen aannemen wat je bij uitchecken weer terugkrijgt. Met autohuur wil dit bijv. ook nog wel eens lukken hoorde ik.
pi_109585385
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:57 schreef casper019 het volgende:
ik heb welis horen zeggen dat je voor NY perse een creditcard npodig heb is dat zo of kan je ook gewoon als je geen creditcard hebd aar overal geld halen en ook overal betalen?
Als je nog studeert of een baan hebt, heb je die creditcard ook zo geregeld. Zo'n ding maakt het leven een stuk makkelijker in het buitenland en op internet.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  Public Relations / Redactie Film woensdag 28 maart 2012 @ 09:09:07 #190
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109596898
In de VS is een CC gewoon nodig, punt klaar.

Bovendien ontzettend handig!
pi_109597081
Ik heb een cc dus dat maakt mij niet uit, maar kun je eigenlijk ook gewoon 'pinnen' in een winkel wanneer je kleding koopt bijvoorbeeld? Of werken ze daar echt alleen met CC of Cash en is een pinpas alleen om cash geld uit de ATM te halen?
pi_109597083
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:
In de VS is een CC gewoon nodig, punt klaar.

Bovendien ontzettend handig!
Waarvoor precies? Ik begrijp dat het handig is, ik zou zelf ook niet zonder kunnen. Maar met cash kom je ook een heel eind.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:33:30 #193
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109597385
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een cc dus dat maakt mij niet uit, maar kun je eigenlijk ook gewoon 'pinnen' in een winkel wanneer je kleding koopt bijvoorbeeld? Of werken ze daar echt alleen met CC of Cash en is een pinpas alleen om cash geld uit de ATM te halen?
Pinnen (debitcard) kan ook.. en vaak in supermarkten kan je gratis wat geld er bij pinnen. 'Cashback' heet dat. Kan varieren van max 20 dollar tot bijv. 100 dollar, maar je hebt dan in elk geval geen extra transactiekosten. Zo doe ik het vaak, bijv iets kleins kopen bij de Wal-Mart en dan 100 dollar er bij pinnen. Gebruik je de ATM, dan betaal je meestal 2 a 3 dollar voor gebruik van de ATM service zelf en dan ook nog eens de extra kosten van je bank.

Mijn cc gebruik ik voor hele grote aankopen of voor borg in hotel of bij autohuur. Voor de rest heb ik dus altijd wel een 100 dollar cash op zak ofzo.. sommigen willen geen cash bij zich hebben, maar ik betaal liever cash dan dat ik voor alles wat ik koop m'n cc laat zien. Met cash in m'n zak houd ik nog wat overzicht over de totale uitgaven, als ik m'n cc te pas en te onpas gebruik raak ik dat overzicht sneller kwijt en schrik ik me na de vakantie dood van het bedrag wat open staat. :+

Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar de US state quarter 'American Samoa' (eigenlijk is dat een territorial quarter, maargoed) en met een cc ga ik die nooit krijgen. Als ik deze quarter heb is die collectie in elk geval helemaal compleet.. misschien dat ik dan nog wel 'America the beautiful' ga sparen, maar dat is een reeks die nog loopt.
pi_109645361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:01 schreef Starlie het volgende:

[..]

Ik ook! Prima hotel, goede ligging inderdaad, nette kamers, lekker bed, tegenover het hotel zit op een hoekje een tentje waar je lekker kunt ontbijten! Badkamer was bij ons wel netjes/schoon maar wel wat verouderd.
In 2010 geweest, inderdaad prima hotel. Schoon, wij hadden een ruime kamer zeker voor NY begrippen. Maak alleen niet de fout om wat te drinken in de lobby......ik schork me wild van de rekening.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:24:17 #195
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109692051
In de straten zag je hier en daar oranje-witte buizen uit de straat steken waar witte rook uit kwam.
Wat is dat in godsnaam? Het zijn van die verplaatsbare buizen eigenlijk, dus ze staan er tijdelijk. Onderhoud bij de metro ofzo waarbij bepaalde warmte weg moet?

Als je nu op Earthcam kijkt zie je er ook eentje staan tegenover de McDonalds.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:14:01 #196
12621 tcr
*nix 4ever
pi_109702124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:46 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ah fijn!
Verwachten ze eigenlijk ook dat je fooi geeft of iets? :')
Net terug van 4 nachten NYC en hier werd ik echt gek van, overal willen ze een fooi. Complementary ontbijt bij hotel, maar ze verwachten wel fooi. Hop-on-Hop-off tour en elke hop-off verwachten ze een fooi. Taxichauffeur naar vliegveld dus ook, vond mijn bod volgens mij niet genoeg (ze laten het gerust merken als je een slechte tipper bent).

Nu weet ik dat heel veel dingen in de VS leven van TIPS, maar in NYC was het mijn inziens wel erg extreem. Zo'n toer is al niet goedkoop, en als je dan nog een keer paar uitstapt ben je een aardig bedrag kwijt voor uren in de file staan :). In een CC-land als de VS had ik nooit veel cash bij me en als ik het al had, waren het 20 dollar biljetten. Ach ja, het was wel mooi...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:23:13 #197
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109702414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:14 schreef tcr het volgende:

[..]

Net terug van 4 nachten NYC en hier werd ik echt gek van, overal willen ze een fooi. Complementary ontbijt bij hotel, maar ze verwachten wel fooi. Hop-on-Hop-off tour en elke hop-off verwachten ze een fooi. Taxichauffeur naar vliegveld dus ook, vond mijn bod volgens mij niet genoeg (ze laten het gerust merken als je een slechte tipper bent).

Nu weet ik dat heel veel dingen in de VS leven van TIPS, maar in NYC was het mijn inziens wel erg extreem.
Joepie, Hollanders op reis.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 18:24:09 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_109702444
Oh kom op. Bij een ontbijt in een hotel, waar je nota bene al voor betaald hebt, word ik ook niet blij als men dan om fooi gaat zitten bedelen hoor. Ik snap tcr wel. En als de service nou goed is, a la. Maar vaak is die nog ruk ook :') Maar wel handje ophouden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:34:39 #199
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109702739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh kom op. Bij een ontbijt in een hotel, waar je nota bene al voor betaald hebt, word ik ook niet blij als men dan om fooi gaat zitten bedelen hoor. Ik snap tcr wel. En als de service nou goed is, a la. Maar vaak is die nog ruk ook :') Maar wel handje ophouden
Wat een typisch Nederlands, kleinzielig gezeik weer. 's Lands wijs, 's lands eer. Jammer van je twee dollar die je kwijt bent.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:37:59 #200
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_109702851
Omni :D

*;
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:38:34 #201
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109702868
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:37 schreef Fittrick het volgende:
Omni :D

*;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:42:25 #202
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109702999
Als je van tips in de vs af weet, waarom verbaas je je dan? Je zou echt eens moeten weten wat ze verdienen per uur. Daar kom jij je bed niet voor uit. Viel mij eerder op in restaurants dat ze de tip al op de bon zetten. Normaal doen ze dat bij een party of six en hoger. Zal wel komen door krenterige buitenlanders.

Nergens anders in de VS heb ik dat meegemaakt en gaf ik zelf 20%, was de service bagger, dan wat minder.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:46:07 #203
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109703122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:42 schreef JK het volgende:
Als je van tips in de vs af weet, waarom verbaas je je dan? Je zou echt eens moeten weten wat ze verdienen per uur. Daar kom jij je bed niet voor uit. Viel mij eerder op in restaurants dat ze de tip al op de bon zetten. Normaal doen ze dat bij een party of six en hoger. Zal wel komen door krenterige buitenlanders.

Nergens anders in de VS heb ik dat meegemaakt en gaf ik zelf 20%, was de service bagger, dan wat minder.
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Als ik niet tevreden ben over service geef ik minder dan 20%, maar als iemand echt zijn best doet om zijn werk zo goed mogelijk te doen dan rond ik die suggested tip nog naar boven af. Het is gewoon hoe het werkt in de US. Helemaal omdat ik weet dat die mensen het echt voor de fooien doen.
pi_109703716
Tja als je op reis bent kan ik me er wel overheen zetten. Vond het ook wel wat hebben. Maar zou er in NL niet aan moeten denken.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 19:06:14 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_109703778
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wat een typisch Nederlands, kleinzielig gezeik weer. 's Lands wijs, 's lands eer. Jammer van je twee dollar die je kwijt bent.
Wie zegt dat ik niks gegeven heb? Tuurlijk doe je dat wel, dat hoort erbij. Maar ik vind het ergens onzin. En dat heeft niks met Nederlands zijn te maken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:09:11 #206
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109703864
In NL krijgt iedereen op z'n minst minimumloon, dus fooi is een leuke bijkomstigheid.
Daarnaast doen veel Amerikanen nog aan 'moonlighting' om aan genoeg geld te komen om rond te komen. Moet er niet aan denken.

Maar ik snap guppy ook wel, waarom niet gewoon ook daar een minimumloon. Daar valt ook wat over te zeggen. Maargoed, in de restaurants van NYC kreeg ik dus op de rekening altijd al de tip. Dan stond er 'tip' of 'service' en dit was ALTIJD minder dan 20%... heb het niet precies uitgerekend, maar het zal een 15% zijn. Ook wel bizar dat ze 'm vaak uitschreven ipv geprint. :D
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 19:10:32 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_109703910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:09 schreef JK het volgende:
In NL krijgt iedereen op z'n minst minimumloon, dus fooi is een leuke bijkomstigheid.
Daarnaast doen veel Amerikanen nog aan 'moonlighting' om aan genoeg geld te komen om rond te komen. Moet er niet aan denken.

Maar ik snap guppy ook wel, waarom niet gewoon ook daar een minimumloon. Daar valt ook wat over te zeggen. Maargoed, in de restaurants van NYC kreeg ik dus op de rekening altijd al de tip. Dan stond er 'tip' of 'service' en dit was ALTIJD minder dan 20%... heb het niet precies uitgerekend, maar het zal een 15% zijn. Ook wel bizar dat ze 'm vaak uitschreven ipv geprint. :D
Precies, omdat je weet dat het voor die mensen gewoon hun brood is, geef je het. Maar daarmee valt het idee van "ik geef iets omdat ik de service waardeer" natuurlijk weg.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:23:23 #208
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109704399
Als je de service waardeert geef je een hogere tip.
10% voor slechte service, 15% voor gewone service, 20% of meer voor uitstekende service. Dus het idee om wat te geven omdat ze goed hun best doen bestaat nog steeds
.
Overigens zijn er ook Amerikanen die het soms verdommen om een fooi te geven aan bijv. een (gratis)shuttlebus-chauffeur, of bijv. aan de man die je bijv. de car-rental-return met je koffers naar het vliegveld brengt. Al hoef je niet iedereen een fooi te geven, deze banen horen er wel bij.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:45:08 #209
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109705355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Precies, omdat je weet dat het voor die mensen gewoon hun brood is, geef je het. Maar daarmee valt het idee van "ik geef iets omdat ik de service waardeer" natuurlijk weg.
Niet helemaal mee eens. Je hebt idd meestal een ondergrens waar je niet onder duikt qua fooi, maar het idee is niet dat je die norm gebruikt voor alles. Als je tevreden bent geef je 20% of meer, ben je ontevreden geef je 15%. Er zit dus zeker een variabel element in.

En waarom het zo werkt: tsjah... Het is US. Prestatie moet beloond worden, wanprestatie niet. Het zijn extreme kapitalisten.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:09:47 #210
64792 Mryc
play me one more song
pi_109706374
Ik ben net terug van een klein weekje NYC, met daaran vastgeplakt Washington, Philadelphia en Baltimore. Ik gaf meestal (iets meer dan) 15% over het gehele bedrag (incl taxes). Ook kamermeisjes gaven we standaard twee dollar per dag (had ik ergens gelezen op allesamerika forum dat dat vrij standaard was).
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:10:20 #211
64792 Mryc
play me one more song
pi_109706391
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:23 schreef JK het volgende:
Als je de service waardeert geef je een hogere tip.
10% voor slechte service, 15% voor gewone service, 20% of meer voor uitstekende service. Dus het idee om wat te geven omdat ze goed hun best doen bestaat nog steeds
.
Overigens zijn er ook Amerikanen die het soms verdommen om een fooi te geven aan bijv. een (gratis)shuttlebus-chauffeur, of bijv. aan de man die je bijv. de car-rental-return met je koffers naar het vliegveld brengt. Al hoef je niet iedereen een fooi te geven, deze banen horen er wel bij.
dit dus. Heb overigens nooit 10% hoeven geven
pi_109709400
wat zijn in NY nou echte must have souvenirs/aankopen?
en zijn er dingen die daar veel goedkoper zijn dan in nl? (zoek bv nog een mooi horloge..)
pi_109709900
Schoenen, kleding, een mooi boek (zoals ik dat op Ellis Island heb gekocht) vind ik persoonlijk wel een mooi aandenken. Ga niet op zoek naar goedkope DVD's of Blu-ray's, dat valt zwaar tegen. Een iPod of iPad daarentegen kun je wellicht voor een mooi prijsje kopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:32:49 #214
12621 tcr
*nix 4ever
pi_109713851
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:42 schreef JK het volgende:
Als je van tips in de vs af weet, waarom verbaas je je dan? Je zou echt eens moeten weten wat ze verdienen per uur. Daar kom jij je bed niet voor uit. Viel mij eerder op in restaurants dat ze de tip al op de bon zetten. Normaal doen ze dat bij een party of six en hoger. Zal wel komen door krenterige buitenlanders.

Nergens anders in de VS heb ik dat meegemaakt en gaf ik zelf 20%, was de service bagger, dan wat minder.
Over het tip-deel heb ik ook geen klachten, tenminste niet direct. Ben ook eens met minimum-loon, maar het werkt nu eenmaal zo in de VS. Maar in NYC was het 'bedel' gehalte gewoon erg groot. Tijdens de bustoer rende de tourguide elke stop snel naar beneden om maar met het handje er te staan en na elke uitleg werd er wel geattendeerd op een tip voor de chauffeur en de tourguide. In het hotel stond op elke tafel een groot bord, je kreeg zelfs een briefje om het via de kamer te doen. Dat gaat me gewoon te ver. Als men nu een pot bij de uitgang neerzet met een briefje erop dan wil ik best wat dollars erin gooien, maar ik tip bij de KFC toch ook niet, en die werken ook niet met minimum-loon...

Bij een echt zit restaurant heb ik wel netjes rond de 15% getipped, stond in NYC ook netjes op de bon als reference (eigenlijk is dat al fout, maar oke). Bij de taxi-rit was ik een beetje te moe en heb denk ik iets te veel afgeroomd en niet goed getipped, want die chauffeur was niet blij. Volgende keer zal ik de metro-bestuurder ook een fooi geven als die me netjes met de airtrain naar JFK brengt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:38:21 #215
12621 tcr
*nix 4ever
pi_109714186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:13 schreef casper019 het volgende:
wat zijn in NY nou echte must have souvenirs/aankopen?
en zijn er dingen die daar veel goedkoper zijn dan in nl? (zoek bv nog een mooi horloge..)
De sales-tax in NY is aardig hoog (8.75 was het volgens mij), voor 4 dollar even via PATH naar New Jersey (Jersey City, New Port Mall), daar is de tax onder de 7% (6,75) en op kleding zelfs 0%.

Maar ja daar verkopen ze geen I (hartje) NY t-shirts en de Disney Store heeft ook geen leuke Mickeys met I (hartje) NY en een Lego winkel zat er al helemaal niet. Dus souveniers in Manhattan zelf, de rest in Jersey City, kun je gelijk (gratis) genieten van het uitzicht aan de Hudson River van downtown Manhattan.

http://imageshack.us/photo/my-images/855/20120328120212.jpg/ (copy/paste deze link)
pi_109716340
nog even terugkomend op mijn Credit card vraag, ik ben n iet van plan een auto te gaan huren heb toch geen rijbewijs, dus hoop dat het openbaar vervoer daar wel makkelijk is ;)
maar ik heb een CC aangevraagd maar dat is afgewezen
word het dan toch een probleem in NY? (ik boek gewoon een hotel bij een reisorganisatie dus dat zal wel geen probleem zijn toch?)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:57:50 #217
12621 tcr
*nix 4ever
pi_109718117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:17 schreef casper019 het volgende:
nog even terugkomend op mijn Credit card vraag, ik ben n iet van plan een auto te gaan huren heb toch geen rijbewijs, dus hoop dat het openbaar vervoer daar wel makkelijk is ;)
maar ik heb een CC aangevraagd maar dat is afgewezen
word het dan toch een probleem in NY? (ik boek gewoon een hotel bij een reisorganisatie dus dat zal wel geen probleem zijn toch?)
Bij het inchecken vragen hotels altijd een creditcard voor 'incidentals'. Geen ervaring als je het niet hebt. Een debit-card geen optie? Alhoewel, dat werkt bij hotels volgens mij niet, die claimen namelijk een bedrag en dat moet dan wel op de debet-card staan en is dan ook tijdens je verblijf niet te gebruiken elders.

Had voor nood een debet-card bij me en die werkte opzich prima bij betalingen, af en toe werd die geweigerd terwijl er nog genoeg opzat. Dus perfect is het niet, maar wel ideaal om vooraf een limiet te stellen (je kan niet meer uitgeven dan erop staat). Eventueel kan je ook in de VS zelf een debet-card kopen, zag ze bij de Target liggen. Alleen hoe je dan geld terug krijgt wat over is???
  zaterdag 31 maart 2012 @ 01:19:41 #218
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109720576
Casper, vraag even bij je reisbureau of ze contact willen opnemen met het hotel of dat een probleem is of dat je een bepaald bedrag cash kan geven (zorg wel dat je zwart op wit krijgt bij het hotel dat je geld hebt gegeven en dit terugkrijgt.. alleen dan moeten ze ook meteen je kamer bij vertrek controleren lijkt me :) )

Wat betreft tips.. ik heb 1x echt helemaal niets gegeven. Maar die serveerster had echt alles verkloot, ik weet niet waar ze mee bezig was, maar zelfs de rekening klopte geen snars van (in hun nadeel), ik kan me niet alles meer herinneren, maar weet alleen nog dat we met z'n 4en echt ontevreden het restaurant verlieten (dit was in een Outback, die normaal altijd goed is.. alhoewel, in NYC was het eten wel erg zout). Waarschijnlijk moet ze het verschil van de rekening uit eigen zak betalen, in dat geval had ik echt geen medelijden en had ze beter haar best moeten doen. Eigenlijk hadden we haar 10% fooi moeten geven, maar dat vond ik het gewoon écht niet waard. Extreem gevalletje.

Wat betreft geen tips aan KFC bijv geven.. dat hoeft idd niet, want dan haal je zelf je eten, je hebt geen 'service'. Een receptioniste van een hotel geef je ook geen fooi. Tenzij je misschien echt tevreden bent met een bepaalde upgrade die je hebt gehad, maar vaak probeer je van te voren dan al te paaien met een gratis upgrade in ruil voor wat dollars.

Heb je bijv. van die vreetschuren, van die all-you-can-eat-buffets zoals Golden Corral e.d., dan loop je zelf ook, maar leg je na het eten wel bijv. een dollar p.p. op tafel voor de tafelafruimers, die ruimen elke keer je bord op als ie leeg is. Maargoed, je wordt er zelf wel handig in wie je wel en niet een fooi geeft. Wat voor mij erg wennen was is: leg je het hele bedrag op tafel, betaal je alles bij de kassa incl. fooi of betaal je de rekening bij de kassa en laat je de fooi op tafel liggen. Dit is overigens bij elk restaurant ook weer anders... ook daar kom je vanzelf wel een keer achter hoe dat zit (als je vaker dan 1x naar Amerika gaat). ;)

Ohja, wat betreft souvenirs, ik koop altijd in elke Amerikaanse stad waar ik geweest ben een magneetje voor op de koelkast met wat bezienswaardigheden er op van die stad. Kost weinig en best leuk om even weer de bekendste dingen van de stad er op te zien. En verder spaar ik dan statequarters en heb ik bijv een paar 50 cent munten (echte joekels! ;) ) met John F.Kennedy er op.. en nog 2x goudkleurige $1 dollar munten met het vrijheidsbeeld er op.
Maarja.. die laatste quarter.. ook afgelopen trip niet gevonden. :(
pi_109725844
ok dan vraag ik dat ff aan de reisburos! hoe zit het trouwens verder met het vervoer in NY, zijn allle bezienswaardigheden enzo beetje goed met het openbaar vervoer te doen enis dat betaalbaar?(en hebben ze ook van die weekpassen voor vervoer of is dat niet voordeliger)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:01:50 #220
12621 tcr
*nix 4ever
pi_109726248
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:40 schreef casper019 het volgende:
ok dan vraag ik dat ff aan de reisburos! hoe zit het trouwens verder met het vervoer in NY, zijn allle bezienswaardigheden enzo beetje goed met het openbaar vervoer te doen enis dat betaalbaar?(en hebben ze ook van die weekpassen voor vervoer of is dat niet voordeliger)
7 dagen passen, $29,95 als ik me goed herinner. Dagkaarten zijn er niet. Een ritje is $2,25. Dus reken maar uit wat goedkoper is :). Als je hotel beetje bij Timesquare zit kun je die dingen wel lopen. Maar vanaf Timesquare naar Ground Zero is een aardige wandeling :).

Met deze pas kun je niet van PATH gebruik maken, dus als je nog even naar Jersey City wil hoppen voor een view van Manhattan van de andere kant komt er $4 bij voor een retourtje...
pi_109727031
Op zich vind ik fooi geven niet irritant, maar wel bij van die gecreeerde baantje. Dat een mannetje in de wc je een handdoekje aangeeft ofzo. Dat vind ik altijd wel een beetje onzin. Verder is het toch allemaal al aardig aan de prijs in NY dus die paar euro erbij kan dan ook nog wel.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 19:38:53 #222
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109737862
Een ritje is idd 2,25, maar in de spits meende ik 2,50 te hebben gezien.
Het is idd zelf uitrekenen hoe vaakje het gaat gebruiken, ik heb niet zo'n unlimited pas genomen, omdat je dan 13x in de metro (of bus) moet zitten. Het hotel zat bij Times Square, dus heel veel was te lopen. Alleen de metro gebruikt naar het financial district, van daar naar Brooklyn en vanaf Chinatown of Little Italy weer naar Times Square.. en dan nog een keer naar East Harlem en weer terug. In totaal dus 5 keer. Dus 19 dollar goedkoper uit dan zo'n unlimited pas.

Kijk dus waar je hotel zit en aan de hand daarvan kan je dan zo'n pas halen of niet.

Die gecreerde banen zijn soms een beetje overbodig, ja. Maarja, met zoveel miljoen Amerikanen moet je ook een paar onzinnige banen er tussen doen om iedereen aan het werk te houden. :+
pi_109760270
Ik zou gewoon altijd zo'n unlimited pass halen; kost je 20 euro voor een hele week en dan kun je gewoon lekker onbeperkt de metro pakken als je even genoeg hebt van het vele lopen. Waar je hotel ook zit, een metro pass is altijd nodig..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 1 april 2012 @ 13:32:11 #224
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109760698
Niet mee eens, vanwege mijn bovenstaande reden. Heeft mij 20 dollar per persoon gescheelt, kan je mooi spenderen aan een ontbijt of bij de rekening van het avondeten leggen. Bovendien is lopen veel leuker dan veel de metro pakken. Dan zie je tenminste nog iets. :+

Ik neem aan dat iedereen wel een plannetje maakt wat ie wil gaan zien, voor hij naar NYC gaat, aan de hand daarvan kan je echt wel zien of je een unlimited pass nodig hebt of single ride passes kan gebruiken. Blij dat ik 'm niet genomen heb. Handig dat ie er is, maar net als zo'n NYC Citypass, beter even kijken of je het echt wel nodig hebt.
  Public Relations / Redactie Film zondag 1 april 2012 @ 14:47:47 #225
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109763722
Ik zou hem sowieso kopen. Gewoon omdat je dan wat vrijer bent en dingen doet die anders te ver lopen waren. Misschien iets duurder, maar zovaak kom je meestal niet in NYC dus dan wil ik gewoon zoveel dingen zonder steeds te denken of ik er ook op kan besparen.
  zondag 1 april 2012 @ 17:16:52 #226
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_109770174
In augustus voor 7 dagen *O*

Iemand ervaring met het Imperial Court Hotel?
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 18:25:17 #227
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109772601
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:32 schreef JK het volgende:
Niet mee eens, vanwege mijn bovenstaande reden. Heeft mij 20 dollar per persoon gescheelt, kan je mooi spenderen aan een ontbijt of bij de rekening van het avondeten leggen. Bovendien is lopen veel leuker dan veel de metro pakken. Dan zie je tenminste nog iets. :+

Ik neem aan dat iedereen wel een plannetje maakt wat ie wil gaan zien, voor hij naar NYC gaat, aan de hand daarvan kan je echt wel zien of je een unlimited pass nodig hebt of single ride passes kan gebruiken. Blij dat ik 'm niet genomen heb. Handig dat ie er is, maar net als zo'n NYC Citypass, beter even kijken of je het echt wel nodig hebt.
Really, je gaat naar NY wat op zich niet heel erg goedkoop is, incl alle dingen die nog eens extra geld kosten etc etc, en dan maak je ophef over 20 dollar? ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109773676
Ik ga komende zomer waarschijnlijk voor de tweede keer naar New York en wilde dan ook een paar dagen naar Washington met de trein. Heeft er iemand ervaring met Amtrak? De treinen vertrekken volgens mij vanaf Penn Station op Manhattan.
pi_109778007
ESTA geregeld, we mogen het land in :) Ook kaartjes voor de Yankees geregeld.... Zin in
pi_109778071
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:56 schreef Justinn het volgende:
Ik ga komende zomer waarschijnlijk voor de tweede keer naar New York en wilde dan ook een paar dagen naar Washington met de trein. Heeft er iemand ervaring met Amtrak? De treinen vertrekken volgens mij vanaf Penn Station op Manhattan.
Vorig jaar juni met de trein van penn naar union gereden. 4 uur onderweg in een airco gekoelde trein met lekkere stoelen en voldoende ruimte voor koffers. onderweg valt weinig te zien dus leesvoer of leuk gezelschap is een aanrader.... ;)

Waren voor 2 pers totaal $89 kwijt
Hooray for boobies!
pi_109779424
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 20:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Vorig jaar juni met de trein van penn naar union gereden. 4 uur onderweg in een airco gekoelde trein met lekkere stoelen en voldoende ruimte voor koffers. onderweg valt weinig te zien dus leesvoer of leuk gezelschap is een aanrader.... ;)

Waren voor 2 pers totaal $89 kwijt
Dank je wel, klopt het dat je de rit met de trein van te voren moet boeken?
  zondag 1 april 2012 @ 21:33:55 #232
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109781804
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Really, je gaat naar NY wat op zich niet heel erg goedkoop is, incl alle dingen die nog eens extra geld kosten etc etc, en dan maak je ophef over 20 dollar? ;)
Waarom uitgeven als je het niet nodig hebt? Wat is het probleem dat ik gewoon single ride tickets koop? Ik wist van tevoren dat het onnodig was en dan geef ik dat geld ergens anders aan uit. Mind you, over 2 weken zit ik in Florida, geef ik het daar weer uit.

Soms betalen Nederlanders voor dingen die ze niet nodig hebben. Of nemen ze onnodige verzekeringen... die metrotickets zijn exact hetzelfde in mijn specifieke geval. Als een ander vaker dan 13x de metro pakt, dan pas heb je voordeel, eerder niet. Maar koop lekker wat je denkt nodig te hebben, het is mijn geld niet. :)
pi_109784941
Klopt, hebben wie via de amtrak site gedaan. We waren daar vroeg bij aangezien de prijzen stijgen naarmate de je dichter bij je vertrekdatum en tijd komt
Hooray for boobies!
pi_109795708
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 21:33 schreef JK het volgende:

[..]

Waarom uitgeven als je het niet nodig hebt? Wat is het probleem dat ik gewoon single ride tickets koop? Ik wist van tevoren dat het onnodig was en dan geef ik dat geld ergens anders aan uit. Mind you, over 2 weken zit ik in Florida, geef ik het daar weer uit.

Soms betalen Nederlanders voor dingen die ze niet nodig hebben. Of nemen ze onnodige verzekeringen... die metrotickets zijn exact hetzelfde in mijn specifieke geval. Als een ander vaker dan 13x de metro pakt, dan pas heb je voordeel, eerder niet. Maar koop lekker wat je denkt nodig te hebben, het is mijn geld niet. :)
Ik vind een economisch voordeel niet het enige voordeel. Gebruiksgemak of zelfs tijdwinst vind ik soms net zo belangrijk. Met een weekkaart hoef je niet iedere keer een kaartje te kopen en kan je zo door de poortjes. Van te voren gaan berekenen hoe vaak ik met de metro zou gaan, is niet eens in me op gekomen. Om dezelfde reden heb ik toen ook een NYC-pass gehaald, zodat ik eenvoudig bezienswaardigheden kon bezoeken. Heb jij ook geld bespaard door de goedkoopste vlucht naar NYC te nemen of alleen maar goedkoop te eten? Ik snap je beredenering, maar geld is niet het enige wat telt, zeker niet op een vakantie. Het letten op de kleintjes, vind ik juist iets typisch Nederlands. :P


quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:32 schreef Spockjuh_ het volgende:
Klopt, hebben wie via de amtrak site gedaan. We waren daar vroeg bij aangezien de prijzen stijgen naarmate de je dichter bij je vertrekdatum en tijd komt
Dank je wel, zodra ik de vliegtickets heb geboekt zal ik ook de treintickets reserveren.
  maandag 2 april 2012 @ 11:01:46 #235
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109796469
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik vind een economisch voordeel niet het enige voordeel. Gebruiksgemak of zelfs tijdwinst vind ik soms net zo belangrijk. Met een weekkaart hoef je niet iedere keer een kaartje te kopen en kan je zo door de poortjes. Van te voren gaan berekenen hoe vaak ik met de metro zou gaan, is niet eens in me op gekomen. Om dezelfde reden heb ik toen ook een NYC-pass gehaald, zodat ik eenvoudig bezienswaardigheden kon bezoeken. Heb jij ook geld bespaard door de goedkoopste vlucht naar NYC te nemen of alleen maar goedkoop te eten? Ik snap je beredenering, maar geld is niet het enige wat telt, zeker niet op een vakantie. Het letten op de kleintjes, vind ik juist iets typisch Nederlands. :P
Ik ga regelmatig naar Amerika en maak dan wel planningen met wat ik ga doen. Vaak wissel ik dan wel de dagen dat ik wat ga doen, maar in principe komt het er wel op neer dat ik alles op de lijst dan heb gedaan, waar ik geen tijd meer voor heb gehad, doe ik de volgende keer wel. Zo'n kaartje koop ik binnen 20 seconden (als het niet sneller is) en vaak moet je toch even op de metro wachten, dus ik zie alleen voordeel in zoiets als de metro al voor je neus staat en je nog snel in kan stappen.
Daarnaast ben ik veel minder gehaast tijdens de vakantie, dus snelheidsgemak gaat bij mij niet op.

Wat betreft de vluchten, KLM had toevallig wel die werelddealweken, dus idd goedkope vlucht van 500 euro, ja (al kan het met Jet Airways goedkoper volgens mij). Maar dat was deels met Delta,waar ik niet meer mee wil vliegen. Ik snap nu wel waarom ik elke keer wat meer voor United heb betaald.
Maar zoekt niet iedereen de goedkoopste vluchten? Ik zoek een combinatie van goedkoop, maar wel met goede aansluittijden (indien overstap nodig is op een Amerikaanse hub).

Maargoed, wat ik dus niet hoef uit te geven, doe ik ook niet. Ik snap ook wel waarom er zoveel Nederlanders in financiele problemen komen. Omdat ze totaal niet naar geld kijken. De zorgen zijn voor morgen. Aan de andere kant snap ik het ook wel weer, de meesten gaan 1x naar Amerika en laten 'm dan even goed uit de broek hangen. Ik ga vaak genoeg over de grote plas, dus hoef niet alles uit één vakantie te halen en houd dan liever geld over voor de volgende vakantie.
NYC is een dure stad, maar dat wil niet zeggen dat ik het onnodig extra duur hoef te maken. :)

Maar zoals ik al zei, neem gewoon een unlimited metro pass en een NYC City pass. Ik had ze niet nodig, een ander misschien wel, kijk naar je persoonlijke situatie. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Peace & love, man. ^O^
pi_109796809
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik vind een economisch voordeel niet het enige voordeel. Gebruiksgemak of zelfs tijdwinst vind ik soms net zo belangrijk. Met een weekkaart hoef je niet iedere keer een kaartje te kopen en kan je zo door de poortjes. Van te voren gaan berekenen hoe vaak ik met de metro zou gaan, is niet eens in me op gekomen. Om dezelfde reden heb ik toen ook een NYC-pass gehaald, zodat ik eenvoudig bezienswaardigheden kon bezoeken. Heb jij ook geld bespaard door de goedkoopste vlucht naar NYC te nemen of alleen maar goedkoop te eten? Ik snap je beredenering, maar geld is niet het enige wat telt, zeker niet op een vakantie. Het letten op de kleintjes, vind ik juist iets typisch Nederlands. :P

[..]

Helemaal mee eens.. en als je in 1 week New York niet vaker dan 13x de metro pakt, tja dan moet je toch wel erg goede benen hebben me dunkt. Ieder z'n ding uiteraard.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 april 2012 @ 11:15:14 #237
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109796944
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. en als je in 1 week New York niet vaker dan 13x de metro pakt, tja dan moet je toch wel erg goede benen hebben me dunkt. Ieder z'n ding uiteraard.
Dagelijks fietsen, regelmatig crosstrainen en goed ingelopen schoenen doen veel goed. :)
pi_109797118
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. en als je in 1 week New York niet vaker dan 13x de metro pakt, tja dan moet je toch wel erg goede benen hebben me dunkt. Ieder z'n ding uiteraard.
Of de taxi pakken ;) En ja ik weet dat dat duurder is, maar dat is geen probleem. Ik ben sowieso een totaal andere reiziger dan de meeste posters hier :D .

Een paar blokken wandelen is ook geen straf, genoeg te zien en haast heb ik niet.
Get it and Bet it
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:20:12 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109801516
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef JK het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig naar Amerika en maak dan wel planningen met wat ik ga doen. Vaak wissel ik dan wel de dagen dat ik wat ga doen, maar in principe komt het er wel op neer dat ik alles op de lijst dan heb gedaan, waar ik geen tijd meer voor heb gehad, doe ik de volgende keer wel. Zo'n kaartje koop ik binnen 20 seconden (als het niet sneller is) en vaak moet je toch even op de metro wachten, dus ik zie alleen voordeel in zoiets als de metro al voor je neus staat en je nog snel in kan stappen.
Daarnaast ben ik veel minder gehaast tijdens de vakantie, dus snelheidsgemak gaat bij mij niet op.

Wat betreft de vluchten, KLM had toevallig wel die werelddealweken, dus idd goedkope vlucht van 500 euro, ja (al kan het met Jet Airways goedkoper volgens mij). Maar dat was deels met Delta,waar ik niet meer mee wil vliegen. Ik snap nu wel waarom ik elke keer wat meer voor United heb betaald.
Maar zoekt niet iedereen de goedkoopste vluchten? Ik zoek een combinatie van goedkoop, maar wel met goede aansluittijden (indien overstap nodig is op een Amerikaanse hub).

Maargoed, wat ik dus niet hoef uit te geven, doe ik ook niet. Ik snap ook wel waarom er zoveel Nederlanders in financiele problemen komen. Omdat ze totaal niet naar geld kijken. De zorgen zijn voor morgen. Aan de andere kant snap ik het ook wel weer, de meesten gaan 1x naar Amerika en laten 'm dan even goed uit de broek hangen. Ik ga vaak genoeg over de grote plas, dus hoef niet alles uit één vakantie te halen en houd dan liever geld over voor de volgende vakantie.
NYC is een dure stad, maar dat wil niet zeggen dat ik het onnodig extra duur hoef te maken. :)

Maar zoals ik al zei, neem gewoon een unlimited metro pass en een NYC City pass. Ik had ze niet nodig, een ander misschien wel, kijk naar je persoonlijke situatie. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Peace & love, man. ^O^
Ja, ik kom daar ook regelmatig inderdaad. Nee, Nederlanders komen niet in de problemen doordat ze op een vakantie 20 dollar meer uitgeven bij wijze van, dat is echt een drogredenering. Als je naar Amerika (of welke bestemming dan ook die wat meer kost) gaat en je gaat vervolgens als je daar bent zitten rekenen hoe je 20 dollar kunt besparen, dan is mijn redenering dat je blijkbaar op de kleintjes moet letten. Immers, als je eerst ik weet niet hoeveel hebt uitgegeven om daar te komen en je gaat dan 20 dollar zitten besparen en daar ook nog moeite voor doet dan roept dat (wellicht volledig onterecht) een beeld bij mij op dat misschien wat te vroeg geboekt hebt.

Dat geld overhouden voor de volgende grote vakantie...tja, weet je, dan is 20 dollar een druppel op een gloeiende plaat. Ik snap je redenering wel hoor, zonder meer, maar als ik op vakantie ga maak ik me dus helemaal niet druk over wat iets kost. Als ik iets wil doen doe ik dat, en dan laat ik dat niet voor het geld, simpelweg omdat ik het geld toch wel heb.

Mijn instelling is dat als ik op vakantie ben, ik moet kunnen doen wat ik wil zonder dat ik daarbij hoef na te denken over geld. Ik ben dus nooit echt aan een budget gebonden, en dat vind ik wel zo prettig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109801576
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

Mijn instelling is dat als ik op vakantie ben, ik moet kunnen doen wat ik wil zonder dat ik daarbij hoef na te denken over geld. Ik ben dus nooit echt aan een budget gebonden, en dat vind ik wel zo prettig.
Deze man _O_.
Get it and Bet it
pi_109801668
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Of de taxi pakken ;) En ja ik weet dat dat duurder is, maar dat is geen probleem. Ik ben sowieso een totaal andere reiziger dan de meeste posters hier :D .

Een paar blokken wandelen is ook geen straf, genoeg te zien en haast heb ik niet.
Dit dus. Tijdens een paar dagen NY heb ik over het algemeen sowieso weinig zin in een metro. Taxi's zijn ideaal, schelen tijd en geven je tenminste wat te zien tijdens je trip.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:37:14 #242
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109802106
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:22 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Deze man _O_.
Ja, anders ga ik gewoon niet op vakantie (naar die bestemming). Als ik de vakantie op zich wel kan betalen maar vervolgens op geld moet gaan letten heb ik in mijn ogen niet genoeg geld om die vakantie te kunnen doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109807299
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dit dus. Tijdens een paar dagen NY heb ik over het algemeen sowieso weinig zin in een metro. Taxi's zijn ideaal, schelen tijd en geven je tenminste wat te zien tijdens je trip.
De metro vind ik juist een deel van de NY-beleving en ik maak er veel gebruik van. Zo'n 7-day Metro Card voor $29 haal ik er altijd met gemak uit. De kaart is trouwens ook geldig in de bus, dan zie je ook nog wat van de stad. ;)
pi_109807446
Ik heb twee weken geleden in New York ook alleen maar de bus genomen. Duurt natuurlijk wel iets langer dan de metro maar je kunt inderdaad op een goedkope en redelijk snelle manier delen van de stad zien.
Bijv. bus 5 rijdt helemaal naar de South Ferry toe via 5th Av./Broadway en terug via 6th Av.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109807686
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 15:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De metro vind ik juist een deel van de NY-beleving en ik maak er veel gebruik van. Zo'n 7-day Metro Card voor $29 haal ik er altijd met gemak uit. De kaart is trouwens ook geldig in de bus, dan zie je ook nog wat van de stad. ;)
Ik sta in Londen ook elke dag in de metro, die van NY heb je na een paar ritjes dan ook wel weer gezien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 2 april 2012 @ 16:37:34 #246
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109809236
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik kom daar ook regelmatig inderdaad. Nee, Nederlanders komen niet in de problemen doordat ze op een vakantie 20 dollar meer uitgeven bij wijze van, dat is echt een drogredenering. Als je naar Amerika (of welke bestemming dan ook die wat meer kost) gaat en je gaat vervolgens als je daar bent zitten rekenen hoe je 20 dollar kunt besparen, dan is mijn redenering dat je blijkbaar op de kleintjes moet letten. Immers, als je eerst ik weet niet hoeveel hebt uitgegeven om daar te komen en je gaat dan 20 dollar zitten besparen en daar ook nog moeite voor doet dan roept dat (wellicht volledig onterecht) een beeld bij mij op dat misschien wat te vroeg geboekt hebt.

Dat geld overhouden voor de volgende grote vakantie...tja, weet je, dan is 20 dollar een druppel op een gloeiende plaat. Ik snap je redenering wel hoor, zonder meer, maar als ik op vakantie ga maak ik me dus helemaal niet druk over wat iets kost. Als ik iets wil doen doe ik dat, en dan laat ik dat niet voor het geld, simpelweg omdat ik het geld toch wel heb.

Mijn instelling is dat als ik op vakantie ben, ik moet kunnen doen wat ik wil zonder dat ik daarbij hoef na te denken over geld. Ik ben dus nooit echt aan een budget gebonden, en dat vind ik wel zo prettig.
Wat ik bedoel aan te geven is dat als men gewoon heel makkelijk met geld om gaat, ze in Nederland ook zo makkelijk over alles denken en veel impulsaankopen bijv doen, zonder na te denken waar ze het geld wel beter voor kunnen gebruiken.

Eigenlijk is het belachelijk dat ik gewoon een tip geef dat zo'n unlimited metrokaart soms helemaal niet goedkoper is en ik dan meteen commentaar krijg en dat dit dus niet wordt gewaardeerd.
Ik hoef niet op de kleintjes te letten, NYC was maar een 'snack' tussendoor, genoeg geld achter de hand om ook te kunnen doen en laten wat ik wil, maar dat dit kan, wil niet zeggen dat ik dit moet.
Ik doe wat ik wil doen en dat gaat al jaren goed.

Maar omdat mensen het geld betalen wat men er voor vraagt, kunnen de prijzen van bepaalde dingen ook zo uit de pan rijzen. Denk aan de prijzen van drankjes van musicals op Broadway ($10,- voor een red bull, $30 dollar voor 2 glaasjes met een streepje alcohol er in), of thuis in Nederland wat ze in de bioscoop durven te vragen voor wat te snaaien en te drinken. Dat KAN ik betalen, maar ik verdom het, omdat het vele keren onnodig over de kop gaat. Misschien ben ik dan toch wel een Nederlander.... maar op de kleintjes letten? Gelukkig niet. Ik ben alleen scherp op de financieen en doe gelukkig al veel minder impulsaankopen dan vroeger. :+
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 17:10:07 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109810647
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:37 schreef JK het volgende:

[..]

Wat ik bedoel aan te geven is dat als men gewoon heel makkelijk met geld om gaat, ze in Nederland ook zo makkelijk over alles denken en veel impulsaankopen bijv doen, zonder na te denken waar ze het geld wel beter voor kunnen gebruiken.
Eens.

quote:
Eigenlijk is het belachelijk dat ik gewoon een tip geef dat zo'n unlimited metrokaart soms helemaal niet goedkoper is en ik dan meteen commentaar krijg en dat dit dus niet wordt gewaardeerd.
Ik hoef niet op de kleintjes te letten, NYC was maar een 'snack' tussendoor, genoeg geld achter de hand om ook te kunnen doen en laten wat ik wil, maar dat dit kan, wil niet zeggen dat ik dit moet.
Ik doe wat ik wil doen en dat gaat al jaren goed.
Nou, als je je stukje terug leest, dan zul je misschien zien dat zoals je het omschreef nogal...snobbistisch was, dus daar reageerde ik op. Niets persoonlijks verder :)

quote:
Maar omdat mensen het geld betalen wat men er voor vraagt, kunnen de prijzen van bepaalde dingen ook zo uit de pan rijzen. Denk aan de prijzen van drankjes van musicals op Broadway ($10,- voor een red bull, $30 dollar voor 2 glaasjes met een streepje alcohol er in), of thuis in Nederland wat ze in de bioscoop durven te vragen voor wat te snaaien en te drinken. Dat KAN ik betalen, maar ik verdom het, omdat het vele keren onnodig over de kop gaat. Misschien ben ik dan toch wel een Nederlander.... maar op de kleintjes letten? Gelukkig niet. Ik ben alleen scherp op de financieen en doe gelukkig al veel minder impulsaankopen dan vroeger. :+
Impuls aankopen heb ik nooit gedaan eigenlijk moet ik zeggen. Overigens ben ik het in de bios absoluut met je eens hoor, want das gewoon belachelijk wat ze vragen. Nu is het dan zo dat als ik besluit naar de bios te gaan, dan weet ik dat ze dat vragen, van tevoren al, en ja, als ik een avondje bios doe dan boeit dat me verder ook helemaal niet. De prijs is idioot, maar hey, als ik dan een biosje doe, dan maakt 't me verder ook niet uit.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 2 april 2012 @ 18:55:21 #248
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_109814646
Ik snap wel dat het niet echt persoonlijk is. Maargoed, het kan gewoon een tip zijn voor de NYC-bezoekers. Iets wat goedkoop lijkt (want tuurlijk is het wel een mooie aanbieding) kan voor sommigen misschien nog wel een stuk goedkoper. Het hoorde niet snobbistisch over te komen, maargoed dat is altijd het lastige met geschreven tekst ipv iemand face to face spreken.

Anyway, hier nog even twee willekeurige foto's van tijdens mijn trip van twee weken terug, omdat er al een tijdje geen plaatjes gepost zijn. Niet de mooiste foto's, die zijn er al genoeg geweest. :)



pi_109817332
planning was 10 dagen NY 3000 euro inclusief vlucht, is 4000 geworden en het zei zo. Inderdaad als je op vakantie bent doen wat je wil doen en niet gaan beknibbelen op die 20 dollar.

overigens wel eens dat een metrocard voor een x-aantal dagen handig is. Kost je geen drol en je kan ten alle tijde erin duiken als je ff moe bent, spontaan bedenkt naar iets te gaan wat toevallig aan andere kant van eiland ligt e.d.
Hooray for boobies!
  maandag 2 april 2012 @ 20:09:08 #250
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109818535
4k in 10 dagen? Ik vind dat wel vrij veel :D Ik was denk ik voor 1.5k klaar :') Maar goed, goedkoop hostel etc.
pi_109819069
ach ja, kwamen die paar extra overuren van de maanden daarvoor goed van pas... ;)

Normaal ben ik ook van het rationele als het om geld uitgeven gaat maar in NY had ik echt zoiets ik doe nu alles wat ik wil doen, wil zien en wil hebben want de komende paar jaar kom ik hier niet meer.
Hooray for boobies!
  maandag 2 april 2012 @ 20:22:49 #252
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109819341
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
ach ja, kwamen die paar extra overuren van de maanden daarvoor goed van pas... ;)

Normaal ben ik ook van het rationele als het om geld uitgeven gaat maar in NY had ik echt zoiets ik doe nu alles wat ik wil doen, wil zien en wil hebben want de komende paar jaar kom ik hier niet meer.
Zo moet je het ook wel benaderen, denk ik. Ik ben (nog even) student, dus als ik naar NYC ging dan boekte ik bewust buiten het hoofdseizoen, en een goedkoop hostel (wel private room). Dat scheelt zo honderden euro's. Dat geld gebruikte ik dan om dingen te doen, kleding te kopen (is daar mooier en goedkoper). Ik ben zelf ook niet van dure restaurants, dus dat zijn kosten ook niet.

En toch heb ik niet het gevoel dat ik zuinig doe als ik naar NYC ga :')
pi_109826445
mensen wij willen Woensdag al boeken reis naar New york. Vanwege stijgende prijzen if zullen die weer zakken of verschillende die prijs per dag ?

Maar we hebben nog geen ESTA aangevraagd. Ik en kennis hebben geen strafblad of geen drugs gebruik.

Dus neem aan dat we goed gekeurd worden voor binnenkomen in Amerika

we gaan in Juni
pi_109826522
ESTA kun je ook nog een dag voordat je gaat aanvragen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109826867
72 uur van te voren toch?
Hooray for boobies!
pi_109826920
als je geweigerd wordt dan :')
  maandag 2 april 2012 @ 23:02:04 #257
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109830670
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:05 schreef Athlon64x het volgende:
als je geweigerd wordt dan :')
Die kans is echt nihil.
pi_109834601
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 16:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik sta in Londen ook elke dag in de metro, die van NY heb je na een paar ritjes dan ook wel weer gezien.
In Londen moet je natuurlijk ook zoveel mogelijk de bus nemen, vooraan bovenin, dan zie je weer wat meer van de stad.
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
planning was 10 dagen NY 3000 euro inclusief vlucht, is 4000 geworden en het zei zo. Inderdaad als je op vakantie bent doen wat je wil doen en niet gaan beknibbelen op die 20 dollar.

overigens wel eens dat een metrocard voor een x-aantal dagen handig is. Kost je geen drol en je kan ten alle tijde erin duiken als je ff moe bent, spontaan bedenkt naar iets te gaan wat toevallig aan andere kant van eiland ligt e.d.
Ik ben niet heel zuinig en kan het geld wel missen, maar 4k in 10 dagen. Dat is bij een vlucht van 500, 350 euro per dag. Ik ben benieuwd hoe je dat op krijgt.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_109835065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 01:09 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

In Londen moet je natuurlijk ook zoveel mogelijk de bus nemen, vooraan bovenin, dan zie je weer wat meer van de stad.
Huh, jij gaat mij uitleggen hoe ik dagelijks naar mijn werk toe moet?

Bus is voor mij geen optie, en zou ik sowieso nooit doen. Langzaam, druk en veelal ranzig. Leuk voor toeristen misschien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 3 april 2012 @ 17:23:27 #260
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109857474
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
72 uur van te voren toch?
ESTA kan inderdaad tot 72 uur van tevoren of eerder en twee jaar geldig.

4K is inderdaad niet zuinig aan gedaan aldaar!
pi_109882901
Tips
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:00 schreef Athlon64x het volgende:
mensen wij willen Woensdag al boeken reis naar New york. Vanwege stijgende prijzen if zullen die weer zakken of verschillende die prijs per dag ?

Maar we hebben nog geen ESTA aangevraagd. Ik en kennis hebben geen strafblad of geen drugs gebruik.

Dus neem aan dat we goed gekeurd worden voor binnenkomen in Amerika

we gaan in Juni
Tips voor boeken van tickets:

www.rtl.nl/components/act(...)g-het-goedkoopst.xml
pi_109908380
Thx hebben nu Hotel gevonden met goeie beoordelingen ligt in Bronx.

Iemand ervaring met Bronx veiligheid en op stap gaan ?
  woensdag 4 april 2012 @ 21:52:01 #263
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109915391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:49 schreef Athlon64x het volgende:
Thx hebben nu Hotel gevonden met goeie beoordelingen ligt in Bronx.

Iemand ervaring met Bronx veiligheid en op stap gaan ?
Ik zou het afraden.
pi_109916367
hoezo we twijfelen tussen Queens en Bronx
  woensdag 4 april 2012 @ 22:22:01 #265
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109917235
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:08 schreef Athlon64x het volgende:
hoezo we twijfelen tussen Queens en Bronx
Omdat Bronx.
pi_109918383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:08 schreef Athlon64x het volgende:
hoezo we twijfelen tussen Queens en Bronx
Ver weg ook....
pi_109918876
Zou ik eerder in Queens gaan zitten ja; Country Inn & Suites kan ik van harte aanbevelen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109919488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:08 schreef Athlon64x het volgende:
hoezo we twijfelen tussen Queens en Bronx
welke data ga je en wat is je budget?
pi_109920283
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:08 schreef Athlon64x het volgende:
hoezo we twijfelen tussen Queens en Bronx
Als je niet op Manhattan zit zou ik alleen voor Queens kiezen of Brooklyn (maar dan alleen hoog Brooklyn tegen de brug aan). De rest is een tikkeltje te ver of te onaantrekkelijk.
Waar in de Bronx is het?
pi_109926959
vlakbij dierentuin
pi_109927254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 05:21 schreef Athlon64x het volgende:
vlakbij dierentuin
Ben ik twee weken geleden geweest en ik leef nog steeds. Ik zou vooral rekening houden dat je 25minuten in de metro zit naar Times Square.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_109929122
Tot hoe laat rijden de metro's 's avonds/nachts?
pi_109932967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 05:21 schreef Athlon64x het volgende:
vlakbij dierentuin
Dan zou ik toch echt voor Queens kiezen. Long Island City of Astoria zijn prima en zijn 5 minuten met de metro van hartje Manhattan.
pi_109933379
Enkele topics terug ging het over filmlocaties in NY en toen werd er een link gepost van bekende locaties per film, met screenshots en foto's erbij. Weet iemand die link nog?
pi_109933669
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109934360
quote:
Ook een goede site maar het was een andere die ik zocht. En ik heb hem gevonden.

http://onthesetofnewyork.com/top40locations.html
pi_109942265
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 07:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ben ik twee weken geleden geweest en ik leef nog steeds. Ik zou vooral rekening houden dat je 25minuten in de metro zit naar Times Square.
vind het nog wel meevallen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef Zon het volgende:

[..]

welke data ga je en wat is je budget?
1050 zitten we nu voor 2 weken.

Zijn er ook leuke zwembaden in de buurt?
pi_109942948
Zwembaden? Weet je zeker dat je niet naar de Costa del Sol wilt? ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_109943503
Beetje afwisseling niet dat ik elek dag ga zwemmen
pi_109943853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:39 schreef DUK het volgende:

[..]

Dan zou ik toch echt voor Queens kiezen. Long Island City of Astoria zijn prima en zijn 5 minuten met de metro van hartje Manhattan.
long island net over de queensboro brug 1e halte was toch echt nog 20 minuten naar rockefeller centre
Hooray for boobies!
  donderdag 5 april 2012 @ 16:22:05 #281
64792 Mryc
play me one more song
pi_109944001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:18 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

long island net over de queensboro brug 1e halte was toch echt nog 20 minuten naar rockefeller centre
Het is vanaf Queensboro Bridge station maar één halte naar Lexington/59th Street.
pi_109944238
klopt maar dat is niet het "centrum" van manhattan daar begint het net een beetje druk te worden... ;) Als toerist kachel je nog een aantal haltes door
Hooray for boobies!
pi_109944391
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef Athlon64x het volgende:
Beetje afwisseling niet dat ik elek dag ga zwemmen
Bang dat je je gaat vervelen daar? Ik begrijp het op zich wel, maar een zwembad lijkt me nu niet direct prioriteit no 1 in New York.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 april 2012 @ 16:51:21 #284
64792 Mryc
play me one more song
pi_109945356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
klopt maar dat is niet het "centrum" van manhattan daar begint het net een beetje druk te worden... ;) Als toerist kachel je nog een aantal haltes door
Maar stel dat je een hotel hebt bij 59th in de buurt, dan ben je toch ook nog een kwartier onderweg naar Rockefeller (20-5 = 15), dus wat maken die extra vijf minuten dan uit?
pi_109946178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:33 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

vind het nog wel meevallen.

[..]

1050 zitten we nu voor 2 weken.

Zijn er ook leuke zwembaden in de buurt?
Voor 1267,- p.p. zit je met een directe vlucht vanaf Schiphol in het Latham Hotel midden in Manhattan. Als je nog wat ruimte in je budget hebt.... Ben voor het gemak uitgegaan van 2/6 t/m 16/6 (14 nachten)

www.thelathamhotel.com
pi_109960483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:33 schreef Athlon64x het volgende:
Zijn er ook leuke zwembaden in de buurt?
Gast...

Are you fucking kidding me
pi_109961738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:10 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Gast...

Are you fucking kidding me
hou je snavel ga eieren zoeken
  donderdag 5 april 2012 @ 22:36:58 #288
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109962022
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:31 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

hou je snavel ga eieren zoeken
:') x 1200

Misschien kun je beter naar Sporthuis Centrum gaan :')
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 22:39:47 #289
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_109962181
He dudes :{. Ontopic en leuk doen ja }:|
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_109963728
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef Mryc het volgende:

[..]

Het is vanaf Queensboro Bridge station maar één halte naar Lexington/59th Street.
Dit dus. 59th/Lexington is al centraal genoeg voor mij.. ;)
pi_109964378
Alsof je alleen maar rondloopt bij Times Square of Rockefeller Center... dit is mijn laatste van 6 dagen New York vond mijn hotel in Long Island City weer prima te doen. Vlakbij Queensboro station vanwaar je echt alle kanten op kunt. Trouwens een aanrader: de iPhone app iTrans NYC heb ik heel veel aan gehad om metroroutes uit te stippelen.
pi_109975368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:21 schreef Tourniquet het volgende:
Trouwens een aanrader: de iPhone app iTrans NYC heb ik heel veel aan gehad om metroroutes uit te stippelen.
Ik kreeg van mijn hotel een best duidelijke plattegrond van Manhattan met daarop alle metrolijnen. Ik heb deze erg veel gebruikt en daar was na bijna 2 weken niks meer van over.

Als je iets actiefs wilt gaan doen, kan je beter gaan fietsen in plaats van zwemmen in NY. Ik heb een fietstocht vanaf Battery Park naar Central Park gedaan en dat was verrassend leuk en ontspannend. :D Ze hebben op veel plaatsen speciale fietsstroken e.d.
pi_110065030
Hmmm vriend van mij twijfelt we hadden dus Hotel voor 2 weken New York bij Bronx inclusief vlucht rond de 1050. Maar is iets gestegen was namelijk 1000 maar nu vind ie het te duur :')

Alleen is echt veel duurder :( Maar kan ik beter nog even wachten of zeggen jullie wordt alleen maar duurder is in maand Juni. Juli kan ik namelijk niet vrij krijgen van het werk vanwege drukte.

En bij Expedia dat is toch inclusief alle toeslagen?
pi_110092363
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 18:38 schreef Athlon64x het volgende:
Hmmm vriend van mij twijfelt we hadden dus Hotel voor 2 weken New York bij Bronx inclusief vlucht rond de 1050. Maar is iets gestegen was namelijk 1000 maar nu vind ie het te duur :')

Alleen is echt veel duurder :( Maar kan ik beter nog even wachten of zeggen jullie wordt alleen maar duurder is in maand Juni. Juli kan ik namelijk niet vrij krijgen van het werk vanwege drukte.

En bij Expedia dat is toch inclusief alle toeslagen?
Komt eventueel nog reis- en annuleringsverzekering bij en het hoogseizoen is altijd duurder. Persoonlijk vind ik 1.000 euro spotgoedkoop voor 2 weken New York en houdt er rekening mee dat je daar ook nog wel wat uit gaat geven.
pi_110092603
Dat had ik dus ook gezegd :') Maar die jongen is wereld vreemd :(

Owja brandstof toeslagen hoe zit dat? Als prijzen stijgen van brandstof of als je nu boekt mogen vliegmaatschappijen niet eens prijs verhogen van je al geboekte ticket?
  maandag 9 april 2012 @ 13:32:38 #296
12621 tcr
*nix 4ever
pi_110092980
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Athlon64x het volgende:
Dat had ik dus ook gezegd :') Maar die jongen is wereld vreemd :(

Owja brandstof toeslagen hoe zit dat? Als prijzen stijgen van brandstof of als je nu boekt mogen vliegmaatschappijen niet eens prijs verhogen van je al geboekte ticket?
Alleen als je nog niet betaald hebt, als je direct je tickets betaalt kunnen ze de prijzen niet meer verhogen...
pi_110093378
Wat is de beste/snelste manier om vanaf La Guardia naar 31st Street te komen ?
pi_110105067
Fijne vriend :r Ineens geen zin meer. Fijn ik ga wel alleen. Alleen in Hotel is veel duurder :(

http://www.chelseacenterhostel.com/ iemand hier ervaring mee?
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:37:38 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108348
Is er geen andere vriend die meewil?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110108659
Die gaan liever naar Terschelling voor 900 Euro klemzuipen :')
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:48:19 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108889
-O- nee, laat die dan inderdaad maar thuis...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')