abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:46:47 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109632717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Jullie? Ik werk niet (meer) bij IKEA hoor ;) ...
Ik dacht echt dat die 20cm altijd de instopstrook was. Maar goed...
Nope, voor de meeste moderne matrassen is 20 cm niet voldoende als instopstrook, daar is het matras te hoog voor.
Die lengtes van de dekbedhoezen zijn echt omdat ze dan ook bruikbaar zijn voor dekbedden van 220 lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109632807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neem een paar bekende merken en kijk naar de maten, allemaal 140 x 200/220;
Beddinghouse
Cinderella
Essenza
Blond Amsterdam lijkt nota bene een kinderdekbed.
PiP

De standaardmaat voor een NL-dekbedhoes is dus 140 x 200/220, gemiste kans dus van Ikea.
Daar is al lang overheen gegaan met XXL, weet niet meer of dat 240 of 260 lang is. Als Ikea die krijgt, koop ik ze direct. Dat zit zo: je blijkt donsdekbedden gewoon in de wasmachine te kunnen doen. Alleen gaat het tijk dan krimpen, dus nu heb ik ik toch de kortte van 200.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:56:35 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109633314
De ene helft van mijn Ikea 4-seizoenen 240 x 220 donsdekbed is idd al eens in de wasmachine en droger geweest (op 60 graden gewassen), en past nog perfect op de andere helft die nog niet gewassen is, dus hij is niet gekrompen.

Hij past ook nog perfect in de dekbedhoezen trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109634084
Die droger is niet zo'n goed idee, omdat je dan de veerschachten breken kan. Maar over een droogrek hangen duurt wel lang en je moet het steeds opschudden. Kussens drogen duurt nóg langer, lukt me alleen in goede zomers als het lang buiten blijven kan in warm weer & wind.

Hm, misschien heb ik dan ongemerkt de oude dekbedden erin gedaan tijdens de lange inhaalwassessie, toen ik eindelijk hoorde dat ze gewoon in de machine kunnen.
pi_109634372
Hoe sterk zijn de bladen van de Bygel roltafel?

Ik wil er de waterketel en koffiekan en zo op zetten. Dat betekent dat er telkens de volle waterketel met enige druk opgezet wordt. Kan het ABS (kunststof) daar tegen of doe ik er beter aan er een houten plankje overheen te leggen? ?
pi_109676127
Weet iemand misschien of Ikea nog van die kleine houten kastjes verkoopt, met kleine laden? :) Voor kleine spulletjes zeg maar, tafelmodel.

Ik heb eentje, minstens 18 jaar oud, en zou er graag eens een nieuwe van kopen, maar kan het zo snel niet vinden op de site...


-edit-

Gevonden, de Moppe!

Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_109676686
Zag ze met 4 vierkante bakjes. En de knuff lectuurbak, nu twee in elkaar (dus in verschillende maten).

Dat was in Utrecht, daar is niet alles wat er op de site staat.
Ik wou kijken naar een trolley, maar toen ik naar badkamers liep, viel me in dat ik daar nooit in het voorbijgaan een trolley zag. Gelukkig bleek de Bygel minder groot dan de opgegeven maten. De uitstekende duwstang en wielen maakten hem op papier langer (massiever) dan geschikt.

De vraag is hoe sterk de kunststofbladen zijn, omdat ik er de waterketel op wil zetten en dus een paar keer per dag de gevulde waterketel met druk op het verhittingselement gezet wordt.
pi_109676878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:56 schreef Teslynd het volgende:
Zag ze met 4 vierkante bakjes.
Ja dat is idd de andere versie, die zag ik ook op de site.
Ik heb nog een oudje met 6 vakjes :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_109677211
Er zijn ook platte houten ladenkastjes geweest. Het duurde even voor Ikea op het idee kwam om ze geschikt te maken voor A4. Helaas zijn ze er niet meer.

Heb nu de plastic systeemladen Kupol opgemeten.
Het is groot genoeg voor A4, ook voor multomapmapjes en collegeblokken (A4 met gaatjesrand ernaas). Maar ik heb vergeten om de snelhechter mee te nemen. Misschien kan iemand anders die er toch is nog even passen? Het clipboard pastte er niet in. Ik ben nogal onhandig en wil gewoon alle lopende administratie in één la proppen, met sommige toch in een eigen lade.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 29-03-2012 23:15:20 ]
pi_109685192
Wie heeft er een tip:

We proberen in ons nieuwe huis een Faktum hoge kast met halve apothekersdeel in elkaar te zetten.
Onder een deel met 4 lades met de onderste en bovenste aan de deur gemonteerd. Het apothekersdeel dat we gemonteerd hebben sluit alleen niet. als we het willen sluiten gaat het heel stroef en klikt de geleider eruit als we doorduwen. alsof er iets niet goed zit ofz.. maar volledige beschrijving nagekeken en het is allemaal goed lijkt. Die deur krijgen we maar niet goed, zo jammer maar het neemt echt een hoop tijd in beslag..
Als we de lades erin doen zonder deur dan sluiten ze wel goed.. lijkt dus of de deur hem tegenhoudt ofz. maar nog 3 keer nagemeten en de afmetingen enz kloppen wel..

Als je belt kunnen ze niet meer zeggen dan dat je in de winkel zelf kan kijken hoe het eruit ziet..:-(

Wie heeft een tip?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:44:51 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109688866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:40 schreef cherry25 het volgende:
Wie heeft er een tip:

We proberen in ons nieuwe huis een Faktum hoge kast met halve apothekersdeel in elkaar te zetten.
Onder een deel met 4 lades met de onderste en bovenste aan de deur gemonteerd. Het apothekersdeel dat we gemonteerd hebben sluit alleen niet. als we het willen sluiten gaat het heel stroef en klikt de geleider eruit als we doorduwen. alsof er iets niet goed zit ofz.. maar volledige beschrijving nagekeken en het is allemaal goed lijkt. Die deur krijgen we maar niet goed, zo jammer maar het neemt echt een hoop tijd in beslag..
Als we de lades erin doen zonder deur dan sluiten ze wel goed.. lijkt dus of de deur hem tegenhoudt ofz. maar nog 3 keer nagemeten en de afmetingen enz kloppen wel..

Als je belt kunnen ze niet meer zeggen dan dat je in de winkel zelf kan kijken hoe het eruit ziet..:-(

Wie heeft een tip?
Heb je alle schroefjes al eens nagelopen? Zitten die er allemaal goed in? Niet de eerste gelijk strak aangedraaid en daarna de rest erin gezet waardoor het mogelijk scheef is gaan zitten oid.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 14:33:41 #212
43556 miss_dynastie
pi_109694374
Weet iemand of de Ledsjo wandlamp (ledverlichting) uit assortiment is? De link op de Ikea-site werkt niet meer namelijk -O-
pi_109698336
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Weet iemand of de Ledsjo wandlamp (ledverlichting) uit assortiment is? De link op de Ikea-site werkt niet meer namelijk -O-
Alle led verlichting is hier te vinden.
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=Ledverlichting
Jeroentje.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2012 @ 17:32:36 #214
43556 miss_dynastie
pi_109700612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Alle led verlichting is hier te vinden.
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=Ledverlichting
Daar staat hij niet meer bij.
Maar ik weet dus niet of dat zegt dat hij er helemaal uit is of dat dat ook een foutje kan zijn....
pi_109712359
Ik ben op zoek naar een nieuw bureau omdat mijn Jonas-bureau nu echt aan vervanging toe is. Ik zat te denken aan de Vika-serie, maar had wat vragen.
Is het mogelijk om de Vika Alex'en naast elkaar te zetten (met daarop uiteraard een bureaublad)? Dus ongeveer zoiets (excuses voor mijn slechte Photoshop skills):


Het blad is dan 2 meter en wil de twee Alex delen aan de rechterkant hebben (ivm de rest van de inrichting in mijn huis. Is dat mogelijk?
En hoe zit het tafelblad aan de Alexen gemonteerd? Als ik in de handleiding kijk, zie ik namelijk dat je er een soort dopjes op moet monteren. Gaat het blad dan niet erg schuiven? Of zitten er gewoon schroeven in?
pi_109713474
Het blad ligt er inderdaad los op en mijn ervaring is dat het niet schuift, tenzij je er frontaal tegenaan gaat leunen. En waarom denk je dat je opstelling zo niet zou kunnen? Ik heb de rechter twee delen, maar dan elk aan één kant van het blad.

-Edit- Even een foto opgezocht:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109714764
Ja, kan best, toch?
Met twee meter zit die paal van het midden niet in de weg in ieder geval.
Heb het hier ook, maar dan zoals op de foto van Claudia.
pi_109728114
Worden artikelen die niet op voorraad zijn bij alle vestigingen nog wel aangevuld of gaan ze dan uit het assortiment?
pi_109738462
Excuses als dit al eerder is langsgekomen :) Kom hier voor t eerst binnenvallen :W

Ik heb met de pax planner een hoekkast gemaakt, wilde m morgen gaan halen, maar nu is dat hoekaanbouwdeel in geen enkele vestiging te krijgen?

Het gaat dus om dit onderdeel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40214570/

Als je de voorraad controleert krijg je: niet leverbaar bij deze vestiging

Dit lijkt me wat anders dan niet op voorraad? :?

Gaat dit nog binnenkomen of uit assortiment?
pi_109738832
Wat raar Fieder, ik zie het ook... Wij hebben onze kast eind vorig jaar gehaald en toen hadden ze hem nog, wij hebben een zwartbruine hoek gehaald bij A'foort, en die staat nu ook op niet verkrijgbaar... heb dus geen idee, misschien dat Bartjebart het weet?
I had a signature once. It was awful.
pi_109744949
Vandaag even snel langs de IKEA Delft. De nieuwe modekleuren zijn groen, paars en blauw voor o.a. Pax, Besta e.d.. Erg leuk! Nou zagen wij de MALM Ladekasten in het paars en het blauw, maar niet in het groen. Volgens de medewerker zou het wel kunnen dat groen in het keuze assortiment zit en dat Delft hem daarom niet heeft. Hij raadde aan om te bellen naar de klantenservice, maar misschien heeft iemand hem hier al gezien en kan mij vertellen of Amsterdam, Barendrecht of Utrecht hem bijv. wel heeft?
pi_109745556
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:30 schreef kahlie het volgende:
Vandaag even snel langs de IKEA Delft. De nieuwe modekleuren zijn groen, paars en blauw voor o.a. Pax, Besta e.d.. Erg leuk! Nou zagen wij de MALM Ladekasten in het paars en het blauw, maar niet in het groen. Volgens de medewerker zou het wel kunnen dat groen in het keuze assortiment zit en dat Delft hem daarom niet heeft. Hij raadde aan om te bellen naar de klantenservice, maar misschien heeft iemand hem hier al gezien en kan mij vertellen of Amsterdam, Barendrecht of Utrecht hem bijv. wel heeft?
Nou het is wel lichtelijk "standaard" bij IKEA dat ze niet alle meubelen in die kleuren maken :?
We hebben het eerder gehad met wit/zwart/rood. Een jaar of twee terug kwamen erg veel dingen in die drie kleuren, behalve bijvoorbeeld bij de eetkamerstoelen. Daar kregen we toen wel wit en zwart, maar geen rood. En bij de kantoormeubelen dan juist wel weer wit en rood en geen zwart.

Je zou even kunnen wachten tot de nieuwe kleuren op internet staan. En dan daar even kijken.
(het lijkt me trouwens sterk dat Delft niet het gehele assortiment verkoopt)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_109745609
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 19:55 schreef Fieder het volgende:
Excuses als dit al eerder is langsgekomen :) Kom hier voor t eerst binnenvallen :W

Ik heb met de pax planner een hoekkast gemaakt, wilde m morgen gaan halen, maar nu is dat hoekaanbouwdeel in geen enkele vestiging te krijgen?

Het gaat dus om dit onderdeel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40214570/

Als je de voorraad controleert krijg je: niet leverbaar bij deze vestiging

Dit lijkt me wat anders dan niet op voorraad? :?

Gaat dit nog binnenkomen of uit assortiment?
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat raar Fieder, ik zie het ook... Wij hebben onze kast eind vorig jaar gehaald en toen hadden ze hem nog, wij hebben een zwartbruine hoek gehaald bij A'foort, en die staat nu ook op niet verkrijgbaar... heb dus geen idee, misschien dat Bartjebart het weet?
Eh... Ik zou maandag ff de klantenservice bellen hierover. Ik meende gehoord te hebben dat de hoekelementen uit het assortiment gaan, maar dat weet ik niet zeker.
De tekst 'niet leverbaar bij deze vestiging' wil inderdaad normaal zeggen dat die óf daar niet (meer) in het assortiment zit óf inderdaad uit het assortiment gaat en daar dan al uitverkocht is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_109745622
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Worden artikelen die niet op voorraad zijn bij alle vestigingen nog wel aangevuld of gaan ze dan uit het assortiment?
Gelukkig worden 90% van de niet op voorraad zijnde artikelen gewoon weer aangevuld :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_109754898
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

[..]

Eh... Ik zou maandag ff de klantenservice bellen hierover. Ik meende gehoord te hebben dat de hoekelementen uit het assortiment gaan, maar dat weet ik niet zeker.
De tekst 'niet leverbaar bij deze vestiging' wil inderdaad normaal zeggen dat die óf daar niet (meer) in het assortiment zit óf inderdaad uit het assortiment gaat en daar dan al uitverkocht is.
Oww dat zou heel jammer zijn! :{ Was juist zo'n ideale oplossing. Ik zal even bellen dan.

Bedankt voor je antwoord! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')