T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 18:21 |
maak er maar meteen project van. (altijd handig als iemand anders dit ook wil gaan doen) heb een vw passat 32B uit 1982. daarin zit een 75pk sterke 1.6 benzine nu. deze heeft al jaartje of 2 een defecte koppakking. nu is ook de carburateur stuk gegaan. dus had ik 2 opties: * de auto weg doen. (dan krijg ik er geen bal meer voor, want zo mooi is hij niet meer) en ik heb als motto nooit een auto naar de sloop te brengen. * een andere motor zoekken. aangezien ik super tevreden ben over mijn passat wil ik hem niet kwijt. dus een andere motor. maar aangezien de benzine prijzen van nu.... toch maar geen benzine meer. (al was een 1.8 of 2.0 wel intresant) dus op zoek naar een diesel. heb ik de keuze uit een aantal blokken. 1.6D (golf2) 1.6TD (golf2) 1.9D (golf3) ik wil liefst geen turbo dus die TD valt al af. heb nu 2x een 1.6 op het oog particulier. en 1x 1.9 bij plaatselijke sloop. waar zouden jullie hem halen? ze kosten allemaal ongeveer 250 euro. ombouw kost 400 en word door een garage gedaan. RDW moet ik zelf doen maar lag aan de aanpassing op papier (28 tot 80 euro) foto's volgen nog. meer info ook. [ Bericht 12% gewijzigd door T42 op 08-03-2012 21:08:48 ] | |
Palomar | donderdag 8 maart 2012 @ 18:26 |
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje? | |
drdoofenshmirtz | donderdag 8 maart 2012 @ 18:31 |
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen. Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld. | |
Hyperdude | donderdag 8 maart 2012 @ 18:41 |
Zet er een Subaru diesel boxer blok in. Dat is eigenlijk toch de echtste VW oplossing. Maar idd. een lopend te aanschouwen blok kopen. | |
Buikboor | donderdag 8 maart 2012 @ 18:44 |
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken. Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is. | |
Captain_Ghost | donderdag 8 maart 2012 @ 18:58 |
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb. Maar waarom is LPG geen optie? dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel. je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen. En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 19:57 |
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ? | |
Sounddragon | donderdag 8 maart 2012 @ 20:06 |
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als álles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert. Bezint eer ge begint. | |
Buikboor | donderdag 8 maart 2012 @ 20:28 |
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor. | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:05 |
polo heeft een ander blok. alleen de motor. rest past gewoon. (word gedaan in golf2 garage) toerenteller heb ik er al uitgesloopt. voorgloeilampje moet ik nog verzinnen maar kan zo een ledje in dash plakken versnellings bak blijft zitten. uitlaat past ook gewoon. kabelboom moet wel aangepast worden maar daar zit nog niet zoveel in. koeling is voldoende want er zit dacht ik al een diesel radiator in. type keuring RDW is 28 tot 80 euro blok is op en die te koop staan hebben al meer km er op staan dan de mijne.. LPG moet ik ook naar RDW. diesel loopt hij 1:20 word gedaan ik zelf heb geen sleutel ruimte maar het is basic wel gewoon een wissel, passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel. computer? wasda? gearbox blijft dus assen enzo ook. belasting? 1982!!! neej sound moet even de klepel zoekken luxe is de kachel en een verbruiks meter (analoog) | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:13 |
iedergeval passen deze motoren: van golf 1 2 3 passat duh audi 80 caddy 1 oude polo's en met aanpassing T3 diesel deze kunnen zo op de bak. zelfs 5 cillinders maar die zijn benzine. vw maake deze motoren van 1974 tot 1996 (ongeveer) | |
Mercer | donderdag 8 maart 2012 @ 21:20 |
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. Helaas dus niet zo makkelijk. | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 21:28 |
ombouw zou een dagje of 3 duren | |
densmee | donderdag 8 maart 2012 @ 21:29 |
en ze vragen maar 400 euro? | |
Geralt | donderdag 8 maart 2012 @ 21:30 |
Mooie auto Past daar niet een of andere 3 liter V6 in? | |
Geralt | donderdag 8 maart 2012 @ 21:31 |
Ik bedoel als je dan toch aan het swappen bent | |
Sounddragon | donderdag 8 maart 2012 @ 21:31 |
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek? Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen? Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912 | |
Fer | donderdag 8 maart 2012 @ 21:35 |
Volgens mij deden vroeger diesel max power bij 5000 rpm en benzine 8kleppers 5500rpm ofzo. Scheelt dus niet zoveel. Zonder turbo heeft ie op de snelweg toch geen power dus die 4/5 moet wel kort blijven (en lekker 3500rpm op de snelweg brullen) En vroeger zoog de motor toch gewoon de brandstof uit de tank met zijn mechanische brandstofpomp, Trouwens had de Audi 80 niet een Tdi 5 cylinder erin op het laatst? [ Bericht 0% gewijzigd door Fer op 08-03-2012 21:36:00 (spelfout) ] | |
Barcaconia | donderdag 8 maart 2012 @ 21:42 |
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen. Vaak omvatten ombouwen als deze nooit zoveel. Die ouwe beesjes hadden amper elektronica en kabelbomen zijn zo universeel als het maar kan bij die dingen. Zolang je genoeg koeling van je radiateur hebt en de spruitstukken sluiten aan op je luchtfilter/uitlaat en de versnellingsbak/cardanas combinatie past nog ben je een heel eind klaar. Zo'n ding loopt zelfs zonder kabelboom aan te sluiten dus alles wat toevallig direct werkt is mooi meegenomen. | |
Barcaconia | donderdag 8 maart 2012 @ 21:45 |
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden. Versnellingsbakken passen vaak gewoon bij die ouwe dingen. Hooguit je eindaandrijving is anders en die zou je weer uit een dieselvoertuig kunnen zoeken misschien. Tenzij je inderdaad met een andere topsnelheid genoegen neemt. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 21:55 |
Waarom niet gewoon LPG. | |
Barcaconia | donderdag 8 maart 2012 @ 21:58 |
Omdat dan nog steeds de koppakking kapot is met alle mogelijke gevolgen van dien. En LPG is voor mietjes. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 21:59 |
Ja tuurlijk blok moet je vervangen maar dan gooi je er wat groters in. Dan is het een kwestie van een tank en pomp enzo kopen (kan 2e hands) en dan naar het RDW. | |
densmee | donderdag 8 maart 2012 @ 22:03 |
je kookt toch ook niet op diesel ? | |
sijs | donderdag 8 maart 2012 @ 22:09 |
ik heb in 1980 een tijdje in zuid-portugal gewoond en me toen verbaasd dat bijna alle autos daar toen dieselmotoren hadden, ook merken waar de fabriek zelf ze er nooit in had gezet...opel ascona, kadettjes, fordjes escort en taunus, veel engelse autos, maar ook rustig alfatjes en bmw 2-serie en wat dies meer zij...benzine was daar schreeuwend duur toen en overal haalde ze er de benzineblokken uit en knalden er een perkins dieseltje in... heel bizar | |
Mercer | donderdag 8 maart 2012 @ 22:13 |
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland. | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:15 |
hij deed nu 160 dus als hij 120 doet meer den genoeg. 90 ook al want als ik over de snelweg rij hangt er een boot aan. lees je wel? hij moet naar RDW heb ik al de info van thuis... maar 1982 = belastingvrij weet je... heb van andere vernomen dat toerental niet enorm scheeld dus 120 moet gewoon makkelijk kunnen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:19 |
Goed argument. | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:20 |
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje) 250 voor inbouwen LPG instalatie (900 tot 1250,- ongeveer) keuren (50.) diesel 250 voor blok 400 voor inbouw max kosten keuren 80 dus en op lpg loopt een passat met aanhanger 1:7 en met diesel nog altijd 1:18 | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:21 |
het is geen scheurbak maar vervoers-bak hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekken | |
Palomar | donderdag 8 maart 2012 @ 22:22 |
Wel een bazenauto met dat hoefijzer op de grill | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 maart 2012 @ 22:23 |
Dan koop je een groter en moderner blok Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter. | |
sijs | donderdag 8 maart 2012 @ 22:23 |
it is meer de regering die je geen voordeeltje gunt...kijk maar naar dat grijs-kentekengedoe, en de klopjacht op rode diesel en zo..om over lpg, een mileuvriendelijk afvalproduct uit de raffinaderijen nog maar hiet te spreken | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:23 |
daarom wil ik hem niet kwijt voor veel mensen is het een roestbak maar ik hou van hem heb zo ook nog een kever staan zonder motor. (die ik nooit kwijt wil) was oude foto van toen ik hem kocht in 2009 met maar 150k op de klok zo ziet hij er nu uit. met 193k achterkant ziet er zo niet meer oud heb die kaal gemaakt en roest is nu weg. (meeste stickers ook) uitlaat van een 5 cillinder [ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 08-03-2012 22:31:42 ] | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:26 |
moet simpel blijven en onderhoud vriendelijk en een 1.6 diesel heb ik al eens gehad met 5 ton er op. 1.9 is wat nieuwer en zuiniger denk ik en heeft 64pk plaats van de 1.6 met 55pk dus zoveel scheelt het niet. en ik ken plekken waar lijnzaad olie gemaakt word | |
Mercer | donderdag 8 maart 2012 @ 22:26 |
Dat paard en hoefijzer | |
hardcore-gabber | donderdag 8 maart 2012 @ 22:29 |
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaam | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:35 |
werd in 2009 veel aangehouden door kenteken die te nieuw zou zijn voor deze audi (dat zeiden ze dan) maar verder niet op tv geweest hoor al kijken ze verbaast als ik dit erachter hang. die witte kever heeft maar 34pk dus de passat gaat dit overnemen | |
T42 | donderdag 8 maart 2012 @ 22:44 |
klopt want bij div mensen kan ik blok gewoon los lopend zien. als het tegen valt kan ik nog altijd een 5bak zoekken | |
Pagan | vrijdag 9 maart 2012 @ 10:59 |
Even over het 1900 TD blok uit de Golf type 3, die dingen hebben nogal eens last van een kapotte krukaspoelie. Ik ben ervaringsdeskundige, bij 130km/h liep de motor in de soep, terminaal in de soep. Volgens de wegenwacht was dit een klassiek probleem met dit blok. Ik heb geen bal verstand van autotechniek, ik papegaai alleen maar de ANWB meneer na, maar een beetje googelen levert dit op. Bron. Even scrollen. | |
T42 | vrijdag 9 maart 2012 @ 12:00 |
maar ik wil geen TD blok maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje. | |
JerryLee | vrijdag 9 maart 2012 @ 14:39 |
[zeikmodes AAN] Is een dieselblok niet veel zwaarder in gewicht ,en zal je je voorvering ook moeten verzwaren ? [zeikmodes UIT ] | |
T42 | vrijdag 9 maart 2012 @ 15:07 |
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten. ga morgen naar een golf3 1.6D 55kw maar volgens wiki bestaat de golf 3 niet met 1.6? maar alleen met 1.9 | |
Pagan | vrijdag 9 maart 2012 @ 18:40 |
Maar nu weet je ook waarom.
| |
T42 | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:39 |
volgens kenteken is het een 1.9 met 47kw | |
menmulder | vrijdag 9 maart 2012 @ 21:49 |
De 1.9D is niet echt heel zuinig. Ik had een 1.9TD in mijn golf 3 zitten en bij 110 haalde ik krap aan 1 op 17 | |
T42 | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:14 |
dat is toch zuiniger dan benzine kan het alsgoed vanaf morgen even testen maar een TD drinkt zoiezo iets meer. | |
Fer | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:09 |
Alleen de huidige generatie commonrail en de eerste TDI's zijn echt zuinig. De rest is rokende stinkende troep. | |
drdoofenshmirtz | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:29 |
Een 1.6(T)D in een Golf of Jetta is ook superzuinig hoor en bij goed onderhoud roken ze minder dan de meeste oudere TDI's waar ik met regelmaat enorme zwarte pluimen uit zie komen. Onderhoud is alles. | |
classpc | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:39 |
Ik weet niet of het van toepassing is maar volgens mij is dit ongeveer hetzelfde blok als wat jij erin wilt zetten: Loopt prachtig toch? Die VW diesel motortjes... . | |
T42 | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:49 |
ik zie dat alleen bij lease bakken... en ik kan op andere dingen rijden dan diesel | |
Barcaconia | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:08 |
Dat is niet waar. Het verschil met een commonrail is dat je ook daadwerkelijk wat vermogen terugkrijgt. Die ouwe diesels zijn ook echt zuinig, alleen niet vooruit te schoppen (en inderdaad rokend en stinkend). | |
T42 | zaterdag 10 maart 2012 @ 00:22 |
dan veranderd er nu niks hij stinkt nu ook en niemand wil achter mij rijden. | |
ColtZ40 | zaterdag 10 maart 2012 @ 09:57 |
Mijn 1.6d uit 1984 verbruikte 1:20 diesel en 1:1000 olie. | |
T42 | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:34 |
heb vandaag deze gekocht in alkmaar (wat een eind terug rijden) hij is afgekeurd op: uitlaat schokbrekers en heeft wat roest wat nog net niet afkeur is oude keuring loopt nog tot 24 maart. MAAR!! hij heeft er 155k op staan dus dat is mooi. de motor heeft de hele terug weg (160km) super gelopen. als iemand nog onderdelen zoekt? eenigste wat ik er van nodig heb is: de motor. wielen autoradio. dus als je wat zoekt roep maar. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 10 maart 2012 @ 19:58 |
afkeur op schokdempers? __________! dan moet de olie er echt uitzeiken anders is het redelijk vlot goedkeur uitlaat lassen voor 5 tienjes, en je hebt een prima auto | |
T42 | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:02 |
die werken niet meer hij heeft de hele terug weg gedanst op de snelweg uitlaat is al afgebroken ga er weekje mee rijden om de motor te testen en dan gaat hij uitelkaar. prima auto als je elke 3 maanden 270 euro belasting wil betalen ook al gebruik je hem niet. wat deze auto in 3 maanden kost zonder rijden kan ik 5 jaar 4 tot 5 van mijn eigen auto's van verzekeren | |
Turquaz52 | zaterdag 10 maart 2012 @ 20:15 |
Wat zijn de opties? En wat wil je voor de dashboard hebben? | |
T42 | zaterdag 10 maart 2012 @ 23:00 |
opties? stuurbekrachteging? pm me maar. heb je niks leuks te ruil? | |
mitchelll0181 | zondag 11 maart 2012 @ 01:28 |
Jezus.. waar je zin in hebt +1 voor t initiatief | |
T42 | zondag 11 maart 2012 @ 18:39 |
motor van de passat nu: motor van de golf 3: dit is denk ik de stuurbekrachtigingspomp? zag hier was nattigheid maar heb net ook blok schoongespoten. moet ik dus nog even na kijken. | |
densmee | zondag 11 maart 2012 @ 18:51 |
Ik weet niet of ik het goed zie maar de passat ligt het blok inlijn en bij de golf dwars, gaat da passen? | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 18:51 |
Jezus hoeveel liter kun je wel niet meenemen met die tank op het spatbord aan de bestuurderszijde? | |
T42 | zondag 11 maart 2012 @ 19:23 |
kwartslag draaien meeste werk lijkt mij het aansluiten. de slangen en gaskabel passen doet hij wel. de motor ruimte van een passat is ontworpen om 5 cillinders te kunne huisvesten dat is 12liter ruitensproeivloeistof (heb ook sproeiers op de koplampen) | |
classpc | zondag 11 maart 2012 @ 19:26 |
Zijn dat die abcessen op je bumper? Ik dacht trouwens dat je je bumper er niet meer op had zitten omdat je dat mooier vond? | |
T42 | zondag 11 maart 2012 @ 19:28 |
die bobbels er op jah. alles zit er weer op. alleen scheef. achter omdat er een trekhaak op zit van een 32B na 85 (heeft andere bumpers) en voor omdat hij eens is aangereden toen ik geparkeerd stond. | |
classpc | zondag 11 maart 2012 @ 19:30 |
Maar maakt dat met die voorbumper nog veel verschil dan wanneer je aangereden wordt? | |
T42 | zondag 11 maart 2012 @ 19:32 |
jup die kreukeld eerst in en toen stond mijn passat 3 meter verder naar achteren. | |
T42 | maandag 12 maart 2012 @ 00:08 |
[TK] Golf 3 onderdelen | |
Turquaz52 | maandag 12 maart 2012 @ 00:43 |
Waar heb je zin in? TD verstuivers voor wat meer vermogen/roet? | |
T42 | maandag 12 maart 2012 @ 18:11 |
net langs monteur geweest en die was positief over mijn aanwinst | |
T42 | dinsdag 13 maart 2012 @ 19:19 |
hé verdikkie passat is vandaag afgekeurd op wat puntjes. oa achter deur niet te openen van buiten... losse koplamp ruitenwissers (geel stipje) wiellager achter fuseekogel. dat maar weer eens eerst fiksen voor de ombouw en ik heb de motor een klapgegeven en nu loopt hij weer stationair en heeft weer vermogen | |
drdoofenshmirtz | dinsdag 13 maart 2012 @ 19:27 |
Oke, al die punten zijn inderdaad een probleem voor de APK, maar afgekeurd op de gele stip/slijtageindicator van je ruitenwissers? Als ze heel erg strepen snap ik het. En des noods trek je dat stickertje er toch af. | |
T42 | dinsdag 13 maart 2012 @ 20:02 |
zit er zegmaar in. maar vervang ze toch maar is ie strakt als nieuw kugh die van de deur is nieuw voor mij. heeft nooit gewerkt en was altijd goed.. net op de sloop maar een handvat van een golf gevonden en kan ik deze weer maken (is wat in afgebroken) | |
T42 | dinsdag 13 maart 2012 @ 21:34 |
de deur hendel repareren. (die van een golf heeft een slot, kon geen vinden van de achter deur die geen slot hebben. dus maar aanpassen) die van mij, die dus afgebroken is. dit gedeelte moet ik dus over zetten | |
JK1982 | woensdag 14 maart 2012 @ 14:58 |
Leuk project, deze ga ik volgen! | |
SilentChaos | woensdag 14 maart 2012 @ 15:19 |
Geinig en gewaagd project | |
T42 | woensdag 14 maart 2012 @ 21:18 |
JerryLee | donderdag 15 maart 2012 @ 09:07 |
Scchiet niet echt op he? | |
T42 | donderdag 15 maart 2012 @ 10:08 |
hoezo? dat is oude hendeltje (die los ligt) en de nieuwe zit al in handvat op de foto. de deur gaat al weer open volgende probleem gefixt. alleen nog terug plaatsen. maar hij staat nu in de garage voor de wiellager en fuseekogel + remmen | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 16 maart 2012 @ 18:50 |
Hij is vies. | |
2cv | vrijdag 16 maart 2012 @ 19:02 |
Dit moet ik even volgen. Ik denk dat er een aantal probleempjes aan het licht komen maar ik ben er van overtuigd dat het project met succes afgerond gaat worden. | |
Turquaz52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 19:43 |
Hoe ga je het oplossen met de subframe en motorophanging? | |
T42 | vrijdag 16 maart 2012 @ 21:06 |
stond al weer even onder een boom uhm jij hebt jou golf zo gekocht gok ik want daar aan veranderd niks. beugels enzo komen gewoon van de oude motor en gaan op de nieuwe. hij is vandaag goedgekeurd maar geen 2 jaar als ik hem 3 weken later had gebracht kreeg ik wel 2 jaar apk.... | |
powerflux | vrijdag 16 maart 2012 @ 22:30 |
over 4 weken nog een keer keuren dan. | |
T42 | vrijdag 16 maart 2012 @ 23:15 |
volgens mij kun je pas keuren 2 maanden voor de datum. | |
RainofDeath | vrijdag 16 maart 2012 @ 23:18 |
Dat is met behoud van de huidige datum + 1 ( of 2 ) jaar, in principe kun je je auto elke dag APK laten keuren. | |
T42 | vrijdag 16 maart 2012 @ 23:45 |
moet ik me deur niet weer slopen dan heb ik vast nergens last van volgend jaar | |
T42 | vrijdag 23 maart 2012 @ 13:52 |
vandaag laatste dag dat de golf nog op de weg rijdt | |
T42 | maandag 2 april 2012 @ 23:28 |
donderdag of vrijdag gaat de golf naar de monteur om uitelkaar gehaald te worden. ben vandaag er achter gekomen dat mijn passat zijn olie zelf op peil kan houden... met benzine... daarmee ben ik vanplan die volgende week naar de monteur te brengen om de wissel te doen | |
powerflux | dinsdag 3 april 2012 @ 09:26 |
en doen ze de wissel nog steeds voor dat lage bedrag? | |
T42 | dinsdag 3 april 2012 @ 20:17 |
waarom niet? waarom zou dat veranderd zijn in 2 weken tijd? | |
powerflux | woensdag 4 april 2012 @ 17:41 |
nouja, ik hoop natuurlijk ook van niet. en als alles in 1x past en ze rekenen een typisch garage-tarief, dan is de prijs ook echt goed te doen. Maar, zodra er bouten vastzitten/afbreken en er werkt iets niet mee kunnen de uren behoorlijk gaan oplopen en zou ik het enorm goedkoop vinden. ik hoop gewoon voor je dat er geen rekening achteraf komt | |
Turquaz52 | woensdag 4 april 2012 @ 18:02 |
Sommige mensen zijn zo goed met garages dat het niet meer gaat om uur tarief maar wat je hem gunt. | |
T42 | woensdag 4 april 2012 @ 18:07 |
tis geen kwikfit of vw dealer hé heb op 2 plekken info opgehaald en kwam uit op 400 en 500 euro. alleen die duurdere zit verder weg en dan heb ik een probleem met vrak heen en terug te slepen. (nu is dat zowat om de hoek) alle 2 rekenen ze 1,5 tot 2 dagen. vandaag brief gehad dat de golf kentekenloos is. | |
T42 | dinsdag 17 april 2012 @ 11:10 |
golf ligt nu helemaal uitelkaar | |
CafeRoker | dinsdag 17 april 2012 @ 11:43 |
en dan niet eens foto's | |
Sounddragon | dinsdag 17 april 2012 @ 14:08 |
Dat idd; projecttopic van likmevagina | |
T42 | dinsdag 17 april 2012 @ 14:58 |
die was ik vergeten. zo heb ik de golf achtergelaten. (heb even wat onderdeeltjes erafgehaald zelf) passat gaat er vrijdag heen. | |
T42 | donderdag 19 april 2012 @ 20:31 |
update: maandag ga ik mijn passat brengen die nu ergens een lek heeft in remsysteem.... | |
2cv | vrijdag 20 april 2012 @ 18:43 |
Ik ben toch wat verbaasd dat je de motor niet zelf overschroeft | |
T42 | vrijdag 20 april 2012 @ 21:51 |
nou volgende redens: 1 heb geen garage of sleutel ruimte (ik sleutel op straat) 2 ik heb ooit een motor gebouwd en die deed het nog geen jaar.. en ik wil wel wat langer rijden. 3 het is een waterkoker daar heb ik niet heel veel verstand van 4 het moet goed gebeuren voor RDW | |
2cv | vrijdag 20 april 2012 @ 22:00 |
Goed punt. Je hebt een motorblok gebouwd of een motorfiets ? En wat ging er stuk ? Bj zelf bouwen is het toch een gedeelte trial and error. Er zijn alleen wat slangetjes en een radiator extra. Voor de RDW mag de motor er niet uit sodemieteren. Verder valt het wel redelijk mee geloof ik. Maargoed, het is jouw project, niet het mijne | |
T42 | vrijdag 20 april 2012 @ 22:23 |
heb met mijn blok nu wel eens dat er slangen ontploffen.. gelukkig was de laaste keer 30 april 2011 waterkoker heeft meer bewegende delen dan een keverblok noem een riem bijvoorbeeld motor die ik bouwde was een opgevoerde keverblok van 1300cc naar 1600cc en van 44pk naar 50pk die begon steeds meer herrie te maken en olie te lekken. en ik kon die er niet 123 uit halen ivm automaat uitvoering... die auto is al paarjaar nu motor loos. heb wel een motor maar moet die kever nog oplappen en aanpassen. (geen budget voor nu) ik ben geen automonteur maar electroboer verder sleutel ik wel maar belangrijke delen laat ik doen voel ik me veiliger. rdw ging toch wat keuren dacht ik. | |
T42 | woensdag 25 april 2012 @ 12:14 |
de laaste beelden van mijn oude motor | |
powerflux | vrijdag 18 mei 2012 @ 20:26 |
En nu? | |
NoBody122 | zaterdag 19 mei 2012 @ 00:20 |
Interessant project. Ga ik volgen (als TS nog met updates komt, that is). | |
T42 | zaterdag 19 mei 2012 @ 02:09 |
het is bij die garage nogal druk nu en mijn ding had niet zoveel haast. dus staat het even stil | |
powerflux | woensdag 13 juni 2012 @ 22:17 |
en nu? | |
CafeRoker | woensdag 13 juni 2012 @ 22:22 |
nu kijken ze voetbal. | |
powerflux | woensdag 13 juni 2012 @ 22:23 |
ohja. | |
T42 | donderdag 14 juni 2012 @ 10:21 |
nog niet verder. morgen weer eens gaan kijken | |
gateway | zaterdag 16 juni 2012 @ 21:06 |
vandaar dat de ombouw maar 400 euro kost? ze doen er 6mnd over? En het lijkt een boerenschuur ipv een garage? | |
T42 | zondag 17 juni 2012 @ 01:45 |
zo iets. passat rijd nog steeds op benzine. alleen de golf is gesloopt. kan ook in 1 dag bij de vw dealer kost het ietsjes meer, maar ik ben niet rijk. heb ook nergens gezegt dat het snel klaar moest... ik heb het liever gewoon GOED. en ik heb even andere dingen aan mijn kop. (heel veel projecten van mij staan nu even stil) | |
powerflux | dinsdag 3 juli 2012 @ 14:33 |
en nu? | |
Turquaz52 | dinsdag 3 juli 2012 @ 14:37 |
Gozer breng die wrakken deze kant op en ik lepel het wel voor jou om, ff serieus man wat een jarenproject is dit zeg.. | |
Djurres | dinsdag 3 juli 2012 @ 16:24 |
1.6D af te raden. Gods mooi verbruik, maar traag. Rijd ik zelf ook mee. 1.9 SDI gaat wel, dat rijd wel leuk. 1.6 TDI is helemaal top. Verder, lepel je zo over, aanpaswerk valt wel mee. Bak past ook direct, als het goed is een 085 bak. Passat had een 085-4S bak en die wordt ook toegepast op de 1.6D van een Golf/polo/caddy1. | |
Turquaz52 | dinsdag 3 juli 2012 @ 16:45 |
Welke 1.6TDI..? En 1.9SDI is brak, rij nog liever een 1.6TD van een golf 2.. De TS heeft een 1.9D gehaald. Een SDI met mechanische pomp en indirecte inspuiting, de geupdate versie van jou 1.6D | |
T42 | woensdag 4 juli 2012 @ 15:40 |
als goed is hij voor 20 juli klaar ik heb wel meer jaren projecten staan en heb al een andere auto voor dagelijks. de nissan sunny automaat van mijn oma nog paarmaandjes en hij is belastingvrij passat is voor flipperkasten vervoer en mijn bootje moet er aan hangen heb 1.6 T3 bus gehad (gekocht voor 75 euro) ging hard genoeg met 1:18 55pk is de 1.6d en de 1.9d die ik heb is 64pk (benzine die er nu in lag was 70pk ooit) | |
JerryLee | zaterdag 7 juli 2012 @ 22:57 |
Welke | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 juli 2012 @ 23:23 |
de 1.6TDI is een Commenrail motor, ik denk niet dat TS die heeft | |
T42 | zondag 8 juli 2012 @ 19:02 |
auto? van topic? gewoon een 1,9D maar volgens mij is er geen 1.6TDi? | |
JerryLee | zondag 8 juli 2012 @ 19:08 |
Volgens mij wel : http://autoomagazine.wordpress.com/2011/05/03/vw-golf-cabriolet/ | |
T42 | zondag 8 juli 2012 @ 21:58 |
aja maar dat zijn moderne motoren die gaan niet passen in een passat uit 1982 dacht dat je 1.6jes bedoelde van jaren 70 tot eind 90 | |
zl7z | zondag 8 juli 2012 @ 22:36 |
Mooi project en als het bij die 500 blijft nog goed betaalbaar ook!. Enige kans dat die VW automaat (inclusief andere motor) in de verkoop gaat? | |
T42 | zondag 8 juli 2012 @ 23:22 |
is geen automaat en was niet vanplan hem weg te doen dan had ik project niet gestart en hem zo verkocht. heb wel een halve golf te koop | |
SillyWalks | zaterdag 21 juli 2012 @ 17:52 |
En nu? | |
JerryLee | zaterdag 21 juli 2012 @ 21:46 |
Klaar ? | |
gateway | zondag 22 juli 2012 @ 11:40 |
en? aan het rondtoeren? | |
T42 | zondag 22 juli 2012 @ 14:22 |
neej wat problemen met de koppeling montage en carterpan foto's van vrijdag | |
Klonk | zondag 22 juli 2012 @ 14:29 |
nee, al die projecten van jou zijn in een maand klaar | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:16 |
De BMW is een jarenproject, dat weet je.. Jouw multivla daarentegen heeft jaren stilgestaan en daarna na de sloop.. De Golf is veel vordering in geweest in de afgelopen tijd.. | |
Klonk | dinsdag 24 juli 2012 @ 06:04 |
Ik zag hem laatst nog rijden, serieus | |
Turquaz52 | dinsdag 24 juli 2012 @ 17:45 |
Wie is hem..? Jou Vla of mijn Wolf? | |
powerflux | zaterdag 1 september 2012 @ 10:12 |
En nu? | |
gateway | zaterdag 1 september 2012 @ 11:21 |
"de garage had nog geen tijd en ik heb geen haast" ? | |
powerflux | zaterdag 1 september 2012 @ 15:53 |
ik ben gewoon erg benieuwd of het echt zo makkelijk is als overschroeven. | |
Turquaz52 | zaterdag 1 september 2012 @ 21:47 |
Ondertussen heb ik mijn auto allang geschuurd, laten spuiten en gerestaureerd, blok laten opboren tunen en op nog eens een chip op maat helemaal af en ligt net alleen het blok in de auto v.d. TS.. | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 00:50 |
electra probleem verder zit alles er al in. probleem met koppeling, gaskabel, luchtfilter en uitlaat zijn al opgelost. | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 00:51 |
ik rij nu in een gratis auto dus.... | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 00:52 |
nope was het toch niet, afrader je kunt beter een golf ombouwen das makkelijker of meer geld hebben. carterpan, koppeling bediening en uitlaat waren een probleem nu komen er 5 draden uit de dieselpomp 1 is de klep voor brandstof die werkt maar wat de andere 4 doen?? hij wil niet lopen. motor past wel op de bak enzo dat lukt allemaal wel, uitlaat is gelast met onderdelen van de orginele uitlaat (voorpijp) [ Bericht 9% gewijzigd door T42 op 02-09-2012 01:01:45 ] | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 00:55 |
laten doen dus. dan heb je meer poen dan mij was als low budget bedoeld. en ja duurt mij nu ook te lang dus afrader om het ook te doen. of je moet meer geld inleggen dan wat de auto waard is dan lukt het vast wel beter de ruimte tussen de fan en dynamo | |
ZwartmetSuiker | zondag 2 september 2012 @ 09:58 |
1 keer starten en je fan is kapot. | |
powerflux | zondag 2 september 2012 @ 10:13 |
jep. dat blok blijft echt niet stil liggen. erg jammer dat al mijn vermoedens klopten. koppeling, carter, uitlaat en misschien inlaat zijn echt altijd 'the usual suspects'. motorsteunen en pasvorm voor het bellhouse zijn vaak de minste. beetje een prutsbedrijf met valse beloftes.. | |
CafeRoker | zondag 2 september 2012 @ 11:59 |
je was toch juist een elektroman? Wat was eigenlijk het punt met de carterpan, en hoe is het opgelost? | |
CafeRoker | zondag 2 september 2012 @ 12:05 |
ik zie op problemcar dat van die vier resterende draden er een of twee van de wegrijblokkering zijn. Als dat los ligt zal hij inderdaad niet starten. edit: en nog een draad om extra diesel in te spuiten bij een koude start, en nog iets van een positiesignaal. Kleuren weet ik niet, die schijnen per type pomp te verschillen. Maar ik snap het probleem trouwens niet echt, je had toch ook de computer uit die golf meegenomen? [ Bericht 48% gewijzigd door CafeRoker op 02-09-2012 12:14:29 ] | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 12:46 |
raken elkaar niet koppeling past was de koppelings hendel waar de kabel op zit die kwam uit op de grote oliefilter motorsteunen en het vast maken op de bak was geen probleem. uitlaat had een andere bocht nodig dus een 40cm is niet orgineel. als blok verste naar voren zit heb ik 2mm over | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 12:48 |
jup maar ik kan ook niet alles ik fiks normaal oude flipperkasten carter van oude blok bleek gewoon te passen | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 12:49 |
dat is het nu de golf heeft GEEN computer pas paar maanden later kregen ze die volgens mij. dus misschien overgangs blok? die positiesignaal is voor de toerenteller? want die had de golf wel. wegrijblokeering hoe werkt die? | |
Turquaz52 | zondag 2 september 2012 @ 13:19 |
Dafuq..? Die blokken krijg je aan met 3 kabels vriend, waar hedde gij het over.. 1 naar de stopklep op de pomp, 1 gloeispiralen 1 startmotor en klaar.. Meer heb je niet nodig, jou kennende vind je toerenteller te veel luxe.. dus die kan je vergeten. Startonderbreker heb je niks aan, je hebt een D dus geen ECU. Sensoren etc schijt aan hebben, of 1 kabeltje aansluiten en dat is op de kop, de kvs sensor. 1 sensor op de olie filterhuis is de oliedruk sensor. xTurq. | |
CafeRoker | zondag 2 september 2012 @ 13:44 |
nou turq, nu nog de kleurtjes en hij is compleet Wat ik hierboven zeg heb ik bij elkaar gegoogled. Er lijken nog wat verschillende pompen te zijn, ik zag ook met 4 en met 7 draadjes. Mocht je er niet uitkomen kun je het misschien beter op een forum als problemcar zetten, ik denk dat je dan vrij snel het antwoord hebt aangezien het veelvoorkomende auto's zijn. | |
Turquaz52 | zondag 2 september 2012 @ 13:46 |
Hoe bedoel je 4 of 7 draadjes? Gewoon de stopklep bedienen en de gloeibougies en dat blok slaat aan.. | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 21:28 |
Nou turq dat werkt dus niet... De diesel gaat wel lopen (terug de retour leiding in) maar niks komt in de cillinders.. Dus die klep werkt maar daarna zit dus nog een beveiliging ofzo. [ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 03-09-2012 10:03:15 ] | |
Chuck-N0rr1s | zondag 2 september 2012 @ 21:31 |
loopt ie wel op start pilot ? | |
T42 | zondag 2 september 2012 @ 23:42 |
geen idee. zal het eens doorgeven laaste keer dat ik hem hoorde lopen reed ik er mee naar de garage in de golf | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 10:03 |
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 18:00 |
ok stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 18:23 |
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in) tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 18:25 |
heb je een motor code ? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 19:07 |
1y dacht ik | |
CafeRoker | maandag 3 september 2012 @ 19:56 |
nooit geweten, werkt dat ook met diesels? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 20:02 |
ploft dan paarkeer onder het starten is dat niet bedoeld voor diesels van vroeger? op boten enzo? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 20:14 |
Ja zeker. | |
densmee | maandag 3 september 2012 @ 20:30 |
unimogs hadden vroeger zelfs een speciaal tankje voor starthulp | |
densmee | maandag 3 september 2012 @ 20:35 |
Turquaz52 | maandag 3 september 2012 @ 20:58 |
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp? Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen. Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen ) | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:22 |
retour naar de tank. maar nogmaals de pomp laat GEEN diesel door na de stopklep... iets blokkeerd dat en dat blijkt 1 of andere beveiliging te zijn. er zit geen lucht in de pomp. stopklep werkt, voorgloeien werkt, startmotor werkt nu niet meer. dus aan slepen. maar is dus iets met die 4 draadjes en zomaar 12v er op hangen nog niet geprobeerd als fout gaat zijn we verder van huis dus eerst inlezen. | |
CafeRoker | maandag 3 september 2012 @ 21:24 |
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten? En staat er iets van een merk/type op? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:31 |
stopklep is aangesloten rest nu niks kleuren laat ik nog weten even foto van maken kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:31 |
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:31 |
kun je het schema hier ff dumpen ? | |
CafeRoker | maandag 3 september 2012 @ 21:32 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door CafeRoker op 03-09-2012 21:33:59 (verkeerd gelezen) ] | |
Turquaz52 | maandag 3 september 2012 @ 21:40 |
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait. Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG.. | |
Turquaz52 | maandag 3 september 2012 @ 21:42 |
Van een ander forum:
| |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:42 |
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smering | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:43 |
oh trouwens, is de leesring en de sleutel ook overgezet incl module en contactslot? | |
densmee | maandag 3 september 2012 @ 21:44 |
ether lost ook olie op, dus zuigerveren die beginnen met veel gebruik ook aan de cilinder wand te knagen. te hoge verbrandingsgraad van ether. backfire problemen. en ga zo maar door | |
Turquaz52 | maandag 3 september 2012 @ 21:46 |
Bla bla bla, hoevaak is dat bij jullie of bij iemand anders overkomen? Wondermiddel noem ik het, heb het altijd bij me voor het geval 'dat'. | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:48 |
bedoel via een ander forum uitleg | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:49 |
G175 is een naaldslag sensor die zit op een verstuiver van cil. 1. uit mn hoofd | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:49 |
was kennelijk niet nodig? waar zit de leesring? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:50 |
die had ik ook gevonden lijkt er wel op. maar waar sluit ik ze op aan? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:50 |
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrij leesring zit om het contact slot | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:52 |
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats) contakt slot zit nog in de golf was niet nodig volgens mijn monteur | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 21:54 |
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet zonder schema blijft het toch een beetje gokken | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 21:56 |
pm me maar even | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 22:23 |
wat je niet poste zo is hij nu al aangesloten direct 12v op de stopklep | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 22:25 |
tot waar komt je diesel? tot stopklep? tot wartels verstuiver? retour gemeten? | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 22:35 |
tot na de stopklep in de pomp zit al te denken aan een andere pomp. als blijkt dat hij dus op de versnellings bak aangesloten moet zijn... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 22:36 |
dus niks uit de pomp? ik weet niet exact welk type pomp je hebt. maar dan kan de pomp inwendig defect zijn | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 22:37 |
ben met de auto er rijdend heen gegaan. maar er komen dus nog 4 draden uit de pomp 10cm onder de stopklep dat was het probleem nu wat doen die en hoe sluit ik ze aan. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 3 september 2012 @ 22:38 |
alles kan. toevallig droog gestart een paar keer? dan vreet een pomp zo kapot | |
T42 | maandag 3 september 2012 @ 22:43 |
diesel loopt de pomp in en stopt. zet ik er 12v op gaat hij verder en loopt de diesel weer terug via de retoerleiding. maar in de injectoren komt niks | |
Turquaz52 | dinsdag 4 september 2012 @ 01:23 |
Vind het maar een heel raar verhaaltje hoor, het is alsof je een een lucifer, papier en zuurstof hebt maar het niet kan aansteken.. Hoe kun je zo'n oer-diesel niet starten.. Heb je niet per ongeluk de leidingen met elkaar verward? Toevoer>Retour? Verkeerde 'stop klep' doorgeschakeld? Immobilizer moet je niet echt als boosdoener zien, gewoon er af rukken dat ding.. Zo'n ouderwetse dieselpomp werkt heel simpel zonder electra, zolang de 12v stopklep maar wordt bekrachtigd hoort het te werken, ongeacht omstandigheden. Er MOET brandstof naar de verstuivers gaan, de reden dat hij rechtstreeks terug naar de retour naar de tank vind ik eigenlijk ook wel raar want jij hoort geen lucht in het systeem te hebben vanaf pomp naar de verstuivers. :/ Of nou ja, ligt er aan als de retourleiding naar de pomp vanaf je verstuivers er uit gelegen hebben.. En toch vind ik het prutsmonteurs, de turk om de hoek had hem zo gestart.. Je had eens een Common Rail motor moeten in lepelen TS.. | |
T42 | dinsdag 4 september 2012 @ 09:48 |
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesproken | |
Turquaz52 | dinsdag 4 september 2012 @ 13:57 |
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken.. | |
T42 | dinsdag 4 september 2012 @ 15:12 |
die had ik 20 juli dus korting? | |
Turquaz52 | dinsdag 4 september 2012 @ 18:52 |
Op z'n minst.. maargoed, nog een dag voorbij en nog niet gestart..? | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 01:23 |
geen tijd om langs te gaan ben nu pas thuis | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 03:48 |
Hij is af | |
powerflux | woensdag 5 september 2012 @ 08:36 |
foto's, filmpje? | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 08:38 |
heb em nog niet gezien pas morgen kan ik er heen hij was maandag al klaar zag het pas gister dat ik al paar keer gebelt was | |
powerflux | woensdag 5 september 2012 @ 08:47 |
Aha. Dan ben ik ook wel benieuwd welk draadje voor wat was. Documentatie is altijd goed | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 09:02 |
kreeg van problemcar.nl dat er een start onderbreker in zat maar ze wouden niet vertellen hoe je die weg haalt | |
Turquaz52 | woensdag 5 september 2012 @ 11:22 |
Und, wat was het probleem? | |
Turquaz52 | woensdag 5 september 2012 @ 11:22 |
Gefeliciteerd btw.. | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 15:18 |
start onderbreker in de diesel pomp | |
CafeRoker | woensdag 5 september 2012 @ 15:21 |
Als het het probleem van de garage was, en de auto staat ook nog daar.. waarom ben jij dan met draadjes aan het prutsen? | |
T42 | woensdag 5 september 2012 @ 22:17 |
ik ben niet aant prutsen was aan het meedenken maar hij moest een stukje van de pomp weg halen en kon zo de 2e stopklep aan. daar moest ook 12v op nu is alleen mijn startmotor niet sterk genoeg. voor de gene die nummertjes wil weten 450 euro was het kosten plaatje volgende week auto ophalen en RDW afspraak maken diesel motor heb ik terug verdient met verkoop van onderdelen uit de sloop golf | |
T42 | donderdag 6 september 2012 @ 10:06 |
resultaat filmpje komt nog resultaat golf | |
Turquaz52 | donderdag 6 september 2012 @ 23:45 |
Ik vind het nog steeds heel jammer dat je niet voor een 1.9TD bent gegaan.. Een golf 3 GTD had je zo voor een appeltje en ei kunnen kopen, en die turbo's die gaan een heel stuk langer mee dan je denkt.. En haal dat openluchtfilter er af, te veel kabaal en rotzooi om niks, de stock filter gewoon gebruiken.. | |
T42 | donderdag 13 september 2012 @ 13:22 |
uitlaat is ook een pijp van 15cm... dus herrie maakte hij al wil geen turbo niet dat die beter of slechter zijn maar voor mijn doel niet handig. misschien dat ik de bak toch keer moet vervangen want hij loopt volgens de monteur nu max 90/100kmh. (met benzine was het 140kmh) ff kijken of het een probleem is want ik rij op de snelweg meestal met aanhanger. | |
Djurres | donderdag 13 september 2012 @ 16:23 |
Zou er een 4S bakkie achterhangen, dan red ie de 140 wel. Draai de dieselpomp wel ietsje op, is aan te raden | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 16:37 |
dafuq? 100? Heb je de benzine bak nog gehouden..? lool, wat je nu kunt doen is heel simpel: oude bak de kap er af draaien (aan de buitenkantzijde), 5e versnl. tandwiel er af halen en in de passat zijn bak monteren.. gaat je max. 30min tot een uur van je tijd in beslag nemen, is je top snelheid weer 150 ofzo.. | |
T42 | donderdag 13 september 2012 @ 16:49 |
topic niet gelezen? daar was de meeste commotie over dat een diesel blok niet op een benzine bak zou passen. heb de oude bak niet meer en die was dacht ik ook maar 4 bak. moet nu gewoon een keer kijken naar een 4s of 5 bak van een passat 32b maar daar loop ik vanzelf wel keer tegen op een sloop verder kom ik nog geen 1x permaand op de snelweg dus dan is hij snel genoeg nog. ben gewend om met een 1700kg zware bus te rijden met 55pk hé | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 22:20 |
ik denk dat een suzuki alto nog sneller zal zijn, succes er mee.. | |
T42 | vrijdag 14 september 2012 @ 09:34 |
dus? ik heb geen race monster nodig [ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 14-09-2012 10:08:06 ] | |
Herr.Flick | vrijdag 14 september 2012 @ 11:57 |
T42 | vrijdag 14 september 2012 @ 12:47 |
Nu net opgehaald en heb er makkelijk 110kmh meegehaald. Filmpje gemaakt die ik vanavond even zal uploaden [ Bericht 6% gewijzigd door T42 op 14-09-2012 13:12:15 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 14 september 2012 @ 19:29 |
Nee, maar snel genoeg is een verkeerd benaming dan.. Je kunt het beter beschrijven als: Ik haal het wel.. Ooit. | |
T42 | vrijdag 14 september 2012 @ 19:59 |
hij trekt pittig op en schakel pas bij de 80kmh naar zijn 4 het filmpje: (is nog aan het uploaden) | |
T42 | vrijdag 14 september 2012 @ 20:02 |
als ik er een zwaardere accu in hang start hij net met de orginele startmotor | |
T42 | maandag 17 september 2012 @ 21:40 |
moet toch een andere start motor deze gaat enorm stinken | |
Herr.Flick | dinsdag 18 september 2012 @ 13:28 |
Rap genoeg lijkt me. | |
T42 | dinsdag 18 september 2012 @ 13:32 |
vind ik ook | |
T42 | vrijdag 21 september 2012 @ 20:28 |
toch maar de Fan verplaast hij raakte hem als die ingeschakeld is en de motor uitzet. 2 sluitringen extra bijgezet luchtfilter even andere slang gegeven komt straks toch wel de orginele in na wat aanpassingen startmotor los gehaald kan ik gaan zoekken naar een diesel uitvoering | |
Turquaz52 | zaterdag 22 september 2012 @ 13:14 |
Haal aub die openluchtfilter af.. :/ | |
T42 | zaterdag 22 september 2012 @ 19:03 |
Wel alles lezen hé | |
gateway | zondag 23 september 2012 @ 11:35 |
ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS? | |
T42 | zondag 23 september 2012 @ 16:11 |
gloeilampje heb ik nog geen, gloei nog handmatig moet dat nog fiksen zoals ik het wil. dat knipperen deed hij al jaren zit in het dashbord, ledje boven aan van verbruik deed dat ook maar die is nu ontkoppeld denk dat ik daaran mijn gloeilampje maak | |
SavageFreek | maandag 17 december 2012 @ 10:09 |
Dit heb ik van een andere site gelezen en dacht dat het zinvol is om dat ook hier te posten: Re: Ombouwen van benzine naar Diesel door kreeft » 20 maart 2012, 23:46 Ombouw is best te doen, maar in slechts 1.5 dag is ECHT wel een uitdaging. Ik heb een 230E omgebouwd naar 300D. De 230 was voorzien van een Duitse brief. De RDW deed niet moeilijk, MAAR LET OP de RDW kan vragen naar de herkomst van het donorblok!! Dit moet je dan kunnen aantonen dmv het kenteken of vrijwaring brief van de donor. Ondanks dat ik de auto niet bij RDW APK heb laten keuren, heeft de RDW wel een roetmeting uitgevoerd. Ik raad je aan een complete donor te kopen en de boel een op een over te zetten. Wat ik heb overgezet is; - blok compleet met bak - radiateur - andere radiateur steunen gelast (radiateur van diesel is groter) - stabilisatie stang ( ivm groter karterpan, van 4 naar 6 cilinder) - voetpedalen van automaat naar schakelbak - aandrijfas compleet - cardan - steekassen - electr. brandstofpomp verwijderd. (Diesel heeft pomp op de motor gemonteerd) - aanvoer en retour leidingen brandstof opnieuw aansluiten op de tank. De bestaande tank kun je handhaven. - vulopening brandstoftank aanpassen - in de motorruimte de aansluiting van de brandstofslangen aanpassen. - uitlaat compleet Om je kabelboom over te zetten; - in motorruimte de kunstof beplating rond de ruitenwisser demonteren - complete dashboard demonteren - van de Benz. uitvoering heb ik alleen de boom naar de koplampen en knipperlichten laten zitten. Al het andere kan eruit. - Met het verwijderen van de boom in de motorruimte kom je vanzelf ook in de ruimte onder het dashboard. Ook daar kan bijna alles weg. - De zekeringkast heb ik compleet met kabelboom overgezet. - contactslot overzetten - een aantal vacuüm slangetjes overzetten. Een diesel zet je uit via vacuüm. Tijdens de demontage van het electra in de donor heb ik heel veel kabels en aansluitingen gelabeld, en schema's getekend. Ik vond het een leuke klus. Wens je veel succes, en laat me ff weten of het gelukt is in 1.5 dag. Bron: http://www.w124club.nl/om(...)ar-diesel-t5802.html Natuurlijk weet ik dat dit voor een bepaalde auto is, maar wellicht zijn er meer dingen om rekening mee te houden :-). | |
T42 | dinsdag 18 december 2012 @ 09:34 |
Das bijna complete auto bouwen. ik heb eigelijk alleen de motor vervangen rest is nog van de benzine uitvoering | |
T42 | maandag 28 januari 2013 @ 22:48 |
hij staat nu alweer een hele tijd in de stalling. (hij is immiddels ook geschorst, nieuwe verzekering vond ik te duur) moet nog steeds een startmotor vinden (had er al 3 kunnen hebben als die mensen eens reageren op marktplaats...) heb wel een relai en div knoppen gekocht en gemonteerd voor het gloeien en dergelijke. had bijna een orginele spoiler gekocht maar das niet doorgegaan. binnenkort alle bekleding eruit halen die wil ik niet meer (vochtig en beschimmeld) nog op zoek naar een orginele lucht filter voor passat. [ Bericht 9% gewijzigd door T42 op 28-01-2013 23:23:19 ] | |
32bTDI | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:06 |
Niet klooien met draadjes! Gewoon een VW gloeirelais op positie 2 steken in je zekeringkast. Achterop kan je dan de voeding voor gloeiers aansluiten (positie 'N' volgens mij). Nog een draadje aan het relais solderen voor het gloeilampje en je bent klaar! (trouwens, als je de zekeringkast met steekzekeringen hebt...) Leuk projectje verder, heb het zelf ook gedaan zo'n 1900D ingebouwd, en nu ligt er een TDI in! Heeft de garage een prise-as-lager gemonteerd in de krukas? Dat is wel belangrijk, misschien eens navragen? Je moet er trouwens geen golf/passat inlaat op zetten! De vorm van de inlaatpoorten is anders! dus je flow gaat raar lopen en wellicht heeft dit invloed op vermogen of verbruik. Welke bak heb je nu? Een 5bak? Dat is dan een 3M. Die is op zich prima, de enige zwaardere bak die je erin kan steken is een 2N bak van een 1800 blok. Wil je nog zwaarder dan moet je bakken gaan ombouwen. Ik heb dit gedaan omdat ik een gechipte TDI in mijn 32b heb. Ik kan je eventueel de details geven, maar kan je beloven dat het een hoop zoekwerk is en best in de papieren gaat lopen! Wel rijd je nu wat hoger in toeren dan het blok voor bedoeld is, door de lange slag haal je een hogere zuigersnelheid, een slijtage-indicatie, maar met 3250 toeren op de snelweg is het opzich prima. Voor de info, mijn TDI doet nu 2400 toeren op de snelweg. Ik heb inmiddels veel dieseltjes ingebouwd in Passatjes, en rijd dus nu met TDI. Voel je vrij om een berichtje te sturen, help je graag op weg met 32btjes, ook als je onderdelen zoekt kan ik je vermoedelijk wel helpen! Oh en een startmotor koop je nieuw op ebay.de. Prima spul, laatste die ik kocht was 56 euro ofzo, krijgt mn TDI goed op gang! | |
T42 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:39 |
heb geen steek zekeringen. en daar past de relai niet. heb nog die ronde zekeringen zoals in mijn kever ook zit. heb een 4bak van de 1.6 benzine en pri as lager zit er denk ik niet in... hij is zelfde ingebouwd als ze bij golf of t3 zouden doen inlaat is van golf nu moet nog keer kijken naar passat stuk met luchtfilter start motor had ik 1 gevonden op mp voor 50 maar ben vergeten te reageren deze komen er ook nog in want mijn dashboard word een beetje anders wacht nog op de stekkertjes van conrad ik heb straks een startknop en voorgloei knop in 1 en nog wat foefjes | |
T42 | dinsdag 23 april 2013 @ 22:47 |
kleine update diesel startmotor lag zo wat om de hoek bij iemand | |
T42 | woensdag 24 april 2013 @ 17:36 |
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen. | |
JerryLee | woensdag 24 april 2013 @ 18:41 |
ken je dat zelf niet ? | |
T42 | donderdag 25 april 2013 @ 09:41 |
Nope heb geen slijptol. En het moet kaars recht. | |
T42 | donderdag 25 april 2013 @ 15:07 |
en nu staat dit project STIL ga nu ff afwachten hoe of wat. want zoals het nu is kan ik beter weer een benzine blok zoeken en inbouwen... heb in 2011 2500km gereden. in 2012 maar 250km.. nu gok ik met diesel dat het alleen met mooi weer is naar meetings en de biesbosch maar dan is de belasting mij te duur. PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8 | |
marzman | vrijdag 26 april 2013 @ 11:28 |
Weer benzine inbouwen? Serieus? 2500 km/ 250 km. Waarom heb je de moeite genomen een diesel in te bouwen met zulke afstanden? Ik heb 25000 gereden in 2013 in een benzine trouwens :p (gelukkig geen diesel genomen, want contract is vorige week niet verlengt en een zuinige benzinemotor vind ik dan toch wat flexibeler) | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 12:00 |
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol! | |
T42 | vrijdag 26 april 2013 @ 12:04 |
kon deze diesel goedkoop kopen en wou van de onbetrouwbare benzine af zijn. (veel vocht problemen) ik wou meer koppel om een aanhanger te trekken met mijn boot op de trailerhelling. en ik was aan het kloten met biodiesel ook wou ik weten hoeveel werk het was al had ik me minder ingeschat maar kan wel zeggen dat ik het ooit een keer heb gedaan een ombouw. volgende ooit wat ik nog moet doen is een import [ Bericht 5% gewijzigd door T42 op 26-04-2013 12:09:17 ] | |
T42 | vrijdag 26 april 2013 @ 12:05 |
klopt als er gelast moet worden of dergelijke laat ik dat doen. ben handig maar laat veel dingen gewoon doen omdat ik of er geen ruimte voor heb of geen gereedschap. (en gereedschap is ook weer iets met ruimtegebrek, en in mijn stallingen mag ik niet werken) | |
T42 | maandag 9 juni 2014 @ 15:16 |
zo lang verwachte update: heb ondertussen een slijptol van de action en heb vandaag de passat maar weer eens wakker gemaakt na ruim een jaar in de stalling te hebben geslapen. startmotor van een diesel past dus niet.. dus opzoek naar een dieselbak om met de benzinebak te wisselen zodat hij wel kan starten met de sleutel (ik duw hem nu 2 meter en hij loopt meteen) en dan heb ik een 45km auto beter dan 8 jaar in de stalling laten rotten.. | |
gateway | maandag 9 juni 2014 @ 20:06 |
45 km? om laten keuren? | |
T42 | maandag 9 juni 2014 @ 20:32 |
jah owjah andere luchtfilter moet ook nog | |
T42 | vrijdag 25 september 2015 @ 18:29 |
update van 45km voertuig gaat die straks weer naar kenteken. en er komt een 2.0 16v GTi motor in 150pk jongûh! had een audi 80 van familie overgenomen om te slopen voor zijn 90pk 1.8 gti blok + 5 bak, maar vond het zonde om de auto te slopen, was als nieuw. dus blijf ik bij mijn 4 bak van de 1.6 waar nu de 1.9 diesel aan hangt deze komt in een T3 te hangen straks bij vrienden. donor golf 3 GTi | |
ThePartyPooper | zaterdag 26 september 2015 @ 11:25 |
leuk project, maar waarom een 2.0 16v? | |
Anne | zaterdag 26 september 2015 @ 12:07 |
. Langdurig project zo, T42 . | |
T42 | zaterdag 26 september 2015 @ 18:57 |
heb nog een project auto staan al sinds 2007... en nog veel meer projecten in andere gebieden. late we zeggen dat die bijna een appel en een ei was. golf was de bedoeling om naar de cross te gaan. waren al begonnen met rolkooi deur platen enz. trappen ze de koppeling stuk. en een nieuwe koppeling was duurder dan een andere golf, dus de golf moest zo snel mogelijk weg. en ik kon hem snel op pikken. | |
T42 | woensdag 6 september 2017 @ 19:35 |
Diesel blok pruttelt nu in een kampertje. 2.0 ligt alweer 2 jaar in de kofferbak te stoffen. |