nou turq, nu nog de kleurtjes en hij is compleetquote:Op zondag 2 september 2012 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dafuq..? Die blokken krijg je aan met 3 kabels vriend, waar hedde gij het over..
1 naar de stopklep op de pomp,
1 gloeispiralen
1 startmotor en klaar..
Meer heb je niet nodig, jou kennende vind je toerenteller te veel luxe.. dus die kan je vergeten.
Startonderbreker heb je niks aan, je hebt een D dus geen ECU.
Sensoren etc schijt aan hebben, of 1 kabeltje aansluiten en dat is op de kop, de kvs sensor. 1 sensor op de olie filterhuis is de oliedruk sensor.
xTurq.
geen idee. zal het eens doorgevenquote:
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zienquote:
okquote:Op maandag 3 september 2012 10:03 schreef T42 het volgende:
[..]
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)quote:Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ok
stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht?
heb je een motor code ?quote:Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)
tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan?
ploft dan paarkeer onder het startenquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
Ja zeker.quote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
unimogs hadden vroeger zelfs een speciaal tankje voor starthulpquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
retour naar de tank.quote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen )
stopklep is aangesloten rest nu niksquote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef CafeRoker het volgende:
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten?
En staat er iets van een merk/type op?
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopenquote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen )
kun je het schema hier ff dumpen ?quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef T42 het volgende:
[..]
stopklep is aangesloten rest nu niks
kleuren laat ik nog weten even foto van maken
kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak?
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen
het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen
quote:The wiring diagram shows the
Yellow wire = FULL THROTTLE LIMIT VALVE N198 (what's this for)
Black/Yellow wire = IDLE SPEED BOOST ACTUATOR N123 (this is for cold start and connects to the AC when at idle)
Black = COMMENCEMENT OF INJECTION VALLVE N108 (what's this for)
Yellow/white and yellow/green = INJECTION PERIOD SENDER (seems to be a sensor of some kind, but what's it for?)
As I've said above know how to make it run but I'm interested to know what all the wires a actually for.
Wire wiring diagram also shows
Black/yellow = FUEL SHUT OFF VALVE
Yellow/white = FUEL SHUT OFF VALVE CONTROL UNIT (this comes from the immobilizer unit)
Both these wires connect into the black box that everyone says to remove.
Just interested to hear if anyone has wired this with out removing it.
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smeringquote:Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.
Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG..
ether lost ook olie op, dus zuigerveren die beginnen met veel gebruik ook aan de cilinder wand te knagen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smering
bedoel via een ander forum uitlegquote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kun je het schema hier ff dumpen ?
was kennelijk niet nodig?quote:Op maandag 3 september 2012 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
oh trouwens, is de leesring en de sleutel ook overgezet incl module en contactslot?
die had ik ook gevonden lijkt er wel op.quote:Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Bla bla bla, hoevaak is dat bij jullie of bij iemand anders overkomen?
Wondermiddel noem ik het, heb het altijd bij me voor het geval 'dat'.
[ afbeelding ]
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrijquote:Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef T42 het volgende:
[..]
was kennelijk niet nodig?
waar zit de leesring?
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)quote:Op maandag 3 september 2012 21:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrij
leesring zit om het contact slot
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier nietquote:Op maandag 3 september 2012 21:52 schreef T42 het volgende:
[..]
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)
contakt slot zit nog in de golf was niet nodig volgens mijn monteur
pm me maar evenquote:Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet
zonder schema blijft het toch een beetje gokken
wat je niet poste zo is hij nu al aangesloten direct 12v op de stopklepquote:Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet
zonder schema blijft het toch een beetje gokken
tot na de stopklep in de pompquote:Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tot waar komt je diesel?
tot stopklep?
tot wartels verstuiver?
retour gemeten?
ben met de auto er rijdend heen gegaan.quote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dus niks uit de pomp?
ik weet niet exact welk type pomp je hebt. maar dan kan de pomp inwendig defect zijn
alles kan. toevallig droog gestart een paar keer? dan vreet een pomp zo kapotquote:Op maandag 3 september 2012 22:37 schreef T42 het volgende:
[..]
ben met de auto er rijdend heen gegaan.
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesprokenquote:Op dinsdag 4 september 2012 01:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind het maar een heel raar verhaaltje hoor, het is alsof je een een lucifer, papier en zuurstof hebt maar het niet kan aansteken..
Hoe kun je zo'n oer-diesel niet starten..
Heb je niet per ongeluk de leidingen met elkaar verward? Toevoer>Retour?
Verkeerde 'stop klep' doorgeschakeld?
Immobilizer moet je niet echt als boosdoener zien, gewoon er af rukken dat ding..
Zo'n ouderwetse dieselpomp werkt heel simpel zonder electra, zolang de 12v stopklep maar wordt bekrachtigd hoort het te werken, ongeacht omstandigheden.
Er MOET brandstof naar de verstuivers gaan, de reden dat hij rechtstreeks terug naar de retour naar de tank vind ik eigenlijk ook wel raar want jij hoort geen lucht in het systeem te hebben vanaf pomp naar de verstuivers. :/ Of nou ja, ligt er aan als de retourleiding naar de pomp vanaf je verstuivers er uit gelegen hebben..
En toch vind ik het prutsmonteurs, de turk om de hoek had hem zo gestart.. Je had eens een Common Rail motor moeten in lepelen TS..
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken..quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef T42 het volgende:
[..]
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesproken
die had ik 20 juliquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken..
geen tijd om langs te gaan ben nu pas thuisquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Op z'n minst.. maargoed, nog een dag voorbij en nog niet gestart..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |