abonnement Unibet Coolblue
pi_116301922
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dafuq..? Die blokken krijg je aan met 3 kabels vriend, waar hedde gij het over.. :P

1 naar de stopklep op de pomp,
1 gloeispiralen
1 startmotor en klaar..
Meer heb je niet nodig, jou kennende vind je toerenteller te veel luxe.. dus die kan je vergeten.
Startonderbreker heb je niks aan, je hebt een D dus geen ECU.
Sensoren etc schijt aan hebben, of 1 kabeltje aansluiten en dat is op de kop, de kvs sensor. 1 sensor op de olie filterhuis is de oliedruk sensor.

xTurq.
nou turq, nu nog de kleurtjes en hij is compleet :D

Wat ik hierboven zeg heb ik bij elkaar gegoogled. Er lijken nog wat verschillende pompen te zijn, ik zag ook met 4 en met 7 draadjes. Mocht je er niet uitkomen kun je het misschien beter op een forum als problemcar zetten, ik denk dat je dan vrij snel het antwoord hebt aangezien het veelvoorkomende auto's zijn.
pi_116301974
Hoe bedoel je 4 of 7 draadjes? Gewoon de stopklep bedienen en de gloeibougies en dat blok slaat aan.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 2 september 2012 @ 21:28:44 #153
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116324137
Nou turq dat werkt dus niet... De diesel gaat wel lopen (terug de retour leiding in) maar niks komt in de cillinders.. Dus die klep werkt maar daarna zit dus nog een beveiliging ofzo.

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 03-09-2012 10:03:15 ]
pi_116324349
loopt ie wel op start pilot ?
  zondag 2 september 2012 @ 23:42:10 #155
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116332345
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
loopt ie wel op start pilot ?
geen idee. zal het eens doorgeven
laaste keer dat ik hem hoorde lopen reed ik er mee naar de garage in de golf ;)
  maandag 3 september 2012 @ 10:03:44 #156
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116337959
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
loopt ie wel op start pilot ?
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien
pi_116352175
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:03 schreef T42 het volgende:

[..]

ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien
ok

stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht?
  maandag 3 september 2012 @ 18:23:56 #158
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116353067
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ok

stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht?
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)

tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan?
pi_116353155
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef T42 het volgende:

[..]

dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)

tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan?
heb je een motor code ?
  maandag 3 september 2012 @ 19:07:14 #160
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116355006
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

heb je een motor code ?
1y dacht ik
pi_116357379
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
loopt ie wel op start pilot ?
nooit geweten, werkt dat ook met diesels? :D
  maandag 3 september 2012 @ 20:02:16 #162
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116357741
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

nooit geweten, werkt dat ook met diesels? :D
ploft dan paarkeer onder het starten

is dat niet bedoeld voor diesels van vroeger? op boten enzo?
pi_116358464
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

nooit geweten, werkt dat ook met diesels? :D
Ja zeker.
pi_116359303
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

nooit geweten, werkt dat ook met diesels? :D
unimogs hadden vroeger zelfs een speciaal tankje voor starthulp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_116359557
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_116361000
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?

Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.

Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen :') )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 3 september 2012 @ 21:22:34 #167
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116362340
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?

Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.

Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen :') )
retour naar de tank.
maar nogmaals de pomp laat GEEN diesel door na de stopklep... iets blokkeerd dat en dat blijkt 1 of andere beveiliging te zijn. er zit geen lucht in de pomp.
stopklep werkt, voorgloeien werkt, startmotor werkt nu niet meer. dus aan slepen.
maar is dus iets met die 4 draadjes en zomaar 12v er op hangen nog niet geprobeerd als fout gaat zijn we verder van huis dus eerst inlezen.
pi_116362440
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten?

En staat er iets van een merk/type op?
  maandag 3 september 2012 @ 21:31:05 #169
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116362855
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef CafeRoker het volgende:
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten?

En staat er iets van een merk/type op?
stopklep is aangesloten rest nu niks

kleuren laat ik nog weten even foto van maken

kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak?
pi_116362878
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?

Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.

Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen :') )
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen

het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen
pi_116362905
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef T42 het volgende:

[..]

stopklep is aangesloten rest nu niks

kleuren laat ik nog weten even foto van maken

kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak?
kun je het schema hier ff dumpen ?
pi_116362941
.

[ Bericht 99% gewijzigd door CafeRoker op 03-09-2012 21:33:59 (verkeerd gelezen) ]
pi_116363460
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen

het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.

Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_116363572
Van een ander forum:
quote:
The wiring diagram shows the
Yellow wire = FULL THROTTLE LIMIT VALVE N198 (what's this for)
Black/Yellow wire = IDLE SPEED BOOST ACTUATOR N123 (this is for cold start and connects to the AC when at idle)
Black = COMMENCEMENT OF INJECTION VALLVE N108 (what's this for)
Yellow/white and yellow/green = INJECTION PERIOD SENDER (seems to be a sensor of some kind, but what's it for?)

As I've said above know how to make it run but I'm interested to know what all the wires a actually for.

Wire wiring diagram also shows
Black/yellow = FUEL SHUT OFF VALVE
Yellow/white = FUEL SHUT OFF VALVE CONTROL UNIT (this comes from the immobilizer unit)
Both these wires connect into the black box that everyone says to remove.
Just interested to hear if anyone has wired this with out removing it.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_116363596
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.

Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG.. :')
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smering
pi_116363645
oh trouwens, is de leesring en de sleutel ook overgezet incl module en contactslot?
pi_116363717
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smering
ether lost ook olie op, dus zuigerveren die beginnen met veel gebruik ook aan de cilinder wand te knagen.
te hoge verbrandingsgraad van ether.
backfire problemen.
en ga zo maar door
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_116363811
Bla bla bla, hoevaak is dat bij jullie of bij iemand anders overkomen? :P
Wondermiddel noem ik het, heb het altijd bij me voor het geval 'dat'.

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 3 september 2012 @ 21:48:20 #179
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116363956
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

kun je het schema hier ff dumpen ?
bedoel via een ander forum uitleg :P
pi_116364049
G175 is een naaldslag sensor die zit op een verstuiver van cil. 1. uit mn hoofd
  maandag 3 september 2012 @ 21:49:44 #181
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116364050
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
oh trouwens, is de leesring en de sleutel ook overgezet incl module en contactslot?
was kennelijk niet nodig?
waar zit de leesring?
  maandag 3 september 2012 @ 21:50:23 #182
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116364083
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Bla bla bla, hoevaak is dat bij jullie of bij iemand anders overkomen? :P
Wondermiddel noem ik het, heb het altijd bij me voor het geval 'dat'.

[ afbeelding ]
die had ik ook gevonden lijkt er wel op.
maar waar sluit ik ze op aan?
pi_116364090
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef T42 het volgende:

[..]

was kennelijk niet nodig?
waar zit de leesring?
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrij

leesring zit om het contact slot
  maandag 3 september 2012 @ 21:52:44 #184
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116364189
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrij

leesring zit om het contact slot
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)

contakt slot zit nog in de golf was niet nodig volgens mijn monteur
pi_116364304
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:52 schreef T42 het volgende:

[..]

die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)

contakt slot zit nog in de golf was niet nodig volgens mijn monteur
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet ;)

zonder schema blijft het toch een beetje gokken
  maandag 3 september 2012 @ 21:56:01 #186
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116364396
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet ;)

zonder schema blijft het toch een beetje gokken
pm me maar even ;)
  maandag 3 september 2012 @ 22:23:16 #187
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116365768
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet ;)

zonder schema blijft het toch een beetje gokken
wat je niet poste zo is hij nu al aangesloten direct 12v op de stopklep
pi_116365862
tot waar komt je diesel?

tot stopklep?
tot wartels verstuiver?

retour gemeten?
  maandag 3 september 2012 @ 22:35:54 #189
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116366483
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tot waar komt je diesel?

tot stopklep?
tot wartels verstuiver?

retour gemeten?
tot na de stopklep in de pomp

zit al te denken aan een andere pomp. als blijkt dat hij dus op de versnellings bak aangesloten moet zijn...
pi_116366508
dus niks uit de pomp?

ik weet niet exact welk type pomp je hebt. maar dan kan de pomp inwendig defect zijn
  maandag 3 september 2012 @ 22:37:20 #191
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116366553
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dus niks uit de pomp?

ik weet niet exact welk type pomp je hebt. maar dan kan de pomp inwendig defect zijn
ben met de auto er rijdend heen gegaan.

maar er komen dus nog 4 draden uit de pomp 10cm onder de stopklep dat was het probleem nu wat doen die en hoe sluit ik ze aan.
pi_116366604
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:37 schreef T42 het volgende:

[..]

ben met de auto er rijdend heen gegaan.
alles kan. toevallig droog gestart een paar keer? dan vreet een pomp zo kapot
  maandag 3 september 2012 @ 22:43:09 #193
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116366824
diesel loopt de pomp in en stopt. zet ik er 12v op gaat hij verder en loopt de diesel weer terug via de retoerleiding. maar in de injectoren komt niks
pi_116372942
Vind het maar een heel raar verhaaltje hoor, het is alsof je een een lucifer, papier en zuurstof hebt maar het niet kan aansteken..

Hoe kun je zo'n oer-diesel niet starten.. :')

Heb je niet per ongeluk de leidingen met elkaar verward? Toevoer>Retour?
Verkeerde 'stop klep' doorgeschakeld?

Immobilizer moet je niet echt als boosdoener zien, gewoon er af rukken dat ding..

Zo'n ouderwetse dieselpomp werkt heel simpel zonder electra, zolang de 12v stopklep maar wordt bekrachtigd hoort het te werken, ongeacht omstandigheden.

Er MOET brandstof naar de verstuivers gaan, de reden dat hij rechtstreeks terug naar de retour naar de tank vind ik eigenlijk ook wel raar want jij hoort geen lucht in het systeem te hebben vanaf pomp naar de verstuivers. :/ Of nou ja, ligt er aan als de retourleiding naar de pomp vanaf je verstuivers er uit gelegen hebben..

En toch vind ik het prutsmonteurs, de turk om de hoek had hem zo gestart.. :') Je had eens een Common Rail motor moeten in lepelen TS.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 4 september 2012 @ 09:48:52 #195
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116375753
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 01:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind het maar een heel raar verhaaltje hoor, het is alsof je een een lucifer, papier en zuurstof hebt maar het niet kan aansteken..

Hoe kun je zo'n oer-diesel niet starten.. :')

Heb je niet per ongeluk de leidingen met elkaar verward? Toevoer>Retour?
Verkeerde 'stop klep' doorgeschakeld?

Immobilizer moet je niet echt als boosdoener zien, gewoon er af rukken dat ding..

Zo'n ouderwetse dieselpomp werkt heel simpel zonder electra, zolang de 12v stopklep maar wordt bekrachtigd hoort het te werken, ongeacht omstandigheden.

Er MOET brandstof naar de verstuivers gaan, de reden dat hij rechtstreeks terug naar de retour naar de tank vind ik eigenlijk ook wel raar want jij hoort geen lucht in het systeem te hebben vanaf pomp naar de verstuivers. :/ Of nou ja, ligt er aan als de retourleiding naar de pomp vanaf je verstuivers er uit gelegen hebben..

En toch vind ik het prutsmonteurs, de turk om de hoek had hem zo gestart.. :') Je had eens een Common Rail motor moeten in lepelen TS.. :P
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesproken ;)
pi_116382256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef T42 het volgende:

[..]

is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesproken ;)
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:12:39 #197
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116384330
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je had gelijk een deadline kunnen bespreken.. :')
die had ik 20 juli
dus korting? ;)
pi_116390792
Op z'n minst.. maargoed, nog een dag voorbij en nog niet gestart..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 5 september 2012 @ 01:23:15 #199
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116409849
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Op z'n minst.. maargoed, nog een dag voorbij en nog niet gestart..?
geen tijd om langs te gaan ben nu pas thuis
  woensdag 5 september 2012 @ 03:48:31 #200
53151 T42
Pinball Wizard
pi_116410292
Hij is af
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')