abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:28:32 #226
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117082378
toch maar de Fan verplaast
hij raakte hem als die ingeschakeld is en de motor uitzet.
2 sluitringen extra bijgezet


luchtfilter even andere slang gegeven komt straks toch wel de orginele in na wat aanpassingen



startmotor los gehaald kan ik gaan zoekken naar een diesel uitvoering
pi_117111937
Haal aub die openluchtfilter af.. :/
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 22 september 2012 @ 19:03:07 #228
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117123462
Wel alles lezen hé
  zondag 23 september 2012 @ 11:35:12 #229
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117142481
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:40 schreef T42 het volgende:

moet toch een andere start motor deze gaat enorm stinken
ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?
  zondag 23 september 2012 @ 16:11:31 #230
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117153996
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:35 schreef gateway het volgende:

[..]

ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?
gloeilampje heb ik nog geen, gloei nog handmatig moet dat nog fiksen zoals ik het wil.
dat knipperen deed hij al jaren zit in het dashbord, ledje boven aan van verbruik deed dat ook maar die is nu ontkoppeld denk dat ik daaran mijn gloeilampje maak
  maandag 17 december 2012 @ 10:09:57 #231
391568 SavageFreek
Met vriendelijke groet,
pi_120407135
Dit heb ik van een andere site gelezen en dacht dat het zinvol is om dat ook hier te posten:

Re: Ombouwen van benzine naar Diesel
door kreeft » 20 maart 2012, 23:46

Ombouw is best te doen, maar in slechts 1.5 dag is ECHT wel een uitdaging.

Ik heb een 230E omgebouwd naar 300D.
De 230 was voorzien van een Duitse brief.
De RDW deed niet moeilijk, MAAR LET OP de RDW kan vragen naar de herkomst van het donorblok!! Dit moet je dan kunnen aantonen dmv het kenteken of vrijwaring brief van de donor. Ondanks dat ik de auto niet bij RDW APK heb laten keuren, heeft de RDW wel een roetmeting uitgevoerd.

Ik raad je aan een complete donor te kopen en de boel een op een over te zetten. Wat ik heb overgezet is;
- blok compleet met bak
- radiateur
- andere radiateur steunen gelast (radiateur van diesel is groter)
- stabilisatie stang ( ivm groter karterpan, van 4 naar 6 cilinder)
- voetpedalen van automaat naar schakelbak
- aandrijfas compleet
- cardan
- steekassen
- electr. brandstofpomp verwijderd. (Diesel heeft pomp op de motor gemonteerd)
- aanvoer en retour leidingen brandstof opnieuw aansluiten op de tank. De bestaande tank kun je handhaven.
- vulopening brandstoftank aanpassen
- in de motorruimte de aansluiting van de brandstofslangen aanpassen.
- uitlaat compleet

Om je kabelboom over te zetten;
- in motorruimte de kunstof beplating rond de ruitenwisser demonteren
- complete dashboard demonteren
- van de Benz. uitvoering heb ik alleen de boom naar de koplampen en knipperlichten laten zitten. Al het andere kan
eruit.
- Met het verwijderen van de boom in de motorruimte kom je vanzelf ook in de ruimte onder het dashboard. Ook daar
kan bijna alles weg.
- De zekeringkast heb ik compleet met kabelboom overgezet.
- contactslot overzetten
- een aantal vacuüm slangetjes overzetten. Een diesel zet je uit via vacuüm.

Tijdens de demontage van het electra in de donor heb ik heel veel kabels en aansluitingen gelabeld, en schema's getekend.

Ik vond het een leuke klus.
Wens je veel succes, en laat me ff weten of het gelukt is in 1.5 dag.

Bron: http://www.w124club.nl/om(...)ar-diesel-t5802.html

Natuurlijk weet ik dat dit voor een bepaalde auto is, maar wellicht zijn er meer dingen om rekening mee te houden :-).
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:34:35 #232
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120450369
Das bijna complete auto bouwen. ;) ik heb eigelijk alleen de motor vervangen rest is nog van de benzine uitvoering
  maandag 28 januari 2013 @ 22:48:49 #233
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122193123
hij staat nu alweer een hele tijd in de stalling. (hij is immiddels ook geschorst, nieuwe verzekering vond ik te duur)
moet nog steeds een startmotor vinden (had er al 3 kunnen hebben als die mensen eens reageren op marktplaats...)
heb wel een relai en div knoppen gekocht en gemonteerd voor het gloeien en dergelijke.

had bijna een orginele spoiler gekocht maar das niet doorgegaan.

binnenkort alle bekleding eruit halen die wil ik niet meer (vochtig en beschimmeld)

nog op zoek naar een orginele lucht filter voor passat.

[ Bericht 9% gewijzigd door T42 op 28-01-2013 23:23:19 ]
pi_122336055
Niet klooien met draadjes! Gewoon een VW gloeirelais op positie 2 steken in je zekeringkast. Achterop kan je dan de voeding voor gloeiers aansluiten (positie 'N' volgens mij). Nog een draadje aan het relais solderen voor het gloeilampje en je bent klaar! (trouwens, als je de zekeringkast met steekzekeringen hebt...)

Leuk projectje verder, heb het zelf ook gedaan zo'n 1900D ingebouwd, en nu ligt er een TDI in!
Heeft de garage een prise-as-lager gemonteerd in de krukas? Dat is wel belangrijk, misschien eens navragen?

Je moet er trouwens geen golf/passat inlaat op zetten! De vorm van de inlaatpoorten is anders! dus je flow gaat raar lopen en wellicht heeft dit invloed op vermogen of verbruik.

Welke bak heb je nu? Een 5bak? Dat is dan een 3M. Die is op zich prima, de enige zwaardere bak die je erin kan steken is een 2N bak van een 1800 blok. Wil je nog zwaarder dan moet je bakken gaan ombouwen. Ik heb dit gedaan omdat ik een gechipte TDI in mijn 32b heb. Ik kan je eventueel de details geven, maar kan je beloven dat het een hoop zoekwerk is en best in de papieren gaat lopen!
Wel rijd je nu wat hoger in toeren dan het blok voor bedoeld is, door de lange slag haal je een hogere zuigersnelheid, een slijtage-indicatie, maar met 3250 toeren op de snelweg is het opzich prima. Voor de info, mijn TDI doet nu 2400 toeren op de snelweg.

Ik heb inmiddels veel dieseltjes ingebouwd in Passatjes, en rijd dus nu met TDI. Voel je vrij om een berichtje te sturen, help je graag op weg met 32btjes, ook als je onderdelen zoekt kan ik je vermoedelijk wel helpen!

Oh en een startmotor koop je nieuw op ebay.de. Prima spul, laatste die ik kocht was 56 euro ofzo, krijgt mn TDI goed op gang!
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:39:21 #235
53151 T42
Pinball Wizard
pi_123179112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:06 schreef 32bTDI het volgende:
Niet klooien met draadjes! Gewoon een VW gloeirelais op positie 2 steken in je zekeringkast. Achterop kan je dan de voeding voor gloeiers aansluiten (positie 'N' volgens mij). Nog een draadje aan het relais solderen voor het gloeilampje en je bent klaar! (trouwens, als je de zekeringkast met steekzekeringen hebt...)

Leuk projectje verder, heb het zelf ook gedaan zo'n 1900D ingebouwd, en nu ligt er een TDI in!
Heeft de garage een prise-as-lager gemonteerd in de krukas? Dat is wel belangrijk, misschien eens navragen?

Je moet er trouwens geen golf/passat inlaat op zetten! De vorm van de inlaatpoorten is anders! dus je flow gaat raar lopen en wellicht heeft dit invloed op vermogen of verbruik.

Welke bak heb je nu? Een 5bak? Dat is dan een 3M. Die is op zich prima, de enige zwaardere bak die je erin kan steken is een 2N bak van een 1800 blok. Wil je nog zwaarder dan moet je bakken gaan ombouwen. Ik heb dit gedaan omdat ik een gechipte TDI in mijn 32b heb. Ik kan je eventueel de details geven, maar kan je beloven dat het een hoop zoekwerk is en best in de papieren gaat lopen!
Wel rijd je nu wat hoger in toeren dan het blok voor bedoeld is, door de lange slag haal je een hogere zuigersnelheid, een slijtage-indicatie, maar met 3250 toeren op de snelweg is het opzich prima. Voor de info, mijn TDI doet nu 2400 toeren op de snelweg.

Ik heb inmiddels veel dieseltjes ingebouwd in Passatjes, en rijd dus nu met TDI. Voel je vrij om een berichtje te sturen, help je graag op weg met 32btjes, ook als je onderdelen zoekt kan ik je vermoedelijk wel helpen!

Oh en een startmotor koop je nieuw op ebay.de. Prima spul, laatste die ik kocht was 56 euro ofzo, krijgt mn TDI goed op gang!
heb geen steek zekeringen. en daar past de relai niet. heb nog die ronde zekeringen zoals in mijn kever ook zit.
heb een 4bak van de 1.6 benzine
en pri as lager zit er denk ik niet in... hij is zelfde ingebouwd als ze bij golf of t3 zouden doen
inlaat is van golf nu moet nog keer kijken naar passat stuk met luchtfilter
start motor had ik 1 gevonden op mp voor 50 maar ben vergeten te reageren

deze komen er ook nog in want mijn dashboard word een beetje anders

wacht nog op de stekkertjes van conrad
ik heb straks een startknop en voorgloei knop in 1 en nog wat foefjes
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:47:44 #236
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125662483
kleine update

diesel startmotor lag zo wat om de hoek bij iemand
  woensdag 24 april 2013 @ 17:36:02 #237
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125685950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:47 schreef T42 het volgende:
kleine update
[ afbeelding ]
diesel startmotor lag zo wat om de hoek bij iemand
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.
pi_125688099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:36 schreef T42 het volgende:

[..]

en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.
ken je dat zelf niet ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 25 april 2013 @ 09:41:05 #239
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125709530
Nope heb geen slijptol. En het moet kaars recht.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:07:03 #240
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125720104
en nu staat dit project STIL ga nu ff afwachten hoe of wat. want zoals het nu is kan ik beter weer een benzine blok zoeken en inbouwen...

heb in 2011 2500km gereden.
in 2012 maar 250km..
nu gok ik met diesel dat het alleen met mooi weer is naar meetings en de biesbosch maar dan is de belasting mij te duur.

PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8
pi_125753420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:07 schreef T42 het volgende:
en nu staat dit project STIL ga nu ff afwachten hoe of wat. want zoals het nu is kan ik beter weer een benzine blok zoeken en inbouwen...

heb in 2011 2500km gereden.
in 2012 maar 250km..
nu gok ik met diesel dat het alleen met mooi weer is naar meetings en de biesbosch maar dan is de belasting mij te duur.

PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8
Weer benzine inbouwen? Serieus?

2500 km/ 250 km. Waarom heb je de moeite genomen een diesel in te bouwen met zulke afstanden? Ik heb 25000 gereden in 2013 in een benzine trouwens :p (gelukkig geen diesel genomen, want contract is vorige week niet verlengt en een zuinige benzinemotor vind ik dan toch wat flexibeler)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_125754632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:41 schreef T42 het volgende:
Nope heb geen slijptol. En het moet kaars recht.
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol! :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:10 #243
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125754767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:28 schreef marzman het volgende:

[..]

Weer benzine inbouwen? Serieus?

2500 km/ 250 km. Waarom heb je de moeite genomen een diesel in te bouwen met zulke afstanden? Ik heb 25000 gereden in 2013 in een benzine trouwens :p (gelukkig geen diesel genomen, want contract is vorige week niet verlengt en een zuinige benzinemotor vind ik dan toch wat flexibeler)
kon deze diesel goedkoop kopen en wou van de onbetrouwbare benzine af zijn. (veel vocht problemen)
ik wou meer koppel om een aanhanger te trekken met mijn boot op de trailerhelling.
en ik was aan het kloten met biodiesel ;) ook wou ik weten hoeveel werk het was al had ik me minder ingeschat :+ maar kan wel zeggen dat ik het ooit een keer heb gedaan een ombouw.

volgende ooit wat ik nog moet doen is een import

[ Bericht 5% gewijzigd door T42 op 26-04-2013 12:09:17 ]
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:05:47 #244
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125754816
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol! :D
klopt :P als er gelast moet worden of dergelijke laat ik dat doen.
ben handig maar laat veel dingen gewoon doen omdat ik of er geen ruimte voor heb of geen gereedschap. (en gereedschap is ook weer iets met ruimtegebrek, en in mijn stallingen mag ik niet werken)
  maandag 9 juni 2014 @ 15:16:55 #245
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140871992
zo lang verwachte update: heb ondertussen een slijptol ;) van de action

en heb vandaag de passat maar weer eens wakker gemaakt na ruim een jaar in de stalling te hebben geslapen.


startmotor van een diesel past dus niet.. dus opzoek naar een dieselbak om met de benzinebak te wisselen zodat hij wel kan starten met de sleutel ;) (ik duw hem nu 2 meter en hij loopt meteen)

en dan heb ik een 45km auto :') beter dan 8 jaar in de stalling laten rotten..
  maandag 9 juni 2014 @ 20:06:26 #246
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_140884295
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:16 schreef T42 het volgende:
zo lang verwachte update: heb ondertussen een slijptol ;) van de action

en heb vandaag de passat maar weer eens wakker gemaakt na ruim een jaar in de stalling te hebben geslapen.


startmotor van een diesel past dus niet.. dus opzoek naar een dieselbak om met de benzinebak te wisselen zodat hij wel kan starten met de sleutel ;) (ik duw hem nu 2 meter en hij loopt meteen)

en dan heb ik een 45km auto :') beter dan 8 jaar in de stalling laten rotten..
45 km? om laten keuren?
  maandag 9 juni 2014 @ 20:32:31 #247
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140886119
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:06 schreef gateway het volgende:

[..]

45 km? om laten keuren?
jah ;)

owjah andere luchtfilter moet ook nog
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:29:20 #248
53151 T42
Pinball Wizard
pi_156378051
update
van 45km voertuig gaat die straks weer naar kenteken.
en er komt een 2.0 16v GTi motor in }) ~O> 150pk jongûh!

had een audi 80 van familie overgenomen om te slopen voor zijn 90pk 1.8 gti blok + 5 bak, maar vond het zonde om de auto te slopen, was als nieuw.

dus blijf ik bij mijn 4 bak van de 1.6 waar nu de 1.9 diesel aan hangt deze komt in een T3 te hangen straks bij vrienden.

donor golf 3 GTi
pi_156395658
leuk project, maar waarom een 2.0 16v?
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_156396303
:o.

Langdurig project zo, T42 :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')