ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?quote:Op maandag 17 september 2012 21:40 schreef T42 het volgende:
moet toch een andere start motor deze gaat enorm stinken
gloeilampje heb ik nog geen, gloei nog handmatig moet dat nog fiksen zoals ik het wil.quote:Op zondag 23 september 2012 11:35 schreef gateway het volgende:
[..]
ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?
heb geen steek zekeringen. en daar past de relai niet. heb nog die ronde zekeringen zoals in mijn kever ook zit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:06 schreef 32bTDI het volgende:
Niet klooien met draadjes! Gewoon een VW gloeirelais op positie 2 steken in je zekeringkast. Achterop kan je dan de voeding voor gloeiers aansluiten (positie 'N' volgens mij). Nog een draadje aan het relais solderen voor het gloeilampje en je bent klaar! (trouwens, als je de zekeringkast met steekzekeringen hebt...)
Leuk projectje verder, heb het zelf ook gedaan zo'n 1900D ingebouwd, en nu ligt er een TDI in!
Heeft de garage een prise-as-lager gemonteerd in de krukas? Dat is wel belangrijk, misschien eens navragen?
Je moet er trouwens geen golf/passat inlaat op zetten! De vorm van de inlaatpoorten is anders! dus je flow gaat raar lopen en wellicht heeft dit invloed op vermogen of verbruik.
Welke bak heb je nu? Een 5bak? Dat is dan een 3M. Die is op zich prima, de enige zwaardere bak die je erin kan steken is een 2N bak van een 1800 blok. Wil je nog zwaarder dan moet je bakken gaan ombouwen. Ik heb dit gedaan omdat ik een gechipte TDI in mijn 32b heb. Ik kan je eventueel de details geven, maar kan je beloven dat het een hoop zoekwerk is en best in de papieren gaat lopen!
Wel rijd je nu wat hoger in toeren dan het blok voor bedoeld is, door de lange slag haal je een hogere zuigersnelheid, een slijtage-indicatie, maar met 3250 toeren op de snelweg is het opzich prima. Voor de info, mijn TDI doet nu 2400 toeren op de snelweg.
Ik heb inmiddels veel dieseltjes ingebouwd in Passatjes, en rijd dus nu met TDI. Voel je vrij om een berichtje te sturen, help je graag op weg met 32btjes, ook als je onderdelen zoekt kan ik je vermoedelijk wel helpen!
Oh en een startmotor koop je nieuw op ebay.de. Prima spul, laatste die ik kocht was 56 euro ofzo, krijgt mn TDI goed op gang!
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:47 schreef T42 het volgende:
kleine update
[ afbeelding ]
diesel startmotor lag zo wat om de hoek bij iemand
ken je dat zelf niet ?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:36 schreef T42 het volgende:
[..]
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.
Weer benzine inbouwen? Serieus?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:07 schreef T42 het volgende:
en nu staat dit project STIL ga nu ff afwachten hoe of wat. want zoals het nu is kan ik beter weer een benzine blok zoeken en inbouwen...
heb in 2011 2500km gereden.
in 2012 maar 250km..
nu gok ik met diesel dat het alleen met mooi weer is naar meetings en de biesbosch maar dan is de belasting mij te duur.
PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol!quote:Op donderdag 25 april 2013 09:41 schreef T42 het volgende:
Nope heb geen slijptol. En het moet kaars recht.
kon deze diesel goedkoop kopen en wou van de onbetrouwbare benzine af zijn. (veel vocht problemen)quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:28 schreef marzman het volgende:
[..]
Weer benzine inbouwen? Serieus?
2500 km/ 250 km. Waarom heb je de moeite genomen een diesel in te bouwen met zulke afstanden? Ik heb 25000 gereden in 2013 in een benzine trouwens :p (gelukkig geen diesel genomen, want contract is vorige week niet verlengt en een zuinige benzinemotor vind ik dan toch wat flexibeler)
klopt als er gelast moet worden of dergelijke laat ik dat doen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol!
45 km? om laten keuren?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:16 schreef T42 het volgende:
zo lang verwachte update: heb ondertussen een slijptol van de action
en heb vandaag de passat maar weer eens wakker gemaakt na ruim een jaar in de stalling te hebben geslapen.
startmotor van een diesel past dus niet.. dus opzoek naar een dieselbak om met de benzinebak te wisselen zodat hij wel kan starten met de sleutel (ik duw hem nu 2 meter en hij loopt meteen)
en dan heb ik een 45km auto beter dan 8 jaar in de stalling laten rotten..
jahquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |