polo heeft een ander blok.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen.
Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld.
alleen de motor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:26 schreef Palomar het volgende:
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje?
versnellings bak blijft zitten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Buikboor het volgende:
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken.
Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is.
blok is op en die te koop staan hebben al meer km er op staan dan de mijne..quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb.
Maar waarom is LPG geen optie?
dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel.
je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen.
En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen.
word gedaan ik zelf heb geen sleutel ruimtequote:Op donderdag 8 maart 2012 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ?
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als álles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert.
Bezint eer ge begint.
neej sound moet even de klepel zoekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Buikboor het volgende:
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor.
ombouw zou een dagje of 3 durenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:20 schreef Mercer het volgende:
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. Helaas dus niet zo makkelijk.
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:05 schreef T42 het volgende:
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.
computer? wasda?
gearbox blijft dus assen enzo ook.
belasting? 1982!!!
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Omdat dan nog steeds de koppakking kapot is met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:
je kookt toch ook niet op diesel ?quote:
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:09 schreef sijs het volgende:
ik heb in 1980 een tijdje in zuid-portugal gewoond en me toen verbaasd dat bijna alle autos daar toen dieselmotoren hadden, ook merken waar de fabriek zelf ze er nooit in had gezet...opel ascona, kadettjes, fordjes escort en taunus, veel engelse autos, maar ook rustig alfatjes en bmw 2-serie en wat dies meer zij...benzine was daar schreeuwend duur toen en overal haalde ze er de benzineblokken uit en knalden er een perkins dieseltje in... heel bizar
hij deed nu 160 dus als hij 120 doet meer den genoeg. 90 ook al want als ik over de snelweg rij hangt er een boot aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Goed argument.quote:
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)quote:
het is geen scheurbak maar vervoers-bak hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja tuurlijk blok moet je vervangen maar dan gooi je er wat groters in. Dan is het een kwestie van een tank en pomp enzo kopen (kan 2e hands) en dan naar het RDW.
Dan koop je een groter en moderner blok Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)
250 voor inbouwen
LPG instalatie (900 tot 1250,- ongeveer)
keuren (50.)
diesel 250 voor blok
400 voor inbouw
max kosten keuren 80
dus en op lpg loopt een passat met aanhanger 1:7 en met diesel nog altijd 1:18
it is meer de regering die je geen voordeeltje gunt...kijk maar naar dat grijs-kentekengedoe, en de klopjacht op rode diesel en zo..om over lpg, een mileuvriendelijk afvalproduct uit de raffinaderijen nog maar hiet te sprekenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.
daarom wil ik hem niet kwijt voor veel mensen is het een roestbak maar ik hou van hem heb zo ook nog een kever staan zonder motor. (die ik nooit kwijt wil)quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef Palomar het volgende:
Wel een bazenauto met dat hoefijzer op de grill
moet simpel blijven en onderhoud vriendelijk en een 1.6 diesel heb ik al eens gehad met 5 ton er op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan koop je een groter en moderner blok Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaamquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:21 schreef T42 het volgende:
[..]
het is geen scheurbak maar vervoers-bak hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekken
werd in 2009 veel aangehouden door kenteken die te nieuw zou zijn voor deze audi (dat zeiden ze dan)quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:29 schreef hardcore-gabber het volgende:
[..]
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaam
klopt want bij div mensen kan ik blok gewoon los lopend zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.
Vaak omvatten ombouwen als deze nooit zoveel. Die ouwe beesjes hadden amper elektronica en kabelbomen zijn zo universeel als het maar kan bij die dingen. Zolang je genoeg koeling van je radiateur hebt en de spruitstukken sluiten aan op je luchtfilter/uitlaat en de versnellingsbak/cardanas combinatie past nog ben je een heel eind klaar. Zo'n ding loopt zelfs zonder kabelboom aan te sluiten dus alles wat toevallig direct werkt is mooi meegenomen.
als het tegen valt kan ik nog altijd een 5bak zoekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.
Versnellingsbakken passen vaak gewoon bij die ouwe dingen. Hooguit je eindaandrijving is anders en die zou je weer uit een dieselvoertuig kunnen zoeken misschien. Tenzij je inderdaad met een andere topsnelheid genoegen neemt.
Bron. Even scrollen.quote:Er is maar een 1900 TD motor en dat is inderdaad de AAZ. Dit is tevens de laatste IDI diesel van het VAG concern.
Met aardig wat problemen. Voornaamste probleem is dat er een krukaspoelie bout opzit die losloopt/afknapt waardoor de motor helemaal kapot loopt en de krukas lagering schijnt bij de eerste ook niet supers te zijn.
maar ik wil geen TD blok maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef Pagan het volgende:
Even over het 1900 TD blok uit de Golf type 3, die dingen hebben nogal eens last van een kapotte krukaspoelie. Ik ben ervaringsdeskundige, bij 130km/h liep de motor in de soep, terminaal in de soep.
Volgens de wegenwacht was dit een klassiek probleem met dit blok.
Ik heb geen bal verstand van autotechniek, ik papegaai alleen maar de ANWB meneer na, maar een beetje googelen levert dit op.
[..]
Bron. Even scrollen.
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef JerryLee het volgende:
[zeikmodes AAN]
Is een dieselblok niet veel zwaarder in gewicht ,en zal je je voorvering ook moeten verzwaren ?
[zeikmodes UIT ]
Maar nu weet je ook waarom.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef T42 het volgende:
[..]
maar ik wil geen TD blok maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
volgens kenteken is het een 1.9 met 47kwquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef T42 het volgende:
[..]
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.
ga morgen naar een golf3 1.6D 55kw maar volgens wiki bestaat de golf 3 niet met 1.6? maar alleen met 1.9
dat is toch zuiniger dan benzinequote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:49 schreef menmulder het volgende:
De 1.9D is niet echt heel zuinig. Ik had een 1.9TD in mijn golf 3 zitten en bij 110 haalde ik krap aan 1 op 17
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |