abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:21:09 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108871303
maak er maar meteen project van. (altijd handig als iemand anders dit ook wil gaan doen)

heb een vw passat 32B uit 1982.
daarin zit een 75pk sterke 1.6 benzine nu.
deze heeft al jaartje of 2 een defecte koppakking.
nu is ook de carburateur stuk gegaan.

dus had ik 2 opties:
* de auto weg doen. (dan krijg ik er geen bal meer voor, want zo mooi is hij niet meer) en ik heb als motto nooit een auto naar de sloop te brengen.
* een andere motor zoekken.

aangezien ik super tevreden ben over mijn passat wil ik hem niet kwijt.
dus een andere motor. maar aangezien de benzine prijzen van nu....
toch maar geen benzine meer. (al was een 1.8 of 2.0 wel intresant)
dus op zoek naar een diesel.
heb ik de keuze uit een aantal blokken.
1.6D (golf2)
1.6TD (golf2)
1.9D (golf3)

ik wil liefst geen turbo dus die TD valt al af.

heb nu 2x een 1.6 op het oog particulier. en 1x 1.9 bij plaatselijke sloop.

waar zouden jullie hem halen? ze kosten allemaal ongeveer 250 euro.

ombouw kost 400 en word door een garage gedaan.
RDW moet ik zelf doen maar lag aan de aanpassing op papier (28 tot 80 euro)

foto's volgen nog.
meer info ook.



[ Bericht 12% gewijzigd door T42 op 08-03-2012 21:08:48 ]
pi_108871519
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje?
pi_108871721
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen.

Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld.
Vogelbek-verdubbel-inator
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:41:16 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108872067
Zet er een Subaru diesel boxer blok in. :P
Dat is eigenlijk toch de echtste VW oplossing.



Maar idd. een lopend te aanschouwen blok kopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_108872197
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken.
Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is.
pi_108872653
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb.

Maar waarom is LPG geen optie?
dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel.

je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen.
En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_108875072
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ?
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:06:28 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108875453
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als álles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert.

Bezint eer ge begint.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108876719
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:05:52 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108878982
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen.

Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld.
polo heeft een ander blok.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:26 schreef Palomar het volgende:
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje?
alleen de motor.
rest past gewoon. (word gedaan in golf2 garage)
toerenteller heb ik er al uitgesloopt.
voorgloeilampje moet ik nog verzinnen maar kan zo een ledje in dash plakken

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Buikboor het volgende:
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken.
Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is.
versnellings bak blijft zitten.
uitlaat past ook gewoon.
kabelboom moet wel aangepast worden maar daar zit nog niet zoveel in.
koeling is voldoende want er zit dacht ik al een diesel radiator in.

type keuring RDW is 28 tot 80 euro

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb.

Maar waarom is LPG geen optie?
dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel.

je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen.
En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen.
blok is op en die te koop staan hebben al meer km er op staan dan de mijne..
LPG moet ik ook naar RDW.
diesel loopt hij 1:20

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ?
word gedaan ik zelf heb geen sleutel ruimte ;)
maar het is basic wel gewoon een wissel,

quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als álles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert.

Bezint eer ge begint.
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.
computer? wasda?
gearbox blijft dus assen enzo ook.
belasting? 1982!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Buikboor het volgende:
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor.
neej :P sound moet even de klepel zoekken ;)
luxe is de kachel
en een verbruiks meter (analoog)
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:13:57 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108879444
iedergeval passen deze motoren:
van golf 1 2 3
passat duh
audi 80
caddy 1
oude polo's

en met aanpassing
T3 diesel

deze kunnen zo op de bak.
zelfs 5 cillinders :P maar die zijn benzine.

vw maake deze motoren van 1974 tot 1996 (ongeveer)
pi_108879908
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. :D Helaas dus niet zo makkelijk. :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:28:49 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108880396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:20 schreef Mercer het volgende:
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. :D Helaas dus niet zo makkelijk. :')
ombouw zou een dagje of 3 duren
pi_108880461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:28 schreef T42 het volgende:

[..]

ombouw zou een dagje of 3 duren
en ze vragen maar 400 euro?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108880552
Mooie auto O+

Past daar niet een of andere 3 liter V6 in? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108880567
Ik bedoel als je dan toch aan het swappen bent :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:31:23 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108880588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:05 schreef T42 het volgende:

passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.
computer? wasda?
gearbox blijft dus assen enzo ook.
belasting? 1982!!!

Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig :')
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912 :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108880839
Volgens mij deden vroeger diesel max power bij 5000 rpm en benzine 8kleppers 5500rpm ofzo. Scheelt dus niet zoveel. Zonder turbo heeft ie op de snelweg toch geen power dus die 4/5 moet wel kort blijven (en lekker 3500rpm op de snelweg brullen)

En vroeger zoog de motor toch gewoon de brandstof uit de tank met zijn mechanische brandstofpomp,

Trouwens had de Audi 80 niet een Tdi 5 cylinder erin op het laatst?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fer op 08-03-2012 21:36:00 (spelfout) ]
.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:42:59 #19
150083 Barcaconia
şş [[[[] []]]] şş
pi_108881397
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig :')
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912 :)
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.

Vaak omvatten ombouwen als deze nooit zoveel. Die ouwe beesjes hadden amper elektronica en kabelbomen zijn zo universeel als het maar kan bij die dingen. Zolang je genoeg koeling van je radiateur hebt en de spruitstukken sluiten aan op je luchtfilter/uitlaat en de versnellingsbak/cardanas combinatie past nog ben je een heel eind klaar. Zo'n ding loopt zelfs zonder kabelboom aan te sluiten dus alles wat toevallig direct werkt is mooi meegenomen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:45:10 #20
150083 Barcaconia
şş [[[[] []]]] şş
pi_108881548
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig :')
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912 :)
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.

Versnellingsbakken passen vaak gewoon bij die ouwe dingen. Hooguit je eindaandrijving is anders en die zou je weer uit een dieselvoertuig kunnen zoeken misschien. Tenzij je inderdaad met een andere topsnelheid genoegen neemt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_108882233
Waarom niet gewoon LPG.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:58:00 #22
150083 Barcaconia
şş [[[[] []]]] şş
pi_108882358
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom niet gewoon LPG.
Omdat dan nog steeds de koppakking kapot is met alle mogelijke gevolgen van dien.

En LPG is voor mietjes.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_108882434
Ja tuurlijk blok moet je vervangen maar dan gooi je er wat groters in. Dan is het een kwestie van een tank en pomp enzo kopen (kan 2e hands) en dan naar het RDW.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108882685
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom niet gewoon LPG.
je kookt toch ook niet op diesel ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_108883062
ik heb in 1980 een tijdje in zuid-portugal gewoond en me toen verbaasd dat bijna alle autos daar toen dieselmotoren hadden, ook merken waar de fabriek zelf ze er nooit in had gezet...opel ascona, kadettjes, fordjes escort en taunus, veel engelse autos, maar ook rustig alfatjes en bmw 2-serie en wat dies meer zij...benzine was daar schreeuwend duur toen en overal haalde ze er de benzineblokken uit en knalden er een perkins dieseltje in... heel bizar
pi_108883352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:09 schreef sijs het volgende:
ik heb in 1980 een tijdje in zuid-portugal gewoond en me toen verbaasd dat bijna alle autos daar toen dieselmotoren hadden, ook merken waar de fabriek zelf ze er nooit in had gezet...opel ascona, kadettjes, fordjes escort en taunus, veel engelse autos, maar ook rustig alfatjes en bmw 2-serie en wat dies meer zij...benzine was daar schreeuwend duur toen en overal haalde ze er de benzineblokken uit en knalden er een perkins dieseltje in... heel bizar
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:15:35 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108883455
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig :')
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912 :)
hij deed nu 160 dus als hij 120 doet meer den genoeg. 90 ook al want als ik over de snelweg rij hangt er een boot aan.
lees je wel? hij moet naar RDW heb ik al de info van thuis... maar 1982 = belastingvrij weet je...

heb van andere vernomen dat toerental niet enorm scheeld dus 120 moet gewoon makkelijk kunnen.
pi_108883717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:03 schreef densmee het volgende:

[..]

je kookt toch ook niet op diesel ?
Goed argument.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:20:13 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108883785
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom niet gewoon LPG.
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)
250 voor inbouwen
LPG instalatie (900 tot 1250,- ongeveer)
keuren (50.)

diesel 250 voor blok
400 voor inbouw
max kosten keuren 80

dus :P en op lpg loopt een passat met aanhanger 1:7 en met diesel nog altijd 1:18
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:21:52 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108883917
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja tuurlijk blok moet je vervangen maar dan gooi je er wat groters in. Dan is het een kwestie van een tank en pomp enzo kopen (kan 2e hands) en dan naar het RDW.
het is geen scheurbak maar vervoers-bak :P hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekken
pi_108883932
Wel een bazenauto met dat hoefijzer op de grill :P
pi_108884018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef T42 het volgende:

[..]

dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)
250 voor inbouwen
LPG instalatie (900 tot 1250,- ongeveer)
keuren (50.)

diesel 250 voor blok
400 voor inbouw
max kosten keuren 80

dus :P en op lpg loopt een passat met aanhanger 1:7 en met diesel nog altijd 1:18
Dan koop je een groter en moderner blok :P Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108884042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:13 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.
it is meer de regering die je geen voordeeltje gunt...kijk maar naar dat grijs-kentekengedoe, en de klopjacht op rode diesel en zo..om over lpg, een mileuvriendelijk afvalproduct uit de raffinaderijen nog maar hiet te spreken
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:23:47 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108884063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef Palomar het volgende:
Wel een bazenauto met dat hoefijzer op de grill :P
daarom wil ik hem niet kwijt ;) voor veel mensen is het een roestbak maar ik hou van hem ;) heb zo ook nog een kever staan zonder motor. (die ik nooit kwijt wil)
was oude foto van toen ik hem kocht in 2009
met maar 150k op de klok ;)
zo ziet hij er nu uit. met 193k

achterkant ziet er zo niet meer oud heb die kaal gemaakt en roest is nu weg. (meeste stickers ook)

uitlaat van een 5 cillinder ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 08-03-2012 22:31:42 ]
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:26:05 #35
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108884253
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dan koop je een groter en moderner blok :P Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.
moet simpel blijven en onderhoud vriendelijk ;) en een 1.6 diesel heb ik al eens gehad met 5 ton er op.
1.9 is wat nieuwer en zuiniger denk ik en heeft 64pk plaats van de 1.6 met 55pk dus zoveel scheelt het niet.

en ik ken plekken waar lijnzaad olie gemaakt word ;)
pi_108884308
Dat paard en hoefijzer _O_
pi_108884490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:21 schreef T42 het volgende:

[..]

het is geen scheurbak maar vervoers-bak :P hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekken
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaam
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:35:02 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108884919
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:29 schreef hardcore-gabber het volgende:

[..]

volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaam
werd in 2009 veel aangehouden door kenteken die te nieuw zou zijn voor deze audi :') (dat zeiden ze dan)
maar verder niet op tv geweest hoor :P al kijken ze verbaast als ik dit erachter hang.

die witte kever heeft maar 34pk ;)
dus de passat gaat dit overnemen
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:44:04 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108885529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:42 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.

Vaak omvatten ombouwen als deze nooit zoveel. Die ouwe beesjes hadden amper elektronica en kabelbomen zijn zo universeel als het maar kan bij die dingen. Zolang je genoeg koeling van je radiateur hebt en de spruitstukken sluiten aan op je luchtfilter/uitlaat en de versnellingsbak/cardanas combinatie past nog ben je een heel eind klaar. Zo'n ding loopt zelfs zonder kabelboom aan te sluiten dus alles wat toevallig direct werkt is mooi meegenomen.
klopt want bij div mensen kan ik blok gewoon los lopend zien.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:45 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.

Versnellingsbakken passen vaak gewoon bij die ouwe dingen. Hooguit je eindaandrijving is anders en die zou je weer uit een dieselvoertuig kunnen zoeken misschien. Tenzij je inderdaad met een andere topsnelheid genoegen neemt.
als het tegen valt kan ik nog altijd een 5bak zoekken ;)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:59:05 #40
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108897715
Even over het 1900 TD blok uit de Golf type 3, die dingen hebben nogal eens last van een kapotte krukaspoelie. Ik ben ervaringsdeskundige, bij 130km/h liep de motor in de soep, terminaal in de soep.
Volgens de wegenwacht was dit een klassiek probleem met dit blok.

Ik heb geen bal verstand van autotechniek, ik papegaai alleen maar de ANWB meneer na, maar een beetje googelen levert dit op.

quote:
Er is maar een 1900 TD motor en dat is inderdaad de AAZ. Dit is tevens de laatste IDI diesel van het VAG concern.
Met aardig wat problemen. Voornaamste probleem is dat er een krukaspoelie bout opzit die losloopt/afknapt waardoor de motor helemaal kapot loopt en de krukas lagering schijnt bij de eerste ook niet supers te zijn.
Bron. Even scrollen.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:00:15 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108899698
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef Pagan het volgende:
Even over het 1900 TD blok uit de Golf type 3, die dingen hebben nogal eens last van een kapotte krukaspoelie. Ik ben ervaringsdeskundige, bij 130km/h liep de motor in de soep, terminaal in de soep.
Volgens de wegenwacht was dit een klassiek probleem met dit blok.

Ik heb geen bal verstand van autotechniek, ik papegaai alleen maar de ANWB meneer na, maar een beetje googelen levert dit op.

[..]

Bron. Even scrollen.
maar ik wil geen TD blok ;) maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.
pi_108905367
[zeikmodes AAN]

Is een dieselblok niet veel zwaarder in gewicht ,en zal je je voorvering ook moeten verzwaren ?

[zeikmodes UIT ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:07:35 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108906366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef JerryLee het volgende:
[zeikmodes AAN]

Is een dieselblok niet veel zwaarder in gewicht ,en zal je je voorvering ook moeten verzwaren ?

[zeikmodes UIT ]
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.

ga morgen naar een golf3 1.6D 55kw maar volgens wiki bestaat de golf 3 niet met 1.6? maar alleen met 1.9
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:40:09 #44
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108913018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef T42 het volgende:

[..]

maar ik wil geen TD blok ;) maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.
Maar nu weet je ook waarom. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:39:45 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108918199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef T42 het volgende:

[..]

passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.

ga morgen naar een golf3 1.6D 55kw maar volgens wiki bestaat de golf 3 niet met 1.6? maar alleen met 1.9
volgens kenteken is het een 1.9 met 47kw
pi_108921732
De 1.9D is niet echt heel zuinig. Ik had een 1.9TD in mijn golf 3 zitten en bij 110 haalde ik krap aan 1 op 17
  vrijdag 9 maart 2012 @ 22:14:47 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_108923202
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:49 schreef menmulder het volgende:
De 1.9D is niet echt heel zuinig. Ik had een 1.9TD in mijn golf 3 zitten en bij 110 haalde ik krap aan 1 op 17
dat is toch zuiniger dan benzine ;)
kan het alsgoed vanaf morgen even testen
maar een TD drinkt zoiezo iets meer.
pi_108925481
Alleen de huidige generatie commonrail en de eerste TDI's zijn echt zuinig. De rest is rokende stinkende troep.
.
pi_108926317
Een 1.6(T)D in een Golf of Jetta is ook superzuinig hoor en bij goed onderhoud roken ze minder dan de meeste oudere TDI's waar ik met regelmaat enorme zwarte pluimen uit zie komen. Onderhoud is alles.
Vogelbek-verdubbel-inator
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:39:36 #50
78498 classpc
I don't like change
pi_108926746
Ik weet niet of het van toepassing is maar volgens mij is dit ongeveer hetzelfde blok als wat jij erin wilt zetten:


Loopt prachtig toch? Die VW diesel motortjes... O+ .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')