abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2012 @ 15:46:31 #226
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110535138
Ik hamer er wel even een betalingsherinnering doorheen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110535649
Wat doen jullie met klanten die de rekening niet betalen? Wij hebben nu onze eerste raddraaier ;(

Factuur gestuurd 28 dagen tijd om te betalen
5 dagen over tijd
Herinnering gestuurd gelieve binnen 7 dagen te betalen.
Nu is hij 4 dagen overtijd

Ik heb nu zoiets laat hem maar direct administratiekosten betalen en daarna rechtstreeks door naar een incassobureau. Maar mijn vennoten vinden mij iets te hard daarin en vinden dat we eerst in overleg moeten treden.

Wat zouden jullie doen?
pi_110536060
Heb je al gebeld?

Dat doen wij meestal na de eerste herinnering. Werkt prima.
Werkt dat niet, dan stoppen wij per direct de levering van goederen. Werkt ook prima bij ons.
pi_110536981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:05 schreef nelisb het volgende:
Heb je al gebeld?

Dat doen wij meestal na de eerste herinnering. Werkt prima.
Werkt dat niet, dan stoppen wij per direct de levering van goederen. Werkt ook prima bij ons.
Ik had hem gebeld en zelfs nog persoonlijk gesproken en heeft helaas niet mogen baten.

Wij leveren trouwens geen goederen wij hebben hem een dienst geleverd t.w.v. 480 euro. De offerte is gewoon ondertekent en heeft getekend voor volledige en naar tevredenheid aflevering van de dienst.
pi_110537552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat doen jullie met klanten die de rekening niet betalen? Wij hebben nu onze eerste raddraaier ;(

Factuur gestuurd 28 dagen tijd om te betalen
5 dagen over tijd
Herinnering gestuurd gelieve binnen 7 dagen te betalen.
Nu is hij 4 dagen overtijd

Ik heb nu zoiets laat hem maar direct administratiekosten betalen en daarna rechtstreeks door naar een incassobureau. Maar mijn vennoten vinden mij iets te hard daarin en vinden dat we eerst in overleg moeten treden.

Wat zouden jullie doen?
je kunt je factuurtje ook verkopen aan ome dirk :) www.dsfactoring.nl
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 19 april 2012 @ 16:43:46 #231
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_110537863
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalen :? Dan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 19 april 2012 @ 16:48:00 #232
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110538045
Mijn record was 3 maanden ongeveer....
Paardelul !!!
pi_110538934
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalen :? Dan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe :{w

Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
  donderdag 19 april 2012 @ 17:15:04 #234
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110539178
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalen :? Dan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
In mijn branche (internet) word daar veel te makkelijk over gedacht. Omdat ze niet iets tastbaars hebben vinden ze het maar kunnen dan ze na 2 maand daarna pas hoeven te betalen, terwijl ik er uiteindelijk 60 uur voor gewerkt heb.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110539238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:48 schreef Anno2012 het volgende:
Mijn record was 3 maanden ongeveer....
5 maanden hier.
Tap tap tap
  donderdag 19 april 2012 @ 17:18:53 #236
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110539319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe :{w

Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
Ik zou 3 dagen na de vervaldatum van de herinnering een 'laatste herinnering' sturen met daarop zoiets van 'betaling binnen 5 dagen'. Wordt er dan nog niet betaald, dan een ingebrekestelling met nog één keer de kans om binnen 3 dagen te betalen. Nog geen betaling >> uit handen geven.

Zeker niet afwachten, maar doorpakken!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110539351
Is het niet een verschuivend moraal dan? Organisatie's die maar te laat blijven betalen en ondernemers die het min of meer maar lijken te pikken?
  donderdag 19 april 2012 @ 17:38:07 #238
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110540169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Is het niet een verschuivend moraal dan? Organisatie's die maar te laat blijven betalen en ondernemers die het min of meer maar lijken te pikken?
Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens wat ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 19 april 2012 @ 17:39:49 #239
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110540251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja en nee. Je verschuift het probleem gewoon door naar de volgende op de ladder. Mijn klanten hebben zonder uitzondering eenzijdig de betalingstermijn opgerekt. En ik doe het zelfde bij mijn leveranciers. Zij weer bij die van hun. Netjes is het niet, maar je moet wel eens wat ;)
Klopt, en als er in dat rijtje een partij opeens niet wil leveren of het niet eens is heb je gesodemieter. Ik moet ook facturen en kosten betalen, dus waarom de klant dan niet? Die betalingstermijnen zijn er niet voor niets natuurlijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110540272
Blij dat ik dan de restaurant-branche in zal gaan op langere termijn. Daar betalen de meeste klanten direct na levering :P
  donderdag 19 april 2012 @ 17:42:16 #241
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110540362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Blij dat ik dan de restaurant-branche in zal gaan op langere termijn. Daar betalen de meeste klanten direct na levering :P
Ik niet hoor. Ik ga vaak uit eten en als ik dan moet betalen zeg ik: "Dat komt over twee maand wel, ik heb nu geen geld."
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110540441
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:42 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Ik ga vaak uit eten en als ik dan moet betalen zeg ik: "Dat komt over twee maand wel, ik heb nu geen geld."
Steek je me nu de gek aan of ben heb je een vast restaurant?

-Edit-
Had de Pi niet gezien :') :X
  donderdag 19 april 2012 @ 17:46:26 #243
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_110540519
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Steek je me nu de gek aan of ben heb je een vast restaurant?
Nee. Ik vind het grappig dat er in mijn branche zo luchtig wordt gedaan over betalingen van facturen terwijl je dat in principe in een restaurant of supermarkt ook niet doet. Ik snap dat niet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_110540659
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

5 maanden hier.
Had jij het trouwens al uit handen gegeven? Zo nee, waarom niet?
  donderdag 19 april 2012 @ 18:02:23 #245
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110541083
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Nee. Ik vind het grappig dat er in mijn branche zo luchtig wordt gedaan over betalingen van facturen terwijl je dat in principe in een restaurant of supermarkt ook niet doet. Ik snap dat niet.
Ik vind het ook vreemd. Al mijn klanten hebben klanten die direct betalen. No way dat iemand een doorsnee winkel uitloopt en dan 60 dagen de tijd krijgt om zijn [insert willekeurige consumentenaanschaf] af te rekenen. Dus ik snap niet heel goed waarom ze zich in de positie voelen om bij mij 60 of 90 af te dwingen. Maar ze doen het en ze kunnen het.

Wij hebben overigens één keer vrijwillig afscheid genomen van een vrij grote klant. Die wilde oprekken naar 120 dagen. Op de vraag of dit onderhandelbaar was, zei de inkoper van niet. Daarop hebben we de relatie verbroken. Niet meer geleverd, geen order mee geaccepteerd. Dat vonden ze vrij stom, maar 120 dagen was me echt te veel. Op een gegeven moment hebben ze een andere leverancier gebeld. En wij hebben een briefje gekregen dat we niet moesten denken dat we ooit nog zouden mogen leveren O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110541178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:49 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Had jij het trouwens al uit handen gegeven? Zo nee, waarom niet?
Omdat hete en goede opdrachtgever was, een bedrijf waar ik zelf had gewerkt en waar ik de mensen persoonlijk kende. Kende ook andere freelancers. Er zat gewoon iets niet goed en daar is nu verandering in gekomen. Nu betalen ze netjes op tijd.
Tap tap tap
  donderdag 19 april 2012 @ 18:27:42 #247
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_110542100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kom ik zo paniekerig over dan? Volgens mij heb ik het netjes afgehandeld tot nu toe :{w

Ik vraag niet voor niks om advies van mensen met wat meer ervaringen voor vervolg stappen. Jij zegt in principe wacht nu maar even af?
Als de betalingstermijn verstreken is en je stuurt na 5 dagen al een herinnering, dan zullen er genoeg bedrijven zijn die denken: "Mooi, jij kan nog wel een maandje wachten". Ik zou dus zeker wat langer gewacht hebben.

In mijn branche moeten mensen een aanbetaling doen en het resterende bedrag betalen vóórdat ze op reis gaan, dat maakt mijn onderhandelingspositie natuurlijk wel wat makkelijker })

Ik begrijp je wel hoor en het is ook belachelijk dat betaaltermijnen haast per definitie worden overschreden. Zelf betaal ik gelukkig altijd direct als een factuur binnenkomt, wel zo makkelijk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_110542290
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2012 16:43 schreef flipsen het volgende:
Je raakt al in paniek als een klant een paar dagen te laat is met betalen :? Dan moet je nog veel leren, de gemiddelde betalingstermijn in NL ligt geloof ik op een maandje of 2, ongeacht wat jij op je factuur zet.
Een betalingstermijn van 2 maanden?

Waar kom jij vandaan..
Ik durf te wedden dat zelfs Bol.com niet zo'n riante betalingstermijn bij zijn leveranciers heeft.

Bij diensten ligt het wellicht wat anders..
  donderdag 19 april 2012 @ 18:37:42 #249
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110542532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Een betalingstermijn van 2 maanden?

Waar kom jij vandaan..
Ik durf te wedden dat zelfs Bol.com niet zo'n riante betalingstermijn bij zijn leveranciers heeft.
Ik zou de weddenschap niet aangaan als ik jou was :N

Grote bedrijven dwingen dat soort termijnen gewoon af. Een termijn van 45 dagen is iets om van in je handjes te knijpen. Bij 60 dagen zit je redelijk oke. Maar ook 75, 90 of 120 dagen is heel normaal als je wilt leveren aan de grote bedrijven.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110542741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zou de weddenschap niet aangaan als ik jou was :N

Grote bedrijven dwingen dat soort termijnen gewoon af. Een termijn van 45 dagen is iets om van in je handjes te knijpen. Bij 60 dagen zit je redelijk oke. Maar ook 75, 90 of 120 dagen is heel normaal als je wilt leveren aan de grote bedrijven.
Ik weet dat Amazon de meest riante betalingstermijn bij haar leveranciers heeft. Dat is 25 (?) dagen na betaling van de consument.
Dat zou dus in principe kunnen oplopen tot 200 dagen. Maar dat Bol.com een betalingstermijn van 60 dagen of meer heeft betwijfel ik, kan natuurlijk wel, ik ga ook maar uit van mijn gevoel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')