quote:
Op vrijdag 9 maart 2012 17:36 schreef NiGeLaToR het volgende:Gekke vraag misschien, maar wat verwacht je wat de bank zegt na het aflopen van je hypotheek en je kunt 'm niet aflossen? Zouden ze 'm verlengen - gezien de huidige nieuwe voorwaarden?
Die verlengen ze wel. Is maar 110.000 euro. We hebben dan alleen geen HRA meer, maar hé, die 125 euro per maand kunnen we wel missen. Tegen die tijd zijn ook de 'kinderen' de deur uit, dus kunnen we het makkelijk betalen.
Daarnaast hebben we nog wat polisjes lopen die over een jaartje of 10 uitkeren, die we kunnen gebruiken voor extra aflossingen of zo.
Nee, naarmate we ouder worden, wordt het leven een stuk makkelijker. Niet buitensporig of zo, maar ik hoef niet van de ene supermarkt naar de andere voor de koopjes, om het zo maar uit te drukken.
En dat vind IK al een goed leven.
Veel jongeren zien nu wat sommigen ouderen te besteden hebben en worden boos dat zij dat op dit moment niet hebben. Maar ze schijnen niet te snappen dat die ouderen dat op die leeftijd ook niet hadden.
Toen mijn ouders 28 waren, waren mijn zus en ik 6 en 5 en was nummer 3 onderweg. We woonden toen boven een garage. Voorheen woonden we in een afbraakpand. Toen mijn jongste zus 3 was verhuisden we naar een nieuwe wijk. Ik was toen bijna 9. Mijn ouders pakweg 32.
Vakantie? Wat was dat?
De eerste keer dat ik in het buitenland kwam was met de plaatselijke fanfare, op uitwisseling.
Daarna pas toen ik 25 was, met mijn man, toen pas verkering.