abonnement Unibet Coolblue
pi_108842670
2326 2327 posts :')

OT: heb de dermahel in Nijmegen vermeden, mag lekker naar Brabant. Rest van de kleine coschappen wel perifeer.
pi_108843277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:11 schreef _Lily_ het volgende:
Die kinderen zaten te brullen toen de anesthesioloog met zn speelgoed kwam en toen ging ik ook bijna meedoen.
Je moet je leuter ook niet uit je broek halen op OK....
I feel kinda Locrian today
pi_108843540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef starla het volgende:

[..]

Je moet je leuter ook niet uit je broek halen op OK....
:D ik moest lachen hierom
pi_108843590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

:D ik moest lachen hierom
Ik ook :P.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:36:40 #30
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_108844622
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef starla het volgende:

[..]

Je moet je leuter ook niet uit je broek halen op OK....
starla <3
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_108844783
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef starla het volgende:

[..]

Je moet je leuter ook niet uit je broek halen op OK....
_O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108845248
De grote co-schappen heb ik juist liever perifeer. Kun je tenminste zelf een stuk meer doen, hoewel het natuurlijk wel minder interessante casussen zijn. Laat die kleine co-schappen maar mooi in mijn hometown.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_108845435
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Seam het volgende:
De grote co-schappen heb ik juist liever perifeer. Kun je tenminste zelf een stuk meer doen, hoewel het natuurlijk wel minder interessante casussen zijn. Laat die kleine co-schappen maar mooi in mijn hometown.
ik vind perifeer erg leuk. Academisch ook wel, maar ik vind de periferie zeker niet saai. Kom je ook heel interessante casussen tegen
pi_108845555
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Seam het volgende:
De grote co-schappen heb ik juist liever perifeer. Kun je tenminste zelf een stuk meer doen, hoewel het natuurlijk wel minder interessante casussen zijn. Laat die kleine co-schappen maar mooi in mijn hometown.
Voor kleine coschappen geldt mi hetzelfde, liefst perifeer.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:20:34 #35
208890 June.
Seriously?
pi_108846987
quote:
99s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:03 schreef iofn het volgende:
Ik pak de popcorn er vast even bij.
Team Pluizel :P

Shine bright like a diamond.
pi_108857633
Vind het wel chill aan Groningen dat je een heel jaar co-schappen in hetzelfde ziekenhuis doet. Is het niet verschrikkelijk vermoeiend om elke dag zo extreem vroeg in de trein/bus te stappen? Ook nog zo laat thuis zijn. Geef mij maar 5 min. fietsen een heel jaar :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_108857794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:37 schreef MaxC het volgende:
Vind het wel chill aan Groningen dat je een heel jaar co-schappen in hetzelfde ziekenhuis doet. Is het niet verschrikkelijk vermoeiend om elke dag zo extreem vroeg in de trein/bus te stappen? Ook nog zo laat thuis zijn. Geef mij maar 5 min. fietsen een heel jaar :P
Dan heb je mazzel denk ik? Plaatsing in UMCG voor komend M1 jaar betekend iig een affiliatie ziekenhuis voor 1/4 deel of alles in Martini. M2 kan niet in Groningen, maar in een affiliatie ziekenhuis (Deventer, Zwolle, Enschede etc en hun satelliet vestigingen).
pi_108858040
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Reintji het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel denk ik? Plaatsing in UMCG voor komend M1 jaar betekend iig een affiliatie ziekenhuis voor 1/4 deel of alles in Martini. M2 kan niet in Groningen, maar in een affiliatie ziekenhuis (Deventer, Zwolle, Enschede etc en hun satelliet vestigingen).
Mazzel? Dat is normaal, áls je niet begint in Groningen zoals je zelf aangeeft.
I feel kinda Locrian today
pi_108858195
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Reintji het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel denk ik? Plaatsing in UMCG voor komend M1 jaar betekend iig een affiliatie ziekenhuis voor 1/4 deel of alles in Martini. M2 kan niet in Groningen, maar in een affiliatie ziekenhuis (Deventer, Zwolle, Enschede etc en hun satelliet vestigingen).
Had het over M2 ;) Heb trouwens al mijn co-schappen in M1 gewoon in UMCG gedaan, M2 nu hele jaar in Deventer.

Nu laatste week chirurgie met een overdracht om 7:30, als totaal geen ochtendsmens zijnde, best taai :')
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_108858341
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:49 schreef starla het volgende:

[..]

Mazzel? Dat is normaal, áls je niet begint in Groningen zoals je zelf aangeeft.
Als je in het Martini begint. Wat ik er van begreep was dat M2 plaatsing in een affiliatie kliniek ook betekende dat je delen in satelliet vestigingen moest doen. Deventer en omstreken is wel een stukje reizen vanuit Groningen.
pi_108858493
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:37 schreef MaxC het volgende:
Vind het wel chill aan Groningen dat je een heel jaar co-schappen in hetzelfde ziekenhuis doet. Is het niet verschrikkelijk vermoeiend om elke dag zo extreem vroeg in de trein/bus te stappen? Ook nog zo laat thuis zijn. Geef mij maar 5 min. fietsen een heel jaar :P
Tsja, het heeft voor- en nadelen. Tot nu toe heb ik het best goed gehad, op zijn vroegst om 06:48 de trein. Een heel jaar in bijvoorbeeld Den Bosch wonen zou ik niet willen, heb mijn eigen appartement hier in Nijmegen en mijn werk. En ik heb ook coschappen gehad waar ik 5 min moest fietsen :)
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 12:07:18 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108858750
Als dat de afstand is naar het UMCN dan kon je best de buurman zijn. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_108858864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:37 schreef MaxC het volgende:
Vind het wel chill aan Groningen dat je een heel jaar co-schappen in hetzelfde ziekenhuis doet. Is het niet verschrikkelijk vermoeiend om elke dag zo extreem vroeg in de trein/bus te stappen? Ook nog zo laat thuis zijn. Geef mij maar 5 min. fietsen een heel jaar :P
Het went. Interne huisvesting krijgen vond ik erger (zkh 120 km verderop)
pi_108863304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als dat de afstand is naar het UMCN dan kon je best de buurman zijn. :P
Naar het UMCN moet ik iets verder fietsen ;)
pi_108863634
Morgen laatste dag chirurgie, meteen laatste snijdende co-schap. Vind elke operatie wel leuk qua anatomie en interessant om een keer te zien maar totaal geen behoefte om ze vaker te zien of zelf ooit een keer te doen.

Nu alle interne vakken O+
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:14:09 #46
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_108864556
In Utrecht weet je pas 4 weken van te voren waar je zat met je coschap. Of heel dichtbij of ver weg.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 15:59:06 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108866131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Naar het UMCN moet ik iets verder fietsen ;)
Dus je woont vlakbij het CWZ? Daar achter tussen de bossen is het mooi wonen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_108866332
Ik zit gelukkig max ongeveer een half uurtje van de co-schappen af. Ik ga nog wel op kamers als ik in Brabant zit deze zomer. Een uur moeten reizen is in mijn ogen niet te doen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:10:47 #49
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_108870894
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:56 schreef Reintji het volgende:

[..]

Als je in het Martini begint. Wat ik er van begreep was dat M2 plaatsing in een affiliatie kliniek ook betekende dat je delen in satelliet vestigingen moest doen. Deventer en omstreken is wel een stukje reizen vanuit Groningen.
Ik heb mij hele M1 in het martini gedaan (als eerste lichting M1'ers in het martini) en M2 in hardenberg. dikke prima allemaal hoor ^O^ Dat gemauw over uithoeken is allemaal maar relatief, volgens mij is het overal gewoon leuk
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_108899119
Hmm, na VUmc gaan ze in het Erasmus MC ook al met een wittejasceremonie beginnen.
quote:
Voor het eerst hield het Erasmus MC een ceremonie waarin geneeskundestudenten die met patiënten gaan werken, plechtig in de witte doktersjas worden gestoken.


Uitgereikt
Tijdens de ‘Witte Jas Ceremonie’ op donderdag 8 maart kregen 125 studenten een witte jas aangereikt van hun opleiders en hoogleraren. Tijdens deze plechtigheid stonden de studenten stil bij hun vak en de manier waarop ze met patiënten zullen omgaan. De ceremonie vond plaats in de Doelen te Rotterdam, in het bijzijn van familieleden en vrienden.

Praktijk
In het vierde jaar van de studie maken geneeskundestudenten de overstap van het theoretische deel naar het praktische: de coschappen. De studenten gaan dan voor het eerst met patiënten werken.

Leerobject
De studenten spraken tijdens de bijeenkomst de Masterverklaring uit. “We erkennen dat onze kennis tekortschiet, maar leggen ons daar niet bij neer”, was een van de verklaringen . En: “We zullen de patiënt nooit als leerobject behandelen, maar als mens.”

Verbond
“De witte jas is het verbond dat we samen vieren” zei prof. Johan Lange die de ceremonie opende. “Dat de patiënt altijd centraal staat, wat er ook verandert in de zorg.”

Verantwoordelijkheid
De Witte Jas Ceremonie is niet het enige moment waarop geneeskundestudenten stilstaan bij hun gedrag als professional en de bijzondere verantwoordelijkheid die zij hebben. In het eerste jaar leggen de studenten een Bachelorverklaring af. Daarin verklaren ze alles op alles te zetten om een goed student te zijn en zich integer en verantwoordelijk te gedragen

http://www.erasmusmc.nl/c(...)ceremonie.witte.jas/
Ik vind de tekst van die verklaring zo slap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')