Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 19:41:56 #121
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108874334
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben voor, IT stagiaires pesten krijg je m'n zegen voor dhr. Sp3c.
als het niet helemaal lukt is het lollig om gewoon af en toe te vragen wat hij/zij denkt dat het probleem is!

awesome tip = awesomeness!
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:43:07 #122
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108874385
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:39 schreef du_ke het volgende:

Dus kunnen ze beter iemand met verstand van zaken er op afsturen dan hopen dat de gemiddelde werknemer zelf de juiste diagnose stelt over iets waar hij geen verstand van heeft :P.
En daarom heb je dus foutmeldingen en iemand die doorvraagt.

quote:
Neuh ook degenen die de software horen te beheren bijvoorbeeld.
Mja, je kijkt in ieder geval behoorlijk op ze neer omdat ze niet alles weten. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108874431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het niet helemaal lukt is het lollig om gewoon af en toe te vragen wat hij/zij denkt dat het probleem is!

awesome tip = awesomeness!
Om ze vervolgens voor schut te zetten bij een foutief antwoord? :o
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Ons is nie noodwendig vriende nie, maar daar is ook nie genoeg redes waarom ons noodwendig vyande moet wees nie.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:44:10 #124
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108874448
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mwoah, als je werk al in gevaar is door een computerstoring van een paar uur of minder dan heb je wel andere problemen dan de IT'er denk ik. Tenzij je callcentermedewerker bent. :')
Als jij niets beters te doen hebt en van je tijd compleet afhankelijk bent van het feit of je pc wel of niet werkt en dan maar gewoon gaat rondlummelen dan heb je tijd te over in ieder geval.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108874585
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als jij niets beters te doen hebt en van je tijd compleet afhankelijk bent van het feit of je pc wel of niet werkt en dan maar gewoon gaat rondlummelen dan heb je tijd te over in ieder geval.
Dat is dan ook de bedoeling, met het werk dat ik deed was het echt niet van belang dat je elke 5 minuten je muis moet bewegen om maar productief te zijn. Je kan best bezig zijn zonder computer, goddank. Dan ging ik maar gewoon op klantbezoek, lekker eindje rijden, lange lunch, beetje lullen et voila.

Niet iedereen is IT'er.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Ons is nie noodwendig vriende nie, maar daar is ook nie genoeg redes waarom ons noodwendig vyande moet wees nie.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 19:48:37 #126
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108874651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Om ze vervolgens voor schut te zetten bij een foutief antwoord? :o
ik verzon altijd gewoon een verhaal dat mogelijk het probleem kon zijn dus dat antwoord is niet echt fout maar iets dat ik al gechecked had ... als je dan 10 minuten later weer vraagt krijg je een ander antwoord _O-

tegenwoordig zeg ik 'weet ik veel' en 'ik ga ff roken'
pi_108874701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik verzon altijd gewoon een verhaal dat mogelijk het probleem kon zijn dus dat antwoord is niet echt fout maar iets dat ik al gechecked had ... als je dan 10 minuten later weer vraagt krijg je een ander antwoord _O-

tegenwoordig zeg ik 'weet ik veel' en 'ik ga ff roken'
U bent een goede mentor.

Tijdens mijn stage werd ik gewoon met rust gelaten, en bij vragen of ik iets wou doen a la dossiers opstellen en archiveren zei ik gewoon nee. Heerlijke tijd was dat toen, en ieder half uur kwam m'n chef weer langs met z'n pakje peuken of ik zin had in een sigaret, goede gozer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 19:51:08 #128
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108874776
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus kunnen ze beter iemand met verstand van zaken er op afsturen dan hopen dat de gemiddelde werknemer zelf de juiste diagnose stelt over iets waar hij geen verstand van heeft :P.

[..]

Neuh ook degenen die de software horen te beheren bijvoorbeeld.
de diagnose stelt de IT'er zelf wel als je fatsoenlijk antwoord geeft op simpele vragen als 'wat werkt er precies niet' en 'wat was je aan het doen toen het nog wel werkte?'

'hijs stukt' en 'weetiknietmeer' zijn de meestgehoorde antwoorden en die zijn niet goed
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 19:54:34 #129
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108874951
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

U bent een goede mentor.

Tijdens mijn stage werd ik gewoon met rust gelaten, en bij vragen of ik iets wou doen a la dossiers opstellen en archiveren zei ik gewoon nee. Heerlijke tijd was dat toen, en ieder half uur kwam m'n chef weer langs met z'n pakje peuken of ik zin had in een sigaret, goede gozer.
wij rookten op ons kantoortje ^O^

nu was roken toen nog niet crimineel maar op andere afdelingen/locaties mocht het niet dus het was vrij druk altijd bij ons ... soms ging de deur op slot voor een vergadering als we een potje quake wilde spelen :D
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 19:56:01 #130
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_108875007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

de diagnose stelt de IT'er zelf wel als je fatsoenlijk antwoord geeft op simpele vragen als 'wat werkt er precies niet' en 'wat was je aan het doen toen het nog wel werkte?'

'hijs stukt' en 'weetiknietmeer' zijn de meestgehoorde antwoorden en die zijn niet goed
Ik stuur meestal braaf een printscreen van de foutmelding mee, maar ook dat werkt te vaak niet zoals gehoopt :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:58:32 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108875112
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:47 schreef Voorschrift het volgende:

Niet iedereen is IT'er.
Tja, als het bij mij niet werkt (en ik ben wel IT'er) dan bel ik wat mensen en dan gaan ze aan de slag om het te fixen. Ondertussen trek ik een andere laptop uit de kast om verder op te werken. Als mijn profiel op het netwerk niet werkt dan bel ik ze nog een keer en schop ik ze harder aan het werk.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 20:00:24 #132
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108875185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik stuur meestal braaf een printscreen van de foutmelding mee, maar ook dat werkt te vaak niet zoals gehoopt :+
werk je bij de Aldi ofzo?
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 20:01:35 #133
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_108875243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

werk je bij de Aldi ofzo?
Haha nee, niet bepaald :P
pi_108875244
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, als het bij mij niet werkt (en ik ben wel IT'er) dan bel ik wat mensen en dan gaan ze aan de slag om het te fixen. Ondertussen trek ik een andere laptop uit de kast om verder op te werken. Als mijn profiel op het netwerk niet werkt dan bel ik ze nog een keer en schop ik ze harder aan het werk.
Hm nooit problemen mee gehad, ik werk sowieso veel vanaf m'n eigen macbook in plaats van de computers op kantoor, tenzij ik intern wat moet regelen en met CRM moet werken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108875271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

wij rookten op ons kantoortje ^O^

nu was roken toen nog niet crimineel maar op andere afdelingen/locaties mocht het niet dus het was vrij druk altijd bij ons ... soms ging de deur op slot voor een vergadering als we een potje quake wilde spelen :D
Those were the times.

Bij m'n laatste werkgever mocht ik wel roken tijdens vergaderingen, wel relaxed dat. ^O^
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator donderdag 8 maart 2012 @ 20:06:36 #136
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108875461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Those were the times.

Bij m'n laatste werkgever mocht ik wel roken tijdens vergaderingen, wel relaxed dat. ^O^
zou veel tijd en geld schelen als ik gewoon weer mocht roken in mijn kamertje ... vroegah had ik geen rookpauzes
pi_108875655
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou veel tijd en geld schelen als ik gewoon weer mocht roken in mijn kamertje ... vroegah had ik geen rookpauzes
Ja ach, in de zomer vind ik het wel lekker om even buiten in de zon te staan of op 't balkon, maar in de winter erger ik me de tering aan 't feit dat je altijd weer naar buiten moet sjouwen in dat rotweer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:12:18 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108875734
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hm nooit problemen mee gehad, ik werk sowieso veel vanaf m'n eigen macbook in plaats van de computers op kantoor, tenzij ik intern wat moet regelen en met CRM moet werken.
Ach, als het bij mij, of op mijn afdeling écht een probleem is dan bellen we ze desnoods op zaterdagnacht uit bed en dan gaan ze het maar fixen. Maar dan moeten we wel de juiste personen bellen, een kabeltrekker heeft dan echt geen nut en 'outlook start niet' gaat ook niet werken.
pi_108875929
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ach, als het bij mij, of op mijn afdeling écht een probleem is dan bellen we ze desnoods op zaterdagnacht uit bed en dan gaan ze het maar fixen. Maar dan moeten we wel de juiste personen bellen, een kabeltrekker heeft dan echt geen nut en 'outlook start niet' gaat ook niet werken.
Hm weet niet wat voor werk je doet, maar dergelijke actie moet nou eenmaal soms ondernomen worden inderdaad in bepaalde sectoren. Geheel terecht ook natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108876388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')

Het valt me wel op hoe weinig aandacht er is voor fatsoenlijke vaardigheden van (potentiële) werknemers op dat gebied bij functies waarbij je 40 uur per week met een PC werkt.
Precies, en wat ook tegenvalt is hoeveel van die werknemers zelf weinig initiatief tonen om het niveau eens op te krikken. Ik ken er zat die zonder te overdrijven fulltime achter een monitor zitten en het toch presteren om dingen te blijven roepen als: "Dit hoeft van mij allemaal niet zo hoor" en "Doe jij het maar want jij kunt dat zo goed...ja ik weet dat ik dat al 6 maanden roep".

Dan heb je het niet over totale digibeten ("Waar zit de aanknop?") maar over mensen die nodeloos tientallen minuten verspillen met de volgende activiteiten:
-het wegklikken van schermpjes omdat ze niet weten dat je direct op het window wat je wilt kunt klikken
-het continu afsluiten van applicaties omdat ze met één ding tegelijk bezig willen zijn
-niet weten dat je kunt tabben, copypasten, sneltoetsen gebruiken etc.
-niks kunnen vinden op de eigen console behalve als het op het bureaublad staat
-foutmeldingen wegklikken zodat werk verloren gaat als de applicatie het helemaal voor gezien houdt
-tweevingerig typen en niet weten hoe je een accent op een letter krijg ("Hoe krijg je van die Duitse puntjes op de u? Wat? Shift? Waar zit die? Aanhalingstekens? Ja nee okay nu krijg ik zo'n hoge komma en dan een u. Tegelijk? Ja nu krijg ik een U. Oh shift en aanhalingsteken tegelijk? Ü? Nee dat bedoel ik ook niet. Ja oooh OOOOH JAAA! Nu lukt ie! ü!" En dat dan drie keer per week)
-niks zelf durven uitzoeken of überhaupt zoeken

Gek genoeg kunnen diezelfde mensen wel heel goed googelen op paaldanseressen, MSN installeren en torrents downloaden. Het is dus gewoon een keuze om je niet te verdiepen in voor je baan relevante pc-vaardigheden vind ik. En het kan zijn dat die keuze uitmondt in het verliezen of niet meer verder komen in een baan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:06:45 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108882891
Het is ook niet hip om een nerd te zijn, dus mensen houden zich van de domme. Dan zijn ze populair bij hun collega's.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:07:19 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108894006
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:07 schreef du_ke het volgende:
Het moet gewoon goed werken, net als de koffieautomaat, veel ingewikkelder moet je het niet willen maken :+
Maar als de werknemer koffie wil en consequent op de knop 'chocomelk' drukt, moet die dan ook maar gaan bellen met de support afdeling omdat 'het apparaat het niet doet' ?

quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is ook niet hip om een nerd te zijn, dus mensen houden zich van de domme. Dan zijn ze populair bij hun collega's.
Het is wel hip om als een volslagen achterlijke door het leven te gaan?
Childhood's over the moment you know you're going to die.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 13:46:39 #143
41894 du_ke
Wansmakelijk Surrealist.
pi_108903139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maar als de werknemer koffie wil en consequent op de knop 'chocomelk' drukt, moet die dan ook maar gaan bellen met de support afdeling omdat 'het apparaat het niet doet' ?

[..]
Als alle knopjes op elkaar lijken en het onderschrift onleesbaar is geworden...
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 14:01:44 #144
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108903722
als je iedere dag op hetzelfde knopje drukt waardoor de tekst eraf slijt dan moet je niet zeggen dat het automaat kapot is maar dat je de boel niet meer snapt omdat het knopje waar je iedere dag op drukt voor een kopje koffie niet meer leesbaar is!

kuntkantoorkneus!
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 14:01:55 #145
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108903796
ICT'ers :')
SPOON! - The Tick
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:04:22 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108903860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als alle knopjes op elkaar lijken en het onderschrift onleesbaar is geworden...
Investeer 5 minuten, druk op elk knopje, kijk wat eruit komt en plak dan een sticker op of naast de knop.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:05:10 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108903903
Godsammekraken hee, waarom reageer ik nog op dit soort debiliteiten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 14:05:58 #149
14679 sp3c
Hockey is back!
pi_108903944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
ICT'ers :')
mensen die ICT'ers nodig hebben :')
pi_108903993
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

mensen die ICT'ers nodig hebben :')
Wees blij. Werkverschaffing heet dat.

Bovendien weet iedereen dat ICT'ers de slaafjes zijn van het echte werkvolk.
SPOON! - The Tick

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')