Ik heb via Tix.nl 2 vluchten geboekt: eentje heen op 4 mei vanaf Schiphol (via Frankfurt en Hanoi) naar Vientiane (Laos), en een dezelfde route terug (maar dan vanaf Kuala Lumpur) voor 24 mei.
Nu heb ik van Tix.nl een mailtje gehad met "Hierbij ontvangt u uw e-ticket bevestiging. U kan deze gebruiken om in te checken op de luchthaven of via de website van de luchtvaartmaatschappij. Klik op de link “online inchecken” hieronder om online in te checken. U kan deze e-ticketnummers ook gebruiken bij de balie op de vertrekluchthaven." en één nummer plus mijn naam (wel het vliegtuigformaat: "ACHTERNAAM/EERSTE_VOORNAAM" gevolgd door MR) erin, verder staat er (naast de vluchtgegevens) niks boeiends in.
Volgens mij moet ik dus gewoon die mail uitprinten en meenemen naar Schiphol en daar laten zien, en dan moet het goed gaan. Maar gaat dat op de terugweg dan ook goed? Want de mensen in Kuala Lumpur spreken geen NL lijkt me, en die kennen Tix.nl ook niet... Waarom krijg ik niet gewoon een e-ticket? Of gaat het sowieso goed als ik dat nummer laat zien en snappen ze 't dan ook daar?
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus WEL een e-ticket nummer, maar ik heb GEEN e-ticket als PDF of per post o.i.d. gehad.
Oh, en vraag #2: Ik vlieg o.a. van Frankfurt naar Hanoi en op mijn terugreis van Hanoi naar Frankfurt; ik vlieg dan met Vietnam Airlines. Op de site van Vietnam Airlines vind ik dat 'selected' vliegtuigen van de 777 serie stopcontacten hebben, maar heeft mijn vlucht dat ook?
Seatguru en andere sites kunnen het vliegtuig niet vinden of kennen zelfs heel Vietnam Airlines niet...
Ik vlieg met klasse "Standard economy class / Q", het gaat om vlucht VN126 (heen, op 4 mei dus) en VN127 (terug, op 24 mei).
Alvast dank!!
[ Bericht 6% gewijzigd door MBREIN op 19-04-2012 11:36:26 ]