abonnement Unibet Coolblue
pi_110585717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, stel dat een vlucht bij een normale aankomsttijd ruimschoots voor het vertrek van de laatste trein aankomt op Schiphol maar door vertraging nu na de laatste trein aankomt kan je dan ergens aanspraak op maken?
Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
pi_110585728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:02 schreef bunnahabhain het volgende:
Maar in principe moeten ze alles doen om je redelijk thuis te laten komen.
Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
pi_110593043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
Daar zijn toch nog al wat voorwaarden voor nodig, en er zijn veel truckjes van luchtvaartmaatschappijen, waardoor ze daar onderuit komen.
het gaat slecht met de luchtvaart, een vlucht met 100 passagiers elk 250,- betalen is al direct een 25 000 euro schade, te zwijgen als het een vlucht is met een volle 747 met 400 passagiers uit New York elk 600,- schade vergoeding geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld. De luchtvaart maatschappij heeft de verplichting om je hier in goed voor te lichten, en de meeste maatschappijen hebben hier flyers over. Die moet je dan eerst vragen.

Maar het geld gewoon als door toe doen van de luchtvaart maatschappij, jij extra kosten maakt, heb je er recht op dat deze vergoed worden. Je kan dan wel die kosten eerst op je nemen, en achteraf proberen terug te claimen, maar de policy bij maatschappijen is. Ach dat gepeupel uit de toeristen klasse schrikken toch terug, als ze al de griffie rechten moeten betalen. Rechtsbijstandsverzekeringen zijn in dit soort gevallen ook erg laks, dus die laten het gewoon er op aankomen. Schandalig, maar goed, we zijn het zelf schuld door altijd voor de goedkoopste te kiezen.

Dus het beste wat je kan doen aan de balie, drama maken, en op dat moment het beste er uithalen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:51:47 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110601237
Ik krijg nu zin om vertraging te krijgen, gewoon om scene te schoppen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110616005
je moet het niet schoppen heh, vriendelijk blijven, maar drama.Morgen beginnen bij je nieuwe baan, vriendin ligt op bevallen, je kat staat in brand en je huis is krols.
pi_110622289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:32 schreef bunnahabhain het volgende:
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld.
Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
  zondag 22 april 2012 @ 04:54:20 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622379
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110622460
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:54 schreef static het volgende:
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Ja perfect, maar dit is dus tijdens de reis. De vraagsteller wil weten hoe het zit bij een verlate aankomst op de bestemmingsluchthaven.
  zondag 22 april 2012 @ 05:29:34 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622482
Ohw, niet gelezen. Haat lange teksten. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110623003
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
Nee, er is naar mijn weten ook niets precieze regelgeving, die dit soort zaken letterlijk regelt. Hier geld gewoon het algemeen recht. Als ik iets doe waar door jij een bepaalde schade oploopt, dan kun jij me daar voor aanklagen. En zal een rechter uit eindelijk beoordelen wat ik aan jouw moet betalen, als we het niet onderling eens worden.

En zou dat dan al KLM zijn, waardoor je makkelijk een Nederlandse rechtbank kan inschakelen, dan is het nog redelijk makkelijk. Maar wat is makkelijk, een advocaat inschakelen voor een taxi rit van 200,= . Waarschijnlijk heb je het tienvoudige geīnvesteerd, en een x aantal dagen verlof op moeten pakken, voordat je die 200,- terug krijgt. Als de rechter vind dat jij in je recht staat.
En dat weten ze, de ratten.
  zondag 22 april 2012 @ 10:14:54 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110623709
Er is naar mijn idee ook geen precieze regelgeving op dit vlak omdat het meeste al gedekt is door de EU regeling, bij 2 uur vertraging recht op verzorging, bij 3 uur vertraging recht op compensatie.

Je moet jezelf de vraag stellen of het redelijk is om te verwachten dat een luchtvaartmaatschappij een vergoeding geeft wanneer er een uur vertraging is waardoor je de laatste trein mist, Lufthansa laatste vlucht uit Frankfurt komt op een dusdanig tijdstip aan dat wanneer er een vertraging is van 30 minuten en ook de bagage 30 minuten duurt om op de band te verschijnen er een grote kans is dat ik de laatste trein naar mijn woonplaats niet kan halen.

Waar trek je de grens van de verantwoordelijkheid van een luchtvaartmaatschappij, je koopt immers een ticket van A naar B, en niet van A naar B en dan C.
Het is ook, in mijn ogen, oneerlijk voor een luchtvaartmaatschappij, want passagiers die met de auto komen hebben geen probleem om thuis te komen vanaf de luchthaven, en is ook afhankelijk waar plaats C is, wellicht kan je nog wel naar plaats D op het tijdstip dat je op de luchthaven aankomt.
Wanneer je deze zaak voor de rechter zou willen brengen zullen ook deze factoren meegewogen worden, het tijdig aanwezig zijn op de luchthaven valt ook onder jouw verantwoordelijkheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110630798
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
  zondag 22 april 2012 @ 14:54:51 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110632048
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef bunnahabhain het volgende:
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
Maar als die vlucht dus meer dan 3 uur vertraagd is, dan is er al recht op schadevergoeding door middel van de EU regeling van kracht.

Dat is dus precies het punt dat ik wil maken, ik weet dat de laatste Lufthansa vlucht behoorlijk kritiek is voor mijn laatste trein naar mijn woonplaats, om deze reden heb ik dan ook een back-up plan. Ik verwacht niet dat bijvoorbeeld Lufthansa instaat voor gevolgschade bij een relatief kleine vertraging. (Alhoewel ik mij gigantisch erger aan de lage taxi snelheid na het landen, met Easyjet doe ik er na landing op de polderbaan 7 minuten over om bij de gate te komen, met Lufthansa duurt dat gewoon 20 minuten, en de B gate is wel iets verder dan de M/H-gate, maar geen 13 minuten).

Daarnaast is zo'n regeling voor gevolgschade echt heel lastig in te regelen, simpelweg omdat je geen duidelijke criteria kan opstellen, het is makkelijk om te bepalen dat wanneer een vlucht van A naar B meer dan 3 uur vertraging heeft er een schaderegeling van toepassing kan zijn, het is gemakkelijk aan te tonen dat de vlucht vertraagd is, maar bij een vertraging van 60 minuten de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk te stellen voor een taxirit naar Maastricht vanaf Amsterdam omdat de trein niet meer rijdt lijkt mij niet redelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110634232
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
pi_110638712
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:43 schreef bunnahabhain het volgende:
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
je hebt niet altijd recht op vergoeding na vertraging, alleen als de luchtvaartmaatschappij schuld aan de situatie heeft.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110649711
Daarvoor heb je nou reisverzekeringen (meestal al gratis via je creditcard)..
  maandag 23 april 2012 @ 14:45:04 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110675004
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
En bijna over de kop met de airport shuttle bus. Ding werd afgesneden, raakte in de slip en toen stonden we ineens over dwars op de snelweg :')__!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:14:37 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676131
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 14:45 schreef Boterbartje het volgende:
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
  maandag 23 april 2012 @ 15:21:14 #269
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676407
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:28:13 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676682
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
  maandag 23 april 2012 @ 15:35:21 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676939
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 16:22:45 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110679045
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
  maandag 23 april 2012 @ 16:29:13 #273
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110679328
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
Herinner je dat alle treinen en verkeer eruit lag in december 2010 door sneeuwval?
We zouden om 7 uur vliegen en we waren om 9 uur op het vliegveld na uren vast gezeten te hebben in een trein in amsterdam omdat we via centraal moesten ineens.

Vlucht was toch gecancelled. Hotel had geen zin want we moesten om 5 uur 's morgens alweer bij het loket zijn om omgeboekt te worden. Lekker met heel schiphol op de vloer geslapen, echt overal sliepen mensen op bagagebanden, onder trappen, op trappen, op tassen op dekentjes alles :P

Was wel knooiig want was ams-madrid-santiago dus aansluiting ging wel maar die hadden we ook gemist. Daarom een ams-lima-santiago gekregen. met half leeg vliegtuig dus 3 stoelen voor mezelf zodat ik languit kon slapen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110681008
Waar kan ik een goedkope koffer/tas van de afmeting van 55x40x20(wizzair) of 55 x 35 x 25 cm (transavia) vinden?

Bij de supermarkt hoogvliet heb je een trolley voor ¤18 maar de afmeting is 50x38x28. Dat kan zeker niet mee met wizzair/transavia ?
pi_110681293
Mwah, hoe streng ze zijn varieert enorm. Wat is er mis met een zachte weekend tas? Da's altijd prima als je maar een beetje in de buurt komt en hem niet helemaal vol propt. Lekker flexibel namelijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')