abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_108792086
Deel 22 alweer, daar gaan we weer ;)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108808637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.
De werknemer van KLM vertelde aan TS dat het treinticket gestempeld moet zijn. Ik heb dit statement ook wel eens gezien van een officiele woordvoerder: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64

Ik geloof direkt dat het in jouw geval nooit is gekontroleerd, maar je kunt de bewering van de KLM dan niet afdoen als absoluut onzin. De KLM is namelijk de organisatie die de regel stelt en je de vlucht kan weigeren. Er blijft dus een bepaald risico dat je geweigerd wordt of in ieder geval tegen een hoop gezeur aanloopt op Schiphol.

[ Bericht 1% gewijzigd door jaco op 07-03-2012 02:42:21 (italics verkeerd) ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:04:58 #3
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108842732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 02:40 schreef jaco het volgende:

[..]

De werknemer van KLM vertelde aan TS dat het treinticket gestempeld moet zijn. Ik heb dit statement ook wel eens gezien van een officiele woordvoerder: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64

Ik geloof direkt dat het in jouw geval nooit is gekontroleerd, maar je kunt de bewering van de KLM dan niet afdoen als absoluut onzin. De KLM is namelijk de organisatie die de regel stelt en je de vlucht kan weigeren. Er blijft dus een bepaald risico dat je geweigerd wordt of in ieder geval tegen een hoop gezeur aanloopt op Schiphol.

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen binnen de KLM en uit eigen ervaring dat zodra je de tickets hebt afgehaald in Antwerpen in het systeem het vliegticket wordt vrijgegeven en er direct kan worden ingechecked.
In het gebruikte systeem wordt namelijk op dat moment een treinticket aangemaakt en daardoor is de restrictie opgeheven en wordt de vlucht vrijgegeven.

Absoluut onzin is het feit dat een treinkaartje gestempeld moet zijn, je moet kunnen aantonen dat je op Antwerpen bent geweest en daar een treinkaartje hebt afgehaald. (Gezien de mutatie in de systeem is dat zichtbaar. Mocht het systeem, (en dat gebeurd regelmatig), een storing hebben en hiedroor kan opeens niet je treinkaartje uitgeprint worden dan wordt er handmatig een nieuw treinticket aangemaakt om met de trein te kunnen reizen.
Je krijgt in deze gevallen een bewijsstempel op het station van Antwerpen Centraal bij de uitgifte van de tickets, en dit is het bewijsstuk wat noodzakelijk is.

Of je wordt gecontroleerd in de trein is geen trigger waarop je geweigerd kan worden, in de interne richtlijnen van KLM staat dan ook dat een dergelijke afstempeling gebruikt kan worden als bewijsvoering van de klant, maar dit is wat anders dan dat dit noodzakelijk is, de mutatie in het systeem dat de treintickets geprint zijn (en dat staat ook op het ticket zelf vermeld als je goed kijkt is de datum en tijdstip van printen te achterhalen) of het bewijs van afgifte van de alternatieve treintickets zal het sluitende bewijs zijn. Het zal toch wat zijn dat de KLM jouw kan weigeren omdat de NS Conducteurs hun werk niet doen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108853020
Ik heb even een vraag over een paspoort en vliegen naar New York. Mijn paspoort is geldig tm 19 juni 2012 en we zijn in New York van 9 t/m 15 juni. Nu las ik dit:

Reizigers met de Nederlandse en Belgische nationaliteit, die woonachtig zijn in Nederland of Belgie en voor zakelijke of toeristische doeleinden naar de Verenigde Staten reizen en korter dan 90 dagen in de Verenigde Staten verblijven en in het bezit zijn van een machinaal leesbaar paspoort, dat geldig is tot na het vertrek uit de VS hebben geen visum nodig. (Alle Nederlandse paspoorten afgegeven na 1 januari 1995 zijn machinaal leesbaar)

Hoef ik dan mijn paspoort nog niet te verlengen? Of raden jullie dat wel even aan om vooraf te doen gezien de striktheid van de douane in de VS?
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:05:41 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108853711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:07 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over een paspoort en vliegen naar New York. Mijn paspoort is geldig tm 19 juni 2012 en we zijn in New York van 9 t/m 15 juni. Nu las ik dit:

Reizigers met de Nederlandse en Belgische nationaliteit, die woonachtig zijn in Nederland of Belgie en voor zakelijke of toeristische doeleinden naar de Verenigde Staten reizen en korter dan 90 dagen in de Verenigde Staten verblijven en in het bezit zijn van een machinaal leesbaar paspoort, dat geldig is tot na het vertrek uit de VS hebben geen visum nodig. (Alle Nederlandse paspoorten afgegeven na 1 januari 1995 zijn machinaal leesbaar)

Hoef ik dan mijn paspoort nog niet te verlengen? Of raden jullie dat wel even aan om vooraf te doen gezien de striktheid van de douane in de VS?
Voor zover ik weet moet je paspoort minstens tot de datum van vertrek geldig zijn. En ik dacht zelfs een x aantal maanden vanaf aankomst, maar dat weet ik niet zeker.
pi_108853994
Ik dacht ook altijd nog 6 maanden na vertrek, maar nu heb ik dit dus een paar keer gelezen dat hij geldig moet zijn tm je vertrekdatum. Dus nu twijfel ik een beetje.
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:22:44 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108854019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik dacht ook altijd nog 6 maanden na vertrek, maar nu heb ik dit dus een paar keer gelezen dat hij geldig moet zijn tm je vertrekdatum. Dus nu twijfel ik een beetje.
Dat dacht ik dus ook, en toen ging ik n.a.v. de vraag googelen en las ik "t/m vertrekdatum". Wat eigenlijk vreemd is want je zou zeggen dat ie mínstens zo lang geldig moet zijn als dat je legaal in de VS mag blijven als toerist.
pi_108854117
Volgende week vlieg ik naar India met Finnair. Op Helsinki heb ik een overstap van 45 minuten maar wordt dan automatisch je bagage in het andere vliegtuig gegooid?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_108854166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:27 schreef rene90 het volgende:
Volgende week vlieg ik naar India met Finnair. Op Helsinki heb ik een overstap van 45 minuten maar wordt dan automatisch je bagage in het andere vliegtuig gegooid?
Ja
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108869376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:07 schreef Stansfield het volgende:
Hoef ik dan mijn paspoort nog niet te verlengen? Of raden jullie dat wel even aan om vooraf te doen gezien de striktheid van de douane in de VS?
Zelfs al zijn ze strikt, dan val je evengoed binnen die voorwaarden met je huidige paspoort. Als die tekst klopt, dan kan het gewoon. Je hebt echter maar 4 dagen speling. Stel dat er onverhoopt weer een aswolk is of je breekt je been op vakantie dan heb je als extra last om in New York een nieuw paspoort te regelen. (Dit kan via het nederlandse consulaat, maar duurt langer dan bij een gemiddeld stadhuis.)
pi_108870067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Zelfs al zijn ze strikt, dan val je evengoed binnen die voorwaarden met je huidige paspoort. Als die tekst klopt, dan kan het gewoon. Je hebt echter maar 4 dagen speling. Stel dat er onverhoopt weer een aswolk is of je breekt je been op vakantie dan heb je als extra last om in New York een nieuw paspoort te regelen. (Dit kan via het nederlandse consulaat, maar duurt langer dan bij een gemiddeld stadhuis.)
Ik meen eens gelezen te hebben als je écht niet terug kunt om wat voor reden dan ook (ziekte is 'n goeie idd) dat je dan bij Customs & Border Protection moet zijn om 't uit te leggen en dat ze je dan toestemming geven om langer dan de toegestane verblijftijd te blijven. Maar dat gold volgens mij als je door omstandigheden over de 90 dagen zat oid...
Hallon!
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:49:23 #12
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108870183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik dacht ook altijd nog 6 maanden na vertrek, maar nu heb ik dit dus een paar keer gelezen dat hij geldig moet zijn tm je vertrekdatum. Dus nu twijfel ik een beetje.
Dat dacht ik ook altijd, maar ik kan het niet vinden als ik google. Maar je moet sowieso een nieuw paspoort aanvragen, waarom niet gewoon een paar weekjes eerder?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:49:31 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108870186
quote:
Absoluut onzin dat het treinticket gestempeld moet zijn, ik reis regelmatig op deze manier, (ook zonder boeking bij KLM) en ik wordt slechts 25% van de tijd uberhaubt gecontroleerd aan boord, meestal lopen de conducteurs wel een keertje langs, maar controleren ze het kaartje niet.

Zodra je het ticket hebt afgehaald wordt e.e.a. vrijgegeven in het systeem, 100% zeker omdat direct na het ophalen van het treinticket in Antwerpen op Schiphol bij de incheckmachine ingechecked kon worden door een derde persoon.

Het afgestempelde treinkaartje kan als bewijs dienen mocht er iets zijn misgegaan in het systeem, dan is het handig om een dergelijk bewijs te hebben, echter het ophalen bij de balie in Antwerpen is de trigger, want ook KLM weet dat het goed mogelijk is dat er niet gecontroleerd wordt! Bij de incheckbalie wordt verder niet gevraagd om het ticket.

That said, het kan natuurlijk geen kwaad om de trein naar Antwerpen te nemen vanaf Nederland, en dan terug te reizen, de aankomsttijden uit Nederland zijn zo dat je een uurtje hebt om het ticket bij de balie op te halen, prima de tijd om nog een lekker kopje koffie en broodje te nuttigen, of beter, bij goed weer zoals afgelopen september lekker even de stad in te gaan en even rustig op een terrasje te zitten!
:) Maar ik ga mijn ticket mooi met de auto ophalen. Met de trein naar Antwerpen zou 2,5 uur duren, met de auto 40min :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:50:18 #14
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108870210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]

:) Maar ik ga mijn ticket mooi met de auto ophalen. Met de trein naar Antwerpen zou 2,5 uur duren, met de auto 40min :D
wat zijn dit voor trein/vlieg tickets dan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:52:11 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108870266
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

wat zijn dit voor trein/vlieg tickets dan?
Hier mijn vage reisplan.

12/03 18:00u Antwerpen (ZWE) Centraal station ma 12/03 19:51u Amsterdam (AMS) Schiphol 9B 9245 (1u51)
di 13/03 14:40u Amsterdam (AMS) Schiphol di 13/03 19:25u Mexico City (MEX) Intl KL 685 (11u45)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108904123
Heeft iemand ervaring met vliegvelden op Borneo (Kuching, Miri, Kota Kinnabalu) en met name hoe lang tevoren je op deze velden aanwezig moet zijn. Het lijken me kleine vliegvelden namelijk O-)
We hebben een aantal vluchten die vroeg (7am) al vertrekken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:31:27 #17
52034 U
bevindt zich hier
pi_108905086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met vliegvelden op Borneo (Kuching, Miri, Kota Kinnabalu) en met name hoe lang tevoren je op deze velden aanwezig moet zijn. Het lijken me kleine vliegvelden namelijk O-)
We hebben een aantal vluchten die vroeg (7am) al vertrekken.
Ken alleen Kuching en Miri, maar beide erg kleine vliegvelden inderdaad, en geen grote wachtrijen..
Wat zegt U?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:36:17 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108905259
Ik zag dat als je inlogt bij 'My Booking' bij Finnair, je ook maaltijden kan kiezen. Zitten hier nog extra kosten achter? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108907451
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zag dat als je inlogt bij 'My Booking' bij Finnair, je ook maaltijden kan kiezen. Zitten hier nog extra kosten achter? :)
Als het een 'supplementary service' is dan kost het 20 euro extra. Als het een speciale maaltijd is, dan is het gratis, maar dit zijn kosher, halal, vegetarische, zoutloze en andere dieet maaltijden. Die zou ik niet bestellen aangezien die vaak (nog) slechter zijn als het gebruikelijke aanbod.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:54:49 #20
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108909855
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Als het een 'supplementary service' is dan kost het 20 euro extra. Als het een speciale maaltijd is, dan is het gratis, maar dit zijn kosher, halal, vegetarische, zoutloze en andere dieet maaltijden. Die zou ik niet bestellen aangezien die vaak (nog) slechter zijn als het gebruikelijke aanbod.
Oja, neem aan dat ik niets krijg van ams - helsinki, maar helsinki- beijing vast wel :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:57:28 #21
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108909971
Eerste keer namelijk met Finnair :Y
Verder alleen ervaring met:
- KLM
- AA
- Swissair en crossair
- Lufthansa
- Iberia
- Lan chile
- TAM
- Ryanair
- Hollandair
- Transavia

Komende twee maand voor het eerst met
- BA
- Finnair
- Cathay

Leuke ervaring *O* :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:54:37 #22
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_108911765
Morgen vlieg ik voor de eerste keer met Lufthansa :) Düsseldorf -> Newark, iemand enig idee hoe 't met de wachttijden op Düsseldorf zit? Ben al 'n keer eerder met LTU (nu airberlin geloof ik) vanaf daar gevlogen naar JFK maar kan me daar niet veel meer van herinneren, volgens mij ging alles bij de security/douane vrij snel. Sowieso hoor ik goeie verhalen van Lufthansa, goeie service enzo. *O*
Hallon!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:56:51 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108911807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:54 schreef BlueMage het volgende:
Morgen vlieg ik voor de eerste keer met Lufthansa :) Düsseldorf -> Newark, iemand enig idee hoe 't met de wachttijden op Düsseldorf zit? Ben al 'n keer eerder met LTU (nu airberlin geloof ik) vanaf daar gevlogen naar JFK maar kan me daar niet veel meer van herinneren, volgens mij ging alles bij de security/douane vrij snel. Sowieso hoor ik goeie verhalen van Lufthansa, goeie service enzo. *O*
DUS is een erg fijn vliegveld vind ik. Heb nog nooit lang hoeven wachten ergens :) Vaak kon ik zelfs overal doorlopen zonder uberhaupt in een rij te hoeven staan.
pi_108917371
ik kan dat alleen bevestigen. DUS toch wel mijn favoriet vliegveld om van af te vliegen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:32:57 #25
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_108917827
Prima, goed om te horen. Dacht zelf ook wel dat Düsseldorf minder chaotisch en relaxter zou zijn als Schiphol. ^O^
Hallon!
pi_108930424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:32 schreef BlueMage het volgende:
Prima, goed om te horen. Dacht zelf ook wel dat Düsseldorf minder chaotisch en relaxter zou zijn als Schiphol. ^O^
Düsseldorf heeft een grote centrale hal over de hele breedte van het vliegveld. Daar is het prettig vertoeven en er zijn veel winkels/restaurants. Er is ook een observatie deck zoals bij Schiphol, alleen kost het een euro oid.

De terminal en gates achter de paspoortkontrole zijn wat krapper en chaotischer. Ik ga daarom liefst zo laat mogelijk door de kontrole.
pi_108932453
Düsseldorf inderdaad kleiner als Schiphol, en een stuk compacter, zeker na de controle. Maar het is lekker praktisch, met de monorail kun je de terminals bereiken van parkeerplaats 4,5 of 6 (geloof ik, ik pak altijd 4, want dat is het makkelijkst) of het treinstation.
En als je dan uit de monorail komt. twee etages naar benden, en dan ben je al zo ongeveer voor je incheck desk/dropoff. Maar als je eenmaal bij je desk bent, dan ben je ook best snel door naar de betreffende pier.
Ik vind dat wel fijn, naar de pier, of mijn tablet aan, en filmpje kijken, of mijn cabinebagage been lengte voor mijn stoel, en pootjes strekken, welterusten. of een combinatie van beiden.

als je trouwens niet regelmatig reist en nog warm wordt van tig taxfree winkels achter de douane, dan is DUS een mindere luchthaven.

[ Bericht 10% gewijzigd door bunnahabhain op 10-03-2012 12:23:24 ]
pi_108998056
Ik ga binnenkort mijn vliegtickets ophalen in Antwerpen. Met de langzame trein (9B) ga ik dan terug naar Schiphol. De treinreis die ik moet gaan maken sluit opzich wel goed aan op mijn vlucht. Is het eigenlijk mogelijk een eerdere trein te nemen naar Schiphol dan wat er op het ticket staat? (Dit in verband met mogelijke vertragingen en ik wil toch liever wat ruimer op tijd zijn op Schiphol.)
  maandag 12 maart 2012 @ 02:44:15 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108999638
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:57 schreef Gsus86 het volgende:
Ik ga binnenkort mijn vliegtickets ophalen in Antwerpen. Met de langzame trein (9B) ga ik dan terug naar Schiphol. De treinreis die ik moet gaan maken sluit opzich wel goed aan op mijn vlucht. Is het eigenlijk mogelijk een eerdere trein te nemen naar Schiphol dan wat er op het ticket staat? (Dit in verband met mogelijke vertragingen en ik wil toch liever wat ruimer op tijd zijn op Schiphol.)
het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.

Het is overigens wel verstandig om inderdaad een trein eerder te nemen, ik maak elke woensdag deze treinreis (niet om te vliegen met KLM) en regelmatig valt er eentje uit door defect materieel, sein of wisselstoringen, die stress wil je niet als je moet vliegen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:39:54 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_109008451
Alsnog een vraagje :

Ik kon online al mijn boarding ticket uitprinten moet ik dan alsnog eerst naar Antwerpen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:47:23 #31
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_109040255
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 02:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

het is geen probleem als je een beneluxtrein naar Nederland eerder wil nemen, er staat geen tijd op het ticket. Dit zal ook bevestigd worden als je dit navraagt bij KLM reserveringen.

Het is overigens wel verstandig om inderdaad een trein eerder te nemen, ik maak elke woensdag deze treinreis (niet om te vliegen met KLM) en regelmatig valt er eentje uit door defect materieel, sein of wisselstoringen, die stress wil je niet als je moet vliegen
Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.
PSN-ID: SoliD_S
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:30:34 #32
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109048481
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:47 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Ik zit met hetzelfde, ik vlieg om 11.05u in de ochtend en moet de trein van 07.00u halen in antwerpen, dan zou ik (mits geen vertraging of storting) om 8.51u aankomen. Een eerdere trein halen op antwerpen is helaas niet mogelijk aangezien om 07.00u de eerste trein pas gaat.. Dit is best balen.
maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:00:01 #33
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_109064749
Hoe laat gaat het kantoortje in Antwerpen open?
pi_109065548
Als het goed is kan ik zometeen online inchecken, dan krijg ik ook mijn boarding pass al in de mail die ik kan printen en kan ik mijn stoel alvast kiezen wat wel prettig is natuurlijk. Is dan het enigste wat je nog moet doen even je bagage op de band gooien en that's it? Bij Finnair was er wel een speciale balie als het goed is waar je alleen maar bagage mag afgeven. Dus dat zou wel ideaal zijn dan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:16:49 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109075416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:14 schreef rene90 het volgende:
Als het goed is kan ik zometeen online inchecken, dan krijg ik ook mijn boarding pass al in de mail die ik kan printen en kan ik mijn stoel alvast kiezen wat wel prettig is natuurlijk. Is dan het enigste wat je nog moet doen even je bagage op de band gooien en that's it? Bij Finnair was er wel een speciale balie als het goed is waar je alleen maar bagage mag afgeven. Dus dat zou wel ideaal zijn dan.
in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.

Op Helsinki is de overstap goed geregeld, 45 minuten connectietijd zijn er 44 teveel, dat loopt heen echt gesmeerd. Terug, door de noodzaak van een veiligheidscontrole omdat je uit een niet schengenland komt, kan het erg druk zijn bij de transit veiligheidscontrole omdat al die vluchten tegelijk aankomen, als alternatief kan je ook gewoon finland binnenlopen en 'landside' de beveiliging door naar de vertrekhal, hier is het minder druk zodat het wat gemoedelijker gaat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109075506
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 00:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

in theorie hoef je inderdaad niet meer te doen, daarnaast is finnair geen Lufthansa of iets dergelijks, ze hebben enkel een vlucht naar Helsinki vanaf Amsterdam, dat het eigenlijk nooit wezenlijk druk bij de incheckbalie.

Op Helsinki is de overstap goed geregeld, 45 minuten connectietijd zijn er 44 teveel, dat loopt heen echt gesmeerd. Terug, door de noodzaak van een veiligheidscontrole omdat je uit een niet schengenland komt, kan het erg druk zijn bij de transit veiligheidscontrole omdat al die vluchten tegelijk aankomen, als alternatief kan je ook gewoon finland binnenlopen en 'landside' de beveiliging door naar de vertrekhal, hier is het minder druk zodat het wat gemoedelijker gaat.
Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:30:13 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109075787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 00:19 schreef rene90 het volgende:

[..]

Terug heb ik juist 45 min, heen 4 uur of iets in die richting. Maar ach, ze zullen zelf wel ervaring hebben ermee denk ik. Alleen nu probeer ik online te inchecken alleen dat lukt niet helemaal lekker. Misschien morgen even proberen want dan kan ik mijn stoel al kiezen voor de vlucht van 7/8 uur. Zelfde op de terugreis zou dat wel lekker zijn als je 10 uur een stoel hebt met wat meer ruimte.
Ook 45 minuten is voldoende, ondanks de mogelijk lange rij zal het niet meer zijn dan 20-30 min wachttijd, ik heb een hekel om in de rij te gaan staan, zeker als ik weet dat 200 meter verder nagenoeg geen rij staat en de medewerkers van die veiligheidscontrole een stuk relaxter overkomen. (Uiteraard omdat daar niet zoveel mensen staan en dus de werkdruk wat minder is. Finnavia zal er overigens alles aan doen om je connectie te laten halen, inclusief je bagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:54:25 #38
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_109085627
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:30 schreef ozzietukker het volgende:

maak je geen zorgen, aangezien KLM het ticket heeft uitgegeven voor het traject Antwerpen - Amsterdam - EINDBESTEMMING zal je bij vertraging van de trein buiten jouw schuld herboekt worden op een volgende vlucht, het is alleen te hopen dat deze een beetje snel beschikbaar is. Was er geen optie met een trein een dag eerder? Meestal geeft de boekingssite van KLM de snelste connectie aan, maar met toon alle vluchten worden over het algemeen ook andere vluchten beschikbaar. Mocht je je toch nog zorgen maken, neem contact op met KLM k reserveringen, dat kan telefonisch of per mail en je krijgt normaliter snel antwoord.
Een dag eerder is wel erg nutteloos, dan moet ik nog eens op schiphol gaan overnachten, ik woon niet zo ver van Antwerpen vandaan, maar goed ik ga neit standaard uit van vertragingen ed.. als ik volgens schema aankom, zou ik nog 2,15u overhouden. Dat lijkt me voldoende.

Hoelaat het kantoortje in atwerpen open gaat durf ik eigenlijk ook niet zo te zeggen, ik hoop wel voor 7u 's ochtends..
PSN-ID: SoliD_S
pi_109089203
Heeft Lufthansa eigenlijk al PTV in de 747's? Vlieg van LAX naar FRA in een 747, en een TV zou fijn zijn...
pi_109089776
Zo net online de check-in gedaan bij Finnair, gaat ideaal. Heb mijn stoelen aangepast en zit nu bij het raam met een lege stoel naast me (voor alsnog dan), en op de vlucht van Helsinki naar India heb ik 2 stoelen naast me vrij, zit ik helemaal achteraan en bij het raam ^O^

Nu staat er dat ik 11.05 kan boarden, hoef ik dan pas 10.00 daar te zijn of iets in die richting?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_109090562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft Lufthansa eigenlijk al PTV in de 747's? Vlieg van LAX naar FRA in een 747, en een TV zou fijn zijn...
Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond is :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109091108
wat is eigelijk een goede plek om te zitten om zo weinig last te hebben van de turbulentie ?
pi_109091139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef rene90 het volgende:
Zo net online de check-in gedaan bij Finnair, gaat ideaal. Heb mijn stoelen aangepast en zit nu bij het raam met een lege stoel naast me (voor alsnog dan), en op de vlucht van Helsinki naar India heb ik 2 stoelen naast me vrij, zit ik helemaal achteraan en bij het raam ^O^

Nu staat er dat ik 11.05 kan boarden, hoef ik dan pas 10.00 daar te zijn of iets in die richting?
ff op tijd je bagage droppen (staat op je ticket) en dan kan je rustig naar je gate toelopen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:41:14 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109091265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:35 schreef DancePlaza het volgende:
wat is eigelijk een goede plek om te zitten om zo weinig last te hebben van de turbulentie ?
Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
pi_109091582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowieso :+

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109091598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:16 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ze hebben ze wel, maar ik weet niet of het in alle toestellen al ingebouwd is. Ze waren er vorig jaar nog mee bezig, maar heb verder geen idee of het gehele project inmiddels afgerond is :)
let's hope so, dan!
pi_109091662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoewel het allemaal niet veel uitmaakt want je voelt het overal, zul je er achteraan waarschijnlijk net iets meer van voelen dan in andere delen.
:{w

Ik zit nooit achterin het vliegtuig, dus zou het niet weten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109097586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Hoe dichter bij het middelpunt hoe minder je in theorie zal rollen en dergelijke. Maar of dat ook echt iets uitmaakt is nog maar de vraag, als je een meter omhoog en omlaag geslinger wordt merk je het sowieso :+

[ afbeelding ]
als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.
En de turbulenties die ik tot nu toe heb mee gemaakt, ik vind achtbaanritjes in de kever-achtbaan spannender.
Doe mij maar een crosswindlanding.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:28:16 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109097633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

:{w

Ik zit nooit achterin het vliegtuig, dus zou het niet weten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij stelde de vraag toch ook niet :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109097741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

als je de echte turbulenties hebt waar bij de piloot de pasagiers gerust gaat stellen dat vliegtuigen hier op berekend zijn, dan maakt het niets uit.
En de turbulenties die ik tot nu toe heb mee gemaakt, ik vind achtbaanritjes in de kever-achtbaan spannender.
Doe mij maar een crosswindlanding.
Dit dus. Persoonlijk zit ik sowieso liever altijd voorin, maar echt boeiend vind ik het niet. Soms heb je achterin bij goeie turbulentie een wat minder prettige ervaring, doordat je die hele kist zit schudden voor je, terwijl je daar voorin minder van merkt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:33:20 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109097804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:27 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]


En de turbulenties die ik tot nu toe heb mee gemaakt, ik vind achtbaanritjes in de kever-achtbaan spannender.
Ik vind turbulentie altijd wel leuk, want dan gebeurt er tenminste eens even wat tijdens de saaie vlucht :') Maar wanneer mensen beginnen te kotsen heb ik het wel weer gezien, want dat is gewoon smerig en niet meer vermakelijk.
pi_109097992
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind turbulentie altijd wel leuk, want dan gebeurt er tenminste eens even wat tijdens de saaie vlucht :') Maar wanneer mensen beginnen te kotsen heb ik het wel weer gezien, want dat is gewoon smerig en niet meer vermakelijk.
Hier hetzelfde. Ik heb een paar keer goeie turbulentie gehad op lange vluchten naar Azie, en zeker als mensen massaal over hun nek gaan, is de lol er snel af. Verder slaap ik zelf overal eigenlijk wel doorheen, als ik een beetje de ruimte heb.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109102015
Kan me niet voorstellen dat iemand turbulentie leuk vind. Wat is daar dan leuk aan. Je zit toch liever rustig. Of hou je jezelf voor dat je het leuk vindt omdat je eigenlijk in je broek schijt.
pi_109102989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:53 schreef rene90 het volgende:
en op de vlucht van Helsinki naar India heb ik 2 stoelen naast me vrij, zit ik helemaal achteraan en bij het raam ^O^

Zelf vind ik dat ook een goede plek, omdat er meestal niemand naast je komt zitten. Houdt er wel rekening mee dat het wat smaller is achteraan en je last kan hebben van de kou van de deuren en de stank en erukte van de toiletten.
pi_109103675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:58 schreef Bombshell het volgende:
Kan me niet voorstellen dat iemand turbulentie leuk vind. Wat is daar dan leuk aan. Je zit toch liever rustig. Of hou je jezelf voor dat je het leuk vindt omdat je eigenlijk in je broek schijt.
nouw nee, ik schijt niet meer in de broek.
kan me nog levendig herinneren mijn eerste vlucht, waar in ik panisch om me heen keek of alles wel goed vast zat, deuren dicht, schit een arabier achter me... we gaan er aan... etc..
maar tegenwoordig, als een kist zo makkelijk naar beneden zou komen, dan mocht die gegarandeerd niet naar boven.
Turbulenties, blehrende baby, of een klets zieke buur, of niet, sjaal voor de ogen, oortelefoon in. welterusten.
En ben ik toevallig wakker, is het altijd heerlijk je buur te stangen.

Okee een keer zelf het entertainment van de rest van het vliegtuig geweest, maar goed, dat was dan ook een TwinOtter met een cowboy aan de knuppel, die al gas aan het geven was op het moment die de startbaan opdraaide. In een lijnvlucht tussen enkele remote villages in NL Canada.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:04:19 #56
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109160190
Het wordt pas echt spannend als tijdens turbulentie/wilde landingen de zuurstofmaskers naar beneden komen. ;) :P
Hallon!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:25:03 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_109160754
Overigens als je vlucht begint met een treinreis en je kunt al online inchecken hoef je de trein NIET te nemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_109164397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:25 schreef BlaZ het volgende:
Overigens als je vlucht begint met een treinreis en je kunt al online inchecken hoef je de trein NIET te nemen.
zover ik weet doet Lufthansa dat alleen, tot nu toe de TGV bij Brussel zuid, naar CDG met AF/KLeM , altijd bij een zelfde bali moeten inchecken, net als op het vliegveld, inclusief gezever met gewicht koffers en het verzoek om iets in de hand bagage te stoppen.
pi_109171158
Het schijnt dat je per 1 maart 2012 niet meer 24 uur van tevoren het treinticket op kan halen, maar max 4 uur van tevoren, wie kan dit bevestigen? Het lijkt me zelf eerlijk gezegd nogal bullshit, maar goed. Iemand die in maart al gevlogen heeft met trein gezeur? ;)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:05:46 #60
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109171760
Toentertijd met die sneeuwstorm, toen alles geannuleerd werd (december 2010), heb ik m'n beste vlucht ooit gehad!

Eerst zouden we met Iberia naar madrid, en dan van madrid naar Santiago, chili gaan. De vlucht naar Madrid werd geannuleerd waardoor we de andere vlucht ook gemist hadden. De vlucht is toen overgeboekt naar een KLM die naar Lima vloog. Maar doordat veel vluchten op Amsterdam zelf geannuleerd waren; hadden we een half leeg vliegtuig! :D

Best wel knappe stewardessen ook, en toen kreeg ik voor mezelf 3 stoelen aan het raam waardoor ik volledig languit kon slapen _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:44:41 #61
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109173186
Toen ik m'n vliegticket naar Bogota boekte, heb ik me direct aangemeld voor het Miles & More programma van Lufthansa. Ik krijg nu wel een nieuwsbrief, maar heb nog geen kaart ontvangen en ook geen punten. Met de tijdelijke code (per email verstuurd) kan ik niet eens inloggen.

Krijg ik de punten pas als ik gevlogen heb?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:46:24 #62
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109173257
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:44 schreef Lemans24 het volgende:

Krijg ik de punten pas als ik gevlogen heb?
Ja, uiteraard.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:51:34 #63
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109173468
Ik heb 7.300 punten bij KLM, deze gaan vervallen.. is het zo'n grote hoeveelheid dat ik daar wat aan moet doen?

Tevens krijg ik straks bij BA 13500 punten, kun je wat met zo'n hoeveelheid? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:51:48 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109173478
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, uiteraard.
Nou, dat geldt bv niet voor Vueling.
pi_109173639
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:51 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 7.300 punten bij KLM, deze gaan vervallen.. is het zo'n grote hoeveelheid dat ik daar wat aan moet doen?

Tevens krijg ik straks bij BA 13500 punten, kun je wat met zo'n hoeveelheid? :)
Bij BA vlieg je tegenwoordig voor 4500 plus 13,50 euro een enkeltje binnen Europa. Best nuttig dus, die punten!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:01:01 #66
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109173842
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:51 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nou, dat geldt bv niet voor Vueling.
Daar krijg je je punten voor je de vlucht hebt gemaakt? :? Dat zal de maatschappij nogal wat extra tijd en geld kosten om punten weer terug te boeken wanneer mensen de vlucht annuleren...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:05:18 #67
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109173989
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:51 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb 7.300 punten bij KLM, deze gaan vervallen.. is het zo'n grote hoeveelheid dat ik daar wat aan moet doen?

Tevens krijg ik straks bij BA 13500 punten, kun je wat met zo'n hoeveelheid? :)
Je kan altijd kijken of er wat is waar je ze aan op kunt maken natuurlijk....

Ik heb een keer 70.000 punten laten vervallen :') Achteraf bleek dat erg zonde want ik had er o.a. een camera mee kunnen kopen ;(
pi_109174899
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:05 schreef Boterbartje het volgende:
Toentertijd met die sneeuwstorm, toen alles geannuleerd werd (december 2010), heb ik m'n beste vlucht ooit gehad!

Eerst zouden we met Iberia naar madrid, en dan van madrid naar Santiago, chili gaan. De vlucht naar Madrid werd geannuleerd waardoor we de andere vlucht ook gemist hadden. De vlucht is toen overgeboekt naar een KLM die naar Lima vloog. Maar doordat veel vluchten op Amsterdam zelf geannuleerd waren; hadden we een half leeg vliegtuig! :D

Best wel knappe stewardessen ook, en toen kreeg ik voor mezelf 3 stoelen aan het raam waardoor ik volledig languit kon slapen _O_
Toen vloog ik met KLM naar Madrid, had totaal niet verwacht dat onze vlucht nog door zou gaan, toch geluk _O-
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:35:32 #69
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109175049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je kan altijd kijken of er wat is waar je ze aan op kunt maken natuurlijk....

Ik heb een keer 70.000 punten laten vervallen :') Achteraf bleek dat erg zonde want ik had er o.a. een camera mee kunnen kopen ;(
Boh zonde!!
Nouja het is maar van 1 vlucht; van Schiphol naar Lima dus. En ik heb geen plannen om met KLM of skyteam te vliegen, misschien met de herfst een weekje london, maar dat weet ik nog niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:31 schreef LeNick het volgende:

[..]

Toen vloog ik met KLM naar Madrid, had totaal niet verwacht dat onze vlucht nog door zou gaan, toch geluk _O-
Boh chill! Wij zaten in de trein en waren wat dat betreft zelfs al te laat op schiphol vanwege de altijd falende NS. Echt met koffers en al verschrikkelijk tegen elkaar gedrukt, stilstaan voor 1,5 uur voor Amsterdam CS, vanuit daar weer naar schiphol. Rennen van ene naar andere perron met koffers, wat een ramp. Vervolgens op de vloer geslapen op schiphol net als vele anderen en 's morgens naar Lima kunnen vliegen _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109177914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar krijg je je punten voor je de vlucht hebt gemaakt? :? Dat zal de maatschappij nogal wat extra tijd en geld kosten om punten weer terug te boeken wanneer mensen de vlucht annuleren...
je kunt bij Vueling je vlucht niet annuleren (of ja in principe kan het wel, maar je krijgt je geld toch niet terug, hoogstens de taxes wanneer je hier moeite voor doet), dus op het moment dat je boekt (betaalt voor je punten) krijg je ze bijgeschreven :) als je via Iberia een Vueling vlucht boekt zal dit wel anders zijn omdat je dan via het Iberia programma spaart.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:32:39 #71
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109189502
Goed, het is niet helemaal relevant, maar ik vond de naam van het vliegveld zo geprint op mijn e-ticket toch wel erg om te lachen :)



[ Bericht 2% gewijzigd door Euc- op 16-03-2012 23:40:21 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:37:47 #72
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_109189688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:32 schreef Euc- het volgende:
Goed, het is niet helemaal relevant, maar ik vond de naam van het vliegveld zo geprint op mijn e-ticket toch wel erg om te lachen :)

[ afbeelding ]
Je wist niet dat de grootste Luchthaven Zwitserland zo heet.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:38:51 #73
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109189740
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:32 schreef Euc- het volgende:
Goed, het is niet helemaal relevant, maar ik vond de naam van het vliegveld zo geprint op mijn e-ticket toch wel erg om te lachen :)

[ afbeelding ]
Had je serieus nog nooit gehoord dat dat vliegveld zo heet?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:46:53 #74
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109190072
Ik zeg toch niet dat het nieuw voor me is? Ik zeg alleen dat ik het er (kleine toevoeging: nog steeds) grappig uit vind zien.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:49:53 #75
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109190204
Ik hoorde vanmiddag trouwens dat iemand vorige jaar ESTA had aangevraagd, en dat ze nu dit jaar weer ging maar opnieuw moest aanvragen want ze had hem al verbruikt. Maar dat ding is toch gewoon 2 jaar geldig ongeacht of je nu 100x binnen gaat?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:50:24 #76
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109190229
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik hoorde vanmiddag trouwens dat iemand vorige jaar ESTA had aangevraagd, en dat ze nu dit jaar weer ging maar opnieuw moest aanvragen want ze had hem al verbruikt. Maar dat ding is toch gewoon 2 jaar geldig ongeacht of je nu 100x binnen gaat?
Ja, maar je moet 'm wel even updaten.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:50:43 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109190243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:46 schreef Euc- het volgende:
Ik zeg toch niet dat het nieuw voor me is? Ik zeg alleen dat ik het er (kleine toevoeging: nog steeds) grappig uit vind zien.
Ah oke.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:50:47 #78
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109190246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, maar je moet 'm wel even updaten.
oh ok. Gaat niet om mij maar om een 82 jarige oma die naar New York wil :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:51:28 #79
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109190278
Ik heb m'n visa en ESTA al geregeld voor m'n aankomende reis :D nog anderhalf week pfff zin zin *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:53:41 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109190374
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

oh ok. Gaat niet om mij maar om een 82 jarige oma die naar New York wil :P
Cool :D Ben laatst (ook) met m'n oma naar de VS geweest.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:59:43 #81
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109190646
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Cool :D Ben laatst (ook) met m'n oma naar de VS geweest.
Ja ik ben nu haar computer aan het repareren zodat ze weer kan msn'en :P
M'n moeder maakt bij haar schoon via thuiszorg dus zodoende haha :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 02:39:09 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109194248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar krijg je je punten voor je de vlucht hebt gemaakt? :? Dat zal de maatschappij nogal wat extra tijd en geld kosten om punten weer terug te boeken wanneer mensen de vlucht annuleren...
Annuleren is bij een low-cost maatschappij bijna niet te doen. Veel te duur iig.
En bij Vueling krijg je zelfs extra punten als je online incheckt. Dan hoef je nog steeds niet te vliegen natuurlijk, als je maar betaalt.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 02:48:03 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109194343
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Cool :D Ben laatst (ook) met m'n oma naar de VS geweest.
Mijn oma (ook 82) heeft nog nooit gevlogen en wil dat ook nooit doen. Ik begrijp er niks van, ik zou haar zo gratis meenemen naar iedere plek in Europa die ze maar wil, maar ze heeft er geen behoefte aan, of nog erger, ze wil gewoon niet :{
Ze is dus wel ooit in Londen en Parijs geweest, evenals in (Noord)Italië en Duitsland, maar dat was altijd met boot/bus/auto. Ik had het zo leuk gevonden als ze eens mee zou gaan naar Sevilla, Rome, Budapest of Stockholm (of waar dan ook).
pi_109225367
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door Felixa op 18-03-2012 10:48:17 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 18 maart 2012 @ 13:10:56 #85
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_109229086
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik hoorde vanmiddag trouwens dat iemand vorige jaar ESTA had aangevraagd, en dat ze nu dit jaar weer ging maar opnieuw moest aanvragen want ze had hem al verbruikt. Maar dat ding is toch gewoon 2 jaar geldig ongeacht of je nu 100x binnen gaat?
Tenzij in die periode van 2 jaar je paspoort verloopt. Op de vervaldatum van je paspoort verloopt de ESTA dan ook.
Neerkomen wel!
pi_109420692
Ik heb een vraag over het invoeren van in NY gekocht spullen. In juni ga ik naar NY en wil ik wel wat dingen kopen (ipad 3, kleding enz) Dus ik denk dat ik wel over het in te voeren bedrag kom. Maar ik vlieg via londen. Is het dan zo dat er ook invoer controles zijn in londen? Of geld dat bij een overstap niet? En is er bij een vlucht uit londen minder controle dan bij een rechstreekse van uit NY?
pi_109421360
Mag je Oxazepam eigenlijk meenemen in het vliegtuig? :?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:30:10 #88
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_109424610
Even een vraagje mbt inchecken, ik vlieg met klm (flight operated bij Delta) dus delta voert de vlucht uit vanaf schiphol, waar moet ik mijn bagage afleveren en waar check ik in? Bij KLM of bij de Delta balie??
PSN-ID: SoliD_S
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:02:21 #89
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109425570
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:30 schreef solidslayer het volgende:
Even een vraagje mbt inchecken, ik vlieg met klm (flight operated bij Delta) dus delta voert de vlucht uit vanaf schiphol, waar moet ik mijn bagage afleveren en waar check ik in? Bij KLM of bij de Delta balie??
Gewook KLM balie dacht ik.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:03:04 #90
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109425598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het invoeren van in NY gekocht spullen. In juni ga ik naar NY en wil ik wel wat dingen kopen (ipad 3, kleding enz) Dus ik denk dat ik wel over het in te voeren bedrag kom. Maar ik vlieg via londen. Is het dan zo dat er ook invoer controles zijn in londen? Of geld dat bij een overstap niet? En is er bij een vlucht uit londen minder controle dan bij een rechstreekse van uit NY?
Met de iPad 3 kom je waars net niet aan het invoerbedrag, wat je dan nog kunt doen is alle bonnetjes en kaartjes van je kleren afhalen, dan weten ze echt niet dat het nieuw is.

Problem solved.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109449866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het invoeren van in NY gekocht spullen. In juni ga ik naar NY en wil ik wel wat dingen kopen (ipad 3, kleding enz) Dus ik denk dat ik wel over het in te voeren bedrag kom. Maar ik vlieg via londen. Is het dan zo dat er ook invoer controles zijn in londen? Of geld dat bij een overstap niet? En is er bij een vlucht uit londen minder controle dan bij een rechstreekse van uit NY?
Hier heb je de specifieke regeling: http://www.belastingdiens(...)/transferpassagiers/

Hieruit blijkt dat je de gekochte goederen in je ruimbagage na aankomst in Nederland moet aangeven. Ik neem aan dat je de douane mensen wel eens hebt zien staan bij het verlaten van de bagageclaim ruimte. Ze vragen regelmatig aan reizigers bij de 'nothing to declare' route om hun bagage te tonen. Of dit 1% van de reizigers of 5% is, zou ik niet durven schatten. Ik denk ergens daartussen in.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 00:50:55 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109452590
Douanecontrole in Nederland is steeksproefgewijs. Je kunt een mening hebben over de kwaliteit van de medewerkers en op welke basis het selectiebeleid van de te controleren mensen wordt bepaald.

Feit blijt wel dat ze er dagelijks staan en ook op specifieke vluchten extra controleren. Het is voor de douane geen probleem om te kijken waar de electronica vandaan komt aan de hand van het serienummer. Voor kleding wordt in mijn beleving vooral gekeken naar de hoeveelheid hiervan, enkele nieuwe stuks zal niet het speerpunt van een controle zijn, 2 sloffen sigaretten, eentje teveel is eenvoudig te bewijzen en gemakkelijk te sanctioneren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109520455
Ik denk dat ik het qua bedrag met 2 personen net ga redden. Maar het lijkt me dat ze een vlucht uit NY beter controleren dan een kort lijn vluchtje uit londen. Maar dan blijft de vraag hoe erg de handbagage gecontroleerd wordt in londen.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:03:58 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109523353
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:37 schreef hexje het volgende:

[..]

Je wist niet dat de grootste Luchthaven Zwitserland zo heet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Had je serieus nog nooit gehoord dat dat vliegveld zo heet?
Nou als of dat zo bijzonder vreemd is als je dat niet weet :')

ik wist het niet :@
pi_109523366
Ik vlieg over een paar weken van Stockholm - Amsterdam (en weer terug) en wil mijn snowboard meenemen. Officieel moet je hiervoor een plek reserveren, heb ik al eens eerder gedaan, gratis via de telefoon. Nu heb ik helaas m'n ticket via Seat24 gekocht, net met hen gebeld, kost het 395SEK (45 euro) om zoiets aan te vragen, naaiers.

De vraag: hoe strikt is KLM met sport bagage meenemen als je niet gereserveerd hebt? Ik heb geen zin om 45 euro te betalen voor iets wat gratis is.
pi_109523647
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:04 schreef superheist het volgende:
Ik vlieg over een paar weken van Stockholm - Amsterdam (en weer terug) en wil mijn snowboard meenemen. Officieel moet je hiervoor een plek reserveren, heb ik al eens eerder gedaan, gratis via de telefoon. Nu heb ik helaas m'n ticket via Seat24 gekocht, net met hen gebeld, kost het 395SEK (45 euro) om zoiets aan te vragen, naaiers.

De vraag: hoe strikt is KLM met sport bagage meenemen als je niet gereserveerd hebt? Ik heb geen zin om 45 euro te betalen voor iets wat gratis is.
Kan je op de KLM website niet inloggen met je boekingscode en achternaam om hem hierin toe te voegen? En anders KLM sowieso even een berichtje sturen, dat je via Seat24 hebt geboekt hoeft niet perse te betekenen dat je het via hen moet regelen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109523704
Ik had als eerste KLM al gebeld hiervoor, zij vertelden mij dat het via Seat24 moest. Dat inloggen is geen slecht idee, zal het proberen :)
  maandag 26 maart 2012 @ 12:02:01 #98
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109525066
Bij KLM ligt het er maar net aan wie je treft bij de helpdesk, ik had ook 'n keer dat ik belde omdat ik wat wilde veranderen in m'n boeking maar omdat ik via 'n site had geboekt moest ik volgens hen daar zijn en de volgende dag gebeld en toen ging 't wel, tsja. :')
Hallon!
pi_109525170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:47 schreef Dikketroela het volgende:
Het schijnt dat je per 1 maart 2012 niet meer 24 uur van tevoren het treinticket op kan halen, maar max 4 uur van tevoren, wie kan dit bevestigen? Het lijkt me zelf eerlijk gezegd nogal bullshit, maar goed. Iemand die in maart al gevlogen heeft met trein gezeur? ;)
Ik haal even m'n eigen vraag naar boven want ik heb een antwoord, voor iemand die het weten wil: als je met de Thalys gaat, mag je maar max. 4 uur van tevoren het treinticket ophalen en met de internationale trein/intercity mag het nog wel 24 uur van tevoren..
pi_109624189
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:01:11 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109625078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
- edit: ik dacht dat je altijd door het winkelgedeelte kwam, maar M lijkt inderdaad afgeschermd te zijn op de plattegrond.
pi_109626224
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
pi_109626396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109626560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:19 schreef ferdiliciouse het volgende:
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109626688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
pi_109626892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
Oke! Prima, bedankt voor je reactie! :)
pi_109626941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Nooit op gelet eerlijk gezegd... maar kan me indenken van wel.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:36:53 #108
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:37:22 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Weinig, wat drinken en wat snoep. Meer niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_109627565
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik vloog in december naar Berlijn via de M-pier en toen moest je door de handbagagecontrole ter hoogte van balie 30. Het zag er toen wel uit alsof ze aan het verbouwen, dus misschien is dat sinds de zomer veranderd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109628547
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
pi_109643395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:54 schreef bloemvisje het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:49 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109673001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef jaco het volgende:

[..]

Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
De marechaussee houdt je niet specifiek tegen, die vragen niet altijd naar een vliegticket, slechts naar het paspoort, wel wordt door het personeel van Schiphol deze reizigers tegengehouden bij de ingang van de paspoortcontrole als je geen goed ticket hebt en wordt je naar de juiste plek doorverwezen, maar omdat het ticket niet gescand wordt is deze controle niet waterdicht en glipt er wel eens iemand ongemerkt doorheen.

Je kunt echter vanaf de H-Gates niet naar de M-Gates, in theorie kan dat wel omdat er deuren zijn vanwaar je als personeel eenvoudig kan switchen, maar passagiers kunnen en mogen daar geen gebruik van maken. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt, en de manier waarop de draaideuren zijn omgezet is dit ook niet ongestraft mogelijk ook al zou het personeel dat willen, dit wordt onder meer bewaakt met camera's dus het scannen van de pas van een personeelslid en dan een passagier door die draaideur laten gaan zal het einde van de carričre van de luchthavenmedewerker betekenen.

Overigens, ik vind de M-pier altijd wel fijn, ik kan prima 40 minuten voor vertrek op Schiphol aankomen en door de relatief lage hoeveelheid van vluchten is het nooit druk bij de veiligheidscontrole en ben je er zo doorheen, dit is wel anders dan bij de A-B-C pieren waar je in de avonduren altijd in een gigantische rij staat, al gebied eerlijkheid te zeggen dat ook dat eigenlijk ook wel snel gaat, maximaal 15 minuten, maar dat is toch langer als bij de M-pier.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109732343
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:02:44 #115
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732376
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
pi_109732467
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:25:29 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:07 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
pi_109733120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
Haha oké, nu is het helder. :) Ik zie het wel dan op de terugreis, die is ook minder belangrijk dan mijn heenreis. Maar thanks iig.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:55:44 #119
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_109736713
[quote]5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.

Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.

Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.

Verder neem ik aan dat je wel je Esta geregeld hebt?
pi_109754471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:55 schreef Amyrlin het volgende:
Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.
Dit klopt.

quote:
Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.
Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
pi_109840223
Goedendag,
Ik vlieg in mei van Amsterdam via Londen naar Johannesburg met British Airways.
Op Johannesburg heb ik daarna een binnenlandse vlucht naar Durban. Beide tickets zijn los van elkaar geboekt. Moet ik dan als ik aankom op Johannesburg eerst bagage ophalen, door de douane en dan opnieuw door de douane om bagage in te checken voor de binnenlandse vlucht naar Durban?

Bij voorbaat dank!
pi_109843056
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 08:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt.

[..]

Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
Dit klopt inderdaad. Je komt aan op een airport of entry, waar dus douane en immigration is. Op veel binnenlandse velden is dit niet. Een intercontinentale vlucht mag daar dus niet landen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110103230
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:36:38 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108291
Wordt je bagage niet doorgelabeld dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110108538
Hij vliegt door met AirAsia, dus ik gok dat hij twee losse tickets heeft?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:51:40 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_110109108
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 april 2012 @ 21:18:18 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110110674
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 april 2012 @ 23:05:49 #128
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110117509
In september vlieg ik met Alitalia naar Rio de Janeiro, en ik kijk erg uit naar hun nieuwe A330's.
Ik heb rechtstreeks op hun website geboekt (weliswaar in de laagste boekingsklasse, 449¤ retour is een prima prijs :+ ), maar kan mijn boeking precies niet terugbekijken en ik kan ook geen seats selecteren voor mijn vriendin en mezelf.

Iemand een idee hoe dat wel kan?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110124440
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 10 april 2012 @ 06:11:28 #130
64792 Mryc
play me one more song
pi_110124555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik twee weken geleden terug vloog van JFK naar AMS kon het maar dan moest ik wel ruim 1000 dollar bijlappen. Dus maar niet gedaan ;-).
pi_110124571
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
Thanks voor de info!

Ik kom aan met Air Astana vanuit Almaty en heb idd losse tickets. Op de terugweg durf ik het wel te gokken, maar op de heenreis zocht ik nog even ervaringsverhalen :-)

Onze ervaringen met AirAsia in Malaysia (afgelopen 3 weken) waren zeer goed. Punctueel en alles verloopt heel gestructureerd, ik ga er een beetje vanuit dat de thaise vluchten van Air Asia daarom ong. hetzelfde werken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110125669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:04:21 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110128747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110138359
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_110139743
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Hangt van de vlucht af, maar snel meer dan 100 euro inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110139767
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110141592
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
pi_110142531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110142806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
Ok sorry voor het helpen
pi_110143095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ok sorry voor het helpen
Niet gepikeerd zijn, ik attendeer je er alleen even op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:57:34 #141
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110146848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik laatst vanuit London naar Johannesburg vloog met Virgin Atlantic waren ze aan de gate ook upgrades aan het promoten.

Van economy naar premium economy was al 400 pond, naar business rond de 1000.

Ik aasde toen ook op een upgrade (naar premium economy), maar had voor mezelf een maximumbedrag van omgerekend 300¤ gesteld. Gelukkig was de vlucht lang niet vol en had ik 2 stoelen voor mezelf, zodat ik heel blij was niet op het aanbod ingegaan te zijn.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110165977
ik vind die primium economy zo'n afzetterij.
het is hartstikke leuk wat meer beenruimte, maar daar betaal je dan direct de hoofdprijs voor, ik heb het me eens uit gerekend. als je bij de KLM de premium economy pakt.
dan kost een premium economy inderdaad precies het zelfde per cm beenruimte als andere stoelen.
Alleen dan moet je er niet bij rekenen, dat je ticket prijs voor de helft taksen en toeslagen is. En dat is dus gewoon cash. Hartstikke leuk, maar ze proppen de stoelen tegenwoordig zo op mekaar, dat je als je wat langer als gemiddeld bent wel verplicht bent om zo'n stoel te pakken.
pi_110168033
Jezus dat zijn nog wel grote bedragen dan. Dan maar voor de vlucht een goede stoel kiezen met hopelijk een lege plek naast me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 11 april 2012 @ 05:32:32 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110168970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110169115
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Dan merk je het verschil idd wel. Finnair heeft nog geen 'full flat' stoelen, toch?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110169659
Kan je uitzoeken hoe groot de kans op vertraging is bij een bepaalde vlucht?
pi_110171220
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
pi_110171547
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:48 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110172571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
pi_110174383
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
Het is allemaal relatief. De service in first bij BA is echt nog een stuk beter. Meer keuze uit maaltijden, betere kwaliteit voedsel en volledig vrije keuze van wat je wanneer wilt eten. Maw: Burgertje midden in de nacht? Natuurlijk...

Verder meestal maar 10-14 stoelen per cabine met 4-5 man personeel, dus voldoende aandacht. Zitruimte is nog iets van 2x zo groot, met grotere tafeltjes, beeldschermen, etc... Als je wilt slapen wordt je bed netjes opgemaakt met betere kussen en dekens. En voor de liefhebbers is er natuurlijk een pyjama ;)

Dus ja, ik vind het echt nog een stuk beter. Zou ik er het dubbele voor betalen als voor business? No way.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110180930
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen.
Is dit de manier waarop jij je upgrade hebt verkregen? Het klinkt namelijk erg merkwaardig dat je (gratis) de keuze zou hebben tussen een businessclass en economy stoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 11-04-2012 14:20:52 (Sorry, zelfde vraag was al gesteld.) ]
pi_110183230
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
hij=zij, maar toch bedankt voor alle antwoorden! We vliegen BC van BKK naar Almaty, dus dat geeft ws. wel iets extra aan tijd bij de overstap op de terugreis.

Wij gaan het zien! Ik ga ws toch voor de 19:00 vlucht op de heenreis, gokje kan wel er gaan later die avond nog 3 latere vluchten :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 11 april 2012 @ 15:34:53 #153
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110184349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Is dit de manier waarop jij je upgrade hebt verkregen? Het klinkt namelijk erg merkwaardig dat je (gratis) de keuze zou hebben tussen een businessclass en economy stoel.
Ik ging online inchecken en m'n stoel was 7 en dat was BC volgens seatguru en er waren nog meer BC stoelen vrij, dus ik heb m'n stoel niet veranderd en bleef op BC zitten.

Amen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110210924
Ik heb voor mijn trip via cheaptickets de goedkoopste optie gevonden. Dit gaat dan volledig via delta airlines. Als ik nu via kayak of delta.com zelf exact de zzelfde vlucht kies kost me dit 150 euro meer p.p. Dit zal gedeeltelijk komen doordat delta.com, waar kayak.com naartoe verwijst me in euro's wil gaan factureren en ik cheaptickets dit in dollars laat doen. Alleen vraag ik me dus af als ik de trip via cheaptickets ga boeken of ik hem dan ook voor die aangegeven dollar prijs krijg of dat hij uiteindelijk zal wijzigen in dat hoge euro bedrag ? Ik kan helemaal doorklikken tot het invullen van me gegevens en tot dan toe is de prijs is dollars goed.
pi_110216727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:18 schreef roym het volgende:
Ik heb voor mijn trip via cheaptickets de goedkoopste optie gevonden. Dit gaat dan volledig via delta airlines. Als ik nu via kayak of delta.com zelf exact de zzelfde vlucht kies kost me dit 150 euro meer p.p. Dit zal gedeeltelijk komen doordat delta.com, waar kayak.com naartoe verwijst me in euro's wil gaan factureren en ik cheaptickets dit in dollars laat doen.
De vertaling van dollar naar euro, zou je als klant hooguit een paar procent aan wisselkosten moeten kosten, maar geen substantieel bedrag. Het prijsverschil wordt waarschijnlijk verklaard doordat Cheaptickets een kortingsdeal met Delta heeft voor een groot aantal tickets die ze doorverkopen.

Even los daarvan: op een van de laatste schermen bevestig je de betaling en geef je je creditcard gegevens. Daar staat ook het bedrag in de munteenheid wat uiteindelijk geincasseerd gaat worden van je creditcard. Als dat niet zou kloppen, dan sluit je de websessie af en gaat de aankoop niet door.

Ik denk trouwens dat cheaptickets het bedrag gewoon in dollars incasseert als het hele proces in dollars was. De omwisseling naar euro's wordt dan door je creditcardmaatschappij gedaan. Als Cheaptickets het toch in euro's wil incasseren, kontroleer dan even welke USD-EUR koers ze hebben gebruikt. Dit kan een paar procent ongunstiger zijn als dat je bank vermeldt, maar geen 150 euro verschil.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:06:42 #156
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_110226153
Hey, ik heb even een vraag hier. Ik vlieg met een paar maten morgen via Norwegian Airlines naar Kopenhagen. we hebben een low-fare ticket, maar op de site van norwegian is mij niet duidelijk of we ook gewone bagage mee kunnen nemen (naast de handbagage) zonder dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Ik ben niet te lui om het op te zoeken ofzo, ik kon het gewoon nergens vinden dus bij deze de vraag of er kosten verbonden zijn aan bagage meenemen NAAST de handbagage (dus gewoon in he bagageruim)
geef mij die pepsi max
pi_110233559
Google is your friend. 1e zoekopdracht.

When travelling with Norwegian you have the option to purchase checked baggage. Each passenger is permitted two pieces of luggage with a maximum weight of 20 kilos per piece. Checked baggage is charged per person per segment. If any of the pieces weigh more than 20 kilos, then the extra weight will be charged as excess baggage. If you have more than 2 items, these items will also be charged as excess baggage, regardless of weight. NOTE: Excess baggage is charged per kilo.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  donderdag 12 april 2012 @ 15:57:12 #158
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110233870
Wanneer gaat KLM zijn BC nou eindelijk eens upgraden? Zou begin dit jaar moeten beginnen volgens mij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 12 april 2012 @ 16:07:03 #159
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_110234360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:50 schreef Hashtag het volgende:
Google is your friend. 1e zoekopdracht.

When travelling with Norwegian you have the option to purchase checked baggage. Each passenger is permitted two pieces of luggage with a maximum weight of 20 kilos per piece. Checked baggage is charged per person per segment. If any of the pieces weigh more than 20 kilos, then the extra weight will be charged as excess baggage. If you have more than 2 items, these items will also be charged as excess baggage, regardless of weight. NOTE: Excess baggage is charged per kilo.
thanks :). had ik ook al gelezen, maar het was me nog steeds niet duidelijk. Dat je baggage mee mag nemen wist ik al, er zijn dus ook kosten aan verbonden is ik dit goed begrijp?
geef mij die pepsi max
pi_110235043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef static het volgende:
Wanneer gaat KLM zijn BC nou eindelijk eens upgraden? Zou begin dit jaar moeten beginnen volgens mij.
Ik mag het hopen. Moeten binnenkort naar Taipei en dan heb je gek genoeg vanuit Londen geen eens direct vluchten (hoewel EVA via BKK een snelle verbinding heeft). Maar goed, wordt dus waarschijnlijk KLM via A'dam (moet toch in A'dam zijn op de terugweg). Zit ik wel weer in die klote stoel zonder slaap.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110236145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:07 schreef dekloonvanzuen het volgende:

[..]

thanks :). had ik ook al gelezen, maar het was me nog steeds niet duidelijk. Dat je baggage mee mag nemen wist ik al, er zijn dus ook kosten aan verbonden is ik dit goed begrijp?
Je mag 2 stuks bagage meenemen van elk 20 kg.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110236375
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef static het volgende:
Wanneer gaat KLM zijn BC nou eindelijk eens upgraden? Zou begin dit jaar moeten beginnen volgens mij.
net op de Twitter:

Press Release – KLM revitalises its WBC cabin interior in association with Dutch designer Hella Jongerius
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:59:13 #163
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110237233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef Essebes het volgende:

[..]

net op de Twitter:

Press Release – KLM revitalises its WBC cabin interior in association with Dutch designer Hella Jongerius
Huh? Ze zouden al moeten beginnen volgens mij met de 747 serie.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 12 april 2012 @ 17:00:36 #164
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110237298
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110237399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef Essebes het volgende:

[..]

net op de Twitter:

Press Release – KLM revitalises its WBC cabin interior in association with Dutch designer Hella Jongerius
So fucking typisch Nederlands ook, daar moet weer een ontwerper bij gaan helpen om iets nieuws te bedenken. Het enige wat de gemiddelde KLM BC reiziger wil is een full flat bed. De rest van de airlines gebruiken daar veelal beproefde en bestaande concepten voor. Maar neeeeee, wij moeten het opnieuw uit gaan vinden... Zucht...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 12 april 2012 @ 17:19:16 #166
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110238110
Vind het sowieso een vreemd verhaal, eind vorig jaar was het type al bekend (inderdaad full flat). Ga ff zoeken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 12 april 2012 @ 17:23:05 #167
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110238278
quote:
It is believed that KLM has selected the Diamond seat from BEAerospace. These are similar to the new product being installed by Continental Airlines.
Deze dus:



Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110238817
Om eerlijk te zijn ziet dat er nu alweer knudde uit. Geef mij maar BA, daar heb je gewoon privacy en dus slaap je gewoon lekkerder. Zo'n klein tussenschotje is knudde, ik ben niet zo sociaal. Daarnaast ben je minder ruimte kwijt aan "doorloop" en dus heb je meer afzetruimte voor laptops enzo.



De visgraat van bijvoorbeeld Cathay is ook al beter:

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110243103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:06 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hey, ik heb even een vraag hier. Ik vlieg met een paar maten morgen via Norwegian Airlines naar Kopenhagen. we hebben een low-fare ticket, maar op de site van norwegian is mij niet duidelijk of we ook gewone bagage mee kunnen nemen (naast de handbagage) zonder dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Ik ben niet te lui om het op te zoeken ofzo, ik kon het gewoon nergens vinden dus bij deze de vraag of er kosten verbonden zijn aan bagage meenemen NAAST de handbagage (dus gewoon in he bagageruim)
dat moet degene die geboekt heeft, weten. Die heeft namelijk aangegeven hoeveel en wat voor bagage je mee wilde nemen en daarvoor betaald.
pi_110243257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:18 schreef roym het volgende:
Ik heb voor mijn trip via cheaptickets de goedkoopste optie gevonden. Dit gaat dan volledig via delta airlines. Als ik nu via kayak of delta.com zelf exact de zzelfde vlucht kies kost me dit 150 euro meer p.p. Dit zal gedeeltelijk komen doordat delta.com, waar kayak.com naartoe verwijst me in euro's wil gaan factureren en ik cheaptickets dit in dollars laat doen. Alleen vraag ik me dus af als ik de trip via cheaptickets ga boeken of ik hem dan ook voor die aangegeven dollar prijs krijg of dat hij uiteindelijk zal wijzigen in dat hoge euro bedrag ? Ik kan helemaal doorklikken tot het invullen van me gegevens en tot dan toe is de prijs is dollars goed.
Vergeet niet dat de amerikaanse cheaptickets.com, de belastingen niet direct vermeld. Bovendien kan het zijn dat een ticketsite goedkoper is dan de site van de maatschappij zelf. Voer de exacte zelfde vlucht eens in op vliegtarieven.nl of d-reizen.nl en zie wat voor prijs er dan uitkomt.
pi_110310968
weet iemand of een airfrancevlucht met vluchtnummer AFxxx ook een KLM vluchtnummer kan hebben? zo ja kan ik dat ergens opzoeken.. ik kan me herinneren van de tvmonitoren op Schiphol (vertrek-/aankomsttijden) dat je het vluchtnummer ziet overspringen naar een ander vluchtnummer.
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:13:22 #172
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110311865
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:41 schreef EL_Presidente het volgende:
weet iemand of een airfrancevlucht met vluchtnummer AFxxx ook een KLM vluchtnummer kan hebben? zo ja kan ik dat ergens opzoeken.. ik kan me herinneren van de tvmonitoren op Schiphol (vertrek-/aankomsttijden) dat je het vluchtnummer ziet overspringen naar een ander vluchtnummer.
Ja, dat is een codeshare. Als die vlucht elke dag gaat gewoon even kijken bij de vluchten van vandaag.
pi_110311958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef static het volgende:

[..]

Deze dus:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zwaar knudde idd. Als je aan de raamkant zit en je moet naar de WC dan moet je over het bed van de passagier heen die naast je ligt te slapen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:17:44 #174
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110311989
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:16 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zwaar knudde idd. Als je aan de raamkant zit en je moet naar de WC dan moet je over het bed van de passagier heen die naast je ligt te slapen.
Ik zat net te denken, hoe wil je zonder iemand wakker te maken naar de wc. Nee, die visgraat is stukken beter wat dat betreft.
pi_110312044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zat net te denken, hoe wil je zonder iemand wakker te maken naar de wc. Nee, die visgraat is stukken beter wat dat betreft.
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze die Diamond seats in een visgraat op gaan stellen. Ik weet alleen niet of het model het toelaat?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110312084
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:05 schreef Masanga het volgende:
In september vlieg ik met Alitalia naar Rio de Janeiro, en ik kijk erg uit naar hun nieuwe A330's.
Ik heb rechtstreeks op hun website geboekt (weliswaar in de laagste boekingsklasse, 449¤ retour is een prima prijs :+ ), maar kan mijn boeking precies niet terugbekijken en ik kan ook geen seats selecteren voor mijn vriendin en mezelf.

Iemand een idee hoe dat wel kan?
Inloggen op de KLM of Air France website met dezelfde boekingscode, dan kan het wel :) (nu kreeg ik achteraf alsnog een andere stoel toegewezen, maar dat was omdat er een grote groep Japanners was neergezet allemaal vlak bij elkaar, 100% garantie is het dus ook weer niet :+ )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:22:27 #177
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110312112
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:20 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze die Diamond seats in een visgraat op gaan stellen. Ik weet alleen niet of het model het toelaat?
Dan zouden de schermen aan de achterkant van de stoelen wel op een vreemde plaats zitten.
pi_110312175
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan zouden de schermen aan de achterkant van de stoelen wel op een vreemde plaats zitten.
Idd.



Dramatisch... Ik vraag me echt af welke mensen nou zo´n beslissing nemen bij de KLM? Er lijkt totaal niet over na gedacht te worden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110524829
Ik heb via Tix.nl 2 vluchten geboekt: eentje heen op 4 mei vanaf Schiphol (via Frankfurt en Hanoi) naar Vientiane (Laos), en een dezelfde route terug (maar dan vanaf Kuala Lumpur) voor 24 mei.
Nu heb ik van Tix.nl een mailtje gehad met "Hierbij ontvangt u uw e-ticket bevestiging. U kan deze gebruiken om in te checken op de luchthaven of via de website van de luchtvaartmaatschappij. Klik op de link “online inchecken” hieronder om online in te checken. U kan deze e-ticketnummers ook gebruiken bij de balie op de vertrekluchthaven." en één nummer plus mijn naam (wel het vliegtuigformaat: "ACHTERNAAM/EERSTE_VOORNAAM" gevolgd door MR) erin, verder staat er (naast de vluchtgegevens) niks boeiends in.

Volgens mij moet ik dus gewoon die mail uitprinten en meenemen naar Schiphol en daar laten zien, en dan moet het goed gaan. Maar gaat dat op de terugweg dan ook goed? Want de mensen in Kuala Lumpur spreken geen NL lijkt me, en die kennen Tix.nl ook niet... Waarom krijg ik niet gewoon een e-ticket? Of gaat het sowieso goed als ik dat nummer laat zien en snappen ze 't dan ook daar?

Even voor de duidelijkheid: ik heb dus WEL een e-ticket nummer, maar ik heb GEEN e-ticket als PDF of per post o.i.d. gehad.

Oh, en vraag #2: Ik vlieg o.a. van Frankfurt naar Hanoi en op mijn terugreis van Hanoi naar Frankfurt; ik vlieg dan met Vietnam Airlines. Op de site van Vietnam Airlines vind ik dat 'selected' vliegtuigen van de 777 serie stopcontacten hebben, maar heeft mijn vlucht dat ook?
Seatguru en andere sites kunnen het vliegtuig niet vinden of kennen zelfs heel Vietnam Airlines niet...
Ik vlieg met klasse "Standard economy class / Q", het gaat om vlucht VN126 (heen, op 4 mei dus) en VN127 (terug, op 24 mei).

Alvast dank!!

[ Bericht 6% gewijzigd door MBREIN op 19-04-2012 11:36:26 ]
  donderdag 19 april 2012 @ 11:39:55 #180
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110525160
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:31 schreef MBREIN het volgende:
Ik heb via Tix.nl 2 vluchten geboekt: eentje heen op 4 mei vanaf Schiphol (via Frankfurt en Hanoi) naar Vientiane (Laos), en een dezelfde route terug (maar dan vanaf Kuala Lumpur) voor 24 mei.
Nu heb ik van Tix.nl een mailtje gehad met "Hierbij ontvangt u uw e-ticket bevestiging. U kan deze gebruiken om in te checken op de luchthaven of via de website van de luchtvaartmaatschappij. Klik op de link “online inchecken” hieronder om online in te checken. U kan deze e-ticketnummers ook gebruiken bij de balie op de vertrekluchthaven." en één nummer plus mijn naam (wel het vliegtuigformaat: "ACHTERNAAM/EERSTE_VOORNAAM" gevolgd door MR) erin, verder staat er (naast de vluchtgegevens) niks boeiends in.

Volgens mij moet ik dus gewoon die mail uitprinten en meenemen naar Schiphol en daar laten zien, en dan moet het goed gaan. Maar gaat dat op de terugweg dan ook goed? Want de mensen in Kuala Lumpur spreken geen NL lijkt me, en die kennen Tix.nl ook niet... Waarom krijg ik niet gewoon een e-ticket? Of gaat het sowieso goed als ik dat nummer laat zien en snappen ze 't dan ook daar?

Even voor de duidelijkheid: ik heb dus WEL een e-ticket nummer, maar ik heb GEEN e-ticket als PDF of per post o.i.d. gehad.
Die hebben genoeg aan het confirmation nummer en je paspoort.
pi_110525265
En het 'confirmation nummer' is gewoon wat Tix.nl mijn 'E-ticket nummer' noemt?
  donderdag 19 april 2012 @ 12:08:50 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110526129
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:42 schreef MBREIN het volgende:
En het 'confirmation nummer' is gewoon wat Tix.nl mijn 'E-ticket nummer' noemt?
Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.
pi_110526204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.
yep, dit staat erook op. Dus moet goed gaan :-)

(zat met dezelfde vraag voor een binnenlandse vlucht in Kazachstan die we over 1,5 week gaan maken, aangezien de email netjes in het nederlands was)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110526270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.
Ooh ik zie het ja, had ik over het hoofd gezien :@
Bedankt beiden!
pi_110527922
en vaak is alleen naam ook genoeg!
  donderdag 19 april 2012 @ 13:06:02 #186
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110528056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
en vaak is alleen naam ook genoeg!
Niet overal, kwam ik laatst achter toen ik voor de allereerste keer die code vergeten was in m'n telefoon te zetten :') Man man man wat een gedoe... vooral omdat ze daar geen check-ins bij de balie meer deden, alleen drop-off. En mevrouw bleef me maar melden dat ik geen nummer nodig had... wel dus :O
Dus ik zou er niet op gokken en het gewoon even opschrijven :P
  donderdag 19 april 2012 @ 13:15:58 #187
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110528426
ik moet plassen verdomme ik wil niet opstaan
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110528486
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:15 schreef Boterbartje het volgende:
ik moet plassen verdomme ik wil niet opstaan
:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 19 april 2012 @ 13:19:10 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110528553
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:15 schreef Boterbartje het volgende:
ik moet plassen verdomme ik wil niet opstaan
Ik heb zo'n idee dat je in het verkeerde topic zit....
pi_110528574
ik denk dat hij alweer denkt dat hij zindelijk is.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 19 april 2012 @ 13:30:02 #191
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110528958
oh kut. Ik zit inderdaad in het verkeerde topic :') desalniettemin nogsteeds lastige kwestie :P

Nu ik hier toch ben; waarom zijn alle emergency exit stoelen al bezet voor vluchten over 2 weken? :(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 13:31:59 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110529033
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:30 schreef Boterbartje het volgende:
oh kut. Ik zit inderdaad in het verkeerde topic :') desalniettemin nogsteeds lastige kwestie :P

Nu ik hier toch ben; waarom zijn alle emergency exit stoelen al bezet voor vluchten over 2 weken? :(
Of omdat iedereen daar wil zitten, of omdat ze geblokkeerd zijn bij het online inchecken/uitkiezen, of een combinatie van beiden :P
pi_110529063
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:30 schreef Boterbartje het volgende:
oh kut. Ik zit inderdaad in het verkeerde topic :') desalniettemin nogsteeds lastige kwestie :P

Nu ik hier toch ben; waarom zijn alle emergency exit stoelen al bezet voor vluchten over 2 weken? :(
ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.

Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.

De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.

dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..

Wat jullie?
  donderdag 19 april 2012 @ 13:32:55 #194
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110529064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
en vaak is alleen naam ook genoeg!
Ik heb hier 3 dagen geleden ook even een binnenlandse vlucht geboekt, en ze zeggen dat enkel mijn naam genoeg zal zijn maar ik denk toch dat ik dat bevestigingsmailtje mee ga nemen hoor :@

Wel leuke bijkomstigheid dat ik m'n miles van flyingblue nog geldig houdt want chinasouthern zit bij skyteam :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 13:33:49 #195
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110529104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.

Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.

De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.

dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..

Wat jullie?
Seatguru.com

Zoek eentje met extra beenruimte! Ik kon 1x businessclass stoelen kiezen dus dat gedaan, gratis bc gevlogen _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110529376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.

Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.

De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.

dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..

Wat jullie?
Ik vlieg eigenlijk best weinig verre vluchten prive. Maar zelf zit ik bij voorkeur aan het raam. Ik hoef toch niet vaak naar het toilet en dan heb ik de meeste rust. Verder zoek ik vaak de lege stoelen op door van tevoren even lief te babbelen met de stewardessen, dus dat scheelt ook weer.

Maar goed, dit gebeurt dus weinig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 april 2012 @ 13:40:07 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110529393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.

Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.

De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.

dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..

Wat jullie?
Economy heb ik zelf het liefst een plek bij de nooduitgang of een bulk head seat aan het gangpad. BC/FC aan het raam, want daar is toch genoeg beenruimte en dan kan ik naar buiten kijken als ik me verveel :P
  Moderator donderdag 19 april 2012 @ 13:40:51 #198
45833 crew  Fogel
pi_110529420
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Seatguru.com

Zoek eentje met extra beenruimte! Ik kon 1x businessclass stoelen kiezen dus dat gedaan, gratis bc gevlogen _O_
Alleen de stoel of ook de service?


Ikzelf zit het liefste zo ver mogelijk voorin en aan de raamkant links (in de vliegrichting). Als ik rechts zit is werken lastiger omdat de wand dan in de weg zit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_110529578
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Economy heb ik zelf het liefst een plek bij de nooduitgang of een bulk head seat aan het gangpad. BC/FC aan het raam, want daar is toch genoeg beenruimte en dan kan ik naar buiten kijken als ik me verveel :P
Bij BC/FC is er geen pijl op te trekken, dat verschilt zo enorm in opstelling per airline. Bij BA zit ik graag aan het raam, dan heb je de meeste privacy en 'achteruit' vliegen vind ik niet erg. Maar goed, zelfs binnen BA is het per type vliegtuig weer anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 april 2012 @ 13:49:56 #200
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110529794
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alleen de stoel of ook de service?

Ikzelf zit het liefste zo ver mogelijk voorin en aan de raamkant links (in de vliegrichting). Als ik rechts zit is werken lastiger omdat de wand dan in de weg zit.
stoel en gebruik van minibar. alleen wel economy voer.
Kon me eigenlijk weinig boeien :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:01:21 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110530305
Ik zit nu trouwens bij 2 frequentflyer programma's :')
Moet ik gaan kiezen? ;(

Flyingblue met ong 8000 miles
BA executive met ong 13000 miles
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:03:10 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110530380
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:01 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zit nu trouwens bij 2 frequentflyer programma's :')
Moet ik gaan kiezen? ;(

Flyingblue met ong 8000 miles
BA executive met ong 13000 miles
Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen? :P
  donderdag 19 april 2012 @ 14:05:53 #203
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110530501
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen? :P
waarom 7 of 8? :P
geil je op pasjes? :P

En vlieg jij mega super veel?! je woonde toch in twente en je bent toch studente of zit ik nu fout?! :o
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:07:40 #204
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110530584
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

waarom 7 of 8? :P
geil je op pasjes? :P

En vlieg jij mega super veel?! je woonde toch in twente en je bent toch studente of zit ik nu fout?! :o
Nee, ik spaar gewoon graag punten en vlieg vaak met verschillende maatschappijen ;)
En mega superveel valt wel mee :P maar wel vrij veel ja.
pi_110530724
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen? :P
Kan me moeilijk voorstellen dat zoveel nog echt nut heeft? Ik vlieg vrij veel, maar gebruik alleen BA, FB en StarAlliance.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 april 2012 @ 14:13:48 #206
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110530930
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kan me moeilijk voorstellen dat zoveel nog echt nut heeft? Ik vlieg vrij veel, maar gebruik alleen BA, FB en StarAlliance.
Probleem is dat ik nooit weet met welke maatschappij ik veel ga vliegen, dus ik heb gewoon elke keer een nieuwe account geopend als ik er nog geen had van dat spaarprogramma.
pi_110531023
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Probleem is dat ik nooit weet met welke maatschappij ik veel ga vliegen, dus ik heb gewoon elke keer een nieuwe account geopend als ik er nog geen had van dat spaarprogramma.
Dat is niet zo vreemd, maar ik vroeg me meer af of het nog nut heeft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 april 2012 @ 14:22:11 #208
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110531254
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd, maar ik vroeg me meer af of het nog nut heeft.
Op zich wel, omdat ik vaak ineens periodes veel met dezelfde maatschappij vlieg en dan spaar ik meestal wel genoeg voor kortingen e.d. Alleen wisselt dat na een tijdje weer naar een andere, en dan spaar ik daar weer mee verder :P Soms heeft het inderdaad geen nut omdat ik achteraf maar een paar keer met die maatschappij vlieg. Maar goed, dat is dan jammer. Kan het altijd proberen he :+
  donderdag 19 april 2012 @ 14:31:21 #209
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110531636
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, ik spaar gewoon graag punten en vlieg vaak met verschillende maatschappijen ;)
En mega superveel valt wel mee :P maar wel vrij veel ja.
wauw jaloers. ik wil ook veel vliegen!
maar als je het over 7/8 programma's moet verdelen spaar je idd niet zo rap :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:32:58 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110531713
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

wauw jaloers. ik wil ook veel vliegen!
maar als je het over 7/8 programma's moet verdelen spaar je idd niet zo rap :P
Zo leuk is vliegen niet meer hoor als je het vaak doet. Dan is het gewoon een manier om van A naar B te komen.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:36:19 #211
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110531866
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo leuk is vliegen niet meer hoor als je het vaak doet. Dan is het gewoon een manier om van A naar B te komen.
Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 14:37:25 #212
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110531924
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingen :P
Ah oke :P
pi_110531953
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ik weet het, ik vlieg veel vaker dan gemiddeld maar het gaat mij ook om de bestemmingen :P
tsja, als je altijd naar dezelfde bestemming vliegt is het ook niet zo spannend.

Ik vlieg vaak tussen stockholm en bremen. SAAAI! de enige keer dat het tof is is als ik via amsterdam vlieg met klm, omdat ik dan nederlands eten en de krant in kan slaan...
  donderdag 19 april 2012 @ 14:41:52 #214
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110532136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

tsja, als je altijd naar dezelfde bestemming vliegt is het ook niet zo spannend.

Ik vlieg vaak tussen stockholm en bremen. SAAAI! de enige keer dat het tof is is als ik via amsterdam vlieg met klm, omdat ik dan nederlands eten en de krant in kan slaan...
:P

Ik vlieg gelukkig geen vast traject dus :D
Aankomende maand is het meer paar vakantievluchtjes nog hihi
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110540442
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zit er bij 7 of 8. Waarom kiezen? :P
zijn er nog zoveel opties ?
ik heb Miles and More van Lufthansa, gezien ik 80% van al mijn vluchten Lufthansa of Air Canada vlieg. KLM Flying blue heb ik dan nog, uit nationale trots.
Ik heb nog iets van Air Berlin, maar dat is zo minimaal, ik ga toch vooral voor de status miles.
  donderdag 19 april 2012 @ 18:40:11 #216
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110542629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

zijn er nog zoveel opties ?
ik heb Miles and More van Lufthansa, gezien ik 80% van al mijn vluchten Lufthansa of Air Canada vlieg. KLM Flying blue heb ik dan nog, uit nationale trots.
Ik heb nog iets van Air Berlin, maar dat is zo minimaal, ik ga toch vooral voor de status miles.
Even zien, ik heb sowieso: skyteam, sunmiles, miles & more, AAdvantage (oneworld), star alliance, dividend miles. Ik heb zie ik ook pasjes van verschillende airlines die (inmiddels) bij hetzelfde programma zijn aangesloten. Moet ik ook maar eens naar kijken, als ik ooit zin en tijd heb :')
  donderdag 19 april 2012 @ 18:46:18 #217
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110542964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:44 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

zijn er nog zoveel opties ?
ik heb Miles and More van Lufthansa, gezien ik 80% van al mijn vluchten Lufthansa of Air Canada vlieg. KLM Flying blue heb ik dan nog, uit nationale trots.
Ik heb nog iets van Air Berlin, maar dat is zo minimaal, ik ga toch vooral voor de status miles.
Ja er zijn wel vele opties maar uiteindelijk kun je toch van alle aliantie partners meesparen en dan blijven er naarmijn idee maar 3 grote spelers over: skyteam, oneworld en star

Daarvan heb ik er dan 2: skyteam (klm) oneworld (ba)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110550371
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.

Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid :(.

Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.

Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_110550414
Omdat sommige mensen gewend zijn met hun waffel open te trekken alles gedaan te krijgen.
pi_110550422
Dan zit je hier een beetje in de verkeerde stad :P
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 20 april 2012 @ 07:58:11 #221
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110550482
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:01 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zit nu trouwens bij 2 frequentflyer programma's :')
Moet ik gaan kiezen? ;(

Flyingblue met ong 8000 miles
BA executive met ong 13000 miles
Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110550506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:58 schreef static het volgende:

[..]

Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.
Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 april 2012 @ 08:06:00 #223
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110550569
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.
Bij sommige programma's heb je inderdaad maar weinig punten nodig om er wat mee te kunnen doen. Heb ik ook met m'n sunmiles.
pi_110550579
Wat static bedoelt is dat je tijdens de vlucht die je boekt van je miles een lolly kan krijgen :D
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_110551039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Ik herken het relaas niet echt, dus kan er ook weinig van zeggen (als "zakenlui" zijnde). Zelf heb ik vrij "hands on" en check ik zelf ook wel wat dingen voordat ik reis, maar op zich doet mijn assistente eigenlijk alles. Dingen als Visa enzo laat ik wel echt aan haar over, dat is admin en dus saai ;)

Maar goed, misschien dat de Filipijnen bijzonder lastig is voor mensen, ik weet het niet. Normaal reis ik heel relaxed. Aardig en beleefd blijven is toch altijd de beste oplossing, die driftige lui krijgen enkel negatieve reacties.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110551184
Aardig en beleefd blijven moet je altijd. Maar men gaat zonder enige informatie vooraf maar onderweg, en dan boos worden en een grote bek optrekken, terwijl het te voorkomen was, daar kan ik me zo aan irriteren. En het zijn dus altijd dezelfde type "zakenreizigers".
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:00:45 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110551276
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.

Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid :(.

Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.

Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Waarom zou je googelen of er een gidsje op naslaan? Dat doen de meeste mensen ook niet als ze naar andere landen gaan, zeker niet als het om een zakenreis gaat.
Maar goed, gedraag je dan inderdaad in ieder geval een beetje fatsoenlijk :Y
pi_110551288
Maar niet echt 90%, hoop ik. Ik hoor toch bij de 10% in dat geval!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:46:12 #229
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110552217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:58 schreef static het volgende:

[..]

Met dat aantal punten kun je met een beetje mazzel net een lolly kopen.
oei ik ben dol op lolly's!
Ik heb nog jaren om te sparen hoor, dus weest gerust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, met die BA puntjes kan je twee enkeltjes krijgen binnen Europa (voor 4500 punten + 13.50 euro per vlucht). Best ok.
Oei dat klinkt wel goed, misschien deze herfst maar eens een keertje ergens heen of toch nog doorsparen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110552257
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

oei ik ben dol op lolly's!
Ik heb nog jaren om te sparen hoor, dus weest gerust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Oei dat klinkt wel goed, misschien deze herfst maar eens een keertje ergens heen of toch nog doorsparen :)
Het probleem is natuurlijk dat je alleen met BA kan vliegen, dus vanaf Amsterdam heb je waarschijnlijk alleen Brits bestemmingen. Geen ramp, goedkoop weekendje Engeland!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:52:57 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110552395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat je alleen met BA kan vliegen, dus vanaf Amsterdam heb je waarschijnlijk alleen Brits bestemmingen. Geen ramp, goedkoop weekendje Engeland!
Dat klopt maar ik kan met alle oneworld maatschappijen vliegen om punten te sparen :)

Wat ik me net trouwens afvroeg; kan ik ook een AAdvantage membership aanvragen en daar dezelfde vluchten op sparen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 09:53:54 #232
45833 crew  Fogel
pi_110552413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:01 schreef Bajskorv het volgende:
Maar niet echt 90%, hoop ik. Ik hoor toch bij de 10% in dat geval!
Niet bij de 1%? :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_110552659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet bij de 1%? :P
:@

Geen idee, hangt ervan af hoe je dingen meet. Qua vermogen zeker niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:13:44 #234
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110552927
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat klopt maar ik kan met alle oneworld maatschappijen vliegen om punten te sparen :)

Wat ik me net trouwens afvroeg; kan ik ook een AAdvantage membership aanvragen en daar dezelfde vluchten op sparen?
Hoe bedoel je dat precies? Dat je de punten dubbel zou sparen? :? Of dat je bij twee oneworld maatschappijen bent aangesloten en soms het ene nummer en soms het andere zou gebruiken?
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:16:44 #235
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110553005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Dat je de punten dubbel zou sparen? :? Of dat je bij twee oneworld maatschappijen bent aangesloten en soms het ene nummer en soms het andere zou gebruiken?
Dat je dezelfde punten bij AAdvantage en BA executive hebt!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:25:33 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110553239
record voor frequent flyer miles is 23 miljoen op 1 account :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:30:11 #237
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110553377
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat je dezelfde punten bij AAdvantage en BA executive hebt!
Dat werkt niet lijkt me want je kunt maar één spaarprogramma nummer per vlucht doorgeven. Ik heb hier ook 3 skyteam pasjes liggen, en op allemaal staat een ander aantal punten.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:30:54 #238
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110553393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat werkt niet lijkt me want je kunt maar één spaarprogramma nummer per vlucht doorgeven. Ik heb hier ook 3 skyteam pasjes liggen, en op allemaal staat een ander aantal punten.
dat is al helemaal niet handig :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:31:22 #239
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110553403
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

dat is al helemaal niet handig :')
Nee vertel mij wat :D Kwam er gisteren pas achter omdat ik er naar ging kijken door topic :')
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:38:41 #240
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110553630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee vertel mij wat :D Kwam er gisteren pas achter omdat ik er naar ging kijken door topic :')
hehe gekkerd :@

Ik blijf gewoon bij m'n flyingblue en m'n BA executive dan maar :)
Ik hoop dat ik dan 13000 punten heb als ik weer in Nederland ben :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:47:13 #241
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110553875
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb nog jaren om te sparen hoor, dus weest gerust.

[..]

Pas maar op dat je ze niet opeens kwijt bent als je een tijd niet met die maatschappij hebt gevlogen. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110553997
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:25 schreef Boterbartje het volgende:
record voor frequent flyer miles is 23 miljoen op 1 account :D
Dan schoppen ze de captain het vliegtuig uit om een plek voor je te regelen :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:51:50 #243
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110554022
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:47 schreef static het volgende:

[..]

Pas maar op dat je ze niet opeens kwijt bent als je een tijd niet met die maatschappij hebt gevlogen. :+
Ja klopt, goed excuus om leuke weekendtripjes te doen af en toe :P
Ik had dat met KLM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ben ik dus aan het rondreizen in china en de afstand met de trein tussen xi'an en guilin (28 uur) en guilin en shanghai (22 uur) was me te groot dus 2 binnenlandse vluchten. Met china southern, die bij skyteam zit :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:53:51 #244
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110554088
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan schoppen ze de captain het vliegtuig uit om een plek voor je te regelen :')
Ja ik las dat op zo'n website maar ik las een ander artikel over een auto-verkoper-trainer die de 10 miljoen ECHT gevolgen miles heeft gehaald. Hij werd ontvangen met familie en alles erbij en de CEO van united :P

en hij had 30 miljoen frequent flyer miles en bijna 6000 vluchten :')

http://www.dailymail.co.u(...)llion-air-miles.html
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110574738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.

Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid :(.

Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.

Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
het kon mij al veel vuldig zaken reiziger ook direct gebeuren. Het is ook overal het zelfde, en over het algemeen, zou ik dit soort heffing (visa) dus verwachten voordat je het land in gaat. ipv bij het verlaten.
Ik zou begod niet weten waar ik dit zou moeten googlen.de begrippen "vertrekken filipijnen luchthaven" leveren al niet veel op bij Google, nu ik het weet.
Misschien handig voor luchtvaart maatschappijen om hun passagiers hier op te wijzen, ze zorgen ook wel dat je weet dat je lid kan worden van Flying Bleu, dat de Tax free shopping er aan komt, en dat de gold members van harte welkom zijn, en dat je zwemvest onder de stoel zit. Of wat mij gebeurde, als er een computerfout is welke aangeeft dat je ESTA verlopen is, dan laten ze je niet aan boord.
Maar dit soort onverwachtse zaken, mwoa nee, dat is niet nodig.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:43:51 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110576798
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom gaan sommigen (vaak zakenlui) zo vreselijk onvoorbereid en onwetend op reis ? Hier op de Filippijnen betaal je nog steeds op het vliegveld luchthavenbelasting. Iedereen weet dat, maar er zit altijd wel een zakenpikkie bij die (waarschijnlijk zijn laatste peso 's van de zaak heeft opgezopen) geen geld heeft. En dan maar hoog van de toren afblazen. Laatst wilde er eentje geld krijgen van deKLM om de belasting te betalen.

Verder wordt hier nogal eens, bij het verlaten van de bagage band, gechecked of je wel je eigen koffer meeneemt. Moet je dus dat stickertje laten zien wat je krijgt bij het inchecken. Hebben sommigen een ena nder al weggegooid :(.

Sta ik daar dus weer een half uur wortel te schieten omdat meneer op hoge poten een manager er bijwil halen.

Kern van de vraag is dus, waarom sommigen (90% zakenlui), niet even van te voren googlen of een gidsje er op naslaan hoe het hier werkt ?
Het zijn niet alleen de zakenlui hoor, op Denpasar Bali Airport regelmatig hordes toeristen die niet weten dat er een internationale vertrekbelasting van 150.000 rp contant voldaan moet worden.
Dan lopen ze te klooien met eurobiljetten/ dollarbiljetten om ter plekke te wisselen, want de ATM machines welke onderaan de roltrap staan voordat je naar het betaalpunt kan en de enige welke voor dit betaalpunt zitten in de beveiligde zone staan ongeveer standaard uit, want het omwisselen ter plekke levert voor de medewerkers veel meer op.

Voor zakenlui is er vaak niet eens een binding met het land, als je ergens een keer geweest bent weet je hoe e.e.a. werkt, maar als ik weer eens op een nieuwe bestemming aankom dan is het altijd weer even zoeken. En hoewel ik mij altijd goed voorbereid, van reis tot bestemming, kan ik mij goed voorstellen dat als je op het laatste moment ergens heen moet dat je niet de tijd en zin hebt om je goed in te lezen. Zoveel vliegvelden zijn er nu ook weer niet waar de vertrekbelasting contant voldaan moet worden bij vertrek, met Myanmar, Indonesië, Cambodja, Nieuw Zeeland (!) kan ik zelf niet meer bedenken, hoewel in sommige van de Afrikaanse en Zuid Amerikaanse landen vast ook wel een dergelijk systeem in werking zal zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110578774
Cambodja kan uit het rijtje gehaald worden, zit inmiddels verwerkt in de ticketprijs.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_110579175
Ik heb net een lijstje gevonden

http://www.travel-nation.co.uk/local_taxes.pdf

waar bij volgens mij wel voor centraal Amerika geld dat de vertrek belasting pas wordt geheven als je daad werkelijk Centraal Amerika verlaat, en niet tussen de landen onderling.
pi_110579710
Vraagje, stel dat een vlucht bij een normale aankomsttijd ruimschoots voor het vertrek van de laatste trein aankomt op Schiphol maar door vertraging nu na de laatste trein aankomt kan je dan ergens aanspraak op maken?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_110580534
er zijn tarieven voor vertragingen. en zeker als je onkosten moet maken.
Ik heb redelijk slechte ervaring zo met Air France KLM.
Wat je eerst moet doen is drama maken als de vlucht laat vertrekt, want je wordt snel afgescheept met een te goed bon twv 10,- dollar als je vlucht vier uur vertraagd is. Die je alleen op het vliegveld kan inwisselen, waar je dan net twee mars en een fles water voor krijgt.
Blijkt zo bij aankomst dat de laatste trein vertrokken is,en je praat over een vertraging van zeker een uur, dan moet je als nog drama daar aan de bali maken. Maar in principe moeten ze alles doen om je redelijk thuis te laten komen.
En een beetje afhankelijk hoe en wat is een taxi eisen niet meer als billijk. Maar ik ben bang dat je uit eindelijk afgescheept gaat worden met een hotel overnachting.

Helaas gaat het niet goed bij de luchtvaartmaatschappijen, dat ze je met zo min mogelijk proberen af te schepen. Dus ben je helaas verplicht om een drama ter plekke te maken. Als je zelf zaken gaat regelen, en achteraf probeert te claimen, daar hebben ze standaard afwimpel brieven voor.
Terwijl die baliemedewerker echt een taxi voor je naar huis kan regelen.

Het is niet mijn favoriete manier van handelen, maar helaas gaat het niet anders.
pi_110585717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, stel dat een vlucht bij een normale aankomsttijd ruimschoots voor het vertrek van de laatste trein aankomt op Schiphol maar door vertraging nu na de laatste trein aankomt kan je dan ergens aanspraak op maken?
Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
pi_110585728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:02 schreef bunnahabhain het volgende:
Maar in principe moeten ze alles doen om je redelijk thuis te laten komen.
Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
pi_110593043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is een regeling voor de vertraging van de vlucht zelf als die 3 uur of langer bedraagt. Je krijgt dan een vergoeding van minimaal 250 euro. Hier is een topic over: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Die vergoeding is een standaardbedrag waar je het mee moet doen. Of je net je trein mist of dat je helemaal geen extra schade hebt, maakt dus niet uit. Voor 250 euro kun je echter wel een hotel in de buurt van Schiphol betalen of een taxi naar je huis afhankelijk van waar je woont.
Daar zijn toch nog al wat voorwaarden voor nodig, en er zijn veel truckjes van luchtvaartmaatschappijen, waardoor ze daar onderuit komen.
het gaat slecht met de luchtvaart, een vlucht met 100 passagiers elk 250,- betalen is al direct een 25 000 euro schade, te zwijgen als het een vlucht is met een volle 747 met 400 passagiers uit New York elk 600,- schade vergoeding geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 07:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je bedoelt tot aan je woning of hotel? Op basis van welke regelgeving is de luchtvaartmaatschappij daarvoor verantwoordelijk?
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld. De luchtvaart maatschappij heeft de verplichting om je hier in goed voor te lichten, en de meeste maatschappijen hebben hier flyers over. Die moet je dan eerst vragen.

Maar het geld gewoon als door toe doen van de luchtvaart maatschappij, jij extra kosten maakt, heb je er recht op dat deze vergoed worden. Je kan dan wel die kosten eerst op je nemen, en achteraf proberen terug te claimen, maar de policy bij maatschappijen is. Ach dat gepeupel uit de toeristen klasse schrikken toch terug, als ze al de griffie rechten moeten betalen. Rechtsbijstandsverzekeringen zijn in dit soort gevallen ook erg laks, dus die laten het gewoon er op aankomen. Schandalig, maar goed, we zijn het zelf schuld door altijd voor de goedkoopste te kiezen.

Dus het beste wat je kan doen aan de balie, drama maken, en op dat moment het beste er uithalen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:51:47 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110601237
Ik krijg nu zin om vertraging te krijgen, gewoon om scene te schoppen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110616005
je moet het niet schoppen heh, vriendelijk blijven, maar drama.Morgen beginnen bij je nieuwe baan, vriendin ligt op bevallen, je kat staat in brand en je huis is krols.
pi_110622289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:32 schreef bunnahabhain het volgende:
Tot aan je eindbestemming. hoe precies die regelgeving zit weet ik ook niet precies, omdat dat verhaal van hier boven, op honderden websites wordt verteld.
Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
  zondag 22 april 2012 @ 04:54:20 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622379
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110622460
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:54 schreef static het volgende:
Dat laatste dus. Vloog laatst via Parijs, we kwamen te laat aan in Parijs vanwege een kleine vertraging op Schiphol, dus heb ik mijn aansluting gemist, heb me gemeld op CDG en werd zonder pardon in een taxi gezet naar een goed hotel, inclusief dinner, ontbijt en telefoontjes.

Alles op rekening van AF/KLM en doorgeboekt op de vlucht van de volgende dag. Geen centje pijn.
Ja perfect, maar dit is dus tijdens de reis. De vraagsteller wil weten hoe het zit bij een verlate aankomst op de bestemmingsluchthaven.
  zondag 22 april 2012 @ 05:29:34 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110622482
Ohw, niet gelezen. Haat lange teksten. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110623003
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 04:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is jammer dat je geen enkele referentie naar die regelgeving hebt. Dan kun je die regel gewoon citeren bij de balie in plaats van drama te maken.

Ik heb altijd begrepen dat een vliegticket een overeenkomst is voor vervoer van Luchthaven A naar Luchthaven B. Als tijdens de reis daartussen vertraging optreedt, dan is de maatschappij verantwoordelijk voor verzorging en de schadevergoeding onder de voorwaarden van EU261/2004.

Als je eenmaal op Luchthaven B staat, is de verdere reis echter je eigen verantwoordelijkheid, ook al is het 4 uur s'nachts. Als ze jou een taxi of hotel voucher hebben gegeven, dan is dat uit coulance gebeurd vanwege je zwangere vrouw of uit service oogpunt omdat je met een platinum card rondloopt.
Nee, er is naar mijn weten ook niets precieze regelgeving, die dit soort zaken letterlijk regelt. Hier geld gewoon het algemeen recht. Als ik iets doe waar door jij een bepaalde schade oploopt, dan kun jij me daar voor aanklagen. En zal een rechter uit eindelijk beoordelen wat ik aan jouw moet betalen, als we het niet onderling eens worden.

En zou dat dan al KLM zijn, waardoor je makkelijk een Nederlandse rechtbank kan inschakelen, dan is het nog redelijk makkelijk. Maar wat is makkelijk, een advocaat inschakelen voor een taxi rit van 200,= . Waarschijnlijk heb je het tienvoudige geďnvesteerd, en een x aantal dagen verlof op moeten pakken, voordat je die 200,- terug krijgt. Als de rechter vind dat jij in je recht staat.
En dat weten ze, de ratten.
  zondag 22 april 2012 @ 10:14:54 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110623709
Er is naar mijn idee ook geen precieze regelgeving op dit vlak omdat het meeste al gedekt is door de EU regeling, bij 2 uur vertraging recht op verzorging, bij 3 uur vertraging recht op compensatie.

Je moet jezelf de vraag stellen of het redelijk is om te verwachten dat een luchtvaartmaatschappij een vergoeding geeft wanneer er een uur vertraging is waardoor je de laatste trein mist, Lufthansa laatste vlucht uit Frankfurt komt op een dusdanig tijdstip aan dat wanneer er een vertraging is van 30 minuten en ook de bagage 30 minuten duurt om op de band te verschijnen er een grote kans is dat ik de laatste trein naar mijn woonplaats niet kan halen.

Waar trek je de grens van de verantwoordelijkheid van een luchtvaartmaatschappij, je koopt immers een ticket van A naar B, en niet van A naar B en dan C.
Het is ook, in mijn ogen, oneerlijk voor een luchtvaartmaatschappij, want passagiers die met de auto komen hebben geen probleem om thuis te komen vanaf de luchthaven, en is ook afhankelijk waar plaats C is, wellicht kan je nog wel naar plaats D op het tijdstip dat je op de luchthaven aankomt.
Wanneer je deze zaak voor de rechter zou willen brengen zullen ook deze factoren meegewogen worden, het tijdig aanwezig zijn op de luchthaven valt ook onder jouw verantwoordelijkheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110630798
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
  zondag 22 april 2012 @ 14:54:51 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110632048
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:29 schreef bunnahabhain het volgende:
dat zal inderdaad een afweging zijn.
Over het algemeen staat in garantie voorwaarden, dat gevolg schade niet verhaalt kan worden. Dus in dit geval jouw trein missen, zal je waarschijnlijk niet terug vinden in de algemene voorwaarden.
Dat betekend niet als je je gelijk gaat halen via de rechter dat jouw claim van zelf sprekend af gewezen wordt. Als de luchtvaartmaatschappij zo wanprestatie heeft geleverd, zou je vlucht om 18 uur landen, en je laatste trein zou om 23 uur rijden, dan denk ik dat je een gerede kans maakt voor een schade vergoeding. Maar zou je vlucht om 22 uur landen, dan neem je zelf al een behoorlijk risico.

Vergeet trouwens niet dat dit soort gevallen ook gedekt kan zijn door je reisverzekering.
Maar als die vlucht dus meer dan 3 uur vertraagd is, dan is er al recht op schadevergoeding door middel van de EU regeling van kracht.

Dat is dus precies het punt dat ik wil maken, ik weet dat de laatste Lufthansa vlucht behoorlijk kritiek is voor mijn laatste trein naar mijn woonplaats, om deze reden heb ik dan ook een back-up plan. Ik verwacht niet dat bijvoorbeeld Lufthansa instaat voor gevolgschade bij een relatief kleine vertraging. (Alhoewel ik mij gigantisch erger aan de lage taxi snelheid na het landen, met Easyjet doe ik er na landing op de polderbaan 7 minuten over om bij de gate te komen, met Lufthansa duurt dat gewoon 20 minuten, en de B gate is wel iets verder dan de M/H-gate, maar geen 13 minuten).

Daarnaast is zo'n regeling voor gevolgschade echt heel lastig in te regelen, simpelweg omdat je geen duidelijke criteria kan opstellen, het is makkelijk om te bepalen dat wanneer een vlucht van A naar B meer dan 3 uur vertraging heeft er een schaderegeling van toepassing kan zijn, het is gemakkelijk aan te tonen dat de vlucht vertraagd is, maar bij een vertraging van 60 minuten de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk te stellen voor een taxirit naar Maastricht vanaf Amsterdam omdat de trein niet meer rijdt lijkt mij niet redelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110634232
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
pi_110638712
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:43 schreef bunnahabhain het volgende:
Die EU regeling, bij vertraging, mij is die nog steeds niet duidelijk.
Ik heb zelf vorig jaar op mijn vakantie van af Keulen met KLM naar Johannesburg gevlogen (1e en laatste keer) en op de terug weg, is de vlucht zes uur later vertrokken, omdat de crew niet de wettelijke rust tijd heeft gehad. Maar ik heb toen totaal niets gekregen, mbt die regeling. Eerst rechtstreeks geprobeerd, daarna rechts bijstand, die zagen het niet zitten, en daarna EU-claim, maar die zagen het ook niet zitten.
Gezien ik vaker voor mijn werk vlieg, gebruik ik alleen nog KLM als het echt niet anders kan, zullen ze wel niet echt wakker van liggen. maar goed
je hebt niet altijd recht op vergoeding na vertraging, alleen als de luchtvaartmaatschappij schuld aan de situatie heeft.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110649711
Daarvoor heb je nou reisverzekeringen (meestal al gratis via je creditcard)..
  maandag 23 april 2012 @ 14:45:04 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110675004
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
En bijna over de kop met de airport shuttle bus. Ding werd afgesneden, raakte in de slip en toen stonden we ineens over dwars op de snelweg :')__!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:14:37 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676131
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 14:45 schreef Boterbartje het volgende:
Godver; ik zeg dat ik wel eens een vertraging zou willen.. vandaag een goed uur vertraagd :')
Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
  maandag 23 april 2012 @ 15:21:14 #269
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676407
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam vertraging willen :o
Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 15:28:13 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110676682
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Krijg je geld, dat kan ik wel goed gebruiken :P
Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
  maandag 23 april 2012 @ 15:35:21 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110676939
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oh op die manier :P Ik heb al heel wat vertraging gehad, maar nog geen enkele keer een vergoeding omdat het steeds overmacht was. Dus zo vaak gaat die vlieger niet eens op ;)
Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 16:22:45 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110679045
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 15:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ken het, heb ook wel eens een nacht op de tegels van schiphol geslapen hoor :@
Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
  maandag 23 april 2012 @ 16:29:13 #273
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110679328
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Serieus? :o Nee dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, er was elke keer netjes een hotel geregeld.
Herinner je dat alle treinen en verkeer eruit lag in december 2010 door sneeuwval?
We zouden om 7 uur vliegen en we waren om 9 uur op het vliegveld na uren vast gezeten te hebben in een trein in amsterdam omdat we via centraal moesten ineens.

Vlucht was toch gecancelled. Hotel had geen zin want we moesten om 5 uur 's morgens alweer bij het loket zijn om omgeboekt te worden. Lekker met heel schiphol op de vloer geslapen, echt overal sliepen mensen op bagagebanden, onder trappen, op trappen, op tassen op dekentjes alles :P

Was wel knooiig want was ams-madrid-santiago dus aansluiting ging wel maar die hadden we ook gemist. Daarom een ams-lima-santiago gekregen. met half leeg vliegtuig dus 3 stoelen voor mezelf zodat ik languit kon slapen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110681008
Waar kan ik een goedkope koffer/tas van de afmeting van 55x40x20(wizzair) of 55 x 35 x 25 cm (transavia) vinden?

Bij de supermarkt hoogvliet heb je een trolley voor ¤18 maar de afmeting is 50x38x28. Dat kan zeker niet mee met wizzair/transavia ?
pi_110681293
Mwah, hoe streng ze zijn varieert enorm. Wat is er mis met een zachte weekend tas? Da's altijd prima als je maar een beetje in de buurt komt en hem niet helemaal vol propt. Lekker flexibel namelijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 17:16:06 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110681304
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:07 schreef qwerty31 het volgende:
Waar kan ik een goedkope koffer/tas van de afmeting van 55x40x20(wizzair) of 55 x 35 x 25 cm (transavia) vinden?

Bij de supermarkt hoogvliet heb je een trolley voor ¤18 maar de afmeting is 50x38x28. Dat kan zeker niet mee met wizzair/transavia ?
x28 is wel een erg groot verschil inderdaad. Bij de V&D misschien?
  maandag 23 april 2012 @ 17:27:11 #277
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110681667
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 23 april 2012 @ 19:14:29 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110686147
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Op Eindhoven Airport kan ie waarschijnlijk nog wel mee, zeker als je deze wat kan indeuken. Maar vervolgens sta je op bijvoorbeeld Budapest Airport en dan kunnen de 3 meiden voor mij wel blijven roepen dat de koffer wel mee mocht vanuit Eindhoven, hij paste nu mooi niet meer in het Wizz Air koffervoorbeeld en moet er op het laatste moment even 45 euro p.p. betaald worden.

Door dit akkefietje wel vertraging gehad, want de meiden in kwestie, stonden erop dat nu de koffer klaarblijkelijk te groot was voor de handbagage nu ook daadwerkelijk als ruimbagage vervoerd ging worden, ook al mochten ze na het betalen de koffer eigenlijk gewoon aan boord meenemen.
Ik vond dat een goed standpunt, immers was er ook voor betaald dus laat je Wizz Air er voor werken ook. Uiteindelijk is deze alsnog als ruimbagage geladen, maar dat kost dus veel tijd.

Er wordt op veel luchthavens, zeker op een basis van de betreffende budgetmaatschappij streng gekeken naar afmetingen en gewicht, persoonlijk heb ik nooit last, de handbagage van mij is dusdanig dat deze geen discussiepunt kan zijn, de bagage van de dames voor mij was niet eens overdreven groot, alleen paste deze niet van bovenaf in het bagagerek van Wizz Air, terwijl als je deze er middenin stopte deze prima paste en er niet uitstak. Maar onder dreiging dat ze niet mee mochten mag je op het laatste moment gewoon de extra kosten aftikken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110703707
Hoe zit dat eigenlijk met mobiel inchecken als je met z'n tweeën reist? Het lijkt me dat je niet beide boarding passes op één telefoon krijgt. Moeten passagiers dan apart inchecken?

(Hangt ws ook van de maatschappij af, heb het sowieso tot nu toe maar 1× kunnen doen en toen was ik alleen.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110703782
Ah: http://www.flyertalk.com/(...)i-passenger-pnr.html

Zoeken op "mobile boarding pass" ipv "mobile check-in" werkt ook beter. :) Zo te zien wordt er ook mee geëxperimenteerd nu.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_110823704
Ik heb de e-tickets nu binnen via de mail. Moet ik ze uitprinten ofzo? Of is online inchecken voldoende?
  donderdag 26 april 2012 @ 18:20:18 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_110824456
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 17:27 schreef Boterbartje het volgende:
ja echt, scheelt maar 8 cm. Wie meet in godsnaam je tas op. Gewoon een klein model meeslepen in de cabine, een groot model als ruimbagage en klaar
Zorg maar gewoon voor een 55x35x20 cm tas, dan kun je hem in ieder vliegtuig meenemen. En ja, ze letten er op sommige vliegvelden extreem goed op!
pi_110831769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb de e-tickets nu binnen via de mail. Moet ik ze uitprinten ofzo? Of is online inchecken voldoende?
Uitprinten.
pi_110839434
Misschien een rare vraag maar. Als je op de heenreis online incheckt, moet je dat op de terugreis ook doen? Of is 1x voldoende?
pi_110840140
Nee niet voldoende. 2 x doen.
pi_110841123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zorg maar gewoon voor een 55x35x20 cm tas, dan kun je hem in ieder vliegtuig meenemen. En ja, ze letten er op sommige vliegvelden extreem goed op!
het ligt altijd aan de maatschappij, vroeger was ik daar altijd heel braaf in. Maar als je dan telkens weer gewoon 80 liter rugzakken ziet verdwijnen in de overhead bins. |:(
heb ik me ook een trolley aangeschaft die best ruim is. Maar goed dan betaald de baas, op het moment als het toch in het ruim mee moet.
Des te goedkoper het ticket, des te groter de kans, dat men gaat mouwen over.... wat al vaak genoeg is vermeld.
  zondag 29 april 2012 @ 01:02:30 #287
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110918005
Oke mensen met verstand van vertragingen; het volgende!

Gister vlucht van 17:35 shanghai-hongkong. vloog rond 8:20
Vervolgens aansluiting gemist naar bangkok
hotel gekregen (dure suite boh wat mooi) vervoer erheen. nieuwe vlucht in de ochtend.
taxi vandaag zelf betaald want shuttle bus reed niet

Wat kan ik nou voor financiele compensatie krijgen? en kan ik mijn taxigeld declareren?

Groetjes kusjes alles
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 29 april 2012 @ 07:13:22 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110921126
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
Oke mensen met verstand van vertragingen; het volgende!

Gister vlucht van 17:35 shanghai-hongkong. vloog rond 8:20
Vervolgens aansluiting gemist naar bangkok
hotel gekregen (dure suite boh wat mooi) vervoer erheen. nieuwe vlucht in de ochtend.
taxi vandaag zelf betaald want shuttle bus reed niet

Wat kan ik nou voor financiele compensatie krijgen? en kan ik mijn taxigeld declareren?

Groetjes kusjes alles
Financiele compensatie? In Azie? Wees maar blij dat er een hotel voor je geregeld werd. Want Europese maatschappijen doen dat voor die chineesjes in de regel geeneens. Mogen ze op matjes in de vertrekhal slapen. En dat taxigeld kun je natuurlijk altijd declareren. Het blijft natuurlijk wel de vraagt of he het ooit ook nog uitbetaald krijgt.

Hé, het is daar geen Europa hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 29 april 2012 @ 12:41:47 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110925754
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 07:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Financiele compensatie? In Azie? Wees maar blij dat er een hotel voor je geregeld werd. Want Europese maatschappijen doen dat voor die chineesjes in de regel geeneens. Mogen ze op matjes in de vertrekhal slapen. En dat taxigeld kun je natuurlijk altijd declareren. Het blijft natuurlijk wel de vraagt of he het ooit ook nog uitbetaald krijgt.

Hé, het is daar geen Europa hoor.
Maar ik had dus ook geen goedkope airasia vlucht maar een cathay pacific vlucht geboekt via oneworld wat weer via finnair ging, dus wel weer europees!

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt. Alleen dan 30 euro voor taxi zou ik wel graag terug willen. Want vanmorgen had die vlucht natuurlijk ook 2 uur vertraging en had ik ook wel met de shuttle gekund. Maar ik zit nu in bangkok dus alles is goed, maar ik ben wel benieuwd wat ik hier nog uit kan slaan.

Het was van origine een cathay pacific vlucht dus die deelt uitmaakt van een RTW ticket van oneworld en als je hotel overnachting en alles meetelt had ik waarschijnlijk tussen de 13 en 15 uur vertraging
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110925825
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar ik had dus ook geen goedkope airasia vlucht maar een cathay pacific vlucht geboekt via oneworld wat weer via finnair ging, dus wel weer europees!

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt. Alleen dan 30 euro voor taxi zou ik wel graag terug willen. Want vanmorgen had die vlucht natuurlijk ook 2 uur vertraging en had ik ook wel met de shuttle gekund. Maar ik zit nu in bangkok dus alles is goed, maar ik ben wel benieuwd wat ik hier nog uit kan slaan.

Het was van origine een cathay pacific vlucht dus die deelt uitmaakt van een RTW ticket van oneworld en als je hotel overnachting en alles meetelt had ik waarschijnlijk tussen de 13 en 15 uur vertraging
nee, het gaat om vluchten van en naar europa. Ga maar eens googelen op EU 261/2004. En die kosten voor de taxi kun je waarschijnlijk bij de luchtvaartmaatschappij declareren, gewoon een briefje schrijven.
  zondag 29 april 2012 @ 12:44:53 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110925874
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, het gaat om vluchten van en naar europa. Ga maar eens googelen op EU 261/2004. En die kosten voor de taxi kun je waarschijnlijk bij de luchtvaartmaatschappij declareren, gewoon een briefje schrijven.
Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110926041
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Als je een arme student was zat je nu niet in hong kong.

Nee, er is niets meer aan te doen....
  zondag 29 april 2012 @ 12:49:30 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110926053
Wees blij dat je in een goed hotel zat. Allemachtig zeg. :{
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 29 april 2012 @ 12:52:50 #294
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110926188
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
  zondag 29 april 2012 @ 13:01:19 #295
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_110926509
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hotel was wel super chill, normaal 400 euro per nacht en ik mocht daar zo in + ontbijt.
Welk hotel eigenlijk?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_110926518
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
als je googled op "vlucht vertraging rechten" dan wordt idd de illusie gewekt dat je stinkend rijk kan worden door wat heen en weer te vliegen op routes waar de kans op vertragingen groot is.
  zondag 29 april 2012 @ 13:03:17 #297
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110926587
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

als je googled op "vlucht vertraging rechten" dan wordt idd de illusie gewekt dat je stinkend rijk kan worden door wat heen en weer te vliegen op routes waar de kans op vertragingen groot is.
Wat een hobby :D :')
pi_110927487
quote:
7s.gif Op zondag 29 april 2012 12:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja doe ik ook, heb ook speciaal om een bonnetje gevraagd deze keer ;)

Oh jammer; er is verder geen optie om er wat aan te doen? omdat ik hier allemaal van die 'vele euro's terug' verhalen zag en ik wil er geen slag uit slaan ofzo maar zeg nou zelf; ik ben 19 en student; ik kan het goed gebruiken :P
Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 29 april 2012 @ 13:49:00 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110928217
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
Dan nog had ie geen geld kunnen krijgen in plaats van een hotelovernachting.
  zondag 29 april 2012 @ 18:39:00 #300
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110938362
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je doet alsof vliegen een soort van loterij is _O- Hopen dat je vertraging hebt en met een beetje geluk recht hebt op een vergoeding :')
Gave loterij wel! Nee maar hier heb ik nog geen vlucht zonder vertraging gehad in azie :')
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:01 schreef static het volgende:

[..]

Welk hotel eigenlijk?
Grand Hyatt Hong Kong
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Is het geld dat je kunt krijgen niet compensatie voor kosten door de onverwachte overnachting (dus voer, hotel, taxi)? Als je liever geld had gehad dan een gratis nacht in een elite hotel had je dat ws eerder moeten bedenken... :')
Nouja, ik heb dus kosten voor taxi moeten maken dus die ga ik terug proberen te vragen. Gratis nacht in een elite hotel heb ik niet verzonnen. Ik werd op een 18:30 vlucht gegooit met de wetenschap dat ik in 20 minuten naar de volgende vlucht moest rennen en ik dan m'n originele vlucht zou halen. Toen ik daarna nog 2 uur in een stilstaand vliegtuig zat vervloog die hoop wel snel :P

Toen ik aankwam hadden ze hotel al voor me klaar liggen incl nieuwe vlucht etc
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110938581
prima geregeld dus, dan zal je die taxi ook nog wel terug krijgen en heb je niets te klagen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')