quote:
Owk... ik betwijfel of dat zou een slimme zet is. Als je bedenkt dat er behoorlijk veel mensen afvallen na een eerste aanmelding, lijkt het me niet slim dat soort zaken publiekelijk beschikbaar te maken hoor...
Volgens mij is dat meestal wel met instemming van de persoon zelf hoor. Veel mensen die zich aanmelden weten nog niet precies wat ze willen, degenen die dat wel weten krijgen meestal dat groene licht ook wel, desnoods liegt men zich er gewoon doorheen. Degenen die nog twijfelen kunnen altijd zelf naar een psycholoog stappen (heb ik ook gedaan voordat ik me bij de VU aanmeldde).
Kinderen krijgen is ook heel ingrijpend, en daar hoef je ook niet eerst voor langs een psycholoog. Zelfs voor euthanasie ligt de drempel lager dan voor een geslachtsverandering. Ik heb zelf al dat gepraat met psychologen bij de VU alleen maar als onnodige drempels ervaren, ik was er zelf al lang uit. Bovendien heeft het schadelijke effecten omdat 60% al op eigen houtje aan de hormonen gaat.
quote:
en een RLE zonder controle van (bv) de psycholoog stelt ook niet veel voor dan.
Die controle stelt nu ook niets voor, ik had rustig een jaar als man kunnen blijven leven buiten mijn VU bezoekjes om, en dan hadden ze daar bij de VU niets van gemerkt. Bovendien heeft mijn psycholoog bij de VU me al laten weten dat de VU zelf ook van die gesprekken tijdens je RLE af wil als het goed gaat met een persoon. Ik denk dat je mensen de keuze moet geven, als ze begeleiding willen, dan kan dat, maar als ze het prima af kunnen zonder, waarom zou je het dan opleggen?
[ Bericht 6% gewijzigd door Joanne35 op 11-05-2012 11:10:36 ]