abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_116369271
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:09 schreef Borizzz het volgende:
Grr, ik mis nu al 3 onderdelen bij Haunted House :(
:o
over bad luck gesproken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 september 2012 @ 21:09:21 #252
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_116397183
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:25 schreef mschol het volgende:

[..]

:o
over bad luck gesproken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, die lag al in bed. Ga nu starten met begane grond :)
kloep kloep
pi_116491844
Lego.. het blijft toch wel wat hebben. Mischien is het nostalgie, maar ik blijf toch de sets uit de tijd van mijn jeugd het mooiste vinden, van de jaren negentig. Aan het einde werd het al wat minder helaas.

Vorige zomer heb ik al mijn oude lego op zolder opgebouwd, het plan was om een paar dingetjes te bouwen voor mijn neefjes om mee te spelen als ze langskomen, veel beter dan tv kijken. Maar ja, dan ben je bezig en dan wil je alles weer in elkaar zetten. Is ook gelukt, en nu stof ik dus af en toe de zolder af en blijft alles opgebouwd staan.

Ik heb ook nog op bricklink gekeken om alle missende onderdelen te vervangen, goede site.Iets te goed alleen, want ik had ook gelijk wat prachtige sets van de jaren 90 erbij besteld. Van die sets die ik toen altijd wilde hebben.

Toch heb ik er geen spijt van, het maakt de piraten en ridder themas mooi compleet. Ik had nooit een kasteel gehad, dus nu heb ik in mijn ogen het mooiste kasteel hier staan, het tweede kasteel van de zwarte ridders. Ook gelijk een bootje van de zwarte ridders, de herberg en een stuk muur met aanvallers erbij.

Bij de piraten had ik alleen maar wat kleine eilandjes, veel poppetjes en wat roeiboten en vlotjes. Ik heb er de handelspost, het eerste schip van de soldaten, een klein piratenschip, een piraten eiland en een torentje van de soldaten bij gekocht.

Nu ben ik er wel klaar mee overigens, het heeft genoeg gekost en ik heb er veel plezier aan gehad om het in elkaar te zetten, en mijn neefjes vinden het fantastisch om er mee te spelen.
Het geeft gewoon voldoening om na al die jaren toch nog de dingen te hebben die je als kind zo graag wilde hebben.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116556085
zijn er hier mensen die de technic helikopter hebben? (#9396)

ik heb em in elkaar gezet, maar zijn wielen klappen continue weer in :(
  zondag 9 september 2012 @ 09:11:36 #255
75049 BasOne
Spaceship!
pi_116556407
Stat op de lijst van wannahaves...
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_116560350
ik heb de helicopter. Bij blijven de wielen gewoon uitgeklapt. Misschien heb je een foutje gemaakt?
pi_116589733
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 12:39 schreef Cornelis83 het volgende:
ik heb de helicopter. Bij blijven de wielen gewoon uitgeklapt. Misschien heb je een foutje gemaakt?
ik heb de handleiding al nagelopen, maar zie niks wat verkeerd is gedaan, vind die uitstekende 1x axle-pin wel raar bij de achterwielen (steekt naar buiten uit)
maar ik zie geen fout :(

hmm, gebruik ik misschien de verschillende functies in een verkeerde combi |:(

de functie uitleg blinkt niet uit in overzichtelijkheid

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 10-09-2012 00:34:29 ]
pi_116589752
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:11 schreef BasOne het volgende:
Stat op de lijst van wannahaves...
wel mooi model hoor, ik vind die rubberen punten aan de rotors en het kantelen van rotors wel een fijne touch geven aan het model :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 10-09-2012 00:34:21 ]
pi_116614422
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 00:25 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb de handleiding al nagelopen, maar zie niks wat verkeerd is gedaan, vind die uitstekende 1x axle-pin wel raar bij de achterwielen (steekt naar buiten uit)
maar ik zie geen fout :(

hmm, gebruik ik misschien de verschillende functies in een verkeerde combi |:(

de functie uitleg blinkt niet uit in overzichtelijkheid
Die blauwe uitstekende pinnetjes heb ik ook en zijn bedoeld om te voorkomen dat bij het uitklappen van de wielen het mechanisme niet doorschiet waardoor de wielen niet meer in kunnen klappen.

De functie/schakelaar die ik gebruik om de wielen in/uit te klappen is dezelfde functie/schakelaar voor het aandrijven van de wieken.
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:53:43 #260
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_116634033
ik heb deze helicopter

Wel oldskool, maar vind de nieuwe toch wel mooier.
De mensen zijn gek geworden
pi_116780793
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:53 schreef Da hopman het volgende:
ik heb deze helicopter
[ afbeelding ]
Wel oldskool, maar vind de nieuwe toch wel mooier.
die oude modellen hebben een leuke charme wat die nieuwe modellen niet hebben...

ik zie trouwens dat wehkamp tot 20% korting geeft op o.a. lego tot 1 oktober:
http://www.wehkamp.nl/kinderen/speelgoed/lego/C23_3K5_K58/
de lego passagierstrein 7938 van 100 voor 79 b.v.
  zaterdag 15 september 2012 @ 13:59:41 #262
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_116813671
Ja meer lego en minder design.
De mensen zijn gek geworden
  zondag 16 september 2012 @ 21:30:48 #263
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116867866
verjaardagskado van mijn vriendin O+

120916_66470_hijskraan.jpg

leuk ding voor een lekkere zondagmiddag prutsen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 19 september 2012 @ 13:14:55 #264
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_116976896
Zag die filmpje voorbij komen. Wat een werk om dit te maken.

pi_116984972
600 uur was ie er mee bezig. Maar ik vraag me eerder nog af hoe hij het heeft bedacht en hoeveel het gekost heeft. Volgens mij zit daar echt een vermogen aan legoblokjes in...
  donderdag 20 september 2012 @ 21:45:53 #266
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117043571
Ik twijfel de nieuwe 9398 offroader of de bijna klassieke 8043 graver

Lastig, wil een doos met het RC gebeuren dus dan zijn die twee de enige keuze...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117045348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:45 schreef Klonk het volgende:
Ik twijfel de nieuwe 9398 offroader of de bijna klassieke 8043 graver

Lastig, wil een doos met het RC gebeuren dus dan zijn die twee de enige keuze...
dan zou ik voor de graver gaan, puur omdat ik die technic auto's zo ENORM afgezaagd vind (even afgezien van eventuele gebruikte techniken e.d.)
pi_117046191
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:45 schreef Klonk het volgende:
Ik twijfel de nieuwe 9398 offroader of de bijna klassieke 8043 graver

Lastig, wil een doos met het RC gebeuren dus dan zijn die twee de enige keuze...
Bedenk wat je nog meer wilt. Ik heb vorig jaar de graafmachine gekocht (eerste Lego doos in ruim 20 jaar) en qua ontwerp en onderdelen is het een bazenmodel. Hiermee heb je meteen een shitload aan tandwieltjes, actuators(?), en motortjes in huis. Daarnaast is het een knap stukje ontwerp en ben je zo een paar uurtjes zoet om hem in elkaar te krijgen.

En oh ja, de 4x4 is een nieuw model en nog wel eventjes te koop. De graafmachine is uit 2010 geloof ik en zal op een gegeven moment uit de collectie gehaald worden.

Weet iemand trouwens of Lego (Technic) een soort vaste cyclus heeft van het uitbrengen van nieuwe ontwerpen en hoe lang deze dan verkrijgbaar blijven? Kunnen we bijvoorbeeld voor december nog een aantal nieuwe modellen verwachten of is dit het wel ongeveer?
pi_117046461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:29 schreef dot-matrix het volgende:

[..]

Bedenk wat je nog meer wilt. Ik heb vorig jaar de graafmachine gekocht (eerste Lego doos in ruim 20 jaar) en qua ontwerp en onderdelen is het een bazenmodel. Hiermee heb je meteen een shitload aan tandwieltjes, actuators(?), en motortjes in huis. Daarnaast is het een knap stukje ontwerp en ben je zo een paar uurtjes zoet om hem in elkaar te krijgen.

En oh ja, de 4x4 is een nieuw model en nog wel eventjes te koop. De graafmachine is uit 2010 geloof ik en zal op een gegeven moment uit de collectie gehaald worden.

Weet iemand trouwens of Lego (Technic) een soort vaste cyclus heeft van het uitbrengen van nieuwe ontwerpen en hoe lang deze dan verkrijgbaar blijven? Kunnen we bijvoorbeeld voor december nog een aantal nieuwe modellen verwachten of is dit het wel ongeveer?
ik dacht dat er in het begin van het jaar/de zomer de nieuwe modellen van het jaar worden geintroduceerd..
en ze blijven bij lego volgens mij 2 of 3 jaar leverbaar

maar dit is wat ik denk te zien, ik kan er volledig naast zitten
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:54:41 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117056707
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:29 schreef dot-matrix het volgende:

[..]

Bedenk wat je nog meer wilt. Ik heb vorig jaar de graafmachine gekocht (eerste Lego doos in ruim 20 jaar) en qua ontwerp en onderdelen is het een bazenmodel. Hiermee heb je meteen een shitload aan tandwieltjes, actuators(?), en motortjes in huis. Daarnaast is het een knap stukje ontwerp en ben je zo een paar uurtjes zoet om hem in elkaar te krijgen.

En oh ja, de 4x4 is een nieuw model en nog wel eventjes te koop. De graafmachine is uit 2010 geloof ik en zal op een gegeven moment uit de collectie gehaald worden.

Weet iemand trouwens of Lego (Technic) een soort vaste cyclus heeft van het uitbrengen van nieuwe ontwerpen en hoe lang deze dan verkrijgbaar blijven? Kunnen we bijvoorbeeld voor december nog een aantal nieuwe modellen verwachten of is dit het wel ongeveer?
zo had ik het nog bekeken, de graafmachine it is dus :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117057049
ik heb de passagierstrein gescoord :s) leuke aanvulling op de rest van de treinen :)
pi_117057632
De graafmachine was ook mijn eerste aanschaf. Daarna ging het als een sneltrein met kopen van lego dozen met als voorwaarde: er moeten meer dan 1000 stukken inzitten. Het resultaat is dit, wat hier nu bij mij op de kast staat:

8043: graafmachine
8070: sportwagen
8110: unimog (+ onderdelen voor de sneeuwploeg aanpassing)
8053: mobile hijskraan
8265: front loader (+ motor)
8258: crane truck
8109: flatbed loader
9397: logging truck
9398: 4x4 crawler
9396: helicopter (met motor)

En dat in een jaar tijd... Beetje uit de hand gelopen hobby als je het mij vraagt :P
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:50 #273
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117062728
zo, ff boodschappen doen, kattenvoer en een grote doos LEGO, heb veel gezocht maar ga de 8043 gewoon bij de intertoys scoren, de respectabele webshops hebben hem niet op voorraad en of hebben debiele verzendkosten, en bij zoiets kwetsbaars als een doos LEGO heb ik zoiets van fuck it, dan maar een tientje meer uitgeven...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117063329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:46 schreef Klonk het volgende:
zo, ff boodschappen doen, kattenvoer en een grote doos LEGO, heb veel gezocht maar ga de 8043 gewoon bij de intertoys scoren, de respectabele webshops hebben hem niet op voorraad en of hebben debiele verzendkosten, en bij zoiets kwetsbaars als een doos LEGO heb ik zoiets van fuck it, dan maar een tientje meer uitgeven...
http://www.toysavers.nl/p(...)chine-met-motor.aspx
1,95 of 2,95 verzendkosten is toch niet gek?
ook voor 21:00 besteld morgen in huis...
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:01:26 #275
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117065631
die had ik nog niet gezien, ken jij die webshop toevallig?

moet ik nog wel ff geduld hebben, morgen niemand thuis, maandag niemand thuis, dus na het weekend bestellen en dan ff er voor zorgen dat ie wordt bezorgd op de dag dat vriendinlief aan het thuiswerken is :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')