abonnement Unibet Coolblue
pi_109264686
Ik ging van de zomer ook even squashen. Hele andere slag zeg. Ik zat de hele tijd lekker door te halen, maar dat is iig niet de ideale slag haha. :)
pi_109264939
Het is op zich wel goed om de Federer squash slag in je arsenaal te hebben :D Ik heb er al veel punten mee gewonnen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 19 maart 2012 @ 10:04:59 #178
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_109265289
Jammer dat het altijd zo lang duurt voordat alle starttijden van de competitie bekend zijn...
pi_109265844
Hoe vaak nemen jullie een nieuwe bespanning?

Ik ben absoluut geen topspeler en heb er nog steeds de bespanning inzitten van toen ik dit racket 1,5 jaar geleden kocht. Moet ik nu een nieuwe bespanning of kan je het zien/merken als je een nieuwe nodig hebt?
pi_109266338
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:28 schreef BobW het volgende:
Hoe vaak nemen jullie een nieuwe bespanning?

Ik ben absoluut geen topspeler en heb er nog steeds de bespanning inzitten van toen ik dit racket 1,5 jaar geleden kocht. Moet ik nu een nieuwe bespanning of kan je het zien/merken als je een nieuwe nodig hebt?
Hoe vaak speel je per week? Voor de amateur speler is dat hoe vaak je je racket moet vervangen per jaar.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  maandag 19 maart 2012 @ 10:47:18 #181
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_109266344
Stelregel is (niet officieel hoor): Ieder half jaar laten vervangen.
Als je vaker dan 2 keer in de week tennist, (dus 3 keer per week, dan is het 3 keer per jaar) (4 keer per week, is 4 keer per jaar)
1,5 jaar, dan zal er minder dan 20 kg op staan, ik gok een kg of 18. Als je dat al haalt.
De bespanning die er in de fabriek in gezet wordt, haal ik er meteen uit, en zet er een nieuwe in. Ik bespan zelf, en dat scheelt me grof geld.
Je kan je bespanning door laten meten, maar ik kan zo al zeggen dat hij aan vervanging toe is. Een snaar verliest zijn elastische eigenschappen na verloop van tijd, ook als je niet tennist.
pi_109266482
Ik speel denk ik gemiddeld twee keer per week, maar dan is hij denk ik aan vervanging toe.

Hier kan iemand in de buurt bespannen voor een tientje, ik zal daar eens informeren. Ik heb wel eens gehoord van verschillende soorten snaren voor bijvoorbeeld power of comfort maar dat zal geen hele grote invloed hebben toch?

Bedankt voor jullie reacties. ;)

Moet alleen vanavond spelen voor een toernooi dus hopen dat mijn bespanning het nog even houdt.
pi_109266552
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:53 schreef BobW het volgende:
Ik speel denk ik gemiddeld twee keer per week, maar dan is hij denk ik aan vervanging toe.

Hier kan iemand in de buurt bespannen voor een tientje, ik zal daar eens informeren. Ik heb wel eens gehoord van verschillende soorten snaren voor bijvoorbeeld power of comfort maar dat zal geen hele grote invloed hebben toch?

Bedankt voor jullie reacties. ;)

Moet alleen vanavond spelen voor een toernooi dus hopen dat mijn bespanning het nog even houdt.
Er zit verschil in snaren natuurlijk. De 1 is duurder en beter dan de andere. Als je in Leiden woont wil ik hem wel voor je bespannen. :P
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  maandag 19 maart 2012 @ 10:59:09 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_109266624
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:53 schreef BobW het volgende:
Ik speel denk ik gemiddeld twee keer per week, maar dan is hij denk ik aan vervanging toe.

Hier kan iemand in de buurt bespannen voor een tientje, ik zal daar eens informeren. Ik heb wel eens gehoord van verschillende soorten snaren voor bijvoorbeeld power of comfort maar dat zal geen hele grote invloed hebben toch?

Bedankt voor jullie reacties. ;)

Moet alleen vanavond spelen voor een toernooi dus hopen dat mijn bespanning het nog even houdt.
Is per speler verschillend, de 1 merkt het wel degelijk of hij/zij met een powersnaar of comfortsnaar speelt. Ik speel het liefst niet met een polystersnaar, en ik speel het liefst met een niet te strakke bespanning. Maar veel dingen zijn heel persoonlijk. Als je gewoon je racket laat bespannen op een kg of 25 met een comfortsnaar, dan zal er weinig fout kunnen gaan.
Persoonlijk merk ik wel wanneer ik mijn racket bespan met een kilootje meer of minder. Heb 2 identieke rackets, en merk gewoon wanneer de ene strakker is bespannen dan de ander. Als je 1 racket hebt, dan merk je dat soort verschillen minder snel. Alleen is het even wennen wanneer je je racket bespannen hebt.

Als je in noord brabant woont, en je komt hem halen en brengen, dan bespan ik hem ook voor een tientje.
  maandag 19 maart 2012 @ 10:59:17 #185
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_109266628
Woensdag de blamage van het eerste toernooi maar even proberen recht te trekken :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_109267918
Mag morgen aan de bak, 2e poulewedstrijd. :P
We mogen zelfs verliezen in 2 sets met 6 games verschil: 6-3 6-3 of 6-4 6-2. Als we een setje pakken zijn we sowieso door.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:50:19 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109269991
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is wel een campingsport ja. :D Wat dat betreft wel vergelijkbaar met tafeltennis.
Ach, tennis is gewoon het best :P Ik squashte er wel altijd naast (in de winter dan tenminste). Dat heb ik nu deze winter jammer genoeg niet gedaan vanwege mijn verhuizing, maar ga ik volgende winter toch weer doen.

(ik wil het niet graag combineren met tennis, dat komt het niet ten goede :D)
Vroeger deed Agassi het heel vaak om zo zijn voetenwerk te verbeteren en als een vorm van conditie training in combi met de kleine passen die je elke keer moet zetten.
In dat opzicht vind ik Squash ook zwaarder dan Badminton.

Ik vind het tactisch ook niet een hele moeilijke sport. Veel minder opbouwend dan tennis. Aan de andere kant kan het initiatief in een rally met 1 slag ook weer totaal anders zijn. Dat is wel leuk :)

Het is heel veel de bal uit de buurt van de tegenstander spelen. Terwijl je met tennis veel meer een punt probeert op te bouwen. Misschien komt het ook omdat ik niet zo goed ben.
Daarnaast vind ik het vet dat de bal tegen verschillende muren kan komen. Geeft zo'n lekker flipperkast effect :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 19 maart 2012 @ 13:58:44 #188
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_109272022
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vroeger deed Agassi het heel vaak om zo zijn voetenwerk te verbeteren en als een vorm van conditie training in combi met de kleine passen die je elke keer moet zetten.
In dat opzicht vind ik Squash ook zwaarder dan Badminton.

Ik vind het tactisch ook niet een hele moeilijke sport. Veel minder opbouwend dan tennis. Aan de andere kant kan het initiatief in een rally met 1 slag ook weer totaal anders zijn. Dat is wel leuk :)

Het is heel veel de bal uit de buurt van de tegenstander spelen. Terwijl je met tennis veel meer een punt probeert op te bouwen. Misschien komt het ook omdat ik niet zo goed ben.
Daarnaast vind ik het vet dat de bal tegen verschillende muren kan komen. Geeft zo'n lekker flipperkast effect :D
Op hoog niveau zit er zeker opbouw in, op laag niveau (lees: niveau van ons waarschijnlijk) ligt dat inderdaad anders. In principe heb je de rally rechtdoor langs de muur en probeer je hier zo dicht mogelijk langs te slaan, als je zo een bal af kan dwingen die iets verder van de muur of iets korter is kan je aanvallen (dropshot of crossbal).

Zo heb ik het op het WK in ieder geval gezien :D.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 19 maart 2012 @ 16:42:49 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109277822
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:58 schreef Salamando het volgende:

[..]

Op hoog niveau zit er zeker opbouw in, op laag niveau (lees: niveau van ons waarschijnlijk) ligt dat inderdaad anders. In principe heb je de rally rechtdoor langs de muur en probeer je hier zo dicht mogelijk langs te slaan, als je zo een bal af kan dwingen die iets verder van de muur of iets korter is kan je aanvallen (dropshot of crossbal).

Zo heb ik het op het WK in ieder geval gezien :D.
Dan heb je het ook wel gelijk over niveau :P
Maar goed, het ziet er op het eerste gezicht altijd uit als lomp rammen tegen een muur :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_109292241
6-1 4-6 4-6 -O-

Godver zeg, lekker gespeeld van de baseline maar dramatisch aan het net. We maakten net de kansen niet af in set 2 en verloren nipt en derde set nog terug komen van 5-2 naar 5-4, kansen op 5-5, maar helaas.

Zat meer in, maar helaas, volgende keer beter. :{
pi_109292317
IK WIL TENNISSEN!!!!

(oh dat heb ik gisteren gedaan).

IK WIL MEER TENNISSEN!!!!!

(gisteren was voor de eerste keer in 2 maanden).

Ik hoop dat het snel 1 april is, waarbij bij ons de banen opengaan :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 19 maart 2012 @ 22:12:03 #192
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_109293394
Zaterdag voor het eerst na een half jaar weer gespeeld, 2 1/2 uur in de hal notabene met niet echt geschikte schoenen :P
Resultaat, spierpijn op vreemde plaatsen en een deels losgeraakte nagel van m,n grote teen :(
Zaterdag gaan de banen gelukkig weer open en sta ik weer op gravel, kan niet wachten!
:D
  maandag 19 maart 2012 @ 22:27:11 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_109294264
Ik heb me ingeschreven voor mijn eerste toernooi van het jaar. :D
Dubbeltje toernooitje. Ondanks dat het op kunstgras is (ik ben gevraagd, daarom speel ik erop :P ) heb ik er wel zin in :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_109295092
Vrijdag gaan hier misschien de gravel banen open. Lekker veel tennissen. :)
pi_109295268
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:43 schreef truedestiny het volgende:
Vrijdag gaan hier misschien de gravel banen open. Lekker veel tennissen. :)
Hier ook, maar ik heb nog niemand om mee te tennissen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109295918
Dit weekend begint mijn eerste (buiten) toernooi van dit jaar. Doe mee in de GD6 en mag meteen om 9 uur aan de bak, zondagochtend. :P
pi_109296094
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:02 schreef tennisster198 het volgende:
Dit weekend begint mijn eerste (buiten) toernooi van dit jaar. Doe mee in de GD6 en mag meteen om 9 uur aan de bak, zondagochtend. :P
Hé één van de zeldzame vrouwen in dit topic! Nieuw hier of zwerf je hier al even rond? Wat is je ranking trouwens?

Genoeg gevraagd :+
pi_109296260
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hé één van de zeldzame vrouwen in dit topic! Nieuw hier of zwerf je hier al even rond? Wat is je ranking trouwens?

Genoeg gevraagd :+
Zwerf al een tijd rond, hoor. Post niet altijd even veel... M'n rating staat in de OP. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 maart 2012 @ 23:17:11 #199
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_109296419
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:11 schreef tennisster198 het volgende:

[..]

Zwerf al een tijd rond, hoor. Post niet altijd even veel... M'n rating staat in de OP. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verstandig voor je het weet vragen ze je tennisregio en je bondsnummer en sta je ingeschreven bij een plaatselijk toernooi in de 5/6 in Kootwijkerbroek :P
pi_109306390
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hier ook, maar ik heb nog niemand om mee te tennissen :D
Spreek gewoon een paar lokale 3tjes aan. Lekker slaan is dat. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')